Ik maak me er ook niet zo druk om, maar als de klant mij inhuurt voor €120,- en ik hou er zelf maar €70,- aan over, dan werk ik voor €70,- terwijl de klant mijn inzet verwacht voor €120,-. Voor €70,- loop ik echt niet zo hard als voor €120,-Deveon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:39:
Zelf maak ik mij niet zo druk om de marge van mijn tussenpersoon. Als ik het tarief krijg dat ik wil vind ik het wel prima. Mocht het achteraf blijken dat de klant veel meer betaald dan is dat zuur, maar heb ik mijn marktwaarde niet goed ingeschat en heeft blijkbaar de tussenpersoon daar een goeie kijk opgehad. Zodra echter mijn tarief ter discussie staat of komt te staan dan wil ik exact weten wie er wat aan overhoud en als dan blijkt dat mijn tussenpersoon onrealistische veel pakt dan mag hij inleveren of stopt de opdracht. Hooguit ben ik nog in staat om een thuiswerktarief te hanteren als ik daarmee reistijd bespaar.
Bovendien zijn er genoeg klanten die, als ze horen dat er zoveel bij de tussenpersoon blijft hangen, ook gaan protesteren. Die klanten voelen zich dan ook genaaid.