Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322410

Deveon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:27:
Basis inkomen, vlaktax, afschaffing minimumloon, iedereen ZZP’er! Geef de markt waar het om schreeuwt: flexibele arbeid.
En anders de stok erin dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

RichieB schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:56:
Gewoon negeren werkt ook best goed. Gaan ze vanzelf mensen bij het koffieautomaat lastigvallen.
Hmm, geen slecht idee. Negeren gaat me wat ver, maar wat meer afstand nemen kan geen kwaad.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 13:28
bkilic38 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:03:
Beste lezers,

Ik ben al 2 maanden aan het kijken voor een opdracht in functie als netwerkengineer. Ik heb alles geregeld en wil graag mijn eerste opdracht. Het gaat erg moeizaam en ik wil niet gelijk stoppen met mijn kvk en dergelijke. IK wil het is keer proberen. Alleen ik merk dat het erg moeizaam gaat. Ik zit elke dag te kijken of er nieuwe opdrachten zijn op freelance.nl, harvelynash, brainnet ect allemaal brokers. Iemand nog enige tips en idees? op linkedin heb ik al best wat mensen gebericht of ze mij kunnen helpen.

Ik lees jullie reacties graag.
Ik heb lang getwijfeld of ik dit ging typen, maar ik deel nu eenmaal graag mijn mening :+ Die is overigens vaak wel wat direct: ik bedoel het goed al is de boodschap misschien niet prettig om te horen.

Dat het moeizaam gaat krijgen we hier ook, al 2 maanden, mee. Je stelt heel basale vragen en lijkt eigenlijk niet echt te weten waar je aan begonnen bent, naast "ik wil het proberen". Antwoorden en suggesties die hier gegeven worden lijk je niets mee te doen, of je komt maar heel weinig vooruit met de diepgang van je kennis / vragen. Als je communicatie met ál die brokers die je noemt net zo soepel verloopt als hier op het forum, dan heb ik wel een idee waarom je nog niets hebt.... Er is echt meer dan genoeg werk: de IT kraakt onder de hoeveelheid niet ingevulde posities.

Weet je zeker dat je als zelfstandig ondernemer aan de gang wil? Want "freelancer" is daar gewoon een hip woord voor: je gaat zelf aan de slag als ondernemer. En in dat woord zit meteen de crux: je zal zelf wat moeten ondernemen. Dat varieert vanaf het begin (het opzetten van je bedrijf, het uitzoeken van regelgeving, kansen, mogelijkheden), via acquisitie (inschrijvingen, het vinden van de opdrachten) tot de daadwerkelijke uitvoering. Daarnaast moet je in jezelf blijven investeren: dan bedoel ik niet een dikke auto maar een dikke cursus, waarmee jij relevant blijft op de markt en een goed product (=jezelf) aan kan bieden.

Het gevoel wat ik krijg (mijn gevoel, ik kan er naast zitten), gebaseerd op al je vragen de afgelopen weken, is dat je geen flauw benul hebt waar je aan begonnen bent, wat er bij komt kijken en hoe je het allemaal aan moet pakken. De kwaliteit van je vragen (met antwoorden die zéér eenvoudig terug te vinden zijn bij de KVK/Belastingdienst/Overheid of zelfs dit topic) geeft mij het beeld van iemand die heel erg "aan het handje gehouden moet worden". Nogmaals: mijn gevoel.

Ik gun iedereen, dus ook jou, het allerbeste en succes met hun dromen, maar weet je zeker dat je wel zelfstandig ondernemer wil zijn? Is een detacheringsbureau welke een opdracht voor je zoekt en je loon iedere maand uitbetaald niet gewoon een veel betere match voor je?

Edit: Hoewel de titel flauw lijkt, staat een boek als dit boordevol tips over het starten als zzp'er. En ik ben bloedserieus - heb het hier ook liggen (afscheidscadeau van mijn laatste team). Er zijn meer van dit soort "help, ik ga starten" boeken.

Afbeeldingslocatie: https://nrcwebwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/425x425/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/8/f87996abc53ab061f653aac7dd1d8628.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 10-01-2020 23:28 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
@bkilic38 Misschien zit hier iets tussen? https://layer.nl/vacatures/

Tussenpartijen kunnen je juist helpen om te starten! Genoeg werk volgens mij

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 10-01-2020 23:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-07 19:38
Update.

Sinds 01-01-2020 parttime in dienst bij een overheidsinstantie en 24 uur per week zzp.
Prognose voor 2020 ligt tussen de €90.000 en €120.000 met 10 weken vakantie. Ben 35 jaar en heb een bachelor in de bedrijfskunde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-07 11:20
jasperko schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:06:
Update.

Sinds 01-01-2020 parttime in dienst bij een overheidsinstantie en 24 uur per week zzp.
Prognose voor 2020 ligt tussen de €90.000 en €120.000 met 10 weken vakantie. Ben 35 jaar en heb een bachelor in de bedrijfskunde.
Doe je goed, dan zit je op een mooi uurloon zo te horen! Gefeliciteerd met je opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 15:50

edwinjm

Webdeveloper

Hydra schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:57:
Volgens mij is namelijk het enige doel van de overheid te voorkomen dat dit soort risico's afgewend worden op de maatschappij.
Het beleid van de overheid wordt bepaald door de regering die weer door de Nederlanders is gekozen. En het afwentelen van risico's is niet de belangrijkste taak van de overheid, laat staan de enige.
Als verder iemand voor een zak knikkers wil werken is dat vooral z'n eigen probleem.
Huh? Juist niet dus, vandaar deze uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

https://www.solopartners....etgeving-wordt-aangepast/

Ja, mensen motiveren om in de zorg te gaan werken werkt niet dus ga je zzp maar verbieden. Kunnen ze die man geen dwangbuis geven en in een busje met vanilleramen stoppen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49
Jij hebt een beter idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

Kom op zeg, elk idee is beter dan dit. Ik hoop dat je zelf ziet dat dit een onzalig plan is.
En ik weet niet of je weet hoe het is om te werken in de zorg, maar alleen mensen met een enorme roeping doen dat werk voor die voorwaarden en onder die omstandigheden. En zelfs die mensen zeggen: ik houd dit geen jaren meer vol. Als ZZPer hebben ze meer invloed op hun werkomstandigheden en krijgen ze iets meer betaald, dus ik zie helemaal waarom dat zo populair is in de zorg en niemand meer in dienst wil zijn.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker van ZZP-er naar elk jaar een nieuw tijdelijk contract.
Die zorgverleners kunnen helemaal niemand aannemen aangezien het beleid van de overheid elk jaar wijzigt en ze dus nooit een lange termijnplanning kunnen maken qua budgettering.
Volgens mij werkt nu al een heel groot deel van het personeel via detachering en tijdelijke contracten en dat worden er straks dus gewoon nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:39
Waarom zou dat niet de oplossing kunnen zijn voor de postorderbedrijven vraag ik me dan af. Dan zou je toch ook die hele zooi die je nu hebt en waardoor alle wetgeving nu aangepast word al kunnen aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Nood breekt wet. Die zorginstellingen gaan toch wel extern personeel blijven inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Elke ZZPer moet gewoon personeel aannemen, dan ben je automatisch geen ZZPer meer :)

Maar wat een onzin inderdaad. Mijn broer heeft een eigen huisarts praktijk (met personeel) en huurt in piekdrukte (griepgolf) of bij ziekte waarnemers (tijdelijke ZZP huisartsen) in. Als dat niet mogelijk wordt dan zullen er wachtlijsten komen voor de huisarts.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-07 03:39
Ik werk nu via mid zzp constructie alleen merk dat je gewoon weinig overhoud. Daarom heb ik besloten om volledig voor mij zelf te beginnen. Ik woon in Harderwijk reistijd van een uur is acceptabel. Ik krijg reacties terug en ik ga altijd er achteraan als ik gesprekken gehad heb bij tussenpartijen. Momenteel ben ik 2 jaar werkzaam als netwerkbeheerder.
sbmuc schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Er zijn veel opdrachten te vinden voor cisco mensen.

Maar wat is het probleem precies?
Ben je nu nog ergens werkzaam?
Zijn er niet genoeg opdrachten bij jou in de buurt?
Krijg je geen reacties terug?
Hoeveel jaar ervaring heb je?

