Mogelijk bied die tussenpersoon (recruiter is toch loondienst?) wel meerwaarde die jij niet kan bieden. Zo heeft mijn tussenpersoon een brief gehad dat die aan bepaalde certificering moet voldoen. Van die typisch ESG kenmerken over milieu en inclusiviteit. Kost 2k per jaar en gelijk even 3 jaar aftikken, nog even los van de werkzaamheden om de audit daarvan te voorzien.mannowlahn schreef op zondag 13 november 2022 @ 01:32:
[...]
Ik hou mij wel bezig met mijn tarief. Want als ik zie dat de markt veel meer betaald en ik dat bij mijn opdrachtgever neerleg dan zegt die ja regel met de recruiter en die heeft dan in een straal weinig marge. Prima hoor, genoeg andere opdrachtgevers. Maar als dan puntje bij paaltje komt en je gaat dan echt weg dan ben je wel in eens de boeman en is je referentie minder bruikbaar.
Gekkenwerk voor een éénpitter maar met tientallen externe is zoiets prima te dragen. De inhurende organisatie kan zo weer waarschijnlijk een vinkje zetten wat voor hen heel belangrijk is, wat voor onzin ik het zelf ook vind.
offtopic:
Zo zijn collega’s van mij recent ook bezig geweest met het monitoren van stroomverbruik van een laptop versus desktop en of de overgang naar laptops wel verantwoord was. Die dockingstations hebben namelijk een enorme aansluitwaarde! Om de laptops op te laden.. Ach, directie weer blij.
Zo zijn collega’s van mij recent ook bezig geweest met het monitoren van stroomverbruik van een laptop versus desktop en of de overgang naar laptops wel verantwoord was. Die dockingstations hebben namelijk een enorme aansluitwaarde! Om de laptops op te laden.. Ach, directie weer blij.