Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
themole schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:29:
[...]

Staat ie helaas al, punt is dat de cd/dvd drive volgensmij verrot is. Als ik het in windows opstart herkent ie geen een cd. Vrij vervelend. Daarnaast is die windows geinstalleerd door een absolute gek, dit was tot voorkort haar werklaptop die door de ict-dienst van haar werk was geinstalleerd. Alleen hadden ze ervoor gezorgd dat ze met dat ding alleen op haar werk kon werken. Met veel kunst en vlieg werk hebben ze hem buiten het netwerk aan de praat gekregen. Maar ga dat ding eens een keer openmaken om te kijken of ik iets kan zien aan de drive. :P
Is inmiddels gelukt, computer opgengemaakt en disk was niet goed aangesloten. Uiteindelijk goed aangesloten en Ubuntu netbook edition erop gezet. Heb het gevoel dat het haar wel bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49

MsG

Forumzwerver

Yay ik heb nu op mijn Desktop PC op 11.04 met een ATI HD4890 ook Unity met composition. Werkt een stuk smoother dan op mn netbook :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MsG schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:23:
Er is al langer een plan voor een Wiki vanuit Tweakers. Alleen volgens mij is dat nog niet op poten gezet.
idd; community initiatief is de insteek, althans zo staat mij bij.

welke versie draaien jullie van 11.04?
December 2nd, 2010 - Alpha 1 release
February 3rd, 2011 - Alpha 2 release
March 3rd, 2011 - Alpha 3 release
March 31st, 2011 - Beta 1 release
April 14th, 2011 - Beta 2 release
April 28th, 2011 - Final release of Ubuntu 11.04

heb zelf de A3 geprobeerd, daar niet over te spreken (iig niet geschikt voor daily use - maar goed is ook een alpha :+)

//edit
van 't weekend bij maat van me win7 thema/gui/look-n-feel op ubuntu gezet, hij was ruim 1u aan 't kutten en nogniets door. nu gaat ie 't serieus proberen als desktop vervangen. ben benieuwd hoelang dat gaat duren :+

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 28-03-2011 13:08 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:00:
[...]

heb zelf de A3 geprobeerd, daar niet over te spreken (iig niet geschikt voor daily use - maar goed is ook een alpha :+)
A3 + alle updates totaan vandaag werkt prima hier anders prima hoor!
Gebruik het dus al sinds A3 op me prive laptop, al werkte het toen niet echt lekker. Maar sinds de updates van een weekje werkt het steeds beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

draai nu 10.04 rete stabiel en met nodige aanpassingen erg fijn. wil heel graag gnome3 testen, begrijp dat dat met 11.04 beter gaat dan emt de 10-build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ook vanaf A2 of 3. Eerst werd ik gewoon naar Gnome gegooid vanwege geen goede drivers. Maar vandaag haalde hij allemaal updates op en nu werkt Unity. Ik zie alleen nog veel van die vervelende houterigheid waarvan ik bang ben dat het blijft:

- Workspaceswitcher moet je dubbelklikken op een workspace om er heen te gaan. Dat werkt niet lekker vloeiend en goed als de rest in het menu gewoon enkelkliks is. Ook zijn de thumbnails van de workspaces erg korrelig (geen echte schaling)

- Pas als je helemaal linksbovenin gaat met de muis wordt het unity-menu zo zichtbaar dat je niet meer hoeft te klikken. Iets verder terug en hij is half zichtbaar maar je moet nog wel steeds klikken voor het menu.

Ook als iemand tegen je praat op Empathy kan je dat scherm weer lastig te voorschijn toveren als eventjes iets anders de focus had. Immers op de notificatie kan je niet klikken, het chatmenu in de topbalk krijgt alleen een nieuwe entry als iemand daadwerkelijk weer iets typte sinds de vorige keer.

En dat Unitymenu moet je dus op een lastige manier weer naar voren krijgen.

Mijnsinziens kan je niet combineren dat je enerzijds veel werkruimte wil voor netbooks met lage resoluties, en aan de andere kant op grote desktopschermen dingen snel en handig ingedeeld zijn. Nu voelt het toch erg beperkend op een desktop.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:14
himlims_ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:00:
[...]

van 't weekend bij maat van me win7 thema/gui/look-n-feel op ubuntu gezet, hij was ruim 1u aan 't kutten en nogniets door. nu gaat ie 't serieus proberen als desktop vervangen. ben benieuwd hoelang dat gaat duren :+
Toevallig een url? Ik heb er een aantal gezien een tijdje terug, maar niets wat echt in de buurt kwam.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Freeaqingme schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:49:
[...]

Toevallig een url? Ik heb er een aantal gezien een tijdje terug, maar niets wat echt in de buurt kwam.
Nooit gesnapt waarom mensen dit toch willen :?
Ubuntu of welke linux distro ook is geen Windows, ook al laat je het thema er op lijken de werking blijft anders en dat is juist goed!
Ben er van overtuigd dat linux op de desktop niet meer gebruikers krijgt door op een ander os te lijken maar toch net even anders werkt.
Een eigen smoel is juist belangrijk en geloof me, de meeste mensen zijn daar binnen no-time aan gewend (velen vinden daarna windows zelfs onhandig werken 8) )

Zowel Gnome als KDE zien er van zichzelf prachtig uit, er zijn zat mooie themes enzo te vinden, daar heb je geen windows look-a-like iets voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ben ik helemaal met je eens. Ik ben zelf dan ook al een jaar of 6 gelukkig met gnome afgewisseld door kde. Echter, hoop ik met een dergelijke theme - mits die echt goed werkt - een paar mensen over de streep te kunnen trekken waarbij 't me tot nogtoe niet lukt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]
http://gnome-look.org/con...in2-7+Pack?content=113264 die zou je eens moeten proberen
RFdeGroot schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:15:
[...]Nooit gesnapt waarom mensen dit toch willen :?
Ubuntu of welke linux distro ook is geen Windows, ook al laat je het thema er op lijken de werking blijft anders en dat is juist goed!
poppetjes doen toch niet veel meer anders dan internetten en msn en downloaden - maar linux is 'eng'. vervolgens pakte ik ubuntu, die bovenstaande tool gedraaid met paar kleine tweaks en laptop terug gegeven. na een uur zei ik dat er linux op stond :X >:) iemand anders zag dat, vroeg of ik dat ook voor zijn laptop kon doen etc. ik deel je mening; het is niet goed - maar liever zo dan helemaal niet en bij windows blijven plakken. korte uitleg over sessies (gnome/win7look/kde/softwar packets etc.) en een tevreden gebruiker (tot nu)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 28-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt het is juist verwarrend als het iets imiteert, want het is dan toch anders. Xandros pretendeerde Windows XP te zijn op die netbookjes met Linux. Dan komen mensen bedrogen uit. laat gewoon zien dat je anders bent.

