t_captain schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:55:
* Ik vind dat een bank een administratieve dienstverlener en kredietverstrekker moet zijn, met volledige vrijeid om in die rollen te handelen. Handhaving van de wet zouden banken niet moeten doen, daar hebben we namelijk de FIOD voor. Ik vind het een onzalige trend dat onze overheid steeds meer private bedrijven voor de kar spant als hulpsinterklazen van de wetshandhaving. In het geval van notarissen heb ik daar begrip voor, maar een financieel adviseur zou onbelemmerd de belangen van dienst clienten moeten dienen, een meldplicht is daar niet op zijn plek. Evenmin als een zorgverzekeraar de kar van kostenbesparing zou moeten trekken, daar hebben we een minister voor.
Pff ja ik heb daar nu ook mee te maken. Nieuwe B.V. opgericht als werkmaatschappij onder mijn al bestaande holding. Ik wil nu een bankrekening openen, wat een drama. Ik zit verder bij KNAB, maar die accepteren geen nieuwe 'complexe bv's'

. Een bv onder een holding is dus al complex voor ze. De reden:
"het klantworden process moet nog geoptimaliseerd worden". Volgens mij heeft het allemaal te maken met al deze KYC wetgeving.
Ik wil liever niet bij de grootbanken, dus ik dacht me aan te melden bij Triodos. Ik de hele molen door (tich formulieren, bewijzen, UBO dingen, akte van oprichting aanleveren) en op het eind zeggen ze vrolijk
"Voordat wij een zakelijke rekening openen, toetsen wij altijd eerst met wie we zaken doen. Daarom toetsen we de integriteit van je organisatie en de mensen die nauw bij het bedrijf betrokken zijn. En dat kost tijd. Houd daarom rekening met een aanvraagperiode van twee maanden voordat je gebruik kunt maken van de rekening." Het staat wel op de website, maar had het over het hoofd gezien.
Vandaag maar even een rondje bellen langs de grootbanken om te vragen hoe lang het bij hun duurt, ik heb toch een rekening nodig... dit moet toch gewoon in een paar dagen kunnen in 2021. Wordt er echt verdrietig van