Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Verwijderd
Volgens mij heeft het specifiek met het gebruik van de de laatste versie van de Flash plugin 11.2 samen met Nvidia hardware acceleration onder linux te maken. Geen idee of het probleem op zowel 32 als 64 bit aanwezig is en of andere hardware versnelling er ook last van heeft.letatcest schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:13:
Ingewikkeld verhaal hoor, al die kleurtjes! Maar wat ik dan wel weer vreemd vind is dat mijn Boxeebox prima flash-dingen speelt, ook full hd, en dat is toch ook uiteindelijk een linux-based doosje.. Of hij maakt natuurlijk wel geod gebruik van hardwareacceleratie in tegenstelling tot de desktop...
Ik betwijfel of Boxee van de flash plugin gebruik maakt, maar ken Boxee niet goed. Meestal gebruiken dit soort spelers gstreamer/mplayer/vlc om media af te spelen, niet de echte flash plugin.
Hmm.. volgens mij gebruikt het browsertje gewoon flash, maar dat zou ik eens moeten bekijken thuis (ximon.nl en zo doen het ook gewoon)Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:03:
[...]
Volgens mij heeft het specifiek met het gebruik van de de laatste versie van de Flash plugin 11.2 samen met Nvidia hardware acceleration onder linux te maken. Geen idee of het probleem op zowel 32 als 64 bit aanwezig is en of andere hardware versnelling er ook last van heeft.
Ik betwijfel of Boxee van de flash plugin gebruik maakt, maar ken Boxee niet goed. Meestal gebruiken dit soort spelers gstreamer/mplayer/vlc om media af te spelen, niet de echte flash plugin.
Verwijderd
http://askubuntu.com/ques.../flash-video-appears-blue
Probleem: Nieuwe PC is een UEFI systeem. Dus, Ubuntu 10.04 wil niet booten. Eigenlijk wil ik niet 11.10 hebben (LTS enzo), maar als dat de enige oplossing is moet het maar. Is het al iemand gelukt UEFI Ubuntu te starten?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Beetje lastig, aangezien de bak hier naast me staat, ik dinsdag er mee aan het werk moet, en 10.04 blijkbaar niet wil booten onder een UEFI systeem
Ik wil eigenlijk gewoon 10.04, dat straks upgraden naar 12.04. En nee, m'n oude bak is echt onbruikbaar. Ongeveer elk half uur een restart werkt niet heel handig.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar, werkt 11.10 wel onder UEFI? Of blijf ik dan alsnog met een prachtig bluescreen zitten?blaataaps schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:58:
Dan 11.10 en upgraden naar 12.04 zodra die er is, of de alfa/beta van 12.04 nu al installeren.
Windows is geen optie, company-policy.
UEFI kun je btw volgens mij niet uitzetten in bios, maar it's worth a shot
Nee.Gropah schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:03:
11.10 is toch ook en LTS?
Als ik zeg "boot on BIOS level" krijg ik alsnog een prachtig "no bootable system found" helaasjan99999 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:01:
Kun je uefi niet uitzetten in je bios?

Absoluut, ik klaag er niet overThedr schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:03:
[...]
Tenminste een keer een positieve zijde van company-policy![]()
Nope, 8.04, 10.04, 12.04 (etc.) zijn LTS, de rest is altijd een short term support system. categorie "jaartje", zo niet minder. Kan je in bedrijfsomgeving nou niet echt mee aan komen.Gropah schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:03:
11.10 is toch ook en LTS?
UEFI kun je btw volgens mij niet uitzetten in bios, maar it's worth a shot
Volgens mij inderdaad ook niet. Tenminste, je kan de security-check niet uit zetten.
Geen uefi systeem hier, dus kan niks beloven
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Leuk om te horen, dat het van te voren al stabielig overkomt!afraca schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:16:
De 12.04 beta 2 is al lekker stabiel (ja ja, 10.04 LTS was niet stable, maar ditmaal doen ze het mijns inziens wat serieuzer), en over ruim 2 weken heb je de final release al.
Is het tegenwoordig makkelijk om met een klik en een knop de beta automatisch up te graden naar final tzt, of is dat nog steeds gedoe?
Ik lees "If you've been applying your normal upgrades as usual, you already have the final release. It is the same archive." maar er staat me iets van gedoe bij.. laatste keer dat ik zoiets probeerde was overigens 10.04.
[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 06-04-2012 23:47 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Dit lijkt me nu een kekke service. Snel nodes installeren.
Als dit nu eens beschikbaar komt om snel client pc's te installeren, dan kan je wel erg snel je clients op een uniforme manier uitrollen.
nieuws: Ubuntu 12.04 krijgt provisioning-tool Metal as a Service
of wilde je het gewoon ook hier even onder de aandacht brengen?
[ Voor 15% gewijzigd door afraca op 07-04-2012 00:30 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Verwijderd
Ter vergelijking: bij Chromium werkt het ook niet meer. Daar crasht de plugin gewoon.
idd, ik heb volgens mij hetzelfde met Chrome. Vanmiddag Ubuntu 12.04 64bit geupdatet. Zag oa. een nieuwe versie van Chrome voorbijkomen ook iets met Flash. Net merkte ik dat Flash niet meer werkt. Zowel in Chrome als in Firefox.Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:01:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met Firefox en Adobe Flash? Sinds 11.2.202.228 gebeurt er niks meer. Zelfs geen foutmelding. Youtube schakelt over op de HTML5 website, maar alle rest geeft ofwel een lege ruimte waar het flash object zit, ofwel een zwart vak waar een flash video in zou moeten komen.
Ter vergelijking: bij Chromium werkt het ook niet meer. Daar crasht de plugin gewoon.
In Software Center staat Flash wel gewoon geinstalleerd. Iemand tips?
En dan specifiek heb ik een oudere versie van Flash (64bits: https://github.com/downlo...02_63_linux.x86_64.tar.gz ) gekopieerd naar /usr/lib/mozilla/plugins.
deze ochtend was ik aan het klooien om tussen mijn ubuntu (oneiric 11.10) en mijn windows 7 bestanden te kunnen delen (dus van ubuntu connecteren naar W7). Ik heb het deze ochtend werkend gekregen, maar nu wil ik het opnieuw doen, en lukt het niet meer.
Wat ik voordien allemaal al geprobeerd heb: ik heb samba geinstalleerd, beide PC's naar een andere werkgroep gezet (TOAD ipv het standaard WORKGROUP) en toen werkte het ineens wel.
nu heb ik opnieuw mijn laptop (ubuntu) heropgestart en in plaats van dat beide computers in dezelfde werkgroep zitte, zit de ene (ubuntu) in het TOAD netwerk, terwijl de W7 bak in het WORKGROUP netwerk verschijnt. Op mijn windows 7 computer staat hij echter nog gedefinieerd in het TOAD netwerk. Ik heb hierop proberen googlen, maar ik vind niets specifiek.
Iemand enig idee welke oplossing hiervoor is?
Of misschien is het toch tijd om maar eens een ubuntu servertje op te maken, als oefening
Verwijderd
YupPalomar schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:43:
Heb bovenstaande opgelost adhv. deze thread: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1953796
En dan specifiek heb ik een oudere versie van Flash (64bits: https://github.com/downlo...02_63_linux.x86_64.tar.gz ) gekopieerd naar /usr/lib/mozilla/plugins.
Ik heb ook de vorige release geherinstalleerd en nu werkt het opnieuw. Vreemd dat Adobe zomaar een nieuwe versie released zonder het (grondig) te testen
Hmm, ik heb 12.04 weer verwijderd en een 11.10 image teruggezet.afraca schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:16:
De 12.04 beta 2 is al lekker stabiel (ja ja, 10.04 LTS was niet stable, maar ditmaal doen ze het mijns inziens wat serieuzer), en over ruim 2 weken heb je de final release al.
[list=1]• Jockey post-release fixes doet het nog steeds niet voor AMD. (Additional Drivers)
• Grub doet het niet op mijn EFI systeem: invalid arch independent ELF magic bij het starten. Na installatie van de 11.10 Grub kan ik weer booten.
• Geluid doet het niet meer.
• Nog erg veel debconf-crashreports
• XBMC Xvba werkt niet, hoewel laatst op de FP werd gemeldt dat dit nu in de stable versie zit
Bedenk daarbij dat 11.10 het out of the box helemaal deed/doet.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
http://mycroft.mozdev.org...es.html?name=youtube+webm
Over uitzendinggemist, ze maken het moeilijk, maar ik heb voor verschillende programma's nog steeds een wmv-link (ouderwetse systeem).
