Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:17:
Ik heb toch maar even de stap gewaagd en geupgradet naar de Natty beta. Gelukkig geen strubbelingen. En toch moet ik zeggen dat ik denk ik wel kan wennen aan Unity. Het idee er achter is niet slecht en ik heb zelf het idee dat (maar dat kan ook aan Natty liggen) het wat vlotter werkt allemaal.
Sinds afgelopen vrijdag gebruik ik ook 11.04.
Aan het begin moest ik enorm wennen aan het wisselen van het venster. Na ongeveer een dag redelijk intensief gebruik was ik er helemaal aan gewend. Op dit moment zie ik er overigens nog geen voordeel van in (Die 20/30 pixels voor een balkje minder... :+ ). Misschien dat dat inzicht later komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Iemand ook de nieuwe gnome 3 beta al eens geprobeerd? Ik kan er maar niet aan wennen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bc7
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 14:04

bc7

Dikkedikkie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:09:
Iemand ook de nieuwe gnome 3 beta al eens geprobeerd? Ik kan er maar niet aan wennen hoor!
Gnome 3 is niet meer in beta, is nu een week al gewoon gereleased.
Ik heb Gnome 3 al wel geinstaleed (op Mint). Moest het wel zelf compilen om het werkend te krijgen.
Vind het best fijn werken, alleen simpele dingen moet je nu handmatig gaan wijzigen (o.a. de windowborder)
Ook mis ik veel applicaties in het menu, die ik nu zelf maar handmatig aan het toevoegen ben.
Tot nu toe ook nog 2 keer gehad dat de Gnome shell helemaal vast liep.

Maar op die punten na ben ik best tevreden :)

@hieronder
Dat die applicaties in het menu missen, is niet zo'n hele grote ramp, en best simpel op te lossen:
want als je in de map: /usr/share/Applications een .desktop bestand maakt met de info erin, dan verschijnt het gewoon in het menu ;) Maar is wel even werk als je veel apps in je menu erbij wilt hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door bc7 op 14-04-2011 14:45 ]

XBL GT: Crypteq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
bc7 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:29:
[...]
Ik heb Gnome 3 al wel geinstaleed (op Mint). Moest het wel zelf compilen om het werkend te krijgen.
Vind het best fijn werken, alleen simpele dingen moet je nu handmatig gaan wijzigen (o.a. de windowborder)
Ook mis ik veel applicaties in het menu, die moet ik nu zelf nu maar handmatig aan het toevoegen ben.

ow uit de beta ja? wist ik nog niet haha. Nouja, ik ga hem niet installeren in ieder geval. Veel applicaties missen idd ook bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ohhh.. . sinds vandaag mag ik ook een beetje posten :D

Hoe maak ik een shortkey commando "gnome-screenshot -a" als keybind,

Welke ik steeds aanmaak doet gewoon "gnome-screenshot" uitvoeren...

[ Voor 57% gewijzigd door Paradox op 15-04-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Zie je die "Add" knop in het "Keyboard Shortcuts" window? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kan je Gnome 3 gebruiken in Ubuntu 10.10?
Zo ja, waar kan ik vinden hoe dat werkt? Ik kan zo één, twee, drie, geen - betrouwbaar uitziende - handleiding vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
monnick schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:15:
Kan je Gnome 3 gebruiken in Ubuntu 10.10?
Zo ja, waar kan ik vinden hoe dat werkt? Ik kan zo één, twee, drie, geen - betrouwbaar uitziende - handleiding vinden.
Kun je niet die van Launchpad pakken die bedoeld is voor 11.04? :+

https://launchpad.net/~gnome3-team/+archive/gnome3

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:30
Natty is ook redelijk stabiel tegenwoordig dus het makkelijkste is om naar 11.04 te upgraden en dan gnome 3 binnen te hengelen.
Of je bouwt het zelf, dat werkt ook.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
bc7 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:29:
[...]
Ook mis ik veel applicaties in het menu, die ik nu zelf maar handmatig aan het toevoegen ben.

@hieronder
Dat die applicaties in het menu missen, is niet zo'n hele grote ramp, en best simpel op te lossen:
want als je in de map: /usr/share/Applications een .desktop bestand maakt met de info erin, dan verschijnt het gewoon in het menu ;) Maar is wel even werk als je veel apps in je menu erbij wilt hebben.
Lol dat is toch vreselijk omslachtig als dit nodig is in een grafische omgeving? Ik ben best een linux liefhebber, maar van dit soort omslachtige oplossingen word je toch niet blij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, dan ga ik wel even proberen om Gnome 3 in 11.04 te krijgen.

Wat faalt die beta van 11.04 trouwens enorm zeg! Dat hele Unity werkt niet op mijn laptop, ik krijg als ik opstart een melding van "Your hardware is not supported by Unity" ofzo. Terwijl ik een redelijk normale HP laptop heb (2 jaar oud inmiddels, toen was hij high-end).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:55:
[...]

