Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:45
Plan is binnenkort (eindelijk) de stap naar ZZP te maken. Ik neem aan dat AOV verzekeringen aardig wat tijd gaan kosten om te regelen? Ook lichamelijke keuringen etc? Of is dat zo geregeld?

En leaseauto overnemen naar EMZ zal niet veel problemen opleveren toch? Of is dat ook vaak een hoop gedoe.

Andere zaken lijken mij niet echt veel gedoe opleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 27-04-2022 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:56:
Plan is binnenkort (eindelijk) de stap naar ZZP te maken. Ik neem aan dat AOV verzekeringen aardig wat tijd gaan kosten om te regelen? Ook lichamelijke keuringen etc? Of is dat zo geregeld?

En leaseauto overnemen naar EMZ zal niet veel problemen opleveren toch? Of is dat ook vaak een hoop gedoe.

Keuring is afhankelijk van je gezondheid, verzekerd bedrag en de verzekeraar. Bij Achmea kreeg je destijds gratis direct een tijdelijk AOV zo lang de aanvraag loopt. Persoonlijk zou ik aanraden om bij meerdere uit te vragen of een adviseur in de arm te nemen. De ene verzekeraar (bij mij Achmea) wil nog wel een uitsluitsel hanteren waar Klaverblad niet moeilijk over deed.

Leasecontract overnemen gaat vaak met een forse borg. Meeste gunstige is vaak om geen borg te betalen maar een aanbetaling zodat het tarief daarna lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:31

Leaseauto was 2 belletjes en wat papieren tekenen en klaar (Athlon). En GEEN borg. Let op dat je nu ook je kilometers mag aanpassen. Ik zat op 40k pj, aangepast naar beneden. Is weer fijn voor je leaseprijs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[..]
Valt wel mee, het begint met een (lange) telefonische of schriftelijke vragenlijst en evt. navraag doen bij huisarts of behandelend arts. Bij mij werd dat tot nu toe altijd opgevolgd met een verzekeringsaanbod incl. uitsluitingen voor zeg maar alles wat in die vragenlijst naar boven komt. Van fysieke keuringen heb ik nog nooit gehoord (kan ook zijn dat dat voor 40 minners niet geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Deveon schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:07:
[...]

Keuring is afhankelijk van je gezondheid, verzekerd bedrag en de verzekeraar. Bij Achmea kreeg je destijds gratis direct een tijdelijk AOV zo lang de aanvraag loopt. Persoonlijk zou ik aanraden om bij meerdere uit te vragen of een adviseur in de arm te nemen. De ene verzekeraar (bij mij Achmea) wil nog wel een uitsluitsel hanteren waar Klaverblad niet moeilijk over deed.

Leasecontract overnemen gaat vaak met een forse borg. Meeste gunstige is vaak om geen borg te betalen maar een aanbetaling zodat het tarief daarna lager is.
dank! Plan is eind mei ontslag in te dienen en dan 1/7 te starten. Maar dan moet ik wel eea geregeld hebben. Ga wat verzekeraars benaderen, denk dat 2k netto oid prima is. Als ik het echt nodig heb is mijn leven wss toch niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bigs schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:11:
[...]

Valt wel mee, het begint met een (lange) telefonische of schriftelijke vragenlijst en evt. navraag doen bij huisarts of behandelend arts. Bij mij werd dat tot nu toe altijd opgevolgd met een verzekeringsaanbod incl. uitsluitingen voor zeg maar alles wat in die vragenlijst naar boven komt. Van fysieke keuringen heb ik nog nooit gehoord (kan ook zijn dat dat voor 40 minners niet geldt).
ah interessant, komende week onderzoeken.

In de OP vind ik geen tips voor verzekeraars, welke zijn aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Schmitzel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:09:
[...]

Leaseauto was 2 belletjes en wat papieren tekenen en klaar (Athlon). En GEEN borg. Let op dat je nu ook je kilometers mag aanpassen. Ik zat op 40k pj, aangepast naar beneden. Is weer fijn voor je leaseprijs..
Mooi, ja km wil ik ook lager, ik zit al vrij laag (25k) maar denk 20 k ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:11:
[...]

dank! Plan is eind mei ontslag in te dienen en dan 1/7 te starten. Maar dan moet ik wel eea geregeld hebben. Ga wat verzekeraars benaderen, denk dat 2k netto oid prima is. Als ik het echt nodig heb is mijn leven wss toch niet best.
Zelf had ik mijn loondienst bedrag verzekerd. Houd namelijk we rekening dat een 50% afkeuring kan betekenen dat je maar de halve uitkering krijgt en nog de helft premie moet betalen. Afgelopen jaar heb ik het verhoogd met 10% en dit jaar waarschijnlijk weer vanwege hogere lasten van onze nieuwe woning. Leefstijl inflatie is moeilijk te remmen wanneer het geld binnen stroomt ;)

Over een maand gaat trouwens mijn nieuwe opdracht beginnen. Tarief ligt bijna 35% hoger dan vorig jaar dus kan de inflatie redelijk bijhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Deveon schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:21:
[...]

Zelf had ik mijn loondienst bedrag verzekerd. Houd namelijk we rekening dat een 50% afkeuring kan betekenen dat je maar de halve uitkering krijgt en nog de helft premie moet betalen. Afgelopen jaar heb ik het verhoogd met 10% en dit jaar waarschijnlijk weer vanwege hogere lasten van onze nieuwe woning. Leefstijl inflatie is moeilijk te remmen wanneer het geld binnen stroomt ;)

Over een maand gaat trouwens mijn nieuwe opdracht beginnen. Tarief ligt bijna 35% hoger dan vorig jaar dus kan de inflatie redelijk bijhouden ;)
goed punt!! net een check gedaan bij achmea maar is echt super cheap allemaal. leuk dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:47
ik ben 1 januari begonnen als ZZP’er en dus straks de eerste BTW aangifte. Ik wil graag btw terugvragen van brandstofkosten voor een prive auto welke ik van mijn prive rekening heb betaald (heb de bonnetjes nog). Hoe kan ik dat het beste invoeren in e-Boekhouden.nl? Alleen het btw bedrag? (19 cent/km vergoeden voor zakelijk gereden km’s moet ook nog maar kan later wel, aan het einde van het jaar wil ik de btw correctie doen via forfait of km-administratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Er was een post in dit topic met een overzicht van alle stappen die je moest doen om te starten, kan hem niet meer vinden. Dus bv zakelijke rekening kost zoveel tijd. Iemand een idee waar die post is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
@mhofstra Je kunt alleen zakelijke ritten declareren (heb je die bijgehouden?). Niet privé km's met een privé auto. Misschien geef je te weinig info maar als je zakelijk met een privé auto rijdt dan reken je een km vergoeding door, geen btw bonnetjes en allebei lijkt me helemaal vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 27-04-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
En heb je bij BAV en AVB ook een keuring of is dat bellen en geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16
jongetje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:38:
@mhofstra Je kunt alleen zakelijke ritten declareren (heb je die bijgehouden?). Niet privé km's met een privé auto. Misschien geef je te weinig info maar als je zakelijk met een privé auto rijdt dan reken je een km vergoeding door, geen btw bonnetjes en allebei lijkt me helemaal vreemd.
Je kan je auto prive rijden voor de inkomstenbelasting, maar zakelijk voor btw. Effectief kan je dus de btw over je zakelijke kilometers terug vragen, maar hier zitten wel wat haken en ogen aan. Toen ik veel reed heb ik het wel gedaan, maar de laatste jaren niet meer omdat het me teveel moeite was voor die paar 100 euro

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:52:
En heb je bij BAV en AVB ook een keuring of is dat bellen en geregeld?
Dat is zonder keuring te regelen, vaak kan je gewoon online afsluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 27-04-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ernemmer schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:14:
[...]

Dat is zonder keuring te regelen, vaak kan je gewoon online afsluiten.
super!

Gaaf dit, Onenote aan het vullen met info, morgen rondbellen. Zin in!

