Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
c-nan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:49:
Ik wacht altijd tot de 15e van een nieuw kwartaal (15 jan 2021) om de BTW aangifte te doen + direct betalen. Waarom zou je tot de laatste dag wachten?
Ik wacht niet perse tot de laatste dag, maar het is meer dat ik altijd even zin moet vinden om de administratie weer helemaal compleet te maken, en te checken of ik wel alle bonnetjes gedaan heb. Vooral bij de laatste van het jaar neem ik daar wat meer tijd voor, dus vooral een beetje uitstelgedrag ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:17
Woy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Let daarbij wel op dat instant payments niet altijg gegarandeerd zijn, zeker in het weekend kan het dus nog steeds zo zijn dat het geld pas maandag bij de BD is.
Hele terechte waarschuwing: ik bankier zakelijk bij KNAB en zij hadden in ieder geval een paar weken geleden nog bewust instant payment in het weekend uitgeschakeld vanwege 'frauduleuze transacties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
c-nan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:49: Waarom zou je tot de laatste dag wachten?
Ik denk dat de meeste dat ook niet doen. Ik ben ook niet op de 'laatste' dag bezig :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Staat / stond ook bij je aangifte gemeld, dat als het te laat binnen is, dat jouw probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Staat / stond ook bij je aangifte gemeld, dat als het te laat binnen is, dat jouw probleem is :)
Volgens mij krijg je de eerste keer wel alleen een waarschuwing als het enkele dagen te laat is. Ten minste volgens mij is dat ooit hier in het topic langs gekomen, ik ben zelf gelukkig nog nooit te laat geweest

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Woy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:48:
Volgens mij krijg je de eerste keer wel alleen een waarschuwing als het enkele dagen te laat is. Ten minste volgens mij is dat ooit hier in het topic langs gekomen, ik ben zelf gelukkig nog nooit te laat geweest
Ik was bij m'n aller eerste BTW aangifte waar ik moest betalen (die daarvoor kreeg ik geld terug) te laat met betalen, en heb toen meteen een boete van iets van 65 euro gekregen (ik had over het hoofd gezien dat ik zelf 't geld over moest maken). Dit was in Mei 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:55
Hydra schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:33:
Oh wacht: op de loginpagina:

[...]

Wat een prutsers.
en dit probleem is er dus al sinds 31 december, want toen heb ik ze erover gebeld :X
3 tot 4 weken later lukt het ze nog steeds niet om het kenmerk ergens neer te plempen op een printje/scherm zodat het voor de gebruiker zichtbaar is :X
Welk bedrijf zou dat (van zichzelf) accepteren :?
desnoods een popup met het probleem en een link naar het overzicht zodat je niet zelf hoeft te zoeken...

[ Voor 10% gewijzigd door ybos op 28-01-2021 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:19

Crazy D

I think we should take a look.

Hydra schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Ik was bij m'n aller eerste BTW aangifte waar ik moest betalen (die daarvoor kreeg ik geld terug) te laat met betalen, en heb toen meteen een boete van iets van 65 euro gekregen (ik had over het hoofd gezien dat ik zelf 't geld over moest maken). Dit was in Mei 2019.
Mijn vrouw ook. Brief gestuurd, boete kwijtgescholden. Was geloof ik haar 3e btw gifte, idd de 1e waarbij ze moest betalen. Excuses, zo stom, maar ja vorige keren kregen we geld terug...

Wat betreft "laatste dag". Administratie regelmatig bijhouden en de BTW kan op 3 januari de deur al uit. De 'laatste BTW aangifte' kun je een kwartaal later altijd nog corrigeren bv als de accountant het jaar heeft gecontroleerd. Sinds ik zelfstandige ben heb ik altijd een suppletie in maart of april van het jaar erna. Accountant zegt altijd, laat de correctie voor prive gebruik maar even zitten, dat komt wel als ik het jaar heb afgesloten dan kunnen alle correcties in 1 x.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwx9
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 11:59
Heb dit topic even doorgespit maar kwam niet echt tot een antwoord. Ik start binnenkort met een nieuwe klus waar ik (als het goed gaat) tot het einde van het jaar mee bezig zal zijn. Al mijn omzet komt dit jaar dus van 1 opdrachtgever. Nu lijkt het erop dat de belastingdienst hier wel eens moeilijk over kan gaan doen. Ik heb een modelovereenkomst en het bemiddelingsbureau zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken over boetes o.i.d.,m aar ik zie wel dat de zelfstandigenaftrek/mkb-vrijstelling wel eens kan worden teruggevorderd. Heeft er iemand in dit topic ervaring in een vergelijkbare situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39

MadEgg

Tux is lievvv

rwx9 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:20:
Heb dit topic even doorgespit maar kwam niet echt tot een antwoord. Ik start binnenkort met een nieuwe klus waar ik (als het goed gaat) tot het einde van het jaar mee bezig zal zijn. Al mijn omzet komt dit jaar dus van 1 opdrachtgever. Nu lijkt het erop dat de belastingdienst hier wel eens moeilijk over kan gaan doen. Ik heb een modelovereenkomst en het bemiddelingsbureau zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken over boetes o.i.d.,m aar ik zie wel dat de zelfstandigenaftrek/mkb-vrijstelling wel eens kan worden teruggevorderd. Heeft er iemand in dit topic ervaring in een vergelijkbare situatie?
Ja, constant. De regelgeving is onduidelijk hierover en wordt dus ook niet gehandhaafd. Zolang jij netjes belastig afdraagt en niet moedwillig belasting ontduikt zit je in hetzelfde schuitje als een groot deel van de (ICT) freelancers.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-05 13:33
Velen halen het meerendeel of zelfs hun hele omzet uit een opdracht bij één opdrachtgever. Voor mij geldt bijna hetzelfde: ik heb een opdracht voor 4 dgn en eentje voor 1 dag. 80% van mijn omzet komt dus uit één opdracht. De belastingdienst handhaaft vooralsnog alleen als er sprake is van kwaadwillendheid. Dat kan in de toekomst veranderen, maar er is nog veel onduidelijk. Meer info: https://www.belastingdien.../content/controle-wet-dba. Als er spake is van een modelovereenkomst, zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21

_Arthur

blub

Heb dit topic even doorgespit maar kwam niet echt tot een antwoord
...
Heeft er iemand in dit topic ervaring in een vergelijkbare situatie?
Hier gaat ongeveer 50% van dit draadje over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 08:52
Aangezien bij vele overheidsinstanties er ook talloze ZZPers jarenlang werken maak ik me niet zo'n zorgen. Als het zover is dan gaan we ons er wel druk om maken!

Natuurlijk is het voor jezelf ook verstandig om na te gaan of je wel afhankelijk wil zijn van 1 klant; waar ik zat toen Covid kwam gingen bijna direct alle externen er uit.

