Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je wine wil optirunnen als het auto-magisch opstart moet je naar dit venster navigeren en het command veranderen van wine (*waarschijnlijk nog meer parameters*) naar optirun win (zelfde parameters*)

2e monitor via HMDI heb ik mij niet mee bezig gehouden, maar er zijn mensen die het mbv deze link werkend hebben gekregen.

Over upgraden: ik doe het zelf nooit. Ik vind het redelijk smerig hoe het gebeurd en je krijgt gewoon erg veel dingen die niet meer (goed) werken is mijn ervaring. En een herinstall duurt niet zo lang met ubuntu dat ik er tegenop kijk en ik heb nou ook weer niet zoveel addons ed dat ik 5 uur nodig heb voor al die dingen

[ Voor 25% gewijzigd door Gropah op 10-05-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
tijdens het updaten van gimp 2.6 naar 2.8 is er iets fout gegaan en krijg ik nu de volgende fout melding:

schijnbaar heb ik geprobeerd 2.8 over 2.6 heen te instaleren ipv te updaten. Nu doet geen van beiden het.

Ik krijg een bericht van ubuntu 12.04 om te herstellen maar dat richt niets uit. Ik heb deze instructies gevolgd maar die helpen niet ik krijg geen toegang? http://askubuntu.com/ques...ng-pre-installed-gimp-2-6

E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Heeft u beheerdersrechten?

Ik heb niets in gimp staan wat niet weg mag dus is er een manier om gimp gewoon helemaal te verwijderen zodat ik een fresh install kan doen?

[ Voor 21% gewijzigd door haakjesluiten op 11-05-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Heeft u beheerdersrechten?[
Dat betekent dat je nog een package manager of andere update-actie open hebt staan.

Sluit alle terminals, synaptic, gebi, software center (idk) etc af en je krijgt die melding niet meer als je beheerdersrechten hebt (sudo).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

deadinspace

The what goes where now?

Sando schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 02:47:
[...]

Dat betekent dat je nog een package manager of andere update-actie open hebt staan.
Volgensmij betekent het gewoon dat hij het niet als root doet, zoveel zegt de foutmelding ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

deadinspace schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:05:
[...]

Volgensmij betekent het gewoon dat hij het niet als root doet, zoveel zegt de foutmelding ook ;)
Hij zegt dat hij geen rechten heeft en VRAAGT of je het als root doet. Het kan ook zijn dat hij geen rechten heeft door een lock op het bestand, dan maakt het geen bal uit of je root bent of niet.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Net de nieuwe 12.04 geïnstalleerd op mijn werklaptop. Wat een koude douche! Ik gebruikt al meer dan een jaar 10.04 op een EEE901 en dat draait prima. Deze nieuwe versie is een ander paar mouwen. Het hele systeem (Lenovo E520 laptop) voelt ontzettend traag aan (trager dan die oude EEE901), zowel met de nieuwe Unity GUI als met een standaard Gnome. Daarenboven is de gebruiksvriendelijkheid erop achteruit gegaan. Waar ik vroeger 1 keer moest klikken om aan al mijn programma's te kunnen, moet ik nu minstens 3 keer klikken (Dash home, programma incoontje, x resultaten extra weergeven). Hun hele Unity gebeuren zal een geweldige marketingstunt zijn, maar het is te beperkt aanpasbaar. Zo kan je standaard niet kiezen waar je de launcher wil hebben. Aangezien ik ook OS X gebruik, was onderaan voor mij logischer geweest bijvoorbeeld. De bar onderaan en een mapje met alle programma's zou het systeem voor mij een stuk aangenamer maken. Dan hoef ik dat omslachtige Dash home tenminste niet te gebruiken.

Voor mij is Ubuntu achteruit gegaan. Zowel qua GUI als qua performancie. De aantrekkingskracht van Linux was voor mij de aanpasbaarheid. Nu ben je zowat verplicht Gnome of een andere grafische interface te installeren als je wat wil aanpassen. Cononical duwt mijn inziens de gebruiker nu te veel in één bepaalde richting. Maar misschien wil de gebruiker in kwestie die richting niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
Nu ben je zowat verplicht Gnome of een andere grafische interface te installeren als je wat wil aanpassen.
Ik snap niet wat je bedoeld, als je ubuntu installeert dan staat al die meuk er toch al op en als je perse een minimale installatie wilt zonder al die dependencies dan moet je geen ubuntu gebruiken.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

R_M schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:30:
Cononical duwt mijn inziens de gebruiker nu te veel in één bepaalde richting. Maar misschien wil de gebruiker in kwestie die richting niet uit.
Misschien niet, dan kies je een andere distro. Maar het is wel nog steeds (wellicht op Mint na) de meest gebruiksvriendelijke Linux die er te vinden is. En met gebruiksvriendelijk bedoel ik niet dat je met 86 uur configureren, compilen en kloten alles EXACT zo hebt als je wilt hebben, maar gewoon dat een computerleek het ook snapt ende zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M

R_M

blouweKip schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:26:
Ik snap niet wat je bedoeld, als je ubuntu installeert dan staat al die meuk er toch al op en als je perse een minimale installatie wilt zonder al die dependencies dan moet je geen ubuntu gebruiken.
Je moet de volledige zin lezen, niet alleen het eerste deel. Als je iets wil aanpassen, dan kan dat dus niet in de standaard GUI. Je bent dus verplicht iets buiten de standaard GUI te gebruiken om wat aanpasbaarheid te verkrijgen.
Vicarious schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:15:
Misschien niet, dan kies je een andere distro. Maar het is wel nog steeds (wellicht op Mint na) de meest gebruiksvriendelijke Linux die er te vinden is. En met gebruiksvriendelijk bedoel ik niet dat je met 86 uur configureren, compilen en kloten alles EXACT zo hebt als je wilt hebben, maar gewoon dat een computerleek het ook snapt ende zo.
Het punt is dat Ubuntu voorheen gebruiksvriendelijker was. Canonical was goed op weg om Linux een groter marktaandeel te bezorgen, maar ik vrees dat ze die inspanning nu teniet doen.

[ Voor 37% gewijzigd door R_M op 12-05-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

R_M schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:52:
[...]

Het punt is dat Ubuntu voorheen gebruiksvriendelijker was. Canonical was goed op weg om Linux een groter marktaandeel te bezorgen, maar ik vrees dat ze die inspanning nu teniet doen.
Geef het wat tijd. Welke stap ze ook genomen hadden (Gnome3, switch naar KDE, eigen interface), het had hoe dan ook stof doen opwaaien. Gnome2 was gewoon aan vernieuwing toe en vernieuwing/verandering gaat altijd moeizaam. Het punt is denk ik ook dat ze Unity gewoon te vroeg hebben uitgebracht. Als ze Unity bij de eerste release net zo goed voor elkaar hadden als nu in 12.04 had waarschijnlijk vrijwel niemand er problemen mee gehad. Ik werk er nu 2 weken mee en stiekem bevalt het me best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb het met elke release een kans gegeven, maar ik kan maar niet wennen aan unibar. Daarnaast vind ik het ook raar dat een GUI die draait omzoeken niet echt snel is (zeker niet sneller dan synapse)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Je moet de volledige zin lezen, niet alleen het eerste deel. Als je iets wil aanpassen, dan kan dat dus niet in de standaard GUI. Je bent dus verplicht iets buiten de standaard GUI te gebruiken om wat aanpasbaarheid te verkrijgen.
Dat is onjuist, je kunt binnen een andere desktop gewoon de aparte tools gebruiken die ubuntu aanbied binnen unity en voor de rest heb je dezelfde configuratieopties als de meeste andere distro's, al helemaal als je meetelt dat je ook nog gewoon op de console instellingen kan aanpassen (wat ik zelf makkelijker vind maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
R_M schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:30:
Net de nieuwe 12.04 geïnstalleerd op mijn werklaptop. Wat een koude douche! Ik gebruikt al meer dan een jaar 10.04 op een EEE901 en dat draait prima. Deze nieuwe versie is een ander paar mouwen. Het hele systeem (Lenovo E520 laptop) voelt ontzettend traag aan (trager dan die oude EEE901), zowel met de nieuwe Unity GUI als met een standaard Gnome. Daarenboven is de gebruiksvriendelijkheid erop achteruit gegaan. Waar ik vroeger 1 keer moest klikken om aan al mijn programma's te kunnen, moet ik nu minstens 3 keer klikken (Dash home, programma incoontje, x resultaten extra weergeven). Hun hele Unity gebeuren zal een geweldige marketingstunt zijn, maar het is te beperkt aanpasbaar. Zo kan je standaard niet kiezen waar je de launcher wil hebben. Aangezien ik ook OS X gebruik, was onderaan voor mij logischer geweest bijvoorbeeld. De bar onderaan en een mapje met alle programma's zou het systeem voor mij een stuk aangenamer maken. Dan hoef ik dat omslachtige Dash home tenminste niet te gebruiken.

Voor mij is Ubuntu achteruit gegaan. Zowel qua GUI als qua performancie. De aantrekkingskracht van Linux was voor mij de aanpasbaarheid. Nu ben je zowat verplicht Gnome of een andere grafische interface te installeren als je wat wil aanpassen. Cononical duwt mijn inziens de gebruiker nu te veel in één bepaalde richting. Maar misschien wil de gebruiker in kwestie die richting niet uit.
Je kunt veelgebruikte programma's vastzetten in de starterbalk, dan hoef je daar de Dash niet meer voor te gebruiken.
Ik gebruik Unity nu bijna een jaar op mijn laptop. In het begin werd ik er helemaal gek van maar nu zou ik niet anders meer willen. Op mijn pc had ik een oudere versie staan, maar die heb ik uiteindelijk geupgraded omdat ik niet meer uit de voeten kon met al die uitklapmenu's op diverse plekken.
Het is sommige mensen gelukt om de startbalk onderaan het scherm te zetten. Dat lijkt me mooier maar niet perse ook handiger (vanwege het breedbeeldformaat dat de meeste monitoren/laptopschermen tegenwoordig hebben).

Ik zou 12.04 een aantal maanden gewenningstijd geven, als ik jou was. Die tijd heb je echt wel nodig. :Y

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M

R_M

blouweKip schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:44:
Dat is onjuist, je kunt binnen een andere desktop gewoon de aparte tools gebruiken die ubuntu aanbied binnen unity...
Dan ben je dus iets anders aan het gebruiken dan de standaard 'Unity' GUI. Je zegt het zelf...
Louise525 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:14:
Het is sommige mensen gelukt om de startbalk onderaan het scherm te zetten.
Dat kan via een apart stukje software, maar zou stabiliteitsproblemen opleveren. Het gaat mij trouwens ook niet alleen om de nieuwe GUI. Dat 12.04 op een moderne laptop trager is dan 10.04 op een oude EEE901, gaat er bij niet in. In alles wat ik doe, voelt de nieuwste versie zo log aan. Of zou dit een poging zijn om de Windows-ervaring zo goed mogelijk te benaderen?

[ Voor 46% gewijzigd door R_M op 13-05-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Dan ben je dus iets anders aan het gebruiken dan de standaard 'Unity' GUI. Je zegt het zelf...
En? dat valideert je punt toch helemaal niet?

en dan heb ik het hierover:
De keuze blijft gewoon in ubuntu, je hoeft niets extra's te installeren en je wordt nergens toe gedwongen: je hebt alle vrijheid (net als bij andere distro's).

Ik heb me nog nooit beperkt gevoeld door de "richting" waar canonical ubuntu of unity heen probeert te sturen en ik ben nooit gedwongen unity te gebruiken (wat maar goed ook is omdat ik het niets vind).

[ Voor 71% gewijzigd door blouweKip op 14-05-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
R_M schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:19:
[...]

[...]
Dat kan via een apart stukje software, maar zou stabiliteitsproblemen opleveren. Het gaat mij trouwens ook niet alleen om de nieuwe GUI. Dat 12.04 op een moderne laptop trager is dan 10.04 op een oude EEE901, gaat er bij niet in. In alles wat ik doe, voelt de nieuwste versie zo log aan. Of zou dit een poging zijn om de Windows-ervaring zo goed mogelijk te benaderen?
Ik heb op dezelfde laptop een dual boot met Win7 en Ubuntu 12.04. Ik vind die OS'en geen vergelijk: Ubuntu is zoveel sneller dan Win7, minder log, beter geintegreerd qua toepassingen...... Af en toe moet ik Win7 voor iets gebruiken en dan ben ik in no time helemaal tureluurs van bijvoorbeeld Windows Update die zich op de voorgrond dringt, allerlei popups van programma's; die iets van je willen en de traagheid waarmee je die updates vervolgens installeert. Met een zucht van verlichting start ik daarna Ubuntu weer op. :*)

Er moet bij jou dan m.i. iets mis zijn als jij 12.04 als traag en log ervaart. :?

Maar als jij liever met Windows werkt, prima. Omdat linux een niche is wat desk-/laptopgebruik betreft :) , voelt het wel zo veilig vwb virussen e.d..

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Louise525 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:09:
[...]

Ik heb op dezelfde laptop een dual boot met Win7 en Ubuntu 12.04. Ik vind die OS'en geen vergelijk: Ubuntu is zoveel sneller dan Win7, minder log, beter geintegreerd qua toepassingen...... Af en toe moet ik Win7 voor iets gebruiken en dan ben ik in no time helemaal tureluurs van bijvoorbeeld Windows Update die zich op de voorgrond dringt, allerlei popups van programma's; die iets van je willen en de traagheid waarmee je die updates vervolgens installeert. Met een zucht van verlichting start ik daarna Ubuntu weer op. :*)

Er moet bij jou dan m.i. iets mis zijn als jij 12.04 als traag en log ervaart. :?
Mee eens, ook voor mij voelt Ubuntu sneller en beter geintegreerd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:40:
[...]

Mee eens, ook voor mij voelt Ubuntu sneller en beter geintegreerd aan.
Ik ben het er totaal niet mee eens. Windows 7 is echt zo veel sneller voor mij. User-Interface is ook veel beter over nagedacht. Ik roep al jaren dat het tijd wordt dat Canonical eens goede (user-interface) designers in dienst neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik snap het gewoon niet... als Unity voor jullie supertraag werkt (ik lees hier al sommige mensen die een paar seconden moeten wachten voordat ie reageert op een muisklik) dan kun je er toch vanuit gaan dat er gewoon echt iets mis is qua configuratie of hardware-herkenning of iets dergelijks? Iedereen is toch wel slim genoeg om te bedenken dat Canonical geen UI op de markt gaat zetten die zo debiel traag is?

[ Voor 7% gewijzigd door Vicarious op 14-05-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:14:
Ik snap het gewoon niet... als Unity voor jullie supertraag werkt (ik lees hier al sommige mensen die een paar seconden moeten wachten voordat ie reageert op een muisklik) dan kun je er toch vanuit gaan dat er gewoon echt iets mis is qua configuratie of hardware-herkenning of iets dergelijks? Iedereen is toch wel slim genoeg om te bedenken dat Canonical geen UI op de markt gaat zetten die zo debiel traag is?
Toch wel, zo capabel is Canonical niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Met Vicarious

Nu dit ook een LTS is, mijn schoonouders toch laten updaten naar Unity... rapapapaarapapaa...