Helemaal klaar met wg die administratie er een zooitje van maakt. Kan ik zelf zoveel beter en vrijheid/avontuur trekt mij erg.

9 jr .NET/Azure ervaring dus prima markt en prima netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:47
ConQuestador schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:07:
[...]

Je kan je auto prive rijden voor de inkomstenbelasting, maar zakelijk voor btw. Effectief kan je dus de btw over je zakelijke kilometers terug vragen, maar hier zitten wel wat haken en ogen aan. Toen ik veel reed heb ik het wel gedaan, maar de laatste jaren niet meer omdat het me teveel moeite was voor die paar 100 euro
ik rij de prive auto idd zakelijk voor de btw maar had begrepen dat de kosten van de brandstof dus prive kosten zijn maar de btw wel aftrekbaar is. maar hoe boek je zoiets in de boekhouding? de kosten zijn namelijk wel prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
mhofstra schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:50:
[...]

ik rij de prive auto idd zakelijk voor de btw maar had begrepen dat de kosten van de brandstof dus prive kosten zijn maar de btw wel aftrekbaar is. maar hoe boek je zoiets in de boekhouding? de kosten zijn namelijk wel prive.
In het kort: alle uitgaven van je auto bewaar je bonnetjes van, of voor brandstof via een tankpas. En de btw kan je terugvragen.

ECHTER je moet nog een forfait betalen voor prive gebruik van 1,5% van de nieuwwaarde van je auto. Of je moet aantoonbaar maken hoeveel km's dat jaar privé waren, en dan moet je een percentage vam de btw alsnog betalen.

Dat is in een notendop, de precieze details zijn meerdere keren besproken hier, dus dat is wel terug te vinden.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33

AJM

mhofstra schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:24:
ik ben 1 januari begonnen als ZZP’er en dus straks de eerste BTW aangifte. Ik wil graag btw terugvragen van brandstofkosten voor een prive auto welke ik van mijn prive rekening heb betaald (heb de bonnetjes nog). Hoe kan ik dat het beste invoeren in e-Boekhouden.nl? Alleen het btw bedrag? (19 cent/km vergoeden voor zakelijk gereden km’s moet ook nog maar kan later wel, aan het einde van het jaar wil ik de btw correctie doen via forfait of km-administratie)
Als je per kwartaal BTW-aangifte doet dan moet uiterlijk 30 april de aangifte en betaling ontvangen zijn bij de Belastingdienst zie ook https://www.belastingdien...betaaldatums_btw_aangifte

[ Voor 13% gewijzigd door AJM op 27-04-2022 20:47 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 08:35
Deveon schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:07:
[...]

De ene verzekeraar (bij mij Achmea) wil nog wel een uitsluitsel hanteren waar Klaverblad niet moeilijk over deed.
Bedankt voor de tip!

Ik was al bij een broodfonds aangesloten, voor de eerste klap in geval van AO, maar heb nu ook bij Klaverblad een AOV voor de twee jaren na het broodfonds... Voor het geval dat.

En nu de zaak eindelijk kalmer begint te worden (eerste kwartaal is spannend en druk!) heb ik eindelijk de tijd genomen om mijn werkplek op te kalefateren. Meer ergonomie! _/-\o_

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:25
ConQuestador schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:07:
[...]

Dat geldt niet alleen voor brandstof maar ook voor onderhoud. Als je de helft van al je kilometers zakelijk maakt mag je de helft van de BTW van brandstof en onderhoud terugvragen. Dat staat los van die 19 ct/km. Zo doet mijn accountant het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 16:07
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Nee heb je, ja kun je krijgen is van toepassing op dit soort momenten. We weten allemaal dat deze situatie uitzonderlijk is. Heb elders in dit topic een stukje gedeeld wat ik in mijn contracten zet om dit soort situaties te ondervangen. Je kan het er altijd over hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door init6 op 28-04-2022 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Afgesproken is afgesproken, daar op terugkomen is niet echt professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Heb sinds dit jaar een accountant en hem gevraagd mijn belasting aangiftes te regelen. Hij heeft uitstel aangevraagd voor het opgeven van de belasting van vorig jaar, maar heb nog geen brief ontvangen of bevestiging vanuit de belastingdienst. Weten jullie of dat normaal gesproken verzonden wordt of is dat na te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
init6 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:04:
Heb sinds dit jaar een accountant en hem gevraagd mijn belasting aangiftes te regelen. Hij heeft uitstel aangevraagd voor het opgeven van de belasting van vorig jaar, maar heb nog geen brief ontvangen of bevestiging vanuit de belastingdienst. Weten jullie of dat normaal gesproken verzonden wordt of is dat na te gaan?
Als je inlogt op mijnbelastingdienst zie je onderstaande bij 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DiIbhC30x41yx0yoXH5-_MneDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5aPq4xU2c42dYwgFYayK4XjJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:00
Belangrijk is waarom vind je het te weinig? Waarom vond je dat toen niet (tijdens het tekenen)?

Als achteraf blijkt dat he meer verantwoordelijkheid hebt en draagt, dan begrijp ik het ergens wel.

En anders bij je volgende verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 16:07
init6 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:02:
[...]

Nee heb je, ja kun je krijgen is van toepassing op dit soort momenten. We weten allemaal dat deze situatie uitzonderlijk is. Heb elders in dit topic een stukje gedeeld wat ik in mijn contracten zet om dit soort situaties te ondervangen. Je kan het er altijd over hebben.
Dit hebben we alleen per mail bevestigd tegenover elkaar, hier staat niks van in een contract o.i.d. Sinds november is er veel gebeurd op de wereld wat ook met de inflatie te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Landon schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:30:
[...]

Dit hebben we alleen per mail bevestigd tegenover elkaar, hier staat niks van in een contract o.i.d. Sinds november is er veel gebeurd op de wereld wat ook met de inflatie te maken heeft.
Hou er rekening mee dat 5 euro extra tarief in een half jaar ''maar'' 2500 euro netto is en of je voor dat bedrag je gemaakte afspraken niet na wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Ernemmer schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:07:
[...]

Als je inlogt op mijnbelastingdienst zie je onderstaande bij 2021.

[Afbeelding]
zie dat niet, maar ik zie wel:
U moet aangifte inkomstenbelasting 2021 doen voor 1 mei 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 09:39

Falcon10

Hit it i would !

Vraagje aan de andere ZZP'ers hier.
Ik heb een aanbieding gekregen van een firma waar oude vriend van me werkt ( via hem zijn ze bij mij gekomen ) voor de functie van Service Management verantwoordelijke.
De job zou inhouden om tussen hun Service providers te staan en te zorgen dat ze zich aan hun SLA's houden, KPI's etc.
Nu eerlijkheidshalve, ik zit al dik 12 jaar in de ZZP business, nog altijd tevreden over, maar heb ook al lang voorgenomen dat ik dit niet tot pensioen ga blijven doen, en zou totaal niet weten wat nu tegenwoordig een marktconform loon is voor een werknemer in dat soort functie. In totaal heb ik 20 jaar ervaring binnen verschillende IT functies. Ik ben zeker dat ik de functie wel aankan, maar vraag me af of de verloning dus conform is, of dat ze beetje aan de lage/hoge kant is.

Dit had ik al doorgekregen van wat de verloning/extralegale voordelen zijn :

Bruto: €6000/maand x 13.99
Representatievergoeding: €150net/maand
Maaltijdcheques: €8/dag
Bonus: 8% van jaarsalaris (1x per jaar)
GSM + Abonnement + Laptop
Wagen + tankkaart
Hospitalisatieverzekering + groepsverzekering

PS : functie in Belgie en ben zelf ook woonachtig daar, wat ook wel handig om weten is.