Check bijvoorbeeld www.hebikietsgemist.nl dan staat er een optie voor flash, silverlight en vervolgens een klein linkje naar "Kijk de video in andere formaten." die naar de oudere player leidt.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.hebikietsgemis...vrijdag-6-april-2012.html
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
Uh-oh.... Het zou me niets verwonderen als elke distributie die is gebaseerd op Debian Testing of Unstable mogelijkerwijze tegen dit probleem gaat aanlopen. Het kan bijna niet dat je mijn posts over het niet werken van het geluid op een Intel-HDA-compatible geluidskaart hebt gemist....
Verwijderd
Uiteraard kan het niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden...afraca schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:29:
Deze over het hoofd gezien Khildin?
nieuws: Ubuntu 12.04 krijgt provisioning-tool Metal as a Service
of wilde je het gewoon ook hier even onder de aandacht brengen?
Hmm, dat is niet lekker om tegenaan te lopen neeSando schreef op maandag 09 april 2012 @ 01:30:
[...]
Hmm, ik heb 12.04 weer verwijderd en een 11.10 image teruggezet.
[list=1]• Jockey post-release fixes doet het nog steeds niet voor AMD. (Additional Drivers)
• Grub doet het niet op mijn EFI systeem: invalid arch independent ELF magic bij het starten. Na installatie van de 11.10 Grub kan ik weer booten.
• Geluid doet het niet meer.
• Nog erg veel debconf-crashreports
• XBMC Xvba werkt niet, hoewel laatst op de FP werd gemeldt dat dit nu in de stable versie zit
Bedenk daarbij dat 11.10 het out of the box helemaal deed/doet.
edit: Oja, en dat diezelfde Greeter niet m'n wallpaper kan gebruiken omdat die van een NTFS mount afkomt (volgens mij) en mij dus zo'n gekke paarse wallpaper voorschotelt.
[ Voor 6% gewijzigd door afraca op 09-04-2012 13:25 ]
Dit jaar nog? Ik volg dit topic behoorlijk en heb inderdaad niets van dat soort gezien..Katsunami schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:45:
[...]
Uh-oh.... Het zou me niets verwonderen als elke distributie die is gebaseerd op Debian Testing of Unstable mogelijkerwijze tegen dit probleem gaat aanlopen. Het kan bijna niet dat je mijn posts over het niet werken van het geluid op een Intel-HDA-compatible geluidskaart hebt gemist....
Anyway, weet niet wat er aan de hand is dan, maar da's mooi raar, die Intel HDA is niet bepaald zeldzaam ofzo.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
De klapper is dat het geluid in VirtualBox werkt zolang je AC97 kiest, maar uitvalt als je Intel HD kiest, zonder voor de rest iets aan het systeem te veranderen.
Eigenlijk zijn alle on-board-kaarten van de laatste paar jaar Intel-HD-compatible. Zelfs mijn insteekkaart (Asus Xonar D1) gedraagt zich als zodanig.
[ Voor 103% gewijzigd door Katsunami op 09-04-2012 16:15 ]
Katsunami, in de K53SV zit ook Intel HD (als ik mij niet vergis), en draait hier nog prima, dus weet niet of het zo eenvoudig daarop te schuiven is. Kan misschien voor de grap even een debian testing morgen met kvm proberen.
Die in VirtualBox heeft er wel last van, die in mijn laptop (on-board) en desktop (apart) allebei ook, maar de Intel HDA-kaart in de computer van Ertepeller, die dit ook heeft getest, werkt wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 10-04-2012 02:41 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)

*kuch*
moest even een gparted draaien om een schijf in de server bruikbaar te maken
gruwelijk offtopic maar: Nice! Hoeveel fps met Counterstrike?HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:05:
Mijn nieuwe Ubuntu werkstation!
pica
*kuch*
Verwijderd

Naast MacOS hier nog steeds het favo OS. Ik ben benieuwd of bij een fresh install van 10.10 ook de tot op heden beschikbare updates nog wel geïnstalleerd kunnen worden...(voor toekomstige (her-)installaties.)
Ben echt zwaar tevreden met Maverick i.c.m. Gnome2- geen behoefte aan de nieuwe versie's met (imo) overdadige eye-candy (wel beproefd, maar slecht bevonden.)
