Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
@ihre thx :)

@Hero of Time je hebt gelijk, maar voor mij is met die laatste tips nu de kous af. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Auredium schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:28:
Inmiddels is de $600 mdollar variant niet meer aan te schaffen. alleen nog de $830 dollar variant, de funding is over de 10% binnen met 3.2 miljoen. De vraag is natuurlijk of het op stoom blijft in de funcding sphere. Als de funding op droogt zit je met een dood geboren kindje.

Maar ik hoop niet dat de funding op droogt; de telefoon is echt een mooi beestje en slaat alles wat momenteel bestaat inclusief Samsung en Apple zo het veld uit qua concept.
Het lijkt mij ook een leuk ding en heb het gisteravond echt overwogen maar let wel pas over ruim 3 kwart jaar heb je de telefoon. Wie weet waarmee andere fabrikanten tegen die tijd op de proppen komen. Mogelijk is 128GB dan ook al standaard op high-end telefoons. Ik ben Ubuntu fan maar dit risico vind ik ff te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
xabre16v schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:12:
[...]

Het lijkt mij ook een leuk ding en heb het gisteravond echt overwogen maar let wel pas over ruim 3 kwart jaar heb je de telefoon. Wie weet waarmee andere fabrikanten tegen die tijd op de proppen komen. Mogelijk is 128GB dan ook al standaard op high-end telefoons. Ik ben Ubuntu fan maar dit risico vind ik ff te groot :P
Afbeeldingslocatie: http://trforum.nedlinux.com/upload/piswijf.gif

Hahaha, sorry, sorry! Ik kon deze niet laten liggen :P

Nee, dat was voor mij ook de reden om hem over te slaan. Misschien dan de 20-dollar maar doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 23-07-2013 19:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:28

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mwa, je ziet toch wel dat na dag 1 de support voor de Ubuntu Kickstarter begint in te zakken. Over 1 nacht is er 'slechts' 100.000' bij gekomen en staat de teller nu op 3.7 miljoen dollar. Was op dag 1 een bedrag van 2.4 miljoen op dit moment is nu een bedrag van 1.3 miljoen wat bijna een vermindering is van 50% 1.3 miljoen voor de komende 28 dagen is echter nog steeds ruimschoots voldoende voor de 30 miljoen te halen maar aangezien spending in een kickstarter hyperbolisch zal inzakken verwacht ik eerder dat het eindbedrag ergens tussen de 12 en 18 miljoen zal liggen van wat wordt opgehaald.

De nieuwe perk van 2 Ubuntu Edge telefoons voor 1400 dollar (dus 700 dollar per telefoon) is een leuke voor mensen die hem 'samen' kopen maar is voor enkelingen te hoog. Aan de andere kant verwacht ik dat Canonicle niet het vermogen heeft om nog een keer 3000 Edges voor 600 dollar te kunnen beloven. Ah...time will tell...time will tell.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
Time did tell... ;)

Er is een nieuwe perk toegevoegd voor 625$, 675$ en 725$, elk met 1250 toestellen...

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Oh, kut. :P

Thanks, Redsandro! You raised the campaign total to: $4,046,897!

Ik ben benieuwd of/hoe ik zoiets in de administratie kan/moet opnemen als ik de foon zakelijk ga gebruiken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De perks zijn weer verandert... je kan nu voor minder 1 krijgen!

Trouwens. Als ze de goal niet halen krijg je gewoon je geld terug.

Quote uit mijn betaling:

NOTE: This is a Fixed Funding campaign. Though your payment will be processed immediately, you will receive a refund if the campaign does not reach its funding goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Shit, nou heb ik het toch ook maar gedaan (675+ pledge). 417 out of 1250 claimed. Gaat ook alweer hard!

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge

Dit is trouwens wel belangrijk, ook voor de mensen die al besteld hebben:
I contributed to a perk but I forgot to add the extra $30 for shipping. How can I increase the amount?

No problem! If you'd like to add funds for shipping, you can make another contribution and select "No Perk, Just a Contribution."
Ik moet dus nog even $30 extra overmaken.

[ Voor 54% gewijzigd door Room42 op 24-07-2013 19:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

xpc

Ja, die verzendkosten kwam ik pas ook later achter en heb nog $50,- extra overgemaakt, ik was bij de eerste perk van $600,- dus dat kon er nog wel vanaf :*). En ach, als ie me niet bevalt kan ik hem altijd binnen 28 dagen terugsturen, of nog beter op Marktplaats zetten, dus het risico is nihil. Ben wel benieuwd of ze het gaan halen, $32 mil is wel eruuug veul.

@Redsandro: niet getreurd:
Hundreds of you have already contributed $830 for an Ubuntu Edge, but don’t worry. We’ll refund the difference at the end of the campaign so you won’t lose out. We’ll contact you all directly with more information.
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

De Kickstarter staat inmiddels op 5.6 Miljoen.

Er zijn drie nieuwe perks toegevoegd van 1250 exemplaren per perk. waarbij de goedkoopste $625 voor een Ubuntu Edge is...verleidelijk hoor. Ik moet nog zien of ze de 30 mioljoen halen maar de dagelijke requirement is nog steed een heel stuk hoger dan 1 miljoen per dag en zolang het dat blijft zal de 30 miljoen geen probleem zijn. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:43:
Shit, nou heb ik het toch ook maar gedaan (675+ pledge). 417 out of 1250 claimed. Gaat ook alweer hard!

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge

Dit is trouwens wel belangrijk, ook voor de mensen die al besteld hebben:

[...]
Ik moet dus nog even $30 extra overmaken.
$30
FORGOT INTERNATIONAL SHIPPING
If you’ve already contributed for the phone but forgot to add shipping for countries outside the US and UK, just choose this perk and we’ll handle the rest.

Estimated delivery: May 2014

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:43
Hmmm... over de helft van de tijd, teller staat op 'slechts' 8,5M$. Eindstreep gaat, verwacht ik, bij lange na niet gehaald worden, of er moet nog een hele grote geldschieter mee gaan doen.

Ondertussen hebben ze ook weer een goedkopere aanbieding erbij gezet: 695$ voor een Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmm, ik denk dat ik over 15 dagen weer 705 dollar rijker ben... ;(
Of ze hebben op het eind een verrassing van een partner in petto...

LOL vanaalten! GMTA!

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 08-08-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het bedrag van 30 miljoen was gewoon te hoog dat was eingelijk al vanaf het begin in mijn ogen. 2.5 in de eerste twee dagen per dag is leuk en zeker knap. Echter kon iedereen er zeker van zijn dat dit bedrag niet zou worden gehaald.

Gezien de hype er omheen alsook de mediaaandacht zou het vreemd zijn als Canonicle dit product torpodeerd. Waarschijnlijker is dat Canonicle in de laatste dag het resterende bedrag in dumpt als schenking aan hun eigen product. Ik verwacht nog steeds dat ze 10 miljoen halen mijn eigen raming van 12 miljoen en optimistisch 16 miljoen weet ik niet zeker, ik vermoed van niet.

