Mijn ervaring met upgraden is (in tegenstelling tot wat ik vaak lees van anderen) dat het altijd vlekkeloos verloopt. Ik zou niet weten of Unity beter performt bij een clean install. Hoewel dit geen feest is. Op dit moment is mijn top panel een gebugte mix van lijnen, stukken zwart en paars (hoewel het halfdoorzichtig maken er wel even vrij nice uitzag, voordat het mis ging).
Los daarvan, de traagheid van reactie van de dock is opzettelijk, terwijl ik graag wil dat 'ie direct komt als ik m'n muis tegen de rand gooi (zoals bij Docky). Hoewel de Compiz scale-plugin hier een redelijk alternatief voor biedt, waarbij met een ram op een knop ook de dock tevoorschijn komt (en ik merk nu dat het kort ingedrukt houden van de Win-key ook aardig werkt). Edit: ik merk dat de dock wel direct tevoorschijn komt wanneer je de muis linksbovenin de hoek gooit. Er zit dan alleen nog een vertraging in het weer verdwijnen van de dock zodra de muis weg is.
Het verslepen van vensters verliep in 10.10 soepel, maar wel met enige screen tearing. Dat laatste heb ik nu niet meer, maar het verslepen gaat een beetje stotterend nu. Voelt onprettig. Maar ook daarvan twijfel ik of een clean install het verhelpt.
Yep, maar daar had ik GnomeDo of Synapse al voor. Vond het juist prettig dat wanneer ik wilde bladeren de categorieën had. Die zitten er nog steeds in zie ik, maar verstopt achter een dropdown menuutje in de lens, en de hoeveelheid categorieën is ook flink toegenomen, waardoor het lang zoeken is.
En arg, ik wil helemaal niet weten welke apps er 'available for download' zijn. Is dat ergens uit te schakelen? Chromium gedraagt zich ook vreemd trouwens, freezed zo nu en dan.
Om dan toch wat positiefs te zeggen: via de CompizConfig manager kun je de iconen van de dock wat kleiner maken. Dat voelt al wat minder 'intrusive'.
Maar goed, voordat ik terugswitch naar Classic ga ik 't eens een tijdje proberen uit te houden (hoewel ik op m'n netbook nog maar bij Maverick blijf voorlopig, ik verwacht niet dat Unity2D beter performt dan Gnome-panel).
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 28-04-2011 17:54
]