Maar goed, het is ook wel fijn om gewoon een lang project te hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 17:38
Woy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Ik wacht niet perse tot de laatste dag, maar het is meer dat ik altijd even zin moet vinden om de administratie weer helemaal compleet te maken, en te checken of ik wel alle bonnetjes gedaan heb. Vooral bij de laatste van het jaar neem ik daar wat meer tijd voor, dus vooral een beetje uitstelgedrag ;)
Ik moet er ook nog voor gaan zitten dit weekend. Maar voer 'm dan meteen door en betaal direct. Op tijd is op tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:52:
Ik moet er ook nog voor gaan zitten dit weekend. Maar voer 'm dan meteen door en betaal direct. Op tijd is op tijd :P
Op tijd is wanneer het te betalen bedrag op de rekening van de Belastingdienst staat.

Als jij de gok wilt nemen in het weekend, moet je dat zelf weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Crazy D schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:59:
[...]
De 'laatste BTW aangifte' kun je een kwartaal later altijd nog corrigeren bv als de accountant het jaar heeft gecontroleerd. Sinds ik zelfstandige ben heb ik altijd een suppletie in maart of april van het jaar erna. Accountant zegt altijd, laat de correctie voor prive gebruik maar even zitten, dat komt wel als ik het jaar heb afgesloten dan kunnen alle correcties in 1 x.
Ik zorg altijd dat in januari gewoon mijn volledige boekhouding al compleet is voor de IB, anders moet ik er twee keer tijd aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

_Arthur schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Op tijd is wanneer het te betalen bedrag op de rekening van de Belastingdienst staat.

Als jij de gok wilt nemen in het weekend, moet je dat zelf weten natuurlijk.
Het wordt altijd direct overgeschreven. Staat ook een rentedatum bij. Normaal ben ik vrij op tijd, maar voor mij komt het dit kwartaal ook aan op het laatste weekend. Iets met werken met 3 kinderen thuis en een vrouw die ook moet werken. |:( Ik wijt het aan de corona-maatregelen, ik hoef verder geen financiële compensatie maar enige coulance wat dit betreft zou ze wel sieren.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 13:16
Van de week contact gehad met een recruiter over een opdracht, summiere informatie gekregen maar wel de naam van het bedrijf. Mijn CV ligt er nu. Ondertussen zie ik dezelfde opdracht bij Brainnet langskomen, met maximaal tarief 12,50 euro meer dan we afgesproken hebben (en veel meer informatie en andere startdatum). Ik heb aangegeven dat ik niet de "hoofdprijs" hoef, maar in ruil daarvoor wel een betere positie wil hebben ten opzichte van concurrentie vanwege lager tarief. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Recruiter afbreken (heb namelijk niets getekend)? Open kaart spelen bij het bedrijf zodat ze de marge van de recruiter kunnen minimaliseren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@FastFox91 ik zou eerst transparantie van de recruiter vragen over welk tarief hij aangeboden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 15:58
FastFox91 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:10:
Van de week contact gehad met een recruiter over een opdracht, summiere informatie gekregen maar wel de naam van het bedrijf. Mijn CV ligt er nu. Ondertussen zie ik dezelfde opdracht bij Brainnet langskomen, met maximaal tarief 12,50 euro meer dan we afgesproken hebben (en veel meer informatie en andere startdatum). Ik heb aangegeven dat ik niet de "hoofdprijs" hoef, maar in ruil daarvoor wel een betere positie wil hebben ten opzichte van concurrentie vanwege lager tarief. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Recruiter afbreken (heb namelijk niets getekend)? Open kaart spelen bij het bedrijf zodat ze de marge van de recruiter kunnen minimaliseren?
Je CV ligt daar nu al... nogmaals jezelf aanbieden komt nogal onprofessioneel over.

Andezijds: Als je de marge van de recruiter weet (vast en zeker die 12,50 :P) dan kan je daar net onder gaan zitten, maar dat is nogal een gok.

Als je tevreden bent met het tarief dat je afgesproken hebt met de recruiter dan zou ik het er bij laten, en het als leergeld beschouwen.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crazy D schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:59:
Wat betreft "laatste dag". Administratie regelmatig bijhouden en de BTW kan op 3 januari de deur al uit.
I know. Normaal doe ik het ook eerder. Was het deze keer eerlijk gezegd een beetje vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
ybos schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:27:
en dit probleem is er dus al sinds 31 december, want toen heb ik ze erover gebeld :X
3 tot 4 weken later lukt het ze nog steeds niet om het kenmerk ergens neer te plempen op een printje/scherm zodat het voor de gebruiker zichtbaar is :X
Welk bedrijf zou dat (van zichzelf) accepteren :?
desnoods een popup met het probleem en een link naar het overzicht zodat je niet zelf hoeft te zoeken...
Ja, dat is ook het bizarre hier. Het is gewoon een belangrijke feature die verdwijnt. Als ik dat bij een gewoon bedrijf geflikt had, had dat m'n reputatie niet bepaald goed gedaan.

Maargoed. Ik zit nu op een klus waar de oude versie van het systeem gebouwd is door een grote integrator. Man man man. Volgens mij doen ze het met opzet zo dom mogelijk om maar zo veel mogelijk uren te kunnen verstoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
MadEgg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Het wordt altijd direct overgeschreven. Staat ook een rentedatum bij.
Dan kan je van een koude kermis thuiskomen: bij overboekingen in het weekend is het geld wel direct van je rekening maar staat er de (valuta)datum van de eerstvolgende werkdag bij.

Just saying - eigen keuze natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 29-01-2021 09:25 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hydra schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:24:
Maargoed. Ik zit nu op een klus waar de oude versie van het systeem gebouwd is door een grote integrator. Man man man. Volgens mij doen ze het met opzet zo dom mogelijk om maar zo veel mogelijk uren te kunnen verstoken.
Of je overschat het niveau van zo'n grote integrator..... Dat ze 160/u rekenen wil niet per se iets zeggen over de kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ligt je CV bij de eindklant of de recruiter?

If 2): doorgeven dat je jezelf terug trekt en jezelf via brainnet aanbieden.
if 1): jammer dan :) Kidding: gesprek aangaan met recruiter over tarief en transparatie enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 29-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Tja, de recruiter die mij aangebracht heeft, vangt 10 per uur. Ik heb toen we in contact kwamen dat zijn range te laag was, hij wou mij aanbieden voor 90 per uur, en ik wou 95. Toen is 'ie daarmee teruggegaan (dus dat het eindtarief voor de klant 105 zou worden) en heeft akkoord gekregen.

