Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Bij mij verdwijnt hij alleen automatisch uit beeld als er een venster onder staat. En dat gaat keurig vloeiend.

Als je je muis naar de linkerbovenhoek beweegt komt hij met een fade-effect tevoorschijn, en als je op de uiterste pixel linksboven komt, blijft hij weer even staan zodat je er wat mee kunt.

[ Voor 57% gewijzigd door mcDavid op 09-03-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:43:
Bij mij verdwijnt hij alleen automatisch uit beeld als er een venster onder staat.
ah dat is het dus!
Je hebt gelijk. Ik zat de hele tijd in een browser te werken die niet gemaximaliseert was, maar gewoon netjes rechts aansloot op de balk, en verder wel fullscreen was. Vraag me af hoe ik dat zo voor elkaar kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
TripleQ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:49:
[...]

ah dat is het dus!
Je hebt gelijk. Ik zat de hele tijd in een browser te werken die niet gemaximaliseert was, maar gewoon netjes rechts aansloot op de balk, en verder wel fullscreen was. Vraag me af hoe ik dat zo voor elkaar kreeg
Rechtsklikken maximaliseert naar het dock.

Overigens heb ik wel met rechts en middelklikken dat hij de schaduw achter het venster lijkt te gebruiken om op te maximaliseren, in plaats van de windowborder... Daardoor blijft er altijd een ruimte van een paar pixels rechts en onder een venster open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vicarious schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Je zou gebruik kunnen maken van Thunderbird in combinatie met Davmail. Ik heb mail, agenda, address book lookups etc. allemaal werkend. Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is die contacts map openen die je in outlook hebt.

Hier te downloaden: http://davmail.sourceforge.net/
dav mail; idee is goed, maar voor echt dagelijks gebruik bleek dat voor mij ook geen oplossing te zijn. systeem vertraagde er enorm door, en mail ging zeker niet vlekkenloos. agenda wijzigngen werden niet meegenomen etc. - why the fuck is er gewoon geen fatsoenlijke outlook oplossing na al die jaren ontwikkeling, ik snap niet waarom

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
himlims_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:06:
[...]

dav mail; idee is goed, maar voor echt dagelijks gebruik bleek dat voor mij ook geen oplossing te zijn. systeem vertraagde er enorm door, en mail ging zeker niet vlekkenloos. agenda wijzigngen werden niet meegenomen etc. - why the fuck is er gewoon geen fatsoenlijke outlook oplossing na al die jaren ontwikkeling, ik snap niet waarom
Dat kan ik wel uitleggen: Outlook en exchange zijn van de grootste concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kun je dan (indien mogelijk) niet beter overstappen op Zarafa?
Misschien dat die beter werkt qua compatibiliteit.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Raven, dat is weer een van de zo vele suites om een eigen portal mee op te zetten. maar dat is niet de insteek waar vele tegenaan lopen. Er is gewoon geen systeem (buiten dav mail om) om een exchange aan te spreken. goed ik snap dat M$ en linux niet de grootste vrienden zijn, maar deze beperking is voor diverse DE rede om geen alternatief OS te kiezen. Mjah is eeuwige en tijdloze discussie helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

himlims_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:06:
[...]

Davmail is voor mail niet nodig: daarvoor maak je gewoon gebruik van IMAP. STandaard staat IMAP aan op een Exchange server, het is alleen niet altijd van buitenaf benaderbaar. Vaak werkt het echter wel als je gewoon het interne adres van de mailserver gebruikt.

Agenda-wijzigingen die niet doorkomen heb ik ook nog geen last van gehad. Ik heb eigenlijk maar 2 problemen:
- Subfolders updaten pas als je de hoofdfolder eerst inklapt en daarna weer uitklapt
- Zoals ik dus al eerder zei: contacts uit outlook kan ik niet benaderen.