Lol dat is toch vreselijk omslachtig als dit nodig is in een grafische omgeving? Ik ben best een linux liefhebber, maar van dit soort omslachtige oplossingen word je toch niet blij?
Je moet ook echt 15 stappen doorlopen hé, sjonge jonge jij noemt jezelf een linux liefhebber en je noemt dit omslachtig? Ga terug naar Windows of Mac ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wouser schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:59:
[...]

Je moet ook echt 15 stappen doorlopen hé, sjonge jonge jij noemt jezelf een linux liefhebber en je noemt dit omslachtig? Ga terug naar Windows of Mac ofzo :')
En ondertussen huilt de linux community dat ze niet snappen dat niet iedereen linux gebruikt. :')
Handmatig snelkoppelingen aanmaken is nogal windows 3.11 vind je niet? :+

[ Voor 9% gewijzigd door -TheNose- op 16-04-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:45

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Linux versus Windows discussies voer je maar ergens anders. Hier gaan we er toch niet uitkomen, en zeker niet op deze toon. Liev zijn enzo.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Zojuist Natty geinstalleerd. Ik ben er erg blij mee alleen......snelkoppelingen op het bureaublau....help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:07:
Linux versus Windows discussies voer je maar ergens anders. Hier gaan we er toch niet uitkomen, en zeker niet op deze toon. Liev zijn enzo.
Ja meneer (zeg ik nu ik zelf Natty zit te installeren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb nu zelf natty geinstalleerd en ik moet eerlijk zeggen dat het niet noodzakelijk verkeerd is. Naar mijn gevoel heb ik nu meer ruimte en de dock/launcher werkt prima, tuurlijk is docky beter maar dit is zeker niet "slecht". Het enige nadeel van unity vind ik de dash, dat rare ding wat navigeren niet echt makkelijk maakt. Elke keer als ik deze open moet ik naar apps zoeken aangezien de default navigatie echt heel slecht werkt (hoezo laat hij bij je fav apps dezelfde zien die al in je taakbalk staan??). Obvious nadelen als opensource graphics drivers blijven (ati mensen met nieuwere kaarten, zie dit :'( ). Catalyst gebruiken doe ik natuurlijk *liever* niet maar hoe moet ik anders mijn humble bundle spelen :p
En ik snap niet dat de meeste mensen tegen unity zijn. Bij apple nieuws en fora wordt er steen en been geklaagd dat er geen keuze is blabla maar bij ubuntu klaagt iedereen als er ook maar iets verandert? Je kan immers nog steeds classic gnome installeren (of overstappen naar kde/gnome/xfce etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12

MsG

Forumzwerver

Ik blijf het irritant compact vinden. Handig misschien voor netbooks, niet handig voor mensen met genoeg schermruimte. Ook het switchen van meerdere instanties van een programma via die unity bar vind ik vreselijk onhandig. Bovendien moet je programma's aldoor intikken ipv gewoon een makkelijk bladermenu'tje zoals het altijd was. Volgens mij kan je gewoonweg niet beide markten tegelijk bedienen met hetzelfde product omdat sommige belangen tegen elkaar in gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo Natty draait in virtualbox...eerste indruk: wat is dat Unity brak zeg! Zelfde bezwaren als hierboven eigenlijk.
We testen verder...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
-TheNose- schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:24:
Zo Natty draait in virtualbox...eerste indruk: wat is dat Unity brak zeg! Zelfde bezwaren als hierboven eigenlijk.
We testen verder...!
Unity draait inderdaad verschrikkelijk in Virtual box. Geïnstalleerd op de HDD draait het als een zonnetje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-TheNose- schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:24:
We testen verder...!
Ik heb hem ook in virtualbox draaien, maar de geemuleerde hardware is niet goed genoeg om unity (goed) te draaien. Ik krijg een soort donkergrijs thema dat er wel mooi uit ziet, en na een minuut oid krijg ik het standaard lichte ubuntu thema zonder fancy zooi.
Erg jammer, want ik wil unity wel graag goed testen, maar heb geen zin om dualboot te gaan maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beta2 geïnstalleerd op een testpartitie van de harde schijf, dit ging beter dan beta1 die brak halverwege af.
Wat duurt dat allemaal lang... Mijn gewone 10.10 staat op een SSD.
Ik denk dat ik deze release maar helemaal over ga slaan, Unity zuigt behoorlijk. Gnome 2 kan je tenminste instellen zoals je dat zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:06:
Beta2 geïnstalleerd op een testpartitie van de harde schijf, dit ging beter dan beta1 die brak halverwege af.
Wat duurt dat allemaal lang... Mijn gewone 10.10 staat op een SSD.
Ik denk dat ik deze release maar helemaal over ga slaan, Unity zuigt behoorlijk. Gnome 2 kan je tenminste instellen zoals je dat zelf wil.
Ik ben er nu al meer dan een week aan gewend,
je moet het de tijd geven.

Voor mij werkt unity perfect en voorziet aan al mijn behoeften.

