Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Freeaqingme schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Meeste Amerikaanse bedrijven die iemand 'remote' aannemen doen dat overigens ook al op een contractors basis volgens mij.
Een vriend van mij welke uit Zuid Europa komt (en daar ook fysiek werkzaamheden verricht) is een half jaar geleden gestart bij een grote USA scale-up met veel funding.

Ik krijg mijn vinger niet helemaal op zijn contractvorm, hij geeft aan dat het op contractor basis gebeurt maar dat is dan wel degelijk anders dan we in Nederland gewend zijn: zijn contract is getekend voor 5 jaar, hij krijgt vergoedingen voor het aanschaffen van een laptop welke, naar ik begreep, na die 5 jaar ook zijn eigendom wordt en zo nog wel wat andere vreemde regelingen die ik hier niet ken. Ook weet ik niet zo goed of hij werkt op basis van de uren die hij maakt of als een soort fixed fee.

Het lijkt een beetje een hybride vorm tussen contractor en vast dienstverband. Ook heeft hij stock options gekregen, maar dat is bij de grotere tech firms en start(/scale) ups in de USA redelijk gangbaar.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:21
RonaldHeirbaut schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Nope, ik heb helemaal niks. Alleen een idee.

Ik snap dat ik een werkvisum nodig heb, onderdak, verzekeringen (privé en zakelijk). Ik moet iets met belasting betalen. Allemaal uitzoek werk. Maar het begint met een plek te vinden waar je kan werken, lijkt me.

Maar zit de VS wel te wachten op een ZZP-er uit NL/EU?
Wat zijn de tarieven daar?
Heeft iemand ervaringen, positief of negatief?
Ja, wellicht dat die opdrachtgever voor jou een werkvisum kan regelen. Geen idee of jij als freelancer aantrekkelijk bent voor dat amerikaanse bedrijf. Maar als het antwoord ja is, dan kunnen ze ook een visum voor je regelen. uiteraard kan jij prima gaan freelancen voor een amerikaans bedrijf, maar weet niet hoe het zit met wonen daar voor langer dan een toeristen visum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 16:21
Krystman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:13:
[...]

Ligt het aan mij of kom ik dit zinnetje tegenwoordig te vaak tegen in aanvragen:
"Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden."
Ik lees dat altijd als: "We willen wel graag de kneusjes die bij detacheerders op de bank zitten, maar niet de seniors die voor zichzelf zijn begonnen." Ik denk niet dat ik bij zo'n opdrachtgever zou willen werken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
RonaldHeirbaut schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Nope, ik heb helemaal niks. Alleen een idee.

Ik snap dat ik een werkvisum nodig heb,
[...]
Voor een werkvisum in de USA heb je een "sponsor" nodig. Zonder sponsor heeft een aanvraag bijna geen kans van slagen. Je hebt dus eerst een opdrachtgever nodig die dit voor jou aan wil vragen. Of een Amerikaans staatsburger die met je wil trouwen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RonaldHeirbaut schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Dat zijn goede overdenkingen. Dank!
Geen advies, maar een kennis heeft enkele jaren in de VS gewoond op een studievisum van haar partner terwijl ze werkten voor hun Nederlandse eenmanszaak met behoud van de zorgverzekering en zelfs reisverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Deveon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Geen advies, maar een kennis heeft enkele jaren in de VS gewoond op een studievisum van haar partner terwijl ze werkten voor hun Nederlandse eenmanszaak met behoud van de zorgverzekering en zelfs reisverzekering.
Vraag me ook af hoe correct die constructie is geweest. Immers lijkt het me dat je dan gewoon uit had moeten schrijven in NL en daarmee ook je zorg- en reisverzekering zou verliezen. Als er niks gebeurt is er natuurlijk geen haan die er naar kraait, maar denk niet dat het een verstandige route is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hielko schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Vraag me ook af hoe correct die constructie is geweest. Immers lijkt het me dat je dan gewoon uit had moeten schrijven in NL en daarmee ook je zorg- en reisverzekering zou verliezen. Als er niks gebeurt is er natuurlijk geen haan die er naar kraait, maar denk niet dat het een verstandige route is...
Voor een studie in het buitenland hoef je niet uit te schrijven. Verder hebben ze het wel met een accountant besproken maar is er momenteel enorm weinig wetgeving voor digitale nomade. Gezien de bevalling betaald was door de (zorg?)verzekering lijkt mij de constructie gewoon in orde. Echter heb je wel een groot verschil of je Nederlandse onderneming ook actief in is Nederland of eigenlijk alleen in het land waar je verblijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:10
Ik ben al een tijd aan het overwegen om te gaan freelancen. Ik heb 15 jaar ervaring op het gebied van SharePoint, 10 jaar op het gebied van Office365 en 5 jaar op het gebied van Azure. Ik heb altijd projecten gedaan en naast ontwikkelen (C#, React, NodeJS) en implementeren ben ik ook in staat om klanten te adviseren, oplossingen te bedenken en te beschrijven en te presenteren. Omdat ik voor het grootste deel van het inkomen zorg en een hypotheek en kinderen heb, vind ik het heel moeilijk om te stap te maken. Ik merk echter dat ik steeds meer de stap als freelancer wil maken, maar ik heb eigenlijk nog geen idee of er vraag is naar mijn profiel. Hebben jullie een idee of mijn profiel een beetje goed in de markt zou liggen? Het soort opdrachten maakt me in het begin nog niet veel uit, dan wil ik gewoon starten. Ik zou het echter zonde vinden om mijn huidige baan op te zeggen, om er vervolgens achter te komen dat het moeilijk is om opdrachten te scoren.

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:50

ralpje

Deugpopje

Zorg dat je ook kunt ontwikkelen op Azure (zowel aan de web app kant als 'infra as code' / DevOps) en de klussen liggen voor het oprapen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:51
RichieB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Voor een werkvisum in de USA heb je een "sponsor" nodig. Zonder sponsor heeft een aanvraag bijna geen kans van slagen. Je hebt dus eerst een opdrachtgever nodig die dit voor jou aan wil vragen. Of een Amerikaans staatsburger die met je wil trouwen. ;)
Als ik dan toch een Amerikaanse moet trouwen kan ik beter een rijke zoeken. De ex van Bezos of zo. Maar ik denk dat mijn vriendin daar net te eenkennig voor is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommyz
ralpje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:45:
Zorg dat je ook kunt ontwikkelen op Azure (zowel aan de web app kant als 'infra as code' / DevOps) en de klussen liggen voor het oprapen.
Dank je. Daar ben ik me van bewust en ben bezig met certificeren en doe via m'n huidige werkgever 3 dagen per week een groot Azure project, waarbij ik in een DevOps team zit :) Ik merk zelf echter dat ik dit niet 40 uur per week wil doen, omdat ik eigenlijk alleen maar code aan het kloppen ben en houd juist ook wel van wat afwisseling wat dat betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door tommyz op 24-01-2022 14:16 ]

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Er zijn - denk ik - zat bedrijven die behoefte hebben aan advies + implementatie Azure. De corporates zullen die rollen splitsen, maar zeg mkb+ heeft denk ik wel behoefte aan die combi.

