Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:31

bord4kop

maximaal 100KB!

maar het maakt, toch geen reet uit? :?

Je betaald de IB achteraf over afgelopen jaar
Dat doe je aan het begin van het jaar (dus dan moet je het gereserveerd hebben).

Je betaald het IB bedrag vooraf, geschat, over komend jaar.
Dat doe je aan het begin van het jaar (dus dan moet je het gereserveerd hebben).

Alleen de 1e keer dat je wisselt naar 'vooraf' betalen, moet je in één jaar "twee keer" betalen (1x van voorgaande en 1x van komende jaar).

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 09-02-2022 10:50 ]

| Security Management |

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:43:
Waarom niet? Mensen in loondienst doen dat toch ook?
Mensen in loondienst krijgen een vast bedrag per maand, wij niet. Daarbij krijgen wij *achteraf* betaald, met een betaaltermijn.

Je inkomen voor Jan krijgen veel mensen pas in Maart bijvoorbeeld.

Vandaar dat het voor mij dus ook heel logisch was dat je gewoon de hele bende in een keer betaalt het jaar daarna. Maarja. Weer wat geleerd :)

https://niels.nu

• Hydra
Ja dat dacht ik al. Vind ik dus best wel veel gedoe. Niet dat het heel veel werk is, maargoed. Geen zin om dat 11 keer per jaar ofzo te moeten doen.

• Hydra
_Arthur schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:06:
Die 11x is een automatische incasso. Enige werk is dus achteraf om te bepalen of je wat terug krijgt of nog wat mag bijbetalen. In mijn geval zoekt m'n accountant dat lekker uit.
Ja maar dan nog moet ik dingen gaan doen want ik heb dat geld op een spaarrekening staan waar geen incasso vanaf gedaan kan worden. Maargoed; dat is wel te automatiseren inderdaad.
Gelukkig is iedereen vrij om dit te doen zoals hij/zij dat het liefst heeft d:)b
Ja, dat sowieso. En dit is voor mij ook gewoon een leerervaring he. Door jouw post realiseerde ik me pas dat het een automatische incasso is. Ik dacht dat je het met de hand over moest maken, zoals bij je BTW aangifte bijvoorbeeld.

Als ik overkom alsof ik een waardeoodeel vel; sorry. Dat is absoluut mijn bedoeling niet.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:05
Dan nog, je verhaal klopt niet, je maakt ergens een fout.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

EU DNS: 86.54.11.100

• Hydra
bord4kop schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:49:
maar het maakt, toch geen reet uit? :?

Je betaald de IB achteraf over afgelopen jaar

Je betaald het IB bedrag vooraf, geschat, over komend jaar.
Het verschil is dat je in situatie 1 gewoon een percentage van je facturen op een spaarrekening kan zetten en van daaruit kan betalen. In situatie 2 moet je vooruit betalen, geld dat je nog niet ontvangen hebt, terwijl je ook nog niet weet hoeveel je precies moet gaan betalen.

Uiteindelijk betaal je natuurlijk evenveel. Maar de manier waarop vind ik wel significant anders. En ik baal er aardig van dat m'n boekhouder dit niet iets beter uitgelegd heeft. Niet dat het zijn schuld is natuurlijk (het is mijn verantwoordelijkheid) maar ik betaal hem wel 500 per jaar voor "alles rond de IB".

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:36
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Mensen in loondienst krijgen een vast bedrag per maand, wij niet. Daarbij krijgen wij *achteraf* betaald, met een betaaltermijn.

Je inkomen voor Jan krijgen veel mensen pas in Maart bijvoorbeeld.

Vandaar dat het voor mij dus ook heel logisch was dat je gewoon de hele bende in een keer betaalt het jaar daarna. Maarja. Weer wat geleerd :)
Nee, een vast bedrag krijg ik ook niet maar het wisselt niet van 1.000 naar 15.000. Maar ik krijg wel altijd binnen 30 dagen betaald. Dus die kleine wisselingen kan ik wel opvangen. Overigens doe ik niet aan incasso; ik betaal de bd met de hand, 10x per jaar. Alleen de zvw betaal ik in 1x,
Als er iemand heel dwingend is met geld verkrijgen is het vadertje staat. Dan help ik wel.

• c-nan
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Het verschil is dat je in situatie 1 gewoon een percentage van je facturen op een spaarrekening kan zetten en van daaruit kan betalen. In situatie 2 moet je vooruit betalen, geld dat je nog niet ontvangen hebt, terwijl je ook nog niet weet hoeveel je precies moet gaan betalen.

Uiteindelijk betaal je natuurlijk evenveel. Maar de manier waarop vind ik wel significant anders. En ik baal er aardig van dat m'n boekhouder dit niet iets beter uitgelegd heeft. Niet dat het zijn schuld is natuurlijk (het is mijn verantwoordelijkheid) maar ik betaal hem wel 500 per jaar voor "alles rond de IB".
Om die reden stuur ik alle blauwe enveloppen door naar mijn boekhouder. Mag hij mij vertellen of we actie moeten ondernemen :)

• Hydra
c-nan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Dan nog, je verhaal klopt niet, je maakt ergens een fout.
Nee hoor. Ik heb over 2021 voor het eerst een voorlopige aanslag gekregen, in Jan 2021, waarin ze, op basis van 2019 en 2020 geschat hebben dat ze ongeveer 33k van me moeten hebben over 2021. Ik heb dit genegeerd omdat ik ondere de veronderstelling was dat ik niet vooruit hoefde te betalen, maar gewoon achteraf, en dat dit gewoon gecorrigeerd zou worden.

Oftewel; ik heb over 2019 en 2020 achteraf de definitieve aanslag betaald. Per 2021 is er opeens, en dit wist ik niet, door de BD besloten dat ze kunnen voorspellen dat ik vooraf moet gaan betalen. Ik had dus gewoon die voorlopige aanslag moeten doen, met nul euro, en dan was er niks aan de hand geweest.

