Facebook vind ik niet zo vanzelfsprekend (ik heb het bijvoorbeeld niet) en ook van mijn website hoef ik het niet te hebben.isniet schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:20:
Ik heb geen idee hoe actief dit topic nog is, maar misschien wat ervaring-tips over het vinden van opdrachtgevers? Via bemiddeling, detachering, komen ze vanzelf? Website, linkedin en facebook pagina's hebben spreken natuurlijk voor zich.
Net begonnen op mijn eerste opdracht als freelancer en daar ben ik wel via een tussenpartij aan gekomen. Daar betaal je inderdaad behoorlijk voor, maar onder de streep kan het voor mij prima uit en de opdracht is interessant genoeg en met een redelijk vaste einddatum niet al te ver in de toekomst (eind juni). Reden voor mij om die marge te accepteren.
Voordat deze opdracht rond was heb ik wel op basis van mijn LinkedIn-profiel een paar opdrachten toegestuurd gekregen en ook een intake geregeld, daar hoefde ik verder weinig voor te doen. Dat is em uiteindelijk dus niet geworden, maar LinkedIn werkt voor mij wel.
Daarnaast heb ik ook uit mijn periode in loondienst de nodige contacten opgebouwd, dus daar hoop ik in de toekomst ook de vruchten van te plukken. Maar het eerste half jaar ben ik wel onder de pannen..