Wat is jullie mening over de verloning hiervan ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Falcon10 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:31:
Dat je vraag simpelweg offtopic is. En of je een overstap wil nemen van ZZP naar loondienst is sowieso ten eerste gewoon heel persoonlijk, en of je er netto op vooruit/achteruit gaat kun je prima zelf berekenen.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
init6 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:04:
Ik weet niet of je een voorlopige aangifte hebt gedaan, maar anders kan het wel wat geld kosten om uitstel te vragen, want je gaat wel belasting rente betalen die je niet hebt als je tijdig aangifte doet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ernemmer schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:42:
[...]

Hou er rekening mee dat 5 euro extra tarief in een half jaar ''maar'' 2500 euro netto is en of je voor dat bedrag je gemaakte afspraken niet na wilt komen.
De wereld veranderd nou eenmaal, ik vind het niet gek om opnieuw te onderhandelen bij een nieuw contract, als ze voor langere tijd zekerheid zouden willen zouden ze in eerste instantie een overeenkomst voor langere tijd hebben moeten overeenkomen.

Een dergelijke afspraak geeft alleen iets aan over de intentie onder de huidige omstandigheden, geen verplichtingen. Maar met de huidige inflatie zijn de omstandigheden dermate veranderd dat het IMHO niet vreemd is om opnieuw te onderhandelen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb een aanbieding gekregen van een firma waar oude vriend van me werkt ( via hem zijn ze bij mij gekomen ) voor de functie van Service Management verantwoordelijke.
De job zou inhouden om tussen hun Service providers te staan en te zorgen dat ze zich aan hun SLA's houden, KPI's etc.
Nu eerlijkheidshalve, ik zit al dik 12 jaar in de ZZP business, nog altijd tevreden over, maar heb ook al lang voorgenomen dat ik dit niet tot pensioen ga blijven doen, en zou totaal niet weten wat nu tegenwoordig een marktconform loon is voor een werknemer in dat soort functie. In totaal heb ik 20 jaar ervaring binnen verschillende IT functies. Ik ben zeker dat ik de functie wel aankan, maar vraag me af of de verloning dus conform is, of dat ze beetje aan de lage/hoge kant is.

Wagen + tankkaart

PS : functie in Belgie en ben zelf ook woonachtig daar, wat ook wel handig om weten is.

Ik zou het ZZP schap daar niet voor opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

init6 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:06:
[...]

zie dat niet, maar ik zie wel:
U moet aangifte inkomstenbelasting 2021 doen voor 1 mei 2023.
Mijn boekhouder heeft ook uitstel aangevraagd, ik zie op mijn.belastingdienst.nl beide meldingen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan

Wagen + tankkaart

- Wat is je uurtarief nu?
- Hoeveel waarde hecht je aan vrijheid?
- Lijkt de functie je echt leuk om te doen?

Een package van ~84.000,- + auto + maaltijdcheque + verzekeringen is voor Belgische begrippen niet verkeerd volgens mij? Grof gezegd is dat 100.000,- per jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 13:29
Ernemmer schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:04:
[...]

Afgesproken is afgesproken, daar op terugkomen is niet echt professioneel.
Ik ben zeker ook van van afspraak is afspraak. Maar wat hebben zij eraan dat je het contract opzegt (opzegtermijn!) en dat je ergens anders aan de slag gaat. Daarom zou je zulke afspraken over de email ook kunnen zien als intenties, die hard worden gemaakt op het moment wanneer er weer een contract wordt opgemaakt.

Ik probeer altijd te streven naar een win-win situatie die voor beide partijen vol te houden is. Wanneer jij het gevoel heb dat je te weinig krijgt ten opzichte van de markt, dan ga je ook maar rond je heen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Crazy D

I think we should take a look.

Heb je het over van 60 naar 65 euro of van 110 naar 115? Vind ik nogal een groot verschil. Echt elk tarief > 90 is niet "te laag" of zoiets, dat is gewoon nog steeds serieus dik betaald. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, daar niet van.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Edit: Kon het zelf beantwoorden middels https://www.belastingdien...ctuurdatum_of_leverdatum/. Beetje onhandig mijn factuurdatum gekozen maar verder geen issue.

Oude tekst onderstaand:
Ik wil dus middels e-boekhouden mijn BTW-aangifte (1e kwartaal doen). Heb netjes potjes gemaakt en geld opzij gezet maar het te betalen bedrag in e-boekhouden wijkt af (te laag) t.o.v. wat ik moet betalen. Dit voornamelijk omdat de factuurdata de laatste in het 2e kwartaal plaats terwijl ik die nu al wil betalen.

Factuurdata zijn als volgt:
01-03-2022 over werk verricht 1 t/m 28/02/2022.
08-04-2022 over werk verricht 1 t/m 31/03/2022 (goedkeuring uren liet op zich wachten).

Ik dacht over jan, feb, maart te moeten betalen in 1e kwartaal en apr, mei, jun in 2e. Echter, door het opgeven van 08-04-2022 als factuurdatum voor maart stelt e-boekhouden maart uit tot 2e kwartaal. De verrichte diensten in maart worden nu namelijk niet meegenomen onder rubriek 1a. Nou staat er "Voorgestelde aangifte" en kan ik het zelf corrigeren maar ben benieuwd hoe jullie dat (laten) oppakken.

Ik hanteer namelijk laatste dag of 1e dag van nieuwe maand (tenzij uren niet direct goedgekeurd).

Technisch gezien kan ik de factuurdatum op 31/03/2022 zetten, alle bedragen noteren, factuurdatum weer op 08/04 zetten en met de eerdere bedragen werken. Of gewoon zo laten en het ontbrekende deel in Q2 meenemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mirabis op 28-04-2022 18:15 ]

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
OB hoeft niet verrekend te zijn in het gewerkte kwartaal. De april factuur over de uren van maart hoeft dus pas in juli afgedragen te worden. Anders zou je met een 30 dagen betaaltermijn in cashflow problemen kunnen komen omdat je OB moet afdragen maar de betaling nog niet ontvangen hebben.

Enkel voor de IB geld dat de winst gerekend moet worden in het jaar waarin het werk geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb vanmiddag gebeld met de leasemaatschappij van mijn huidige werkgever. Ze willen 6k ongeveer hebben als borg. Vind ik aardig wat (heb genoeg buffer maar volgens mij moet dit lager kunnen).

Tesla M3 4% bijtelling, nog 28mn contract. (totaal dan 60 mnd geleased)

Hoe kan ik dit het beste spelen?

en AOV schijn ik keuring alvast in gang te kunnen zetten kosteloos en dan bepalen of ik het wil doen. (kosteloos). Dan is het toch het slimst gewoon een paar parallel te laten keuren, of moet ik mij geen zorgen maken en worden de meeste ondernemers goedgekeurd? (developer rol)

[ Voor 31% gewijzigd door TweakerVincent op 28-04-2022 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:01:
Ik heb vanmiddag gebeld met de leasemaatschappij van mijn huidige werkgever. Ze willen 6k ongeveer hebben als borg. Vind ik aardig wat (heb genoeg buffer maar volgens mij moet dit lager kunnen).

Tesla M3 4% bijtelling, nog 28mn contract. (totaal dan 60 mnd geleased)

Hoe kan ik dit het beste spelen?

en AOV schijn ik keuring alvast in gang te kunnen zetten kosteloos en dan bepalen of ik het wil doen. (kosteloos). Dan is het toch het slimst gewoon een paar parallel te laten keuren, of moet ik mij geen zorgen maken en worden de meeste ondernemers goedgekeurd? (developer rol)
Ik heb met 22 maanden een e-Niro 4% meegenomen uit loondienst. Moest een prognose leveren en op basis daarvan hoefde ik geen borg ge betalen. De 1e twee afschrijvingen kwamen wel erg kort na elkaar maar verder prima.

