@
c-nan
Hoe complex is de JSON? Indien niet te lastig, dan kun je in veel frameworks gewoon een model inkloppen dat de data reflecteert, en hoef je niks te doen qua parsen. En is de JSON altijd valide? Da's namelijk niet altijd het geval.
Doorzetten naar een ander API endpoint betekent natuurlijk inclusief retries, error reporting, overleven van een reboot, failover. Zit er een transactioneel mechanisme in, d.w.z. dat je ACKt naar de origin als het doorzetten gelukt is?
Ook moet je waarschijnlijk wat package management doen, script in een systemd config douwen.
Ik zou zeggen;
- Inlezen; 1 dag
- Aangenomen dat Flask model eenvoudig de aangeboden JSON kan opslurpen; 2 dagen
- Conversie naar output formaat, aangenomen dat de aangeleverde JSON compleet de output kan beschrijven; 3 dagen
- Doorzetten naar ander API endpoint incl. retries; 3 dagen
- Inbouwen Nagios (o.i.d.) support; 1 dag
- Opzetten HTTPS certificaat; 0,5 dag
- Documenteren; 0,5 dag
- .deb package; 1 dag
- Unittest schrijven; 2 dagen
Totaal schat ik toch een week of 3. Daarna gaat het naar een tester, en die schiet er gaten in. Die stuurt eerst JSON met een scalar op root level, daarna een lege array, een lege dictionary, een negatief getal waar jij iets positiefs verwachtte, enzovoort. En daar moet je ook iets mee.
Edit: waar het fout gaat, mijns inziens, is dat jij begint met zeggen dat het een simpel script is. In het woord "simpel" zit heel veel verborgen. Als ik het bovenstaande beschrijf als "een bedrijfskritisch onderdeel van onze middleware oplossing", dan ga je al heel anders nadenken.
[
Voor 21% gewijzigd door
TucanoItaly op 21-10-2019 11:02
]