Ik vind het wel jammer dat Ubuntu nog steeds niks netjes voor Loginscherm-theming meer heeft. Want er zijn prachtige loginthema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

[...]

http://browse.deviantart....ection=&global=1&q=win2-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
MsG schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:44:
Xandros pretendeerde Windows XP te zijn op die netbookjes met Linux. Dan komen mensen bedrogen uit. laat gewoon zien dat je anders bent.
Precies.

Ik denk trouwens dat Ubuntu nooit een goede vervanger zal zijn voor Windows. Nog te vaak komt er vanuit het niets een probleem die nergens op slaat. Mijn moeder zou de computer eens per maand het raam uitslingeren en 90% van de computergebruikers met haar.

Windows heeft dat veel minder (als je het gewoon met gezond verstand veilig doet) en OSX al helemaal niet, maar gek genoeg is de probleemloosheid omgekeerd evenredig aan mijn liefde voor het OS. Zal iets met vrijheid en commercie te maken hebben.

Je krijgt een stuk minder vaak problemen als je bij een goed werkend systeem nooit update, maar helaas is het hele Ubuntu imperium een soort haastige spoed gebaseerd op betasoftware en zijn er elke dag wel updates die je eigenlijk gewoon graag wilt hebben.

Zo heb ik na een update op mijn desktop geen probleem, maar op mijn laptop is de chrome van vensters steeds weg. Ik heb nog 3 weken om het op te lossen want na een maand is er weer een nieuw random probleem.

Ik gebruik trouwens 10.04 LTS. Toen ik nog niet de niet-LTS negeerde had ik elke week een random probleem ipv elke maand.

En voor mensen die willen reageren met "Ik heb helemaal nooit problemen", ik zou je even laten onderzoeken want dat is pure karma. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 28-03-2011 22:28 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Sando schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:26:
[...]

Ik gebruik trouwens 10.04 LTS. Toen ik nog niet de niet-LTS negeerde had ik elke week een random probleem ipv elke maand.

En voor mensen die willen reageren met "Ik heb helemaal nooit problemen", ik zou je even laten onderzoeken want dat is pure karma. :+
Ik heb helemaal nooit problemen.
Het hangt er ook vanaf wat je met je pc doet. Als je alleen op internet zit, waar zou je dan problemen van moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Sommige mensen zien de inconsistentie van het uitzicht van lettertypes tussen verschillende software en het OS als een probleem. Mensen zoals ik. =) Om maar een voorbeeld te geven van iets dat door sommigen een probleem wordt geacht, en door anderen niet.

[ Voor 26% gewijzigd door RuddyMysterious op 28-03-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
DevilsProphet schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:55:
Sommige mensen zien de inconsistentie van het uitzicht van lettertypes tussen verschillende software en het OS als een probleem. Mensen zoals ik. =) Om maar een voorbeeld te geven van iets dat door sommigen een probleem wordt geacht, en door anderen niet.
Da's toch juist een windows-probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
MsG schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:44:
Klopt het is juist verwarrend als het iets imiteert, want het is dan toch anders.
Niet voor iedereen. Ik ken ook wel mensen die best wel wat veranderingen kunnen tolereren, maar voor wie de stap van win xp/7 => gnome te groot is. Juist voor hen hoop ik dat deze themes een uitkomst kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had vaak dat mijn panels ineens spaceden, soms een dubbel icoon van iets, of ineens missende onderdelen. Ubuntu vind ik vaak nog wel wat buggy, ook met niet-beta varianten. Maar meestal is er gewoon nog mee te werken zonder de bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 03:10:
Ik had vaak dat mijn panels ineens spaceden, soms een dubbel icoon van iets, of ineens missende onderdelen. Ubuntu vind ik vaak nog wel wat buggy, ook met niet-beta varianten. Maar meestal is er gewoon nog mee te werken zonder de bugs.
Exact, dat had ik ook vaak! Maar wel in het 8.x en 9.x tijdperk.

Nog een annoyance, mijn 10.04.2 x86 ubuntu startte in 10 seconden, inclusief auto-login en xbmc. :9~

sources.list opgeslagen, packages gebackupt (dpkg --get-selections > ~/packages.vandaag.txt jeweettoch), 10.04.2 x64 geinstalleerd, dpkg --set-selections en dselect, 6 gigabyte aan downloads ( package managers O+ ), en nu doet precies hetzelfde systeem maar dan 64 bit er 48 seconden over! :(

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik ben, noodgedwongen (harde schijf ging klagen) over gegaan van 9.04 naar 10.10. Een upgrade die ik sowieso wou wel gaan doen maar ja, opnieuw installeren is eng. Hoe dan ook: Home folder naar een externe HD, nieuwe installatie en ik ben weer een happy trooper. Het start nog sneller op dan 9.04 en het draait allemaal weer probleemloos. Het is wel wennen dat "het kruisje" nu aan de linkerkant zit maar mijn vrouw klaagt nog niet dus ik laat het maar zo, kwestie van wennen. Nadeel van het snelle opstarten thuis is wel dat ik nu op mijn werk elke dag zit te zuchten dat windows 7 zo langzaam opstart :+ Het is dat ik op mijn werk niet zonder kan anders had die PC nu ook ubuntu gehad.

/einde lofzang over ubuntu

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sando schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 04:30:
[...]en nu doet precies hetzelfde systeem maar dan 64 bit er 48 seconden over! :(
klinkt heel herkenbaar - ik vraag me dan ook af wat ik verkeerd doe bij 64bit systeem. heb nu een fatsoenlijke computer (althans dat vind ik, zie me spekkies). maar die presteerd beter op 32bit systeem. zeker als je tools als wine probeert, die bokt veel met 64bit. voor mij dan ook geen reden om te upgraden naar 64bit als het geen direct merkbare meerwaarden heeft als desktop user
gister aan gnome3 begonnen :X - dus nog maar eventjes niet, wat een performance miste ik. voro mijn gevoel was 't KDE2 all over again :x

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 29-03-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

MsG schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 03:10:
Met welke versie had je dit dan? Want ik heb er vrijwel geen problemen mee.