Ik zou het van mezelf nogal onprofessioneel vinden om akkoord te gaan met 90 en dan als ik die opdracht dan later op brainnet voor 100 zou zien, dan alsnog direct te gaan. Afspraak is afspraak. Ik ben zelf vrij 'hard' naar mensen die hun afspraken gewoon niet nakomen en ik zou het wel enorm hypochriet van mezelf vinden als ik mijn eigen afspraken zou breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Ik zou het van mezelf nogal onprofessioneel vinden om akkoord te gaan met 90 en dan als ik die opdracht dan later op brainnet voor 100 zou zien, dan alsnog direct te gaan. Afspraak is afspraak. Ik ben zelf vrij 'hard' naar mensen die hun afspraken gewoon niet nakomen en ik zou het wel enorm hypochriet van mezelf vinden als ik mijn eigen afspraken zou breken.
Helemaal mee eens, maar ik zou dan ook wel transparantie van de recruiter verwachten ( vanaf het begin, niet omdat ik toevallig ook de opdracht op brainnet zie). En zo gauw als de recruiter zijn beloftes niet nakomt is het ook klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hmmbob schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:26:
Of je overschat het niveau van zo'n grote integrator..... Dat ze 160/u rekenen wil niet per se iets zeggen over de kwaliteit....
Oh, ik overschat ze zeker niet hoor. Ik heb met dezelfde samen moeten werken bij het UWV en daar was het ook een drama.

Ze bieden zo laag mogelijk op een tender. Als ze dan winnen, bouwen ze via een waterfall methode iets wat 'op papier' overeen komt met de requirements. En als dat dan natuurlijk niet werkt, is het "oh, maar de rest is meerwerk" en dan pas gaat het echte werk beginnen, met heel veel developers voor een hoger tarief.

En daarbij is de standaard reactie op "het moet sneller" ook gewoon er meer devs tegenaan te gooien. Meestal ook meer van de 'slechte' die ze op de bank hebben zitten.

Heb de eerste 10 jaar van m'n carriere veel met dit soort toko's samen moeten werken. Hoewel ik er best af en toe 'prima' developers tegenkwam, is het meeste 'meh', en is de manier van zaken doen gewoon parasitair te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Woy schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:30:
Helemaal mee eens, maar ik zou dan ook wel transparantie van de recruiter verwachten ( vanaf het begin, niet omdat ik toevallig ook de opdracht op brainnet zie). En zo gauw als de recruiter zijn beloftes niet nakomt is het ook klaar.
Absoluut; transparantie is een eis voor mij. En ik ga eigenlijk ook niet akkoord met een marge van meer dan 10 euro per uur. En inderdaad; als ze te laat de factuur doorbetalen bijvoorbeeld dan is het snel afgelopen met de samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Marge van de recruiter is inderdaad 12,50. Drie minpunten zijn gebrek aan info in eerste instantie, iemand met marge ertussen en ook verkeerde startdatum. Pluspunt is dat ik waarschijnlijk wel hoger op de stapel kom van CV's.

Bedankt voor de reacties! Denk dat ik mij mij aan de afspraak ga houden en volgende keer niet akkoord ga met summiere informatie en dan over een jaar wel weer hoger tarief vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-05 15:27
ConQuestador schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Je CV ligt daar nu al... nogmaals jezelf aanbieden komt nogal onprofessioneel over.

Andezijds: Als je de marge van de recruiter weet (vast en zeker die 12,50 :P) dan kan je daar net onder gaan zitten, maar dat is nogal een gok.

Als je tevreden bent met het tarief dat je afgesproken hebt met de recruiter dan zou ik het er bij laten, en het als leergeld beschouwen.
Vaak bundelt Brainnet de cv's voordat deze worden aangeboden. Er is dus al sprake van gatekeeping bij de recruiter van Brainnet. Ik zou contact met Brainnet opnemen en vragen of ze jouw aanbieding willen verwijderen. Uiteindelijk heeft de recruiter jouw CV ook aangeboden via het kandidatenportaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hmmbob schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Dan kan je van een koude kermis thuiskomen: bij overboekingen in het weekend is het geld wel direct van je rekening maar staat er de (valuta)datum van de eerstvolgende werkdag bij.

Just saying - eigen keuze natuurlijk :)
Uit eigen observatie gezien dat overschrijvingen wel dezelfde dag bij de tegenrekening zichtbaar (en dus opneembaar) zijn. Ook naar andere banken.Sowieso is het van den zotte dat dit anno 2021 nog een ding zou zijn. Laat ze dan een iDEAL-linkje toevoegen nav de aangifte.

Anyway, lang geleden heb ik ook wel eens boetes gekregen voor te laat aangifte doen, maar die zijn zonder uitzondering kwijtgescholden na een briefje van mijn kant. We zien het wel. De kans dat ik er vandaag nog aan toe kom is nihil.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Krysa schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Vaak bundelt Brainnet de cv's voordat deze worden aangeboden. Er is dus al sprake van gatekeeping bij de recruiter van Brainnet. Ik zou contact met Brainnet opnemen en vragen of ze jouw aanbieding willen verwijderen. Uiteindelijk heeft de recruiter jouw CV ook aangeboden via het kandidatenportaal.
Mijn CV staat niet op Brainnet, heb mij niet ingeschreven op de opdracht en de recruiter die mij belde werkt ook niet via brainnet. Ze gaf aan dat ze nooit samenwerken als er minder dan 12,50 marge is. Dat is dan besteed aan andere partijen met meer volume en minder kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Over Brainnet: waar vinden jullie uberhaubt aanvragen? Ik vind het een zeer aparte interface. Ik heb een account en als ik inlog zie ik maar liefst 21 aanvragen (met allen betrekkelijk laag tarief). Ik kan me niet voorstellen dat dit alles is wat er uitstaat, maar ik zie ook geen filters, zoektermen of wat dan ook. Ik ben nu ook via een recruiter in gesprek over een functie die volgens hun via Brainnet gaat, maar die zie ik dan weer niet terug in het portaal van Brainnet zelf. De hiring manager gesproken en de functie bestaat wel, trouwens.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
MadEgg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:40:
De kans dat ik er vandaag nog aan toe kom is nihil.
Had al af kunnen zijn in de tijd van deze posts :+ :+ :+ :+ O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anyway, lang geleden heb ik ook wel eens boetes gekregen voor te laat aangifte doen, maar die zijn zonder uitzondering kwijtgescholden na een briefje van mijn kant. We zien het wel. De kans dat ik er vandaag nog aan toe kom is nihil.
Wat is dan het nut van boetes? "Je bent te laat! Je krijgt een boete!" "Ja inderdaad, ik heb een maand zitten slapen" "Nou okay dan, omdat je zo'n lieverd bent" :D

Ben heus niet zuur dat ik dat niet wist... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
FastFox91 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:41:
Ze gaf aan dat ze nooit samenwerken als er minder dan 12,50 marge is. Dat is dan besteed aan andere partijen met meer volume en minder kwaliteit.
Wat een l*lsmoes. Ze pakken uiteindelijk wat ze pakken kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
MadEgg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:42:
Over Brainnet: waar vinden jullie uberhaubt aanvragen? Ik vind het een zeer aparte interface. Ik heb een account en als ik inlog zie ik maar liefst 21 aanvragen (met allen betrekkelijk laag tarief). Ik kan me niet voorstellen dat dit alles is wat er uitstaat, maar ik zie ook geen filters, zoektermen of wat dan ook. Ik ben nu ook via een recruiter in gesprek over een functie die volgens hun via Brainnet gaat, maar die zie ik dan weer niet terug in het portaal van Brainnet zelf. De hiring manager gesproken en de functie bestaat wel, trouwens.
Ik heb nu maar 10 aanvragen in de lijst. Zal vast ergens gefilterd worden op bepaalde branche oid? expertise. Zal eens uitzoeken. Maar die expertises zijn nergens (meer) aan te passen. Dat zal misschien in de backend moeten denk ik?