Ik kom in ieder geval genoeg bedrijven tegen die iets met Data Analytics willen, en Excel en SharePoint nog als dwh denken te moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
pirke schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:47:
[...]

Je moet een MID gekeurde meter tussen je omvormer en meterkast hebben. De interne meter vd omvormer mag je niet gebruiken.

Om het verbruik in je zakelijke elektrische auto te meten moet er ook weer een MID gekeurde meter voor het laadpunt zitten.

Uiteindelijk is het plaatje: zonnepanelen - MID meter - meterkast - MID meter - zakelijke verbruiker

Zo kun je precies bepalen hoeveel BTW je vanuit privé verschuldigd bent aan je eigen bedrijf vanwege de opgewekte maar niet teruggeleverde stroom (vanwege direct gebruik). Ook hoeveel BTW je weer terug kan krijgen door de zakelijke verbruiker (EV). En wat je extra resultaat is door de opwekking.
Ik heb geen zakelijk verbruik met uitzondering van een laptop en een scherm waar ik mee werk. En je zult ongetwijfeld gelijk hebben dat er officieel een geijkte meter tussen moet zitten maar aangezien die niet standaard aangebracht wordt door installateurs van zonnepanelen zullen er veel ondernemers zijn die de stand van de omvormer gebruiken.

Ik ben in ieder geval niet van plan er een geijkte meter voor aan te laten brengen. En dus bereken ik op basis van de meterstand en de stand van de omvormer de teruglevering tegen laag tarief en het direct gebruik tegen hoog tarief (ik lever meer terug dan ik gebruik) Vervolgens bereken ik de BTW component en dat betaal ik aan de BD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
tommyz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:37:
Ik ben al een tijd aan het overwegen om te gaan freelancen. Ik heb 15 jaar ervaring op het gebied van SharePoint, 10 jaar op het gebied van Office365 en 5 jaar op het gebied van Azure. Ik heb altijd projecten gedaan en naast ontwikkelen (C#, React, NodeJS) en implementeren ben ik ook in staat om klanten te adviseren, oplossingen te bedenken en te beschrijven en te presenteren. Omdat ik voor het grootste deel van het inkomen zorg en een hypotheek en kinderen heb, vind ik het heel moeilijk om te stap te maken. Ik merk echter dat ik steeds meer de stap als freelancer wil maken, maar ik heb eigenlijk nog geen idee of er vraag is naar mijn profiel. Hebben jullie een idee of mijn profiel een beetje goed in de markt zou liggen? Het soort opdrachten maakt me in het begin nog niet veel uit, dan wil ik gewoon starten. Ik zou het echter zonde vinden om mijn huidige baan op te zeggen, om er vervolgens achter te komen dat het moeilijk is om opdrachten te scoren.
Het aantal recruiters die op je LinkedIn pagina terechtkomen is meestal een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-03 00:32
RomeoJ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Je zou je kunnen inschrijven op Toptal.com afhankelijk van je profiel/rol. Ze hebben best een forse application procedure, je moet een aantal gesprekken aangaan (of opnemen) om toegelaten te worden.
Heb je ervaring met Toptal? Ik heb me een paar maanden terug ingeschreven, maar had toen al via een andere weg een klus gevonden, dus het hele Toptal traject toen op pauze gezet.
Is het een beetje de moeite waard? Ik kreeg een beetje jeuk van al die gesprekken, en ze waren nou ook niet bepaald transparant over hun marge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
@Lisper je geeft in je laatste zin het antwoord al. Waarom zou je in zee willen gaan met een partij die niet transparant is over hun marge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Lisper schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:22:
[...]

Heb je ervaring met Toptal? Ik heb me een paar maanden terug ingeschreven, maar had toen al via een andere weg een klus gevonden, dus het hele Toptal traject toen op pauze gezet.
Is het een beetje de moeite waard? Ik kreeg een beetje jeuk van al die gesprekken, en ze waren nou ook niet bepaald transparant over hun marge.
Ik heb me ook ingeschreven omdat ik van mening was dat het wel aardig is om wat kleinere, diverse klussen op te pakken voor internationale bedrijven, dus remote only. Tijdens de application procedure kwam ik er echter achter dat enkel remote only eigenlijk niet iets is wat ik ambieer, daarom had ik ook dit proces even gepauzeerd.

Een aantal vrienden van mij zijn wel een paar keer ingehuurd geweest via Toptal. Het is best heftig wat ze contractueel afdekken begreep ik.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
init6 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Het aantal recruiters die op je LinkedIn pagina terechtkomen is meestal een goede indicatie.
Dat lijkt me inderdaad wel een goede indicatie. Dank je!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 19:29
RomeoJ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:39:
[...]

Een aantal vrienden van mij zijn wel een paar keer ingehuurd geweest via Toptal. Het is best heftig wat ze contractueel afdekken begreep ik.
Wat was er heftig aan wat ze afdekken? Moet je allemaal dure verzekeringen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

tommyz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Dank je. Daar ben ik me van bewust en ben bezig met certificeren en doe via m'n huidige werkgever 3 dagen per week een groot Azure project, waarbij ik in een DevOps team zit :) Ik merk zelf echter dat ik dit niet 40 uur per week wil doen, omdat ik eigenlijk alleen maar code aan het kloppen ben en houd juist ook wel van wat afwisseling wat dat betreft.
Je wil dus vooral migraties/implementaties doen? Die klussen zijn er genoeg. Eenmaal met wat klussen zou ik je ook AWS aanraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Je wil dus vooral migraties/implementaties doen? Die klussen zijn er genoeg. Eenmaal met wat klussen zou ik je ook AWS aanraden. :)
Grootste deel van mijn kennis zit in AWS, maar moet wel bekennen dat 95% van de aanvragen die ik voorbij zie komen Azure gerelateerd zijn. Denk dat AWS als freelancer interessant is als een cherry on top, of als je netwerk daar een grote vertegenwoordiging in heeft.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• stukongeluk
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:40
Nou mijn dag kan niet meer stuk!
Als iemand met maar beperkte ervaringsjaren (4+), is het toch gelukt om een opdracht te vinden voor een mooi uurtarief :D !

Het duurde me dus in totaal iets minder dan een maand om een opdracht te vinden. Aan het begin wel veel afwijzingen met: "Mooi profiel, maar we zoeken meer naar iemand met meer ervaring" en recruiters die allemaal opdrachten beloofden en niks terugkoppelden. Uiteindelijk via HeadFirst dus aan een opdracht gekomen.
Dit is met een Full-stack achtergrond in Java, Angular/React en AWS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56
Cool! Gefeliciteerd @stukongeluk !