Dat heb ik niet gedaan. Nu ben ik dus te laat met het betalen van de voorlopige aanslag van 2021. Ondertussen heb ik ook de voorlopige aanslag van 2022 binnen. Die gaan we op nul zetten.

Ik moet dus ook dit jaar nog de definitieve aanslag over 2021 betalen (die gaat hoger zijn, de schatting is iets te laag).

Voor mij was de voorlopige aanslag altijd dat ding dat je gebruikte om je hypotheekrenteaftrek per maand terug te krijgen. Ik wist gewoon dat stuk van dat je je belasting, als je niks doet, vooruit moet betalen, helemaal niet. Dom? Tja. Misschien :)

• blizzard001
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-08 16:45
Momenteel zit ik een aantal maanden bij een opdrachtgever, maar ik heb het niet naar mijn zin en ik kan mezelf nauwelijks ontwikkelen. Daarnaast heb ik er weinig vertrouwen in dat dit gaat veranderen op korte termijn. Hoe slecht is het voor je cv als je na een maand of negen alweer vertrekt? Is gelukkig niet eerder voorgekomen dit.

Zou ik dan toch nog iets langer moeten blijven zodat het niet 'slecht' staat op mijn cv of hou ik dan vooral mezelf voor de gek?

[ Voor 16% gewijzigd door blizzard001 op 09-02-2022 11:05 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
c-nan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Om die reden stuur ik alle blauwe enveloppen door naar mijn boekhouder. Mag hij mij vertellen of we actie moeten ondernemen :)
Als de Belastingdienst vraagt om geld betaal ik gewoon, als ik teveel komt dat achteraf wel terug op de definitieve aangifte. Ik wil absoluut geen gezeur met de Belastingdienst al is het alleen maar om de kans op een audit te verlagen.

Als ik het goed begrepen heb krijg ik nu over de IB van 2021 deze week een paar duizend euro terug terwijl ik over twee maanden pas dit bedrag hoef te betalen. 8)7 Tot heden heb ik over 2021 nog geen IB betaald en betaalde dit als starter achteraf in verband met cashflow. Voor 2022 wilde ik eigenlijk maandelijks gaan betalen maar moest opeens 5 cijfers inleggen op ons nieuwe huis om de hypotheek rond te krijgen.

• Deveon
  • Niet online
blizzard001 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:04:
Momenteel zit ik een aantal maanden bij een opdrachtgever, maar ik heb het niet naar mijn zin en ik kan mezelf nauwelijks ontwikkelen. Daarnaast heb ik er weinig vertrouwen in dat dit gaat veranderen op korte termijn. Hoe slecht is het voor je cv als je na een maand of negen alweer vertrekt? Is gelukkig niet eerder voorgekomen dit.
Niet, de Belastingdienst zou het liefst als verkapt dienstverband zien als je 9 maanden fulltime bij één opdrachtgever zit (>70% omzet). ;)

• Zoidbergh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 22:00
Mijn inziens maakt dit niks uit.. Voor mijn laatste opdracht was ik 10 maanden druk. Daarbij toont het ook dat je zelf ergens voor staat. Als je er al een vraag over krijgt, dan kun je dat juist heel goed uitleggen lijkt me. Dan weet de persoon tegenover je veel beter wat 'ie aan je heeft.

Ik ben zelf ook gaan ZZP'en JUIST om kortere opdrachten te kunnen doen voor de afwisseling :)

• Mirabello
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:58
Wat ik vooral heel vreemd (irritant) vind bij automatische incasso van de voorlopige aanslag is dat ik de BD elk jaar opnieuw moet machtigen.

Dit ben ik al eens vergeten en als je dan ook nog eens vergeet op tijd de termijnen te betalen dan krijg je daar een blauwe envelop met herinnering voor. In mijn geval kreeg ik in het najaar meerdere enveloppen tegelijk met min of meer dezelfde boodschap. :P

• jape14
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 17:12
BlackHawkDesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:11:
Ik kreeg vandaag een berichtje over https://www.funle.nl/, iemand ervaring mee? Klonk wel goed, begreep dat de fee 1500 is. Ze hebben alleen hebben ze nog niet veel aanbod.
Ik kreeg ook een berichtje je van ze. Blijkbaar zijn ze met een promotiecampagne gestart. Het staat nog een beetje in de kinderschoenen, nogal kale app ook. Het bedrijf erachter ken ik wel: https://www.semantica.nl/

Zoals in eerdere reacties aangegeven hebben ze vooral opdrachten die je ook in de portals al kunt vinden, maar op zich vind ik het een mooi initiatief. Bemiddelen voor een vaste fee ipv ieder gefactureerd er tussenin gaan zitten.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:28
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:50:
[...]

Ja dat dacht ik al. Vind ik dus best wel veel gedoe. Niet dat het heel veel werk is, maargoed. Geen zin om dat 11 keer per jaar ofzo te moeten doen.
Hij is gemaximaliseerd op 3283 voor het hele jaar 2022, dus je zou er voor kunnen kiezen om die in 1x af te tikken. Aangezien het toch een losse aanslag is ten opzichte van je IB, levert dat geen gedoe op.

Sometimes you need to plan for coincidence

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 22:30
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:38:
[...]

Mijn buffer is om, in geval van nood, van te kunnen leven. Ik zit nu op ongeveer 50k. Als ik vooraf over 2022 nu al mijn belastingen vooruit zou gaan betalen, dan ben ik van die 50k zo'n 45k kwijt. Voordat ik ook maar een factuur binnen heb toch? Of is dat niet wat je bedoelt?

Ik weet dat je het in 11 termijnen kan betalen maar dan moet ik ook alsnog vooruit betalen en bovendien heb ik er dan extra werk aan. Zet ik het liever op 0 en betaal ik het in 1 keer, achteraf, precies het juiste bedrag.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik betaal gewoon maandelijks de voorlopige aanslag. Heb de boekhouder de winst op 80K laten zetten en de rest betaal ik dan gewoon in 1 keer.