Edit: net even getest met een kale install van 10.10 x64 in VMware en nada, hij pakt geen enkele update na een clean install. Ben ik de enige die vandaag een soort heimwee gevoel ervaart?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 01:33 ]
Verwijderd
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:05:
[afbeelding]
*kuch*

Server? Ik wilde al zeggen. Voor normaal thuisgebruik heb je dat nooit of zelden nodig.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:05:
*kuch*
Ik heb er ook al eens over gedacht om van mijn volgende computer een dual-cpu bak HT-quadcores te maken, voor een totaal van 16 threads, 32GB RAM erin te gooien omdat het toch niet zo duur is, een SSD, en 3 schijven van 2TB in RAID 5. (Ik heb al eens een dual-cpu computer gehad, in de tijd dat dualcore voor desktopgebruik nog niet bestond.)
De conclusie is dat ik het niet meer kan verantwoorden, sinds dual- en quadcores mainstream zijn. Een groot deel van mijn huidige computer is vaak al idle bij normale werkzaamheden. Een quadcore CPU met HT is méér dan zat, en de multicore toepassingen die ik gebruik hebben daar ook meer dan genoeg aan op dit moment.
Mijn volgende computer, waarschijnlijk over een jaar, of 1,5 jaar, wordt dan ook "gewoon" een quadcore (of tegen die tijd, wellicht hexa- of octocore) met HT, 16GB RAM, en 2 schijven van 2TB in RAID1. Een dikkere versie van wat ik nu heb staan dus
[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 10-04-2012 22:58 ]
Misschien wordt ie na dit nieuws nog upgedate, maar je moet even de nieuwste image downloaden. IIRC komt er afentoe een nieuwe image.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:28:
Ik ben benieuwd of bij een fresh install van 10.10 ook de tot op heden beschikbare updates nog wel geïnstalleerd kunnen worden...(voor toekomstige (her-)installaties.)
...
Edit: net even getest met een kale install van 10.10 x64 in VMware en nada, hij pakt geen enkele update na een clean install. Ben ik de enige die vandaag een soort heimwee gevoel ervaart?
Zo had je bijvoorbeeld eerst 10.04, toen 10.04.1 en later 10.04.2. Toen ben ik naar 11 overgestapt dus heb het niet bijgehouden.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Ik heb ze gelijk maar even gesaved uit /var/cache/apt/archives ca. 400mb groot- mocht die repo toch nog in haar geheel sluiten, dan is updaten van een basic install een kwestie van de packages in deze folder plaatsen en sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade draaien om ze te installeren, naar wat ik heb gelezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 02:16 ]
Zie onderschrift van het plaatjeVerwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:35:
[...]
Waarom draai je in godsnaam Ubuntu op een server.
Lange uitleg:
Ik heb op kantoor een server uit onze voorraad getrokken voor het testen van een Fusion-IO PCI-E flash kaart. Om een leuk snelheidsvergelijk te maken tussen normale Sata/SAS/SSD heb ik deze server (origineel een Nexenta Head/Controller server) even voorzien van 8 SSD's die normaal als log/cache schijven gebruikt worden voor NexentaStor, we hadden ze toch over dus waarom niet
Omdat deze nog een ZFS indeling hadden, herkende de Server 2008 installer ze niet (offline, error) en moest ik ze even clearen + een GPT geven, daarna kon ik 2k8 gewoon installeren. Hiervoor gebruikte ik dus uit pure luiheid even mijn usbstick met Ubuntu Live erop, met Gparted.
Zodoende draaide ik dus heel even Ubuntu op een server
Zou ik bij Unity blijven of toch Gnome gaan gebruiken. Die bagger global start menu van Unity bevalt me niet. Ik hoorde dat het idee van Apple is gekopieerd wat eigenlijk verklaard waarom het zo slecht werkt.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ubuntu 11.04 heeft ook gewoon nog gnome classic aan boord:Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:28:
http://news.softpedia.com...Ubuntu-11-04-200092.shtml
Verwijderd
Wanneer ubuntu een oude release niet meer support wil dat niet zeggen dat de packages niet meer te downloaden zijn. Na verloop van tijd verandert wel de locatie van de packages, en kan de package manager ze niet meer vinden (want urls staan in /etc/apt/sources.list)Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 01:22:
Ik was iets te voorbarigna op "Close" gedrukt te hebben, kreeg ik toch keurig een lijst met beschikbare updates, tot op vandaag dan waarschijnlijk.
Ik heb ze gelijk maar even gesaved uit /var/cache/apt/archives ca. 400mb groot- mocht die repo toch nog in haar geheel sluiten, dan is updaten van een basic install een kwestie van de packages in deze folder plaatsen en sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade draaien om ze te installeren, naar wat ik heb gelezen.