Overigens kom ik weinig in hun omgeving, ik laat die opdrachten per email binnen komen en (met behulp van mail rules) in een apart mapje zetten. Die kijk ik 1-2x per week door.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 29-01-2021 09:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:54
(jarig!)
Ik heb aangegeven dat ik niet de "hoofdprijs" hoef, maar in ruil daarvoor wel een betere positie wil hebben ten opzichte van concurrentie vanwege lager tarief.
Dit zijn echt uitspraken waar je mee op moet passen want je schiet uiteindelijk jezelf er keihard mee in de voet. Je mag best met een gestrekt been de discussie aan gaan. Dergelijke dingen tegen tussenpartijen zeggen maakt dat ze je gaan zien als "makkelijke jongen" waar ze het tarief eenvoudig van omlaag kunnen praten ten faveure van hun eigen portemonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-05 15:27
MadEgg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:42:
Die filters kunnen volgens mij alleen medewerkers van BN inzien. Laatst moest ik ook bellen/mailen om die irritante meldingen uit te zetten.
FastFox91 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Mijn CV staat niet op Brainnet, heb mij niet ingeschreven op de opdracht en de recruiter die mij belde werkt ook niet via brainnet. Ze gaf aan dat ze nooit samenwerken als er minder dan 12,50 marge is. Dat is dan besteed aan andere partijen met meer volume en minder kwaliteit.
Apart, want meestal zetten bedrijven zelf een aanvraag uit bij BN. Zo'n partij is vaak het vaste inkoopkanaal / prefered supplier van een bedrijf in dat geval.
Tip voor de volgende keer: negeer recruiters > 10% marge.
Als wij dat nou eens allemaal doen sterft deze manier van diefstal snel uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hmmbob schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Ik heb nu maar 10 aanvragen in de lijst. Zal vast ergens gefilterd worden op bepaalde branche oid? expertise. Zal eens uitzoeken. Maar die expertises zijn nergens (meer) aan te passen. Dat zal misschien in de backend moeten denk ik?

Overigens kom ik weinig in hun omgeving, ik laat die opdrachten per email binnen komen en (met behulp van mail rules) in een apart mapje zetten. Die kijk ik 1-2x per week door.
Via e-mail krijg ik dezelfde binnen inderdaad. Maar ik zie niéts wat op filtering duidt. Ik heb me heel lang geleden aangemeld dus geen idee wat ik toen heb aangeleverd. Maar ik zie geen mogelijkheid om mijn CV bij te werken, branche of specialisaties in te passen of geografische voorkeuren in te stellen, helemaal niets. Er komt ook niets relevants in de mails voorbij eigenlijk. Misschien moet ik ze eens bellen - ik werk nu óók via een recruiter én Brainnet dus er komen wel relevante projecten voorbij.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

[...]

Uit eigen observatie gezien dat overschrijvingen wel dezelfde dag bij de tegenrekening zichtbaar (en dus opneembaar) zijn. Ook naar andere banken.Sowieso is het van den zotte dat dit anno 2021 nog een ding zou zijn. Laat ze dan een iDEAL-linkje toevoegen nav de aangifte.

KNAB heeft het een tijdje uitgezet in het weekend, weet niet of dat nog steeds zo is. Bij de betalen stond instant payment maar toch stond het pas de volgende werkdag bij de ontvanger op de rekening. En er zijn (? of waren iig) banken die gewoon geen instant payments ondersteunen...

Nou ja zijn wel meer dingen gek. Dat je bij ASN rustig 6 weken moet wachten op een zakelijke rekening (terwijl een zakelijke rekening voor een VOF met 2 personen in de uiterste delen van het land bij de ABN in 2 weken was geregeld...). Ik wilde alleen voor mijzelf niet ook een ABN rekening :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Crazy D schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:27:
KNAB heeft het een tijdje uitgezet in het weekend
Niet alleen in het weekend. Mijn BTW betaling aan de belastingdienst vanaf een KNAB rekening afg. woensdag was in elk geval geen instantpayment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

@Hmmbob @Crazy D ok, ok, ik heb GnuCash even opgestart. Ik was even vergeten dat ik medio december alles al had ingevoerd, inclusief facturen die ik nog moest versturen en die ik kon verwachten. Dus alles stond al klaar voor de aangifte. Dus ingevuld, verstuurd en overgemaakt. Klaar weer :+

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

_Arthur schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Niet alleen in het weekend. Mijn BTW betaling aan de belastingdienst vanaf een KNAB rekening afg. woensdag was in elk geval geen instantpayment.
Misschien vanwege bedrag? Bij de IB moest ik KNAB bellen, kon het bedrag niet overboeken :X 8)7 (of misschien toch wel :*) :D )

Ik heb via e-boekhouden BTW op 4 januari gedaan via iDeal link die zij bieden, en valuta datum is ook 4 januari. Heb geen rechten om te kijken op welke dag die betaling ontvangen is bij de belastingdienst :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De twee middelste kwartalen van het land zijn doorgaans het saaist wat betreft facturen, het laatste kwartaal weer het spannendst.

Zo heb ik ook wel eens de aangifte van het tweede of derde kwartaal schromeloos uitgesteld tot de laatste week van de erop volgende maand, en tegen de tijd dat de aangifte én de betaling de deur uit waren, viel de laatste dag van die maand in het weekend. Toen kreeg ik ook een boze brief van de Belastingdienst dat m'n geld er een dag te laat was, en dat ik de volgende keer dat dat gebeurde een boete kon verwachten. Sindsdien doe ik hem ook maar braaf wat vroeger.

De afgelopen weken heb ik, wanneer dat uitkwam, telkens een stukje van m'n administratie gedaan, maar de btw-aangifte was al de deur uit omdat ik dacht alle facturen te hebben verwerkt. Vooral terugkerende facturen doe ik vanuit m'n bankboek, dan maak ik van daaruit de factuur aan in m'n inkoopboek en zoek daarna in de mail de factuur erbij, en zo heb ik door een falende automatische bankimport (yay, CashWeb zuigt écht) één factuur gemist.

Toen bedacht ik me dat ik in de eerste drie maanden van dit jaar wél zakelijk heb gereisd, en ook de btw van m'n treinritten nog niet had ingevoerd. Dat wordt een suppletie, of die paar tientjes gewoon meenemen in de aangifte van Q1 2021.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 29-01-2021 10:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
Valt me iets op in de PDF die ik krijg na aangeven BTW. Er staat geen betalingskenmerk meer op?

