wvdl schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:42:
[...]
euhmm, jij bent degene die btw, economische circulatie erbij haalt.
Ik benadruk alleen maar dat er flink wat geld op de bank blijft staan wat niet meer de economie (op korte termijn) ingaat.
Bij de "Groot verdieners" misschien, bij de onderkant van de ZZP Markt is het toch vooral her-investeren. Wij hebben dan ook nog eens weinig apparatuur nodig…
Echter is het punt wat Hydra en ik maakte, dat OOK geld op de spaarrekening van ons ZZPers, word belast op een gegeven moment.
En als we dan toch spaargeld erbij halen… Denk dat een gemiddeld MKB-Groot MKB meer spaart dan een stapeltje ZZPers bij elkaar… Over de Grote bedrijven nog niet eens te spreken…
1. Frits Goldschmeding
De rijkste man van Nederland is Frits Goldschmeding. Met een vermogen van 4,7 miljard euro is hij de aanvoerder de Quote 500. De naam Goldschmeding doet niet bij iedereen meteen een belletje rinkelen. Hij stond ooit aan de wieg van Randstad Uitzendbureau.
Al die Randstad poppetjes, die minder belasting betalen als ik… allemaal zodat mijnheer 4.7 miljard kan sparen. Geloof me, die weet ook prima hoe hij belasting moet "ontlopen".
Maar ik begrijp wel dat we uit deze discussie niet verder gaan komen ;-), ik ben het echter pertinent niet eens met jouw statement dat de overheid de regels aanscherpt vanwegen het "Zzpers betalen te weinig belasting" verhaal.
1. De belasting kortingen zijn ooit in het leven geroepen om die onderkant juist wel een leven te geven.
2. We hebben nu besloten dat de onderkant terug in loondienst moet want ZZPen loont niet, dus moeten we ook stoppen met die kortingen.
Volgens mij is het niet veel moeilijker dan dat.
jadjong schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:50:
[...]
Dat is het ook niet, het is een toevoeging op 'ik ben niet voor mijzelf begonnen omdat het meer geld oplevert'.
Als vrijheid de grootste motivator is om voor jezelf aan de slag te gaan zou je verwachten dat de meerderheid voor +/- zijn oude salaris via een payroll instantie aan het werk is. Toch ken ik er maar eentje en die heeft er elke keer spijt van als de laptop stuk gaat, de auto naar de garage moet of simpelweg de jaarlijkse aangifte bij de BD ingediend moet worden.
Grootste, zeker. Enige? Nee. Ik heb de ambitie om wel meer op te bouwen dan alleen Freelance de rest van mijn leven. Hoe/wat ben ik nog niet zeker.
[
Voor 17% gewijzigd door
BennyV op 24-10-2019 07:57
]