Voor de rest werkt alles en in mijn geval nog snel ook. Vele malen sneller dan die zure webmail plugin van evolution, die vond ik pas slecht.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
himlims_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:24:
@Raven, dat is weer een van de zo vele suites om een eigen portal mee op te zetten. maar dat is niet de insteek waar vele tegenaan lopen. Er is gewoon geen systeem (buiten dav mail om) om een exchange aan te spreken. goed ik snap dat M$ en linux niet de grootste vrienden zijn, maar deze beperking is voor diverse DE rede om geen alternatief OS te kiezen. Mjah is eeuwige en tijdloze discussie helaas :(
Het is hoog tijd dat er OSS-pakketten komen die gewoon 100% op kwaliteit kunnen concurreren met MS Office en Exchange. Dat zou de enige echte oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51

MsG

Forumzwerver

Alleen moet het businessmodel érgens in gaan zitten, dus als het bij consumenten niet op support kan moet het wel op het product. En dan is het al een stuk minder concurrerend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Het hoeft ook allemaal niet gratis, er zijn prima licenties die commercieel gebruik verbieden.

Bij Microsoft hoeven ze het ook niet te hebben van de thuisgebruikers, er is niemand die voor privegebruik een exchange toepassing heeft. En de mensen die voor privegebruik outlook hebben, hebben daar in 90% van de gevallen niet netjes voor betaald. En dat zal ze een worst wezen, want daardoor houden ze wel het monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nije flash versie :)

hoeft niet direct consument gericht te zijn; ik draai 24/7 linux, ook op me werk. voor outlook log ik in via citrix om zo toch inzicht te hebben in afspraken etc. van collega's. verre van ideaal - maar enige manier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

himlims_ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:24:
Zarafa heeft toch een Exchange achtige verbinding met de clients? Of dat nu met Outlook is of een andere mailclient. Het is weliswaar een overstap, maar als het werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-03-2011 15:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

hmm.. 64 bit? ;)

Maar eh.. ik zit dus sinds kort op de Hanze hogeschool en heb ineens te maken met Eduroam. Dat zou moeten werken met de gemiddelde linux-distro, maar ik krijg het niet aan de praat. Het is tot in zoverre niet echt een vraag, maar meer een onderzoek: zijn er meer mensen die last hebben van niet werkende Eduroam netwerken ism. Ubuntu? Anders ligt het natuurlijk weer ergens anders aan he..

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Op de TU/e werkt eduroam prima voor mij, maar het ene eduroam netwerk schijnt het andere niet te zijn (wat het hele nut van eduroam ook meteen flink onderuit haalt, maargoed). Heb je wel alles goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Bij mij op school kunnen juist de windows machines de laatste tijd massaal niet meer op het netwerk komen, ik heb nergens last van! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:44:
[...]Volgens mij komt die bug alleen maar voor in sommige situaties en alleen als je de disk automatisch laat mounten.
Heb zelf ook een usb disk aan mijn ubuntu server hangen, deze hangt er echter altijd aan en mount ik dus gewoon met fstab tijdens het booten.
Hiermee haal ik gewoon de maximale snelheid die usb 2.0 kan halen.
Op mijn ubuntu desktops ben ik dit probleem nog nooit tegengekomen, maar dit zal komen doordat de schijven en usb sticks dan met gnome gemount worden.
Verder moet ik er wel bijvermelden dat ik de externe usb schijf op mijn server wel ext3 geformatteerd heb.
Zal best dat het aan hardware ligt. Maar ik heb tig manieren van mounten geprobeerd, fstab, met de hand, met verschillende opties zoals sync/async etc. Krengen waren niet vooruit te branden met die hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

deadinspace schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:27:
Op de TU/e werkt eduroam prima voor mij, maar het ene eduroam netwerk schijnt het andere niet te zijn (wat het hele nut van eduroam ook meteen flink onderuit haalt, maargoed). Heb je wel alles goed ingesteld?
ja, er wordt meer Ubuntu gebruikt. Is zelfs een handleiding met instellingen voor. Hij wil in eerste instantie een WEP-key, maar als je alles via het dynamic wep 802.1x protocol zelf gaat instellen, zou het moeten werken. Nu zit er een rt2860 chipset in en nu kan ik me herinneren ooit gelezen te hebben dat er in een klein deel van deze chips een foutje zit, waardoor ze niet op bepaalde netwerken kunnen komen.. maar ben pas volgende week weer op de hanze, zal het dan nog eens proberen en anders open ik wel een apart topic. Ben nou toch nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware update? lijkt me stug dat zo een klein foutje daarmee niet te verhelpen is. Als het echt een productiefout is zou het onder de garantie vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ik heb de laatste firmware er al lang opstaan uiteraard ;) Enneh.. garantie, gekocht zomer 2008, 2600 keer open geschroefd. Hmm. Nueh. :D