Ook geen bankrekening of betaaldatum. Nu laten die zich wel schatten: 2445588 (NL86INGB) en 31-01-2021.
Maar het is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Crazy D schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:37:

Ik heb via e-boekhouden BTW op 4 januari gedaan via iDeal link die zij bieden, en valuta datum is ook 4 januari. Heb geen rechten om te kijken op welke dag die betaling ontvangen is bij de belastingdienst :P
Hoe werkt dit eigenlijk? betaal jij dan aan eboekhouden en zij storten het door? Of?

zou toch gek zijn als je een iDeal link namens een ander bedrijf/rekening aan kan maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
t_captain schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:57:
Valt me iets op in de PDF die ik krijg na aangeven BTW. Er staat geen betalingskenmerk meer op?

Ook geen bankrekening of betaaldatum. Nu laten die zich wel schatten: 2445588 (NL86INGB) en 31-01-2021.
Maar het is niet handig.
Laatste paar pagina's niet gelezen? :+ 8) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
[...]

Misschien vanwege bedrag? Bij de IB moest ik KNAB bellen, kon het bedrag niet overboeken :X 8)7 (of misschien toch wel :*) :D )
Huh, apart. Op een zakelijke rekening? Want daar heb ik nog geen een keer een issue mee gehad, BTW of IB.

Ik vind dat IB overboeken wel echt eng trouwens. Enorm groot bedrag. En sowieso meer dan een ton bij 1 bank hebben staan; meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Hydra schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:15: En sowieso meer dan een ton bij 1 bank hebben staan; meh.
Goede reden om toch halverwege alvast een voorlopige aanslag in te vullen. Sowieso, heb hier al eens aangehaald dat dat >100k een serieus risico is als de KNAB in problemen gaat komen.

edit: dit dus:
Hmmbob schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:54:
Overigens nog een aardige waar ik samen met een maatje al kletsend achter kwam: het depositogarantiestelsel geldt per natuurlijk persoon per bank. Oftewel, als je zowel je zakelijke als privérekening bij dezelfde bank (of onderdeel van dezelfde bank hebt), dan is alles boven de 100k niet gedekt (want 100k per persoon per bank, niet per rekening)

Nog een goede reden om je zakelijke rekening niet bij je prive bank onder te brengen :+

[ Voor 45% gewijzigd door Hmmbob op 29-01-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 08:37
t_captain schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:57:

Maar het is niet handig.
Let op!

Op dit moment worden het betalingskenmerk en het rekeningnummer van de Belastingdienst niet getoond op de pdf van uw btw-aangifte. Wij werken aan een oplossing. Uw betalingskenmerk wordt wel getoond bij btw-aangiften op het tabblad 'Omzetbelasting' wanneer u bent ingelogd op Mijn Belastingdienst Zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Mandera schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Dit zijn echt uitspraken waar je mee op moet passen want je schiet uiteindelijk jezelf er keihard mee in de voet. Je mag best met een gestrekt been de discussie aan gaan. Dergelijke dingen tegen tussenpartijen zeggen maakt dat ze je gaan zien als "makkelijke jongen" waar ze het tarief eenvoudig van omlaag kunnen praten ten faveure van hun eigen portemonee.
Dit is leerzaam thanks. Ik ben het ermee eens maar ik kan me de valkuil levendig voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hmmbob schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Hoe werkt dit eigenlijk? betaal jij dan aan eboekhouden en zij storten het door? Of?

zou toch gek zijn als je een iDeal link namens een ander bedrijf/rekening aan kan maken?
Geen idee... maar het is gewoon afgeschreven richting de belastingdienst. Dus wellicht kan dat dus wel? Geen idee... Vind het wel handig :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Mooi he. Dat ze daar een tool voor maken terwijl 't gewoon in je overzicht van BTW aangiftes staat onder het kopje "betalingskenmerk". Waarom het wel in die lijst staat maar niet in de PDF, tja. Iemand daar heeft te veel lijm gesnoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hydra schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Huh, apart. Op een zakelijke rekening? Want daar heb ik nog geen een keer een issue mee gehad, BTW of IB.

Ik vind dat IB overboeken wel echt eng trouwens. Enorm groot bedrag. En sowieso meer dan een ton bij 1 bank hebben staan; meh.
De eerste keer dat ik dat deed, heb ik wel even een paar keer goed gekeken of alle getalletjes goed stonden ja. :+

Diezelfde eerste keer (of het was bij het storten van de waarborg van m'n koophuis), was de eerste (en meteen de laatste) keer dat de ABN me tweemaal om een authenticatiecode vroeg bij het overboeken. Toen heb ik ook wel even vijf keer gekeken of ik niet op een scammingsite was terechtgekomen...

En dat van dat ontbrekende betaalkenmerk in de PDF is inderdaad ook apart. Het viel me bij de aangifte van Q4 2020 pas op, want de eerste drie kwartalen laat ik uitdraaien door m'n boekhoudpakket, en die berekent zelf het betaalkenmerk.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
CodeCaster schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:02:n
En dat van dat ontbrekende betaalkenmerk in de PDF is inderdaad ook apart. Het viel me bij de aangifte van Q4 2020 pas op, want de eerste drie kwartalen laat ik uitdraaien door m'n boekhoudpakket, en die berekent zelf het betaalkenmerk.
Q1-3 van 2020 stond het er ook gewoon op hoor, heb die van Q3 nog ff gecheckt. De layout is kennelijk 'vernieuwd' met zoals gewoonlijk een nieuwe smoel en minder functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kings54
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:49
Hmmbob schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Nee, dit gaat direct via de Belastingdienst. De iDeal-link opent eerst in een omgeving van de Belastingdienst en daarna gaat de iDeal betaling direct naar de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Net de voorlopige aanslag gehad voor IB 2021. Met verbazing las ik de betalingskorting: 2 euro. Vorige jaar had ik nog een leuke korting bij vooruit betaling ineens. Ik lees dat dit komt omdat de invorderingsrente is verlaagd van 4% naar 0,01%.

Mag ik de voorlopige aanslag corrigeren naar een inkomen van 0 euro? Hiermee zou ik dan gewoon feitelijk pas IB betalen op het moment dat er een aanslag wordt opgelegd nadat ik aangifte IB 2021 (in maart 2022) gedaan heb. De invorderingsrente van 0,01% die ik dan moet betalen neem ik dan voor lief.

Ik kan tot het moment van betalen vast wel iets vinden dat meer dan 0,01% rendeert.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
[...]

Pff ik wilde ook via Ideal link van e-boekhouden doen, maar kreeg weer doodleuk bij Knab App een scherm te zien of ik m'n kaart in een cardreader wilde doen en wat invoeren. Uhm, ik heb nooit een cardreader van jullie ontvangen knab... en waren jullie niet sws helemaal gestopt met die scanner?

