Heb eindelijk een AOV verzekering geregeld. Zeker sinds ik normaal gesproken mijn woon werk op de motor doe, en ik er een circuitmotor erbij heb om af en toe even op het circuit te gaan rijden. Had het even nagevraagd bij Centraal Beheer en dit blijkt gedekt te zijn. Movir had ik opgebeld met deze vraag, zou worden teruggebeld maar nooit gebeurd.
Mijn buurman werkt ook als AOV verzekeraar en die vertelde mij ook het andere kant van het verhaal. Dat mensen toch blij waren dat ze verzekers waren nadat ze een diagnose voor kanker hebben gekregen, of na een beroerte. Aangezien ik het niet 10 jaar kan uitzingen met mijn "buffertje" vond ik het verstandig om te kijken naar een AOV.
Ik dacht laat ik dit even delen voor de rest die er nog niet naar gekeken heeft en het wel in zijn achterhoofd heeft zweven.
Het is aardig een klus om een AOV verzekering aan te vragen zo moest ik goed nadenken over het volgende:
Hoelang ik wil teren op mijn eigen centjes:
Ik ben al ruim een jaar lid van Sharepeople. Dus ik heb in ieder geval een laagdrempelig dekking vanaf 2 maanden tot 2 jaar voor 3000 netto per maand. Dus de AOV zou een overbruggende verzekering zijn. Sharepepeople is wat dat betreft een stuk goedkoper voor de eerste 2 jaar. Ik heb afgelopen jaar gemiddeld 20 euro netto per maand aan niet aftrekbare donatieverzoeken ontvangen.
De AOV heb ik pas laten ingaan na 2 jaar tot 68 jaar.
Hoeveel euro je wilt dekken:
Hier zit het grootste struikelpunt. Dan denk je aan bedragen dat je net aan rondkomt met 100% arbedisongeschiktheid, maar dan komt het. Wat doe je als je 50% arbeidsongeschikt bent? Dan heb je weer kans dat je niet kan rondkomen met je inkomen. Wie zegt dat je nog goed je beroep kunt uitoefenen.
Ik heb gekozen voor 35k bruto.
Beroepsarbeidsongeschiktheid:
Ja sorry je kan niet meer programmeren, ga maar schroeven sorteren. Hier gaat men niet gelukkig van worden. Ik heb gekozen dat als ik niet mijn vak kan uitoefenen, dat ik gewoon uitgekeerd krijg.
Indexering:
Het is normaal in de wereld van AOV verzekeringen dat het ieder jaar duurder wordt. Zo betaal je na 5 jaar bijna het dubbele, en 10 jaar later driedubbele wat je eerste jaar betaalt. Als je kiest voor indexering dan gaat dit heel rap.
Zo zou ik de eerste jaar 770 euro betalen, na 10 jaar 2045 euro. Ik heb daarom gekozen voor indexering in combinatie met een "lage" dekking van 35k per jaar.
Gezondheidsverklaring
Nou kon ik gelukkig overal op "nee" beantwoorden, maar je hoeft maar iets te mankeren zal je waarschijnlijk een extra clausule krijgen, hogere premie of je komt niet door de acceptatie heen.
Premieopbouw ziet er als volgt uit:
Samengevat is dit mijn polis:
Mijn leeftijd: 32 jaar oud.
Eigen risico periode vanaf 2 jaar
Dekking t/m 68 jaar
35.000 euro dekking met indexering
Beroepsarbeidsongeschiktheid
Geen medische opmerkingen
[
Voor 5% gewijzigd door
com2,1ghz op 01-03-2021 11:54
]