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Inderdaad gefeliciteerd, dus je gaat jezelf nu hernoemen naar stukgeluk? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Gefeliciteerd @stukongeluk

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stukongeluk
Stukfruit schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:43:
Inderdaad gefeliciteerd, dus je gaat jezelf nu hernoemen naar stukgeluk? ;)
Thanks iedereen! @Stukfruit Ga ik doen als het consistent een keer goed gaat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 22:49
Gefeliciteerd @stukongeluk ! Veel plezier!

Wat word je tarief? Mijn onderhandelingen starten namelijk weer over 3 maanden 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stukongeluk
Pepernoot schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:23:
Gefeliciteerd @stukongeluk ! Veel plezier!

Wat word je tarief? Mijn onderhandelingen starten namelijk weer over 3 maanden 😉
Dankjewel! Mijn tarief zit op 80 euro per uur. Ik vond het heel gek dat geen enkele recruiter dit naar beneden probeerde te dringen, dus dit kan een teken zijn dat ik evt. goed zit of aan de lage kant :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Laatst online: 18-06 22:49
stukongeluk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Dankjewel! Mijn tarief zit op 80 euro per uur. Ik vond het heel gek dat geen enkele recruiter dit naar beneden probeerde te dringen, dus dit kan een teken zijn dat ik evt. goed zit of aan de lage kant :P
Ik zat 3 maanden geleden in zelfde schuitje als jij, iets andere stack, maar bijna zelfde uurtarief. Scheelt 5 euro (75), maar vond het een mooie stap van loondienst naar ZZP.

Dank voor het delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 17:55
[...]

Prima toch, en prima tarief voor je kennis en ervaring, als je er vanuit gaat dat de seniors rond de 100 bungelen, of iets erboven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
[...]

Geen gekke start hoor! Ik zat 2 jaar terug op 86 als projectmanager - sindsdien ook forse stappen gemaakt.

En laten we eerlijk zijn, van 80/uur kun je meer dan prima rondkomen :+
Daarmee geef ik geen waardeoordeel of je marktwaarde hoger/lager ligt, maar simpelweg dat je met dit bedrag al een meer dan prima inkomen bij elkaar kan klikken

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19
Ik gluur al weer even mee maar misschien leuk om nog even voor te stellen.

Hoi! 👋🏿
Na ±5.5 jaar in loondienst ben ik per 1 januari ZZP'er. De nieuwe werkgever had op dat moment geen budget voor FTE's, maar wel voor ZZP (leuk, grotere organisaties). Nu heb ik een contract van 8 maanden voor ZZP-werk, en daarna gaat er een vacature open.
Vroeger ook als fotograaf/kunstenaar/creative coder/etc opdrachten gedaan, in de tussentijd nog een webshop gehad, dus nog een KvK-inschrijving van behouden. Die nu ingezet voor deze klus. Tot nu toe bevalt het, en voor de geboden zekerheid is het uitgangspunt straks vaste dienst (maar ZZP en bijbehorende inkomsten bevallen me nu ook prima).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
80 is aan de lage kant voor een Java dev dus dat is waarschijnlijk de reden dat ze niet moeilijk doen :) Maar het is waarschijnlijk echt een immense sprong voorwaarts t.o.v. wat je in loondienst kreeg. Dus sowieso fijn! En je eerste klus is altijd het spannends dus logisch dat je dat niet hard wil spelen.

Ben zelf begin 2019 op 85 begonnen en zelf durfde ik het toen ook niet erg hard te spelen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Hydra op 26-01-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Karp schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:42:
Ik gluur al weer even mee maar misschien leuk om nog even voor te stellen.

Hoi! 👋🏿
Na ±5.5 jaar in loondienst ben ik per 1 januari ZZP'er.
En jij ook gefeliciteerd! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:38
80 aan de lage kant voor een java developer met 4 jaar ervaring? Volgens mij is dat tarief meer dan prima.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Klopt, ben niet echt van langlopende opdrachen en houd van de uitdaging van (kortere)projecten. Ik ga me eerst even verder certificeren voor Azure. Heb zelf altijd met Microsoft spul gewerkt, dus voor mij het prettigst :)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
UrbanSnEAky schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:07:
80 aan de lage kant voor een java developer met 4 jaar ervaring? Volgens mij is dat tarief meer dan prima.
Het had hoger gekund en dat is de reden dat hij geen pushback kreeg. Ik ben volgens mij vrij duidelijk in dat het voor hem een hele fijne eerste stap is toch?

Wat ik langs zie komen is dat .Net sowieso gemiddeld zo'n 10-15 per uur lager ligt. Andere markt. Kun je niet direct vergelijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 26-01-2022 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Hmmbob schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:32:

[...]
simpelweg dat je met dit bedrag al een meer dan prima inkomen bij elkaar kan klikken
[Clicking, double clicking]

[ Voor 7% gewijzigd door RichieB op 26-01-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Hydra schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Het had hoger gekund en dat is de reden dat hij geen pushback kreeg. Ik ben volgens mij vrij duidelijk in dat het voor hem een hele fijne eerste stap is toch?

Wat ik langs zie komen is dat .Net sowieso gemiddeld zo'n 10-15 per uur lager ligt. Andere markt. Kun je niet direct vergelijken.
Het kan altijd hoger uiteraard maar 80 vind ik ook niet aan de lage kant. Sterker nog, 2 dev'ers in mijn teams met meer ervaring zitten daar ook op.. Zijn overigens niet de beste als ik eerlijk ben dus je mengt je wel in een hoek waar performance in lijn ligt met het tarief.. Niet de beste situatie imo maar in dit geval gewoon flink ervaring op doen en jaren maken..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
ID-College schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:27:
Het kan altijd hoger uiteraard maar 80 vind ik ook niet aan de lage kant.
Okay. Ik begin een beetje geirriteerd te raken nu. Hij zegt:
Ik reageer daarop dat 80 euro inderdaad aan de lage kant is voor een Java dev. En dat is gewoon zo. Ik zit zelf in die hoek en het is gewoon wat lager dan gemiddeld gezien zijn ervaring. Punt uit. Ik ben zelf behoorlijk nauw betrokken bij het aannemen van Java devs en heb een vrij goed beeld van de markt. Ik heb zelf inderdaad een stuk meer ervaring, maar ik zit ook 25 per uur hoger.