Ik ga em echt wel installeren de 28ste , nu heb ik de beta 2 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar hoe blader jij dan makkelijk door de programma's zonder moeilijk te doen met het toetsenbord aan te raken? Bijna alles moet nu op een meer omslachtige wijze dan voorheen is vooral mijn ervaring. Ook is het zo onduidelijk wanneer dat unity-scherm echt blijft staan bij de hover, en wanneer je nog te vroeg bent en je echt moet klikken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik vind het echt onhandig werken en lelijk zo'n grote balk in beeld (virtualbox bak heeft geen hoge reso :P). Nu Gnome 3 eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
MsG schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:07:
Maar hoe blader jij dan makkelijk door de programma's zonder moeilijk te doen met het toetsenbord aan te raken? Bijna alles moet nu op een meer omslachtige wijze dan voorheen is vooral mijn ervaring. Ook is het zo onduidelijk wanneer dat unity-scherm echt blijft staan bij de hover, en wanneer je nog te vroeg bent en je echt moet klikken.
Ik zou zeggen ga ook eens Gnome 3 proberen dan. Als je daar de dock te zien krijgt, blijft'ie altijd staan ook (al is dat met unity ook zo in te stellen via compizconfig). En krijg je gelijk een grafisch vensteroverzicht, dus het overzicht is weer terug. Dat vind ik het grootste voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn bezwaar is de grote hoeveelheid ruimte die al de menu en titelbalken standaard in nemen in gnome3 en unity...
25% van mijn laptopscherm is verkwist aan loze balken en op de desktop met maar liefst 1200 pixels vertikaal is het niet veel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Ik heb toch ook besloten om wederom de overstap eens te maken van Windows 7 naar Ubuntu. Is niet de eerste keer en het zal ook zeker niet de laatste zijn, maar de beta van 11.04 beviel me weer erg goed als VM i.c.m. Gnome 3!

Wel even een klein vraagje ( >:) ), doe ik er verstandig aan te wachten tot de 28e voordat ik het als main OS op m'n laptop installeerd of maakt het eigenlijk niks uit als ik tegen die tijd upgrade van beta naar final? Ik wil het er namelijk deze week op knallen omdat ik veel tijd heb en precies tussen 2 lesblokken in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
bouwfraude schreef op woensdag 20 april 2011 @ 01:18:
Mijn bezwaar is de grote hoeveelheid ruimte die al de menu en titelbalken standaard in nemen in gnome3 en unity...
25% van mijn laptopscherm is verkwist aan loze balken en op de desktop met maar liefst 1200 pixels vertikaal is het niet veel beter...
Met Unity verkwist je de minste ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

The Realone schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:43:
Ik heb toch ook besloten om wederom de overstap eens te maken van Windows 7 naar Ubuntu. Is niet de eerste keer en het zal ook zeker niet de laatste zijn, maar de beta van 11.04 beviel me weer erg goed als VM i.c.m. Gnome 3!

Wel even een klein vraagje ( >:) ), doe ik er verstandig aan te wachten tot de 28e voordat ik het als main OS op m'n laptop installeerd of maakt het eigenlijk niks uit als ik tegen die tijd upgrade van beta naar final? Ik wil het er namelijk deze week op knallen omdat ik veel tijd heb en precies tussen 2 lesblokken in zit.
Dat zou gewoon probleemloos moeten gaan.
Ik lees dat je niet heel erg veel moeite hebt met het herinstalleren van je laptop. In dat geval zou ik me echt nergens zorgen over maken, in het allerslechtste geval moet je over 2 weken een keertje herinstalleren.
Test eerst even met de live-cd of de belangrijkste onderdelen (netwerk & beeldscherm) het doen en als dat werkt zal het verder wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Nu online
deadinspace schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:20:
Zie je die "Add" knop in het "Keyboard Shortcuts" window? :P
Gezien ;) die werkt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 17:30
Met Unity verkwist je de minste ruimte
hebben ze dan eindelijk die lompe balk aan de linkerkant weggehaald?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 18:48

knakworst

Get more sats!

Bij mij is dat een autohide balk. Niet heel storend. Wel lelijke iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
blouweKip schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:47:
[...]

hebben ze dan eindelijk die lompe balk aan de linkerkant weggehaald?
Die Auto-hide, dus daar heb je geen probleem van :)

Ook het menutje van bestand, bewerken enz. zit in de titelbalk.

Nog meer ruimte over dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
knakworst schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:25:
Bij mij is dat een autohide balk. Niet heel storend. Wel lelijke iconen.
In 11.10 komen er nieuwe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, het lijkt er op dat gnome-screenshot's --area faalt als er nog een toets ingedrukt is op het moment van starten. Een delay toevoegen lijkt te helpen: https://bugs.launchpad.ne...e/gnome-utils/+bug/549935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:30:
[...]

In 11.10 komen er nieuwe :9
En tot die tijd is er gewoon Faenza :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:03:
[...]

in het allerslechtste geval moet je over 2 weken een keertje herinstalleren.
Daar ging het me eigenlijk net om. ;) Ik heb nu een paar dagen de tijd hem te herinstalleren en weer helemaal in te richten naar mijn wensen voordat de 2e helft van m'n semester begint. Ik vroeg me dus enkel af of ik beta 2 makkelijk kan updaten naar final zonder herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

The Realone schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:45:
[...]

