ZZP-ers hier met een NS Business kaart?
Ik reis regelmatig (zakelijk) op traject Leeuwarden - Amersfoort; een snelle berekening leert mij dat het
NS Flex - Altijd voordeel abo snel uit kan, zelfs al na 3 ritjes per maand:
Wat blijkt echter: ik heb voor de zakelijke ritten een NS Business kaart, echter kun je daaraan het product
NS Flex - Altijd voordeel niet koppelen, het is een product wat alleen voor consumenten beschikbaar wordt gesteld. Het lijkt dus aantrekkelijker een consumenten kaart aan te schaffen icm dit abonnement.
Hypothese: ik schaf een consumenten kaart aan (als privépersoon), reis alleen zakelijk met deze kaart en declareer als privepersoon maandelijks netjes de factuur aan BV, inclusief btw opgaaf, en keer deze netto weer uit naar privé (via rekening courant), dan voldoe ik nog steeds aan de plicht een rittenspecificatie te kunnen overhandigen aan de fiscus, én ben ik goedkoper uit. Klopt deze redernering?
Ik heb met een andere consumenten-ov-kaart een overzicht weten uit te draaien, dit lijkt me te voldoen:
Vraag me dan nog wel af, wat is het voordeel van een NS-Business kaart voor een DGA/ZZP-er, wanneer consumentenkortingen opwegen tegen de zakelijke productvarianten?