Als Canonicle besluit om het project te torpederen omdat het bedrag niet is gehaald snijden ze zichzelf in mijn ogen flink in de voet. Ze maken ons immers lekker voor het product en dan moet je niet achteraf zeggen na zoveel geld aan marketing dat het niet door gaat. Ik zeg dat de telefoon er sowieso komt en dat de Crowd Sourcing een gebaar van Canonicle is aan de open source gemeenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32
Ik hoop eigenlijk vurig dat ze het halen, gewoon omdat het een gaaf en gedurfd project is. Bovendien omdat het open source soft- en hardware weer eens goed op de kaart zet. Heb helaas momenteel zelf geen $695 (fixed price tot einde periode!) beschikbaar maar anders had ik er zelf waarschijnlijk ook een gekocht.
Zou eigenlijk vooral graag de Unity touch interface op een telefoon willen zien :) Zeker met Android als fallback een prima alternatief volgens mij.
Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Hoop dat je gelijk hebt Auredium!

Het is trouwens Canonical, niet Canonicle.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Auredium schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:59:
Als Canonicle besluit om het project te torpederen omdat het bedrag niet is gehaald snijden ze zichzelf in mijn ogen flink in de voet. Ze maken ons immers lekker voor het product en dan moet je niet achteraf zeggen na zoveel geld aan marketing dat het niet door gaat. Ik zeg dat de telefoon er sowieso komt en dat de Crowd Sourcing een gebaar van Canonicle is aan de open source gemeenschap.
Volgens kan je de telefoon alleen in de voorverkoop kopen. Ze zitten dan niet met een stock en daarom kunnen ze het op deze manier regelen. Nu de verkoop gewoon te laag is denk ik niet dat het project door gaat. Of iemand moet een hele grote zak met geld nog langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ben het nu wel stevig aan het promoten bij vrienden en zo. Velen vinden het gaaf, maar beetje kat-uit-de-boom kijkerig. Ook beseffen mensen volgens mij niet wat een telefoon normaal kost...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 10:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

letatcest schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:11:
Ben het nu wel stevig aan het promoten bij vrienden en zo. Velen vinden het gaaf, maar beetje kat-uit-de-boom kijkerig. Ook beseffen mensen volgens mij niet wat een telefoon normaal kost...
... of hebben al een smartphone die aan hun eisen voldoet ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

xpc

Auredium schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:59:

Laat het ons hopen, maar Canonical is tot nu toe daar duidelijk in geweest: als de $32M niet gehaald wordt, komt er geen Ubuntu Edge. Dat wil niet zeggen dat er geen Ubuntu telefoon komt, alleen niet met een Ubuntu stickertje erop :)

ps: ik weet niet of het al genoemd is, maar de Ubuntu Edge heeft ook een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Een verdomd interessant artikel over Ubuntu in general op Ars:
http://arstechnica.com/in...n-an-unprofitable-company

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ubuntu Edge is inmiddels over de 10 miljoen heen. het is geen 32 miljoen maar wel een Kickstarter mijlpaal in die zin dat maar weinig kickstarter projecten zoveel geld weten te verzamlen.

That said; Ubuntu 13.10 komt met de nieuwe interface engine heb ik begrepen. Ik ga mijn systemen herinstalleren allemaal naar 13.04 daar ik niet fan benm van early adopter spelen ivm bugs.

• Sando
  • Niet online
Je wordt toch gelocked in een oudere versierepo voor àlle software. Misschien is het handiger om te zien of het switchen van de engine simpel te doen is in de nieuwe versie.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi jongens

na een tijdje weg geweest te zijn toch maar weer ubuntu gebruikt.

Nu wil ik phpmyadmin en proftpd toevoegen bij het opstarten zodat ze meteen starten.

hoe doe ik dit ook alweer? via google krijg ik vooral de gui methode maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:03:

Nu wil ik phpmyadmin en proftpd toevoegen bij het opstarten zodat ze meteen starten.

hoe doe ik dit ook alweer?
http://www.debuntu.org/ho...ervices-with-update-rc-d/

Voor phpmyadmin heb je de service apache2 en mogelijk mysql nodig.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeaqingme schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

http://www.debuntu.org/ho...ervices-with-update-rc-d/

Voor phpmyadmin heb je de service apache2 en mogelijk mysql nodig.
Die heb ik allemaal, super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:03:
Hoi jongens

na een tijdje weg geweest te zijn toch maar weer ubuntu gebruikt.

hoe doe ik dit ook alweer? via google krijg ik vooral de gui methode maar daar heb ik natuurlijk niks aan.
phpmyadmin is geen service en zou moeten werken zodra Apache is gestart. Aannemende dat MySQL gestart is en de config correct is.
ProFTP is een service, die moet je zelf toevoegen aan de bootsequence als dat niet goed blijkt te gaan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:02:
[...]

phpmyadmin is geen service en zou moeten werken zodra Apache is gestart. Aannemende dat MySQL gestart is en de config correct is.
ProFTP is een service, die moet je zelf toevoegen aan de bootsequence als dat niet goed blijkt te gaan.
Ja daar was ik inmiddels achter, proftp is toegevoegd, bedankt allemaal voor de snelle antwoorden. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ubuntu edge staat op 11,3 Miljoen met nog 69 uur te gaan dus de twaalf miljoen zou redelijkerwijs haalbaar moeten zijn. De vraag is 'what next'? Ik verwacht dat Canonical inmiddels wel een soort back-up plan heeft (waarschijnlijk haddenz e dat al voor het lanceren van de kickstarter). We shall see in a day or three.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jammer dat de Edge niet doorgaat (in deze vorm dan). Ben benieuwd waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Tip voor KPN/Telfort/Tweak klanten die via itvonline TV zouden moeten kunnen kijken maar dat op Linux niet kunnen omdat Silverlight 5 nodig is:
http://www.webupd8.org/20...rlight-in-your-linux.html
Heb het zojuist aan de gang gekregen en kan nu ook op eOS online TV kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Pff, bug waarbij enterprise WIFI connecties niet correct geconfigureerd worden is na 7 maanden eindelijk geassigned: https://bugs.launchpad.ne...work-manager/+bug/1104476 .

Weer uurtje kwijt met het WIFI werkende krijgen in MINT 15. Back to the 90's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thedr schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:48:
Tip voor KPN/Telfort/Tweak klanten die via itvonline TV zouden moeten kunnen kijken maar dat op Linux niet kunnen omdat Silverlight 5 nodig is:
http://www.webupd8.org/20...rlight-in-your-linux.html
Heb het zojuist aan de gang gekregen en kan nu ook op eOS online TV kijken :)
Silverlight is de grootste faal ooit op gebied van online content aanbieden. In plaats van op alle mogelijke manieren Silverlight in Linux te implementeren zou er veel meer energie in (bijv) HTML5 gestoken moeten worden.
Silverlight is al lang dood en begraven. Zelfs Microsoft heeft openlijk aangegeven dat Silverlight EOL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:39:
Pff, bug waarbij enterprise WIFI connecties niet correct geconfigureerd worden is na 7 maanden eindelijk geassigned: https://bugs.launchpad.ne...work-manager/+bug/1104476 .

Weer uurtje kwijt met het WIFI werkende krijgen in MINT 15. Back to the 90's!
Ik snap de irritatie, ik heb het soms ook. Maar jij hebt ook geen zin om belangeloos mijn electrische garagedeur te repareren. Hoewel er (naar ik begrijp) wereldwijd universiteitsnetwerkgebruikers last van hadden, is er al die tijd niemand van hen naar voren gestapt om het te fixen.

Blijkbaar was de bug zo simpel als een regeltje tekst uit een configuratiebestand verwijderen. Back in the jaren '90 zouden studenten dat na een dag al zelf uitgevonden (en de configpanel gefixed) hebben. :+

Ubuntu blijft een haastwerkversie gebaseerd op unstable packages en 95% werk van vrijwilligers. Wil je de boel stabiel hebben, dan moet je willen achterlopen met Debian Stable of Scientific OS, of anders de portemonnee pakken voor Windows 8 of OS X.

Bleeding Edge Linux?
:) Gratis
:) Versatile++
:) Open Source
:( Buggy

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 27-08-2013 14:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sando schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:40:
Ubuntu blijft een haastwerkversie gebaseerd op unstable packages en 95% werk van vrijwilligers. Wil je de boel stabiel hebben, dan moet je willen achterlopen met Debian Stable of Scientific OS, of anders de portemonnee pakken voor Windows 8 of OS X.
Windows 8 en OSX zijn ook niet zaligmakend in dat soort omgevingen. Ook hier werkt het regelmatig niet en probeer het dan maar eens te debuggen. Ik weet nog toen ik op de Hogeschool Utrecht zat en Vista was net uit. Je hoefde geen apart programma meer te installeren om met het wireless te kunnen verbinden vanuit Windows. Wat je daarvoor in de plaats kreeg was dat je verbinding er elke 10 minuten uit vloog en na een tijdje zat je op wireless-verbinding #73.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Ik had er zelf nooit zoveel problemen mee (met anything), integendeel. Het ging allemaal wel lekker. Ik ergerde me alleen aan de geslotenheid (van alles) en bloatware-drivers.

Voor ons Tweakers is het allemaal niet zo'n probleem, maar (helaas) moet ik constateren dat gebruikersvriendelijkheid omgekeerd evenredig is aan de evilheid van het systeem.

Apple -> Erg gebruikersvriendelijk.
Windows -> Redelijk gebruikersvriendelijk
Linux -> Niet gebruikersvriendelijk*.

*) Nee, dat is het niet. Het is heel ver gekomen, maar je komt altijd onlogica in panels, bugs, en ontbrekende GUI voor simpele dingen etc tegen.

Ik zou nooit een Apple kopen maar raad het mijn moeder wel aan.
Mijn vader is meer een Windowsman. Ik heb al wel 10 keer (op zijn verzoek, top!) linux ergens voor hem opgezet, maar als ik na een paar maanden weer thuis ben, werkt ie toch weer in Windows. Als ik vraag waarom, dan had linux weer 1 of ander probleem. En dan denk ik: dat is ook inderdaad een stom probleem. Voor mij fixable in 5 minuten (tot soms een halve dag) maar dat is gewoon typisch linux (en ook Ubuntu).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heh, Apple en gebruiksvriendelijk. Dat zou je zo kunnen omschrijven ja. Voor mij als tweaker en power user is het een rampen systeem. Op 't werk hebben we er nog 1 en dat is er mij 1 te veel. Ik heb meerdere keren gehad dat ik wat wilde doen, maar gewoonweg niet mogelijk is in dat systeem. Iets wat met Windows en Linux dan weer wel kan.

Nu is Apple ook niet gemaakt voor het bedrijfsleven, dus kan je er ook niet zo veel van verwachten. Gelukkig dat Linux hier wel rekening mee houd. Maar zoals Linux zelf al meerdere keren heeft gezegd was Linux juist voor de desktop bedoelt en dat is nou net de plek waar 't niet is groot geworden. Ubuntu doet een goede poging, maar je hebt (zoals je zelf aangaf) toch hier en daar iets wat het net niet geschikt maakt of je terug naar Windows brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hero of Time schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:03:
Heh, Apple en gebruiksvriendelijk. Dat zou je zo kunnen omschrijven ja. Voor mij als tweaker en power user is het een rampen systeem. Op 't werk hebben we er nog 1 en dat is er mij 1 te veel. Ik heb meerdere keren gehad dat ik wat wilde doen, maar gewoonweg niet mogelijk is in dat systeem. Iets wat met Windows en Linux dan weer wel kan.

Nu is Apple ook niet gemaakt voor het bedrijfsleven, dus kan je er ook niet zo veel van verwachten. Gelukkig dat Linux hier wel rekening mee houd. Maar zoals Linux zelf al meerdere keren heeft gezegd was Linux juist voor de desktop bedoelt en dat is nou net de plek waar 't niet is groot geworden. Ubuntu doet een goede poging, maar je hebt (zoals je zelf aangaf) toch hier en daar iets wat het net niet geschikt maakt of je terug naar Windows brengt.
Inmiddels kan het meeste wat je Windows kan ook wel in Linux, maar het blijft vaak toch net een beetje het achterlijke broertje waarin het net wat minder logisch werkt of er wat meer bugs in zitten. Naar mijn mening is Linux nog altijd het beste in te zetten als server of als lean and mean simpel internetdesktop/netbook/laptop waarop je niet al te ingewikkelde dingen wilt doen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:03:
Heh, Apple en gebruiksvriendelijk. Dat zou je zo kunnen omschrijven ja. Voor mij als tweaker en power user is het een rampen systeem.
Ben ik met je eens. Als developer draai ik ook Linux. Maar alle design- en videodames hier gebruiken Apple en ze hebben niet eens hulp nodig. Dat rampensysteem is gewoon precies wat ze nodig hebben om het te kunnen gebruiken.

Ik wou dat er een rampen-desktop-environment voor Linux was. Canonical doet hun best maar het schijnt nog vrij lastig te zijn. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vicarious schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:08:
... Inmiddels kan het meeste wat je Windows kan ook wel in Linux, ...
Op zich wel denk ik, andersom is dat minder zo heb ik het idee, maar je moet gewoon kijken wat je wil en dan bepalen waarmee je dat het beste kan doen.

OS X vind ik ook prima, 10 jaar geleden was ik vrijwel volledig naar OS X geswitcht, inmiddels weer een tijdje weggeswitchd (al zit ik dit wel op een OS X MBP te typen), maar tien jaar geleden was OS X een soort 'eirelegende wollmilchsau' voor mij.

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

Silverlight is de grootste faal ooit op gebied van online content aanbieden. In plaats van op alle mogelijke manieren Silverlight in Linux te implementeren zou er veel meer energie in (bijv) HTML5 gestoken moeten worden.
Silverlight is al lang dood en begraven. Zelfs Microsoft heeft openlijk aangegeven dat Silverlight EOL is.
Helemaal mee eens, maar KPN bied (helaas) nu eenmaal geen andere mogelijkheid om online TV te kijken. Hoop dat er snel wat anders beschikbaar komt, voorlopig werkt dit iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sando schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:55:
Voor ons Tweakers is het allemaal niet zo'n probleem, maar (helaas) moet ik constateren dat gebruikersvriendelijkheid omgekeerd evenredig is aan de evilheid van het systeem.
Ik geloof dat het geen toeval is. Microsoft en Apple hebben het hele OS en de belangrijkste applicaties volledig onder controle. Apple heeft ook nog volledige controle over de hardware. Hierdoor is het veel makkelijker om de onderdelen goed samen te laten werken.

In de Vrije Softwarewereld zijn we veel meer van elkaar afhankelijk. Iedereen gebruikt elkaars software, maar ieder project is zelfstandig. Er is geen baas die kan besluiten dat dat alle applicaties voortaan X moeten doen of dat applicatie Y zich maar moet aanpassen aan de wensen van project Z.
Het voordeel is dat er veel meer aandacht wordt gegeven aan APIs en libjes, wat (op termijn) zorgt voor kwaliteit en flexibiliteit.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingcharles
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
Mensen met Silverlight issues wil ik even wijzen op Pipelight. Ik heb dankzij dat project de middelbare school portal Magister aan de praat gekregen. Zie https://launchpad.net/pipelight
Werkt met een gepatchte wine en is netjes verpakt, dus Ubuntu gebruikers kunnen na toevoegen extra ppa's het eenvoudig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magister... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
kingcharles schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:38:
Mensen met Silverlight issues wil ik even wijzen op Pipelight. Ik heb dankzij dat project de middelbare school portal Magister aan de praat gekregen. Zie https://launchpad.net/pipelight
Werkt met een gepatchte wine en is netjes verpakt, dus Ubuntu gebruikers kunnen na toevoegen extra ppa's het eenvoudig installeren.
Heb dat dinsdag al gemeld :> Naast oa. ook Netflix kan je daar ook itvonline.nl mee aan de praat krijgen voor de KPN/Tweak/Telfort klanten. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Nog meer handigs, deze keer hoe hardware acceleratie met flash aan de gang te kijgen is op een Intel IGP. Werkt prima hier, cpu tijdens een 1080p youtube filmpje gaat van >100% naar +/-14-16%.

http://www.webupd8.org/20...lash-player-hardware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Nu nog op de AGP van AMD, daar wacht ik al een eeuw op.
Met mijn HTPC moet ik youtube kijken via XBMC anders gaat het verre van vloeiend.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gewoon HTML5 inschakelen en dan HW acceleratie gebruiken. Flash + HW acc + nVidia is ook niet even leuk hoor. De smurf-ziekte is hierbij nog steeds niet opgelost volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:40:
Gewoon HTML5 inschakelen en dan HW acceleratie gebruiken
Last time* I tried it didn't work?
Enige software waarbij hardware acceleration werkt op mijn Zotac Fusion is XBMC. De players die claimen hwa te hebben (VLC, browser, etc) daar werkt* het gewoon niet. (Debian Unstable)

*) Toegegeven ~zes maanden geleden voor het laatst geprobeerd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opera 12.16 en Debian Sid. Ik heb niet direct hoog CPU gebruik gezien bij HTML5 content. Met Opera wordt overigens gstreamer gebruikt voor HTML5. Volgens mij heeft FF z'n eigen media engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:53:
Opera 12.16 en Debian Sid. Ik heb niet direct hoog CPU gebruik gezien bij HTML5 content. Met Opera wordt overigens gstreamer gebruikt voor HTML5. Volgens mij heeft FF z'n eigen media engine.
Op welke hardware?

Ik gebruik Chromium. Heb heeeel lang Opera gebruikt, totdat op een (zuinige/trage) HTPC Chromium gewoon veel sneller in ongeveer alles bleek. Erg lang wennen, maar inmiddels gewend. Game over Opera.

Trouwens, Ik meende dat Opera sinds niet zo lang geleden intern ook gewoon Chromium is geworden?

Zal binnenkort weer eens de Chromium hardwareversnelling proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door Sando op 06-09-2013 20:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sando schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:40:
[...]
Trouwens, Ik meende dat Opera sinds niet zo lang geleden intern ook gewoon Chromium is geworden?
[...]
De Linuxversie nog niet, wij mogen gelukkig nog versie 12.16 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Gelukkig? :)

Ik was lang trouw aan Opera, van halverwege versie 5 tot begin versie 12. Maar toen ik mijn browse-computer en casual-laptop, beiden zware modellen, heb vervangen voor lichte zuinige modellen merkte ik hoe enorm dat verschil was in snelheid (en laadtijd met tabs open). Ook crashte Opera vanaf 10+ steeds vaker (helemaal) terwijl Chromium maar een tabje crashte.

Kortom, los van de praktijk vond ik die Chrome tab-threads in theorie ook veel meer van deze tijd. Dit, plus dat ik erg gecharmeerd van open source ben, maakten dat na 12 jaar de weegschaal voor mij niet langer naar Opera uitsloeg.

Meningen zijn verdeeld. Die Chromium-engine is veel lichter. Ik dacht nog, misschien dat Opera weer (imo) de winnaar is als ze hun engine ook zo licht maken, hoewel ik het jammer vind dat alles gewoon closed source mag zijn (zoals alle open source projecten van Google MIT/LGPL etc zijn zodat ze er geheime truukjes mee kunnen doen: Chromium -> Chrome).

Maar inmiddels ben ik gewend.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie m'n signature voor beide systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Als een GoTter in een topic naar de specs in signature verwijst komt er commentaar van mods, waarom doe jij het dan? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 06-09-2013 23:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raven schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:37:
offtopic:
Als een GoTter in een topic naar de specs in signature verwijst komt er commentaar van mods, waarom doe jij het dan? ;)
offtopic:
1: Het is vrijdag;
2: Het is laat;
3: ik heb m'n specs meerdere keren genoemd (graka iig);
4: Dit is geen topic waar specs van essentieel belang zijn voor het oplossen van een probleem of beantwoorden van een vraag;
5: Ik ben de TS niet, waar het 9 vd 10 keer aan wordt gevraagd;
6: Ik ben mod, dus ik mag uitzonderen; ;)
7: Omdat het kan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:51:
[...]

offtopic:
1: Het is vrijdag;
2: Het is laat;
[...]
offtopic:
Volgens mij moet jij je nick even bijstellen. Echt heldhaftig is dit niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
offtopic:
Lazy Jones? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 07-09-2013 10:05 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
Helden mogen ook wel eens een time-out nemen na het redden van de wereld/princess/whatever. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben opzoek naar professionele muziekcomputer software voor ubuntu, ik kan natuurlijk wel vlc of de standaard player gebruiken maar dat is weinig professioneel.

Ik zoek software die meteen full screen opstart(over de ubuntu schil) waar ik al mijn muziek in kan laden, waar ik alle muziek kan categoriseren, het personeel moet makkelijk via touchscreen het kunnen bedienen, en muziek overslaan.

Ik zoek al een tijdje, heb gevraagd op het ubuntu forum maar tot nu toe nog niks gevonden, heeft een van jullie misschien de gouden tip?

Een voorbeeld in de windows wereld is bcm bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:06:
Hoi

Ik ben opzoek naar professionele muziekcomputer software voor ubuntu, ik kan natuurlijk wel vlc of de standaard player gebruiken maar dat is weinig professioneel.

Ik zoek software die meteen full screen opstart(over de ubuntu schil) waar ik al mijn muziek in kan laden, waar ik alle muziek kan categoriseren, het personeel moet makkelijk via touchscreen het kunnen bedienen, en muziek overslaan.

Ik zoek al een tijdje, heb gevraagd op het ubuntu forum maar tot nu toe nog niks gevonden, heeft een van jullie misschien de gouden tip?

Een voorbeeld in de windows wereld is bcm bijvoorbeeld.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Sayonara, of als je het echt fancy wilt: Mixxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thedr schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:14:
[...]

Kijk bijvoorbeeld eens naar Sayonara, of als je het echt fancy wilt: Mixxx
Hoi

Zeer mooi dit antwoord, mixxx gaat het waarschijnlijk niet worden dan word mijn personeel gek, ik ben nu Sayonara aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:19:
[...]

Hoi

Zeer mooi dit antwoord, mixxx gaat het waarschijnlijk niet worden dan word mijn personeel gek, ik ben nu Sayonara aan het installeren.
Mixxx is eigenlijk een OSS variant op BPM studio en meer bedoeld om mee te DJen. Om gewoon wat muziekjes aan te zetten waarschijnlijk wat te complex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het echt alleen maar muziek afspelen is met een mooie, degelijke interface, waarom XBMC niet? Of heb je meer nodig dan een library en media knopjes voor play/pause/stop/next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:42:
Als het echt alleen maar muziek afspelen is met een mooie, degelijke interface, waarom XBMC niet? Of heb je meer nodig dan een library en media knopjes voor play/pause/stop/next?
Nee niet echt, zolang alles maar mooi in categorieën staat en inderdaad wat knopjes voor stop en play.

Maar ik ben er al uit, ik heb de tip hierboven gevolgd en dat werkt goed, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Prima, maar mocht 't uiteindelijk niet bevallen heb je iig een alternatief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Gisteren voor het eerst Ubuntu gebruikt. Meteen een tegenvaller, het was tergend traag, ondanks dat m'n systeem vrij vlot is (8GB RAM, 4x3.0ghz, 12TB, 2 krachtige GPU's).
Dus meteen overgestapt op Xubuntu met XFCE GUI. Een verademing, vergeleken met dat bloated Ubuntu. :).

Helaas krijg ik de Nvidia Propertieary drivers niet ingeladen, hij herkent alleen de ATI GPU die ik ook erin heb zitten. Dus multiscreen laat nog even op zich wachten.

Ik heb al direct een vraag voor jullie:

Ik heb een programma (Aptana Studio), die niet geïnstalleerd is in Xubuntu. Maar ik wil deze applicatie wel vanuit terminal kunnen starten, zonder dat ik de gehele pad erin hoef te typen en op open te klikken.

Je kunt sommige applicaties als Firefox al openen door simpelweg 'Firefox' in te tikken. Hoe kan ik een applicatie 'verbinden' aan een woord voor in terminal? :?.

Ik heb mij suf gezocht... Dus enige trefwoorden of tips zouden zeer welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:43
Hatsieflatsie schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:00:
Je kunt sommige applicaties als Firefox al openen door simpelweg 'Firefox' in te tikken. Hoe kan ik een applicatie 'verbinden' aan een woord voor in terminal? :?.

Ik heb mij suf gezocht... Dus enige trefwoorden of tips zouden zeer welkom zijn.
Ik kan twee mogelijkheden indenken:
1) Definieer een 'alias' in je .bashrc zodat je een zelfgekozen naam 'verbindt' aan het volledige pad van de executable;

of

2) zorg dat de directory waar de executable staat toegevoegd is aan je PATH variable (gebruikelijk om ook dat soort dingen in je .bashrc te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 11:21
Je kunt sommige applicaties als Firefox al openen door simpelweg 'Firefox' in te tikken.
In Ubuntu kan je op de Windows toets rammen en simpelweg beginen 'Firefox' in te tikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TestCees schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:21:
[...]

In Ubuntu kan je op de Windows toets rammen en simpelweg beginen 'Firefox' in te tikken. :)
Dat is met Unity het geval. Schakel je die uit, dan werkt het niet. Alt+F2 is de betere optie. :)
Gisteren voor het eerst Ubuntu gebruikt. Meteen een tegenvaller, het was tergend traag, ondanks dat m'n systeem vrij vlot is (8GB RAM, 4x3.0ghz, 12TB, 2 krachtige GPU's).
Dus meteen overgestapt op Xubuntu met XFCE GUI. Een verademing, vergeleken met dat bloated Ubuntu. :).

Helaas krijg ik de Nvidia Propertieary drivers niet ingeladen, hij herkent alleen de ATI GPU die ik ook erin heb zitten. Dus multiscreen laat nog even op zich wachten.

Ik heb al direct een vraag voor jullie:

Ik heb een programma (Aptana Studio), die niet geïnstalleerd is in Xubuntu. Maar ik wil deze applicatie wel vanuit terminal kunnen starten, zonder dat ik de gehele pad erin hoef te typen en op open te klikken.

Dus je hebt 2 videokaarten in je PCI-e sloten gestoken, waarvan 1 ATi en 1 nVidia? Dat gaat niet zomaar werken. De drivers conflicteren met elkaar in Linux. Ook in Windows wil je die combinatie het liefste vermijden. Dual monitor kan je dus vergeten met deze twee GPUs, tenzij je de open source driver gebruikt, of handmatig via xorg.conf het op een of andere manier voor elkaar krijgt, maar aangezien ze beide hun eigen video acceleratie libaries meeleveren en deze maar 1x geladen kunnen worden voor een enkele X sessie, ga je hier niet uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 11:21
Dat is met Unity het geval. Schakel je die uit, dan werkt het niet. Alt+F2 is de betere optie. :)
Merk nu dat Alt+F2 altijd een goede optie is, ook met Unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor nog meer opties: 'super' (windows toets voor afvalligen) toets ingedrukt houden voor een seconde of 3-4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:09:
[...] ingedrukt houden voor een seconde of 3-4....
Dit kan je ook op een normale manier zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Hero of Time op 09-09-2013 09:45 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:57
TestCees schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:05:
[...]

Merk nu dat Alt+F2 altijd een goede optie is, ook met Unity.
Of Whisker-menu voor XFCE installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
Met Unity kun je firefox ook starten door "explorer" te typen :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Heerlijk menu, dat Whisker menu. Dat oude menu waar je steeds doorheen moet scrollen is zo hopeloos ouderwets en omslachtig.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het standaard Xfce menu gebruik ik haast niet. De meest gebruikte programma's heb ik in m'n quicklaunch panel plugin gezet of aan sneltoetsen gekoppeld. Alleen als ik instellingen wil wijzigen gebruik ik 't menu en dat is nooit dieper dan 1 niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hero of Time schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:57:
[...]

TestCees schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:21:
[...]

Wat een omslachtige tools. :N

Gewoon Synapse erop kwakken. Veel sneller en compacter dan dat logge Unity/Whisker. Alt+space, paar letters en vervolgens Enter. :P

Maar beide alternatieven worden toch niet, ik wil gewoon via terminal. Kwestie van voorkeur, toch evengoed bedankt voor jullie aanvullingen. :).

Ik maak overigens ook gebruik van Gmail en Google Calendar in Terminal. :)

Afbeeldingslocatie: http://blog.datentraeger.li/wp-content/uploads/2012/01/gcalcli.png
Afbeeldingslocatie: https://raw.github.com/insanum/gcalcli/master/docs/gcalcli_3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Hatsieflatsie schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:19:
[...]

[...]

[...]

Wat een omslachtige tools. :N

Gewoon Synapse erop kwakken. Veel sneller en compacter dan dat logge Unity/Whisker. Alt+space, paar letters en vervolgens Enter. :P

Maar beide alternatieven worden toch niet, ik wil gewoon via terminal. Kwestie van voorkeur, toch evengoed bedankt voor jullie aanvullingen. :).

Ik maak overigens ook gebruik van Gmail en Google Calendar in Terminal. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Jaaa terminal! Snap niet dat ze tegenwoordig nog steeds een graka met meer dan 640kb inbouwen. Nergens voor nodig toch 8)7
Ieder zijn meug :o :+

Ziet er wel baasachtig uit bijdeweg :)

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Voor mij ook steeds meer de terminal > bv. ncmpc ipv sonata, mplayer ipv vlc en rtorrent ipv deluge..een alias in .bashrc en huppekee. Lekker simpel , lekker snel.

• Sando
  • Niet online
Sando schreef op maandag 09 september 2013 @ 01:34:
[...]

[mbr]Dit kan je ook op een normale manier zeggen.[/mbr]
Tss, topics en topics on the internets over de irritatie mbt de kleinste delays in Shell en Unity. Ik dat met een beroemde meme aankaarten. Echt zo hard NOFI dat ik compleet verontwaardigd ben door jouw mod-actie. Want ik neem niet aan dat humor hier verboten is?

Alsof je niest en wordt uitgemaakt voor racist.

Anyway, +1 voor Synapse. Die gebruik ik op al mijn linuxen, oud en nieuw. (Lees: LXDE en Cinnamon).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Hatsieflatsie
Thedr schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:15:
[...]

Jaaa terminal! Snap niet dat ze tegenwoordig nog steeds een graka met meer dan 640kb inbouwen. Nergens voor nodig toch 8)7
Ieder zijn meug :o :+

Ziet er wel baasachtig uit bijdeweg :)
Thnx, daarom doe ik het ook. :P

Thnx voor je behulpzame reacties van m'n Twingo trouwens.. met autootje van 600 heb ik vandaag 1 op 24 getankt, trouwens. :D
neeroeter schreef op woensdag 11 september 2013 @ 01:57:
Voor mij ook steeds meer de terminal > bv. ncmpc ipv sonata, mplayer ipv vlc en rtorrent ipv deluge..een alias in .bashrc en huppekee. Lekker simpel , lekker snel.
Sando schreef op woensdag 11 september 2013 @ 02:12:
[...]

Tss, topics en topics on the internets over de irritatie mbt de kleinste delays in Shell en Unity. Ik dat met een beroemde meme aankaarten. Echt zo hard NOFI dat ik compleet verontwaardigd ben door jouw mod-actie. Want ik neem niet aan dat humor hier verboten is?

Alsof je niest en wordt uitgemaakt voor racist.

Anyway, +1 voor Synapse. Die gebruik ik op al mijn linuxen, oud en nieuw. (Lees: LXDE en Cinnamon).
Kijk eens aan, met jullie kan ik praten. Fuck die toeters en bellen, plain en simple. Back to the basic. :*)

Ik draaide Windows ook altijd in Classic Win 2000/95 look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Hatsieflatsie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:35:
[...]
Thnx, daarom doe ik het ook. :P

Thnx voor je behulpzame reacties van m'n Twingo trouwens.. met autootje van 600 heb ik vandaag 1 op 24 getankt, trouwens. :D
My pleasure! Volgens wat jeugdsentiment: "It never hurts to help!". Heeft ruim 11 jaar studie iig vast iets opgeleverd :+

Ontopic: als je van snel en simpel houdt, en toch graag werkt met enige eyecandy: kijk eens naar eOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Daar heb ik al naar gekeken, maar ik betrap mijzelf erop dat ik voor alles de terminal op voorgrond probeer uit te proberen, met de Xfce GUI op achtergrond als backup, voor als het niet anders kan. Sommige applicaties als Chrome kunnen niet zonder een GUI werken. Archlinux valt dan af, door het ontbreken van GUI.

Ik denk dat eOS daarin geen groot verschil maken, omdat het slechts de terminal is die ertoe doet, ongeacht of het Xubuntu of eOS is. Dan ben ik meer tijd kwijt met het opnieuw configureren van alles. :)
Eerst start ik de Xubuntu op, met terminal als autostart die het hele scherm vervult.
Daarin maak ik gebruik van de handige terminal tools zoals de verdomd simpele Taskwarrior zonder tierelantijntjes of ingewikkelde commando's eromheen, of Gcalcli voor Google Calendar of Alpine voor mail. Op dit moment ben ik nog aan het klooien met de terminal/text based RSS-feeder Newsbeuter. Wellicht dat het ook een toevoeging is?

Als het niet anders kan dan terminal (bijv browsen of informatie opzoeken) dan start ik dankzij de GUI in Xubuntu de Chrome op met een shortcut key of super+F voor Synapse. Eigenlijk is een text-based Synapse een groot gemis in deze.

Ik merk bij mijzelf dat ik uit de terminal moet naar Google Chrome moet voor Wikipedia, wat mijn "terminal flow" verstoort. Om die reden zat ik te denken om in een later stadium een terminal tool te ontwikkelen, zodat je in terminal bijv intikt:

wikinow lady gaga

Op basis van de eerste hit van de website van Wikipedia, verkrijgt de 'wikinow' de Engelstalige artikel over Lady Gaga, en wordt het terminalfriendly weergegeven dankzij wikinow. Links die je van dezelfde artikel wilt bekijken, worden wederom in terminal weergegeven. Hetzelfde als Lynx, maar dan specifiek ontwikkeld voor alleen de WIkipedia artikelen, zonder al die links, categories en interfaces eromheen van de reguliere Wikipedia website.

Wellicht in een later stadium bekijken of dit idee vatbaar is voor in de vrije tijd. Intussen kijk ik of Xmonad iets is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hatsieflatsie op 15-09-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt 13.10 uit
En maar meteen wat onrust in de groep gooien:

Wordt dit een terecht aangemerkt als een privacy issue? Of zijn er argumenten voor Canonical te verzinnen die deze 'feature' rechtvaardigen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoe jullie hier mee om gaan. Is het een reden om Ubuntu te droppen, ga je het privacy level verhogen door een aantal vinkjes te verwijderen of vind je het wel best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik kan de video vanuit hier niet zien maar ik vermoed dat je het hebt over de verschillende lenzen. Je kunt gaan voor alternatieve Ubuntu versies die dit niet hebben maar je kunt de lenzen ook verwijderen en de complete connectie uitschakelen met Canonicle.

12.04 en 12.10 hebben deze connectie ook al en ook hier kan die worden uitgeschakeld.
Overigens zie ik het wel een relevant issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:33:
Morgen komt 13.10 uit
En maar meteen wat onrust in de groep gooien: [video]
Wordt dit een terecht aangemerkt als een privacy issue? Of zijn er argumenten voor Canonical te verzinnen die deze 'feature' rechtvaardigen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoe jullie hier mee om gaan. Is het een reden om Ubuntu te droppen, ga je het privacy level verhogen door een aantal vinkjes te verwijderen of vind je het wel best?
Moeten we daar nou wéér op terugkomen? Is al zoveel over gezegd. Iedereen gooit zijn hele hebben en houwen op facebook, gmail, twitter en weet ik wat, maar canonical zou niet te vertrouwen zijn. Ik heb het uitgezet omdat ik het een onzinfeature vind, niet omdat ik bang ben voor canonical.

En ja morgen mogen we weer updaten *O*. Volgens mij is er maar weinig veranderd, maar ik ga 'm wel installeren. Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier niet om de shopping/Amazon lens die in 13.04 standaard aan werd geinstalleerd. Dit gaat over de crashreports die met default settings onder andere je IP adres meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Eh, je IP-adres? Uiteraard wordt dat meegestuurd. Of had je verwacht dat ze een TOR-client zouden installeren om crashreports te verzenden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:33:
Morgen komt 13.10 uit
En maar meteen wat onrust in de groep gooien: [video]

Volgens mij is hier alles al een keer over gezegd maar niemand weet precies wat Canonical/Amazon met jouw data doet, sterker nog in 13.10 zou het misschien wel minder anoniem kunnen zijn. Gezien dit enkel de unity package betreft is de veilige oplossing simpel, gebruik gewoon geen unity :) of schakel de privacy opties in en verwijder de shopping lens.

In het filmpje wordt ook gesproken over "anonymous"crash reports die openbaar beschikbaar zouden zijn waarin user sensitive data *zou kunnen* staan maar dit lijkt me inherent aan het feit dat Ubuntu (deels) een community developed OS is, dat de community developers dan ook error reports kunnen inzien lijkt mij een logisch gevolg.

Overigens zijn de daily images sinds een kleine week allen Release Candidates dus je zou vandaag al kunnen beginnen met 13.10 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

mcDavid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:36:
Eh, je IP-adres? Uiteraard wordt dat meegestuurd. Of had je verwacht dat ze een TOR-client zouden installeren om crashreports te verzenden ofzo?
Het gaat hem om dat in het report veel meer persoonlijke informatie staat dan noodzakelijk. Is het van belang om je IP adres te weten als Banshee crasht? Of LibreOffice? Is het nodig dat dit publiekelijk inzichtelijk is?

Dat is juist het hele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hero of Time: dat is precies waar ik op doelde, en niet de al lange tijd bekende Amazon/Shopping lens. Dit gaat naar mijn mening weer een stukje verder de verkeerde richting op. Het zou er toe kunnen leiden dat mensen crashreports standaard niet meer verzenden waardoor er veel minder data beschikbaar komt voor bugfixing. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat als er met crashreports persoonlijke gegevens als IP adres meegestuurd worden, dat veel gebruikers af gaan zien van het versturen van de reports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hero of Time schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Het gaat hem om dat in het report veel meer persoonlijke informatie staat dan noodzakelijk. Is het van belang om je IP adres te weten als Banshee crasht? Of LibreOffice? Is het nodig dat dit publiekelijk inzichtelijk is?

Dat is juist het hele probleem.
Het is niet van belang, maar het is fysiek onmogelijk een bericht over internet te versturen zonder IP-adres. Vandaar dat ze voor de volledigheid er maar bij hebben gezet dat dat er ook bij zit. Een beetje onzinnig wel, als ik hier op Tweakers een reactie plaats, staat er ook geen waarschuwing bij dat mijn IP-adres meegestuurd wordt. Dat weet iedereen en vindt iedereen niet meer dan logisch. Bovendien is een IP-adres helemaal niet zo spannend als het klinkt. Die dingen veranderen om de haverklap en zonder gerechtelijk bevel valt het niet zomaar aan een fysieke computer/persoon/locatie te herleiden.

Bovendien is dit geen ubuntu-specifieke issue, alle besturingssystemen maken crashreports. Het feit dat je bij de meeste systemen niet zomaar kan zien wat er verstuurd en bewaard wordt, maakt mij er niet bepaald geruster op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Cool, dan nog een maandje wachten en dan kunnen we weer updaten naar Linux Mint 16 (Petra)! :D *O*

Met Cinnamon 2.0, de fork is nu compleet los van Gnome 3! :D

Ik ga waarschijnlijk voor de 3e keer doneren aan Linux Mint. Want ik ben erg content sinds ik ben overgestapt van Ubuntu naar Mint 13 (toen).

Voor de nieuwelingen: Linux Mint is "Ubuntu how it should be", en komt altijd een maand na de Ubuntu release.
Er is een MATE (GTK2) en een Cinnamon (GTK3) versie. Niet dat het nuttig is om GTK2 te blijven gebruiken, maar omdat een deel van de gebruikers dat graag wil. En Mint luistert wèl naar haar gebruikers.

[ Voor 25% gewijzigd door Sando op 16-10-2013 22:03 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Nu is dit niet het grote Mint topic, maar als ik groot fan ben van Gnome3-shell, zou ik dan moeten overwegen naar Mint te kijken?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

mcDavid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

Het is niet van belang, maar het is fysiek onmogelijk een bericht over internet te versturen zonder IP-adres.
Dat je zonder je IP niets kan versturen heb je gelijk in. Maar is dat dan gelijk de reden dat bij elke crash je IP adres in de database moet komen, wat vrij inzichtelijk is, met alle andere, onnodige, gegevens erbij?
Vandaar dat ze voor de volledigheid er maar bij hebben gezet dat dat er ook bij zit.
Goed dat ze 't zeggen, slecht dat 't gedaan wordt.
Een beetje onzinnig wel, als ik hier op Tweakers een reactie plaats, staat er ook geen waarschuwing bij dat mijn IP-adres meegestuurd wordt. Dat weet iedereen en vindt iedereen niet meer dan logisch.
Dat je IP aan een post wordt gekoppeld is an sich nog wel nuttig. Als er een post van je is waar je gigantisch uit je plaat gaat, en het IP adres wijkt af van je andere posts op de dag of rest van je posts, kan het zijn dat iemand je sessie heeft gekaapt of je inlog gegevens heeft weten te bemachtigen en jij die post niet zelf hebt gemaakt.

In het geval van crash reports, hoe zinvol heeft 't als je allerlei irrelevante gegevens hebt. Bijvoorbeeld in een zakelijke omgeving. Je bent ontwikkelaar voor een interne applicatie. Gebruikers hebben dezelfde hardware, dezelfde computers, installatie, alles is gelijk. Heb jij dan wat aan het IP adres van de client waar het programma op crasht, naast de dumps en logs wat al voldoende informatie verschaft?
Zou je moeten weten welke tabs iemand open heeft in z'n browser, als deze op het intranet crasht? Waarbij het resultaat te reproduceren is ongeacht welke pagina's er nog meer open staan?

Ik kan zo nog wel doorgaan met voorbeelden waarbij veel meer (persoonlijke/gevoelige) informatie verzameld wordt waarbij het niet nodig is.
Bovendien is een IP-adres helemaal niet zo spannend als het klinkt. Die dingen veranderen om de haverklap en zonder gerechtelijk bevel valt het niet zomaar aan een fysieke computer/persoon/locatie te herleiden.
Een IP adres kan alleen naar een persoon herleiden worden via gerechtelijk bevel? Ben je echt zo naïef? In de headers van je emails staat je IP adres, in de logs van webservers staat je IP adres, nu in de crash reports staan ze, bij het registreren wordt je IP adres vast gelegd. Er is echt geen bevel nodig je adres aan jou persoon te kunnen koppelen. Je hele internet gedrag spreekt boekdelen over wie je bent en wat je doet. Er is echt geen gerechtelijk bevel nodig om van je ISP te horen waar je woont, er zijn veel meer bronnen die gebruikt kunnen worden, zonder tussenkomst van rechter, om je identiteit en NAW gegevens te achterhalen.
Freeaqingme schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:17:
Nu is dit niet het grote Mint topic, maar als ik groot fan ben van Gnome3-shell, zou ik dan moeten overwegen naar Mint te kijken?
Gnome3-shell is ook gewoon in Ubuntu beschikbaar, dus nee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 23:35

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mcDavid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:19:
[...]
En ja morgen mogen we weer updaten *O*. Volgens mij is er maar weinig veranderd, maar ik ga 'm wel installeren. Omdat het kan.
ik had de RC van Ubuntu Gnome geprobeerd en dat was geen succes.
Dus ik blijf voorlopig nog op 13.04
Sando schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:00:
[...]
Voor de nieuwelingen: Linux Mint is "Ubuntu how it should be", en komt altijd een maand na de Ubuntu release.
ik heb het ooit een jaar gebruikt en persoonlijk vind ik Mint inderdaad beter dan Unity (alles is beter dan Untity)
maar eigenlijk vind ik die startknop zoooo windows 95 :P
nee, dan zit Gnome toch logischer in elkaar

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Hero of Time schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:20:

[...]

Gnome3-shell is ook gewoon in Ubuntu beschikbaar, dus nee ;).
Is de enige reden om Mint dan te gebruiken de gui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Freeaqingme schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:17:
Moah, een beetje wel. Een beetje niet. Depends wat je bedoelt.

De shell is qua idee en mogelijkheden erg goed. Maar qua usability is het gewoon een hork. Misschien vind jij het fijn, maar de hele Mintcommunity vind het een hork en dus is het via consensus tot feit benoemd. :+

Maar omdat het idee, de mogelijkheden, en de technische core wel de verandering verzorgen die zo hard nodig is/was in Linux, hebben ze dus Gnome 3 + Shell geforked naar Cinnamon. Dat is het zelfde systeem, maar dan anders uitgevoerd waardoor het geen hork meer is. Maar gewoon een functionele iets klassiekere desktop. Wel alle zelfde features, meerdere desktops enzo, maar niet zo spacey. Sinds 2.0 is het dus een zelfstandig project en niet meer van de Gnome 3 Shell codebase.
Vishari Beduk schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:21:
[...]

ik heb het ooit een jaar gebruikt en persoonlijk vind ik Mint inderdaad beter dan Unity (alles is beter dan Untity)
maar eigenlijk vind ik die startknop zoooo windows 95 :P
nee, dan zit Gnome toch logischer in elkaar
Klinkt als MATE. Cinnamon startmenu lijkt (IF I RECALL CORRECTLY) behoorlijk op dat van Shell.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Freeaqingme schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

Is de enige reden om Mint dan te gebruiken de gui?
Enkele punten zo uit mijn hoofd:
  • Mint heeft 2 GUI's gebaseerd op (in tegenstelling tot Canonical) de wensen van de gebruikers.
  • Mint blijft bij handige software; Ubuntu wisselt te pas en te onpas tussen (experimentele) standaardpaketten voor bijvoorbeeld muziek, foto's, etc. en dan is er veel kritiek in de community waar niets mee gedaan wordt. Mint 'rollt' deze onpopulaire veranderingen vaak 'back'.
  • Mint is compleet; heeft altijd al alles wat gewoon handig en gratis is out of de box, ookal is het niet 'vrij'. Codecs, Flash, drivers, Java, etc. Bij Ubuntu is/was dat altijd moeilijk doen. Zeker ervenis van Debian.
  • Mint is voor gebruikers, niet alleen voor nerds; Ik ben een dikke nerd, en ik kan niet zonder Linux en de Debian package manager. Maar mijn OS moet gewoon draaien. Het is belachelijk hoe vaak ik Ubuntu heb moeten repareren na een update- dat hoort niet te hoeven. Ook is het belachelijk dat een upgrade van het systeem automatisch aangevinkt staat. Het gaat bijna altijd fout. Mint heeft een gebruikersvriendelijke updater en update by default alleen zaken waar de boel niet kapot van kan gaan. (Het kan wel maar dan eigen risico)
  • Mint heeft eigen software; gebruikersvriendelijke alternatieven om de lompe Ubuntusoftware te vervangen, of ontbrekende software. Vriendelijke updatemanager. Minder lompe softwaremanager. Backup tools. Parental controls geloof ik. Eigen extensies.
  • Mint verdient geld met donaties van tevreden gebruikers zoals ik. Niet met spyware en advertenties. })
Ik ben een developer en een nerd, en ik houd niet zo van Apple en Windows (al heb ik wel een Windows licentie voor Adobe producten en games). Maar ook als nerd krijg ik altijd zo'n hoge bloeddruk van het zooitje ongeregeld wat Linux eigenlijk is. Ik wil dat mijn systeem gewoon werkt, ironisch genoeg zoals ze dat bij Apple goed voor elkaar hebben. Mint is dus een stuk beter voor mijn bloeddruk.

En omdat het gebruikersvriendelijker is, durf ik het ook bij niet-nerds te installeren. Zoals bij mijn ouders. Mijn vader kan er mee werken. Terwijl niet-nerds Ubuntu vaak kapot krijgen, draait Mint vaak zonder problemen door. :)

Okee, einde van mijn enthousiasme. Mint en Ubuntu zijn volledig compatibel, maar dit is natuurlijk het Ubuntu topic.

[ Voor 25% gewijzigd door Sando op 16-10-2013 22:59 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 45 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!