Een beetje een late reactie maar ik vraag me ook af hoe je dit moet regelen. Wat ik zo apart vind is dat je overal met leveringsvoorwaarden te maken hebt, zelfs bij het bestellen van een muis van 10€ bij een webshop, maar zodra je als IT'er zelf zelf een dienst wil leveren dan heb je een contract van een tussenpartij te slikken of je kan niet voor ze werken.c-nan schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:39:
Hoe hebben jullie je AV, contract en andere (algemene) documenten geregeld? Maatwerk of bijvoorbeeld de documenten van ZZP Nederland gebruikt, al dan niet gedeeltelijk aangepast?
Is er überhaupt iemand die een tussenpartij of klant z'n leveringsvoorwaarden heeft laten tekenen? En helemaal als daar dingen in zitten die de rechten van tussenpartijen beperken zoals het expliciet uitsluiten van bijvoorbeeld een relatiebeding?
Als ik zie wat bedrijven in de algemene voorwaarden allemaal uitsluiten en hoe ze de rechten van de afnemer van een product of dienst beperken lijkt het dat we als IT'ers lang niet assertief genoeg zijn op dit gebied.