Ik krijg zelf wel kriebels als iemand zegt dat het "moeizaam" gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-07 03:39
Het is niet alleen het geld. Ik merk gewoon tijdens de sollicitatie procedure dat mensen spelen met je inkomen wanneer ze altijd vragen naar wat verwacht je te verdienen of wat wil je gaan verdienen. ZZPen is meer geld ik geloof niet dat niet niemand voor het geld werkt. Iedereen vindt zn baan leuk maar als je geen geld verdiend dan ga je niet werken neem ik aan anders ben je oer dom. Het is gewoon dat ik een beginnende ben en elke keer een vraag stellen is fout komt mij hier over.
BennyV schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:34:
[...]

Ik twijfel ook zeer of deze vriendelijke jonge wel de ondernemers wereld in gaan… Puur uit zijn eigen bescherming. Ik krijg het idee dat hij achter het "Grote geld" aan zit, maar geen idee heeft wat de gevolgen hier van zijn.

Puur op basis van zijn reacties hier op Tweakers, en vooral in dit topic... Denk ik dat @bkilic38 beter voor een baas kan gaan werken en daar zorgen dat hij veel geld gaat verdienen. Goede network engineer moet ook gewoon de 4500 bruto halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:56

tomtom901

Moderator General Chat
bkilic38 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:28:
Ik werk nu via mid zzp constructie alleen merk dat je gewoon weinig overhoud. Daarom heb ik besloten om volledig voor mij zelf te beginnen. Ik woon in Harderwijk reistijd van een uur is acceptabel. Ik krijg reacties terug en ik ga altijd er achteraan als ik gesprekken gehad heb bij tussenpartijen. Momenteel ben ik 2 jaar werkzaam als netwerkbeheerder.

[...]
Misschien dan nog iets meer ervaring opdoen en een netwerk aan contactpersonen op gaan bouwen. Zorg voor wat leuke projecten op je CV en dan zal het vast wel loslopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:01

Crazy D

I think we should take a look.

bkilic38 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:32:
Het is niet alleen het geld. Ik merk gewoon tijdens de sollicitatie procedure dat mensen spelen met je inkomen wanneer ze altijd vragen naar wat verwacht je te verdienen of wat wil je gaan verdienen. ZZPen is meer geld ik geloof niet dat niet niemand voor het geld werkt. Iedereen vindt zn baan leuk maar als je geen geld verdiend dan ga je niet werken neem ik aan anders ben je oer dom. Het is gewoon dat ik een beginnende ben en elke keer een vraag stellen is fout komt mij hier over.
Maar als zelfstandige aan de slag is meer dan enkel meer verdienen per maand. Als dat je enige doel is moet je leren om betere onderhandelingen te voeren bij een sollicitatie. Je loopt namelijk ook wel degelijk risico: maandje geen opdracht is maandje geen geld. Je moet jezelf verkopen, bezig houden zodat je niet onbedoeld zonder opdrachten komt te zitten, meer regelen dan enkel factuurtje sturen en cashen. Nee, weinigen zullen voor hun plezier werken (of anders gezegd: weinigen zullen hun werk blijven doen als er geen vergoeding tegenover staat) maar puur en alleen zzp'r worden omdat je dan meer kunt verdienen is wel een flinke mogelijke valkuil..

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Het is gewoon dat ik een beginnende ben en elke keer een vraag stellen is fout komt mij hier over.
Iedereen wil je hier helpen (hey, we/ze nemen nog steeds de moeite om op je te reageren, toch?) maar dat kan ook zijn met een kritische noot ten opzichte van wat je zelf schrijft. Je hebt er ook niets aan als we alleen maar "ja-knikken" en met je meepraten, zonder dat we je op valkuilen wijzen?

Bestel nou voor de gein eens het boek wat ik eerder aanhaalde, dat gaat je al een hoop meer inzichten verschaffen:
Hmmbob schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:50:
Edit: Hoewel de titel flauw lijkt, staat een boek als dit boordevol tips over het starten als zzp'er. En ik ben bloedserieus - heb het hier ook liggen (afscheidscadeau van mijn laatste team). Er zijn meer van dit soort "help, ik ga starten" boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 10:50
Hmmbob schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:22:
[...]
Bestel nou voor de gein eens het boek wat ik eerder aanhaalde, dat gaat je al een hoop meer inzichten verschaffen:
[...]
Mag dit ook op de post vakliteratuur? :P

Heb overigens keurig mijn BTW identificatie nummer binnen. Gisteren begonnen een factur sjabloon in e-boekhouden aan te passen met mijn logo. Moet er alleen nog een kvk nummer bijzetten.

Een eerste indruk van e-boekhouden is echt heel erg positief. Duidelijke handleidingen en youtube video's, een hele trits aan grootboek rekeningen en relatief begrijpelijke taal. Vind ook de automatisering mooi, facturen rollen zo de site uit als je alles netjes doet, als het goed is.

Dit is natuurlijk een eerste indruk, maar erg blij dat ik me dat door jullie heb laten aanraden!

[ Voor 110% gewijzigd door Schuey op 13-01-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

jasperko schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:06:
Nice! Dat doe je niet gek.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BennyV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 12:16

[...]
Hey,

Als we zo overkomen dan neem ik mijzelf dit kwalijk. Dit is alles behalve onze bedoeling. Binnen dit topic zijn we er tenslotte om elkaar te helpen.
Wel denk ik dat iedereen het hier met met eens is als ik zeg: We zijn zo streng, voor jouw eigen bescherming.Dus juist ook om je te helpen!

Mijn post een paar pagina's geleden, heb je bijvoorbeeld helemaal niet op gereageerd. Daarin stonden een paar vragen welke ons helpen om te bepalen waar je nu staat, zowel in het freelance als in je normale werk.
Deze vragen stel ik niet om je te "pesten", maar omdat jij hulp vraagt met 1 regel. Als je op die manier een mailwisseling hebt met recruiters/tussenpersonen, snap ik dat ze afhaken..

De reden dat ik dan ook typ dat ik niet denk dat dit verstandig voor jou is om te doen, is precies dat. Je komt met een vraag van 1 regel. Niet met een verhaal waar je over twijfeld, niet met specifieke punten wat je tot nu toe moelijk vind. Helemaal niets. Je komt met "Ik wil ZZPen, maar het lukt niet" (Dit is hoe het op vele van ons over komt). Je posthistory helpt hierin niet.

Zo weten we nogsteeds niet wat je ervaring is (oke, 2 jaar als network beheerder. En nu als midlance). Wat voor projecten heb je gedaan, wat voor netwerken heb je onderhouden, wat was JOUW toegevoegde waarde hierin?
Als je een stel andere ITers al niet kan vertellen wat je kan, hoe wil je dit dan duidelijk maken aan iemand die niets van netwerken begrijpt?

Realiseer je dat naast je "Uren maken" je ook het volgende moet doen als Zzper:
1. Studeren, je moet nieuwe technologieen blijven leren.
2. Boekhouding, tuurlijk kan je iemand inhuren… maar minimal 40% zal je zelf moeten doen door de bonnen goed te bewaren, in boeken etc.
3. Factureren, ja ja, zonder facturen komt er geen geld binnen!
4. ecomisch nieuws volgen; wat veranderd er in de wereld, en wat veranderd hierin bij mij?

Mijn advies voor jou de aankomende 2 jaar zou zijn.
1. Bljf vooral mid-lance/detacherings werk doen. Hou hierbij een Projecten lijst bij, zodat je je later kan profileren. Zorg voor een duidelijk CV. Vergeet hierbij niet om te praten met mensen waar je werkt. Netwerken is Net Werken(ja, ik doe het gewoon en ik bedoel dan de met mensen connecties leggen, niet die met computers.).
2. zoek een ZZPer bij jou in de buurt, misschien iemand in je kennisen kring. en vraag of hij je wil mentoren. Ik denk dat jij veel baat hebt bij iemand die je 1 op 1 begeleid, ipv een forum.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

[...]
Zelf werk ik niet voor het geld, maar het zit wel in mij om waarde toe te voegen en daarvoor wil ik natuurlijk wel beloond worden. Want hoewel ik met plezier werk zou ik erg ongelukkig worden als vooral een ander daar beter van wordt. Conclusie: ondernemen.