..

En ze zijn er hartstikke blij mee. "Veel mooier!"

De enige frustratie is nog steeds dat de Garmin niet ge-update kan worden via Ubuntu (vroeger ook de Tomtom, maar die is niet meer)

Verder ze internetten, typen en printen er dingen mee, nou ja, met een HP-printer gaat dat allemaal out-of-the-box en alle knopjes op de laptop doen wat ze beweren te doen.

Was wel een klein dingetje: software-update werkte niet omdat er iets mis was met een flashplugindinges. Ze hadden zelf al gegoogled en uitgevonden dat er twee flashpluginbestanden gedelete moesten worden (chapeau!), maar ja, die stonden natuurlijk niet in de userspace zelf. Telefonisch uitgelegd dat er een mogelijkheid is om dat te deleten (sudo nautilus, navigeren naar plek waar het staat, heel gevaarlijk allemaal) en daarna liep het door.

Over het update/grade-proces gesproken: ik had er zelf laatst ook weer last van (in dit geval dat er overal ineens 'restricted' tussen gezet was in de sources.list, maar dat is een al gefilede bug): de sources.list klopt niet meer. Als je gewoon eindgebruiker bent, dan ga je echt niet verzinnen dat je 'sudo gedit /etc/apt/sources.list' in moet typen in je terminal om daar even iets te fixen (of sowieso naar de terminal gaan). Er zou bij Update Manager --> Settings --> ergens iets moeten staan van "reset naar normale ...' of zoiets.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Vicarious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:14:
Als de muis langzaam reageert in Systeem "muis" aanklikken en instellingen aanpassen. Veel makkelijker kan Canonical het toch niet maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hij reageert niet traag op een muisklik, maar als ik iets aanklik wil ik dat het meteen start, niet eerst een animatie afspeelt en dan pas start. Daarnaast is de zoekfunctie erg traag, trager dan die van Gnome3... daar stoor ik mij gewoon aan, vooral bij een UI die zegt om zoeken te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Gropah schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:32:
Hij reageert niet traag op een muisklik, maar als ik iets aanklik wil ik dat het meteen start, niet eerst een animatie afspeelt en dan pas start. Daarnaast is de zoekfunctie erg traag, trager dan die van Gnome3... daar stoor ik mij gewoon aan, vooral bij een UI die zegt om zoeken te draaien.
Draai jij 12.04 als upgrade of heb je een volledig nieuwe install gedaan? Ik heb een volledig nieuwe install gedaan (moeten doen, nadat ik met gepruts mijn bestaande installatie had verpest) en dat maakte een duidelijk verschil.

Kun je een voorbeeld geven van een applicatie die met een animatie begint, want ik heb die niet. Of bedoel je dat het icoontje in de sidebar knippert als het betreffende programma aan het opstarten is? Ik vind dat juist wel fijn, want dan weet ik dat er iets gebeurt. Zonet in 5 seconden Spotify opgestart, vind ik best snel eigenlijk:

Heb je wel een voldoende groot wisselgeheugen? (swap-partitie)?

Het blijft vreemd dat ik onwel wordt van de traagheid en de popups van Win7 en dat jij dat juist hebt bij Ubuntu 12.04. Ik heb nog Dell-bloatware op mijn Win7 staan en een heleboel windows updates, wat mede de traagheid verklaart.

Overigens: werkte usb 3.0 nog op 2.0-snelheid in 11.10, ging het verplaatsen van bestanden na de nieuwe installatie al sneller en sinds vandaag doet-ie het echt "full throttle". Ik zat er met open mond naar te kijken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gropah schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:32:
Volgens mij start de applicatie gelijk maar zolang hij nog bezig is met 'laden' speelt hij dat animatietje even af zodat je wel weet dat ie bezig is. Anders lijkt het net of hij niet reageert gedurende die 3 seconden die het kost om firefox op te starten en heb jij al nog een keer geklikt. Nu weet je dat je hem echt goed hebt aangeklikt. Hij zal heus niet eerst de animatie afwachten voordat hij gaat beginnen met het starten van firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 13:57
Zijn er hier ook mensen die Ubuntu (12.04) gebruiken op hun laptop? Ik ben erg benieuwd naar de accuduur onder 'gemiddelde' activiteiten als browsen/serie kijken/office tov Windows (7). Ik gebruik Ubuntu 12.04 op het moment alleen op mijn desktop, maar ik zit er over na te denken om het ook op mijn laptop te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Lee245 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:43:
Zijn er hier ook mensen die Ubuntu (12.04) gebruiken op hun laptop? Ik ben erg benieuwd naar de accuduur onder 'gemiddelde' activiteiten als browsen/serie kijken/office tov Windows (7). Ik gebruik Ubuntu 12.04 op het moment alleen op mijn desktop, maar ik zit er over na te denken om het ook op mijn laptop te gaan gebruiken.
Yup! Zeker sinds 12.04 is de accuduur er bij mij flink op vooruitgegaan tov 11.10. Haal nu ongeveer een vergelijkbare tijd als in Win7 (+/- 2.5 uur), erg netjes dus dat daar zo weinig verschil tussen zit. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor laptop je hebt en of daar de goede power management features voor beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 13:57
Thedr schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:33:
[...]

Yup! Zeker sinds 12.04 is de accuduur er bij mij flink op vooruitgegaan tov 11.10. Haal nu ongeveer een vergelijkbare tijd als in Win7 (+/- 2.5 uur), erg netjes dus dat daar zo weinig verschil tussen zit. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor laptop je hebt en of daar de goede power management features voor beschikbaar zijn.
Bedankt voor je reactie! Ik heb een Samsung SF311. Ik denk dat ik het gewoon maar een keer uit ga proberen en dan zie ik wel hoe het draait. Met een aan Windows 7 vergelijkbare accuduur ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Dat trage herken ik totaal niet, zowel niet op mijn werk computer (i3 met 8GB ram) als mijn thuisbakken (Core2Duo 4GB en 2GB).

Het is wel mooi om te zien dat steeds meer mensen in mijn omgeving ook over zijn gegaan op Ubuntu en er tevreden over zijn, zelfs mevrouw Ballebek is een stuk blijerder met 12.04 dan met 10.04.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die Adobe Flash 11.2.202 niet aan de praat krijgen op Ubuntu 12.04 ? Op elke website waar een Flash animatie of video staat zie je wit of zwart vak zonder meer. Het doet niets.

Ik heb het momenteel opgelost door libflashplayer.so 10.3.183 te kopiëren naar /usr/lib/mozilla/plugins/ en dat werkt gewoonweg perfect.

Maar het is toch wel vreemd dat het niet lukt met 11.2.202
Er zijn op de Ubuntu forums en launchpad enorm veel meldingen van hetzelfde probleem, maar tot nu toe is er niemand die een oplossing kent, behalve dat het Adobe zijn fout is en dat die 11.2.202 de laatste linux release ooit is van Flash Player? Raar verhaal >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:06:
Zijn er nog mensen die Adobe Flash 11.2.202 niet aan de praat krijgen op Ubuntu 12.04 ? Op elke website waar een Flash animatie of video staat zie je wit of zwart vak zonder meer. Het doet niets.

Ik heb het momenteel opgelost door libflashplayer.so 10.3.183 te kopiëren naar /usr/lib/mozilla/plugins/ en dat werkt gewoonweg perfect.