AOV zal voornamelijk aan je eigen gezondheid(sverleden) liggen. Voorbeeld: Ik moest alle behandelingen tot 5 jaar terug uitleggen… massage voor spierspanning en niet om
Rugklachten etc…. Veel spiermassa > gewicht > hoge bmi > moesten ze fysiek mijn lichaam bekijken etc >.<

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Mirabis schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:10:
[...]
AOV zal voornamelijk aan je eigen gezondheid(sverleden) liggen. Voorbeeld: Ik moest alle behandelingen tot 5 jaar terug uitleggen… massage voor spierspanning en niet om
Rugklachten etc…. Veel spiermassa > gewicht > hoge bmi > moesten ze fysiek mijn lichaam bekijken etc >.<
Hoe ouder je wordt, des te lastiger is het om het geregeld te krijgen. Nu ben ik 57 en te oud 7(8)7 om ergens nog een AOV te krijgen.

Ik ben topfit. Afgelopen zondag mijn eerste marathon gelopen (ruim onder de 4 uur). Maar ik loop al 20, 30 jaar hard. Nooit gerookt, drink zeer matig. Je zou denken, geen probleem voor een AOV. Dat klopt, dit niet. Maar ooit een keer met depressieve klachten bij een huisarts gezeten (1994) en dat was voor een verzekeraar in 2017 reden om mij uit te sluiten van uitval door geestelijke klachten. De kans dat ik met een afgezaagde hand kom te zitten, daar hoef ik geen verzekering voor. Ik heb geen hoge dunk van verzekeraars. Nu zit ik bij Achmea zonder noemenswaardige uitsluitingen.

Mijn advies: als je eenmaal ergens zit, je bent de 45 voorbij, blijf dan maar lekker zitten waar je zit. Veel beter wordt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-05 14:45
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:42:
[...]

Hoe ouder je wordt, des te lastiger is het om het geregeld te krijgen. Nu ben ik 57 en te oud 7(8)7 om ergens nog een AOV te krijgen.

Ik ben topfit. Afgelopen zondag mijn eerste marathon gelopen (ruim onder de 4 uur). Maar ik loop al 20, 30 jaar hard. Nooit gerookt, drink zeer matig. Je zou denken, geen probleem voor een AOV. Dat klopt, dit niet. Maar ooit een keer met depressieve klachten bij een huisarts gezeten (1994) en dat was voor een verzekeraar in 2017 reden om mij uit te sluiten van uitval door geestelijke klachten. De kans dat ik met een afgezaagde hand kom te zitten, daar hoef ik geen verzekering voor. Ik heb geen hoge dunk van verzekeraars. Nu zit ik bij Achmea zonder noemenswaardige uitsluitingen.

Mijn advies: als je eenmaal ergens zit, je bent de 45 voorbij, blijf dan maar lekker zitten waar je zit. Veel beter wordt het niet.
Ik heb dit momenteel ook. Ben tussen de 30 en 40 jaar oud en omdat mijn ouders zijn gescheiden toen ik 14 was, heb ik hulp gezocht rond mijn 18e en rond mijn 25e weer. Stempel depressief gekregen, nergens last van, nooit een dag ziek gemeld vanwege dit soort klachten...

En wat doet Achmea? Ik mag me verzekeren, maar alle mentale klachten zijn uitgesloten, zelfs een burnout.

Nu opzoek naar een ander. Dit proces duurt trouwens al 4 maanden! Kansloos is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Pepernoot schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:08:
[...]

Ik heb dit momenteel ook. Ben tussen de 30 en 40 jaar oud en omdat mijn ouders zijn gescheiden toen ik 14 was, heb ik hulp gezocht rond mijn 18e en rond mijn 25e weer. Stempel depressief gekregen, nergens last van, nooit een dag ziek gemeld vanwege dit soort klachten...

En wat doet Achmea? Ik mag me verzekeren, maar alle mentale klachten zijn uitgesloten, zelfs een burnout.

Nu opzoek naar een ander. Dit proces duurt trouwens al 4 maanden! Kansloos is het.
Ik had dit bij Delta Lloyd. Succes met je zoektocht.

Overigens vind ik wel, en ik hoop dat hiervoor brede steun komt, dat mocht een verplichte AOV er komen, alle uitsluitingen moeten komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
ConQuestador schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:42:
[...]

In het kort: alle uitgaven van je auto bewaar je bonnetjes van, of voor brandstof via een tankpas. En de btw kan je terugvragen.

ECHTER je moet nog een forfait betalen voor prive gebruik van 1,5% van de nieuwwaarde van je auto. Of je moet aantoonbaar maken hoeveel km's dat jaar privé waren, en dan moet je een percentage vam de btw alsnog betalen.

Dat is in een notendop, de precieze details zijn meerdere keren besproken hier, dus dat is wel terug te vinden.
Stel 1.5% van nieuwwaarde auto is 5.000,-. Wanneer betaal je dit bedrag? Met de aangifte van Q4?

En stel je maakt ieder kwartaal 3.000,- aan kosten (inclusief BTW), dus 520,- aan BTW. Wanneer vraag je dit bedrag terug, in dat zelfde kwartaal als dat je de kosten maakt, of ook pas met de aangifte van Q4?

De reden dat ik dit vraag:
- Ik houd geen km registratie bij, dus automatisch forfait.
- Als ik in Q1 en Q2 bijvoorbeeld mijn BTW terugvraag en ik kom er in Q3 eigenlijk achter dat ik te weinig kosten hebt gemaakt, zal ik verlies maken door forfait toe te passen. Eigenlijk had ik dus de BTW in Q1 en Q2 niet terug moeten vragen, maarja, dan ben je al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Yucon

*broem*

Pepernoot schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:08:
Ik heb in grote lijnen iets soortgelijks bij Aegon. Daar is de definitie zelfs nog breder: onder 'psychische klachten' vallen ook zaken als een whiplash, rsi of de gevolgen van een medische fout. Bizar.

Overigens moet ik wel erbij zeggen dat ze die module dus uitgesloten hebben maar wel consequent zijn geweest door ook de premie te verlagen. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
c-nan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:42:
[...]

Stel 1.5% van nieuwwaarde auto is 5.000,-. Wanneer betaal je dit bedrag? Met de aangifte van Q4?

En stel je maakt ieder kwartaal 3.000,- aan kosten (inclusief BTW), dus 520,- aan BTW. Wanneer vraag je dit bedrag terug, in dat zelfde kwartaal als dat je de kosten maakt, of ook pas met de aangifte van Q4?

- Als ik in Q1 en Q2 bijvoorbeeld mijn BTW terugvraag en ik kom er in Q3 eigenlijk achter dat ik te weinig kosten hebt gemaakt, zal ik verlies maken door forfait toe te passen. Eigenlijk had ik dus de BTW in Q1 en Q2 niet terug moeten vragen, maarja, dan ben je al te laat.
Je kan iedere maand de BTW terug vragen, en dan in Q4 doe je de prive-correctie.

een sluitenende KM-registratie is voor de BTW niet nodig. Het is voldoende om de km-stand van je auto aan het begin en eind van het jaar hard te maken (ik heb dit gedaan door een foto op 1 januari, welke tevens matchte met rekeningen rondom die tijd). Vervolgens weet je het aantal zakelijke km's (want je geeft jezelf immers 19cent per km), en dus weet je de verhouding zakelijk/prive.

Je moet voor jezelf uitzoeken wat voordeliger is, forfait of naar verhouding, de goedkoopste kies je.

En verder: Er is genoeg over geschreven, ik ben geen expert, mijn kennis komt gewoon van internet, dus die ligt voor het oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:26:
[...]

Ik had dit bij Delta Lloyd. Succes met je zoektocht.

Overigens vind ik wel, en ik hoop dat hiervoor brede steun komt, dat mocht een verplichte AOV er komen, alle uitsluitingen moeten komen te vervallen.
Ik heb contact gehad over een AOV, maar aangezien mijn BMI te hoog is kan ik me nu nergens verzekeren. Volgens de verzekering man gaat die verplichte AOV duur worden (honderden euro's) voor een uitkering op minimumloon niveau. Verplichte acceptatie, daarom duur. Dat wordt nog een vervelend geintje als dat echt door gaat :(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:50:
[...]