Nu heb ik 'm handmatig moeten overboeken en komt het geld idd op 1 februari bij de BD binnen :( knab onhandig dit.

Ook lekker prehistorisch dat 16:40 al 'weekend is' en je betaling dan pas maandag verwerkt wordt.
Misschien toch maar voor rabobank gaan voor zakelijke rekening (weekend probleem hetzelfde, maar iDeal werkt daar altijd). Website knab is nu ook rete traag, staat m'n geld er wel veilig denk ik dan.

En dan open je een chat om dat aan te geven en na 20 minuten nog geeneens op z'n minst een melding dat er binnen x minuten geantwoord wordt o.i.d.

3x minpunten voor knab

/rant

[ Voor 23% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-01-2021 16:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:38:
Nu heb ik 'm handmatig moeten overboeken en komt het geld idd op 1 februari bij de BD binnen :( knab onhandig dit.

3x minpunten voor knab

/rant
Misschien even ranten op je zelf. Je bent ook echt niet 300x gewaarschuwd in de laatste 3 pagina's van dit draadje ook he. 8)7 8)7

Mooi voorbeeld hoe het dus niet moet. Verantwoordelijkheid ligt bij jou, niet bij Piet, Klaas, de groenteboer of de melkman.

[ Voor 14% gewijzigd door _Arthur op 29-01-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ari3 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:33:
Net de voorlopige aanslag gehad voor IB 2021. Met verbazing las ik de betalingskorting: 2 euro. Vorige jaar had ik nog een leuke korting bij vooruit betaling ineens. Ik lees dat dit komt omdat de invorderingsrente is verlaagd van 4% naar 0,01%.

Mag ik de voorlopige aanslag corrigeren naar een inkomen van 0 euro? Hiermee zou ik dan gewoon feitelijk pas IB betalen op het moment dat er een aanslag wordt opgelegd nadat ik aangifte IB 2021 (in maart 2022) gedaan heb. De invorderingsrente van 0,01% die ik dan moet betalen neem ik dan voor lief.

Ik kan tot het moment van betalen vast wel iets vinden dat meer dan 0,01% rendeert.
Je moet je inkomen naar waarheid schatten, ik zet 'm altijd op 0, ik heb namelijk geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
_Arthur schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Misschien even ranten op je zelf. Je bent ook echt niet 300x gewaarschuwd in de laatste 3 pagina's van dit draadje ook he. 8)7 8)7

Mooi voorbeeld hoe het dus niet moet. Verantwoordelijkheid ligt bij jou, niet bij Piet, Klaas, de groenteboer of de melkman.
Ik doe zelf altijd alle administratie en de aangifte op de laatste dag van het kwartaal, dan hoef ik maar 4 keer per jaar de boeken in en ben ik altijd op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Mandera schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Goed punt, zo bekeek ik het niet. Hoe zou ik zoiets dan wel moeten aanpakken? Als het een leuke opdracht is, goede naam op je cv en remote, dan vind ik het niet erg om 5-10 euro in te leveren als ik daardoor meer kans maak dan de concurrentie. (Ben pas paar jaar bezig met freelancen, ervaring is belangrijker dan geld) Zal ik bij de klant mijn tarief aangeven en dan kunnen ze zelf bepalen of ze de marge willen minimaliseren? Of is dat een volgende fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
_Arthur schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Uhm dat ik als gewaarschuwd mens op laatste werkdag mijn aangifte doe mag je je mening over hebben ja, maar dat verandert toch niets aan dat een zakelijke bank die veel mensen hier gebruiken onhandige praktijken er op nahoud?

Ik krijg iDeal scherm met twee opties:
- Betalen via de app > dood spoor want krijg melding over een code scanner die ik niet heb
- Betalen via website > loopt ook dood want op dat scherm kan je itt tot hun hoofdpagina enkel inloggen met gebruikersnaam / wachtwoord. Die heb ik ook niet want dat hoefde niet daar je ook via qr code kan inloggen.

Dat is voor een bank gewoon amateuristisch en een relevante gebruikerservaring. Ik reageerde dan ook op de ideal betaling mogelijkheid bij e-boekhouden waarmee je dus in principe op zondag om 23:59 nog op tijd zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-01-2021 17:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:52:
[...]

This didn't age well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:50:
Ik reageerde dan ook op de ideal betaling mogelijkheid bij e-boekhouden waarmee je dus in principe op zondag om 23:59 nog op tijd zou zijn.
Gaat dat direct naar de Belastingdienst dan ? Kan me niet voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:50:
Ik krijg iDeal scherm met twee opties:
- Betalen via de app > dood spoor want krijg melding over een code scanner die ik niet heb
- Betalen via website > loopt ook dood want op dat scherm kan je itt tot hun hoofdpagina enkel inloggen met gebruikersnaam / wachtwoord. Die heb ik ook niet want dat hoefde niet daar je ook via qr code kan inloggen.
Dus, ze bieden zelfs 2 mogelijkheden. En beide kan je niet gebruiken omdat jij er zelf niet voor gezorgd hebt, dat je ze kan gebruiken. Slecht hoor van die bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn boekhouder had vandaag mijn aangifte pas klaar en kon vanavond pas overboeken omdat ik de scanner nodig had. Ook bij Knab dus ben benieuwd of ik een boete ga krijgen, maar er wel van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:55
Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Pff ik wilde ook via Ideal link van e-boekhouden doen, maar kreeg weer doodleuk bij Knab App een scherm te zien of ik m'n kaart in een cardreader wilde doen en wat invoeren. Uhm, ik heb nooit een cardreader van jullie ontvangen knab... en waren jullie niet sws helemaal gestopt met die scanner?

Ook lekker prehistorisch dat 16:40 al 'weekend is' en je betaling dan pas maandag verwerkt wordt.
Misschien toch maar voor rabobank gaan voor zakelijke rekening (weekend probleem hetzelfde, maar iDeal werkt daar altijd). Website knab is nu ook rete traag, staat m'n geld er wel veilig denk ik dan.

En dan open je een chat om dat aan te geven en na 20 minuten nog geeneens op z'n minst een melding dat er binnen x minuten geantwoord wordt o.i.d.

3x minpunten voor knab

/rant
Misschien ietsje eerder dan 5 voor 12 je spullen regelen :? Dan had je dit gedoe met een stuk minder frustratie geaccepteerd.
Onhandig van KNAB, jazeker. Maar het verhaal heeft 2 kanten...

In ieder geval ook 1 minpunt voor jezelf noteren denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
_Arthur schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Dus, ze bieden zelfs 2 mogelijkheden. En beide kan je niet gebruiken omdat jij er zelf niet voor gezorgd hebt, dat je ze kan gebruiken. Slecht hoor van die bank.
Houd je het een beetje netjes hier?

