Bij mijn eerste contact per mail over tarief en opdracht etc verwijs ik naar mijn voorwaarden. Door tussenpartijen wordt dit meestal genegeerd, maar onmdat ik het heb vermeld en verwijs naar het nummer waaronder ze gedeponeerd zijn is het soms een leuke stok om mee te slaanDeveon schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:57:
[...]
Zelf heb in geen AV maar in hoeverre kan je hier iets mee? Ik merk meestal dat er al bar weinig ruimte zit in de AV van de leverancier of tussenpersoon en vrees dat je daar al snel een conflict in krijgt.
En wat bedoel je daarnaast met “geen vergoeding”? Ben je dit wel eens tegengekomen dat een klant forceert om hun apparatuur te gebruiken en hier vervolgens ook nog geld voor durft te vragen?
Veel modelcontracten (ook degene waar ik nu mee werk) hebben een artikel waarin staat dat een klant een vergoeding mag vragen voor het gebruik van hun spullen. Heeft weer met DBA en zelfstandigheid te maken. Dit kan ik dan counteren met mijn voorwaarden die gemakshalve genegeerd werden (verder boeit het mij niet: x-bedrag huur voor een laptop is gewoon x_bedrag per uur erbij)
Verder heb ik ooit mijn voorwaarden eens door een juristenkantoor laten opstellen voor 400 euro ofzo. Zijn geloof ik ook 6 pagina's