Ik heb contact gehad over een AOV, maar aangezien mijn BMI te hoog is kan ik me nu nergens verzekeren. Volgens de verzekering man gaat die verplichte AOV duur worden (honderden euro's) voor een uitkering op minimumloon niveau. Verplichte acceptatie, daarom duur. Dat wordt nog een vervelend geintje als dat echt door gaat :(
Kortom we krijgen dan dat de bijstand voor ondernemers vervalt en we mogen daar naast onze IB belasting extra voor gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Zoals jij het hier stelt lijkt mij dat het discriminatie is.

https://www.aov-zzp.nl/ni...v-en-overgewicht-obesitas
Alleen ernstig overgewicht, met een negatieve invloed op de gezondheid, kan bij het sluiten van een verzekering leiden tot een hogere premie. Daarbij wordt ook gekeken naar eventuele combinaties met andere ziektebeelden. Omgekeerd leidt een goede gezondheid weer tot een gunstiger tariefstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-04 10:00
init6 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:53:
[...]

Kortom we krijgen dan dat de bijstand voor ondernemers vervalt en we mogen daar naast onze IB belasting extra voor gaan betalen?
Minimumloon is hoger dan bijstand. En je zal (mag ik hopen!) ook niet lastig gevallen worden met vernederende tandenborstel-controles en verkapte dwangarbeid in de vorm van 'werkervaringstrajecten'.

[ Voor 5% gewijzigd door Brandaris01 op 29-04-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Vorkie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:57:
[...]

Zoals jij het hier stelt lijkt mij dat het discriminatie is.

https://www.aov-zzp.nl/ni...v-en-overgewicht-obesitas

[...]
In theorie is het zo maar ze kunnen overgewicht echt makkelijk linken aan grotere risico's. AOV als je niet gemiddeld bent of ooit een kwaaltje hebt gehad kan echt fucking irritant zijn. Ik heb het ook gewoon opgegeven.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
[...]
Volgens de verzekering man gaat die verplichte AOV duur worden (honderden euro's) voor een uitkering op minimumloon niveau. Verplichte acceptatie, daarom duur.
Dat is het 'vervelende' van solidariteit. Dat kost bergen met geld voor iedereen maar levert het meeste op voor sommigen.
Dat geldt voor ons pensioenstelsel. Je zal schaal 13-15 zijn bij de overheid en 97 jaar oud worden. Pak je toch 30 jaar een dik pensioen mee. Of je zit schaal 2-3 en gaat dood op je 68e. Beiden een leven lang betaald terwijl de een er ruim meer aan overhoudt als de ander.
Bij zorgverzekeringen net zo. Tot op vandaag claim ik niet veel. Als ik alle premies gespaard had, had ik geld overgehouden. Maar ik ken mensen die hun zorgpremie al 20x 'verbruikt' hebben.
Dan heb ik nog niet gesproken over wat een PI kost (gevangenis) en wat het vooral niet oplevert.

Solidariteit is een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Rutix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:03:
In theorie is het zo maar ze kunnen overgewicht echt makkelijk linken aan grotere risico's. AOV als je niet gemiddeld bent of ooit een kwaaltje hebt gehad kan echt fucking irritant zijn. Ik heb het ook gewoon opgegeven.
Ik heb toen ik 5 was 10 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege Langerhans cell histiocytosis en de kans is daardoor groot dat ik uitgesloten zou worden op alles wat maar ook maar enigzins met m'n rug te maken zou hebben. En laat rugletsel nou een van de enige fysieke issues zijn waar je als ITer mee de sjaak kan zijn.

Ik zit zelf bij SharePeople. Natuurlijk dekken ze 'maar' 2 jaar, maar ze zijn wel bezig met een 'echte' AOV. Hopelijk dan wel een eerlijke zonder uitsluiting op vanalles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik heb contact gehad over een AOV, maar aangezien mijn BMI te hoog is kan ik me nu nergens verzekeren.
Ik weet dat het nogal persoonlijk is enzo, maar hoe hoog is te hoog hier? Want ik zit ook net boven de 30 nu (krijg die coronakilo's er nog niet echt af).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:16
BMI is sowieso een hele slechte graadmeter.
Het houd compleet geen rekening met lichaamsbouw en percentage spiermassa.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rutix
Hydra schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:26:
[...]

Ik heb toen ik 5 was 10 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege Langerhans cell histiocytosis en de kans is daardoor groot dat ik uitgesloten zou worden op alles wat maar ook maar enigzins met m'n rug te maken zou hebben. En laat rugletsel nou een van de enige fysieke issues zijn waar je als ITer mee de sjaak kan zijn.

Ik zit zelf bij SharePeople. Natuurlijk dekken ze 'maar' 2 jaar, maar ze zijn wel bezig met een 'echte' AOV. Hopelijk dan wel een eerlijke zonder uitsluiting op vanalles en nog wat.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 22:59

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Iemand ervaring met roken en een AOV en hoeveel duurder de verzekering daardoor werd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
NLKornolio schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:48:
Iemand ervaring met roken en een AOV en hoeveel duurder de verzekering daardoor werd ?
Verzekering wordt vaak niet duurder, maar je krijgt een waslijst aan uitsluitingen. Met roken is praktisch alles uitgesloten, er is geen verzekering die het risico van roken gaat verzekeren namelijk.

En ik denk ook dat je jezelf helemaal niet moet gaan verzekeren, ze zullen namelijk met bijna alles wel als reden ''roken'' kunnen aantonen en dan krijg je niks.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 29-04-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:31:
Nee klopt. Ik ben ook helemaal niet te dik. Ik ben gewoon enorm gespierd! :P

Maar wat serieuzer; bij een dergelijke keuring wordt er gewoon gekeken naar zaken als vetpercentage en bloeddruk enzo. Ik heb zelf onlangs voor een levensverzekering een hele riedel keuringen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:44:
Maar wat serieuzer; bij een dergelijke keuring wordt er gewoon gekeken naar zaken als vetpercentage en bloeddruk enzo. Ik heb zelf onlangs voor een levensverzekering een hele riedel keuringen moeten doen.
Beter :) Er zijn er helaas genoeg die alleen naar BMI kijken (ook artsen) en dat zegt niks.
Vetpercentage wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:46:
[...]

Beter :) Er zijn er helaas genoeg die alleen naar BMI kijken (ook artsen) en dat zegt niks.
Vetpercentage wel.
Sterker nog bij heel veel krachtsporters is die BMI ook uit balans door de spiermassa enzo.

Edit: Ik zie nu pas dat je vetpercentage ook noemt :) dan zijn we het volledig eens :D

[ Voor 12% gewijzigd door Rutix op 29-04-2022 14:06 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik ga binnenkort ook het proces van de aanvraag AOV opstarten. Ik ga dus maar even sporten nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Ik kan me niet echt druk maken over mijn gewicht zolang ik tussen (vrouwen) maat 38 en 40 blijf schommelen gecombineerd met mijn 1.71M.

[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 29-04-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49
[...]

Wat ik tot nu toe heb gelezen hierover is dat de premie 8% van het inkomen is tot een max van 220 euro/maand. De dekking is dan echter slechts 1650 euro/maand. Standaard wachttijd is 52 weken, je kan eventueel tot max 30.000 verzekeren (premie dan rond de 330?).
En ook nog eens verzekering op basis van ‘gangbare arbeid’ en niet beroepsongeschiktheid. Iets wat je normaliter ook niet wilt.

Dat is natuurlijk helemaal niks als je dit vergelijkt met commerciele AOV's met dezelfde premie. Enige voordeel is dan nog de verplichte acceptatie. Vandaar ook inderdaad zo duur zoals je zelf ook al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Afas schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:07:
Ik ga binnenkort ook het proces van de aanvraag AOV opstarten. Ik ga dus maar even sporten nu O-)
Dan wel AOV aanvraag doen nog vóór je sportblessures ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe zit het met een variable BMI? :P In het verleden eerder 30 kilo in 5mnd afgevallen, nu wel weer te zwaar. Maar weet prima hoe ik moet afvallen.