1. Ik heb geen cardreader omdat die discontinued is: https://www.bankenvergeli...nab-stopt-met-cardreader/
2. Het wachtwoordloos inloggen is ook de nieuwe manier gepromoot door hunzelf: https://www.knab.nl/veiligheid/online-inloggen

Ik heb als klant dus netjes alle juiste stappen doorgelopen en krijg dan een scherm op de app met voer uw pas in uw cardreader. Sorry hoor maar als dat bij Rabobank was geweest was het hier frontpage nieuws geweest. Beetje kritiek op knab mag ook wel, is in dit topic meest gebruikte bank gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 23-05 00:32
Je zou het ook nog vanaf je prive kunnen voorschieten, als eenmanszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45

dr.lowtune

Deugt niet

Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Houd je het een beetje netjes hier?

1. Ik heb geen cardreader omdat die discontinued is: https://www.bankenvergeli...nab-stopt-met-cardreader/
2. Het wachtwoordloos inloggen is ook de nieuwe manier gepromoot door hunzelf: https://www.knab.nl/veiligheid/online-inloggen

Ik heb als klant dus netjes alle juiste stappen doorgelopen en krijg dan een scherm op de app met voer uw pas in uw cardreader. Sorry hoor maar als dat bij Rabobank was geweest was het hier frontpage nieuws geweest. Beetje kritiek op knab mag ook wel, is in dit topic meest gebruikte bank gok ik.
Heb dit ook gehad met knab, heel irritant. Je moet zelf instellen dat je een selfie disco wil en dan kan het kennelijk wel. Het werkt iig niet out of the box.

Ik heb dus een paar dagen geleden weer handmatig overgeboekt, lekker onhandig maar gelukkig op tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:57
Deveon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:52:
Mijn boekhouder had vandaag mijn aangifte pas klaar en kon vanavond pas overboeken omdat ik de scanner nodig had. Ook bij Knab dus ben benieuwd of ik een boete ga krijgen, maar er wel van uit.
Je mag 1x per zoveel maanden een keer te laat betalen. Dinsdag of woensdag zal er een “foei-brief” op de deurmat hebben liggen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nou ik hoef me er kennelijk niet voor te schamen dat ik het pas gisteren overgemaakt heb zo te lezen :D Bedankt voor die opsteker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hydra schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:04:
Nou ik hoef me er kennelijk niet voor te schamen dat ik het pas gisteren overgemaakt heb zo te lezen :D Bedankt voor die opsteker :D
Maar gister is/was gewoon nog op tijd. Op het randje, maar op tijd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
Ik schaam me dood dat ik het 12 Jan al heb overgemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Eigenlijk betaal ik altijd direct als de aangifte gedaan is. BTW is niet van mij en ben het liefst zo snel mogelijk kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 29-01-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Deveon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:46:
Eigenlijk betaal ik altijd direct als de aangifte gedaan is. BTW is niet van mij en ben het liefst zo snel mogelijk kwijt.
Zodra de spaarrente weer 6% is denk je daar heel anders over 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Edgarz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Zodra de spaarrente weer 6% is denk je daar heel anders over 😋
Dat zie ik voorlopig niet gebeuren.. 0,06% is momenteel al veel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16

AJM

_Arthur schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Als ik in KNAB bij de overboeking van mijn BTW aangifte naar de belastingdienst het betalingskenmerk invoer in het gelijknamige invoerveld dan wordt de overboeking als acceptgiro verwerkt. Dit valt volgens de site niet onder een instant payment:
In eerste instantie gelden de Instant Payments alleen voor internetbankieren en mobiel bankieren. Acceptgiro's en bijvoorbeeld betalingen via iDEAL-betalingen vallen hier niet onder.

Bron https://bieb.knab.nl/inko...l-geld-overboeken-in-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als knab niet bevalt stap je lekker over naar een andere bank. Liefst eentje waar je per dag dat je de app gebruikt, moet betalen. En waarbij je 10 cent sepa incasso kosten moet betalen, omdat de bankkosten nou eenmaal alleen via sepa incasso gaat en die 10 cent betaal jij... Dat was voor mij iig de reden om weg te gaan bij de Rabo. Niet vanwege de kosten maar vanwege het principe. Knab is gewoon fixed Price, klaar. 6 euro all in. Tenzij je boven die 1000 transacties naar niet-knab rekeningen gaat. Dat is dan een luxe probleem :P

Ik heb overigens nog gewoon een card reader, en heb de kleuren disco doorlopen in de app. Werkt prima. Maar goed ik doe mijn aangifte ook niet pas 1 minuut voor 12. Het is net zo "vervelend" om het op de 10e van de maand te doen als op de 30e.. dan maar vroeg in de maand dan is het klaar. En ook dan is het 4 x per jaar (alleen niet op de 31e maar wat eerder). Geeft ook nog wat marge voor als er iets gebeurt waardoor je de aangifte toch even niet kunt doen. Maar goed, ieder zijn ding.

Misschien vind ik t meest irritante wel maar geloof dat dat bij geen enkele bank kan?. dat je geen rekeningen kunt opgeven waarbij geen limiet geldt of waarop je nooit 3 dubbel hoeft te akkoorden. Zodat je de belastingdienst, of je eigen andere zakelijke rekening (geld spreiding he...) gewoon vertrouwd en dat elke overmaking daar naartoe gewoon ok is zonder nog een keer de disco/cardreader controle. Alsof irisscan, bloedproef, speekselmonster, vingerafdruk en foto van je hoofd niet genoeg is :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crazy D schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:32:
Als knab niet bevalt stap je lekker over naar een andere bank.
Dat het de minst slechte is, betekent niet dat je er niet over mag klagen natuurlijk. Daarnaast is overstappen gewoon veel werk. Daarbij verwacht je ook toch dat, in '20, banken continue verbeteringen aanbrengen in hun app. Knab lijkt af en toe gewoon achteruit te gaan. En da's wel irritant. De usability van de site is ook best 'meh', en voor een zakelijke bank lijkt mij een functionaliteit om makkelijk 1 inkomende invoice over een aantal rekeningen te kunnen verdelen gewoon een must. Dat ik dat in '21 nog met de hand moet doen, is best bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Als je echt fan bent van overmaken op de laatste dag kan je het beste bij de ING gaan zitten, dat is dezelfde bank als de BD en dan is het altijd een directe overboeking.

Ik zit zelf bij de ING en bevalt mij prima en kost ongeveer 12 euro per maand.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 30-01-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hydra schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Dat het de minst slechte is, betekent niet dat je er niet over mag klagen natuurlijk. Daarnaast is overstappen gewoon veel werk. Daarbij verwacht je ook toch dat, in '20, banken continue verbeteringen aanbrengen in hun app. Knab lijkt af en toe gewoon achteruit te gaan. En da's wel irritant. De usability van de site is ook best 'meh', en voor een zakelijke bank lijkt mij een functionaliteit om makkelijk 1 inkomende invoice over een aantal rekeningen te kunnen verdelen gewoon een must. Dat ik dat in '21 nog met de hand moet doen, is best bizar.
You get what you pay for. Volgens mij is de ING 2 x zo duur (zo niet meer). Daar zit ik prive. Fijne app hoor. Maar behalve dat soms in het weekend de betaling iets langer duurt dan instant.... voor mijn zakelijk gedrag boeit dat voor geen meter dus kies ik iets dat goedkoop is. Rabo idem (zitten we ook prive met een e/o rekening, te lui om op te zeggen....). Werkt ook fijn. Betaal meer, en dan mag je meer eisen. Zo simpel is het. Maar goed bij de oude banken betalen de zakelijke gebruikers zodat particulieren goedkoop kunnen bankieren. Bij de Knab is de prijs voor particulieren ook 6 euro of zo? Iig niet zo'n groot verschil als bij de oude banken.

