Ik, DGA van een BV, ga thuis een server neerzetten tbv backups. Daarnaast is er niets zo vervelend als niet (optimaal) kunnen werken omdat er een verbinding down is. Daarom neem ik zakelijk 2 internetverbindingen af waar ik die server ook aan kan hangen.Division schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:20:
Boeken jullie (zakelijk) internet op de zaak? Als web developer zzp lijkt het me zeer redelijk om het in te brengen als zakelijke kost en de btw aftrekbaar te boeken.
Vervolgens factureer ik vanuit m'n BV een symbolisch bedrag aan prive voor internet. Daarvoor heb ik gewoon op iets als internetten.nl gekeken wat een goedkoop adsl-lijntje zou kosten (die factuur zou ik eventueel nog uit de WKR kunnen voldoen...). Op die manier vind ik dat ik het zakelijk netjes opgelost heb.
Let wel op dat als je ook tv kijkt (wij kijken thuis enkel tv via dingen als npo.nl) het lastig is om die ook zakelijk te verantwoorden.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.