Dit jaar ben ik zelf als ZZP'er begonnen en merk juist dat dit topic een bron van informatie waar helemaal conform de richtlijn van GoT niet teveel herhaling in voorbij komt. Van een ondernemer moet je tenslotte verwachten dat er onderneemt wordt om ook zelf tot antwoorden te komen. Uit mijn posthistorie blijkt overigens wel dat ik dit topic in juli 2017 al ontdekt had, sinds november 2018 aan het lurken bent en sinds juli 2019 pas ben gaan reageren en ook vragen stellen. Om te zeggen dat je als beginnende niet de gewenste antwoorden krijgt ben ik dan ook niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Laatst online: 14-06 12:09
TucanoItaly schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb het erg naar m'n zin bij deze klant, maar het zou de nummer 1 reden zijn om er weg te gaan.
Mijn vorige opdracht verliep op exact dezelfde manier. Exchange beheerder die te lang hetzelfde doet en niets anders weet dan Exchange. Was heel erg kortaf, maakte ook van die vervelende opmerkingen/grapjes en lachte me soms zelfs uit. Ik moest met diegene samen werken vanwege een migratieproject naar Exchange Online. Ik heb er 3 maanden gezeten en ben toen weggegaan. Bij mijn exit gesprek wel aangegeven dat het niet te doen was om met hem samen te werken. Manager was ervan op de hoogte en wilde mij bij aanvang al ervoor waarschuwen, maar heeft het niet gedaan. Waarschijnlijk zullen ze diegene eruit werken zodra alles in de cloud draait. Ik was in ieder geval blij dat ik er niet meer werkte. In loondienst had ik het echt niet gepikt dus wat dat betreft is die eikel (voorlopig) er goed vanaf gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

iFap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:46:
maakte ook van die vervelende opmerkingen/grapjes en lachte me soms zelfs uit
Yup, heel herkenbaar. Ik weet niet wat er met zulke mensen is. Zodra er iemand in de kamer loopt en hij kan op 1 of andere manier iets afkraken, dan doet 'ie dat.

Vandaag kwam een teamleider een zeldzaam voorkomende bugje melden, en ik bevestigde dat de app niet werkt wanneer die bug zou optreden. "Oh", roept pestkop meteen, "je app werkt niet! Dat zei je toch, dat je app niet werkt?" en dan lachen.

Ik roep er meteen nog harder overheen, "je luistert weer niet naar wat er echt gezegd wordt, $persoon".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BennyV
TucanoItaly schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Yup, heel herkenbaar. Ik weet niet wat er met zulke mensen is. Zodra er iemand in de kamer loopt en hij kan op 1 of andere manier iets afkraken, dan doet 'ie dat.

Vandaag kwam een teamleider een zeldzaam voorkomende bugje melden, en ik bevestigde dat de app niet werkt wanneer die bug zou optreden. "Oh", roept pestkop meteen, "je app werkt niet! Dat zei je toch, dat je app niet werkt?" en dan lachen.

Ik roep er meteen nog harder overheen, "je luistert weer niet naar wat er echt gezegd wordt, $persoon".
"ach, als jij het beter had gekunt. Had $bedrijf mij niet hoeven inhuren voor 15K per maand."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
Ik snap echt niet dat bedrijven het toe laten dat een externe de sfeer op de werkvloer zo loopt te verpesten. Hoe speciaal moet die persoon zijn dat ze het accepteren? Als werkgever zijnde had ik zo'n persoon er meteen uitgeknikkerd en ervoor gezorgd dat iedereen in mijn cirkel weet wat voor een persoon hij/zij is.

Dacht dat we het treiteren en pesten voorbij waren na de middelbare school, blijkbaar sommige mensen niet. Dan heb je ook een triest leven.

Je zou dingen terug kunnen roepen wat tijdelijke voldoening geeft, of gewoon negeren en opzoek gaan naar een nieuwe opdracht. Ik zou zelf voor het 2e kiezen. Ik moet ook met plezier mijn werk kunnen doen en op zo'n manier wordt dat onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
[...]

Veel mensen beginnen voor zichzelf omdat ze een laag salaris niet meer willen pikken, maar evengoed heb je de vrijheid om dit soort onzin niet meer te pikken. Dit is een prima reden om door te zoeken en bij vertrek aan de opdrachtgever aangeven dat dit 100% met $persoon te maken heeft.

Flinke facturen zijn leuk, maar zolang je op maandag geen zin hebt om weer naar kantoor te gaan om wat voor reden dan ook breekt het je op termijn toch op. Het feit dat je hier moet posten om te ventileren (alleen maar goed dat je dat doet overigens) betekent wel dat het meer is dan een kleine ergernis.

Afbeeldingslocatie: https://www.explainxkcd.com/wiki/images/e/ec/settling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ietwat ander onderwerp: kan je kosten van de onsite (bij de klant) fitness opvoeren als zakelijke kosten? Als ik ga fitnessen doe ik dat om inzetbaar te blijven (minder uitval door ziekte) voor mijn eenmanszaak en zo de continuiteit te borgen. Ik heb immers een bureaubaan, dus met fitness stel ik mezelf in staat om dit werk te blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 12:54
Hmmbob schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:13:
Ietwat ander onderwerp: kan je kosten van de onsite (bij de klant) fitness opvoeren als zakelijke kosten? Als ik ga fitnessen doe ik dat om inzetbaar te blijven (minder uitval door ziekte) voor mijn eenmanszaak en zo de continuiteit te borgen. Ik heb immers een bureaubaan, dus met fitness stel ik mezelf in staat om dit werk te blijven doen.
Ik weet het niet, ik eet bijvoorbeeld ook iedere dag op lokatie van de werkgever om inzetbaar te blijven. Toch zijn deze niet zonder meer op te voeren als zakelijke kosten.

Vond dit :
https://www.belastingtips...n_sportschool_aftrekbaar/
FITNESS IS ZAKELIJK, MAAR TOCH NIET
Ondernemers moeten sporten om fit te blijven. Wanneer zijn de kosten aftrekbaar?

ZZP'er of eenmanszaak zonder personeel: de kosten zijn niet aftrekbaar. Er is geen sprake van bedrijfsfitness (ook al zou de sportschool dit zo op de factuur zetten).

Eenmanszaak of VOF met personeel: kosten voor bedrijfsfitness voor werknemer kan soms belastingvrij worden vergoed (kosten zijn dan aftrekbaar). Als fitness bij de werkgever (bijvoorbeeld in de kelder) heeft plaatsgevonden, zijn de kosten aftrekbaar voor de onderneming resp. mogen deze belastingvrij worden vergoed aan de werknemer. Als de werkgever een fitnesscentrum aanwijst waar iedereen mag sporten, zijn deze kosten aftrekbaar resp. kunnen belastingvrij worden vergoed. Voorwaarde is wel dat alle werknemers gebruik mogen maken van de regeling (90%). Of ze daadwerkelijk meedoen, is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Laatst online: 14-06 12:09
[...]

Ja, heel vervelend. Ik weet niet hoe lang je er zit maar als je daar voor een lange periode zit dan zou ik dit toch wel aankaarten bij een manager of teamlead. Je kan het pikken zoals ik het heb gedaan, maar als je daar toch wat langer zit dan lijkt me dat niet echt fijn. In jouw geval zou ik diegene dan keihard op z'n plek gezet hebben, of dit opnemen met een leidinggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Hmmbob schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:13:
Ik heb eens uitgezocht of een stoelmassage als zakelijke kosten kon boeken. Dat bleek eigenlijk alleen te kunnen als je een doktersbriefje hebt waarop staat dat het nodig is voor je werk.
Kans is dus erg klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Cornholio schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Ik heb eens uitgezocht of een stoelmassage als zakelijke kosten kon boeken. Dat bleek eigenlijk alleen te kunnen als je een doktersbriefje hebt waarop staat dat het nodig is voor je werk.
Ik kan online ook waar weinig positieve geluiden vinden, maar hoopte eigenlijk op de gouden tip waarmee het wél kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Cornholio schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Oh, dan kan mijn bril vanaf nu ook als zakelijke kosten geboekt worden! ;) Zonder gekkigheid zou je eigenlijk niet moeten vragen of kosten zakelijke te verantwoorden zijn, maar juist of ze niet privé te verantwoorden zijn. Sporten is net als mijn bril is in privé sfeer ook een profijt.

Zelf overweeg ik met een elektrische motor naar het werk te rijden, maar ondanks er geen privé voordeel is mag het rijbewijs, pak en helm niet als zakelijke kosten opgevoerd worden. Gelukkig voor die laatste twee valt dat goed te regelen als “korting” op de aanschaf van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
Deveon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Oh, dan kan mijn bril vanaf nu ook als zakelijke kosten geboekt worden!;) Zonder gekkigheid zou je eigenlijk niet moeten vragen of kosten zakelijke te verantwoorden zijn, maar juist of ze niet privé te verantwoorden zijn. Sporten is net als mijn bril is in privé sfeer ook een profijt.

Zelf overweeg ik met een elektrische motor naar het werk te rijden, maar ondanks er geen privé voordeel is mag het rijbewijs, pak en helm niet als zakelijke kosten opgevoerd worden. Gelukkig voor die laatste twee valt dat goed te regelen als “korting” op de aanschaf van de motor.
Mijn boekhouder, en verschillende plekken op 't internet, zeggen dat Motorkleding en helm wel zakelijk zijn.
https://www.baa.nl/een-mo...ak-iets-voor-u-misschien/

Ik heb mijn eerste setje prive gekocht (want rijlessen in eigen kleding is prettiger). Maar mijn Zomer outfit gaat dalijk gewoon op de zaak zodra er ook een Zakelijke motor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Geen gouden tip die legaal is :P Boeken als inhuur, of als algemene verkoopkosten. Maar het is officieel niet toegestaan dus bij een controle, als ze zo diep graven, is het natuurlijk direct een dingetje.
Oh, dan kan mijn bril vanaf nu ook als zakelijke kosten geboekt worden!;) Zonder gekkigheid zou je eigenlijk niet moeten vragen of kosten zakelijke te verantwoorden zijn, maar juist of ze niet privé te verantwoorden zijn. Sporten is net als mijn bril is in privé sfeer ook een profijt.
Maar profijt in drive is redelijk discutabel. Ik heb nu een goede bureaustoel en ga straks na de verhuizing een goed bureau kopen. Ja, daar heb ik prive ook profijt van, zij het niet dat ik prive niet die kwaliteit zou kopen. Privé zou ik niet 8 uur per dag erop/achter zitten om te werken, zakelijk wel. Dus vind ik dat ik het daarmee zakelijk volledig kan verantwoorden om in ieder geval die extra investering te boeken (en ik denk dat ik ga voor de volledige kosten).

Nu is iets basaal als een bril wellicht lastig, want weinigen hebben enkel tijdens het werk een bril nodig en als ze prive achter de laptop zitten niet. Maar als jij voor je werk een wat stevigere bril koopt (bij kantoorwerk wellicht wat zinloos) dan dat je prive zou kopen vind ik dat geen profijt in prive, je doet de extra uitgave om je werk goed te kunnen doen en kans op schade waardoor je je werk niet meer goed kunt doen, te verkleinen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
[...]

Als je hem op de zaak koop kan je gewoon alles netjes aftrekken want zonder kleding rijden is zo vervelend. Ik slijt gewoon best wat kleding als ik motor rij. Prive had ik meer dan genoeg aan een leren zomer pak maar voor de winter heb je veel meer nodig en ik rij echt prive niet in de winter.

De motor heeft een beetje een speciale regels bij de belastingdienst. Plus het ze doen niet al te moeilijk over.

Je moet je kilometers bij houden alleen is de bewijslast omgekeerd alleen bij bewijs van de belastingdienst (dus die moeten bewijzen dat het niet klopt) dan pas krijg je problemen. Plus geen bijtelling etc. alleen een verrekening (details weet ik niet precies meer mijn boekhouder regelt dat)

[ Voor 6% gewijzigd door MeZZiN op 13-01-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennyV
MeZZiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:45:
[...]

Als je hem op de zaak koop kan je gewoon alles netjes aftrekken want zonder kleding rijden is zo vervelend. Ik slijt gewoon best wat kleding als ik motor rij. Prive had ik meer dan genoeg aan een leren zomer pak maar voor de winter heb je veel meer nodig en ik rij echt prive niet in de winter.

De motor heeft een beetje een speciale regels bij de belastingdienst. Plus het ze doen niet al te moeilijk over.

Je moet je kilometers bij houden alleen is de bewijslast omgekeerd alleen bij bewijs van de belastingdienst (dus die moeten bewijzen dat het niet klopt) dan pas krijg je problemen. Plus geen bijtelling etc. alleen een verrekening (details weet ik niet precies meer mijn boekhouder regelt dat)
Je moet het percentage van wat je prive rijd als Persoonlijk markeren.
Als je 10,000KM per jaar rijd, en hiervan is 1.000K prive, moet je 10% van alle kosten als Prive markeren, de rest mag zakelijk betaald worden.
Echter ligt hier dus de bewijslast van bij de BD, als jij een eerlijke gok doet, van zeg 20% Prive… en het blijkt 22% te zijn, zal niemand hier moeilijker over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@BennyV @MeZZiN Thanks, ik zal het tzt even tegen mijn boekhouder aanhouden. Eerst maar eens het rijbewijs halen. Uiteindelijk helemaal geen behoefte om er privé motor te gaan rijden. Het gaat mij juist om stabiele reistijden en de extreem lage reiskosten van een elektrische motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
Deveon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:10:
@BennyV @MeZZiN Thanks, ik zal het tzt even tegen mijn boekhouder aanhouden. Eerst maar eens het rijbewijs halen. Uiteindelijk helemaal geen behoefte om er privé motor te gaan rijden. Het gaat mij juist om stabiele reistijden en de extreem lage reiskosten van een elektrische motor.
Bij mij is het andersom, prive rijden lijkt me heerlijk…. Maar ik koop wel een motor die ik ook zakelijk kan gaan gebruiken. (Nu zit ik op dit moment 4KM va huis, dus langer bezig met om/aan kleden dan met rijden….)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
Schuey schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:30:
[...]

Mag dit ook op de post vakliteratuur? :P

Heb overigens keurig mijn BTW identificatie nummer binnen. Gisteren begonnen een factur sjabloon in e-boekhouden aan te passen met mijn logo. Moet er alleen nog een kvk nummer bijzetten.

Een eerste indruk van e-boekhouden is echt heel erg positief. Duidelijke handleidingen en youtube video's, een hele trits aan grootboek rekeningen en relatief begrijpelijke taal. Vind ook de automatisering mooi, facturen rollen zo de site uit als je alles netjes doet, als het goed is.

Dit is natuurlijk een eerste indruk, maar erg blij dat ik me dat door jullie heb laten aanraden!
Let wel even op de btw berekening in e-boekhouden. Die verloopt soms niet helemaal lekker, waardoor ik bij het facturatiepakket een cent meer btw had dan in het boekhoudpakket. Daarom ook overgestapt op mijn eigen facturatie. Oplossing volgens e-boekhouden was dan om te gaan naar 'Beheer > Instellingen > Functies aan/uitzetten > BTW Berekening' en daar het op 'bereken per regel' instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mamorunl schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Let wel even op de btw berekening in e-boekhouden. Die verloopt soms niet helemaal lekker, waardoor ik bij het facturatiepakket een cent meer btw had dan in het boekhoudpakket. Daarom ook overgestapt op mijn eigen facturatie. Oplossing volgens e-boekhouden was dan om te gaan naar 'Beheer > Instellingen > Functies aan/uitzetten > BTW Berekening' en daar het op 'bereken per regel' instellen.
Afronding is altijd fun. Bij Acumulus kan dat in de centen lopen als je teveel decimalen hebt (of net op een rare breuk uitkomt). Ik ben nu ook overgestapt op e-boekhouden maar factureer ook vanuit e-boekhouden dus wellicht sowieso minder kans op afrondingsverschillen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 16:47
Ik sta op het punt m’n eerste opdracht aan te nemen. Nu kan ik kiezen tussen een contract voor zes of voor twaalf maanden. Enerzijds zou ik zeggen: twaalf maanden biedt zekerheid. Anderzijds: zes maanden geeft de mogelijkheid tussentijds te onderhandelen. Zie ik iets over het hoofd? Wat adviseren jullie?

En volgens mij is dit mijn eerste reactie hier in dit topic, ik zal me later uitgebreider voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
zou gewoon voor 12 gaan ze kunnen toch vaak tussentijds opzeggen per maand en bij 12 hoef je na een half jaar niet opnieuw een contract te regelen. Opnieuw onderhandelen zou kunnen maar komt niet heel vaak voor tijdens de looptijd van een contract / vernieuwing van contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Aantal maanden is beetje wassen neus natuurijk, vaak is er een wederzijdse opzegtermijn wat dus eigenlijk de lengte van je contact bepaald.

Zelf maak ik altijd jaarafspraken qua prijs, dan kan je voor 2021 je prijs weer wat verhogen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ernemmer op 13-01-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:44
mamorunl schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Let wel even op de btw berekening in e-boekhouden. Die verloopt soms niet helemaal lekker, waardoor ik bij het facturatiepakket een cent meer btw had dan in het boekhoudpakket. Daarom ook overgestapt op mijn eigen facturatie.
Het is natuurlijk op allerlei manieren mogelijk dat dat niet 100.00% overeenkomt. Zo zal het ene pakket op 2 decimalen afronden, terwijl het andere dat op 5 decimalen doet (of per regel vs over het totaal).

