Ik zit uiteindelijk in een vergelijkbare situatie. Vanaf vrijdag ZZP en wordt deels terug ingehuurd door mijn (nu nog) werkgever.
Het werk vind ik leuk om te doen, de regeltjes en het beleid van mijn werkgever evenals de financiële sprong en de vrijheid om het allemaal te regelen zoals ik zelf zou willen, hebben mij naar ZZP gebracht.
Nu komt echter het vervelende. Een concurrentiebeding dat ik ruim 4 jaar geleden heb getekend zorgt ervoor dat ik niets concurrerends in Nederland kan doen (ERP en met name Oracle maar ze doen ook detachering) zonder goedkeuring en via een inhuurcontract met hen.
Uiteraard heb ik advies ingewonnen bij een jurist maar die zegt dat het een kansloze zaak is en dat je er niet aan moet beginnen omdat het je waarschijnlijk veel geld gaat kosten en niets gaat opleveren.
Enige oplossingen die ik dan heb:
- ander werkgebied / andere applicaties
- buiten Nederland
- of iets meer via werkgever in laten huren
Ik heb op het moment gesprekken lopen voor de eerste optie, hopelijk wordt dat iets zodat ik dit probleem kan tackelen. Het ERP wereldje waar ik in zit is gewoon erg klein en je werkervaring vraagt juist om daar in werkzaam te zijn, als dat dan niet kan/mag wordt het wel lastig om buiten je vorige werkgever te blijven.