Dit is voor deze persoon alleen maar goed nieuws want dat betekent dat er ruimte is voor een verhoging na een jaar ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 26-01-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:23

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Woy schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:53:
@_Erikje_ check vooral even of dat bijvoorbeeld niet uitgesloten wordt door je beroepsaansprakelijkheid verzekering.
Thanks goede tip!
GekkeRipper schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Valuta en koersverlies? Verzekering ook.
Ja dat is een ding maar het uurtarief is dubbel wat ik hier in Spanje kan verdienen met freelance dus die kleine variatie kan ik wel aan.
Hielko schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Onder welk recht je een contact met ze aangaat is relevant. Als het Amerikaans recht van toepassing is dan moet je je realiseren dat je voor hele grote bedragen aansprakelijk gesteld kan worden (en dat je Nederlandse bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering 99.99% zeker geen dekking biedt).
Ik had not niet aan een aansprakelijkheidsverzekering gedacht. Dat moet ik toch even goed onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
UrbanSnEAky schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:07:

***members only***
>5 jaar ervaring .Net met >3 jaar azure ervaring kan je makkelijk 90 en zonder blozen 95 vragen.

Maar meerendeel is onder de indruk als een recruiter zegt dat dit niet kan. Kan makkelijk maar de klant betaald bv maar 105, dan pakt de recruiter maar 10/15 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door mannowlahn op 26-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Hydra schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Okay. Ik begin een beetje geirriteerd te raken nu. Hij zegt:

[...]

Ik reageer daarop dat 80 euro inderdaad aan de lage kant is voor een Java dev. En dat is gewoon zo. Ik zit zelf in die hoek en het is gewoon wat lager dan gemiddeld gezien zijn ervaring. Punt uit. Ik ben zelf behoorlijk nauw betrokken bij het aannemen van Java devs en heb een vrij goed beeld van de markt. Ik heb zelf inderdaad een stuk meer ervaring, maar ik zit ook 25 per uur hoger.

Dit is voor deze persoon alleen maar goed nieuws want dat betekent dat er ruimte is voor een verhoging na een jaar ofzo.
Nu al geïrriteerd? >:)
Je moet het in perspectief plaatsen. In mijn rol ga ik ook over budgetten en resources en zie bij de minder vaardige mensen ook tarieven rond de 80 liggen (maar is wel de ondergrens vaak, of het is nearshore).. Is dat aan de lagere kant? Nja, ligt er maar net waarmee je het vergelijkt.. Maargoed, volgens mij snappen we wat bedoelen dus hoeven we er ook niet per se over door te gaan, dan ben je straks nog meer geïrriteerd, das niet de bedoeling lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
  • Laatst online: 16:47
Waar halen jullie je klussen dan allemaal vandaan?

ik: 10+ jaar voor java lead/senior rollen.

Maar als ik over mijn tarief begin, 95+ vallen toch gelijk 9 van de 10 partijen al af.
Ligt nooit aan mijn skillset, maar dat hun budget dat niet toelaat (wat ze mij zeggen uiteraard :-D )
Daarom begin ik meestal mooi op tijd met rondkijken om toch ergens wat moois te vinden.

(zit nog wel op 100% score van intake + klus aangeboden krijgen dus dat budget niet toereikend is dan ook wel wat ik geloof)

Wellicht dat ik mijn 'doelgroep' wat kan/moet bijstellen. Zit nu vooral bij de grotere corporaties met het idee dat die minder (betrokken) op tarieven zitten. Wel eens MKB gepoogd, maar die hebben nooit budget en gaan van mijn intrencieke motivatie uit.

Dit is dus geen post met dat ik die hoogte van java wel/niet laag/hoog vind, maar waar ik dus de doelgroep kan vinden die makkelijk 100+ betaald ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
ID-College schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Nu al geïrriteerd? >:)
Je moet het in perspectief plaatsen. In mijn rol ga ik ook over budgetten en resources en zie bij de minder vaardige mensen ook tarieven rond de 80 liggen (maar is wel de ondergrens vaak, of het is nearshore).. Is dat aan de lagere kant?
Je zegt nota bene zelf dat het een ondergrens is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 21:52
Ha, mede zelfstandigen. Even een vraag aan jullie: ik ga dinsdag starten met een nieuwe opdracht via een (voor mij nieuwe) tussenpersoon. Deze wilt volgens de alg. voorwaarden, ieder kwartaal een afslag van de belastingaangifte en betaling ivm inlenersaansprakelijkheid, dit lijkt een beetje op de G-rekening constructie voor BV'tjes.
Een ander deel is natuurlijk het debiteurenrisico, zoals met iedere broker, een dubbel risico. Als je opdrachtgever failliet gaat, heb je pech, gaat je tussenpersoon failliet, dan heb je waarschijnlijk ook (voor een deel) pech. Hebben jullie de opdrachtgever wel eens gevraagd om bewijs van kredietwaardigheid??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BiLLY_daKid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:44:
Ha, mede zelfstandigen. Even een vraag aan jullie: ik ga dinsdag starten met een nieuwe opdracht via een (voor mij nieuwe) tussenpersoon. Deze wilt volgens de alg. voorwaarden, ieder kwartaal een afslag van de belastingaangifte en betaling ivm inlenersaansprakelijkheid, dit lijkt een beetje op de G-rekening constructie voor BV'tjes.
Een ander deel is natuurlijk het debiteurenrisico, zoals met iedere broker, een dubbel risico. Als je opdrachtgever failliet gaat, heb je pech, gaat je tussenpersoon failliet, dan heb je waarschijnlijk ook (voor een deel) pech. Hebben jullie de opdrachtgever wel eens gevraagd om bewijs van kredietwaardigheid??
Nee, maar ook dat soort voorwaarden bij een tussenpersoon wijs ik gewoon af. Dan zoek ik wel een andere opdracht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu voor het eerst met een tussenpersoon werk, maar alle voorwaarden waar ik het niet mee eens was zijn gewoon geschrapt.

Zo staat er ook expliciet in de overeenkomst dat het risico van non-betaling van de klant bij de tussenpersoon ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 26-01-2022 18:03 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
wvdl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:23:
Waar halen jullie je klussen dan allemaal vandaan?

ik: 10+ jaar voor java lead/senior rollen.

Maar als ik over mijn tarief begin, 95+ vallen toch gelijk 9 van de 10 partijen al af.
Ligt nooit aan mijn skillset, maar dat hun budget dat niet toelaat (wat ze mij zeggen uiteraard :-D )
Daarom begin ik meestal mooi op tijd met rondkijken om toch ergens wat moois te vinden.

(zit nog wel op 100% score van intake + klus aangeboden krijgen dus dat budget niet toereikend is dan ook wel wat ik geloof)

Wellicht dat ik mijn 'doelgroep' wat kan/moet bijstellen. Zit nu vooral bij de grotere corporaties met het idee dat die minder (betrokken) op tarieven zitten. Wel eens MKB gepoogd, maar die hebben nooit budget en gaan van mijn intrencieke motivatie uit.