----------------------------------------------
hilgo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:26:
Het is wel wennen dat "het kruisje" nu aan de linkerkant zit maar mijn vrouw klaagt nog niet dus ik laat het maar zo, kwestie van wennen.
Alt + F2 > gconf-editor > zoeken naar metacity > nautilus > general > menu > minimize,maximize,close veranderen in: menu:minimize,maxmize,close
En klaar, het kruisje zit aan de rechterkant.

[ Voor 36% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 29-03-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

-

[ Voor 99% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 29-03-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in het kader van verkacht je ubuntu; http://www.omgubuntu.co.u...orn-linux-pack-hits-beta/
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:26:
[...]Alt + F2 > gconf-editor > zoeken naar metacity > nautilus > general > menu > minimize,maximize,close veranderen in: menu:minimize,maxmize,close
En klaar, het kruisje zit aan de rechterkant.
je zou eens naar deze kunnen kijken; http://ubuntu-tweak.com/

[ Voor 64% gewijzigd door himlims_ op 29-03-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

hilgo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:26:
Het is wel wennen dat "het kruisje" nu aan de linkerkant zit maar mijn vrouw klaagt nog niet dus ik laat het maar zo, kwestie van wennen.
Laat maar, spuit elf... :X

[ Voor 19% gewijzigd door riffey#4 op 29-03-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Longhorn damn dat is legacy :) . Ik snap ook inderdaad niet altijd waarom sommige mensen XP/windows 7 themes gebruiken onder linux. Maarja ieder zijn eigen smaak :P

**jelly is zelf erg van shiki theme voor GTK

[ Voor 5% gewijzigd door jelly op 30-03-2011 13:36 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Nah... redelijke 1 april grap @omgubuntu.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:13
Sinds een weekje of 2 heb ik een nieuwe laptop met daarin een Intel Centrino Advanced-N 6230 Wireless netwerkkaart. Nu heb ik Ubuntu geinstalleerd op mijn laptop, alleen krijg ik die netwerkkaart niet aan de gang. Is er iemand die mij kan helpen hoe ik dat ding aan de slag krijg? Ik heb wat rondgezocht via google maar ik kom er niet uit waar nu eigenlijk het probleem zit.

aub geen vragen stellen in dit topic. Maak een apart eigen topic aan en post daarin precies wat er niet werkt, wat je al geprobeerd hebt en wat voor foutmeldingen je krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 05-04-2011 20:34 . Reden: geen vragen in dit topic ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!
Heb op mijn laptop ubuntu even ingeruild voor Fedora 15 Beta, want die heeft GNOME 3 al, en ik moet zeggen, het werkt stiekem best wel goed. :)

GNOME 3 is veel meer afgewerkt dan Unity, al heeft het wel een aantal kleine dingetjes die ik irrirant vind. Zo heeft GNOME 3 standaard geen optie om je computer af te sluiten, alleen 'Suspend'. Je moet je alt knop in drukken om die 'Power off' optie te zien in het menu.

Voor de rest denk ik dat ik de taakbalk wel ga missen, maar dat zie ik in de komende weken wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:30
Heb nu ook 11.04 icm unity draaien, voelt heel erg als een mix van gnome 2 en 3 (al zie ik meer in gnome 3 dan in unity), icm met compiz werkt het prima, alleen snap ik de meerwaarde van unity niet t.o.v een gewone gnome desktop (met bijvoorbeeld awn of docky).
De configureerbaarheid is in ieder geval beperkt (terwijl het themen van gnome 3 met css echt makkelijk is)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Als je compizconfig installeert, krijg je ook wat configuratie-opties voor Unity. Dat zou ik wel aanraden om even te bekijken!
Maar het blijft erg beperkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook ff de Fedora 15 beta testen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
De fedora 15 beta vind je hier: www.gnome3.org -> try it out -> fedora versie

Dit is de eerste versie die goed werkt. En ik moet zeggen, het ziet er mooier uit dan Unity. Al ben ik bang dat Ubuntu uiteindelijk meer succes heeft door de gebruiksvriendelijke installer.

[ Voor 55% gewijzigd door D-TECH op 04-04-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
D-TECH schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:59:
De fedora 15 beta vind je hier: www.gnome3.org -> try it out -> fedora versie

Dit is de eerste versie die goed werkt. En ik moet zeggen, het ziet er mooier uit dan Unity. Al ben ik bang dat Ubuntu uiteindelijk meer succes heeft door de gebruiksvriendelijke installer.
Het gaat ook nooit gebeuren dat Gnome3 een succes wordt zonder dat iemand er een Ubuntu-fork mee maakt.

De naam weet ik ook al: Gubuntu.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 04-04-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Heren en wellicht ook dames, de Narwal is niet gek lang meer van ons verwijderd, en dat betekent ook weer wat opschudding voor het Ubuntu topic. Hopelijk mogen we wat nieuwe metgezellen verwelkomen, maar we weten allen dat het niet allemaal koek en ei is.

Als mede-TS-er vraag ik u of mee wilt denken in wat u in de topicstart wilt zien ten tijde van de 11.04 launch. Houd hierbij alstublieft in gedachte dat T.net een uitgebreide review zal doen van Canonicals beoogde revolutie. Anticipeer op wat voor essentiële informatie er ontbreekt voor wie de topicstart zou lezen.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
afraca schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:57:
Heren en wellicht ook dames, de Narwal is niet gek lang meer van ons verwijderd, en dat betekent ook weer wat opschudding voor het Ubuntu topic. Hopelijk mogen we wat nieuwe metgezellen verwelkomen, maar we weten allen dat het niet allemaal koek en ei is.

Als mede-TS-er vraag ik u of mee wilt denken in wat u in de topicstart wilt zien ten tijde van de 11.04 launch. Houd hierbij alstublieft in gedachte dat T.net een uitgebreide review zal doen van Canonicals beoogde revolutie. Anticipeer op wat voor essentiële informatie er ontbreekt voor wie de topicstart zou lezen.
Hopelijk vooral is Unity iets of werkt Gnome 3 beter. Van wat ik tot nu toe heb gezien hebben ze beide potentie maar gaat Ubuntu toch door met Unity?

