Hoi,
Vragen betreft overstappen van detachering naar (onbepaalde tijd contract) naar ZZP'er/freelancer
Profiel:
Network and Security engineer
Rond 10 jaar werkervaring (incl. 3 jaar binnen detacheringnaar wereld)
BSc. software engineer
Cisco CCNP R&S, CCDP, CCNA Security, Fortinet NSE 4, Juniper JNCIA-Junos, Azure Fundamentals
Huidige werkgever: Netto 3500 euro per maand + 2 maanden opzegtermijn (vakantie dagen saldo is 1 maand)
Is het waard/verstandig om (vooral in die tijd) naar ZZP'er/freelancer over te stappen ? (buffer voor 6 maanden is aanwezig)
Met de bovenstaande profiel + de onderhandelen positie, wat is de verstandige uurtarief ? (Ik weet niet hoeveel mijn uurtarief bij de huidige klant (semi overheidsinstellingen) is)
Is het een issue indien de eindklant 1 maand op mij wacht totdat ik met hem ga starten ?
Mij verwachte stappenplan:
- begin van 2021 bij KvK inschrijven
- Via marktplaatsen/ Tussenpartijen en brokers opdracht scoren (handtekening zetten)
- huidige werkgever informeren dat ik ga stoppen (1 maand verder met de huidige opdracht + 1 maand "vakantie", hier start ik bij de ZZP opdracht)
Tijdens de eerste "opzegtermijn" maand regel ik de Verzekeringen en Belastingtechnische, Auto, boekhouder en Pensioen zaken.
Alvast bedankt voor de hulp!
Nieuwe jaar ingevulde met gezondheid, productiviteit en happiness toegewenst