De site is idd wel dikke ruk. Kom daar alleen om af en toe wat pdf's van afschriften te downloaden. Die is wel redelijk pre historisch in bankenwereld. Hoewel de laatste keer dat ik probeerde te achterhalen bij de ING wat mijn hypotheeklast nu precies is, dacht ik ook: scrum is leuk hoor, maar doe dat lekker intern, nu zijn er 3 functies "hip" maar om nuttige functies te vinden moet je eerst 4 stappen terug :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 22:14
Zijn we nou echt betalingsdiensten van 6, 8 en 12 euro tegen elkaar aan het afwegen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

jadjong schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:12:
Zijn we nou echt betalingsdiensten van 6, 8 en 12 euro tegen elkaar aan het afwegen. :?
Ja, je moet toch de laatste paar eurotjes bij elkaar schrapen als freelancer tegenwoordig.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jadjong schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:12:
Nou ik niet. Ik kijk meer naar de functionaliteiten. Dat ik bij KNAB zit is sowieso jullie schuld :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Hydra schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Nou ik niet. Ik kijk meer naar de functionaliteiten. Dat ik bij KNAB zit is sowieso jullie schuld :D
Nu zit prima bij Rabo, maar ben wel benieuwd wat voor functionaliteiten ik nu mis, waarvan ik nooit wist dat ik ze nodig had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hydra schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Kijk ik kan ook voor 90+ per uur zonder recruiter ertussen bij de NS of rabo terecht, maar dat wil ik niet.
Ik las dat je nu bij ING zit, mag ik vragen wat voor jou het verschil maakt tussen deze bedrijven? Oprechte interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
sverzijl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:44:
Nu zit prima bij Rabo, maar ben wel benieuwd wat voor functionaliteiten ik nu mis, waarvan ik nooit wist dat ik ze nodig had :)
Ik zat al bij de Rabo en wou sowieso het graag gescheiden houden. Daarbij ben ik toen vooral gegaan voor een 'zakelijke' rekening waarbij je makkelijk meerdere (spaar)rekeningen aan kan maken. Eigenlijk omdat men hier toch vooral KNAB leek te gebruiken als het ter sprake kwam, ben ik voor KNAB gegaan.

Maarja. Het is verder een beetje lood om oud ijzer wat mij betreft. Ik krijg alleen een beetje het idee dat het bij KNAB intern net zo'n chaos is als bij de Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
pennywiser schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:46:
Ik las dat je nu bij ING zit, mag ik vragen wat voor jou het verschil maakt tussen deze bedrijven? Oprechte interesse.
Euh? Ik zit niet bij de ING? Ik heb een aantal jaren geleden bij de ING zelf gezeten, en daarna nog bij een Fintech startup van de ING, maar dat was toen ik nog voor m'n vorige werkgever werkte.

Ik zou zelf niet snel voor de ING zelf gaan werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 30-01-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Ja, je moet toch de laatste paar eurotjes bij elkaar schrapen als freelancer tegenwoordig.... 8)
Bij N26 krijg je een gratis zakelijk rekening, al kan je afvragen hoe professioneel een Duitse IBAN overkomt.

Zelf zit ik zowel privé als zakelijk bij Knab (onder de 100k) en vind de “online” alternatief op bankieren wel erg prettig. Rabobank, ING en ABN heb ik ook gehad maar voelde toch beperkt. Voor nood en dagelijks uitgave zit ik bij Open Bank vanwege Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hydra schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Euh? Ik zit niet bij de ING? Ik heb een aantal jaren geleden bij de ING zelf gezeten, en daarna nog bij een Fintech startup van de ING, maar dat was toen ik nog voor m'n vorige werkgever werkte.

Ik zou zelf niet snel voor de ING zelf gaan werken.
Ok, dan had ik dat verkeerd gelezen, maar ik bedoelde eigenlijk Rabo en NS. Ik ben zelf ook niet van de banken, maar wel altijd benieuwd naar ervaringen.

[ Voor 14% gewijzigd door pennywiser op 30-01-2021 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
pennywiser schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:47:
Ok, dan had ik dat verkeerd gelezen, maar ik bedoelde eigenlijk Rabo en NS. Ik ben zelf ook niet van de banken, maar wel altijd benieuwd naar ervaringen.
Ik heb geen eerste hand ervaring met Rabo en NS zelf, maar wel redelijk wat verhalen van mensen die ik goed ken gehoord die er gewerkt hebben. En die sluiten redelijk aan bij wat ik zelf bij bijvoorbeeld de ING meegemaakt heb.

Neemt niet weg dat er ook binnen banken 'goeie' teams kunnen zijn natuurlijk, maar daar moet je dan wel goed naar op zoek gaan. En de 'leuke' opdrachten zijn meestal ook wel in trek bij de interne developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het verschilt ook waar je zit /wat je doet natuurlijk: ik ben geen devver maar security specialist / project manager en heb een super tijd gehad bij Rabo als interim manager van een security engineering team (en plaatsvervangend SOC manager). Leuke klus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist voorlopige aanslag ontvangen van de belasting. Je krijgt nu wel een wopping €1 korting als je alles in 1 keer voor de vervaltermijn betaalt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:38
Deveon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Bij N26 krijg je een gratis zakelijk rekening, al kan je afvragen hoe professioneel een Duitse IBAN overkomt.

Zelf zit ik zowel privé als zakelijk bij Knab (onder de 100k) en vind de “online” alternatief op bankieren wel erg prettig. Rabobank, ING en ABN heb ik ook gehad maar voelde toch beperkt. Voor nood en dagelijks uitgave zit ik bij Open Bank vanwege Apple Pay.
Als je het echt over usability gaat hebben, vind ik N26 verschrikkelijk. Om in te loggen op de site moet je twee keer inloggen - 1x op de website zelf en 1x op je telefoon. Geen mogelijkheid tot een pincode of zo, maar alleen username/password. Wat bij mij dus in een password manager staat en zo ben ik 5 minuten bezig met inloggen om mijn transacties te bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
Viper® schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:21:
Zojuist voorlopige aanslag ontvangen van de belasting. Je krijgt nu wel een wopping €1 korting als je alles in 1 keer voor de vervaltermijn betaalt :')
Jep, al stuk of 4 keer langsgekomen:)
Pagina: 1 ... 205 ... 628 Laatste