Daarnaast het veranderde multimediagedeelte wat weer op de schop is gegaan en alle kleine veranderingen ten zake de vorige versie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Touchdomex schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:59:
Hopelijk vooral is Unity iets of werkt Gnome 3 beter. Van wat ik tot nu toe heb gezien hebben ze beide potentie maar gaat Ubuntu toch door met Unity?
Yup. Canonical wou wat features in Gnome hebben, en die hebben ze intern ontwikkeld, om die op 't laatste moment voor te stellen, waarop gnome die heeft afgewezen. Waardoor Canonical boos werd, en toen is gaan moddergooien met Gnome.

Resultaat is dat Canonical z'n eigen unity is gaan doorontwikkelen voor gebruik op normale desktops, waarbij Gnome ook (uiteraard) doorging met hun project. Vooralsnog zet ik mijn geld op Gnome3. Maar het zou kunnen dat Unity in Oktober wel af/bruikbaar is, maar als 't 't dan nog niet is, zal Ubuntu 11.10 weer gewoon met Gnome shippen - denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid

Ik zou de Ubuntu Unity Plugin-opties in CompizConfig even noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Unity is uiteindelijk ook een shell over Gnome.

Ben benieuwd of er dan ook echt een respin komt met de Gnome shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de adobe flash niet aan de praat in Fedora 15 beta.
Nu kan ik geen youtube filmpjes kijken etc.

Edit : Ik heb het al werkende na een beetje gegoogle en de terminal.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Freeaqingme schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:03:
[...]

Yup. Canonical wou wat features in Gnome hebben, en die hebben ze intern ontwikkeld, om die op 't laatste moment voor te stellen, waarop gnome die heeft afgewezen. Waardoor Canonical boos werd, en toen is gaan moddergooien met Gnome.

Resultaat is dat Canonical z'n eigen unity is gaan doorontwikkelen voor gebruik op normale desktops, waarbij Gnome ook (uiteraard) doorging met hun project. Vooralsnog zet ik mijn geld op Gnome3. Maar het zou kunnen dat Unity in Oktober wel af/bruikbaar is, maar als 't 't dan nog niet is, zal Ubuntu 11.10 weer gewoon met Gnome shippen - denk ik.
Gnome zal niet meer gebruikt worden als DE in Ubuntu: Ubuntu 11.10 will not ship with ‘classic’ GNOME desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 06:58:

Installeer restricted extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:19:
[...]
@GNOME3 beta fedora 15:
Voor de rest denk ik dat ik de taakbalk wel ga missen, maar dat zie ik in de komende weken wel. :)
Ik werk zelf al enige tijd met een erg minimalistische desktop, zonder taakbalk en met exposé en met een samengevoegde titelbalk. De reden hiervoor is de kleine laptop en ik 'mis' bureaubladruimte. Maar op de manier dat ik het nu heb opgelost, werkt het wel heel super.

Toen ik gister de gnome3 beta probeerde was ik blij verrast te zien dat veel elementen van mijn eigen geknutselde bureaublad terug te zien zijn in gnome 3. Het enige (grote) nadeel vond ik de veel te grote bovenbalk met afsluitknop die om ieder venster heen zit. Als ze die ook samenvoegen in de notificatiebalk bovenin het scherm, is het helemaal top, wat mij betreft dan.

In elk geval voor mij nog niet direct een reden om meteen over te stappen, want ik ben wel blij met mijn huidige omgeving. Wel moet ik zeggen dat de beta soepeler draaide dan mijn huidige ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:13
Wat betreft de nieuwe interface in ubuntu 11 zie ik hier wel goede toepassing en het nut er van.
http://www.omgubuntu.co.u...ty-lenses-in-development/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip hoe ik openoffice kan installeren in Fedora 15 beta?
Ik heb gegoogled maar ik kan het niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Je wilt denk ik LibreOffice, alle grote distributies zijn daarop overgestapt. En die programma's staan gewoon in de repo's.

[ Voor 23% gewijzigd door Sh4wn op 05-04-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:34:
Iemand een tip hoe ik openoffice kan installeren in Fedora 15 beta?
Ik heb gegoogled maar ik kan het niet echt vinden.
Het is het Ubuntu topic, niet Fedora.

http://download.openoffice.org/other.html
Normaal zouden deze .tar files moeten werken.

Correct me when I'm wrong.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
lutj schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:56:
Wat betreft de nieuwe interface in ubuntu 11 zie ik hier wel goede toepassing en het nut er van.
http://www.omgubuntu.co.u...ty-lenses-in-development/
Ik heb vandaag ook 11.04 geinstalleerd, en binnen een uur had ik zo'n grafhekel aan de unity interface en het idee erachter, dat ik meteen weer terug ben gegaan naar gnome.

Ik heb twee schermen, en ik moet geen balk tussen die twee schermen hebben, uiteraard staat daar dan net die unity bar, naja, verplaatsen dan maar - owh, hij reageert niet op slepen, dan maar uitzoeken of er een optie voor is, hm nergens iets te vinden om het te customizen, helemaal niets. Google openen dan maar, terwijl op mijn tweede scherm mijn browser op een andere pagina openstaat.

Owh, ik mag geen tweede browser openen, waarom niet? je mag gewoon geen twee gelijke applicaties tegelijkertijd draaien, wat een kut design. En het moven van die balk is ook niet toegestaan, want dat gaat in tegen hun design goal. Fuck hun design goal, dan maken ze dat maar default, maar wel aanpasbaar, ik heb mijn desktop graag customizable.

What's next, geen mogelijkheid om meer dan 1 app te openen op hetzelfde moment omdat dat er niet heel mooi uitziet en de performance niet ten goede komt? Geen desktopbackground in kunnen stellen vanwege gezever met 'ons design goal is belangrijker dan jouw customization opties'?