Daar ging het me eigenlijk net om. ;) Ik heb nu een paar dagen de tijd hem te herinstalleren en weer helemaal in te richten naar mijn wensen voordat de 2e helft van m'n semester begint. Ik vroeg me dus enkel af of ik beta 2 makkelijk kan updaten naar final zonder herinstallatie.
Ik heb al vrij regelmatig de beta geinstalleerd, om daarna via de update manager naar de final te gaan, werkt prima. Zelf nog nooit problemen mee gehad.

Overigens is het slim op je /home map op een andere partitie te zetten, hoef je nooit meer bestanden over te zetten als je een keer opnieuw installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 19:20
Sh4wn schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:10:
[...]
Overigens is het slim op je /home map op een andere partitie te zetten, hoef je nooit meer bestanden over te zetten als je een keer opnieuw installeert.
Dat is ook een nadeel. Alle applicaties slaan hun instellingen ook in die map op, en soms (niet altijd) leidt dat er toe dat je oude config files nieuwe functionaliteiten belemmeren.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Freeaqingme schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:32:
[...]

Dat is ook een nadeel. Alle applicaties slaan hun instellingen ook in die map op, en soms (niet altijd) leidt dat er toe dat je oude config files nieuwe functionaliteiten belemmeren.
Buiten dat ziet meestal je desktop er ook niet uit omdat al je oude gnome-instellingen er nog instaan waardoor het nieuwe thema er niet meer uitziet. Ik backup meestal gewoon mijn pictures, mijn documents en mn music mapje, da's het enige dat ik altijd mee wil nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Vicarious op 21-04-2011 16:53 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Goed heb de hele boel nu draaien en toch maar voorlopig even proberen te wennen aan Unity. Eén ding wekt al wat irritatie op. Ik wil de Windows toets zijn default functie wel laten houden (die app launcher), maar ik ben gewend om de terminal op te starten via Window+R. Als ik dat nu ook bind dan opent de terminal wel maar ook de app launcher.

Daarnaast, zijn er eigenlijk widgets voor Unity zoals de gdesklets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 19:20
ik heb net zowel gnome3 shell als unity geprobeerd, en beiden faalden finaal als ik alle 4 m'n monitoren inschakelde. Ik gok dat ik de komende maanden nog vastzit aan iets klassiekers. Het betrof wel een daily build, maar ik zou denken dat die 1 week voor een GA release wel stable zou zijn...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Nu online
Ooohhh. vandaag nog geen updates gekregen versie 11.04 ... zal dit al een versie worden die klaar is voor de Final???

[ Voor 6% gewijzigd door Paradox op 26-04-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb een vrij oude laptop (Acer Aspire 3020). Ik wil van WinXP overgaan naar Linux in de hoop Flash video's op web sneller af te kunnen spelen (mijn XP staat op SP2 uit angst om naar 3 te upgraden, die schijnt nogal zwaar te zijn).

1) Is het slim 10.10 te installeren op dit toch al wat oudere ding?
2) Zal ik veel vooruitgang boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:52:
Ik heb een vrij oude laptop (Acer Aspire 3020). Ik wil van WinXP overgaan naar Linux in de hoop Flash video's op web sneller af te kunnen spelen (mijn XP staat op SP2 uit angst om naar 3 te upgraden, die schijnt nogal zwaar te zijn).

Probeer een live-usb stick uit op dat oude ding, dan weet je het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
ubuntu werkt vast prima op die Acer Aspire, maar voor flash hoef je het niet te doen. Flash is altijd ellende geweest onder linux. Tegenwoordig werkt het op zich wel goed, maar het gebruikt nog altijd meer geheugen en cpu dan op windows...

Vooruitgang? Ubuntu geeft je een modern besturingssysteem in vergelijking met het oude XP. Wil je snelheid dan kan je het best Lubuntu (LXDE) of een andere licht linux-besturingsysteem installeren. Dan wordt je Aspire echt snel. Nadeel is dat het iets minder gebruiksvriendelijk is dan de gnome versie van Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Ik wil eigenlijk ook weer graag over op Ubuntu (11.04) maar het enige wat mij tegenhoudt is dat ik geen streaming software kan vinden die Blu-Ray ISO ondersteunt. PS3 Media Server heeft soms zelfs bij DVD Iso's dat je de losse bestanden op moet starten (Ipv een melding bij de ISO dat je de DVD af wilt spelen).

Of zie ik iets over het hoofd?

Fuppes wordt al een tijdje niet echt onderhouden heb ik het idee (Weinig updates in ieder geval), Mediatomb heb je dan en PS3 Media server die naar mijn weten beiden geen BluRay Iso ondersteunt.