Maar het is toch wel vreemd dat het niet lukt met 11.2.202
Er zijn op de Ubuntu forums en launchpad enorm veel meldingen van hetzelfde probleem, maar tot nu toe is er niemand die een oplossing kent, behalve dat het Adobe zijn fout is en dat die 11.2.202 de laatste linux release ooit is van Flash Player? Raar verhaal >_>
Vreemd, het werkt bij mij gewoon prima en zonder problemen. About:plugins in firefox geeft deze output vooor flash:
File: libflashplayer.so
Version:
Shockwave Flash 11.2 r202

En ik kan gewoon van alles bekijken en doen, geen problemen. 32 bits of 64 bits trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombaya
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:13
Om flash in orde te krijgen, gebruik ik soms flash-aid, een firefox-plugin.

Heeft in het verleden bij mij toch al problemen kunnen oplossen.

Zombaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:03:
[...]
En ik kan gewoon van alles bekijken en doen, geen problemen. 32 bits of 64 bits trouwens?
De 32-bits versie. Maar het probleem komt ook voor bij 64-bits, weliswaar minder frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nou, ik draai nu sinds een paar weken weer even Windows 7 op mijn desktop computer maar mijn god wat een enorme trage meuk toch weer hoor. Ik herinner mij spontaan weer waarom dat ik Ubuntu draaide in de eerste plaats. De MKV support voor Windows is om te huilen. Niet alleen dat maar de hoeveelheid software die wat erop moet en de spyware die wat ik nu al op mijn systeem heb en de hele boel traag maakt is ook weer erbij betrokken. het is gewoonweg om te huilen. Ik heb heel erg sterk de nijging om Ubuntu er weer op te zetten, iets wat ook weer heel snel gaat gebeuren.

Los daarvan; ik wil wat meer gaan programmeren en aangezien ik ook Arduino wil gaan doen en dit open source is misschien ook wel handig om dat dan lekker open source te doen op Ubuntu. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Auredium schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:41:
Nou, ik draai nu sinds een paar weken weer even Windows 7 op mijn desktop computer maar mijn god wat een enorme trage meuk toch weer hoor. Ik herinner mij spontaan weer waarom dat ik Ubuntu draaide in de eerste plaats. De MKV support voor Windows is om te huilen. Niet alleen dat maar de hoeveelheid software die wat erop moet en de spyware die wat ik nu al op mijn systeem heb en de hele boel traag maakt is ook weer erbij betrokken. het is gewoonweg om te huilen. Ik heb heel erg sterk de nijging om Ubuntu er weer op te zetten, iets wat ook weer heel snel gaat gebeuren.

Los daarvan; ik wil wat meer gaan programmeren en aangezien ik ook Arduino wil gaan doen en dit open source is misschien ook wel handig om dat dan lekker open source te doen op Ubuntu. :P
waarom niet dual booten? Ik heb dat zelf ook omdat de games die ik speel gewoon niet draaien onder UBuntu, dan moet je toch wat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Auredium schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:41:

Heb jij zo'n oude pc dan?

;)

Op mijn Dell D630 van 3,5 jaar oud draai ik vlot 1080p MKV's op Windows 7. Als ik mijn Ubuntu SSD erin druk, draait dit inderdaad beter maar op Windows gaat het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:00:
[...]

waarom niet dual booten? Ik heb dat zelf ook omdat de games die ik speel gewoon niet draaien onder UBuntu, dan moet je toch wat he ;)
Ok, het zijn nog niet de laatste, snelste FPS-games, maar de laatste Humble Bundle is nu ook gekoppeld aan het Ubuntu Software Center (wel met een U-bocht, dus nog de instructies een beetje lezen, maar toch).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A5rHRcLhwmgsxgWKuYBS3WXL/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

letatcest schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:34:
[...]

Ok, het zijn nog niet de laatste, snelste FPS-games, maar de laatste Humble Bundle is nu ook gekoppeld aan het Ubuntu Software Center (wel met een U-bocht, dus nog de instructies een beetje lezen, maar toch).
[afbeelding]
Mjah ik weet dat er games op Linux zijn, en zo nu en dan probeer ik ook wel eens wat, maar ik heb er de tijd niet echt voor. Ik speel maar 2 games en dat zijn League of Legends en Diablo 3. Beide draaien voor zover ik weet compleet niet op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Diablo 3 wel hoor, laatst nog geprobeerd. Daar moet je wat patches voor hebben, maar er is ook een ppa met een aangepaste build die het wel doet.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MaximusTG schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:53:
Diablo 3 wel hoor, laatst nog geprobeerd. Daar moet je wat patches voor hebben, maar er is ook een ppa met een aangepaste build die het wel doet.
Ah thanx, ik gaat eens even kijken deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Als je echt de laatste games speelt dan is codeweavers misschien wel aan te raden:
Diablo 3 werkt: http://www.codeweavers.co.../browse/name/?app_id=6277

League of Legends: http://www.codeweavers.co.../browse/name/?app_id=6282

Nuja games is ook de reden waarom ik hier nog steeds Windows 7 heb, mijn gewone laptop en server die draaien gewoon ubuntu (en binnenkort misschien mint).

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

IStealYourGun schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:00:
Als je echt de laatste games speelt dan is codeweavers misschien wel aan te raden:
Diablo 3 werkt: http://www.codeweavers.co.../browse/name/?app_id=6277

League of Legends: http://www.codeweavers.co.../browse/name/?app_id=6282

Nuja games is ook de reden waarom ik hier nog steeds Windows 7 heb, mijn gewone laptop en server die draaien gewoon ubuntu (en binnenkort misschien mint).
Haha ik ga natuurlijk niet betalen om een game op Linux te kunnen spelen als ik het op Windows zonder extra kosten kan spelen. Als Diablo 3 gewoon werkt in Ubuntu zal ik het (afhankeljik van de performance) misschien gewoon in Ubuntu spelen, maar zo niet dan laat ik het lekker zitten en dualboot ik net zo lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Vicarious schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:16:
[...]
Haha ik ga natuurlijk niet betalen om een game op Linux te kunnen spelen als ik het op Windows zonder extra kosten kan spelen. Als Diablo 3 gewoon werkt in Ubuntu zal ik het (afhankeljik van de performance) misschien gewoon in Ubuntu spelen, maar zo niet dan laat ik het lekker zitten en dualboot ik net zo lief.
Ach, af en toe speel ik een rondje WoW op Ubuntu, gaat primalima. Eens per.. tegenwoordig heel veel tijd komt er een voor mij interessante FPS-game uit, laatste was Portal 2. Nou die liep wel redelijk onder Wine, maar daar heb ik toch stiekem een of andere ouwe XP-installatie voor geupdate.. (dat duurde lang, tjessis...). Maar misschien dat die met Codeweavers wel goed had gelopen, als alles er goed voor in elkaar gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Ik heb een laptop met resolutie 1920 x 1050 draaiend op Windows 7. Middels vmplayer heb ik Lubuntu en Linux Mint geïnstalleerd. Ik kan echter niet de goede resolutie kiezen: ik kan wel 1900 x 1200 nemen, maar dat is te groot en ook 1600 x 1050 maar dan is te klein. 1920 x 1050 zit er niet bij.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Moet je dan niet gewoon vmware-tools installeren?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
MaximusTG schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:12:
Heb ik volgens mij al gedaan. Zal vanavond eens kijken en zal het terugmelden. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
MaximusTG schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:12:
Vmware tools zijn geïnstalleerd, maar helaas de resolutie van 1920 x 1050 is niet in te stellen: wel lager en ook hoger(bijv. 1920 x 1200).

Versie is Ubuntu 12.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Toad schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:45:
Ik heb een laptop met resolutie 1920 x 1050 draaiend op Windows 7. Middels vmplayer heb ik Lubuntu en Linux Mint geïnstalleerd. Ik kan echter niet de goede resolutie kiezen: ik kan wel 1900 x 1200 nemen, maar dat is te groot en ook 1600 x 1050 maar dan is te klein. 1920 x 1050 zit er niet bij.