[afbeelding]
maar Ubuntu heeft een "old releases" archief van alle packages, volgens mij hier:
http://old-releases.ubuntu.com/
Als je dus de locatie in sources.list aanpast kan je zelfs oude versies als intrepid karmic of gutsy nog draaien en installeren.
En by the way, als LightDM zo light is, waarom heeft Lubuntu dan een gedrocht van een Display Manager?
quote: LightDM on WikipediaLightDM offers at least the same functionalities as GDM, but it has a simpler code base and does not load any GNOME libraries to work. Because of this, LightDM has been chosen as the default display manager for Ubuntu and Xubuntu 11.10.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Nadeel is alleen wel dat er geen nieuwe updates meer uitkomen, dus ook geen security fixes e.d.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:23:
[...]
Wanneer ubuntu een oude release niet meer support wil dat niet zeggen dat de packages niet meer te downloaden zijn. Na verloop van tijd verandert wel de locatie van de packages, en kan de package manager ze niet meer vinden (want urls staan in /etc/apt/sources.list)
maar Ubuntu heeft een "old releases" archief van alle packages, volgens mij hier:
http://old-releases.ubuntu.com/
Als je dus de locatie in sources.list aanpast kan je zelfs oude versies als intrepid karmic of gutsy nog draaien en installeren.
Bugs worden over het algemeen wel gefixt, zeker als het ditsoort dingen betreft. Desnoods wordt de fix door canonical zelf geport naar een oudere versie.Sando schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:25:
Ik hoop dat er nog een fix komt voor Intel-HDA. Een release blijft vaak bij de zelfde major versie van alles gedurende de levenscyclus, maar als deze hele LTS daardoor gehandicapt wordt is dat echt de slechtste zet sinds de uitvinding van Unity.
Zoek eens rond op Internet betreffende dit probleem bij Debian Wheezy. Het kan voor sommige Intel-HDA-kaarten opgelost worden door opties te veranderen in asound.conf, alsa.conf of de config-file van Pulse. Sommigen zeggen ook dat het geen bug is, maar een probleem met de standaard configuratie. Wat er gebeurt als het wél een bug is die wordt opgelost terwijl je je instellingen hebt veranderd kan natuurlijk nog niet gezegd worden.Sando schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:25:
Ik hoop dat er nog een fix komt voor Intel-HDA. Een release blijft vaak bij de zelfde major versie van alles gedurende de levenscyclus, maar als deze hele LTS daardoor gehandicapt wordt is dat echt de slechtste zet sinds de uitvinding van Unity.
Vanuit Ubuntu kan je dan lubuntu-desktop installeren.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dan kun je wel zeggen 'wat is een halve seconde?', maar onder windows staat een explorer mapje wel instant in beeld als je erop klikt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren of zijn er mensen die het allemaal wel razendsnel vinden gaan?
Verwijderd
Welke versie van Ubuntu/Unity draai je?Palomar schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:55:
Hoe ervaren jullie eigenlijk de snelheid van de Unity-interface? Moet zeggen dat ik de response-tijd na het klikken op een icoon best wel hoog vind. Bijv. in de zijbar staat een icoon voor je homefolder. Als ik daarop klik duurt het ná het loslaten de muisknop ongeveer een halve seconde voordat de map in beeld staat. Keer op keer, dus ook als je zou denken dat het al in het geheugen staat. Ook het starten van applicaties doet soms een beetje log aan.
Dan kun je wel zeggen 'wat is een halve seconde?', maar onder windows staat een explorer mapje wel instant in beeld als je erop klikt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren of zijn er mensen die het allemaal wel razendsnel vinden gaan?
In 11.04 en 11.10 vind ik Unity erg traag aanvoelen (op een behoorlijk moderne PC). 12.04 heb ik nog niet getest, maar ik lees juist overal dat mensen vinden dat die heel rap aanvoelt (in tegenstelling tot wat een snelheidstest op Phoronix laat zien).
De traag ladende file manager heeft denk ik niks met Unity te maken. Dat is sinds jaar en dag een probleem van Nautilus.
Volgens mij is dat in Windows sneller omdat die volledig geintegreerd is in Windows en al allerlei zaken heeft 'voorbereid' voor je hem opstart, terwijl Nautilus gewoon helemaal opnieuw al je drives etc. moet inlezen iedere keer dat je hem start. Als je een nieuw venster opent terwijl er al eentje openstaat zal het vast wel snel gaan.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 01:11:
[...]