Nee, Unity heeft voor mij bijzonder hard afgedaan, en ik denk dat ik binnenkort maar eens ga kijken naar andere distro's, want op deze manier helpt ubuntu zichzelf totaal de vernieling in, en dat is gewoon jammer. Ik weet wel dat de reviews niet mals zijn als ze de desktop versie zo gaan lanceren, en dat is gewoon jammer.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Linux Mint :P

Ik vind het grootste probleem dat ze voor mij gaan bepalen hoe ik het beste kan werken en dan geen optie vrijlaten om dat aan te passen. Ik snap de meeste design beslissingen ook niet, hoe kan het nu handiger zijn om iets met twee clicken te starten terwijl ik het nu met één kan? Of dat de notifications je niet van het werk mogen afleiden, maar daar heb je ze toch voor, anders had ik ze wel uitgezet? Of de global menu, in plaats dat de menu nu in mijn kijkveld is moet ik nu naar links boven kijken waarna ik weer kan focussen op waarmee ik bezig ben.

Maar ja, misschien wordt ik wel te oud voor dit gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Kees schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:48:
[...]

Ik heb vandaag ook 11.04 geinstalleerd, en binnen een uur had ik zo'n grafhekel aan de unity interface en het idee erachter, dat ik meteen weer terug ben gegaan naar gnome.

Ik heb twee schermen, en ik moet geen balk tussen die twee schermen hebben, uiteraard staat daar dan net die unity bar, naja, verplaatsen dan maar - owh, hij reageert niet op slepen, dan maar uitzoeken of er een optie voor is, hm nergens iets te vinden om het te customizen, helemaal niets. Google openen dan maar, terwijl op mijn tweede scherm mijn browser op een andere pagina openstaat.

Owh, ik mag geen tweede browser openen, waarom niet? je mag gewoon geen twee gelijke applicaties tegelijkertijd draaien, wat een kut design. En het moven van die balk is ook niet toegestaan, want dat gaat in tegen hun design goal. Fuck hun design goal, dan maken ze dat maar default, maar wel aanpasbaar, ik heb mijn desktop graag customizable.

What's next, geen mogelijkheid om meer dan 1 app te openen op hetzelfde moment omdat dat er niet heel mooi uitziet en de performance niet ten goede komt? Geen desktopbackground in kunnen stellen vanwege gezever met 'ons design goal is belangrijker dan jouw customization opties'?

Nee, Unity heeft voor mij bijzonder hard afgedaan, en ik denk dat ik binnenkort maar eens ga kijken naar andere distro's, want op deze manier helpt ubuntu zichzelf totaal de vernieling in, en dat is gewoon jammer. Ik weet wel dat de reviews niet mals zijn als ze de desktop versie zo gaan lanceren, en dat is gewoon jammer.
Ik heb mijn ervaring ook maar gebasseerd op het verhaal op omgubuntu en een paar uurtjes onder ubuntu 11. Ben benieuwd wat je van fedora 15 vindt. Ben nu weer bezig met virtual machine. Zou het ook heel storend vinden als je een applicatie maar één keer kan starten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Dat kunnen ze nu wel leuk zeggen. Maar totnogtoe heb ik niemand positief gehoord over Unity voor op de desktop. Als dat zo blijft zal men bij Ubuntu zich toch ook achter de oren gaan krabben (hoewel, met de eigenwijsheid van Shuttleworth...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kees schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:48:
[...]

Met de rechtermuisknop op het Firefox-icoon kun je kiezen voor Open a New Window. Daarnaast werkt op veel applicaties ook de middelste muisknop om een nieuw venster te openen.

Overigens gebruik ik Unity nu sinds alpha 3, en ik moet zeggen dat het allemaal aardig goed werkt. In het begin is het even wat wennen, maar daarna is het best fijn en werkt het weer productief. Ben nog wel benieuwd naar GNOME Shell, heb daar nog maar even mee gespeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Donenzone op 05-04-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond unity in 11.04 ook niks , sinds gisteren heb ik Fedora 15 beta draaien en dat werkt 100 maal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als ze de basis desktop niet meer meeleveren, ben ik benieuwd wat ze gaan regelen voor de mensen zonder hardware accelaratie.

Bij mij draait Unity volgens mij om die reden niet. (en zo te horen moet ik daar blij mee zijn :) )

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05

DizzyWeb

Ondertiteld

Hooglander1 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:30:
Als ze de basis desktop niet meer meeleveren, ben ik benieuwd wat ze gaan regelen voor de mensen zonder hardware accelaratie.

Bij mij draait Unity volgens mij om die reden niet. (en zo te horen moet ik daar blij mee zijn :) )
Is daar Unity 2D niet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:30:

Unity 2D geschreven in Qt. Heeft geen hardwareversnelling nodig.

Overigens, in Natty is het ook gewoon mogelijk om GNOME Shell (en zelfs GNOME 2) te installeren. Zal ook zo zijn in 11.10. Dus switchen naar Fedora of naar iets anders, is niet echt nodig als je alleen een hekel hebt aan Unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op zich vind ik het Unity idee niet slecht. Er wordt tenminste nagedacht en geinnoveerd. Tot nu toe vond ik Gnome altijd maar een kopie van de Mac OS gui (inclusief de minimalistische menu's) en KDE van die van Windows (inclusief de rommeligheid). Wat ik bedoel is dat ze naast de voordelen ook de nadelen hebben nagemaakt. Handig voor mensen die een bepaald systeem al gewend zijn dus het bevordert overstappen. Maar beter zal het niet snel zijn want het borduurt voort op ideeen van anderen.

Linux en met name Ubuntu wordt nu groot genoeg op de desktop om een eigen identiteit te hebben, en hoeft het niet meer de overstappers zo aan het handje te houden. Met zijn eigen voordelen en nadelen, eindelijk weer eens iets fris en nieuws. Op de netbook werkt het best goed, moet ik zeggen (en dat vond ik van de oudere netbook interface ook al). Ik vraag me wel af of ze dat idee wel succesvol naar de desktop kunnen halen, maar het is nu nog niet zo ver dat het de enige optie is natuurlijk.

Dat van die balk met meerdere schermen in het midden moeten hebben zonder keuzemogelijkheid zou mij ook mateloos irriteren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Donenzone schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:32:
[...]

Unity 2D geschreven in Qt. Heeft geen hardwareversnelling nodig.