Dit is dus geen post met dat ik die hoogte van java wel/niet laag/hoog vind, maar waar ik dus de doelgroep kan vinden die makkelijk 100+ betaald ;-)
Ik ben zelf geen dev'er maar krijg gewoon profielen aangeleverd. Ik accordeer de uren en houd de budgetten van m'n scrum teams in de gaten, en die mensen zweven allemaal rond tarieven wat ik hierboven zei, op wat uitschieters na.. Hoe zij t regelen? Gewoon veagen. Zijn nu ook weer extra resources regelen maar de gesprekken lopen gewoon andersom :') heb eerder t idee te moeten overtuigen hier te komen werken dan te moeten werven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Zit toevallig in exact dezelfde situatie.
Members only:

De BTW afdracht verantwoording is iets wat ik opmerkelijk vond maar niet de opdracht op wou laten afkaatsen, het hele contract leest als een indekking om het risico van schijnzelfstandigheid bij de opdrachtnemer neer te leggen en deze regel zie ik in dat kader.

De partij waar ik voor bij zal gaan werken zie ik niet snel falliet gaan, maar de tussenpartij wel. In het contract wat ik ontvangen heb staan veel bepalingen waardoor ik niet tussentijds kan opzeggen en dat vond ik riskant worden. Dus heb als vereiste laten opnemen dat bij wanbetaling door tussenpartij ik direct de opdracht kan beeindigen en daarbij het beding komt te vervallen dat ik niet direct met de opdrachtgever meer mag zaken doen. Op die manier heb ik een risico van 1 maand en kan ik druk op de opdrachtgever leggen. Daar hangt het op dit moment nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 21:52
@init6 Dat kan ik nog wel eens voorleggen, buiten spel bij wanbetaling. Maar nu staan er geen concrete data in de voorwaarden, alleen uitbetaling na ontvangst vanuit opdrachtgever.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

Yucon

*broem*

Afslag? Bedoel je dat ze een kopie van je aangifte willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28

_Arthur

blub

Deze wilt volgens de alg. voorwaarden, ieder kwartaal een afslag van de belastingaangifte en betaling ivm inlenersaansprakelijkheid,
Gaat ze geen reet aan. Next! Net zoals "vroeger" ze zelfs elke kwartaal een accountantsverklaring wensten (dat je dus je zaken betaalde).

Nog nooit aan meegewerkt dat soort onzin.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 17:28
Mijn advies: deze tussenpersoon zo snel mogelijk dumpen. Hij heeft helemaal niks te maken met jouw aangiften. Vraag hem anders ook even of hij elk kwartaal zijn aangifte aan jou laat zien.

Een samenwerking moet gelijkwaardig en gebalanceerd zijn. Juist dit soort voorwaarden getuigen van een machtsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:31
als ze je betrouwbaarheid qua belasting willen controleren kunnen ze dat gewoonbij de belastingdienst opvragen. Standaardformulier voor. Gewoon due dilligence, maar dat is wel de taak van de inhuurder. Als dit het enige zou zijn, vor een paar euro heb je zo'n verklarding. Maar dit icm niet op kunnen zeggen en geen artikelen in het contract die iets zeggen over wat er gebeurt als tussenpersoon failliet gaat.... wegwezen. En indien mogelijk, communiceer dit ook naar de echte opdrachtgever. Ik heb dit soort contracten eigenlijk alleen voorbij zien komen bij startende tusenpersonen of 1 pitters die vaak niet meer dan een extra schakel in de keten zijn.....

En het is 1 januari geweest, dus iedereen en z'n oma is weer in de sales gedoken met de huidige 'loterij zonder nieten markt' :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Op zich heb je het zo aangevraagd bij de belastingdienst. Het linkje weet ik zo niet meer. Ik vind het onzin dat zo'n broker er naar vraagt; het is me twee keer overkomen. Maar ik laat de opdracht er niet voor schieten maar ik mekker en mauw er wel over. En ik wacht elke keer weer dat hij erom vraagt. Toen was het na 2x over.

Debiteurenrisico vind ik wel een issue. Dat accepteer ik niet zomaar. Hangt af van de broker en de klant.

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldHeirbaut op 27-01-2022 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
  • Laatst online: 16:47
ID-College schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Ik ben zelf geen dev'er maar krijg gewoon profielen aangeleverd. Ik accordeer de uren en houd de budgetten van m'n scrum teams in de gaten, en die mensen zweven allemaal rond tarieven wat ik hierboven zei, op wat uitschieters na.. Hoe zij t regelen? Gewoon veagen. Zijn nu ook weer extra resources regelen maar de gesprekken lopen gewoon andersom :') heb eerder t idee te moeten overtuigen hier te komen werken dan te moeten werven..
Als ik vragen mag, welke regio 'werven/overtuigen' jullie? en wat voor soort tak van de sport? (als je niet te specifiek wilt zijn, mkb zuidholland of corporatie amsterdam telefonie helpt me al wat in de richting :D )
Ben gewoon even een beeld voor mijzelf aan het schetsen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48
RonaldHeirbaut schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:24:
[...]

Op zich heb je het zo aangevraagd bij de belastingdienst. Het linkje weet ik zo niet meer. Ik vind het onzin dat zo'n broker er naar vraagt; het is me twee keer overkomen. Maar ik laat de opdracht er niet voor schieten maar ik mekker en mauw er wel over. En ik wacht elke keer weer dat hij erom vraagt. Toen was het na 2x over.

Debiteurenrisico vind ik wel een issue. Dat accepteer ik niet zomaar. Hangt af van de broker en de klant.
Het linkje https://www.belastingdien...inlenersaansprakelijkheid
pirke schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Mijn advies: deze tussenpersoon zo snel mogelijk dumpen. Hij heeft helemaal niks te maken met jouw aangiften. Vraag hem anders ook even of hij elk kwartaal zijn aangifte aan jou laat zien.

Een samenwerking moet gelijkwaardig en gebalanceerd zijn. Juist dit soort voorwaarden getuigen van een machtsverhouding.
Headfirst (en alle aangesloten toko's zoals Myler, Between etc) vraagt er ook om in geval je via een BV werkt. Kleine moeite om het in te vullen en ik laat er geen opdracht op schieten.

[ Voor 18% gewijzigd door Kawa op 27-01-2022 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
BiLLY_daKid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:27:
@init6 Dat kan ik nog wel eens voorleggen, buiten spel bij wanbetaling. Maar nu staan er geen concrete data in de voorwaarden, alleen uitbetaling na ontvangst vanuit opdrachtgever.
Ik doe sowieso nooit maar dan ook nooit zaken met recruiters in de UK als ik voor een NL bedrijf ga werken. Alleen het feit dat ik in het geval van een faillissement dan met UK recht te maken heeft houdt me tegen. Daarnaast heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met UK recruiters. Die zijn IMHO nog wel een stukje minder ethisch dan de gemiddelde NL recruiter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
wvdl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:23:
Gewoon blijven zoeken. Je zit vooral dat het afgelopen jaar tarieven weer best een sprong gemaakt hebben omdat de vraag redelijk door het dak is gegaan. En specifiek naar lead rollen zoeken, die dat ook in de functie hebben staan. Dan is het natuurlijk wel fijn als je aantoonbare lead ervaring hebt.