Welke versie van Ubuntu/Unity draai je?
In 11.04 en 11.10 vind ik Unity erg traag aanvoelen (op een behoorlijk moderne PC). 12.04 heb ik nog niet getest, maar ik lees juist overal dat mensen vinden dat die heel rap aanvoelt (in tegenstelling tot wat een snelheidstest op Phoronix laat zien).
De traag ladende file manager heeft denk ik niks met Unity te maken. Dat is sinds jaar en dag een probleem van Nautilus.
Vicariously I live while the whole world dies
Tomboy en Banshee zijn dus ook gedropt. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat Tomboy dan wel geforkt zou zijn door Ubuntu zodat Mono niet meer nodig is. Dat is dus niet gebeurt, en Canonical gooit schoenen weg voor ze nieuwe heeft.
Mono en Tomboy kan je uiteraard zo installeren over internet, maar er is dus niets bijzonders gebeurd.
Ik snap het niet, dat synchen is zo fijn, waarom implementeert geen enkele kloon of fork dat?
Gnote is notabene een c++ kloon van Tomboy. Zit in CentOS/Fedora enzo. Maar deze kan ook al een eeuw niet synchen. Meh.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Mijn ervaringen met syncen van tomboy via Ubuntu One zijn ronduit slecht. Maar dat was ook een tijd geleden (Ubuntu 10.04). Tegenwoordig gebruik ik Zim wiki in een sparkleshare locatie, maar dropbox werkt ook prima, en wellicht tegenwoordig ook ubuntu One.Sando schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:15:
Mono is gedropt in Ubuntu 12.04. Dat is goed nieuws, want groot en lomp en Microsofterig en niet goed om je resources te vullen met iets wat enkel wordt gebruikt voor Tomboy en Banshee.
Tomboy en Banshee zijn dus ook gedropt. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat Tomboy dan wel geforkt zou zijn door Ubuntu zodat Mono niet meer nodig is. Dat is dus niet gebeurt, en Canonical gooit schoenen weg voor ze nieuwe heeft.
Mono en Tomboy kan je uiteraard zo installeren over internet, maar er is dus niets bijzonders gebeurd.
Ik snap het niet, dat synchen is zo fijn, waarom implementeert geen enkele kloon of fork dat?
Gnote is notabene een c++ kloon van Tomboy. Zit in CentOS/Fedora enzo. Maar deze kan ook al een eeuw niet synchen. Meh.
Zelf weinig problemen ondervonden dus niet meteen behoefte aan Zim Wiki, maar Sparkleshare klinkt interessant. Is dat een soort dropbox voor je eigen webspace?
Ik werd even enthousiast omdat ik dacht dat ik mooi grote bestanden op mijn eigen VPS kon synchen waar mijn dropbox-accountje te klein voor was, maar zo te lezen zal die veel te snel vol raken:
quote: FAQHow can I delete history?
You can’t at the moment. We’re looking into solving this issue by perhaps using a other backend than Git.
[ Voor 35% gewijzigd door Sando op 16-04-2012 21:14 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Toch heb ik nu wel mijn documents gesynct met mijn kantoor-laptop en thuis-desktop. Er zitten nog steeds onhandigeheidjes aan, maar het functioneert nu toch zo naar behoren dat het bij een Ubuntu-only omgeving aardig doet wat het moet doen.
Maar het is wel erg onhandig dat je bv. je Documents-dir wel kunt syncen maar niet kunt besluiten heel wat dir's niet mee te syncen uit je Docs-dir. (b.v. grote bestanden die niet relevant zijn voor de cloud, etc.) Maar ja, dan maak je wel een keer je documents schoon.
Verder zitten er nog steeds veel haken en ogen aan U1, zoals snel en makkelijk sharen van dirs, ook als iemand geen U1 account heeft.. en natuurlijk dat het 3 jaar duurde voor er een Win-client was (terwijl er wel phone-clients waren e.d.)
[slighly offtopic]Las tijdje terug een interview in technology review (blaadje van MIT) http://www.technologyreview.com/web/39653/ over Dropbox: belangrijkste ding is dat het overal op werkt, en overal net zo makkelijk, al is het achter de schermen nog zo moeilijk en van daaruit uit gaan bouwen.