Iemand een oplossing?
Zeker dat je niet 1920x1080 bedoelt? x1050 is enkel voor de 16:10-resolutie van 1680x1050 en de 4:3-resolutie van 1400x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vicarious schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:16:
[...]
pak dan gewoon wine? ook daarmee kun je diablo3 gewoon draaien. zelf teken ik al jaren middels photoshop

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
letatcest schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:34:
[...]

[afbeelding]
Hey wat gaaf! :D Dat wist ik niet. Ik zie dat enkele van de eerdere games (van eerdere bundles) er ook bij staan, maar lang niet allemaal.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WMzjqixfafqYL5ap1xhUSGmK/full.png

Sinds Ubuntu 12.04 heb ik vaak een hoop zombies. Vroeger niet.

Ik probeer er achter te komen of Ubuntu dat doet, bepaalde software, of ik zelf. Jullie dit weleens ervaren?
Het is niet meteen. Vaak als je computer wat langer aan staat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KckousEWTr5RDjKiM721AaJg/full.png

[ Voor 50% gewijzigd door Sando op 13-06-2012 14:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Laatst heb ik ook maar weer eens Ubuntu geprobeerd. Eerst kreeg ik bij het installeren kernel panic, dat bleek te komen omdat de multiplier van mijn CPU (i7 920) omhoog had gezet. Nadat ik dat had uitgevonden installeerde hij als een zonnetje.
Alleen blijkt mijn network chip niet echt mee te werken (Marvell 88E8056), hij wil namelijk niet hoger dan 100 mbit/s. Dat terwijl hij in windows wel lekker gigabit doet. Met google kan ik niet zo veel vinden, drivers ed. heb ik al geprobeerd, maar dat heeft jammer genoeg niet geholpen. Heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Iemand enig idee hoe ik Ubuntu kan installeren als de setup mijn Logitech MX5500 niet ziet/ondersteund?
Ik boot vanaf USB en kan op dat punt nog wel met mijn toetsenbord install on a harddisk kiezen, maar als de ubuntu setup laad (taal kiezen) werken zowel muis al toetsenbord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou denken even een ander toetsenbord er aan hangen en als het dan geinstalleerd is, kun je er vast wel drivers voor vinden met bijv het handige Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Zover was ik ook al :) Maar heb dus geen andere toetsenbord/muis (vond zo'n dure set wel ff voldoende :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Als het een draadloze set is met de usb-dongle van logitech dan kan het zijn dat je ze nog even moet pairen (probleem had ik ook met de logitech dinovo icm ubuntu 12.04), zul je alleen wel ergens even een simpel muisje vandaan moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Ligt het aan mij of loopt die Ubuntu Bluetooth-support nog altijd jaaaren achter?

In Windows 7 (in Vista ook?) kon je altijd verbinden met je telefoon, internetten, muziek streamen en zelfs vanaf je laptop bellen via je telefoon.

In Ubuntu failed alles. Altijd. Met al mijn telefoons. Behalve het versturen van een plaatje dan, dat lukt nog wel.
Bestaan er nog andere must-have tools die functionaliteit bieden die Ubuntu niet voor elkaar krijgt?

Ik heb bluetooth-*, blueman-* en bluez-*, alleen is die laatste volgens mij een console-programma. Heeft iig geen stand-alone app in het app-menu.

Leuk voorbeeld van vandaag: Ik wil berichten vanaf mijn laptop via de telefoon laten spreken. Ik heb een Ubuntu/Windows dual-boot.

Linux
  • Kan systeem-audio als audio-input gebruiken
  • Kan niet via bluetooth+telefoon bellen
Windows
  • Kan systeem-audio/wave-out/stereo-mix niet* als audio-input gebruiken
  • Kan prima via bluetooth+telefoon bellen
*) In mijn geval dan. Windows heeft die features er sinds Vista om gaye redenen uitgehaald, maar als je geluk hebt zal de driver van de fabrikant ze weer toevoegen. Bij mijn onboard dingetje dus niet.

Zo frustrerend, als je weet dat het hardware-technisch mogelijk is, maar niet binnen hetzelfde OS! ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 23-06-2012 18:27 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ah, great, m'n X server die de hele tijd crashed na het inloggen. Kan me aardig redden met de command line, maar het bekijken van series in VLC is zo lastig. Kijken of de xserver nightly ppa purgen gaat helpen. En heel stiekem, compleet tegen alle verstand in, wil ik gewoon dit zien als mogelijkheid om naar 12.10 alpha 2 te gaan. Toch nog net wat te buggy voor 7 uur per dag :P

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
afraca schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:41:
Ah, great, m'n X server die de hele tijd crashed na het inloggen. Kan me aardig redden met de command line, maar het bekijken van series in VLC is zo lastig. Kijken of de xserver nightly ppa purgen gaat helpen. En heel stiekem, compleet tegen alle verstand in, wil ik gewoon dit zien als mogelijkheid om naar 12.10 alpha 2 te gaan. Toch nog net wat te buggy voor 7 uur per dag :P
VLC heeft een prima ascii-output, hoor :P

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 07-07-2012 00:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Sando schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:26:
Ligt het aan mij of loopt die Ubuntu Bluetooth-support nog altijd jaaaren achter?

In Windows 7 (in Vista ook?) kon je altijd verbinden met je telefoon, internetten, muziek streamen en zelfs vanaf je laptop bellen via je telefoon.

In Ubuntu failed alles. Altijd. Met al mijn telefoons. Behalve het versturen van een plaatje dan, dat lukt nog wel.
Ik heb het al een hele tijd niet geprobeerd maar ik kon altijd prima connecten met mijn nokia 6300 om te internetten (grps :') ) of bestanden over te zetten hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:00
Alle Humble Bundle Games hadden toch Linux optie's? Welliswaar zullen ze misschien niet allemaal zn mooie software center link hebben maar ik heb VVVVVV uit een oudere bundle ook prima kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Lecros schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:33:
Alle Humble Bundle Games hadden toch Linux optie's? Welliswaar zullen ze misschien niet allemaal zn mooie software center link hebben maar ik heb VVVVVV uit een oudere bundle ook prima kunnen spelen.
Volgens mij heeft alleen de laatste bundle een software center link. De rest werkt met wisselende formaten...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
Zo... weer een stapje dichter bij mijn (momenteel) ideale desktop: Gnome Shell (voornamelijk voor de Dynamic Workspaces :9, en vind de messaging erg handig/mooi geïntegreerd) met de Unity launcher.
Heb de Unity 2D launcher aan de praat gekregen in Gnome Shell 3.4 onder Ubuntu 12.04. Er was een tweak voor 11.xx maar werkte niet bij mij. Dus zelf maar even gedaan: blijkt erg makkelijk :)
Mocht iemand het ook willen:

even als SU /usr/share/unity-2d/shell/launcher/Launcher.qml editten en de volgende stukken commenten, bij mij rond regel 221:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Component.onCompleted: {
        /* items.appendModel(bfbModel); */
        items.appendModel(applications);
        /* items.appendModel(workspaces); */
        /* items.appendModel(devices); */
        shelfItems.appendModel(trashes);
    }

bfbModel is om de Dash button weg te halen
workspaces om de workspaces switcher weg te halen
devices is om de mounted removable drives weg te halen
trash is natuurlijk persoonlijk of je dat handig vindt of niet
applications is wel handig om te laten staan... :+

edit: Niet vergeten om unity-2d-shell even aan je opstartrijtje toe te voegen 8)

Ziet er IMHO erg goed uit en werkt als een trein. Lekker snel en vind het geheel mooi integreren.

Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext8757.png

Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext8756.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
Even nog een handige tip aangaande bluetooth; ik kreeg binnen Ubuntu mijn bluetooth adapter niet aan de gang, ik kon de knop in het settings center niet naar 'aan' zetten. Blijkt dat de adapter dus in windows aan moet staan (stond bij mij op uit omdat ie in Win7 toch niet fatsoenlijk werkt) en dan kan je hem in Ubuntu 'gewoon' gebruiken. Beetje raar eigenlijk dat Ubuntu niet bij die (hardware?) setting kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Thedr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:54:
Even nog een handige tip aangaande bluetooth; ik kreeg binnen Ubuntu mijn bluetooth adapter niet aan de gang, ik kon de knop in het settings center niet naar 'aan' zetten. Blijkt dat de adapter dus in windows aan moet staan (stond bij mij op uit omdat ie in Win7 toch niet fatsoenlijk werkt) en dan kan je hem in Ubuntu 'gewoon' gebruiken. Beetje raar eigenlijk dat Ubuntu niet bij die (hardware?) setting kan :?
Dat klopt! Bluetooth werkt bij mij nog steeds niet zo lekker als in Windows, maar om het in Ubuntu überhaupt aan de praat te krijgen moest ik inderdaad ook éénmalig BT in Windows aanzetten!

Was het alweer vergeten. Raar. Ik kan hem nu in Ubuntu wel gewoon uit of aan zetten, maar blijkbaar doet Windows dat op een dieper niveau ofzo.

Bij mij betrof het een Lenovo Thinkpad Edge laptop.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Thedr schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:11:
Zo... weer een stapje dichter bij mijn (momenteel) ideale desktop: Gnome Shell (voornamelijk voor de Dynamic Workspaces :9, en vind de messaging erg handig/mooi geïntegreerd) met de Unity launcher.
Heb je met je ge-experimenteer ook uitgevonden hoe je Unity-HUD functionaliteit in Gnome-Shell kunt krijgen? 8)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
Sando schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

Heb je met je ge-experimenteer ook uitgevonden hoe je Unity-HUD functionaliteit in Gnome-Shell kunt krijgen? 8)
Nee helaas de HUD niet aan de praat gekregen. Ik denk dat dat (helaas) ook erg lastig gaat worden. De HUD werkt volgens mij onder Compiz en da's lastig omdat GS met mutter werkt.
Als het wel zou lukken zou me dat nog een stapje dichterbij m'n ideaal brengen :) Laatste, wellicht makkelijkere stap, is een global menu a la Unity. Dat wat nu is voorgesteld door Gnome loop ik niet echt voor warm eerlijk gezegd. Met HUD is dat geen issue meer uiteraard. Ik heb verder geen voorkeur voor panel: kan met die van Unity en GS beide prima uit de voeten. Het messaging/notificatiesysteem van GS vind ik wel erg fijn, maar is geen breekpunt; dat van Unity doet het ook prima en ziet er ook goed uit. Het belangrijkste voor mij zijn momenteel de dynamic workspaces van GS. Als ze dat op een of andere manier in Unity kunnen integreren dan ben ik om :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Mijn verhaaltje is iets anders, ik vind Gnome Shell en Unity allebei lomp, maar die dynamic workspaces zijn inderdaad wel handig. Maar Unity vind ik het minst fijn, en ik kies ook liever voor de breder gebruikte shell dan de Ubuntu-only imo slecht gejatte Unity, en daarom..

..gebruik ik Cinnamon, een fork van de Gnome Shell met alle handigheden en coole extensions enzo, maar dan in een 'classic desktop' jasje. Echt ideaal.

Alleen wat ik wel mis van Unity is de HUD. Althans, ik wil gewoon win + layers intiepen en dan de commando's in GIMP zien bijvoorbeeld, dat ik niet alle menu-items hoef af te zoeken.

Daarom zoek ik dit voor GS, want als het voor GS werkt dan zal het met weinig moeite ook voor Cinnamon werken. :)

-edit-

Heb een deja-vu gevoel, als ik je dit al eerder vertelde dan excuses voor de herhaling. :P

Als ik dit niet eerder vertelde dan ging ik vast binnenkort dood, deed ik 'load game' en zit ik weer deze post te tiepen. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 02-08-2012 02:05 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
Sando schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:03:
Mijn verhaaltje is iets anders, ik vind Gnome Shell en Unity allebei lomp, maar die dynamic workspaces zijn inderdaad wel handig. Maar Unity vind ik het minst fijn, en ik kies ook liever voor de breder gebruikte shell dan de Ubuntu-only imo slecht gejatte Unity, en daarom..

..gebruik ik Cinnamon, een fork van de Gnome Shell met alle handigheden en coole extensions enzo, maar dan in een 'classic desktop' jasje. Echt ideaal.

Alleen wat ik wel mis van Unity is de HUD. Althans, ik wil gewoon win + layers intiepen en dan de commando's in GIMP zien bijvoorbeeld, dat ik niet alle menu-items hoef af te zoeken.

Daarom zoek ik dit voor GS, want als het voor GS werkt dan zal het met weinig moeite ook voor Cinnamon werken. :)

-edit-

Heb een deja-vu gevoel, als ik je dit al eerder vertelde dan excuses voor de herhaling. :P

Als ik dit niet eerder vertelde dan ging ik vast binnenkort dood, deed ik 'load game' en zit ik weer deze post te tiepen. :+
Zit ook wel wat in. Ieder z'n meug natuurlijk. Maar heb denk ik goed nieuws voor je! En wellicht vele anderen. Nu we toch even aan het nachtbraken zijn: ik heb ook de HUD aan de gang >:) :*)
Even wat checken, brb met een korte howto :)

edit: Haaaa! Was even bang dat de HUD gekoppeld zat aan de Dash, maar dat is dus niet :) Ik had de HUD sneltoets uitgeschakeld staan omdat de HUD zelf wel kwam, maar geen resultaten gaf als ik begon te typen. Wat blijkt; als je unity-2d-panel ook opstart doet de HUD het zoals het hoort. Maar dan heb je dus 2 panels (GS en Unity-2d) wat ook niet ideaal is imho. Als je vervolgens het unity-2d-panel proces killt gaat het unity panel weer weg, maar de HUD blijft werken :*) Et voilá, weer bijna terug zoals het was, maar dan mét werkende HUD! Een kleine maar; door het starten van unity-2d-panel verdwijnt wel je menubalk (Bestand, Edit, enz) maar daar heb je nu natuurlijk de HUD voor..
Nu ik het zo bedenk; goede kans dat unity-2d-panel een of ander proces of service start om die HUD te laten pruttelen. Zou leuk zijn als we erachter kunnen komen om dat evt los te kunnen starten en dus niet dat panel hoeven te starten en killen. Goeie kans dat het menu dan ook gewoon zichtbaar blijft. Of dat een voordeel of nadeel is, is natuurlijk een kwestie van smaak. Op deze manier zou ik denk ik prima kunnen leven met het GS global menu (uitrolmenu bij links bovenin op de applicatienaam klikken), toch redelijk normaal doorzoekbaar en evengoed de HUD, én de extra schermruimte :)
Morgen maar eens verder klooien, ga nu maar eens lekker tegen m'n dinnetje aankruipen :z

edit-edit:

BAZINGA! Nog niet eens koffie op, maar ben schijnbaar al wakker. Nu ook de HUD volop aan de gang. Het proces wat ik miste is de unity-panel-service. Dus even /usr/lib/unity/unity-panel-service aan je opstarttoepassingen toevoegen ét voila... ook de HUD werkt. Klein nadeeltje(?): de menubalk verdwijnt, maar waar is anders de HUD voor?! Heb voor de compleetheid de Dash button weer teruggehaald in de Launcher en even wat toetsen hermapt: Als ik nu op Super/Win druk verschijnt de Unity-2d Dash, toch wel handig om die te hebben. Werkt net wat fijner voor zoeken van apps en bestanden dan de GS overview, die dus alleen verschijnt als ik met de muis naar de hot corner ga.
Moet eerlijk zeggen dat IMHO de Dash/HUD er icm Gnome Shell panel er stukken beter uit ziet dan in Unity zelf :o. Nu is alles transparant en verandert het panel niet van kleur zoals bij Unity.