Maar, waarom is dat een probleem als je een apart boekhoudpakket gebruikt? Desnoods boek je 100 euro op je omet grootboek, en 20.58 euro voor de BTW. Waarom was dat relevant voor je boekhoudpakket? Situaties waarin je een klant korting geeft bij tijdige betaling, of incassokosten zijn voorbeelden van andere inkomsten waar geen factuur tegenover staat, maar moet je toch ook gewoon in je boekhouding opnemen.

Andere situatie die ik kan bedenken is als je iedere factuur nogmaals in je boekhoudpakket aanmaakte. Maar dat klinkt vooral als werk dubbel doen?
Ernemmer schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:38:
Aantal maanden is beetje wassen neus natuurijk, vaak is er een wederzijdse opzegtermijn wat dus eigenlijk de lengte van je contact bepaald.
Zo zit ik momenteel op een contract van 3.5 maand, inclusief een week opzegtermijn (wederzijds). Vond ik ook gek, at first. Echter, zorgt het wel voor een evaluatiemoment waarop je nog eens wat dingetjes kan bespreken. En ik wou mijn uurtarief iets omhoog doen (of eigenlijk de korting die de recruiter bedongen had er weer afhalen), en dan creëer je hiermee een natuurlijk moment om dat soort dingen te bespreken.

[ Voor 23% gewijzigd door Freeaqingme op 13-01-2020 14:40 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennyV
roelboel schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:36:
Ik sta op het punt m’n eerste opdracht aan te nemen. Nu kan ik kiezen tussen een contract voor zes of voor twaalf maanden. Enerzijds zou ik zeggen: twaalf maanden biedt zekerheid. Anderzijds: zes maanden geeft de mogelijkheid tussentijds te onderhandelen. Zie ik iets over het hoofd? Wat adviseren jullie?

En volgens mij is dit mijn eerste reactie hier in dit topic, ik zal me later uitgebreider voorstellen.
Ik ben aangenomen voor een opdracht van 3 maanden met optie tot verlenging… In September.
Hebben in overleg besloten een jaar contract van te maken zodat we niet bij elke 3 maanden daadwerkelijk een verlenging hoeven te regelen.
opzegtermijn van 1 kalendermaand van beide kanten.

Tussentijds onderhandelen. Tjah… Als je er nu genoegen mee neemt, waarom over 6 maanden dan niet meer?
Of anders, als je er over 6 maanden geen genoegen mee zou nemen...WAarom nu dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
[...]

Oh, dan kan mijn bril vanaf nu ook als zakelijke kosten geboekt worden! ;) Zonder gekkigheid zou je eigenlijk niet moeten vragen of kosten zakelijke te verantwoorden zijn, maar juist of ze niet privé te verantwoorden zijn. Sporten is net als mijn bril is in privé sfeer ook een profijt.

Ik heb een bril met speciale blauwfilter voor beeldschermwerk, daarmee wordt het een zakelijke bril.

En motorkleding zie ik als een accesoire voor de motor. Bij een zakelijke motor zijn de accesoires ook zakelijk. Je bent ook verplicht om een helm te dragen.

Kinderzitjes in een zakelijke auto zijn ook gewoon zakelijk. Net als fancy velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:44
pirke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Kinderzitjes in een zakelijke auto zijn ook gewoon zakelijk. Net als fancy velgen.
Wellicht als je een kinderopvang ofzo hebt. Maar het lijkt me dat als je kind in de auto zit je op dat moment de auto voor prive gebruikt, en dat kinderzitje daarmee ook uitsluitend prive is? Zo heb ik mijn pc geheel zakelijk aangeschaft. Maar toen ik er een zwaardere GPU in wou hangen voor die ene avond in de 3 maanden dat ik er ook op game heb ik die maar prive weggeboekt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Freeaqingme schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:39:
[...]

Het is natuurlijk op allerlei manieren mogelijk dat dat niet 100.00% overeenkomt. Zo zal het ene pakket op 2 decimalen afronden, terwijl het andere dat op 5 decimalen doet (of per regel vs over het totaal).

Maar, waarom is dat een probleem als je een apart boekhoudpakket gebruikt? Desnoods boek je 100 euro op je omet grootboek, en 20.58 euro voor de BTW. Waarom was dat relevant voor je boekhoudpakket? Situaties waarin je een klant korting geeft bij tijdige betaling, of incassokosten zijn voorbeelden van andere inkomsten waar geen factuur tegenover staat, maar moet je toch ook gewoon in je boekhouding opnemen.

Andere situatie die ik kan bedenken is als je iedere factuur nogmaals in je boekhoudpakket aanmaakte. Maar dat klinkt vooral als werk dubbel doen?
Ik gebruikte hetzelfde pakket - deed facturen aanmaken en boeken in e-boekhouden - maar miste toch wat functies en als je dan programmeur bent, doe je het uiteraard zelf :+

Het ging mij meer om de manier waarop. Ik gebruikte hetzelfde pakket en dan nog kwamen de bedragen niet overeen tussen het boekhoudgedeelte en het facturatiegedeelte. Ja, het was maar 1 cent, maar om dat iedere keer te doen had ik geen zin in. Plus die vrijheid met mijn eigen pakket vond ik wel handig.

Iedere factuur wordt nu gewoon aangemaakt in eigen pakket en via de API van e-boekhouden netjes ingeklopt. Daarnaast worden betalingen via de koppeling met knab automatisch in e-boekhouden gezet en dat wordt dan weer automatisch verwerkt in mijn facturatiepakket. Dus ik doe verder niets dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Freeaqingme schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Wellicht als je een kinderopvang ofzo hebt. Maar het lijkt me dat als je kind in de auto zit je op dat moment de auto voor prive gebruikt, en dat kinderzitje daarmee ook uitsluitend prive is? Zo heb ik mijn pc geheel zakelijk aangeschaft. Maar toen ik er een zwaardere GPU in wou hangen voor die ene avond in de 3 maanden dat ik er ook op game heb ik die maar prive weggeboekt.
De auto is zakelijk, dus alles wat met die auto te maken heeft is ook zakelijk. Kinderzitjes dus ook. Je betaalt al bijtelling voor het prive gebruik.

Een PC zonder GPU heb je niks aan, dus die dikke game GPU is ook gewoon zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-07 09:17
pirke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:44:
[...]

De auto is zakelijk, dus alles wat met die auto te maken heeft is ook zakelijk. Kinderzitjes dus ook. Je betaalt al bijtelling voor het prive gebruik.

Een PC zonder GPU heb je niks aan, dus die dikke game GPU is ook gewoon zakelijk.
Ik vraag me sterk af of je dat bij een controle hard kan maken. Als je geen grafisch beroep hebt of grafisch werk moet doen of je daarvoor 2 dikke videokaarten in je "werk pc" mag duwen. Daarnaast kan het zomaar zijn dat ze roepen dat hij hierdoor ook prive te gebruiken is voor andere zaken en je dus een gedeelte niet mag aftrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

xeromorphic schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:49:
Ik vraag me sterk af of je dat bij een controle hard kan maken. Als je geen grafisch beroep hebt of grafisch werk moet doen of je daarvoor 2 dikke videokaarten in je "werk pc" mag duwen. Daarnaast kan het zomaar zijn dat ze roepen dat hij hierdoor ook prive te gebruiken is voor andere zaken en je dus een gedeelte niet mag aftrekken.
Bij een laptop is dat lastiger daar heb je geen bijtelling. Ik zou het overigens wel doen, ik heb mijn laptop ook 100% zakelijk. Mocht er controle komen en de belastingdienst vind echt dat ik 20% prive moet boeken zien we die discussie dan wel weer.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zou een GPU meteen zakelijk boeken, maar een kinderzitje zou ik zelf niet zo snel doen.
MeZZiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:54:
Alles met de auto kan zakelijk kinderzitje ook, je betaald al genoeg bij telling maar goed.
Omdat je al 'genoeg bijtelling betaalt', mag het? Die kende ik nog niet. Accepteert de belastingdienst deze redenatie ?:)

[ Voor 65% gewijzigd door sverzijl op 13-01-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik heb ook een laptop met zware GPU.

Maar als jij een werkstation wilt hebben met vette GPU dat kan toch omdat je 2 seconden wint op je build prima toch :)

Alles met de auto kan zakelijk kinderzitje ook, je betaald al genoeg bij telling maar goed.