Als bedrijven 'gewoon' voor een senior dev gaan, zit je vaak idd net rond de 90-95. Boven de 100 zijn gewoon zwaardere rollen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
wvdl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:39:
Als ik vragen mag, welke regio 'werven/overtuigen' jullie? en wat voor soort tak van de sport? (als je niet te specifiek wilt zijn, mkb zuidholland of corporatie amsterdam telefonie helpt me al wat in de richting :D )
Ik zit in de Randstad. Huidige klant zit in Amersfoort, waar ik volgende week ga starten zit bij Den Haag in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:56

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb blijkbaar een keer iemand uit India geaccepteerd waardoor ik veel recruiters kreeg uit India. Je werd dan aangeschreven om klusjes te doen in Nederland of ergens anders in Europa voor een bv een dag. Ze schrokken alleen altijd nogal van de tarieven die ik vroeg meestal kwamen ze zelf niet boven de 45,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
wvdl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:39:
[...]

Midden Nederland maar wij werven via een paar grote namen (verspreid over NL, maar het meeste zit in Amsterdam zowat dus dat is weer regio randstad) en die leveren een aantal cv's aan waaruit we selecteren. We werken met meerdere partijen samen maar zoeken wel een balans dat niet 1 partij extreem veel invloed krijgt en vice versa. Dit is allemaal Java dev (kotlin/spring boot) op het moment, en dus de huidige klant.. Maar ik herken het wel, want bij vorige klanten zaten we ook rond deze tarieven (midden NL en Noord NL, maar dat was wel in mijn detacheringstijd dus niet helemaal 1 op 1 te vergelijken..)

[ Voor 4% gewijzigd door ID-College op 27-01-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NLKornolio schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:19:
Heb blijkbaar een keer iemand uit India geaccepteerd waardoor ik veel recruiters kreeg uit India. Je werd dan aangeschreven om klusjes te doen in Nederland of ergens anders in Europa voor een bv een dag. Ze schrokken alleen altijd nogal van de tarieven die ik vroeg meestal kwamen ze zelf niet boven de 45,-.
Veel UK recruiters komen ook met tarieven van 500 euro per dag. Heb zelfs een keer meegemaakt dat een van hen probeerde mij te overtuigen in een telefoongesprek dat dat voor Nederland heel netjes was. Toen werd ik wel wat minder vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:14
Ik krijg soms nog berichten binnen van UK recruiters met de vraag of ik ergens CISO of 2e lijns risk manager wil worden. Die tarieven liggen vaak tussen de 40-60 euro per uur... Zijn dan Britse bedrijven waar ik remote voor aan de slag zou kunnen en nu weet ik toevallig dat dergelijke bedrijven makkelijk in loondienst 100-150K per jaar geven voor dat soort functies. Kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen aan de slag gaan voor hun voorgestelde tarief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Al vaker aangegeven dat als ik zie dat het een UK recruiter is, er 0 extra tijd in het contact gaat en de boel naar de prullenbak. Alleen maar gedoe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rool
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:19
Orangelights23 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:42:
Ik krijg soms nog berichten binnen van UK recruiters met de vraag of ik ergens CISO of 2e lijns risk manager wil worden. Die tarieven liggen vaak tussen de 40-60 euro per uur... Zijn dan Britse bedrijven waar ik remote voor aan de slag zou kunnen en nu weet ik toevallig dat dergelijke bedrijven makkelijk in loondienst 100-150K per jaar geven voor dat soort functies. Kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen aan de slag gaan voor hun voorgestelde tarief.
Het tarief van die UK boefjes is gewoon 100%. En er hoeft maar eentje in te trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20
Interessant topic! Ik lees al even mee en al veel bruikbare info hier vandaan kunnen halen. Dank hiervoor.

Wil zelf ook als ZZP-er aan de slag in de M365, Azure en/of Infra hoek. Ik lees hier vaker dat er genoeg opdrachten zijn. Ik kom ze echter maar erg weinig tegen. En al helemaal weinig in de hoek Tilburg - Eindhoven - Nijmegen - Den Bosch. Kijk met name op op de sites welke in de OP staan.

Zijn er personen die in het zelfde vakgebied zitten die nog goed tips hebben waar deze opdrachten staan? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
YorgoB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:50:
Interessant topic! Ik lees al even mee en al veel bruikbare info hier vandaan kunnen halen. Dank hiervoor.

Wil zelf ook als ZZP-er aan de slag in de M365, Azure en/of Infra hoek. Ik lees hier vaker dat er genoeg opdrachten zijn. Ik kom ze echter maar erg weinig tegen. En al helemaal weinig in de hoek Tilburg - Eindhoven - Nijmegen - Den Bosch. Kijk met name op op de sites welke in de OP staan.

Zijn er personen die in het zelfde vakgebied zitten die nog goed tips hebben waar deze opdrachten staan? Alvast bedankt.
Als je remote kan/wil werken zijn er mogelijkheden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stukongeluk
init6 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Maar die zijn er ook beperkt toch? Ik zie meer "Hybride" mogelijkheden dan puur remote. Ik gok dat de meeste bedrijven daar ook voorkeur voor hebben (Maar het team niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20
init6 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Zowel remote als op locatie. Maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Zit je op freelance.nl? Daar staan echt een hoop opdrachten, met name azure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
stukongeluk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Maar die zijn er ook beperkt toch? Ik zie meer "Hybride" mogelijkheden dan puur remote. Ik gok dat de meeste bedrijven daar ook voorkeur voor hebben (Maar het team niet :+ )
Je hebt wat ingangen nodig, maar er zijn meer dan genoeg remote klussen te vinden voor welk vakgebied in de IT. Heb zelf flink wat jaar volledig remote gewerkt als Security Officer voor een paar organisaties binnen en buiten Europa. Ook bij die organisaties zag ik genoeg mensen alleen maar digitaal die 100% remote werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:22
Orangelights23 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:50:
[...]

Je hebt wat ingangen nodig, maar er zijn meer dan genoeg remote klussen te vinden voor welk vakgebied in de IT. Heb zelf flink wat jaar volledig remote gewerkt als Security Officer voor een paar organisaties binnen en buiten Europa. Ook bij die organisaties zag ik genoeg mensen alleen maar digitaal die 100% remote werken.
Ik werk nu ook volledig remote voor een groot bedrijf binnen Europa, maar dat gaat wel via een vestiging in Nederland. Niet de klus op uitgezocht en het was gewoon toeval dat het zo ging. Ik vind het wel heel leuk om te doen merk ik, zo samenwerken met verschillende nationaliteiten.

Hoe heb jij (@Orangelights23 ) de ingangen voor remote (internationaal) werk gevonden, want ik zit eraan te denken om vaker internationale opdrachten te gaan doen. En dan wel remote, want emigreren wil ik in deze fase van mijn leven niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

De meeste infra opdrachten lijken toch rond Amsterdam en Rotterdam te zijn. Als mij een opdracht die wat verder weg ligt aanspreekt reageer ik gewoon duidelijk dat ik max 1-2 dagen op locatie in het tarief heb verwerkt. In het ergste geval wordt je afgewezen voor een opdracht waar je anders toch niet op gereageerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Ik werk nu aan een remote opdracht voor een ERP implementatie. Dat blijkt gewoon te kunnen terwijl dat iets lijkt dat echt on site moet.