Overigens, in Natty is het ook gewoon mogelijk om GNOME Shell (en zelfs GNOME 2) te installeren. Zal ook zo zijn in 11.10. Dus switchen naar Fedora of naar iets anders, is niet echt nodig als je alleen een hekel hebt aan Unity.
Wat ik wel heb gemerkt is dat GNOME shell, en GNOME 3 echt nog heel veel van elkaar verschillen. Ja GNOME shell werkt ook met GNOME 2.x, maar het werkt allemaal 100x beter in GNOME 3 (Met GTK+ 3, zeitgeist. nieuwe gnome control center, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:10

3DDude

I void warranty's

ik open een nieuw topic... :P

[ Voor 102% gewijzigd door 3DDude op 06-04-2011 11:55 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Beetje ruw, maar waar ;)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 06:58:

Dat bedoel ik dus met gebruiksvriendelijkheid. Fedora zal zo nooit populair worden onder de newbies. In Ubuntu klik je tijdens de installatie gewoon aan dat je Flash wilt installeren, en het gaat allemaal vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:43

Eerst wil ik zeggen dat de huidige TS al vrij goed is, maar er missen een paar kleine dingen. Zo zou het fijn zijn als een aantal onofficiele desktopomgevingen, die soms opvallend goed werken op oude computers, die ook nieuwe computers sneller en zuiniger maken, een klein beetje meer aandacht te geven.
Zo heb ik bijvoorbeeld Lubuntu (ubuntu gecombineerd met delen van LXDE) geinstalleerd op een afgeschreven laptop (maar 512 MB geheugen), en deze werkt sneller dan mijn meest recente laptop werkend met gnome (in ubuntu), en de batterijduur is ook verbeterd.
Een groot voordeel van LXDE is dat het standaard zeer weinig geheugen gebruikt (zonder iets aan te zetten ongeveer 140 MB), maar wel vrij goede functionaliteit heeft. Je kan namelijk add-ons toevoegen aan je werkbalk die de temperatuur of belasting van de CPU weergeven, en op een zeer gemakkelijke grafische manier. De belasting van de CPU is trouwens ook minder, wat ook nog de snelheid en batterijduur ten goede komt.
Het een nadeel is dat er niet de standaard package manager van ubuntu in zit, de Ubuntu Software Center, alleen maar Synaptics en Aptitude. Nog een nadeel, of voordeel, is dat je zelf dingen moet instellen zodat ze standaard opstarten, zoals een netwerkmanager, gelukkig kan dit gedaan worden met de GUI van LXDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 23:52

Tuxie

En WeL nU!

Ik heb echt een vervelend probleem waar ik niet mijn vinger op kan leggen. Ik heb een USB WiFi dongle en een RF dongle. Als ik mijn Ubuntu machine opstart en de dongles zitten er in, dan kan heel vaak niks gevonden worden. Ik moet dus handmatig rechtsbovenin op het WiFi knopje drukken en zeggen dat hij verbinding moet maken en dan doet hij het dus wel. Reconnect ik de dongle, dan verbindt hij ook automatisch maar dus niet als de dongle er al in zit en ik start de computer op. Nogal vervelend bij een mediapc :s

Ik heb al gepoogd om met lokale scripts het USB subsysteem en het networking gedeelte te herstarten, maar geen effect. Iemand anders een idee?

Dit topic is niet bedoelt voor vragen en problemen, dat zou veel te onoverzichtelijk worden.
Maak een nieuw topic aan. Omschrijf duidelijk wat je probleem is, wat je zelf al geprobeerd hebt en wat voor (fout)meldingen je krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 06-04-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Waarom zijn taalinstellingen zo onmogelijk?

Ik wil ALLES ENGELS behalve data en valuta. Via System > Administration > Language Options heb ik Windows and Menus gewoon op Engels staan, en bij data en valuta NL aangevinkt (en geinstalleerd).

Nu is mijn hele systeem half engels half nederlands! Sommige programma's zijn in het nederlands, en sommige systeemmenu-items zijn in het nederlands.

En Ubuntu wil steeds nederlandse taalpakketten downloaden. Maar ik heb de taal niet op Nederlands ingesteld! Vervelend.

Wie weet hoe ik alles gewoon weer op Engels kan zetten en data + valuta op Nederlands kan forceren?
Dit topic is niet bedoelt voor vragen en problemen, dat zou veel te onoverzichtelijk worden.
Maak een nieuw topic aan. Omschrijf duidelijk wat je probleem is, wat je zelf al geprobeerd hebt en wat voor (fout)meldingen je krijgt. Je vraag "small" maken verandert dat niet.

[ Voor 17% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 06-04-2011 15:04 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:28

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Volgens mij had ik mijn systeem op het Iers gezet. Die gebruiken dezelfde standaarden als wij, afgezien van de taal. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:59:
Volgens mij had ik mijn systeem op het Iers gezet. Die gebruiken dezelfde standaarden als wij, afgezien van de taal. :)
Bijna, ze beginnen alleen de week op Zondag, dus dan kloppen kalender applicaties niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:28

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is in Nederland toch ook heel normaal? Ik ben het tenminste wel gewend.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is het hier afhankelijk van je geloof. Mijn week begint op maandag :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

D-TECH schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:14:
[...]

Dat bedoel ik dus met gebruiksvriendelijkheid. Fedora zal zo nooit populair worden onder de newbies. In Ubuntu klik je tijdens de installatie gewoon aan dat je Flash wilt installeren, en het gaat allemaal vanzelf!
Ik weet niet want Dennis heeft gedaan, maar goed ik vond het niet moeilijk. Je gaat net zoals bij windows naar de Adobe Flash site, 'Get Flash Now!' link, je klikt Linux, .rpm aan, download en install.

Nou ben ik inderdaad meer van de repositories, maar zal bij Fedora niet zo snel gebeuren aangezien zij heel erg van vrije software zijn. Misschien tipje voor de rpmfusion.org repository.

Maar goed, ik ga van het weekend wel even een Fedora topic maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik heb mijn installs op UK english staan, aangezien ze daar officieel ook metrisch systeem gebruiken en zo. Maar het is idd. heeeeeeeeeel irritant dat de standaard instelling US En. geeft en daarbij denkt dat de hele wereld in voeten en letter-formaten leeft...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Iers.. goede tip, maar mijn week begint ook op maandag. :P
Vroeger kon je ergens %dit%dat ergens de date, time en valuta ergens hardcoden en de rest gewoon engels laten zonder dat je halve computer opeens denkt volledig nederlands te moeten zijn. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog mogelijk is want de boel is inmiddels een stukje doorontwikkeld.