Het argument is dat het niet per se zakelijk is maar dan kan ik ook een hoop dingen in twijfel trekken waarom een monitor / printer / dure velgen / was beurt / dure laptop / telefoon (je kan ook een cheap phone nemen) / tablet / parkeer kaart .... de belastingdient kan niet heel veel zeggen of het wel of niet zakelijk is al je het maar aannemelijk kan maken en voor veel van deze dingen is het niet heel moeilijk om het aannemelijk te maken. Zelfs het kinderzitje omdat hij wel netjes bij de auto moet passen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 09-07 20:51

_Arthur

blub

pirke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:44:
Is die rit met je kiddo's naar de kinderopvang dan zakelijk opeens? Of neem je ze mee naar de zaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
xeromorphic schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:49:
[...]

De belastingdienst houdt zich niet bezig met hoe jij je bedrijf runt en welke keuzes je maakt. Ze controleren alleen of je aan de regels voldoet.

Ik mag 30 auto's kopen en op de zaak zetten, voor elke dag vd maand een andere. Of dat nu sportwagens, fiat panda's of bestelbusjes zijn boeit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
_Arthur schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Is die rit met je kiddo's naar de kinderopvang dan zakelijk opeens? Of neem je ze mee naar de zaak :+
Het is een accessoire voor een zakelijke auto. Dat maakt de accessoire ook zakelijk.

Als jij andere velgen koopt omdat je die mooier vindt, dat maakt de velg ook niet opeens prive. Of een dikke subwoofer laat inbouwen. Alles wat betrekking heeft op die auto is zakelijk, ook de parkeerkosten bij de efteling of de tol in zuid frankrijk.

Wat je niet moet doen is de zakelijke kinderzitjes in je prive auto gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

pirke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:59:
Het is een accessoire voor een zakelijke auto. Dat maakt de accessoire ook zakelijk.
Als je bijtelling lapt snap ik hem. Maar dat wordt niet duidelijk uit je schrijfsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
_Arthur schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Als je bijtelling lapt snap ik hem. Maar dat wordt niet duidelijk uit je schrijfsels.
Dan moet je beter lezen ;)

pirke in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Freeaqingme schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Hoezo niet? Dat kinderzitje gebruik je voor de auto. Voor de auto betaal je bijtelling, juist om dat privegebruik te compenseren. Alle auto-accessoires mag je gewoon zakelijk aanschaffen als je je auto zakelijk rijdt. Huren van een skibox voor de wintersport en alle benodigde vignetten mag bijv ook gewoon zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

"Je betaalt al bijtelling voor het prive gebruik.". Las ik niet dat -jij- bijtelling betaald. Dan had er wel "Ik betaal.." gestaan he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
sverzijl schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:51:
Zou een GPU meteen zakelijk boeken, maar een kinderzitje zou ik zelf niet zo snel doen.

[...]

Omdat je al 'genoeg bijtelling betaalt', mag het? Die kende ik nog niet. Accepteert de belastingdienst deze redenatie ?:)
Sorry iets te kort door de bocht maar een kinderzitje is toch niet anders dan fancy velgen. En ja je betaald er toch gewoon voor het prive gebruik van je auto + extra's

De belastingdienst kan en mag jouw niet voorschrijven hoe jij je bedrijf runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
pirke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:56:
[...]

De belastingdienst houdt zich niet bezig met hoe jij je bedrijf runt en welke keuzes je maakt. Ze controleren alleen of je aan de regels voldoet.

Ik mag 30 auto's kopen en op de zaak zetten, voor elke dag vd maand een andere. Of dat nu sportwagens, fiat panda's of bestelbusjes zijn boeit niet.
Alleen moet je kunnen aantonen dat alle 30 auto's een zakelijk doel dienen. Dat lijkt mij erg lastig als eenmanszaak zonder personeel; Maar goed we gaan nu wel offtopic, dus dit is mijn laatste bericht hierover.
Onder aan de streep kan je alles wat je maar wil zakelijk boeken van flosdraad tot een tesla, het is alleen de kunst om te kunnen uitleggen dat alles wat je zakelijk boekt een zakelijk doel dient.

edit: voor wat betreft het kinderzitje, die mag je gewoon zakelijk boeken in een zakelijke auto. Je kan immers ook een dikke radio in je auto laten inbouwen en een trekhaak aan laten brengen, zonder dat je deze voor je werk nodig hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door xeromorphic op 13-01-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als zou je geen bijtelling gebruiken mag je nog steeds zakelijke kinderzitjes erin stoppen. Je mag alleen max 500km prive rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
xeromorphic schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Alleen moet je kunnen aantonen dat alle 30 auto's een zakelijk doel dienen. Dat lijkt mij erg lastig als eenmanszaak zonder personeel; Maar goed we gaan nu wel offtopic, dus dit is mijn laatste bericht hierover.
Onder aan de streep kan je alles wat je maar wil zakelijk boeken van flosdraad tot een tesla, het is alleen de kunst om te kunnen uitleggen dat alles wat je zakelijk boekt een zakelijk doel dient.
Voor naar de klant te kunnen rijden. Klaar, genoeg uitleg. En als ze al doorvragen dan zeg je dat je graag elke dag een andere pakt. Dat is de vrijheid die je hebt als ondernemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Met 30 auto's heb je dan toch tot 6000 bijtellingvrije kilometers te pakken!

Persoonlijk denk ik dat hoe van dit soort "creatieve boekhouding" de inspecteur tegen komt, hoe dieper hij gaat graven en elke fout maximale boete oplegt waar je anders misschien mee weg was gekomen.

Overigens kan je niet zo maar de uitzonderlijke situatie van de ene zakelijke kosten spiegelen naar de ander. Voor de auto, telefoon, computer, kleding en kantoor-aan-huis gelden nou eenmaal zeer afwijken regels met betrekking tot privé gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 13-01-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
Deveon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:12:
Met 30 auto's heb je dan toch tot 6000 bijtellingvrije kilometers te pakken!

Persoonlijk denk ik dat hoe van dit soort "creatieve boekhouding" de inspecteur tegen komt, hoe dieper hij gaat graven en elke fout maximale boete oplegt waar je anders misschien mee weg was gekomen.

Overigens kan je niet zo maar de uitzonderlijke situatie van de ene zakelijke kosten spiegelen naar de ander. Voor de auto, telefoon, computer, kleding en kantoor-aan-huis gelden nou eenmaal zeer afwijken regels met betrekking tot privé gebruik.
Met 30 auto's heb je ook makkelijk 30*15e(Uitgaande van kleine lichte auto's) *12 = 5400 euro wegenbelasting… Weet niet of je dan goedkoper uit bent dan 1 auto met bijtelling te rijden :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Het gaat ook niet om goedkoop, maar om hoe vrij je bent om je eigen bedrijf te runnen zoals jij dat wilt. Antwoord: extreem vrij.

@Deveon Met 30 auto's is de max nog steeds 500km prive totaal. Als je met 2 auto's 250,5 km maakt (501km totaal), moet je over alle auto's bijtelling betalen.

Als je 11 maanden een zakelijke auto hebt gehad zonder prive kilometers, en in december ruil je die in voor een elektrische, dan is het slim om in december nog steeds (bijna) geen prive kilometers te rijden zodat het totaal over alle auto's in dat jaar niet over de 500km komt, anders mag je over de eerste auto ook bijtelling gaan betalen. Daar is genoeg jurisprudentie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
pirke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:20:
Het gaat ook niet om goedkoop, maar om hoe vrij je bent om je eigen bedrijf te runnen zoals jij dat wilt. Antwoord: extreem vrij.

@Deveon Met 30 auto's is de max nog steeds 500km prive totaal. Als je met 2 auto's 250,5 km maakt (501km totaal), moet je over alle auto's bijtelling betalen.

Als je 11 maanden een zakelijke auto hebt gehad zonder prive kilometers, en in december ruil je die in voor een elektrische, dan is het slim om in december nog steeds (bijna) geen prive kilometers te rijden zodat het totaal over alle auto's in dat jaar niet over de 500km komt, anders mag je over de eerste auto ook bijtelling gaan betalen. Daar is genoeg jurisprudentie over.
Bij vervanging, ja. Echter lijkt mij dit niet als je tegelijk meer auto's op de zaak hebt zoals bijvoorbeeld een personenwagen in de bijtelling en een bus zonder.

