Nee, ik leef niet anders van € 5 meer per uur of niet. En ik begrijp dat het aan mijn eigen beoordeling is. Zakelijk gezien is het eenvoudig, als een verlenging aan de orde is zit ik in een sterke positie om meer te vragen want ingewerkt en ze gaan niet op korte termijn iemand anders vinden. En toch voelt dat ingewikkeld omdat ik weet dat het intern tot discussie zal leiden.Freeaqingme schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:00:
@Afas dat is geheel aan je eigen beoordeling. Ik heb geen idee wat je nu overhoudt, maar je kan ook bedenken dat je het tarief niet aanpast en dan gewoon relatief iets minder overhoudt (maakt 5 euro meer of minder echt uit voor je?).
Als je veel naar kantoor reist kan je ook nog overwegen om dit dilemma voor te leggen aan je klant, en bijvoorbeeld voor te stellen dat je je reiskosten in 't vervolg declareert. Dan blijft je uurtarief weliswaar 't zelfde, maar houd je toch meer over omdat je minder kosten hebt.
Wat eerst een veel belangrijkere vraag is die ik binnenkort moet beantwoorden is of ik als startend zzp'er er goed aan doe om te verlengen of nu juist een deurtje verder ga kijken.