• middelpat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 11:47
Wackmack schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:03:
Vandaag voor het eerst een self billing aanmaken in Money Bird. Doen jullie het ook op deze manier?

https://www.moneybird.nl/...inkomende-creditfacturen/
Ja, sinds een paar maanden heb ik ook te maken met self billing en voer ik het op deze manier in. Werkt prima, alles wordt netjes meegenomen in de omzet. Alleen jammer dat de facturen nu dus bij 'Inkomend' staan en niet meer onder 'Facturen'

• ybos
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:02:
[...]
helemaal niet. Dom? Tja. Misschien :)
Neu, niet jezelf te kort doen ;)
De een vind het belastingdienst verhaal interessant, de ander denkt: blauwe envelop? hup over de schutting naar de boekhouder. Heeft meer met interesses te maken, of met de stelling: schoenmaker, blijf bij je leest.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 21:58
middelpat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:25:
[...]

Ja, sinds een paar maanden heb ik ook te maken met self billing en voer ik het op deze manier in. Werkt prima, alles wordt netjes meegenomen in de omzet. Alleen jammer dat de facturen nu dus bij 'Inkomend' staan en niet meer onder 'Facturen'
Dat vind ik ook, daarom doe ik het anders. Voer het namelijk in bij externe facturen, dat lijkt mij toch prima.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 15:12
Als je de voorlopige aangifte wijzigt en op het einde goed leest waar je voor tekent dan staat er "alles naar waarheid ingevuld". Je gaat me niet zeggen dat je - elk jaar weer - er echt van overtuigd bent dat je dermate weinig gaat verdienen dat je geen belasting hoeft te betalen dat jaar. Dus eigenlijk is je voorlopige aangifte op 0 zetten belastingfraude ;)

Zelf pas ik hem aan naar een redelijke 80% vd werkelijke verwachting en laat hem maandelijks afschrijven nu we geen vooruitbetaalkorting meer krijgen. Toen we wel korting kregen was het rond de 100% vd verwachting, meer vooruitbetalen = meer korting. Het is gegarandeerd rendement en was altijd hoger dan een spaarrekening.

Het op 0 zetten is alleen nuttig als je heel dringend op korte termijn het geld ergens voor nodig hebt, en als je dat op deze manier bij de belastingdienst moet lenen zit er ergens iets mis in je financiën.

• Hydra
ybos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:18:
Ik betaal gewoon maandelijks de voorlopige aanslag. Heb de boekhouder de winst op 80K laten zetten en de rest betaal ik dan gewoon in 1 keer.
Het gaat niet om de exacte grootte van de buffer maar ik reken nu ff niet mee wat ik aan leningen afbetaald heb, in een pensioenpot stop, investeer in indexfondsen en dat soort zaken. Ik wil zelf niet meer dan 6 maanden aan buffer op een spaarrekening aanhouden, de rest wil ik (bijvoorbeeld) investeren. Ik ga nu uit van een burnrate van 4000 per maand (nogmaals; ik betaal bijna alles hier) dus dan wil ik max 24000 aan buffer in 'cash' hebben. Op dit moment zit ik nog een stuk hoger (ongeveer 50k).

Daarnaast zijn we afgelopen jaar verhuisd en aangezien mijn vriendin vrijwel geen inkomen heeft, betaal ik daar vrijwel alles aan. Het huis is een stuk groter, en er moeten dus behoorlijk wat meubels bij. En die 4k die ik mezelf overmaak is niet het max dat ik uitgeef nee. 4k is riant, ik kan op 3k rondkomen met het hele gezin. Maar dingen als vakanties e.d. reken ik daar niet mee.

Ik vind het niet erg hoor, maar je maakt wel enorm veel aannames. En ik ga hier niet m'n hele financiele situatie uit de doeken doen :)

Even sec; ik weet ongeveer 3k per maand te sparen. Dus over 3 jaar is dat ongeveer 100k. Maar ik heb gewoon niet zo veel zin om (bijvoorbeeld) 40k vooruit te betalen als ik niet weet of ik half Jul niet bijvoorbeeld enorme zin krijg 6 maanden vrij te nemen. Daar gaat het me vooral om.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 09-02-2022 12:27 ]

• Hydra
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:56:
Nee, een vast bedrag krijg ik ook niet maar het wisselt niet van 1.000 naar 15.000.
Meestal niet, maar in Aug wel. Maargoed; de voorlopige aanslag kan je ook op 80% ofzo zetten natuurlijk. Punt was vooral dat ik niet zo'n zin had iedere maand (ongeveer) geld over te moeten maken maar ik wist ook niet dat dat via automatische incasso kon.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 20:46

_Arthur

blub

Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:24:
Maar ik heb gewoon niet zo veel zin om (bijvoorbeeld) 40k vooruit te betalen als ik niet weet of ik half Jul niet bijvoorbeeld enorme zin krijg 6 maanden vrij te nemen. Daar gaat het me vooral om.
Er zijn 3 keuzes:
1. hele bups vooraf
2. in 11 delen dmv automatische incasso
3. hele bups achteraf

Waarbij je bij 2, als je halverwege het jaar bent, prima de verwachting van de omzet/winst naar beneden kan bijstellen.

Ik deed het jaren achteraf, maar gezien de negatieve rentes boven de 100k en dat het deel daarboven niet meer onder het depositogarantiestelsel valt. Tenzij je het uitsmeert over meerdere banken cq bankvergunningen.

• Deveon
  • Niet online
Als je in juli opeens enorme zin krijgt om langdurig vrij te nemen kan je natuurlijk altijd nog je voorlopige aangifte aanpassen en krijg je eventueel alles weer terug.