iets heel anders: als je de belastingdienstsoftware wil gebruiken, is die alleen zichtbaar als je Metacity aanzet ipv. Compiz... da's dus niet handig voor mensen die Ubuntu gebruiken en er verder weinig verstand van hebben... (trouwens, waarom geven ze niet een simpele goede uitleg over de werking van de tar.gz file die ze aanbieden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wtf is dit nieuw; filmpje op inet kun je nauwelijks meer kijken zonder die reclames ... maar nu klik ik d'r vandaag eentje aan; eerst je daily 5sec of spam (flash) daarna; missing-plugin-silverlight? WTF?! dus je gaat me eerste reclamen voorschotelen in flash (wat universeel is en meestal werkt) - en daarna de film zelf in :r silverlight :N
waar gaat 't heen met 't internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Tja.. Silverlight :r
Blijf het vreemd vinden waarom zoiets er op zoiets universeels als het web er niet meer rekening word gehouden met alle mogelijke verschillende os'en en apparaten en dus meer aan open standaarden word gedaan... Is soms echt om gek van te worden...

[ Voor 19% gewijzigd door RFdeGroot op 11-03-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 14:59
letatcest schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:13:
ik heb de laatste firmware er al lang opstaan uiteraard ;) Enneh.. garantie, gekocht zomer 2008, 2600 keer open geschroefd. Hmm. Nueh. :D
Dat is een bekend probleem ;). Ik had een Asus netbook met een Realtek 2860 chipset, altijd problemen met Eduroam voor TU Delft. Nu een notebook met een Intel kaartje en het werkt vlekkeloos. Het heeft volgens mij te maken met de Linux driver voor de kaart.

De best oplossing is denk ik voor een paar euro een Intel mini-pci(e) kaartje kopen via eBay oid.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

JP12 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:33:
[...]

Dat is een bekend probleem ;). Ik had een Asus netbook met een Realtek 2860 chipset, altijd problemen met Eduroam voor TU Delft. Nu een notebook met een Intel kaartje en het werkt vlekkeloos. Het heeft volgens mij te maken met de Linux driver voor de kaart.

De best oplossing is denk ik voor een paar euro een Intel mini-pci(e) kaartje kopen via eBay oid.;)
Schijnt ook nog afhankelijk te zijn van het eduroam netwerk waar je op zit.. irritant. las ook ergens dat er een deel van de chips een bug hebben waardoor die niet willen connecten met bepaalde netwerken... maar die post kan ik niet meer terugvinden. Nou ja, als dat een kwestie is van een ander kaartje erin prikken, dan lijkt me dat een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Afgelopen weekend maar es KDE 4.6.1 op mijn ubuntu desktop geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben!
Het ziet er superstrak uit en draait heerlijk soepeltjes.
Was nooit zo'n KDE fan omdat het bij mij op de een of andere manier altijd wat instabiel was (lees veel crashes van allerlei desktopprocessen), maar ga het nu toch maar es een eerlijke kans geven.

De KDE applicaties zoals bijv digiKam en KDEnlive enzo zijn natuurlijk zowieso erg mooi dus dat helpt ook wel.

Ben zeer benieuwd wat kubuntu 11.04 gaat worden.
Heb nu 4.6.1 uit de kubuntu backports ppa geinstalleerd.

Op mijn laptop heb ik Natty 11.04 alpha 3 geinstalleerd om Unity uit te proberen.
Weet nog niet zo goed wat ik daar van vind eigenlijk.. Het is wel leuk, maar tegelijk ook nog wel behoorlijk karig qua uitwerking (vind ik dan).
Verder, waarom is alles zo groot!? Je kan nu gelukkig de dock aan de zijkant wel kleiner maken, maar ook de iconen in het menu enzo zijn huge.
Nou ja, ga beide systemen lekker gebruiken komende maand tot 11.04 uitkomt en dan wel ff kijken of mijn desktop misschien dan toch een schone kubuntu 11.04 install krijgt ipv de standaard ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Unity is oorspronkelijk ontwikkeld voor netbooks. Op netbooks zijn de schermpjes klein en is het navigeren lastig (vaak touchpad e.d.), dus vandaar. Anders zijn de icoontjes te klein om goed te kunnen zien en te klein om er handig heen te navigeren.

Ik vermoed dat er nog wel wat reworks gedaan worden voordat hij definitief uitkomt in Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Unity mist idd nog veeeel te veel - goed via 3th party hacks is dat allemaal wel te fixen. maar voor een DE verlang ik een compleet systeem waar ik zelf niet eens moet gaan kloten om 't fatsoenlijk werkend te krijgen. Unity is voor mij dan ook een no-go (in huidige vorm)

leuke site voor ubuntu nieuws; http://www.omgubuntu.co.u...-mockups-are-pretty-cool/ worden geregeld van die custom hacks/uitbreidingen gedemonstreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nieuws: Linux-kernel 2.6.38 met 'wonder patch' vrijgegeven
^-- iemand deze al draaien? zo ja, wat is de ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Oooh eindelijk, op die kernelversie was ik stilletjes aan het wachten. Als iemand ze binnenhaalt en inderdaad z'n ervaringen eens kan posten, dat zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik wil 't graag voor je testen, maar nog geen ppa oid gevonden waarmee ik 'm eenvoudig kan installeren (ben een linux klikker ipv console tikker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Idem eigenlijk, ik schaam me een beetje. :+

Een PPA zal snel genoeg beschikbaar zijn, verwacht ik. Ik kan mij voorstellen dat menig Ubuntugebruiker hierop heeft zitten wachten. Je mag inderdaad al testen als je wil, ik weet niet of ik er deze week nog aan toe geraak om het zelf te doen, zit met een nogal drukke agenda.

[ Voor 29% gewijzigd door RuddyMysterious op 15-03-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zit deze kernel niet in de 11.04 alpha?
tripleq@laptopJoost:~$ uname -r
2.6.38-6-generic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Webupd8, een ubuntu blog heeft stukje over semi-newbie kernel compilen:
http://www.webupd8.org/20...ernel-in-ubuntu-easy.html

[ Voor 75% gewijzigd door afraca op 15-03-2011 18:28 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Jup, ik heb 11.04a3 al draaien. Maar ik durf nog niets te zeggen over de ervaring met de kernel en de 200-lines patch... Ik zal er eens op letten of ik echt het idee heb dat de boel snappyer is...

-edit-
Ja het gaat allemaal inderdaad redelijk soepel, maar ik durf het niet zo snel op een duidelijke verbetering te gooien.
Overigens moet ik zeggen dat Unity tot nu toe vooral een handicap is. Te veel dingen doen het nog niet of zijn onvindbaar... (softwarecentrum? Paneel aanpassen? border-snap? lukt me allemaal nog niet)
Voor de rest draait 11.04 eigenlijk best lekker.

[ Voor 26% gewijzigd door mcDavid op 15-03-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@afraca; thanks voor de tip - maar mij te veel variabelen (opties die je wel/niet moet activeren) geen flauw benul van of 't juist is wat ik aan klik :X wacht wel even voor makkelijkere oplossing

@mcDavid; vergeet niet; je draait een alpha - mag zelf graag van os hoppen, maar linux alpha builds sla ik tegenwoordig over. mijn ervaring is dat die vaak niet stabiel genoeg zijn voor daily use (duuuh is alpha). Unity was in 't leven geroepen voor de netbooks; touchscreen enzo - inmiddels zijn ze 't aan 't ombouwen tot een fatsoenlijke DE. Maar de huidige opties en mogelijkheden vind ik verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
@himlins,

Als je typical kiest heb je wellicht een minor performance degrade (of liever gezegd, je laats optimalisatie zitten, maar krijg je met de standaard ubuntu install ook praktisch niet) en je hebt in 7 klikken een kernel ;)

En ja, die alpha's zijn niet lekker, en een fatsoenlijke Unity voor 11.04 gaat ze mijns inziens niet lukken, al kunnen ze in 11.10 nog best een leuk product neerzetten. (Al laat ik voor het gemak nu even de hele compability met andere distro's , versplintering en dergelijke discussie zitten ... )

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ook eindelijk eens linux (ubuntu nu dus) geprobeerd, en tis erg snel, duidelijk en mooi. Kan alleen die fonts niet voor elkaar krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Welkom in onze wondere wereld :) Define "fonts niet voor elkaar krijgen" , dan staan we graag voor je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:14
thettes, heb je dan 10.10 geprobeerd of 11.04 (ik hoop die eerste)? Wat Unity betreft, het kan natuurlijk zomaar dat Canonical intern al wat extra code heeft, daarnaast hebben ze nog een week of 5 om 't allemaal rond te krijgen. Als je kijkt waar ze in October stonden en waar ze nu staan, kan ik het op zich wel goed zien komen (geen hands-on experience, alleen demos).

Overigens kan 't ook natuurlijk zo zijn dat unity flopt, en we met ubuntu 11.10 allemaal fijn gome 3 gebruiken incl z'n shell.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Laatst online: 09-05 18:07
Wel, ik heb zoals in alle newbie-handleidingen wordt uitgelegd die microsoft ttf fonts geinstalleerd. En dat werkt niet, veel sites zien er in firefox nog steeds belabberd uit.

In Chrome was dat ook het geval overigens. Toen heb ik handmatig een nieuw mapje myfonts gemaakt in usr/share/fonts/truetype (of iets dergelijks) en daarin een paar ttf fonts van mn windows installatie gegooid.

En zie daar, in openoffice heb ik mijn fonts die ik wil en ook chrome ziet er ' beter' uit.

Maar firefox geeft nu GEEN letters meer weer, enkel nog images van een site. En ik wil echt firefox gebruiken, en sowieso niet het idee hebben dat ergens iets niet 100% werkt.

Ik heb overigens sudo dpkg-reconfigure fontconfig en sudo fc-cache -fv meermaals geprobeerd, evenals opnieuw inloggen en reboots.

edit:
versie 10.10 ja

edit2:
heb de fonts uit dat mapje msttcorefonts naar myfonts verplaatst en nu werkt het opeens. Overigens vreemd, de arial uit msttcorefonts was drie keer zo klein als de versie uit mijn vista installatie :o

[ Voor 12% gewijzigd door thettes op 15-03-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
http://www.webupd8.org/20...irefox-35-and-ubuntu.html
himlims_ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:21:

@mcDavid; vergeet niet; je draait een alpha - mag zelf graag van os hoppen, maar linux alpha builds sla ik tegenwoordig over. mijn ervaring is dat die vaak niet stabiel genoeg zijn voor daily use (duuuh is alpha). Unity was in 't leven geroepen voor de netbooks; touchscreen enzo - inmiddels zijn ze 't aan 't ombouwen tot een fatsoenlijke DE. Maar de huidige opties en mogelijkheden vind ik verre van ideaal.
Weet ik wel inderdaad, het is gewoon nog niet af. Daarom schreef ik ook "tot nu toe". Ik ben benieuwd wat ze er nog van gaan maken!

[ Voor 82% gewijzigd door mcDavid op 15-03-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

thettes schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:32:
Wel, ik heb zoals in alle newbie-handleidingen wordt uitgelegd die microsoft ttf fonts geinstalleerd. En dat werkt niet, veel sites zien er in firefox nog steeds belabberd uit.

In Chrome was dat ook het geval overigens. Toen heb ik handmatig een nieuw mapje myfonts gemaakt in usr/share/fonts/truetype (of iets dergelijks) en daarin een paar ttf fonts van mn windows installatie gegooid.

En zie daar, in openoffice heb ik mijn fonts die ik wil en ook chrome ziet er ' beter' uit.

