Je zou ook nog kunnen overwegen eerst nog een tijd bij een detacheerder te werken. Dan word je meestal ook 'uitgezonden' naar verschillende plekken en kan je flink wat ervaring opdoen.pablo5 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 05:36:
@Hydra
Heel erg bedankt voor je antwoord!
Wat betreft het uurtarief, dat is goed om te horen.
Ik nam die “vuistregel” al met een korrel zout, die tool die jij linkt heb ik inderdaad ook al gezien, geeft een iets rooskleuriger (en realistischer) beeld
Ik ken een aantal ZZP’ers, maar niet gigantisch veel. Komt misschien ook omdat ik maar bij 2 bedrijven in loondienst gewerkt heb. Op LinkedIn word ik wel veel door recruiters benaderd maar het gros negeer ik (meestal voor loondienst), ben eigenlijk alleen actief met dit soort dingen wanneer ik op zoek ben naar een nieuwe baan.
Er is in detachering ook genoeg te verdienen en vaak zijn daar de extra's ook wel goed geregeld. Je kan eens met zo'n partij gaan babbelen.
Als die een mooie loonsverhoging kunnen bieden hoef je niet direct te gaan freelancen maar kom je wel vast in het 'opdrachtenwereldje' terecht.
Het is ook sterk afhankelijk van wat een eventuele partner doet. Als je 2 kids hebt en jij bent de kostverdiener is het risico van freelancen heel anders dan wanneer je op jezelf woont en eigenlijk nu al genoeg spaargeld hebt om een jaar zonder inkomen te zitten. Kan je _nu_ 1-2 maanden inkomen missen, dan is freelancen misschien wel een goed idee. Heb je liever _altijd_ een inkomen, ongeacht een opdracht, dan kan je wellicht nog eerst de detachering in of midlance