Die discussie is al vaker voorbij gekomen, maar het is natuurlijk heel simpel. Ik heb voor 2020 al meer dan 45.000€ belastingreservering staan. Daar komt volgend jaar nog een heleboel bij. Aangezien ik vorige keer pas in september mijn aangifte verrekend heb, staat er op enig moment zo'n 75000€ alleen al aan belastinggeld op mijn rekening. No way dat ik dat als privévermogen zie. Sterker nog, ik beschouw het helemaal al niet als mijn geld.Kwistnix schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:19:
[...]
B.V. of eenmanszaak, want in 't laatste geval is 't oppotten van zo veel liquide middelen sowieso niet toegestaan, tenzij je echt kan hard maken dat het een zakelijk doel dient. Anders ben je VRH aan 't ontduiken.
In dat geval is een reële optie overigens privé beleggen in een groen fonds, dan krijg je korting op IB en VRH, maar het rendement is natuurlijk ook een stuk lager, dus als je weet waar je mee bezig bent is 't misschien niet de beste optie. Zeker iets om te overwegen.
Als je dan nog 30k als buffer hebt (je weet wel, waarvan de overheid vind dat elke zelfstandige dat moet hebben
ha, @Hatsjoe is me net voor met exact dezelfde redenering!
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional