Sando schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:03:
Mijn verhaaltje is iets anders, ik vind Gnome Shell en Unity allebei lomp, maar die dynamic workspaces zijn inderdaad wel handig. Maar Unity vind ik het minst fijn, en ik kies ook liever voor de breder gebruikte shell dan de Ubuntu-only imo slecht gejatte Unity, en daarom..
..gebruik ik
Cinnamon, een fork van de Gnome Shell met alle handigheden en coole extensions enzo, maar dan in een 'classic desktop' jasje. Echt ideaal.
Alleen wat ik wel mis van Unity is de HUD. Althans, ik wil gewoon win + layers intiepen en dan de commando's in GIMP zien bijvoorbeeld, dat ik niet alle menu-items hoef af te zoeken.
Daarom zoek ik dit voor GS, want als het voor GS werkt dan zal het met weinig moeite ook voor Cinnamon werken.
-edit-
Heb een deja-vu gevoel, als ik je dit al eerder vertelde dan excuses voor de herhaling.
Als ik dit niet eerder vertelde dan ging ik vast binnenkort dood, deed ik
'load game' en zit ik weer deze post te tiepen.

Zit ook wel wat in. Ieder z'n meug natuurlijk. Maar heb denk ik goed nieuws voor je! En wellicht vele anderen. Nu we toch even aan het nachtbraken zijn: ik heb ook de HUD aan de gang
Even wat checken, brb met een korte howto
edit: Haaaa! Was even bang dat de HUD gekoppeld zat aan de Dash, maar dat is dus niet

Ik had de HUD sneltoets uitgeschakeld staan omdat de HUD zelf wel kwam, maar geen resultaten gaf als ik begon te typen. Wat blijkt; als je unity-2d-panel ook opstart doet de HUD het zoals het hoort. Maar dan heb je dus 2 panels (GS en Unity-2d) wat ook niet ideaal is imho. Als je vervolgens het unity-2d-panel proces killt gaat het unity panel weer weg, maar de HUD blijft werken

Et voilá, weer bijna terug zoals het was, maar dan mét werkende HUD! Een kleine maar; door het starten van unity-2d-panel verdwijnt wel je menubalk (Bestand, Edit, enz) maar daar heb je nu natuurlijk de HUD voor..
Nu ik het zo bedenk; goede kans dat unity-2d-panel een of ander proces of service start om die HUD te laten pruttelen. Zou leuk zijn als we erachter kunnen komen om dat evt los te kunnen starten en dus niet dat panel hoeven te starten en killen. Goeie kans dat het menu dan ook gewoon zichtbaar blijft. Of dat een voordeel of nadeel is, is natuurlijk een kwestie van smaak. Op deze manier zou ik denk ik prima kunnen leven met het GS global menu (uitrolmenu bij links bovenin op de applicatienaam klikken), toch redelijk normaal doorzoekbaar en evengoed de HUD, én de extra schermruimte

Morgen maar eens verder klooien, ga nu maar eens lekker tegen m'n dinnetje aankruipen
edit-edit:
BAZINGA! Nog niet eens koffie op, maar ben schijnbaar al wakker. Nu ook de HUD volop aan de gang. Het proces wat ik miste is de unity-panel-service. Dus even /usr/lib/unity/unity-panel-service aan je opstarttoepassingen toevoegen ét voila... ook de HUD werkt. Klein nadeeltje(?): de menubalk verdwijnt, maar waar is anders de HUD voor?! Heb voor de compleetheid de Dash button weer teruggehaald in de Launcher en even wat toetsen hermapt: Als ik nu op Super/Win druk verschijnt de Unity-2d Dash, toch wel handig om die te hebben. Werkt net wat fijner voor zoeken van apps en bestanden dan de GS overview, die dus alleen verschijnt als ik met de muis naar de hot corner ga.
Moet eerlijk zeggen dat IMHO de Dash/HUD er icm Gnome Shell panel er stukken beter uit ziet dan in Unity zelf

. Nu is alles transparant en verandert het panel niet van kleur zoals bij Unity.
Even een paar screenshots van hoe het er nu uitziet:
en met de HUD al werkende:
Zeg nou zelf, ziet er toch veel beter uit dan met het Unity Panel
[
Voor 51% gewijzigd door
Thedr op 02-08-2012 08:51
]