Daarnaast heb ik vorige jaar kosteloos 2,5 maand in een BMW gereden terwijl mijn werkgever de bijtelling van mijn Tesla hanteerde. Het codewoord is volgens mij "kosteloos" aangezien de BMW geen zakelijke kostenpost was terwijl een voorloop auto dit wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MeZZiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Sorry iets te kort door de bocht maar een kinderzitje is toch niet anders dan fancy velgen. En ja je betaald er toch gewoon voor het prive gebruik van je auto + extra's

De belastingdienst kan en mag jouw niet voorschrijven hoe jij je bedrijf runt.
Je betaalt toch geen bijtelling over de accessoires die je achteraf koopt? En een kinderzitje om je bedrijf te runnen .. misschien mag het hoor, maar het klinkt niet logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:06
sverzijl schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Je betaalt toch geen bijtelling over de accessoires die je achteraf koopt? En een kinderzitje om je bedrijf te runnen .. misschien mag het hoor, maar het klinkt niet logisch
AAls je zo zou betekenen zou je alleen een basis auto mogen aanschaffen zakelijk. Extra’s zoals radio, navigatie, die mooie verlichting op de vloer. Enz. Moet je dan ook niet mee rekenen al zitten ze in je auto.

Alles in en om je auto zijn aftrekbaar. Zitjes dak dragers fietsen dragers enz.

Stel. Je moet 50 km rijden laatste 4 km moet je met de fiets. Dan kan je de trekhaak, fietsen drager en je fiets aftrekken.

Kinderzitje heb je nodig om je kind veilig te vervoeren. Maar je hebt de auto ook nodig om naar je werk te komen. Belasting dienst gaat echt niet zeggen dat is privé. Je hebt het nodig ivm veilig vervoer. En je kan niet eerst even 4km op de fiets je kind wegbrengen en daarna terug naar huis om dan de auto te pakken. (Kan wel maar niet economische). Je hebt dus zakelijk baat bij het kinderzitje.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
To_Tall schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:03:
[...]

AAls je zo zou betekenen zou je alleen een basis auto mogen aanschaffen zakelijk. Extra’s zoals radio, navigatie, die mooie verlichting op de vloer. Enz. Moet je dan ook niet mee rekenen al zitten ze in je auto.
Daar rijd je zakelijk mee dus dat strookt met mijn gevoel dat dit ook zakelijke kosten zijn.

Een kinderzitje kan je alleen voor privé doeleinden gebruiken. Je neemt je kind niet mee naar je werk, hooguit breng je je kind naar school oid, maar dan zijn dat ook meteen privé kilometers.

Maar nogmaals het zal wel kloppen hoor, het strookt alleen niet met mijn gevoel that’s all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:37
Ik ben bezig met het invullen van een antwoordformulier op een mogelijke opdracht. Indien jullie tijd hebben heb ik 2 korte vragen waar ik zelf niet helemaal uit kom.

spoiler:
Wat verstaan jullie onder het testen van opgeleverde beheer taken en het testen van uitgevoerde changes?

Ik vind het redelijk vaag. Wat zijn 'opgeleverde beheer taken' bijvoorbeeld?
Hoe test je een uitgevoerde change (behalve het uitvoeren van de requirements die je van te voren hebt gespecificeerd)

Let op, het gaat niet om een 'tester' rol (gaat om een Linux specialist/beheerder).

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 21:56

AJM

c-nan schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:19:
Ik ben bezig met het invullen van een antwoordformulier op een mogelijke opdracht. Indien jullie tijd hebben heb ik 2 korte vragen waar ik zelf niet helemaal uit kom.

spoiler:
Wat verstaan jullie onder het testen van opgeleverde beheer taken en het testen van uitgevoerde changes?

Hoe test je een uitgevoerde change (behalve het uitvoeren van de requirements die je van te voren hebt gespecificeerd)

Let op, het gaat niet om een 'tester' rol (gaat om een Linux specialist/beheerder).
Ik denk bij beheertaken aan bijvoorbeeld scripts maken, securitypatches installeren, certificaten vervangen? Iets in die richting? Maar ik ben geen beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe

spoiler:

Dat ligt echt compleet aan de inhoudelijke taken. Het testen van uitgevoerde changes lijkt mij niet al te lastig. Wanneer je een change doet heb je daar een verwacht resultaat bij. Na het uitvoeren van de change verifier je dat.

Het testen van "opgeleverde beheer taken", geen idee wat daar precies mee bedoelt zou worden. Wellicht controleren of de updates echt geïnstalleerd zijn op de juiste manier na yum update/apt-get upgrade?

Zonder concrete voorbeelden zijn die 2 vragen/stellingen enorm vaag en kan het alle kanten op gaan. Zou dus geen aannames maken en vragen naar opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Hatsjoe schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Dat ligt echt compleet aan de inhoudelijke taken. Het testen van uitgevoerde changes lijkt mij niet al te lastig. Wanneer je een change doet heb je daar een verwacht resultaat bij. Na het uitvoeren van de change verifier je dat.

Het testen van "opgeleverde beheer taken", geen idee wat daar precies mee bedoelt zou worden. Wellicht controleren of de updates echt geïnstalleerd zijn op de juiste manier na yum update/apt-get upgrade?

Zonder concrete voorbeelden zijn die 2 vragen/stellingen enorm vaag en kan het alle kanten op gaan. Zou dus geen aannames maken en vragen naar opheldering.
Dat is letterlijk zoals het er staat, zonder verder uitleg of voorbeelden. Ik weet heel goed wat beheer taken en changes zijn, maar het testen ervan vind ik nogal opmerkelijk. Dat is wat je standaard doet en geen functie of rol kan zijn (zolang je geen tester bent). Ik zal het de recruiter maar vragen dan :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
c-nan schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:27:
[...]

Dat is letterlijk zoals het er staat, zonder verder uitleg of voorbeelden. Ik weet heel goed wat beheer taken en changes zijn, maar het testen ervan vind ik nogal opmerkelijk. Dat is wat je standaard doet en geen functie of rol kan zijn (zolang je geen tester bent). Ik zal het de recruiter maar vragen dan :)

Thanks!
Het testen en controleren van je werk zou je altijd moeten doen. Dit zou geen aparte rol moeten zijn, is dat nu wel zoals het gepresenteerd wordt? Het zou hoogstens zo moeten zijn dat je het werk van een ander moet controleren wanneer er een 4 ogen principe geldt, en andersom iemand die jouw werk controleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Hatsjoe schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Het testen en controleren van je werk zou je altijd moeten doen. Dit zou geen aparte rol moeten zijn, is dat nu wel zoals het gepresenteerd wordt?
Er wordt helemaal geen context gegeven. Geen idee.
Het zou hoogstens zo moeten zijn dat je het werk van een ander moet controleren wanneer er een 4 ogen principe geldt, en andersom iemand die jouw werk controleert.
Zou kunnen, maar het 4 ogen principe (of reviewen van andermans werk) doe je voornamelijk bij het doorvoeren van wijzigingen (changes). Niet bij het uitvoeren van (dagelijkse) beheer taken. Review van je taken zou je altijd al moeten doen.

Ik vraag het de recruiter wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV

spoiler:

Voorbeeld van een beheer taak: ochtend controle. Testen van deze taak: "is deze taak volgens de beschreven procedure uitgevoerd, zijn hierbij aanpassingen aan de procedure nodig?

Wanneer je zelf een procedure hebt geschreven", test je deze door hem een tweede keer op dezelfde manier te doen... Resultaat zou hetzelfde moeten zijn.

Change opdacht is simpeler...
Voor de change uitgevoerd word is er een test(of meerdere) moment afgesproken. Hierbij worden bepaalde onderdelen van de change getoetst op correcte uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

spoiler:

Bedoelen ze misschien eigenlijk het toets van beheerstaken? De taken zelf worden opgeleverd bij eindigen van het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47

spoiler:

Eigenlijk is de vraag, hoe test je je opgeleverde werk. Hoe zorg je dat wat je oplevert getest is en hoe pak je dat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07 15:35
Deveon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Bij vervanging, ja. Echter lijkt mij dit niet als je tegelijk meer auto's op de zaak hebt zoals bijvoorbeeld een personenwagen in de bijtelling en een bus zonder.

