Zijn er ZZP-ers die een langdurige relatie met 1 recruitment bureau hebben ? (serieuze vraag, ik heb in de afgelopen 12 jaar slechts 1x een opdracht via een recruiter aangenomen). Tijdens en na die opdracht heb ik ze zo goed als nooit meer gesproken. Ik zou dan ook absoluut geen behoefte hebben om >1 jaar na de opdracht nog te vermelden dat ik direct bij deze klant aan de slag ga voor een nieuwe opdracht. Ik zie er het nut niet van in. Ze hebben me eenmalig aan een klus geholpen en zijn daar ook goed voor beloond (hun marge was prima, verder niets mis mee)Edwin88 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:55:
[...]
Als je een goede band hebt met een recruitment bureau is het gewoon netjes om te vermelden dat je nu direct bij een oud klant gaat werken. Dat is gewoon fatsoen; je krijgt wellicht ooit weer opdrachten via dat bureau en dan is het prettig als je de arbeidsrelatie gewoon onderhoud.
Je hoeft het natuurlijk niet te vertellen, maar kan me zo voorstellen dat je als recruiter dit liever direct hoort van de persoon dan dat je het na een paar maanden toevallig op LinkedIn ziet. Niet alle recruiters zijn cowboys! (er zitten ongeveer 10% goede tussen)
Misschien idd als je zoals jij zegt een goede band hebt met dit recruitment bureau, maar vind het erg lastig om me dat voor te stellen. Ik ga nu toevallig ook weer wat werk doen voor de klant waar ik 3 jaar geleden via die ene recruiter ben gekomen. Je kan wel raden of ik die recruiter heb ingelicht