@
Freeaqingme ik verwacht dat mijn omzet dit jaar rond de 130k zal liggen, maar ik heb inderdaad nog wel startersaftrek. Ik ben in 2018 begonnen, maar dat jaar nog niet voldoende uren voor het urencriteria, dus in 2019 voor het eerst gebruik gemaakt van de startersaftrek. Voor 2020 zal dat ook het geval zijn. Ik zou dus 1 jaar startersaftrek "wegggooien" als ik in 2021 al een BV opricht voor die werkzaamheden.
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, zeker aangezien het project waarschijnlijk in aanmerking komt voor WBSO, dus ook daar heb je nog een keer voordeel van de startersaftrek.
Ik zou natuurlijk als ZZP'er gewoon werk voor de BV kunnen doen, en zo de WBSO als ZZP starter kunnen verrekenen. Als ik er zo over nadenk is het ieder geval handig om het eerste jaar mijn ZZP werkzaamheden gewoon buiten een BV te houden, als de zaken goed gaan lopen zal dat toch iets zijn wat ik af ga bouwen, want mijn doel als ZZP'er is nooit geweest om op lange termijn mijzelf als primaire product te hebben, maar juist om iets van product-ontwikkeling te doen, daar zou dit dus een mooie stap voor zijn.
Dan komt de vraag vooral neer op hoe ik een eventueel aandeel van de BV wil regelen, op zich is het wel lekker om dat in een holding o.i.d. te hebben inderdaad voor uitgestelde belasting. Al zal dat voor het eerste jaar waarschijnlijk niet zo interessant zijn. Het levert ook weer extra administratie op die ik anders niet heb.
Ik denk dat ik in eerste instantie gewoon de eenvoudige opzet neem, en het aanpas op het moment dat het interssant wordt.
Dan moet ik vooral nog even nadenken over een vorm die voor mij interessant is, welk percentage e.d., en hoe we het afspreken met investeringen en business model e.d. Ik zal in excel eens een voorbeeldberekening van de geschatte omzet/winst maken, en die bespreken met de andere partij.
[
Voor 5% gewijzigd door
Woy op 03-08-2020 11:03
]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”