De keerzijde is trouwens wel dat de hele wereld het dus remote kan. En de mensen uit bv India zijn in dat opzicht echt wel een stuk beter geworden dan vroeger. Voorlopig blijf ik ze nog wel voor. Maar het is een illusie dat dat voor altijd zo blijft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
De hele wereld kan inderdaad maar de taal, cultuur en tijdzone geeft toch een barrière. Ik zie en om mij heen juist vaak opdrachten om de werkzaamheden weer naar binnen te halen.

Op basis van mijn ervaring met de (premier) support van Microsoft snap ik dat wel. Zij spreken Engels, ik spreek Engels maar onderaan de streep heb ik totaal niet het gevoel dat ze begrijpen wat ik zeg. Om dat als projectleider je wensen door te krijgen is enorm lastig. Zeker gezien in de Aziatische cultuur het woord “nee” soms niet lijkt te bestaan. “Do you understand?” “Yes, yes” en dan doen ze nee tot het niveau dat een Nederlander ingevlogen moet worden om een switch te herstarten. 8)7

De toekomst van beheer van infra zit niet in outsourcing naar het buitenland maar in automatisering en standaardisering doormiddel van building blocks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Yucon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:45:
De keerzijde is trouwens wel dat de hele wereld het dus remote kan. En de mensen uit bv India zijn in dat opzicht echt wel een stuk beter geworden dan vroeger. Voorlopig blijf ik ze nog wel voor. Maar het is een illusie dat dat voor altijd zo blijft.
Je krijgt inderdaad een stuk meer concurrentie... Dat is iets waar we rekening mee moeten houden, maar intussen zit ik wel momenteel in remote Azie voor Nederlandse tarieven een bedrijf te helpen. Het kan dus ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 17:28
init6 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Je krijgt inderdaad een stuk meer concurrentie... Dat is iets waar we rekening mee moeten houden, maar intussen zit ik wel momenteel in remote Azie voor Nederlandse tarieven een bedrijf te helpen. Het kan dus ook andersom.
Welke werktijden hou je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Deveon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:58:
De hele wereld kan inderdaad maar de taal, cultuur en tijdzone geeft toch een barrière. Ik zie en om mij heen juist vaak opdrachten om de werkzaamheden weer naar binnen te halen.

Op basis van mijn ervaring met de (premier) support van Microsoft snap ik dat wel. Zij spreken Engels, ik spreek Engels maar onderaan de streep heb ik totaal niet het gevoel dat ze begrijpen wat ik zeg. Om dat als projectleider je wensen door te krijgen is enorm lastig. Zeker gezien in de Aziatische cultuur het woord “nee” soms niet lijkt te bestaan. “Do you understand?” “Yes, yes” en dan doen ze nee tot het niveau dat een Nederlander ingevlogen moet worden om een switch te herstarten. 8)7

De toekomst van beheer van infra zit niet in outsourcing naar het buitenland maar in automatisering en standaardisering doormiddel van building blocks.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik momenteel in een project zit waar ik samen met Indiers van twee gerenommeerde consultancybedrijven zit
Members only:
waar er van dat gedrag in je tweede alinea niets te merken is. Dat is nieuw. Vroeger had je dat namelijk over de hele breedte wel, en had je daar ook eigenlijk gewoon geen uitzonderingen op. Maar ze beginnen het dus te leren. Naar mijn idee zijn die mensen waar ik nu over spreek de voorlopers. Nu de eersten het truckje door beginnen te krijgen zouden ze wel eens onverwacht snel een steeds groter deel van de rest bij kunnen gaan spijkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
gem-p schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Ik werk nu ook volledig remote voor een groot bedrijf binnen Europa, maar dat gaat wel via een vestiging in Nederland. Niet de klus op uitgezocht en het was gewoon toeval dat het zo ging. Ik vind het wel heel leuk om te doen merk ik, zo samenwerken met verschillende nationaliteiten.

Hoe heb jij (@Orangelights23 ) de ingangen voor remote (internationaal) werk gevonden, want ik zit eraan te denken om vaker internationale opdrachten te gaan doen. En dan wel remote, want emigreren wil ik in deze fase van mijn leven niet.
Eigenlijk door mijn netwerk. Werd via via bijvoorbeeld gevraagd om een klus op te pakken bij Spotify. Omdat mijn vrouw daar ook aan de slag kon, zijn we verhuisd naar Zweden, maar ook vanuit Zweden heb ik wat klussen gedaan voor een bedrijf in België, Ierland en Litouwen. Het zijn vaker de corporate recruiters die hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
pirke schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 05:35:
[...]

Taal en cultuurverschillen zijn ook vaak nog te groot. Indiërs zie ik nog niet meteen als concurrenten voor ons. Ik heb bij Big Blue wel met Indiërs gewerkt, heel prettig overigens, maar die verstonden het Nederlands al heel aardig en woonden ook al in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:02

sebasd

loopt op espresso

Hier ook een remote werker, ben sinds September aan de slag voor een bedrijf in Zuid-Afrika (gewoon tegen NL tarieven). Ik vind het een leuke afwisseling, die culturen, en qua tijdzone is het natuurlijk ideaal (nu 1 uur verschil, in onze zomer zelfs geen tijdsverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 10:15

TommyGun

Stik er maar in!

Yucon schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 06:43:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat ik momenteel in een project zit waar ik samen met Indiers van twee gerenommeerde consultancybedrijven zit
***members only***
waar er van dat gedrag in je tweede alinea niets te merken is. Dat is nieuw. Vroeger had je dat namelijk over de hele breedte wel, en had je daar ook eigenlijk gewoon geen uitzonderingen op. Maar ze beginnen het dus te leren. Naar mijn idee zijn die mensen waar ik nu over spreek de voorlopers. Nu de eersten het truckje door beginnen te krijgen zouden ze wel eens onverwacht snel een steeds groter deel van de rest bij kunnen gaan spijkeren.
Nou, met alle WITCH bedrijven waar ik mee in aanraking ben geweest was het wel degelijk zo wat @Deveon schetste.

Aardige mensen, verschrikkelijk om mee te werken |:(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 06:43:
[...]

***members only***
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, zeker op miljarden mensen. Het is dan ook met name een stereotype en zoals altijd betekent dat natuurlijk niet dat ieder die erop lijkt zo is.

Echter binnen Europa zie je ook al grote verschillende werkhoudingen tussen Duitsers, Spanjaarden, Fransen en Nederlanders terwijl de economie toch zeer nauw verweven is. Nederlanders hebben dan toch een rijke geschiedenis op basis van handelen met andere culturen, efficiency en ondernemen (het directe / gebrek aan gezag, kan ook prima in loondienst).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 10:15

TommyGun

Stik er maar in!

We hebben goed nieuws:
Zoals je weet dekt SharePeople nu slechts 2 jaar inkomen bij ziekte. Maar achter de schermen zijn we druk bezig met een eigen alternatief voor de 'verplichte AOV'. M.a.w. een dekking tot aan AOW-leeftijd. En die SharePeople AOV gaat er komen!!

Op de ALV van 22 maart 20:00 (#savethedate) zullen we ons plan en het daar bijhorende financieringsvoorstel voorleggen aan de leden van de SharePeople Coöperatie. Vanaf april komt er dan de mogelijkheid om in te stappen op deze financieringsronde en -mocht je 'slechts' deelnemer zijn- ook 'lid' (aandeelhouder) van de SharePeople Coöperatie te worden.

De verwachting is dat we eind juni onze eigen 'SharePeople AOV' kunnen lanceren. Hou de berichtgeving in de gaten!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rool
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:19
Ook handig wat SharePeople in die mail iets later post:
Hoe boek je SharePeople kosten?

Hoog tijd om je jaarrekening te maken. Hoe zit het ook alweer met de kosten voor SharePeople?
De eenmalige inschrijfkosten en deelnamekosten zijn zakelijke kosten (en de BTW is terug te vorderen)
Donaties zijn privékosten want betalingen van privé naar privé persoon. Mocht je die doen vanuit 'de zaak' dan moet je dit boeken als 'privé opname'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
pirke schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 05:35:
[...]

Begin iets vroeger dan voor mijn doen, om 8 uur start ik. Normaal vanaf 9 uur. Van 8 tot 10 kan er een meeting ingeschoten worden, daarna is het stil vanuit die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik ga binnenkort beginnen als ZZP'er en nu sta ik op het punt dat ik spullen zakelijk ga aanschaffen. Nu zie ik bijvoorbeeld bij Microsoft voor een Office 365 Business abonnement maar ook voor een laptop via Lenovo dat je bij aankoop je btw vrijstellingsnummer (=btw id?) kunt opgeven en je dan het bedrag direct zonder btw kan afrekenen. Ik lees hier echter nergens iets over terug of dit zomaar kan, je hoeft op deze manier de btw immers niet voor te schieten en later pas terug te vragen. Kan ik dit zo gewoon aanschaffen (dus kaal zonder btw) en de factuur inboeken zonder btw of doe ik dan toch iets niet juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[b]maasmaas in "Het freelance ICT-ers discussie topic"Ik lees hier echter nergens iets over terug of dit zomaar kan, je hoeft op deze manier de btw immers niet voor te schieten en later pas terug te vragen. Kan ik dit zo gewoon aanschaffen (dus kaal zonder btw) en de factuur inboeken zonder btw of doe ik dan toch iets niet juist?
Dat mag als de leverende partij zich ook in de EU bevindt. De btw wordt dan verlegd: je betaalt dan geen btw aan hun, maar aan de Nederlandse Belastingdienst. Dit geef je op bij de aangifte omzet belasting in rubriek 4b. Je vraagt betaalde btw ook gelijk weer terug als voorbelasting.

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 28-01-2022 14:04 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
In Moneymonk boek ik de kosten voor O365 met BTW code "verwerving binnen de EU (21%)". Op de BTW aangifte zie ik die dan in 2 regels terug komen: enerzijds moet ik nog BTW 'nabetalen', maar die wordt meteen weer verrekend met de voorbelasting waardoor het saldo 0 is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZ97IP9hb1TUjYXSfxRKBlPCrqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/USBhKIiwrxqP8CwZgomIHRJb.png?f=fotoalbum_large

Anders gezegd: neem een goed boekhoudprogramma, dat scheelt een boel.

[ Voor 35% gewijzigd door Hmmbob op 28-01-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Hmmbob Moneymonk doet dat feitelijk incorrect. De software (dienst) wordt tegen het 0%-BTW tarief verstrekt. Niet eerst 21% en daarna -21%. Dat het onder de streep op hetzelfde bedrag uitkomt maakt het nog niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
RichieB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:23:
@Hmmbob Moneymonk doet dat feitelijk incorrect. De software (dienst) wordt tegen het 0%-BTW tarief verstrekt. Niet eerst 21% en daarna -21%. Dat het onder de streep op hetzelfde bedrag uitkomt maakt het nog niet juist.
Je begrijpt de werking verkeerd.

Het wordt zonder BTW verstrekt door Microsoft, maar jijzelf moet daarvoor 21% BTW aan de NLD Belastingdienst betalen (ipv aan Microsoft). Maar, betaalde BTW mag je aftrekken als voorbelasting. Dat is wat deze regels doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPwfcX3JVZU-hRUFJnwjMcLW83M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dk4dOk5MHfoIBOREYFHCK8zo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 28-01-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hmmbob schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Je begrijpt de werking verkeerd.

Het wordt tegen 0% verstrekt door Microsoft, maar jijzelf moet daarvoor 21% BTW aan de NLD Belastingdienst betalen (ipv aan Microsoft). Maar, betaalde BTW mag je aftrekken als voorbelasting. Dat is wat deze regels doen.

[Afbeelding]
Verlegde BTW is iets anders dan goederen of diensten ontvangen via het 0%-BTW tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Bad wording, heb het verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
blaat van mij :P

[ Voor 96% gewijzigd door Leipo op 28-01-2022 14:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RichieB
Hmmbob schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:38:
Bad wording, heb het verbeterd.
Ok, nu snap ik het. Die 21% BTW moet je inderdaad opgeven aan de belastingdienst en mag je in dezelfde aangifte weer aftrekken (dat is de -21% BTW). Moneymonk doet het dus wel goed. Weer wat geleerd vandaag. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
BTW-verleggen, dat is waar ik naar op zoek was ja! Ik gebruik Moneybird en vind hier inderdaad wat over in de documentatie terug. Hier kan ik mee uit de voeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 20:26
Ik zit even mijn O365 rekening te bekijken en daarop wordt gewoon BTW berekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUtJIlxjZMNhJF5M_tmBRlUqjFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nFgrX4eKTEDuFsCTWd4eBKXD.png?f=fotoalbum_large

Dus ik voer het als een normale BTW factuur in, is dat dan niet juist?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Mozart schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:49:
Ik zit even mijn O365 rekening te bekijken en daarop wordt gewoon BTW berekend:
[Afbeelding]

Dus ik voer het als een normale BTW factuur in, is dat dan niet juist?
Jawel, dit is gewoon verrekenbare BTW voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Afas schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Jawel, dit is gewoon verrekenbare BTW voor jou
Alleen als er een Nederlands BTW nummer van Microsoft op de factuur staat. Staat er een buitenlands BTW nummer op dan moet je de BTW in dat land terug vragen.

Pagina: 1 ... 282 ... 630 Laatste