Dat klopt ergens ook wel, maar hoe praktisch korte opdrachten zijn is ook zeer afhankelijk v/d branche. Voor BI projecten is het juist heel belangrijk dat ik functionele kennis op doe (aka, thuisraken in de processen, bedrijfsvoering en cultuur van dat specifieke bedrijf) om informatie op de juiste manier te ontsluiten & te visualiseren. Bovendien is een belangrijk onderdeel het coachen van medewerkers. Hierdoor praat je standaard over lange trajecten (6 maand is b.v. kort). In deze branche is detachering dan ook niet voor niets zo populair en sterk aanwezig.Crazy D schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:39:
Een lange opdracht full-time zou voor mij juist het gevoel van dienstverband geven. Ik doe gemiddeld 3 klanten per week, dan maakt het me wat minder uit dat 1 van de opdrachten bijna 3 jaar loopt, door de andere dagen genoeg variatie. En ook bij een dusdanig verschillende soort klanten dat de kans dat ik dit bij een werkgever kan doen, niet zo groot is (meeste Exact partners hebben wel een expertise waardoor je veel bij hetzelfde soort bedrijf komt).
De grap is echter dat door de aard v/d werkzaamheden elke opdracht weer anders aanvoelt en absoluut niet lang aanvoelt. Zo voelt 6 maand gewoon erg kort en vind ik persoonlijk de ~1,5 jaar een mooie sweet spot. Met opdrachten van 2 weken maak je mij totaal niet blij en is ook absoluut niet praktisch in deze branche. Misschien als je even rap een overzichtje in elkaar flanst of zo, maar dan moet al het voorwerk al gedaan zijn (data analyseren, ontsluiten en definities zijn duidelijk). Dat heb ik nog bijna nergens meegemaakt hoor