Lekker flexíbel, 2 jaar lang 40 uur per week bij 1 klant werken.ID-College schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:35:
Persoonlijk heb ik niet zoveel tegen "ondernemers" die niet echt ondernemen. Vandaag de dag hebben mensen veel meer behoefte aan tijd en flexibiliteit.
Zo werkt de markt nou juist wel! Wij met z'n allen zijn die markt. Niemand rekent letterlijk dezelfde tarieven. Ik zie voor consultancy tarieven tussen 120 en 180 euro per uur voorbij komen. Bij gerenommeerde bedrijven. Dus ook die zijn al niet eenduidig. Als je dat al moet willen trouwens, marktwerking betekent ook dat de 1 hoger in het tarief gaat zitten dan een ander.Waar ik dan weer wel moeite mee heb zijn zzpers die voor een appel en ei bij de klant gaan zitten en beargumenteren als: "meer heb ik niet nodig" of "ik maak niet zoveel kosten dus voor mij is dit prima", zoals ik hier lees. Dat is gewoon simpelweg niet goed, want zo werkt de markt gewoon niet.
Niet echt goede vergelijking. De AH verkoopt een diverse producten met dik verlies, in de hoop dat ze dat op andere producten met dikkere marges terugverdienen. Zo werken supermarkten.Die appel vertegenwoordigt een waarde en dat betaal je altijd als klant. Het is in mijn ogen volstrekt verkeerd dat af te doen met: ik heb weinig kosten, dus ik ga onder de marktwaarde zitten. Simpelweg omdat de marge groot genoeg is. Dat doet een AH toch ook niet?
En als ik tevreden ben met 100 euro waarom moet ik dan per se druk opleggen door 120 te rekenen zodat ik niet te ver van het tarief van concullega's zit? Het is niet mijn probleem als klanten vervolgens bij hun ook zeggen, kan het niet goedkoper? En dan is dat toch aan hun om daar op te reageren? Ik snap deze redenatie gewoon niet. Vraag en aanbod. Beiden zijn vrij te vragen en te bieden wat ze willen. En take it or leave it.
Exact expert nodig?