Even een paar screenshots van hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext8975.png

en met de HUD al werkende:
Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext8976.png

Zeg nou zelf, ziet er toch veel beter uit dan met het Unity Panel >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Thedr op 02-08-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Sando schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:03:
Same. Heb een tijdje met Unity gewerkt en hoewel het best werkbaar is vind ik het allemaal net niet lekker lopen. Die zoekfunctie werkt brak, evenals die HUD, en ik krijg het gewoon maar niet voor elkaar om handig tussen programmaatjes te wisselen. Ik zit iedere keer te zoeken op die unity launcher en als ik meerdere windows van hetzelfde open heb vind ik het helemaal irritant worden.

Daarom overgestapt naar mint + Cinnamon. Cinnamon werkte bij mij een beetje brak onder Ubuntu, had zelf het idee dat het aan mijn Ubuntu install lag en heb dus maar een re-install gedaan. Mint is toch in een uurtje geinstalleerd, geupdate, afgeconfigureerd en met de juiste programma's ingericht. En dat gaat voor mij een stuk lekkerder. Te starten programma's gaan vaak lekker makkelijk met die favorieten in het menu en anders kun je gelijk beginnen te typen en wordt het vanzelf wel gevonden. Switchen tussen programma's kan weer als vanouds, maar je kunt ook die hot corner gebruiken (heb ik ingesteld op window selection ipv workspace selection, ik werk toch maar met 1 workspace). Ik werk toch weer net even een stukje prettiger, en ik vind het er nog mooier uitzien ook. Ik blijf hier nog even bij hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:09:
[...]

Even een paar screenshots van hoe het er nu uitziet:
[afbeelding]

en met de HUD al werkende:
[afbeelding]

Zeg nou zelf, ziet er toch veel beter uit dan met het Unity Panel >:)
Dafuq... nu kun je gewoon net zo goed Unity nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
Wouser schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:50:
[...]

Dafuq... nu kun je gewoon net zo goed Unity nemen 8)7
Haha ik heb ook niks tegen Unity, vind het prima werken en er goed uitzien. Maar ik ben nu eenmaal helemaal verliefd op de dynamic workspaces in GS, zeker icm de desktop scroller extension O+ Oh ja en de messaging vind ik wat mooier werken in GS, maar dat is geen breekpunt.

[ Voor 4% gewijzigd door Thedr op 03-08-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Mijn vader (beetje digibeet) kan veel beter omgaan met gnome shell dan unity. In het begin vond ik dat raar, maar het ligt schijnbaar aan het dash.

Hij was altijd gewend om de categorie te kijken om een programma te vinden. Als hij libreoffice nodig had, dan ging hij in gnome 2 dus naar kantoor.

In gnome shell is dit net zo simpel, en kan hij dus alle programma's zo vinden.

In unity daarentegen is het voor hem te lastig, ook vanwege de zogenaamde "programma's die je kunt downloaden" die er altijd onder staan.

Is het zo lastig om een mooi en makkelijk werkend dash te maken? Lijkt mij van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
D-TECH schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:13:
Mijn vader (beetje digibeet) kan veel beter omgaan met gnome shell dan unity. In het begin vond ik dat raar, maar het ligt schijnbaar aan het dash.

Hij was altijd gewend om de categorie te kijken om een programma te vinden. Als hij libreoffice nodig had, dan ging hij in gnome 2 dus naar kantoor.

In unity daarentegen is het voor hem te lastig, ook vanwege de zogenaamde "programma's die je kunt downloaden" die er altijd onder staan.

Is het zo lastig om een mooi en makkelijk werkend dash te maken? Lijkt mij van niet...
In de dash kan je op dezelfde categorieën filteren hoor, ook kantoor staat er tussen. Weliswaar wel een klikje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 10:01
Thedr schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:38:
[...] In de dash kan je op dezelfde categorieën filteren hoor, ook kantoor staat er tussen. Weliswaar wel een klikje meer...
Dat is dan wel een extra klik. Bij Gnome Shell zie je de categorieën meteen (iig in Fedora en die laten alles het liefst standaard).

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 03-08-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het is een beetje sideways van Ubuntu maar ik lees op Wikipedia dat Serious Sam 3: BFE ook al gaat worden geport naar Linux via Steam. Het lijkt er dus op dat er weldegelijk een balletje is beginnen te rollen voor games naar de OS community.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 10:01
Voor Serious Sam is dat niet zo vreemd. SS: first encounter en second encounter waren ook gewoon crossplatform en daarmee beschikbaar onder zowat alle enigsinds gangbare OSsen. SS: first encounter was bijv beschikbaar voor Microsoft Windows, Linux, Palm OS, Xbox, Xbox Live Arcade.
Eigenlijk zijn alleen de HD versies van hun spellen niet beschikbaar onder linux. Voor de rest zijn alle spellen van Croteam gewoon crossplatform.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Serieus? Ik heb SS1 en 2 gekocht op Steam maar ik kan daar helaas geen Linuxversie downloaden. :(
Via WINE heeft SS een nogal onnegeerbare inverted alpha bug.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

D-TECH schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:13:

Ik ben ook overgestapt van de 10.04 naar de nieuwe LTS, 12.04. Maar ik vind het ook vreselijk. Het is heel onhandig als je er niet dagelijks mee werkt want dan ken de namen niet waarop je moet zoeken. De categorieën heb ik ook niet gezien. Als je b.v. wil weten of je paint achtig iets hebt dan zocht je eerst bij de office dingen.
Ook dat je niet heel makkelijk van venster kan wisselen is ook onhandig, maar ik moet nog even wennen. Heb nu even Gnome geprobeerd, ook onhandig. Moest Google'en om de afsluit knop te vinden 8)7 Bleek dat je alt moest indrukken, wie bedenkt nou om zo'n knop weg te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
De developers van Gnome zijn altijd al vrij rechtlijnig en soms controversieel geweest qua ontwerpkeuzes; ze maken altijd bepaalde keuzes waar dan altijd wel een gedachte achter zit, maar waar een deel van de mensen zich goed in kan vinden, en een ander deel absoluut niet.

Maar geen getreur, je kan Gnome3 prima naar je hand zetten d.m.v extensions. Ga naar extensions.gnome.org en installeer de gewenste!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
kent iemand misschien een backup programma waarmee je een image / clone van je hdd kan maken, maar wel van een draaiend systeem?
ik heb begrepen dat clonezilla dit nog niet ondersteunt.

of een andere manier waarmee je je systeem kan restoren bij problemen.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Idd, werkt perfect. Wel maken dat je alle permissies en zo meeneemt :) .

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Wat ook nog kan, en een stuk sneller is, maar eigenlijk alleen praktisch is als je een aparte /home hebt en niet teveel custom-software;

Maak een backup van al je apt-sources (dus inclusief ppa's), backup je .folders in /home (sowieso goed je belangrijke dingen te backuppen, ook in /home).
Eventueel andere config-bestanden backuppen.
Sla nu een lijst op van alle packages die je hebt geinstalleerd sinds de initiele install.

cat /var/log/dpkg.log | grep 'install ' > ~/userpackages.txt

Als er dan wat misgaat kan je een clean install doen, je /home ongemoeid laten, en vanuit je userpackages.txt alles installeren wat je eerst ook had.
Maar zo backup je dus niet alles; wel een makkelijke en snelle manier. Al mn belangrijke bestanden staan veilig in Dropbox, dus als het moet kan ik ook zo mn hele pc wissen.

