YaaD schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:17:
[...]
Haha ik had het idee dat het praktisch zou zijn omdat ik er dan naar toe kan gaan en eventueel mee kan kijken?

Geen idee ook of het ook praktisch is als ik dat doe en of dingen als boekhouding makkelijker zijn als je dit offline doet.
Jouw insteek is ook niet eens zo raar en digitaal overleg kan natuurlijk ook prima. Heb je tips waar ik dan op moet letten als ik een boekhouder zoek?
- Bereid om mij uit te leggen hoe ik het zelf kan
- Niet te duur (wat is te duur bijv?)
- Is bereid mij te leren bepaalde belastingvoordelen toe te passen
- Met de tijd meegaan
Vergeet vast nog wat

Ik zelf heb ooit voor een bedrijf gewerkt bij een boekhoud pakket leverancier. Dan leer je wel redelijk snel hoe een simpele boekhouding er uit moet zien
Daarnaast werken mijn ouders al ruim 40 jaar voor zichzelf. Ook daar eea aan kennis mee gekregen.
Het is lastig om te kijken wie voor jou nu een goede boekhouder is.
Ik zou gewoon de telefoon pakken en een praatje maken. Kijk hoe het aanvoelt, dat is denk ik wel deel 1 van je zoektocht.
Deel twee is zeker wat vragen op een rijtje zetten.
Zoals mag ik mijn eigen boekhouding doen en alleen kwartaal controlle en jaar aangifte bij de boekhouder
Of wil je alles uithanden geven.
Of wil je alles zelf doen en alleen een jaar aangifte laten verzorgen.
Denk dat je die vragen eerst zelf moet beantworden.
Aankloppen bij een boekhouder en tja ik wil graag mee kijken zodat ik het zelf kan doen. Denk dat je dan niet heel ver zal komen
Ik begrijp je vraag niet helemaal met de tijd mee gaan.
Belastingen wijzigen jaarlijks, niet mee gaan met de tijd zal wel moeten. Blijven hangen in de regels van 2021 is een beetje lastig
De meeste zullen een Online Pakket aan bieden. Als ze dat doen, snuffel dan eens door die pakketen heen. Vaak kan je wel een maand abbo nemen kosten loos om te proberen.
A Soldiers manual and a pair of boots.