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 26-04-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

jrs77 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:07:
ubuntu werkt vast prima op die Acer Aspire, maar voor flash hoef je het niet te doen. Flash is altijd ellende geweest onder linux. Tegenwoordig werkt het op zich wel goed, maar het gebruikt nog altijd meer geheugen en cpu dan op windows...

Vooruitgang? Ubuntu geeft je een modern besturingssysteem in vergelijking met het oude XP. Wil je snelheid dan kan je het best Lubuntu (LXDE) of een andere licht linux-besturingsysteem installeren. Dan wordt je Aspire echt snel. Nadeel is dat het iets minder gebruiksvriendelijk is dan de gnome versie van Ubuntu.
Nou ik vraag me vooral af of Flash beter loopt op een beter onderhouden OS dan het 10 jaar oude WinXP. Denk dat ik het beter maar gewoon even kan testen met een Live USB stick ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:52:

Lubuntu of Mint-LXDE (Niet standaard Mint) zal een verademing voor je zijn. Ubuntu niet, dat is gewoon te nieuw en te bloated en te zwaar en te lomp voor die laptop.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat je überhaupt de performance met Flash niet kunt verbeteren, XP is ook weer niet zo zwaar, Flash zelf is het vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Wat is toch de bedoeling van de trend dat applicaties die afgelosten worden door op het kruisje te drukken, niet afsluiten. Als ik een applicatie sluit, heb ik daar meestal een verdomd goede reden voor. Wil ik de applicatie starten, dan start ik de applicatie zelf wel opnieuw.

[ Voor 8% gewijzigd door arnem_ op 27-04-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Ik hoor links rechts boven en beneden negatieve reacties over Unity. Ik zit nog lekker te LTSsen tot 2012, maar als Ubuntu-fan maak ik me wel zorgen.

Is dat makkelijk uit te zetten, terug naar good old menubalk?
Hebben ze nu echt Run... uitgeschakeld? :'(

@arnem_: alt+f2 [enter] xkill [enter] [klik op venster]
Die ligt altijd bovenaan in mijn truukjesdoos. Maar de run-dialog zit niet meer in Ubuntu als je die nieuwe versie gebruikt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jawel, alleen hij pakt dan de Unity-zoekbalk daarvoor.

Ik vind dat Unity niet prettig, ook snap ik niet waarom Canonical van die halfwerkende troep afleverd. Banshee klapte er aldoor uit, en ik heb nu bij veel programma's dat hij denkt dat de muis zich hoger of lager bevind dan hij is. Ook zo loos dat je een programma pas kan pinnen als je hem op hebt gestart en dan rechtermuisknop op de unitybalk op het programma pin to launcher. Waarom kan dat niet gewoon vanuit het programmamenu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

MsG schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:10:
Ook zo loos dat je een programma pas kan pinnen als je hem op hebt gestart en dan rechtermuisknop op de unitybalk op het programma pin to launcher. Waarom kan dat niet gewoon vanuit het programmamenu al?
Omdat het geen Windows 7 is? :+ Ergens snap ik de gedachtegang wel, waarom zou je immers een programma willen pinnen dat je niet vaak opstart. Anderzijds lijkt het een kleine moeite om 'Pin to' in het menu te implementeren en het staat daar ook niet echt in de weg ofzo.
Ik zou zeggen, meld het als bug/feature request en plak hier een link, dan kunnen we hem met z'n allen omhoog voten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Demo op 27-04-2011 09:52 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe laat zal morgen 11.04 te downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:41:
Hoe laat zal morgen 11.04 te downloaden zijn?
Om 11:04
Demoniac schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:51:
[...]
Omdat het geen Windows 7 is? :+ Ergens snap ik de gedachtegang wel, waarom zou je immers een programma willen pinnen dat je niet vaak opstart. Anderzijds lijkt het een kleine moeite om 'Pin to' in het menu te implementeren en het staat daar ook niet echt in de weg ofzo.
Ik zou zeggen, meld het als bug/feature request en plak hier een link, dan kunnen we hem met z'n allen omhoog voten :P
Tja maar momenteel kan je met rechtermuisknop helemaal niets :). Als ik tijd heb maak ik een feature request. Dan zit het er vanzelf wel een keer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:43:
[...]

[...]

Tja maar momenteel kan je met rechtermuisknop helemaal niets :). Als ik tijd heb maak ik een feature request. Dan zit het er vanzelf wel een keer in.
LOL we zullen zien of je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

[...]

11.04 US East tijd waarschijnlijk ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:05:
[...]

11.04 US East tijd waarschijnlijk ja :P
Er zullen toch geen grote wijzigingen en verassingen zijn ten opzichte van de beta...
Dus je kan hem net zo goed nu al downloaden, en daarna updaten als de final er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Er is niet echt veel gebeurd de laatste paar weken. Alles draait mooi stabiel.

Je kunt gewoon de beta 2 downloaden als je dat wilt. Verschil zie je of merk je toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
D-TECH schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:55:
Er is niet echt veel gebeurd de laatste paar weken. Alles draait mooi stabiel.

Je kunt gewoon de beta 2 downloaden als je dat wilt. Verschil zie je of merk je toch niet ;)
Super brakke release dus...