Kan je dan afspraken maken dat je altijd gezond BMI hebt oid? En dan paar maanden de tijd krijgt om er eea af te krijgen? Of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
TweakerVincent schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:51:
Hoe zit het met een variable BMI? :P In het verleden eerder 30 kilo in 5mnd afgevallen, nu wel weer te zwaar. Maar weet prima hoe ik moet afvallen.

Kan je dan afspraken maken dat je altijd gezond BMI hebt oid? En dan paar maanden de tijd krijgt om er eea af te krijgen? Of werkt dat niet zo?
Ik weet nier precies hoe het in de voorwaarden staat maar meestal gaat het alleen om de moment van keuring. Alleen met roken staat er vaak in dat je moet doorgeven als je begonnen bent.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Rutix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:09:
[...]

Ik weet nier precies hoe het in de voorwaarden staat maar meestal gaat het alleen om de moment van keuring. Alleen met roken staat er vaak in dat je moet doorgeven als je begonnen bent.
Ik rook niet, maar hoe checken ze dat? Longen als je ziek bent oid?

en stel dat je word afgewezen bij de verzekering, kan je dan wel zo makkelijk een andere een keuring laten doen? Er schijnt toch een vraag te zijn bij verzekeringen ‘ben je wel eens geweigerd’? Of is dat niet erg?

[ Voor 22% gewijzigd door TweakerVincent op 29-04-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hydra schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:28:
[...]

Ik weet dat het nogal persoonlijk is enzo, maar hoe hoog is te hoog hier? Want ik zit ook net boven de 30 nu (krijg die coronakilo's er nog niet echt af).
35+. Zodra de beste man hoorde dat het zo hoog is zei hij, dan heeft het geen enkele zin om aanvragen te doen want ik kom er nergens doorheen helaas.
hackerhater schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:31:
Nee maar je kunt mij niet wijsmaken dat je een BMI van 30+ hebt maar wel tiptop gezond bent zonder een grammetje teveel vet.... dat het niet heel zuiver is absoluut, maar in het geval van (morbide) obesitas kom je met jouw argument er niet mee weg....

Helaas is BMI verlagen niet een eenvoudig klusje :X

Als ik het goed heb onthouden wordt het wel een AOV met verplichte werkacceptatie. Dus kun je lekker met een rietje tussen je tandjes wasknijpers vouwen of zo. Dus precies de vorm die wij als ICT'ers zeker niet willen. Je kunt nog knikken? Dan kun je prima op de vuilstort aanwijzen waar iemand z'n bakje moet legen, dus kun je werken. Dat idee. Maar we zullen het wel gaan horen zodra de kaders echt helemaal duidelijk zijn. Ik vind het prima dat ik voor bepaalde ziektes meer premie zou moeten betalen, maar mijn BMI heeft er geen moer mee te maken dat als beide armen verbrijzeld worden en afgezet moeten worden omdat ik een ongeluk krijg, ik daarom niet meer mijn huidige werk kan doen. En naast het kasplantje scenario is dat mijn grootste risico waardoor ik niet meer kan doen wat ik nu doe.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 21:34
Crazy D schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:59:
[...]

Nee maar je kunt mij niet wijsmaken dat je een BMI van 30+ hebt maar wel tiptop gezond bent zonder een grammetje teveel vet.... dat het niet heel zuiver is absoluut, maar in het geval van (morbide) obesitas kom je met jouw argument er niet mee weg....
Weet niet hoor, ik sport vrij fanatiek maar daardoor komt mijn BMI wel redelijk in de buurt van de 30. Zonder vetpercentage zegt het inderdaad helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zelf ook verzekerd tegen beroepsarbeid in de AOV maar zie geen lichamelijke beperking waardoor ik mijn werk niet meer zou kunnen doen, echter het vinden van een opdracht wordt toch al een stuk lastiger wanneer ik bijvoorbeeld niet zelfstandig meer een auto kan besturen. Veel opdrachtgevers wensen toch vaak dat je nog op kantoor langs komt en wanneer je bijv in rolstoel aankomt brengt dat natuurlijk wel zijn beperkingen met zich mee. Er zullen vast opdrachtgevers zijn die daar geen moeite mee hebben, maar daar staan er zeker meer tegenover die daar liever niet mee in zee gaan.

Het belangrijkste scenario om hier toch tegen te verzekeren is psychisch in de vorm van stress of overspannen. In z'n scenario is het zeker fijn dat je iets achter de deur hebt en exact het scenario waarin ze kunnen zeggen dat je kan nog prima op in milieustraat toezicht houden, al denk ik dat in de werkelijkheid de soep niet zo heet gegeten wordt. Er zitten ook genoeg hoger opgeleiden in de WW of WIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpie94
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-09-2024
Hi allemaal, ik heb besloten om per 1 augustus de stap naar ZZP/Freelance te maken. Op dit moment werk ik voor een IT-Detacheerder en natuurlijk zou ik gewoon hetzelfde werk willen blijven doen, maar dan als zelfstandige. Echter, heb ik een concurrentiebeding in mijn contract staan die mij dit lijkt te verbieden. Heeft iemand hier ervaring mee die ook dezelfde stap heeft gemaakt in het verleden? Ik heb het forum al doorzocht, maar ik kon het antwoord op deze specifieke vraag niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:03
klimpie94 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:17:
Natuurlijk zou ik gewoon hetzelfde werk willen blijven doen, maar dan als zelfstandige. Echter, heb ik een concurrentiebeding in mijn contract staan die mij dit lijkt te verbieden.
Hoe specifiek is "hetzelfde werk" wat je wil blijven doen? Als het heel algemeen hetzelfde werk is, dan is het concurrentiebeding waarschijnlijk niet geldig. Gaat het over sectorspecifiek werk dan is er wel een kans dat het een geldig beding is. Gaat het om specifieke klanten waar je werkzaam wilt blijven, dan is er waarschijnlijk (ook) sprake van een relatiebeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpie94
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-09-2024
Aftansert schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:27:
[...]

Hoe specifiek is "hetzelfde werk" wat je wil blijven doen? Als het heel algemeen hetzelfde werk is, dan is het concurrentiebeding waarschijnlijk niet geldig. Gaat het over sectorspecifiek werk dan is er wel een kans dat het een geldig beding is. Gaat het om specifieke klanten waar je werkzaam wilt blijven, dan is er waarschijnlijk (ook) sprake van een relatiebeding.
Ik werk als Data Engineer/Software Engineer op dit moment, maar ik ben niet gebonden aan een specifieke sector. Wel aan bepaalde tech stack waar ik ervaring mee heb en die skills zal ik als ZZP'er willen blijven inzetten. Type klant heeft ook geen voorkeur. Dus dan ben ik waarschijnlijk 'good to go'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
klimpie94 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:30:
[...]

Ik werk als Data Engineer/Software Engineer op dit moment, maar ik ben niet gebonden aan een specifieke sector. Wel aan bepaalde tech stack waar ik ervaring mee heb en die skills zal ik als ZZP'er willen blijven inzetten. Type klant heeft ook geen voorkeur. Dus dan ben ik waarschijnlijk 'good to go'?
Ja, je huidige werkgever kan je nooit verbieden om hetzelfde werk te blijven doen. Behalve dan bij het bedrijf waar je nu gedetacheerd bent (tot 6-12 mnd na je vertrek daar is gebruikelijk). In sommige contracten staat wel dat je concurrentiebeding zou gelden voor alle bedrijven waar werkgever opdrachten uitvoert, maar dit houdt in praktijk geen stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[...]

35+. Zodra de beste man hoorde dat het zo hoog is zei hij, dan heeft het geen enkele zin om aanvragen te doen want ik kom er nergens doorheen helaas.

[...]