Daarnaast heb ik vorige jaar kosteloos 2,5 maand in een BMW gereden terwijl mijn werkgever de bijtelling van mijn Tesla hanteerde. Het codewoord is volgens mij "kosteloos" aangezien de BMW geen zakelijke kostenpost was terwijl een voorloop auto dit wel is.
De 500km geldt voor alle autos bij elkaar, 500km kun je niet bij elkaar optellen. En als je een bmw had als vervangende auto voor 2,5 maanden, had je zeker voor die 2,5 maanden de bijtelling moeten betalen van de bmw en niet de tesla. In principe zou je alles per dag moeten terugrekenen, maar bij 2 dagen vervangend vervoer wordt daar niet moeilijk over gedaan, maar de auto die je in een maand het langst hebt geldt sowieso de bijtelling voor, of dat nou vervangend vervoer is of niet. Dat je werkgever het niet zo heeft geregistreerd is een mazzeltje voor jou en een mazzeltje voor de werkgever dat die niet is gecontroleerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

iFap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:21:
In jouw geval zou ik diegene dan keihard op z'n plek gezet hebben, of dit opnemen met een leidinggevende.
Bulder schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:56:
Flinke facturen zijn leuk, maar zolang je op maandag geen zin hebt om weer naar kantoor te gaan om wat voor reden dan ook breekt het je op termijn toch op. Het feit dat je hier moet posten om te ventileren (alleen maar goed dat je dat doet overigens) betekent wel dat het meer is dan een kleine ergernis.
Ja, het is wel meer dan een kleine ergernis. Ik heb nog steeds gewoon zin om naar kantoor te gaan, maar als dat er niet meer is, dan zoek ik een andere klus. Aan de andere kant, het geeft me op een bepaalde manier ook wel een impuls, het geeft een uitdaging om dit probleem op te lossen.

@Hatsjoe Ik denk dat er een aantal redenen zijn. Ten eerste kennen klant en freelancer elkaar uit de studietijd. Ten tweede heeft klant in kwestie een laissez-faire (edit: hands-off) management stijl. Dat vind ik een acceptabele stijl, en past wel bij zelfsturende professionals. Het heeft ze ook geen windeieren gelegd, deze persoon in kwestie heeft binnen een jaar of vier-vijf toch een volledige suite van apps gebouwd die intensief in het bedrijf gebruikt worden. En als laatste; het is geen "sexy" bedrijf en wellicht is het lastig om vaste krachten te krijgen. Maar inderdaad, opstappen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 20:50
TucanoItaly schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:00:
[...]
@Hatsjoe ...heeft klant in kwestie een laissez-faire houding t.a.v. management..
Sorry die moest ik even googlen: :*)

Frans: lett: laat maar gaan. Aanvankelijk economisch uitgangspunt dat de overheid niet moet ngrijpen in de marktwerking van de economie. Voor het eerst geuit tegen het mercantilisme en protectionisme in het Frankrjik onder Louis XIV, (17e eeuw) waarbij het voor de wereld als geheel beter zou zijn als protectionistische maatregelen zouden worden afgeschaft. Ook kan men denken aan Adam Smith, die in Wealth of Nations (1776) uitlegde hoe als een ieder zijn eigen belangen nastreeft - het gemeenschappelijk belang het beste gediend wordt. De uitdrukking komt ook buiten de economie voor, bijv in de opvoeding van kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22
MeZZiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:05:
Sorry iets te kort door de bocht maar een kinderzitje is toch niet anders dan fancy velgen.
M'n vorige leaseauto was ook inclusief kinderzitjes en leren bekleding. Geen leren bekleding op de kinderzitjes helaas :)

spoiler:

Mijn vermoeden: ze hebben frustraties m.b.t. mensen die shit 'maken' zonder ook daadwerkelijk te testen of het ook goed werkt en dat willen ze nu voorkomen. Dus het is voor jou vooral een kans om te laten zien dat je een vakman bent die z'n werk gewoon serieus neemt. Dit i.t.t. alle "ja maar het moet nu echt werken" "euh nee het werkt niet" "oh wacht, firewall vergeten" beheerders.

[ Voor 62% gewijzigd door Hydra op 14-01-2020 09:08 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
miena21 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Sorry die moest ik even googlen: :*)
Pak dan deze:
What is Laissez-Faire Leadership? How Autonomy Can Drive Success

Laissez-faire leadership is based on trust. People who enjoy a wide degree of latitude in making decisions and working on projects autonomously are often most comfortable with laissez-faire leaders.

At the opposite end of the spectrum, people who work well in a rigid environment with clear directives and routine goals typically prefer authoritarian leaders.

What is laissez-faire leadership?

The short version of laissez-faire leadership: Do what you want as long as you get the job done right.

From a laissez-faire leader's perspective, the key to success is to build a strong team — and then stay out of the way.

Loosely translated from its French origins, laissez-faire means "let it be" or "leave it alone." In practice, it means leaders leave it up to their subordinates to complete responsibilities in a manner they choose, without requiring strict policies or procedures.

Although laissez-faire leadership does not fit every organization, industry or situation, some workplaces thrive under laissez-faire leaders. It’s all a matter of finding the right match.
Het bronartikel gaat nog veel verder met voorbeelden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 09:59

dlmh

Lo-Fi

Hatsjoe schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:13:
Niet eens zo'n gek idee. Een partij voor ondernemers, door ondernemers.
Eehhhmm, wat is de VVD dan? Want als er een partij is waar veel ondernemers in zitten en waar veel weer uitvloeit naar het bedrijfsleven dan is het de VVD wel. Ze lijken wel meer begaan met grote corporaties dan met de "kleine ondernemer", maar toch...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

:Y

Heb 'm ook maar even ge-edit en "hands-off" toegevoegd. Nu draait mijn docent Nederlands zich om in zijn graf :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
dlmh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Eehhhmm, wat is de VVD dan? Want als er een partij is waar veel ondernemers in zitten en waar veel weer uitvloeit naar het bedrijfsleven dan is het de VVD wel. Ze lijken wel meer begaan met grote corporaties dan met de "kleine ondernemer", maar toch...
Vereniging Voor Dividend....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Wat heeft de VVD als grootste partij sinds 2010 voor ondernemers precies realiseert dan? De wet DBA noem ik nou niet echt een positieve wijziging. Naar mijn mening is de focus van de VVD meer verplaatst naar de werkende Nederlander die vreest dat zijn baan ingenomen wordt door vluchtelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
[...]

VVD is inderdaad meer de partij voor de grote multinationals. Maar ik vind het knap hoe goed ze hun sprookjes verkocht krijgen aan de 1 tot 2x modaal verdienende mensen die steeds meer belasting mogen betalen terwijl ze geloven dat de belasting voor hen omlaag gaat...

Disclaimer: in een grijs verleden heb ik zelf ook ooit VVD gestemd, tot Wiebes met de wet DBA onzin begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 16:47
Deveon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:28:
@Genestealer Wat houd je tegen om bij de KvK in te schrijven? De kosten zijn het niet.

Enige tip die ik kan geven is zorg voor een dummy telefoonnummer om ongewenste telefoontjes te voorkomen. Wie geïnteresseerd is in jou kunde zal echter niet via de KvK je nummer opzoeken.
Ik ga me vanmiddag inschrijven. Is het toegestaan, zo’n dummytelefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Lijkt me gewoon een test beheerder :) Of gewoon linux beheerder.

Maar het is gewoon onderdeel van je rol als linux specialist/beheerder waarbij deze blijkbaar meer gericht is op testen op de omgevingen / controleren / review van de gemaakte changes. Zie heb bij mijn klant ook dat er een extreem process is voor deze taken. Alles maar dan ook alles meot uitgebreid getest worden en op de verschillende omgevingen uitgerold worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
roelboel schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:20:
[...]

Een verlopen telefoonnummer is uiteindelijk ook dummy; verwacht niet dat dat een probleem is.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al een half jaar niet meer gebeld word door callcenters en robots.

Ik heb me als ZZP wel gewoon in het bel me niet register gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
[...]

Ik wilde dat ik het destijds gedaan had. Grootste spam-veroorzaker de KvK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Bij de balie gaven ze aan dat de KvK zelf dit nummer niet gebruikt om contact op te nemen. Het is oorspronkelijk bedoelt zodat klanten je weten te vinden, maar daar zie ik als ZZP'er de toegevoegde waarde niet in. Zelf heb ik mijn vaste nummer opgegeven welke direct in een voicemail verdwijnt en het blijkt dat de optie om geen acquisitie te wensen wordt door de telemarketeers volledig genegeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 14-01-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, ik heb "in den beginne" (eerste 2, 3 weken ofzo) een paar energiemaatschappijen aan de telefoon gehad, maar daarna niets meer. Lijkt dus afgenomen te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Hier nog steeds regelmatig, maar '0000'/onbekende nummers neem ik sowieso al niet meer op (dus zou ook een nieuwe klant kunnen zijn, not:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-07 19:59

bord4kop

maximaal 100KB!

Hello, this is <insert random English name >, you are interested in the investment market, yes?

Hi, you are speaking with, <insert random English name>, I am calling you about...

Echt, soms 2x per dag :( NEE, flikker op..

Bel me niet register trekken ze zich niets van aan. Dus ik zeg tegenwoordig gewoon: "Ik spreek alleen Nederlands" :+

| Security Management |

Pagina: 1 ... 130 ... 633 Laatste