Beta 2 was zo enorm kut. Niks werkte, dat hele Unity gebeuren niet eens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:10:
Ik vind dat Unity niet prettig, ook snap ik niet waarom Canonical van die halfwerkende troep afleverd. Banshee klapte er aldoor uit, en ik heb nu bij veel programma's dat hij denkt dat de muis zich hoger of lager bevind dan hij is. Ook zo loos dat je een programma pas kan pinnen als je hem op hebt gestart en dan rechtermuisknop op de unitybalk op het programma pin to launcher. Waarom kan dat niet gewoon vanuit het programmamenu al?
Leuk stukje: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/03/unity/
In March 2011 writer Benjamin Humphrey criticized the development version Unity then being tested for Ubuntu 11.04 on a number of grounds, included a development process that is divorced from user experiences, the lack of response to user feedback, "the seemingly unbelievable lack of communication the design team has" and a user interface which he termed "has become cluttered and inconsistent". He noted that "design decisions for Unity are seldom made in public, and they’re only announced after due effort, time and money have gone into implementing them. When there is a backlash, decisions are rarely overturned." He also cited lack of usability in right-to-left languages, lack of differentiation between applications and preferences, inability to query the Unity version number and the use of preferences for logging out and shutting down. He found the launcher hide behavior "counter-intuitive" along with moving items on the launcher, as some are movable and some are not and it is not clear which are or why and the use of "invisible application menus". He concluded "let me stress: Unity is not all bad...While a number of the concepts in Unity may be flawed from a design point of view, the actual idea itself is not, and Canonical deserve applause for trying to jump start the stagnant open source desktop with Unity when the alternatives do not evoke confidence."

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de beta 2 met alle updates t/m nu perfect hoor.
Ik heb helemaal geen crashes of niet werkende dingen meer.

Ik ga morgen de final lekker installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:15:
Bij mij werkt de beta 2 met alle updates t/m nu perfect hoor.
Ik heb helemaal geen crashes of niet werkende dingen meer.

Ik ga morgen de final lekker installeren.
ik neem aan dat de final gewoon als update wordt aangeboden? of moet ik weer een clean install uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dikkedikkie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:45:
[...]

ik neem aan dat de final gewoon als update wordt aangeboden? of moet ik weer een clean install uitvoeren?
Ik gok dat als je de repo's aanpast dat je gewoon de updates kan downloaden en helemaal up to date bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Vicarious schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:53:
[...]

Ik gok dat als je de repo's aanpast dat je gewoon de updates kan downloaden en helemaal up to date bent.
ja dat vermoeden had ik al. ik hoop het maar ;)
Alles werkt nu perfect en is ook geheel naar mijn wens aangepast. ik gebruik wel het oude vertrouwde uiterlijk van 10.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:58
Distributor ID:	Ubuntu
Description:	Ubuntu 11.04
Release:	11.04
Codename:	natty

Dit geeft lsb_release -a bij mij al aan. Ik heb alleen geen idee sinds wanneer...
Eerder stond er volgens mij nog een melding van development branch...

[ Voor 15% gewijzigd door Master FX op 28-04-2011 00:08 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Dikkedikkie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:55:
[...]
Alles werkt nu perfect en is ook geheel naar mijn wens aangepast. ik gebruik wel het oude vertrouwde uiterlijk van 10.04
Is dat simpel te doen dan? Ik dacht dat de hele UI juist op de schop was genomen. Wat is dan nog het verschil met een fully updated 10.04?

(10.04 gebruiker die steeds graag wil upgraden maar toch maar niet aan de non-lts durft omdat het mijn production pc betreft)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Sando schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:11:
[...]
(... omdat het mijn production pc betreft)
Qua support heb je nog wel effe te gaan voor een 10.04 LTS setup. Dus waarom wil je zo met smart naar een non-LTS 11.04 overstappen op een productie pc notabene, alleen maar vanwege de nieuwe eye-candy?

Voor productie pc's geldt dit gezegde in het bijzonder: "If it ain't broke, don't fix it"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Klojum schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:26:
[...]
waarom wil je zo met smart naar een non-LTS 11.04 overstappen
Omdat [list]
• iedereen hier zo loopt te kwijlen.
• per release nooit een major versie van paketten wordt upgegrade terwijl de support van te nieuwe hard- en software dat wel nodig heeft.
• iedereen aanraad altijd de laatste versie te gebruiken.
• Met andere woorden: Always fix it if you don't want it broke. Waarom denk je dat sinds 10.04 updates standaard op automatisch staan?
• Canonical doet alsof de laatste versie the way to go is. (Dat kan ik niet uitstaan, zoals je zelf al aangeeft is non-LTS troep en zou het duidelijk een optionele beta moeten zijn en niet de de-facto die je van ubuntu.com downloadt)
• 10.04 te vaak tijdens het booten crasht op al mijn computers, moet ik weer emergency-sync-unmount-boot doen enzo.
• op mijn hardware 10.04 booten 114 seconden duurt in plaats van de beloofte 10 seconden.
• ik graag uptodate ben met nieuwe ontwikkelingen maar toch nooit zal dualbooten
• Last en least: Eyecandy.
• 10.04 eigenlijk al te onstabiel is voor een productie-pc. Altijd dingen repareren. Altijd duimen na een update. Dan is niet-LTS mss niet eens zo slecht als ik die berichten hier lees over 'geen problemen'. Eigenlijk zou op productie-pc's gewoon Debian moeten draaien maar dat vind ik kut.