Ik heb nog een raar probleem trouwens. Met geen enkele player kan ik een mp4 of ogv normaal afspelen, want dan krijg ik zoiets:
(Webm doet het helemaal niet)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LvEE3GVmHakhixCdriRFx9tB/full.png

MAAR in Opera of Firefox in HTML5 gaat het prima! :P ???

Tested in mplayer, kmplayer, smplayer, gxine, totem, kplayer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
letatcest schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:44:
Maar het is idd. heeeeeeeeeel irritant dat de standaard instelling US En. geeft en daarbij denkt dat de hele wereld in voeten en letter-formaten leeft...
Volgens mij heb ik het nu 'goed' :D
locale nederlands maar taal engels.

.profile
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
(...)
#export LANG="nl_NL.UTF-8"
#RED hou eens op de taal te veranderen als ik alleen currency en date wil veranderen
export LANG="en_US.UTF-8"
export LC_CTYPE="nl_NL.UTF-8"
export LC_NUMERIC="nl_NL.UTF-8"
export LC_TIME="nl_NL.UTF-8"
export LC_COLLATE="nl_NL.UTF-8"
export LC_MONETARY="nl_NL.UTF-8"
export LC_MESSAGES=en_US.UTF-8
export LC_PAPER="nl_NL.UTF-8"
export LC_NAME="nl_NL.UTF-8"
export LC_ADDRESS="nl_NL.UTF-8"
export LC_TELEPHONE="nl_NL.UTF-8"
export LC_MEASUREMENT="nl_NL.UTF-8"
export LC_IDENTIFICATION="nl_NL.UTF-8"

/etc/environment
code:
1
2
(...)
LANG="en_US.UTF-8"

.dmrc
code:
1
2
3
4
5
6
(...)
[Desktop]
Language=en_US.UTF-8
Layout=us   alt-intl
Langlist=en_US:en
LCMess=en_US.UTF-8

/etc/default/locale
code:
1
2
LANG="nl_NL.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:48
Sando schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:04:
Ik heb nog een raar probleem trouwens. Met geen enkele player kan ik een mp4 of ogv normaal afspelen, want dan krijg ik zoiets:
...
Tested in mplayer, kmplayer, smplayer, gxine, totem, kplayer.
... VLC vergeten te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:31:
[...]

... VLC vergeten te testen?
VLC vind ik een kutplayer die ik eigenlijk niet wil gebruiken, maar je hebt wel een punt, ik installeerde hem even.

VLC speelt ogv wel goed af maar mp4 precies het zeflde verhaal. Raar dat het de enige player is die ogv goed doet?

Anyway hier is toch iets vreemds aan de hand. Dat spul hoort allemaal mp4 en ogv gewoon af te kunnen spelen.

-edit-
typos

Als je nog verder over dit probleem wil praten graag een apart topic openen.
CAPSLOCK2000

[ Voor 13% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 07-04-2011 20:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

zeg, zijn er meer mensen die errors krijgen met de laatste download van 10.10 vanaf de Ubuntu site en dan willen installeren vanaf USB-stick?
lijk echt geen goede versie te kunnen bemachtigen :|

fixed

[ Voor 3% gewijzigd door letatcest op 08-04-2011 22:22 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vraag over Ubuntu 11.04, dat Unity is dat nou een vervanger van GNOME2 ? of een soort schil om GNOME2 heen? en dus blijft GNOME2 gewoon in Ubuntu 11.04 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Unity is inderdaad een schil om GNOME2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:42
Ik weet dat je voor het inloggen kan aangeven of je met of zonder Unity wil starten, maar ik heb autologon ingeschakeld voor ik wist dat in 11.04 Unity default was. Hoe kan ik nu onder Unity die autologon weer uitzetten om terug te kunnen naar de gewone Gnome2 omgeving? Is Unity ook volledig te verwijderen (ik kan er toch niet aan wennen)?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Er zijn overigens wel mogelijkheden om bepaalde losse features van GNOME 3, zoals Zeitgeist, gedeeltelijk te implementeren in 11.04 , in hoeverre dit lekker werkt heb ik nog niet uitgetest, maar als iemand ervaring heeft roept u maar.

Er gaan overigens geruchten dat Unity ook bij de Unity capable hardware, bij de release van 11.04, standaard uit zal staan . Betreffende mailing list post:

https://lists.ubuntu.com/...ce/2011-April/000842.html

En de redenen kunt u zelf wel een beetje uitvogelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik kan nu sinds een week ook eindelijk weer Empathy voor MSN gebruiken in 11.04
Hij crashte om de paar minuten eerst. Gelukkig was er nu weer een nieuwere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Quincy5 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:23:
Ik weet dat je voor het inloggen kan aangeven of je met of zonder Unity wil starten, maar ik heb autologon ingeschakeld voor ik wist dat in 11.04 Unity default was. Hoe kan ik nu onder Unity die autologon weer uitzetten om terug te kunnen naar de gewone Gnome2 omgeving? Is Unity ook volledig te verwijderen (ik kan er toch niet aan wennen)?
mijn virtualbox setup ondersteunt unity niet, maar daar kan ik autologin als volgt instellen:

ubuntu-knop - system - administration - users and groups
daar kies je 'unlock', waarna je je password invoert
vervolgens kan je instellen of er om een wachtwoord gevraagd wordt bij inloggen.

@afraca: ik heb gnome 3 geprobeerd te installeren via de ppa, maar toen hield ik een niet werkend systeem over :(. Losse onderdelen heb ik dus nog niet geprobeerd. Ik wacht even op berichten dat gnome 3 gewoon gebruikt kan worden in ubuntu (desnoods bij alpha's van 11.10 :()

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 10-04-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Misschien iemand een oplossing voor het volgende probleem in zowel de laatste build van ubuntu 11.04 als in fedora 15 beta.
Ik krijg namelijk niet mijn mobiel gekoppeld voor mobiel internet. In ubuntu 10 weet ik nog dat ubuntu het zelfstandig oppakt en automatisch verbinding maakte door de juiste provider te kiezen.
Deze wizard kan je nu ook draaien maar vervolgens wil die geen verbinding maken. Enige wat mij opviel is dat als telefoonnummer zoiets staat als *99#
Mijn provider is Hi en ik heb het ook geprobeerd met KPN setup.