Als ik het goed heb onthouden wordt het wel een AOV met verplichte werkacceptatie. Dus kun je lekker met een rietje tussen je tandjes wasknijpers vouwen of zo. Dus precies de vorm die wij als ICT'ers zeker niet willen. Je kunt nog knikken? Dan kun je prima op de vuilstort aanwijzen waar iemand z'n bakje moet legen, dus kun je werken. Dat idee. Maar we zullen het wel gaan horen zodra de kaders echt helemaal duidelijk zijn. Ik vind het prima dat ik voor bepaalde ziektes meer premie zou moeten betalen, maar mijn BMI heeft er geen moer mee te maken dat als beide armen verbrijzeld worden en afgezet moeten worden omdat ik een ongeluk krijg, ik daarom niet meer mijn huidige werk kan doen. En naast het kasplantje scenario is dat mijn grootste risico waardoor ik niet meer kan doen wat ik nu doe.
Mijn BMI is nu 29.9. Krijg je dan ook problemen? Zowieso komende weken alleen maar sporten, wist niet dat het zo belangrijk was bij AOV.

Als ik het goed begrijp kan ik beter even wachten dan met AOV proces in gang zetten? Of duurt het weken voordat je bij een keuringsarts mag verschijnen?

En is UWV oplossing echt zo slecht? Heb het idee dat echt niemand die wilt. Maar dat zou toch ook weer raar zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 08:05
[...]

[BMI] 35+. [...] want ik kom er nergens doorheen helaas.

[...]
Afbeeldingslocatie: http://m.quickmeme.com/img/3b/3b75813af2350e14a3403e46e8539c3cb2f8d44e36b0a0ff450203ef80b42b2c.jpg

(Om dat het vrijdagmiddag is)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:00
AOV is wel ellende inderdaad. Zit zelf bij Allianz en die hebben mijn hele verleden bij de dokter opgevraagd omdat ik een paar keer via de huisarts naar de fysio ben gegaan.

Heb nu ook een uitsluitingsclausule als ik arbeidsongeschikt raak door mijn kwetsuur aan Ruggenwervel C2 dan wordt er maar een half jaar door betaald.

Tip van flip, ga bij klachten aan het bewegingsapparaat niet naar de huisarts maar rechtstreeks naar een fysio of whatever, dan hoef je het ook niet op te geven bij de meeste verzekeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
GrooV schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:50:
AOV is wel ellende inderdaad. Zit zelf bij Allianz en die hebben mijn hele verleden bij de dokter opgevraagd omdat ik een paar keer via de huisarts naar de fysio ben gegaan.

Heb nu ook een uitsluitingsclausule als ik arbeidsongeschikt raak door mijn kwetsuur aan Ruggenwervel C2 dan wordt er maar een half jaar door betaald.

Tip van flip, ga bij klachten aan het bewegingsapparaat niet naar de huisarts maar rechtstreeks naar een fysio of whatever, dan hoef je het ook niet op te geven bij de meeste verzekeringen
hoe lang duurde dit hele proces? Ik heb hetzelfde 2x naar fysio in afgelopen 2jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:00
TweakerVincent schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:52:
[...]

hoe lang duurde dit hele proces? Ik heb hetzelfde 2x naar fysio in afgelopen 2jr.
Acceptatie proces?

Aanvraag eind maart 2019, medische beoordeling medio april, gegevens huisarts duurde te lang (was net overgenomen), eind juli acceptatie voorstel incl beperkingen.

Omdat het zo lang duurde had ik inmiddels mijzelf aangesloten bij Sharepeople (dm voor korting :) ) en de wachttijd van de AOV omgezet naar 2 jaar. Sharepeople kost me nu ongeveer 24 euro per maand aan donaties en 120 euro per jaar (totaal 408 euro per jaar). AOV kost me 1237 euro per jaar

Overigens zie ik bij Allianz dat je nu de fysio los ook op moet geven https://www.allianz.nl/co.../local/13/1300162-144.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door GrooV op 29-04-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
GrooV schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:50:

Is het niet zo dat je pas bij verwijzing door de huisarts vergoed krijgt? (dat was tenminste wel zo voor iets anders waarvoor ik rechtstreeks naar een specialist wilde stappen. Niet via de huisarts betekende zelf betalen)

[ Voor 23% gewijzigd door sverzijl op 29-04-2022 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
TweakerVincent schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:32:
[...]

Ik rook niet, maar hoe checken ze dat? Longen als je ziek bent oid?

en stel dat je word afgewezen bij de verzekering, kan je dan wel zo makkelijk een andere een keuring laten doen? Er schijnt toch een vraag te zijn bij verzekeringen ‘ben je wel eens geweigerd’? Of is dat niet erg?
Als je nee zegt maar wel rookt en ze komen daar achter pleeg je fraude en sluiten ze je voor alles buiten en komt je op een lijst te staan. Als je wel rookt en/of hoger bmi hebt krijg je aanvullende vragen/test en eventueel hogere premie. In het uiterste geval een weigering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater

BMI zegt geen zak. Ik heb een vrij gedrongen, zware bouw. Dat is pure genetica (ouders zijn ook zo).
Ik heb altijd al rond BMI 30 gezeten, ook als tiener. Terwijl ik toen fanatiek genoeg sportte dat ik ooit op de Limburgse judo jeugd kampioenschappen heb gestaan.

Nu wil ik niet zeggen dat er geen vet aan mijn lijf zit. Dat is vrij normaal voor een vrouw, maar maat 38/40 is heel goed. Note: die maten gaan per 2 nummers en maat 36 is slank. < 36 praat je in het algemeen over ondergewicht. < 32 over anorexia.

Gecombineerd met de irritante gewoonte van mijn lijf om vocht vast te houden :|

[ Voor 4% gewijzigd door hackerhater op 29-04-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

c-nan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:42:
[...]

Lees deze site van de belastingdienst eens, daar staat het duidelijk beschreven https://www.belastingdien...gebruik_auto_van_de_zaak/
BTW forfait mag je corrigeren op basis van de werkelijk afgetrokken btw voor onderhoud en gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fmaster
  • Laatst online: 18:46
Het volgende kon ik niet echt vinden in dit topic.

Op dit moment heb ik een functie als IT manager. Daar heb ik geen zin meer in, ik wil weer dingen uitzoeken, puzzelen, iets maken. Ik ben inhoudelijk helemaal uitgekeken op management en standaard programmeerwerk. Om een idee te geven: ik ben 45 en doe dat al zo'n 25 jaar. Inmiddels heb ik een beetje een "been there, done that" gevoel.

Ik werk het best als ik nieuwe dingen leer door te doen. Op dit moment zou ik me willen verbreden als MLE (Machine Learning Engineer). Ik heb hier ook ervaring in: De hele lifecycle van data naar model inclusief trainen, MLOps etc. Conceptueel niveau: spreken op conferentie. Het "core" stuk van een model kiezen trainen tweaken etc zou ik meer willen doen. Het lijkt me interessant om te zien hoe de business case invloed heeft op de variatie in uitwerking.

Mijn motivatie om zelfstandig te worden ligt in inhoudelijke variatie en een gevoel van vrijheid.

Wat ik al heb geprobeerd:
Variatie aanbrengen door naar een ander bedrijf te gaan met een meer maatschappelijke missie. Dat maakt voor mijn gevoel niet uit. Er zit geen kop en staart aan en het leren van een ander domein heb je ook na een maand of twee wel voor elkaar. Op een gegeven moment loopt het gewoon en dan is voor mij de lol er af.
Ook een tijd innovation officer en project management gedaan. Dat is duidelijk geen drijfveer voor me. Wel tevreden manager, geen persoonlijke voldoening.
Senior management trekt me niet. Dat zou gezien mijn ervaring een logische volgende stap zijn, maar ik heb geen motivatie om politiek te bedrijven.

Is er iemand die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt en gevoeld? Was ZZP voor jou de oplossing of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Fmaster schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:20:

Is er iemand die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt en gevoeld? Was ZZP voor jou de oplossing of iets anders?
Yes, ik maak iets en als het klaar is ben ik weg. Daarnaast wil ik de vrijheid hebben om het volgende project te weigeren als ik er geen heil in zie. Dat eerste zou op zich nog wel kunnen in loondienst maar dat laatste alleen in uitzonderlijke gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
@Fmaster Ik neem aan dat je niet al sinds je 20e IT-manager bent maar in het IT-vak zit waarvan de laatste jaren als manager.