[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 28-04-2011 06:15 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ikzelf wacht nog even tot m'n wifi bug is opgelost. Dan gebruik ik GNOME3 ipv Unity, en installeer wat Shell extensions die wat van die vreemde keuzes teniet doen, en dan is het zowaar een best bruikbare omgeving in combinatie met een prima distro :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet er nog induiken, maar op mijn HP 6550b-notebook blijft hij maar bevriezen, een paar minuten na het opstarten. Ook in recovery-mode.

Beta2, dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 28-04-2011 08:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
[...]

[...]

Je kunt een programma gewoon vanuit je dash naar de launcher slepen. Hij pint hem dan automatisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
monnick schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:03:
[...]

Super brakke release dus...

Beta 2 was zo enorm kut. Niks werkte, dat hele Unity gebeuren niet eens :X
Totaal niet brak. Staat hier al op 4 computers met verschillende configuraties prima te draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 04:01
Master FX schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:07:
Distributor ID:	Ubuntu
Description:	Ubuntu 11.04
Release:	11.04
Codename:	natty

Dit geeft lsb_release -a bij mij al aan. Ik heb alleen geen idee sinds wanneer...
Eerder stond er volgens mij nog een melding van development branch...
Idem hierzo. Nou ja, we zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11:04 is em niet geworden.

Ik wacht nog steeds op de download link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Woohoo, zojuist is http://releases.ubuntu.com/natty/ aangepast naar de final release van 11.04.

Gelijk de torrents maar even aangezet om te helpen met seeden (en zodat ik vanavond even kan spelen).

edit:
meer nieuws

www.ubuntu.com is nu ook aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door sub0kelvin op 28-04-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waarom recommend de site de 32-bits versie terwijl ik 64-bits hardware heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Nu online
Er zit toch geen autodetect achter, de meeste mensen zullen aan 32 bit genoeg hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

Bovendien zijn sommige plugins, vooral Flash, voor 64bit Linux nog niet helemaal geweldig.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Heb hem hier nu op mijn HP 6710b laptopje als liveOS en het werkt prima. Is natuurlijk nog geen stresstest. Booten ging trouwens extreem snel.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:05
Kan hem via update beheer nu ook netjes upgraden :) Hij is bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:03
Ga hem een installeren in een VM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een clean install gedaan met de 64 bits versie.
3 kwartier bezig geweest en alles is bij mij weer in orde.
Alles verliep vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Net even met LiLi USB Creator een stickie aangemaakt met Ubuntu 11.04 (met 450mb, want van 1mb ging hij over zijn nek tijdens het booten), maar krijg tijdens het uitproberen gewoon de Gnome omgeving.

LiLi USB Creator ondersteund nog geen 11.04, maar zet hem dan als 10.10 op je stickie.
Deze linux staat niet in de lijst.
LinuxLive USB Creator probeer dezelfde installatie instellingen te gerbuiken als bij

Ubuntu 10.10 "Maverick Meerkat" (Gnome)
^^Lees dit laatste regeltje net : DOH :X 8)7 :+ :F ^^

Dit alles geprobeerd op een ASUS F3SV-147C met een T7300 en een 8600M. Denk dat tie videokaart in de weg zit, maar ben puur bezig om het uit te proberen :).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik gebruik altijd gewoon deze: http://unetbootin.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Die werkt niet met 10.10. Wel met 11.04?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 23:41
Net even met de Universal USB installer de nieuwe Buntu op een stikkie gezet, werkte prima. Dat Unity ziet er wel geinig uit, nu eens kijken hoe Gnome3 er uit ziet.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor USB: Volg gewoon de aanwijzingen op http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download, die werken prima met de Universal USB Installer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sando schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:59:
[...]

Die werkt niet met 10.10. Wel met 11.04?
Met geen enkele versie ooit problemen gehad. Ook 10.10 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zelfde probleem, hij installeert gewoon Gnome :?. Dan wachten we gewoon nog even af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

Ventrigo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:44:
[...]