Verwijderd
Sparkleshare (vanwege git) heeft nog wat meer "problemen", zoals bijvoorbeeld het feit dat oude lege mappen niet goed worden verwijderd (een folder is niets in git, git kent bestanden). Verder zijn er nog wat meer punten met betrekking tot oude versies terughalen. Ook is de ondersteuning voor mobiele platformen in sparkleshare niet echt aanwezig.
Dropbox fixed sync problemen ook iets beter. Ik moest 1 keer handmatig een git merge conflict oplossen voordat sparkleshare weer wilde starten.
Nadeel aan dropbox is eigenlijk alleen het feit dat je bestanden op een server van iemand anders staan (in een ander land).
In de Ubuntu 10.04 tijd werkte de file sync van UbuntuOne bij mij zeer onbetrouwbaar. Daarom heb ik het sindsdien niet meer gebruikt. Er was een tijdje terug een blog post dat het Ubuntu One team een bepaalde functionaliteit stopte (volgens mij het online bekijken van je tomboy notes), en dat het weken duurde voordat dit door gebruikers was opgemerkt. Ze stelde dat er dus geen behoefte was voor deze dienst, maar ik denk eerder dat gebruikers reeds simpelweg een alternatief hadden gezocht, vanwege de ubuntuOne bugs die ze zijn tegengekomen.
Ik moet zeggen dat het sinds 11.10 dus keurig doet wat het moet doen (in Ubuntu, geen idee hoe het met win of mac's gaat). Maar ja, als iedereen gevlucht is naar Dropbox omdat dat gewoon 99,x% goede file sync had, tja, dan is het moeilijk terugwinnen van gebruikers.
Verwijderd
meestal laat in de middag/avond. Verschilt meestal een beetje.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:54:
Hoe laat is morgen ubuntu 12.04 te downloaden?
Ik ga em op mijn minilaptop zetten.
Als je er echt om zit te springen zou ik gewoon de RC downloaden, daar verandert normaliter niets meer aan de laatste dag, en zo wel dan komt dat wel via een update binnen.
Ben zelf ook druk bezig met de cloud service Ubuntu One. Ik vermoed dat ik er wel veel aan zal hebben bij mijn thuisnetwerk om eerlijk te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Auredium op 25-04-2012 12:37 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Beroeps brabander
Ik zou even een paar dagen wachten, kijken wat voor shitstorm er losbarst op de fora.Vuurvoske schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:48:
Zucht ben ik net klaar met mijn virtualisatie project, kan ik gelijk morgen naar LTS upgraden. Ik hoop dat bugs uitblijven
Vicariously I live while the whole world dies
with ^^^^ ik download vaak wel direct via de torrent, op die manier kan ik een beetje teruggeven. Zien of deze de 4000 uploads van 10.04 tot op heden kan evenaren.Vicarious schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:17:
[...]
Ik zou even een paar dagen wachten, kijken wat voor shitstorm er losbarst op de fora.
Inderdaad. Als je kan wachten, wachten!Vicarious schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:17:
[...]
Ik zou even een paar dagen wachten, kijken wat voor shitstorm er losbarst op de fora.
In de week voor een release worden er eigenlijk geen updates meer uitgerold. In de twee weken na de release des te meer. Ik kon niet wachten en bij mij crashen programma's toch wel vaak en ook het systeem crashed wel eens. Daarnaast verliep de update procedure onjuist (aparte SSD schijf en daarom ubuntu verdeeld over meerdere partities zonder swap, dat bleek te ingewikkeld voor de update procedure).
Eigenlijk gaat het altijd zo en in de weken na een release begint het systeem stabiel te worden.
[ Voor 22% gewijzigd door arnem_ op 25-04-2012 18:25 ]
Enige wat (voor mij althans) niet werkbaar was, is Lubuntu 12.04 beta. Maargoed die andere twee updaten automatisch en dan heb ik gewoon 12.04. Niks wachten op trage servers, gewoon nog enkele updates.
Ik ben erg blij met Ubuntu 12.04! Echt een prettige LTS versie.
(Althans, wel met Cinnamon of XFCE, geen Unity.)
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Welke PPA moet je dan gebruiken?
Het enige wat ik mij af vraag is of een Pentium 3 1 GHz laptop wel goed kan omgaan met Ubuntu 12.04. Ik vermoed van wel maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Overigens moet ik zeggen dat Ubuntu One ook wel leuk is. Files op computers locatie X Y en Z erop zetten en thuis auto-synchroniseren.