Je argumentatie is goed. ZZP-er worden doe je altijd om persoonlijke voldoening te vinden. Vind je die niet (meer) in de aangenomen klus, zoek je verder. Vanuit een eenmanszaak is het altijd makkelijker om een route in je carrière uit te zetten dan in het bedrijf van iemand anders.

Wat betreft kennis en leren: mijn ervaring is dat je echt niet alles hoeft te kunnen op de plek waarop je je aanbiedt. Maar wel voor een groot deel natuurlijk. Ik zeg in een gesprek altijd dat ik sommige dingen inderdaad niet kan/geen ervaring mee heb met als argument dat ik een uitdaging wil zien in een klus. Als ik alles al zou kunnen is de klus niet leuk.

Mijn ervaring is ook dat politiek mij altijd makkelijk langs de schouders afglijdt.

Ik heb dus niet precies hetzelfde meegemaakt als jij maar ZZP-er worden was wel de oplossing voor mij; nl de vrijheid in wat ik wel en niet (meer) wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fmaster
RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:36:
@Fmaster Ik neem aan dat je niet al sinds je 20e IT-manager bent maar in het IT-vak zit waarvan de laatste jaren als manager.
Klopt. Altijd developer/programmeren. Min of meer in (hands-on, titel Chapter Lead) management gegroeid de laatste 5 jaar, dat leek me toen een mooie stap.
RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:36:
Als ik alles al zou kunnen is de klus niet leuk.
Precies dat heb ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fmaster schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:20:
Het volgende kon ik niet echt vinden in dit topic.

Op dit moment heb ik een functie als IT manager. Daar heb ik geen zin meer in, ik wil weer dingen uitzoeken, puzzelen, iets maken. Ik ben inhoudelijk helemaal uitgekeken op management en standaard programmeerwerk. Om een idee te geven: ik ben 45 en doe dat al zo'n 25 jaar. Inmiddels heb ik een beetje een "been there, done that" gevoel.

Ik werk het best als ik nieuwe dingen leer door te doen. Op dit moment zou ik me willen verbreden als MLE (Machine Learning Engineer). Ik heb hier ook ervaring in: De hele lifecycle van data naar model inclusief trainen, MLOps etc. Conceptueel niveau: spreken op conferentie. Het "core" stuk van een model kiezen trainen tweaken etc zou ik meer willen doen. Het lijkt me interessant om te zien hoe de business case invloed heeft op de variatie in uitwerking.

Mijn motivatie om zelfstandig te worden ligt in inhoudelijke variatie en een gevoel van vrijheid.

Wat ik al heb geprobeerd:
Variatie aanbrengen door naar een ander bedrijf te gaan met een meer maatschappelijke missie. Dat maakt voor mijn gevoel niet uit. Er zit geen kop en staart aan en het leren van een ander domein heb je ook na een maand of twee wel voor elkaar. Op een gegeven moment loopt het gewoon en dan is voor mij de lol er af.
Ook een tijd innovation officer en project management gedaan. Dat is duidelijk geen drijfveer voor me. Wel tevreden manager, geen persoonlijke voldoening.
Senior management trekt me niet. Dat zou gezien mijn ervaring een logische volgende stap zijn, maar ik heb geen motivatie om politiek te bedrijven.

MLE heb ik mee gespeeld een kwartaal oid (hobby), maar ik vind het echt een vak apart. Toen met de gasten gewerkt die dit dagelijks deden en besloten hier absoluut niet verder in te gaan. Mis ook theoretische kennis. (ben .NET/Azure Developer).

DevOps/Cloud/Willekeurige taal/framework kan je prima oppakken maar ML niet vind ik. Tenzij je achtergrond hierin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:16
TweakerVincent schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:10:
[...]
DevOps/Cloud/Willekeurige taal/framework kan je prima oppakken maar ML niet vind ik. Tenzij je achtergrond hierin hebt.
Je moet vooral affiniteit hebben. De theoretische kennis is met een goed boek (bijv. deze https://www.amazon.nl/Int...th-Alpaydin/dp/0262043793) nog best op te doen. Alleen heb je aan alleen theoretische kennis over ML niet zoveel. Het geeft je een starter en de rest zal je toch ook on the job moeten leren, net zoals je "DevOps/Cloud/Willekeurige taal/framework " hebt geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Caelorum schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:15:
[...]

Je moet vooral affiniteit hebben. De theoretische kennis is met een goed boek (bijv. deze https://www.amazon.nl/Int...th-Alpaydin/dp/0262043793) nog best op te doen. Alleen heb je aan alleen theoretische kennis over ML niet zoveel. Het geeft je een starter en de rest zal je toch ook on the job moeten leren, net zoals je "DevOps/Cloud/Willekeurige taal/framework " hebt geleerd.
Dat kan met zo'n boek, maar dan word je toch nooit serieus genomen als ZZP-er? Geen ervaring en dus gewoon Junior en WEL ZZP-en.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 30-04-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fmaster
TweakerVincent schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:17:
[...]

Dat kan met zo'n boek, maar dan word je toch nooit serieus genomen als ZZP-er? Geen ervaring en dus gewoon Junior en WEL ZZP-en.
Ik heb wel ervaring. Ik ben lead geweest van ML engineers. Ik heb beginnerscursussen gegeven en heb op een conferentie gesproken over MLOps. Ik heb meerdere cursussen gedaan en ben innovation lead geweest met AI. Ik weet waarom ML projecten falen of niet.

Maar je hebt wel een punt, ik ben geen specialist met jaren ervaring. Maar dat is ook precies waar het hier voor mij in essentie om gaat: al doende leer ik het meest. En dan het liefst met een steile leercurve. Maar ja, scoor ik dan wel een opdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:16
TweakerVincent schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:17:
[...]
Uiteraard, maar wisselen van vak is nooit eenvoudig. Of je zoekt een tussenweg of je gaat in tarief achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fmaster schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:30:
[...]

Ik heb wel ervaring. Ik ben lead geweest van ML engineers. Ik heb beginnerscursussen gegeven en heb op een conferentie gesproken over MLOps. Ik heb meerdere cursussen gedaan en ben innovation lead geweest met AI. Ik weet waarom ML projecten falen of niet.

Maar je hebt wel een punt, ik ben geen specialist met jaren ervaring. Maar dat is ook precies waar het hier voor mij in essentie om gaat: al doende leer ik het meest. En dan het liefst met een steile leercurve. Maar ja, scoor ik dan wel een opdracht?
Deze informatie veranderd wel eea :) Zie dan zeker mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Fmaster schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:30:
[...]
Maar ja, scoor ik dan wel een opdracht?
Tuurlijk. Geloof vooral in jezelf. Als jij niet in jezelf gelooft, waarom iemand anders dan wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:19:
[...]

Tuurlijk. Geloof vooral in jezelf. Als jij niet in jezelf gelooft, waarom iemand anders dan wel?
Met alleen Libelle/Happinez-uitspraken kom je er natuurlijk niet. ;) Zijn vraag is (impliciet) hoe je ervoor zorgt dat opdrachtgevers in jou geloven. Als ze dat niet doen, word je niet uitgenodigd, hoe erg je ook uitgaat van je eigen kunnen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb de check ben ik ondernemer voor de belastingdienst. Komt uit dat ik waarschijnlijk geen ondernermer ben. Door 1 klant, genoeg over geschreven maar dan kan ik dus bij inkomstenbelasting niet ja invullen bij de vraag.

Neem aan dat dat een gewetensvraag is? en gewoon ja kan met 150k omzet? En belastingdienst gedoogd? Snap niet goed waarom die vraag bestaat als het allemaal gedoogd wordt?

Verder super tof om al die nieuwe info over ondernemen op te zuigen :D
Pagina: 1 ... 306 ... 628 Laatste