Zelfde probleem, hij installeert gewoon Gnome :?. Dan wachten we gewoon nog even af :).
Draai even het volgende programmatje vanuit 11.04:

code:
1
/usr/lib/nux/unity_support_test -p

Dat loopt alle Unity hardware eisen af en geeft van elke eis aan of je systeem er wel of niet aan voldoet. Kun je zien waar het probleem zit.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Species5618 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:54:
Draai even het volgende programmatje vanuit 11.04:

code:
1
/usr/lib/nux/unity_support_test -p

Dat loopt alle Unity hardware eisen af en geeft van elke eis aan of je systeem er wel of niet aan voldoet. Kun je zien waar het probleem zit.
Hij geeft op de volgende twee een "no" aan:
Not software rendered
GLX texture from pixmap

Weet niet of dit met de uitprobeeromgeving te maken heeft of dat ik 264mb heb vrijgehouden (wat misschien meer moet zijn?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ventrigo, misschien is het tijd om een nieuw topic te openen over dit probleem. Dit topic is eigenlijk niet bedoeld voor vragen en ik vermoed dat er nog wel meer mensen zijn die hetzelfde probleem als jij gaan krijgen.
Als moderator zou ik je dan ook willen vragen om een nieuw topic te starten.
Vermeld duidelijk welke hardware je gebruikt en wat je al geprobeerd hebt.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met dat je 264mb hebt vrijgehouden, misschien kun je dat ook nog even toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Unity 2d geïnstaleerd. Niet zo mooi, maar het loopt een stuk soepeler op mijn laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist geupgrade naar 11.04. Dat is even schrikken zeg. Het is traag (op een quadcore amd, niet de oudste pc ooit), de dock is een verwarrende brij van kleuren en het effect van menu's die tevoorschijn komen wanneer je met de muis over de bovenste balk gaat is eerder verwarrend dan behulpzaam.

Als de dock zich verbergt komt 'ie maar met heel moeizaam tegen de rand drukken met de muis weer tevoorschijn.

De icoontjes zijn ook erg vreemd gekozen. Een loep met een + moet voor 'apps' staan? De apps-lens is ook tergend langzaam en laat wanneer je op 'see more results' klikt maar meteen álles op één grote stapel zien.

Ik begrijp dat sommige dingen tijd kosten om aan te wennen, maar mijn eerste indruk van Unity is ronduit verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
@daylife
Je schrijft dat je hebt geupgrade. Misschien een clean install overwegen?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 18:48

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:50:
Heb zojuist geupgrade naar 11.04.

De apps-lens is ook tergend langzaam en laat wanneer je op 'see more results' klikt maar meteen álles op één grote stapel zien.

Ik begrijp dat sommige dingen tijd kosten om aan te wennen, maar mijn eerste indruk van Unity is ronduit verschrikkelijk.
Als je weet wat je wilt opstarten kun je beter in de balk de naam van de applicatie intikken dan komt hij meteen tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:57:
@daylife
Je schrijft dat je hebt geupgrade. Misschien een clean install overwegen?
Mijn ervaring met upgraden is (in tegenstelling tot wat ik vaak lees van anderen) dat het altijd vlekkeloos verloopt. Ik zou niet weten of Unity beter performt bij een clean install. Hoewel dit geen feest is. Op dit moment is mijn top panel een gebugte mix van lijnen, stukken zwart en paars (hoewel het halfdoorzichtig maken er wel even vrij nice uitzag, voordat het mis ging).

Los daarvan, de traagheid van reactie van de dock is opzettelijk, terwijl ik graag wil dat 'ie direct komt als ik m'n muis tegen de rand gooi (zoals bij Docky). Hoewel de Compiz scale-plugin hier een redelijk alternatief voor biedt, waarbij met een ram op een knop ook de dock tevoorschijn komt (en ik merk nu dat het kort ingedrukt houden van de Win-key ook aardig werkt). Edit: ik merk dat de dock wel direct tevoorschijn komt wanneer je de muis linksbovenin de hoek gooit. Er zit dan alleen nog een vertraging in het weer verdwijnen van de dock zodra de muis weg is.

Het verslepen van vensters verliep in 10.10 soepel, maar wel met enige screen tearing. Dat laatste heb ik nu niet meer, maar het verslepen gaat een beetje stotterend nu. Voelt onprettig. Maar ook daarvan twijfel ik of een clean install het verhelpt.
knakworst schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:06:
Als je weet wat je wilt opstarten kun je beter in de balk de naam van de applicatie intikken dan komt hij meteen tevoorschijn.
Yep, maar daar had ik GnomeDo of Synapse al voor. Vond het juist prettig dat wanneer ik wilde bladeren de categorieën had. Die zitten er nog steeds in zie ik, maar verstopt achter een dropdown menuutje in de lens, en de hoeveelheid categorieën is ook flink toegenomen, waardoor het lang zoeken is.

En arg, ik wil helemaal niet weten welke apps er 'available for download' zijn. Is dat ergens uit te schakelen? Chromium gedraagt zich ook vreemd trouwens, freezed zo nu en dan.

Om dan toch wat positiefs te zeggen: via de CompizConfig manager kun je de iconen van de dock wat kleiner maken. Dat voelt al wat minder 'intrusive'.

Maar goed, voordat ik terugswitch naar Classic ga ik 't eens een tijdje proberen uit te houden (hoewel ik op m'n netbook nog maar bij Maverick blijf voorlopig, ik verwacht niet dat Unity2D beter performt dan Gnome-panel).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 17:54 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!