Met de winst op 30k hoef je trouwens ook geen IB te betalen dankzij de aftrekposten. Enkel een +/- €1000 voor ZvW. Dat maakt het ook iets aannemelijk dat het naar waarde ingevuld kan zijn (voor de echte pessimistisch ondernemer).

• Hydra
ybos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:28:
Neu, niet jezelf te kort doen ;)
De een vind het belastingdienst verhaal interessant, de ander denkt: blauwe envelop? hup over de schutting naar de boekhouder. Heeft meer met interesses te maken, of met de stelling: schoenmaker, blijf bij je leest.
Ja, en da's ook de reden dat ik het (voor mij behoorlijk genante) verhaal hier gedeeld heb. Niet om te klagen maar om hopelijk anderen hiervoor te behoeden. Waarom van je eigen fouten leren als dat ook van andermans fouten kan :)

En ik moest ook ff m'n ei kwijt natuurlijk. Die 2500 euro is wel balen. Hopelijk word het bezwaar toegewezen.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
[...]

Even sec; ik weet ongeveer 3k per maand te sparen. Dus over 3 jaar is dat ongeveer 100k. Maar ik heb gewoon niet zo veel zin om (bijvoorbeeld) 40k vooruit te betalen als ik niet weet of ik half Jul niet bijvoorbeeld enorme zin krijg 6 maanden vrij te nemen. Daar gaat het me vooral om.
Even deze discussie uit het prive deel trekken en wat meer algemener.
Met betrekking tot een buffer:

Misschien wat breder trekken hoe jullie dit zien. Is 30k buffer genoeg in de huidige markt?
Ik zie op dit moment een beweging van aandelen die veel waarde verliezen (meta 25% in een dag, spotify die laag staat en meer aandelen die klappen krijgen, aex staat nog relatief hoog met slechts 5% verlies, geopolitieke spanningen, oplopende tekorten, inflatie, corona crisis die mogelijk ook geweldadig gaat eindigen, de Europese bank die constant geld bij print, rentes die op gaan lopen.

Vrees voor mijzelf 30k niet genoeg zal zijn, tenzij je uitgaven onder die 30k zitten. Hebben jullie een berekening die jullie gebruiken om daar je buffer op te richten?

• Hydra
_Arthur schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:31:
Er zijn 3 keuzes:
1. hele bups vooraf
3. hele bups achteraf

Waarbij je bij 2, als je halverwege het jaar bent, prima de verwachting van de omzet/winst naar beneden kan bijstellen.

Ik deed het jaren achteraf, maar gezien de negatieve rentes boven de 100k en dat het deel daarboven niet meer onder het depositogarantiestelsel valt. Tenzij je het uitsmeert over meerdere banken cq bankvergunningen.
Ja dat laatste, het risico van teveel geld bij 1 bank te hebben staan, is voor mij eigenlijk nog de meest zwaarwegende om het wel gespreid te laten afboeken. Voor dit jaar heb ik m'n boekhouder gevraagd het dus op 0 te zetten (ik denk dat Knab niet heel direct om gaat vallen) maar voor 2023 denk ik dat het wel een idee is.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
pirke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:49:
Als je de voorlopige aangifte wijzigt en op het einde goed leest waar je voor tekent dan staat er "alles naar waarheid ingevuld". Je gaat me niet zeggen dat je - elk jaar weer - er echt van overtuigd bent dat je dermate weinig gaat verdienen dat je geen belasting hoeft te betalen dat jaar. Dus eigenlijk is je voorlopige aangifte op 0 zetten belastingfraude ;)
Iedereen doet het anders, toen ik de BD aan de lijn had en zei dat ik de aangifte op 0 zet omdat dat de cashflow van het bedrijf ten goede kwam, vond ze het wel goed.

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-11 19:49
init6 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Misschien wat breder trekken hoe jullie dit zien. Is 30k buffer genoeg in de huidige markt?
Ik zie op dit moment een beweging van aandelen die veel waarde verliezen (meta 25% in een dag, spotify die laag staat en meer aandelen die klappen krijgen, aex staat nog relatief hoog met slechts 5% verlies, geopolitieke spanningen, oplopende tekorten, inflatie, corona crisis die mogelijk ook geweldadig gaat eindigen, de Europese bank die constant geld bij print, rentes die op gaan lopen.

Vrees voor mijzelf 30k niet genoeg zal zijn, tenzij je uitgaven onder die 30k zitten. Hebben jullie een berekening die jullie gebruiken om daar je buffer op te richten?
Als in; je wilt meer dan 30k cash aanhouden? Waar ben je bang voor, een jaar+ thuiszitten?

• Hydra
init6 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:33:

Ik heb voor mezelf besloten dat de kans dat ik meer dan een half jaar 'werkloos' ga zijn echt ongeveer nul is. Dus vandaar dat ik een max van 6 maanden maal 4k (kan ik riant van leven) aan hou als cash buffer op een spaarrekening. Alles wat dan nog over blijft (na mijn pensioen bij bright), gaat naar een zelf-beleggen rekening bij de rabo, op 2 indexfondsen (NT world en NT EM, die standaard verdeling van ongeveer 88/12%).

Die 24k is wel het minimum. Als ik weet dat ik een grote uitgave ga krijgen dan spaar ik daar eerst voor. Vandaar dat m'n cash reserve op dit moment zo'n 50k is.

• RonaldHeirbaut
[...]
Geen punt bij de BD. Pas je tussentijds je vooraanslag aan. Als dan blijkt dat je al teveel betaald hebt, krijg je het zelfs terug.

• Hydra
Geen issue. Het is wat anders als je steeds 2-3 maanden zit op een project waarvan men verwacht dat je er langer zou zitten, dat zou een indicatie zijn dat je veel van je opdracht gegooid wordt. Maar 9 maanden is best lang en daarbij is het echt een prima verhaal; het past gewoon niet bij je. Zo ben ik ook bij m'n laatste klant (wel na 14 maanden) weggegaan. Had er echt geen zin meer in.

• Hydra
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:46:
Geen punt bij de BD. Pas je tussentijds je vooraanslag aan. Als dan blijkt dat je al teveel betaald hebt, krijg je het zelfs terug.
Ik weet dat je het terug krijgt hoor, maar ik vind het gewoon maar een hoop gedoe waar ik hoopte vanaf te zijn door een boekhouder in de schakelen ;)

Ik vind het argument om niet meer dan een ton bij 1 bank te hebben staan wel een zwaarwegende want dat heb ik nu dus wel, en da's wel een risico.

• RonaldHeirbaut
_Arthur schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Er zijn 3 keuzes:
1. hele bups vooraf
3. hele bups achteraf
4. Betaal elke maand handmatig een iets groter deel en zorg dat je in juli dat deel betaald hebt dat je had moeten betalen tot en met augustus. Betaal in augustus niet (want juli was je op vakantie, dus kleine factuur) en ga in september weer verder. Sowieso vind ik met de hand betalen makkelijker dan weer een mislukte incasso moeten corrigeren.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 20:46

_Arthur

blub

RonaldHeirbaut schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:50:
4. Betaal elke maand handmatig een iets groter deel en zorg dat je in juli dat deel betaald hebt dat je had moeten betalen tot en met augustus. Betaal in augustus niet (want juli was je op vakantie, dus kleine factuur) en ga in september weer verder. Sowieso vind ik met de hand betalen makkelijker dan weer een mislukte incasso moeten corrigeren.
Ik ga (bijna) nooit op vakantie in de zomer :+

Maar dit is vast ook een optie ja, wel een die wel veel werk kost 8)

• RonaldHeirbaut
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Ik weet dat je het terug krijgt hoor, maar ik vind het gewoon maar een hoop gedoe waar ik hoopte vanaf te zijn door een boekhouder in de schakelen ;)

Ik vind het argument om niet meer dan een ton bij 1 bank te hebben staan wel een zwaarwegende want dat heb ik nu dus wel, en da's wel een risico.
Ik heb een ton in de tuin.
Als ik meer dan 100k op een rekening bij de bank heb staan, maak ik me nog niet meteen zorgen. Hangt van de bank af. Maar spreiden kan nooit kwaad, al was het maar dat een hacker niet alles wegtrekt bij je.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Partner + gezamelijke spaarrekening nemen, dan gedekt tot 200K per bank(licentie). Scheelt weer de helft in aantal banken wat je nodig hebt :).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:02:
[...]
Oftewel; ik heb over 2019 en 2020 achteraf de definitieve aanslag betaald. Per 2021 is er opeens, en dit wist ik niet, door de BD besloten dat ze kunnen voorspellen dat ik vooraf moet gaan betalen. Ik had dus gewoon die voorlopige aanslag moeten doen, met nul euro, en dan was er niks aan de hand geweest.
Op zich is dat vrij logisch, op het moment dat de voorlopige aanslag van 2020 werd vastgesteld was je aangifte van 2019 nog niet definitief, dus rekenen ze nog met je loondienst inkomen van 2018. Begin 2021 met je ondernemers inkomen van 2019.

Maar heb je niet eerder herinneringen gehad? Vorig jaar had ik een machtiging gegeven, en tegelijkertijd een aanpassing van de schatting, dus een hogere aanslag. Ik dacht dat de originele machtiging wel voldeed, maar dat bleek niet het geval. Maar daar kreeg ik gewoon een herinnering van, zonder direct een boete te krijgen.

Gevolg was wel dat er maandelijks 4 bedragen werden afgeschreven, 2 * IB en 2 * ZVW. Makkelijker kunnen ze het inderdaad niet maken :x

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 09-02-2022 14:42 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sverzijl schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Partner + gezamelijke spaarrekening nemen, dan gedekt tot 200K per bank(licentie). Scheelt weer de helft in aantal banken wat je nodig hebt :).
"Nemen". Goeie Tinderprofieltekst ook. "Zoekt iemand om twee ton+ mee te verdelen ivm garantiedepositostelsel". Gegarandeerd beet, maar of het financieel verstandig is...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22
CodeCaster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:44:
[...]

"Nemen". Goeie Tinderprofieltekst ook. "Zoekt iemand om twee ton+ mee te verdelen ivm garantiedepositostelsel". Gegarandeerd beet, maar of het financieel verstandig is...
Was een beetje expres zo neergezet, maar bedoel natuurlijk dat je dit pas doet als je al een partner hebt;)

• Hydra
Woy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:40:
Maar heb je niet eerder herinneringen gehad? Vorig jaar had ik een machtiging gegeven, en tegelijkertijd een aanpassing van de schatting, dus een hogere aanslag. Ik dacht dat de originele machtiging wel voldeed, maar dat bleek niet het geval. Maar daar kreeg ik gewoon een herinnering van, zonder direct een boete te krijgen.
We zijn deze zomer verhuisd en bij het doorgeven van de verhuizing bij de gemeente was iets misgegaan. Ze hebben me gemaild dat ze een koopcontract van me nodig hebben (best een WTF) maar die was in m'n spambox beland. Het duurde dus heel lang voordat de belastingdienst, die die inschrijving gebruikt, doorhad dat m'n adres veranderd was.

En PostNL stuurt belastingdienst brieven dus niet door. Ik heb dus geen idee wat die nieuwe mensen wel netjes in m'n brievenbus gestopt hebben en wat niet. Ik heb wel een aankondiging van dwangbevel bijvoorbeeld, maar dat komt letterlijk dagen voordat het dwangbevel komt.

De voorlopige aanslag zelf heb ik begin 2021 wel gekregen. Maar zoals ik al zei; ik dat per abuis dat ik daar niks mee hoefde te doen.
Gevolg was wel dat er maandelijks 4 bedragen werden afgeschreven, 2 * IB en 2 * ZVW. Makkelijker kunnen ze het inderdaad niet maken :x
Ja dat dus. En je krijgt ook gewoon veel brieven waarvan veel ook enorm nutteloos zijn. "Je moet weer BTW aangifte doen". Euh ja, dat weet ik. Tot nu toe, juist omdat ik alles netjes betaalde en apart zette, maakte ik me niet zo veel zorgen. Tja. Oops.

Je krijgt ook vaak meerdere brieven achter elkaar, maar die komen dan vaak op dezelfde dag binnen bijvoorbeeld. Als ze nu gewoon een online tool met iDeal betaling hadden waarin duidelijk staat wat je over moet maken. Maarja, de BD en ICT...

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 09-02-2022 14:51 ]

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45

MadEgg

Tux is lievvv

Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Je krijgt ook vaak meerdere brieven achter elkaar, maar die komen dan vaak op dezelfde dag binnen bijvoorbeeld. Als ze nu gewoon een online tool met iDeal betaling hadden waarin duidelijk staat wat je over moet maken. Maarja, de BD en ICT...
Oh ja, daar hebben ze een handje van. Ik krijg eerst mail dat er wat in mijn berichtenbox van de overheid staat. Dan weet ik al dat de post de volgende dag ook op de deurmat ligt. Waarom sturen ze het niet alleen digitaal?

En elk jaar krijg ik weer een kruiwagen met blauwe enveloppen om mijn boekhouder opnieuw te machtigen voor zowel mezelf als mijn vrouw, en dan ook apart voor de voorlopige en definitieve aanslag en voor elk jaar opnieuw. Waarom dat dan weer niet doorlopend kan...

Tja

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 21:52
MadEgg schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Oh ja, daar hebben een handje van. Ik krijg eerst mail dat er wat in mijn berichtenbox van de overheid staat. Dan weet ik al dat de post de volgende dag ook op de deurmat ligt. Waarom sturen ze het niet alleen digitaal?
Dit is een wet die de belastingdienst nog moet volgen. En je weet wetswijzigingen en overheid duurt altijd even

• pirke
CodeCaster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Een succesvolle man verdient meer dan z'n vrouw uitgeeft. Een succesvolle vrouw is een vrouw die zo'n man kan vinden...

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39
MadEgg schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:52:
[...]

En elk jaar krijg ik weer een kruiwagen met blauwe enveloppen om mijn boekhouder opnieuw te machtigen voor zowel mezelf als mijn vrouw, en dan ook apart voor de voorlopige en definitieve aanslag en voor elk jaar opnieuw. Waarom dat dan weer niet doorlopend kan...
Ik heb voor dit jaar voor voor het eerst een doorlopende machtiging voor mij en mijn vrouw kunnen aanvragen. Deze hoeven dus niet elk jaar opnieuw aangevraagd te worden. Je boekhouder kan dit voor je doen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

We zijn deze zomer verhuisd en bij het doorgeven van de verhuizing bij de gemeente was iets misgegaan. Ze hebben me gemaild dat ze een koopcontract van me nodig hebben (best een WTF) maar die was in m'n spambox beland. Het duurde dus heel lang voordat de belastingdienst, die die inschrijving gebruikt, doorhad dat m'n adres veranderd was.
Ik heb even gecheckt, maar de herinneringen heb ik inderdaad niet digitaal gehad, maar de eerste aanslag wel. Eigenlijk ook wel stom, want dat zou een hoop problemen met de post voorkomen. Misschien ook nog wel een argument om de boete kwijt te kunnen schelden ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hydra
Woy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Ik heb even gecheckt, maar de herinneringen heb ik inderdaad niet digitaal gehad, maar de eerste aanslag wel. Eigenlijk ook wel stom, want dat zou een hoop problemen met de post voorkomen. Misschien ook nog wel een argument om de boete kwijt te kunnen schelden ;)
Ja, dat is ook de insteek. Dame van de BD zei ook dat het aan te raden was bezwaar te maken, ook omdat het de eerste keer is (kon ze ook zien) en gewoon een oprechte fout is.

• RonaldHeirbaut
pirke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Een succesvolle man verdient meer dan z'n vrouw uitgeeft. Een succesvolle vrouw is een vrouw die zo'n man kan vinden...
Volgens mij is de ex van Bezos nog vrij. Dat zou jou/mij een succesvolle man maken! :+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

pirke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Het ruikt hier plots naar boomer. :+

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21
[...]
Als ze nu gewoon een online tool met iDeal betaling hadden waarin duidelijk staat wat je over moet maken. Maarja, de BD en ICT...
Je bedoelt Standard Business Reporting / Digipoort? Het feit dat jij het niet gebruikt wil niet zeggen dat het er niet is...

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RichieB schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:17:
[...]

Je bedoelt Standard Business Reporting / Digipoort? Het feit dat jij het niet gebruikt wil niet zeggen dat het er niet is...
De hele API zelf implementeren en/of software aanschaffen om erop aan te sluiten als zzp'er is wel wat anders dan een iDeal-linkje hè.

• RichieB
CodeCaster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:20:
[...]

De hele API zelf implementeren en/of software aanschaffen om erop aan te sluiten als zzp'er is wel wat anders dan een iDeal-linkje hè.
De belastingdienst heeft wel meer te doen dan het handig te maken voor eenpitters natuurlijk..

• Hydra
RichieB schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:17:
[...]

Ja joh. FF een PKI overheid certificaatje aanvragen en zelf een interface bouwen. Eitje!

• RichieB
Hydra schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Ja joh. FF een PKI overheid certificaatje aanvragen en zelf een interface bouwen. Eitje!
Mis je nooit meer een aanslag!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RichieB schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:22:
[...]

De belastingdienst heeft wel meer te doen dan het handig te maken voor eenzitters natuurlijk..
Ja, want dan kunnen ze meer verdienen aan aanmaningen. :+

Gemeente, waterschap, zorgverzekering, hell, alles en iedereen genereert tegenwoordig betaallinkjes. Maar de grote blauwe reus? Nooo...

• RichieB
CodeCaster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:24:
[...]

Gemeente, waterschap, zorgverzekering, hell, alles en iedereen genereert tegenwoordig betaallinkjes. Maar de grote blauwe reus? Nooo...
Een betaallink zou alleen maar zinnig zijn voor de aanslagen die de belastingdienst zelf oplegt: de schattingen IB / VPB. Voor alle andere betalingen vertel je namelijk zelf (via je aangifte) hoeveel je moet betalen. Als je het dan van een linkje moet hebben om de betaling te doen ben je niet helemaal wakker. Verreweg de meeste ondernemers zullen dit hebben uitbesteed aan een administratiekantoor dat via SBR / Digipoort communiceert met de belastingdienst. Als je zo'n kantoor een machtiging geeft op je zakelijke rekening maken ze het ook meteen voor je over.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RichieB schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:33:
[...]

Een betaallink zou alleen maar zinnig zijn voor de aanslagen die de belastingdienst zelf oplegt: de schattingen IB / VPB. Voor alle andere betalingen vertel je namelijk zelf (via je aangifte) hoeveel je moet betalen. Als je het dan van een linkje moet hebben om de betaling te doen ben je niet helemaal wakker. Verreweg de meeste ondernemers zullen dit hebben uitbesteed aan een administratiekantoor dat via SBR / Digipoort communiceert met de belastingdienst. Als je zo'n kantoor een machtiging geeft op je zakelijke rekening maken ze het ook meteen voor je over.
Dat snap ik, maar Nederland telt één komma zoveel miljoen zzp'ers, die minstens een betaling of zes per jaar moeten doen.

De Belastingdienst is de enige organisatie bij wie ik de afgelopen vijf jaar ofzo handmatig een overboeking heb moeten inkloppen. Het lijkt mij (maar wat weet ik ervan) dat ze in die aangiftebrief (IB, Zvw en OB) ook wel een link zouden kunnen plaatsen.

Ik moet elke keer drie keer kijken dat het laatste nummer van m'n BSN niet klopt, het bedrag vijf keer controleren (ik maak niet elke dag duizenden euro's over, en ABN blokkeert Ctrl+V), enzovoorts.

Makkelijker willen we het niet maken.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 09-02-2022 17:44 ]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11 16:42
CodeCaster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:42:
[...]

De Belastingdienst is de enige organisatie bij wie ik de afgelopen vijf jaar ofzo handmatig een overboeking heb moeten inkloppen. Het lijkt mij (maar wat weet ik ervan) dat ze in die aangiftebrief (IB, Zvw en OB) ook wel een link zouden kunnen plaatsen.

Ik moet elke keer drie keer kijken dat het laatste nummer van m'n BSN niet klopt, het bedrag vijf keer controleren (ik maak niet elke dag duizenden euro's over, en ABN blokkeert Ctrl+V), enzovoorts.

De belastingdienst is bezig met het implementeren van iDeal voor aanslagen. Ik weet niet of dat voor alle soorten aanslagen meteen geldt, maar het idee is dat het er uiteindelijk komt. Echter, het is een nice to have feature, dus zolang de politiek continue nieuwe dingen verzint (niet per se onterecht) kan dat nog wel een tijdje duren.

Dat de ABN ctrl+v blokkeert lijkt me overigens ook een typisch gevalletje van een club die een bijzondere afweging maakt in gebruiksvriendelijkheid. Gelukkig is het wel zo dat in een IBAN nummer altijd een controle getal zit, waardoor je minimaal 2 getallen fout moet hebben voordat het geld bij een andere club aankomt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• pirke
Als je een verkeerde naam opgeeft bij een overboeking naar een IBAN krijg je ook een waarschuwing. Zelfs bij overmaken naar het buitenland.

• RonaldHeirbaut
pirke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:03:
Als je een verkeerde naam opgeeft bij een overboeking naar een IBAN krijg je ook een waarschuwing. Zelfs bij overmaken naar het buitenland.
Ik zit bij meerdere banken maar ze hebben allemaal een adresboek wat je kan instellen. Eenmaal goed kijken en 2x controleren. Wat kan er daarna nog fout gaan? Bovendien is het rekeningnummer van de belastingdienst erg herkenbaar.

• Deveon
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Dat snap ik, maar Nederland telt één komma zoveel miljoen zzp'ers, die minstens een betaling of zes per jaar moeten doen.

Vroeger kon je met de ABN app acceptgiro's scannen en dat werkte echt super. Je hoeft daarna enkel het bedrag nog in te voeren. Persoonlijk mis ik dat wel bij de "digitale" Knab. Daarnaast controleer ik met name het rekeningnummer. Zo lang het bij de BD binnen is komt het vast wel goed.

• Tylen
  • Laatst online: 10:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nu we het toch over banken hebben.

Ik ga van eenmanszaak over naar een BV structuur. Dus nu is het perfecte moment om van rabobank over te stappen naar een bank zonder random reader. Wie iemand hier welke bank dat niet heeft? En nee, niet zeggen dat je een limiet kan instellen, dat weet ik, ik wil gewoon GEEN random reader meer ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

Tylen schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:53:

Ik ga van eenmanszaak over naar een BV structuur. Dus nu is het perfecte moment om van rabobank over te stappen naar een bank zonder random reader. Wie iemand hier welke bank dat niet heeft? En nee, niet zeggen dat je een limiet kan instellen, dat weet ik, ik wil gewoon GEEN random reader meer ;).
ING :)

Verschrikkelijk ding idd die RR

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 11:04

Bitcoin? :) :P

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

KNAB. Betalen met een selfie.
Maar niet doen als je epilepsie hebt, want je krijgt gegarandeerd een aanval.

• Kawa

Zou idd naar ING kijken. Die accepteren als het goed is Holding - Werkmaatschappij structuren

• Kawa
Stefangrp schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:10:
[...]

KNAB. Betalen met een selfie.
Maar niet doen als je epilepsie hebt, want je krijgt gegarandeerd een aanval.
KNAB accepteert geen holdings

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon uit nieuwsgierigheid, het ZZP'en staat altijd stiekem nog wel ergens op mijn lijstje, maar werk nu nog (met plezier in loondienst).
AWS Expert hier, jaar of 6-7 ervaring met echt grote AWS greenfield en migratie projecten, 5 AWS Certs op zak, veel focus op softskills (lead) ook. Veel ervaring met AWS dus, maar ook data, Terraform, klant-transformaties naar devops, Okta en O365 onder andere.
Iemand hier in dezelfde soort rol die wat zou kunnen en willen delen over het uurtarief voor deze rol? Ben toch wel erg benieuwd!

[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 10-02-2022 09:16 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 09:11
DennusB schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:15:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, het ZZP'en staat altijd stiekem nog wel ergens op mijn lijstje, maar werk nu nog (met plezier in loondienst).
AWS Expert hier, jaar of 6-7 ervaring met echt grote AWS greenfield en migratie projecten, 5 AWS Certs op zak, veel focus op softskills (lead) ook. Veel ervaring met AWS dus, maar ook data, Terraform, klant-transformaties naar devops, Okta en O365 onder andere.
Iemand hier in dezelfde soort rol die wat zou kunnen en willen delen over het uurtarief voor deze rol? Ben toch wel erg benieuwd!
Hierboven had je wat cloud specialisten die hun tarieven hebben gepost. Ga maar uit van 75-110 euro per uur afhankelijk van de klant/broker.

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:15:
Cybersecurityspecialist hier (11 jaar ervaring, waarvan 5,5 Big 4), doe zowel AWS als Azure en bij bedragen van 100 - 120 kijkt men niet raar op voor een lead functie. Denk dat je wel goed zit met een specifieke AWS opdrachten de komende tijd.

[ Voor 0% gewijzigd door Mirabis op 10-02-2022 09:20 . Reden: typefout ]

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 16:10
Kawa schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:12:
[...]

KNAB accepteert geen holdings
Is dat nieuw?
Mijn Holding zit daar al een paar jaar. Heb destijds gekozen omdat holding weinig verkeer heeft en ING vrij duur.

• c-nan
com2,1ghz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Hierboven had je wat cloud specialisten die hun tarieven hebben gepost. Ga maar uit van 75-110 euro per uur afhankelijk van de klant/broker.
Dit inderdaad, alhoewel ik eerder een range van 85-95 zou aanhouden. Met welk OS ben je verder sterk, is dat Linux of voornamelijk Windows?

Mijn gevoel zegt - maar wellicht zit ik er naast - dat het uurtarief voor Windows engineers lager ligt dan bij Linux engineers.

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-11 15:33
c-nan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Mijn gevoel zegt - maar wellicht zit ik er naast - dat het uurtarief voor Windows engineers lager ligt dan bij Linux engineers.
Klopt, dit omdat ze een stuk schaarser zijn. Vraag en aanbod.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:09

Bunq

PSN: PcDCch

• Kawa
wvdl schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Is dat nieuw?
Mijn Holding zit daar al een paar jaar. Heb destijds gekozen omdat holding weinig verkeer heeft en ING vrij duur.
Geen idee. Zie hier bij “Criteria voor bedrijven” https://www.knab.nl/zakelijk/acceptatiecriteria

Het bedrijf heeft geen aandelen in één of meer andere rechtspersonen (bijvoorbeeld een holdingstructuur), participeert niet in een personenvennootschap en maakt geen deel uit van een organisatiestructuur.

[ Voor 23% gewijzigd door Kawa op 10-02-2022 10:26 ]

• ybos

KNAB :Y
Géén transactiekosten voor de eerst duizend boekingen meen ik, scheelt toch geld.
Overboeken gaat dmv selfie + code combinatie. Pas ligt al heel lang stof te happen ergens op kantoor :Y

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ybos schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:36:
[...]

KNAB :Y
Géén transactiekosten voor de eerst duizend boekingen meen ik, scheelt toch geld.
Overboeken gaat dmv selfie + code combinatie. Pas ligt al heel lang stof te happen ergens op kantoor :Y
KNAB doet toch alleen eenpitters?

• ybos
theHoff schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Zou kunnen :o
Ik ben zo'n eenpitter, dus niet tegen problemen aan gelopen :X
Vreemde gedachtengang van de KNAB als dat zo is :?

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ybos schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Zou kunnen :o
Ik ben zo'n eenpitter, dus niet tegen problemen aan gelopen :X
Vreemde gedachtengang van de KNAB als dat zo is :?
theHoff schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Criteria voor bedrijven
Om zakelijk klant te worden bij Knab, moet je bedrijf in ieder geval aan onderstaande criteria voldoen:
  • Je bedrijf staat ingeschreven bij KVK, is actief en in Nederland gevestigd
  • Iedere eigenaar, bestuurder, indirect bestuurder, vennoot, maat, UBO en aandeelhouder binnen het bedrijf moet rekeninghouder worden.
  • Je bedrijf is een eenmanszaak of een bv dat voldoet aan de volgende kenmerken:
  • Het bedrijf heeft niet meer dan één bestuurder
  • De bestuurder is 100% aandeelhouder van het bedrijf en dit staat ook zo vermeld in het handelsregister van de KVK
  • Het bedrijf heeft geen aandelen in één of meer andere rechtspersonen (bijvoorbeeld een holdingstructuur), participeert niet in een personenvennootschap en maakt geen deel uit van een organisatiestructuur.
  • We accepteren nu geen bv met meerdere bestuurders, vof, maatschap of andere rechtsvorm.
  • Iedere UBO moet ook bestuurder / vennoot / maat zijn