• Webjunkie
hmm.. ja ik had er al een beetje over gelezen om zo te backuppen.

ik ben een beetje een luie windowser en had eigenlijk wel gehoopt op iets als windows backup of nog liever paragon backup, waarmee je een mooie image maakt.
geen gezeur met eerst herinstalleren en daarna je backup terugzetten, maar gewoon in een kwartiertje je hele systeem terug plempen ;)

maar als ik dus in principe /home , /etc en /var/www op bovenstaande manier met tar backup, dan heb ik als ik die terug zet in een schone installatie weer m'n systeem zoals het was?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, zo werkt dat niet. Sowieso moet je dan niet alles in /etc/ terugzetten; Ubuntu gebruikt standaard UUIDs (soort identifier voor je HDDs) in /etc/fstab (waar de standaard mounts geregeld worden). Bij een nieuwe installatie veranderen die. En je mist dus je geinstalleerde packages.

Maar wat is er dan mis met clonezilla? Het is niet alsof je elke dag je systeem backupt? Je kan bv een keer per maand (zeg maar wat) je / met clonezilla backuppen, en dan stel je een ander systeem in voor je /home partitie.
Daar is bestaande software voor, TimeMachine-achtige zelfs. Stel je zoiets in voor je /home naar een externe drive oid, en tegelijk misschien een online sync voor de écht belangrijke data.

[ Voor 3% gewijzigd door MaximusTG op 16-08-2012 13:08 ]

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Als ik in ubuntu perl -v tik. Of tijdens een willekeurige sudo apt-get install command. krijg ik een error over mijn locale. Ik heb al gegoogled klik kwam als oplossing naar voren. Dit bied echter geen oplossing. Iemand een idee hoe ik die error weg krijg. Ik heb geïnstalleerd vanaf een 11.10 mini.iso. De bak draait als htpc...

Pastebin

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Misschien heb je hier wat aan;

http://askubuntu.com/ques...ort-for-locale-en-us-utf8

edit; misschien handig als je de error message zelf post en niet perl -v..

[ Voor 24% gewijzigd door MaximusTG op 16-08-2012 14:54 ]

• Webjunkie
MaximusTG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:08:
Maar wat is er dan mis met clonezilla? Het is niet alsof je elke dag je systeem backupt?
niet elke dag, maar wel 1x per week en dan meerdere systeempjes.
als je met een usbstickie met paragon of clonezilla langs alle pctjes en laptops in huis moet dan ben je wel een paar uurtjes kwijt.

m'n server / htpc haal ik liever helemaal niet offline vanwege ownCloud, spotweb e.a. websitejes.

maar ja, als het moet dan moet 't ;)
hopen dat clonezilla snel live cloning gaat ondersteunen.

• Orcie
MaximusTG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:53:
Misschien heb je hier wat aan;

http://askubuntu.com/ques...ort-for-locale-en-us-utf8

edit; misschien handig als je de error message zelf post en niet perl -v..
Sorry was zo snel. Blijkbaar slaat pastebin dat gedeelte over. Dit hoorde er nog voor:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
    LANGUAGE = "en_US:en",
    LC_ALL = (unset),
    LC_CTYPE = "UTF-8",
    LANG = "en_US.UTF-8"
    are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").

This is perl 5, version 12, subversion 4 (v5.12.4) built for x86_64-linux-gnu-thread-multi

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Webjunkie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:49:
[...]

niet elke dag, maar wel 1x per week en dan meerdere systeempjes.
als je met een usbstickie met paragon of clonezilla langs alle pctjes en laptops in huis moet dan ben je wel een paar uurtjes kwijt.

m'n server / htpc haal ik liever helemaal niet offline vanwege ownCloud, spotweb e.a. websitejes.

maar ja, als het moet dan moet 't ;)
hopen dat clonezilla snel live cloning gaat ondersteunen.
Volgens mij moet je met DAR http://dar.linux.free.fr/doc/Tutorial.html wil kunnen bouwen wat jij wil.

@Orcie;
Heb je geprobeerd wat ik postte?

• Orcie
MaximusTG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:03:
[...]

Volgens mij moet je met DAR http://dar.linux.free.fr/doc/Tutorial.html wil kunnen bouwen wat jij wil.

@Orcie;
Heb je geprobeerd wat ik postte?
Ja verandert niks...

Edit:

Als ik dit uitvoer gaat het wel goed. Maar op die site klaagt de gebruiker over dat het preserved na een reboot.

[ Voor 25% gewijzigd door Orcie op 16-08-2012 16:20 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Misschien is dit iets om back-up te draaien.
http://www.bacula.org/en/

Dacht dat er ook "clonezilla server" was die via netwerk kon back-uppen/restoren.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Orcie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

Ja verandert niks...

Edit:

Als ik dit uitvoer gaat het wel goed. Maar op die site klaagt de gebruiker over dat het preserved na een reboot.
Je kan die regels toevoegen aan je .profile (in je home folder) of moet je ze met beheerdersrechten uitvoeren? Los daarvan moet er wel een betere en nettere oplossing zijn.

Waarom heb je trouwens niet 12.04 genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
MaximusTG schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:48:
[...]

Je kan die regels toevoegen aan je .profile (in je home folder) of moet je ze met beheerdersrechten uitvoeren? Los daarvan moet er wel een betere en nettere oplossing zijn.

Waarom heb je trouwens niet 12.04 genomen?
Het gaat om een htpc (amd cpu). Advies was neem 10.11. Als je dan geen crack bent ga je dat advies volgen... Ik heb die regels nu in /etc/environment gekwakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, als het nu werkt.. Je kan ook gewoon xbmcubuntu downloaden van de xbmc pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Nah. Dit vind ik cleaner en ik ben ook nog met wat andere dingen aan het spelen dus ben wel goed zo. Als ik alles onder knie heb kunnen we alles nog wel een keer opnieuw doen met 12.10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
Gisteren weer ff gelachen met het NOS journaal: een tijdje terug (meen bij die KPN hack) lieten ze in het journaal als zijnde 'hackactiviteiten' een terminalvenster met apt-get update zien... gisteren weer hetzelfde met de problemen rond de ABN e.dentifyer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Thedr schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:47:
Gisteren weer ff gelachen met het NOS journaal: een tijdje terug (meen bij die KPN hack) lieten ze in het journaal als zijnde 'hackactiviteiten' een terminalvenster met apt-get update zien... gisteren weer hetzelfde met de problemen rond de ABN e.dentifyer :o
Plaats dan ook even de video erbij :P http://nos.nl/video/40778...er-abn-amro-onveilig.html
Actie @ 0:12
En die van de KPN hack: http://nos.nl/video/339214-code-rood-na-hack-kpn.html
Actie @ 0:13. sudos :D

[ Voor 17% gewijzigd door Stevie-P op 17-08-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

best triest eigenlijk moet ik toegeven :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je dan leuk veel data over je terminal heen krijgt, waardoor het hack-ish aandoet? oid? Ergste is ook nog dat bij de KPN zooi de persoon faalt. Eerst faalt hij met sudo en su, vervolgens wil hij apt-get install doen, zonder sudo, wat natuurlijk niet werkt.

Inderdaad lachen, maar toch maar eens een mailtje naar de NOS sturen... Straks krijgt Linux een nog belabberde imago bij de algemene consument door dit soort grapjes

[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 17-08-2012 13:20 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!