Snap ik, daar werk ik dan weer niet mee dus dat weet ik niet, maar dat rekent voor hun natuurlijk makkelijker. Prima, dan gaat er 10 of 15 euro bovenop het uurloon
Reistijd doorbelasten heb ik altijd wat moeite mee. Dat maakt het voor mijn gevoel nogal random wat je doorbelast. Stond er file of niet, etc. En als je dan zegt, op basis van inschatting van Google (dus bv uur enkele reis), dan komt daar dus effectief ook een km-prijs uit (uurtarief / aantal km's). Al kun je het dan ook als vast bedrag "voorrij kosten" noemen maar dat klinkt zo als een wasmachinemonteur die langs komt

Woy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:30:
Nog wel een gerelateerd vraagje waar jullie misschien nog creatieve ideen voor hebben. Volgende week ben ik (ieder geval voorlopig) voor het laatst bij een klant. Normaal zou ik dan wat lekkers voor bij de koffie meenemen naar kantoor. Maar nu is dat nogal lastig omdat iedereen thuiswerkt, maar ik zou het wel leuk vinden om wat leuks voor het team en de mensen waar ik mee samen gewerkt heb te doen, maar ik zou op het moment niet echt weten hoe ik dat practisch in kan richten.
Ik heb laatst bij
https://www.borrelpost.nl wat besteld voor wat collega's. Verpakking is niet zo blits maar het eten (had zoet en zout pakketje voor iedereen) was mega lekker.
Lastige van enkel thuiswerken zoals nu vind ik dat je veel communicatie tussen de overleggen door mist. Juist de momenten waarop je wel wat opvangt wat anderen doen en je toch iets hoort waar je over twijfelt of dat goed gaat of zo. Als er echt vragen zijn wordt er natuurlijk wel even een teams call gedaan maar ja dat ding staat niet 8 uur continue open. Dat is denk ik het ergste wat ik mis.
En de scheiding tussen prive en werk. Helemaal omdat we nu ook nergens heen kunnen. Even uit eten of naar de film zit er niet in, officieel nog niet eens met z'n 2en even bij iemand op bezoek. Het is op dit moment wel heel erg dat prive en werk dusdanig in elkaar overlopen dat het eigenlijk teveel van het goede is. Snak ernaar dat we weer echt ergens heen kunnen.