/Edit Ik zie dat mijn notebook iig aan de minimale specificaties voldoet qua hardware eisen. Momenteel draait mijn notebook overigens al een geupdate Ubuntu en dat is de reden waarom ik twijfel om een nieuwe install te doen. Er draait nog de Gnome 2 interface op en eigenlijk werkt het wel goed. Maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn om Ubuntu One eraan te koppelen. Even uitzoeken vanaaf.
[ Voor 30% gewijzigd door Auredium op 26-04-2012 09:35 ]
Snap op zich wel dat ze naar Unity overstappen; Gnome 3 vind ik niks, en Gnome 2 is dus wel een beetje een doodlopende straat.
Maar vind het wel een beetje vervelend dat je zo gedwongen wordt over te stappen naar een compleet andere desktop. Maar goed, dat doet Microsoft ook met Windows 8
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
http://releases.ubuntu.com/precise/Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:13:
Als je een link hebt voor de 12.04 downloads , post em dan ff AUB.
Precies.letatcest schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:39:
... zou toch eens de moeite nemen een aparte /home te maken. Ineens is een re-install een eitje! (alleen even mounten tijdens de install, nou ja.. dat is ook niet zo moeilijk)
Wat ik wel doe is alle .folders in mn home folder backuppen en verwijderen uit mn home folder.
Om te voorkomen dat dat voor problemen zorgt.
Sowieso is alle .config en nog wat files verwijderen voordat je een andere distro erover knalt wel handigMaximusTG schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:19:
[...]
Precies.
Wat ik wel doe is alle .folders in mn home folder backuppen en verwijderen uit mn home folder.
Om te voorkomen dat dat voor problemen zorgt.
http://nl.releases.ubuntu...tu-12.04-desktop-i386.isoVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:13:
Als je een link hebt voor de 12.04 downloads , post em dan ff AUB.
http://se.releases.ubuntu...u-12.04-desktop-amd64.iso
Linux op je desktop - https://www.digiplace.nl

virus problemen? ga over op linux!
Iemand al geprobeerd 11.10 te upgraden? Dit is toch nog steeds m'n bedrijfsbak, kan niet zomaar ff upgraden en zeggen "oeps, dat ging niet geheel naar wens"
ERROR
The requested URL could not be retrieved
The following error was encountered while trying to retrieve the URL: http://www.ubuntu.com/
Unable to forward this request at this time.
This request could not be forwarded to the origin server or to any parent caches. The most likely cause for this error is that the cache administrator does not allow this cache to make direct connections to origin servers, and all configured parent caches are currently unreachable.
Your cache administrator is webmaster.
Generated Thu, 26 Apr 2012 13:17:11 GMT by jujube.canonical.com (squid/2.7.STABLE7)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb niets lokaal staan, dus ik durf de update wel zonder verder na te denken aan

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik werk al 3 maanden lang (vanaf de alpha) op 12.04. In principe was het geheel al best stabiel, je zou ook eventueel die kunnen installeren en van daar gewoon updaten.Petervanakelyen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:38:
Niet alle mirrors zijn blijkbaar al bijgewerkt. Via belnet een kwartier geleden nog beta 2 binnengehaald.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Vanavond maar eens even proberen
[ Voor 20% gewijzigd door Yucko op 26-04-2012 16:24 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Deze versie blijft er voorlopig wel op staan tot de Windows 8 RC in juni of Ubuntu 12.10 in oktober.
Updates? Duh, is net een paar uur oud....Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:31:
Ik heb 12.04 nu op mijn minilaptop staan en alles werkt prima.Snel en betrouwbaar zonder keys of tal van updates.
Deze versie blijft er voorlopig wel op staan tot de Windows 8 RC in juni of Ubuntu 12.10 in oktober.
[ Voor 28% gewijzigd door KnOeFz op 26-04-2012 16:35 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Ben nu vanaf m'n werk aan't seeden.Yucko schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:20:
[...]
ik heb de 4 desktop varianten bijna allemaal binnen en wanneer ik niet thuis ben (zit nu op mijn werk) mogen ze mijn hele upstream gebruiken.
Vanavond maar eens even proberenEen tijdje geleden een RC via USB geprobeerd en voelde zelfs toen al best snel aan.
Als ik straks thuis ben ook daar het glasvezel maar even aan het werk zetten
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!