Dit topic is bedoelt voor discussie, niet voor vragen. Maak aub een nieuw topic aan voor deze vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 11-04-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Quincy5 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:23:
Start je computer (zoals normaal) en log daarna uit, dan krijg je het login menu, klik op je gebruikersnaam, en dan onderin staat Unity (of iets anders), en dan klik je op Classic Desktop. Typ je je wachtwoord in, en je hebt de 'oude' Gnome shell. Als het goed is bij een herstart en een auto login logt hij nu automatisch in met de Gnome shell.
lutj schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:18:
Misschien iemand een oplossing voor het volgende probleem in zowel de laatste build van ubuntu 11.04 als in fedora 15 beta.
Ik krijg namelijk niet mijn mobiel gekoppeld voor mobiel internet. In ubuntu 10 weet ik nog dat ubuntu het zelfstandig oppakt en automatisch verbinding maakte door de juiste provider te kiezen.
Deze wizard kan je nu ook draaien maar vervolgens wil die geen verbinding maken. Enige wat mij opviel is dat als telefoonnummer zoiets staat als *99#
Mijn provider is Hi en ik heb het ook geprobeerd met KPN setup.
Raar, normaal is het zo dat je je telefoon koppelt, en dan komt er bij netwerken een nieuw draadloos netwerk bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 11-04-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer met Wine Windows live messesenger 2009 te installeren
en dan halverwege de installatie kapt ie ermee met het bericht: Windows live moet verbonden zijn met het internet terwijl ik gewoon verbonden ben.
Iemand die weet wat ik moet doen?

Het beste kan je even een nieuw topic openen. Dit topic is bedoelt voor algemene discussie en vragen worden dus niet beantwoord. Maak even een nieuw topic aan en leg duidelijk uit wat je precies probeert te doen, welke versie(s) je gebruikt en wat voor foutmeldingen je krijgt.

[ Voor 37% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 11-04-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je een beetje bij Wine rondsnuffelt, lijkt het er op dat dat gewoon niet gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
[...]

Raar, normaal is het zo dat je je telefoon koppelt, en dan komt er bij netwerken een nieuw draadloos netwerk bij.
even voor de helderrheid, hij maakt wel die netwerkverbinding aan via een wizard, maar vervolgens kan die niet connecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14 April komt de 11.04 release ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ertepeller
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 12:34
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:02:
14 April komt de 11.04 release ? :)
14 april komt Beta 2 uit.

Definitieve release is op 28 april - nog 17 dagen. Erg krapjes. Kan me niet herinneren dat ze zo kort voor de deadline nog zo veel moesten doen. Zullen nu wel spannende tijden zijn op het hoofdkantoor van Canonical!

[ Voor 24% gewijzigd door Ertepeller op 11-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ertepeller schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:09:
[...]

14 april komt Beta 2 uit.

Definitieve release is op 28 april - nog 17 dagen. Erg krapjes. Kan me niet herinneren dat ze zo kort voor de deadline nog zo veel moesten doen. Zullen nu wel spannende tijden zijn op het hoofdkantoor van Canonical!
Is er ergens een lijstje van dingen die nog gefixt moeten worden voor de uiteindelijke release? Ik kan me van eerdere releases herinneren dat het vooral net voor de beta's met sprongen vooruit ging, maar dat er tussen beta's en RC/release niet al te veel meer veranderd hoefde te worden. Ik ben wel benieuwd welke grote issues ze dan nu nog hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:19:
[...]

Is er ergens een lijstje van dingen die nog gefixt moeten worden voor de uiteindelijke release? Ik kan me van eerdere releases herinneren dat het vooral net voor de beta's met sprongen vooruit ging, maar dat er tussen beta's en RC/release niet al te veel meer veranderd hoefde te worden. Ik ben wel benieuwd welke grote issues ze dan nu nog hebben....
https://launchpad.net/ubuntu/+milestone/ubuntu-11.04-beta-2
Hier vind je alle bugs die bij de beta2 milestone horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ertepeller
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 12:34
gwystyl schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:19:
[...]

https://bugs.launchpad.net/ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat is dat met uptime?
Ooit begon een nieuwe uptime dag iets na 02:00, als ik nu kijk is dat rond 07:00. Waar zijn die 5 uur gebleven? Ik doe niet aan hibernate enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Telt die uptime niet gewoon vanaf het moment dat je hem opstart? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja, dat is een honderdtal dagen terug rond een uur of 2. Nu verschuift die boottijd dus steeds verder naar voren.

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 12-04-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ach so. Wellicht dat je klok wat drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Daar zou iets mee aan de hand kunnen zijn maar ik heb nog nooit gezien dat die fout liep.
Wat mij in de logs wel opvalt is dat hij soms om de 5 minuten een "synchronized to 193.*, stratum 1" doet.

AUB geen problemen bespreken in dit topic. Maak een nieuw topic aan. Kijk eerst eens naar NTP wijkt erg snel af, dat gaat ook over een NTP probleem, misschien heb je er iets aan.
CAPSLOCK2000

[ Voor 38% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 12-04-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ah, daar was ik benieuwd naar, thx voor de links. Zo te zien hebben ze inderdaad nog flink wat te doen voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:20
Ik heb toch maar even de stap gewaagd en geupgradet naar de Natty beta. Gelukkig geen strubbelingen. En toch moet ik zeggen dat ik denk ik wel kan wennen aan Unity. Het idee er achter is niet slecht en ik heb zelf het idee dat (maar dat kan ook aan Natty liggen) het wat vlotter werkt allemaal.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:07:
[mbr] AUB geen problemen bespreken in dit topic. Maak een nieuw topic aan. Kijk eerst eens naar NTP wijkt erg snel af, dat gaat ook over een NTP probleem, misschien heb je er iets aan.
CAPSLOCK2000[/mbr]
Noted.
Het was eigenlijk meer iets in de trent van "is dit normaal?" Ik zie het niet direct als probleem, maar vaag is het wel.
Wellicht binnenkort een topic maken hiervoor. :)
Pagina: 1 ... 23 ... 59 Laatste

Let op: