Yes, dat snap ik. In een ver verleden toen ik studeerde al eens KVK gehad.Hydra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:40:
[...]
Je hebt sowieso een KvK nummer/BTW id nodig om te kunnen starten; je kunt geen contract tekenen zonder. Ook heb je een KvK nummer nodig voor 'zakelijke' dingen zoals een zakelijke rekening, BAV, etc.
Maar was meer benieuwd naar de overstap van baan in loondienst naar je eerste freelance opdracht.
Dus in loondienst al KVK regelen en vanaf dat moment gaan kijken welke opdrachten kan krijgen.
Twee maanden is best lang. Zover ik weet is dat bij mijn huidige werkgever gewoon een maand.Huntarr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:50:
[...]
Deels, ja. Ik heb mij begin november ingeschreven bij de KvK, toen begon het mij wel heel erg te kriebelen. Aangezien ik een 2 maanden opzegtermijn had, kreeg ik geen opdrachten (Niemand wil immers een freelancer die pas over 2 tot 2.5 maanden kan beginnen)... Dus eind november de stap genomen en mijn baan opgezegd.
Eind deze maand dus officieel "Werkloos", maar dat zet ook wat extra druk op de ketel op het zoeken naar een nieuwe opdracht.
Geloof inderdaad dat, wanneer je een KVK aanmaakt, het ook echt begint te kriebelen.
Goed om te lezen hoe je dit hebt aangepakt. Succes met je keuze.