Maar firefox geeft nu GEEN letters meer weer, enkel nog images van een site. En ik wil echt firefox gebruiken, en sowieso niet het idee hebben dat ergens iets niet 100% werkt.

Ik heb overigens sudo dpkg-reconfigure fontconfig en sudo fc-cache -fv meermaals geprobeerd, evenals opnieuw inloggen en reboots.

edit:
versie 10.10 ja

edit2:
heb de fonts uit dat mapje msttcorefonts naar myfonts verplaatst en nu werkt het opeens. Overigens vreemd, de arial uit msttcorefonts was drie keer zo klein als de versie uit mijn vista installatie :o
Aha, het eeuwige geklooi met ms-fonts in Ubuntu. Toeval wil dat ik daar een tijd geleden een artikel over heb geschreven: http://blog.hawn.be/2009/...ft-fonts-right-in-ubuntu/ (dat was in de tijd van Ubuntu 8.10/9.04, het kan best zijn dat er nog andere die niet volledig werken zoals je wilt met een recentere distro, dat heb ik nog niet nagekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ben ook nog niet echt enthousiast over unity.
De overige wijzigingen in 11.04 alpha zien er overigens wel goed uit (o.a verbeterd softwarecentrum en ubuntu one client).

Ze moeten voor unity mijns inziens nog heel veel werk verrichten in een maand tijd. Als dit de developers niet gaat lukken dan vraag ik me af of het de juiste keuze was dit al voor 11.04 als default te zetten.
Persoonlijk zou ik het dan meer op de OpenSuSE manier aanpakken, dus Unity preview als install optie en de normale gnome voor deze release nog als default.
Dan bij 11.10 als alles klaar is unity op default zetten. Maar goed, da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja het voelt voor mij ook nog als een rushjob. En ik blijf erbij dat het misschien wel handig is voor touch-devices of kleinere schermen, maar als pc-gebruiker met een normale muis en een groot scherm voelt het voor mij enorm ingeperkt.

Op dit moment werkt het enkel op mn netbook, mn pc heeft nog geen drivers. Ben benieuwd of ze het een beetje gaan redden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ook toch maar even mijn laptop geupgrade naar Alpha 3 van Natty, en eigenlijk vrij probleemloos verlopen :) Tot nu toe best positief over Unity, vind alleen jammer dat het switchen van workspaces nu meer klikken kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sh4wn schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:07:
Ook toch maar even mijn laptop geupgrade naar Alpha 3 van Natty, en eigenlijk vrij probleemloos verlopen :) Tot nu toe best positief over Unity, vind alleen jammer dat het switchen van workspaces nu meer klikken kost.
Eigenlijk kost alles wat je doet meer klikken nu.
Je moet eerst al met je muis naar linksboven bewegen om je vensterlijst te zien, dan aanklikken wat je nodig hebt. Maar als je bijv. 2 vensters firefox open hebt staan, moet je eerst firefox dubbelklikken en dan nogmaals klikken op het venster dat je wilt. Muisbewegingtechnisch gezien is zo'n dock gewoon niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik gebruik daar nu ctrl-alt-pijltjestoetsen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb dat via compiz (?) zo ingesteld dat ik via alt+scroll switch tussen de desktops/workspaces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
RFdeGroot schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:21:
Ben ook nog niet echt enthousiast over unity.
De overige wijzigingen in 11.04 alpha zien er overigens wel goed uit (o.a verbeterd softwarecentrum en ubuntu one client).

Ze moeten voor unity mijns inziens nog heel veel werk verrichten in een maand tijd. Als dit de developers niet gaat lukken dan vraag ik me af of het de juiste keuze was dit al voor 11.04 als default te zetten.
Persoonlijk zou ik het dan meer op de OpenSuSE manier aanpakken, dus Unity preview als install optie en de normale gnome voor deze release nog als default.
Dan bij 11.10 als alles klaar is unity op default zetten. Maar goed, da's mijn mening.
Interessant artikel over Unity in 11.04:
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/03/unity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

'probleem' met unity is dat er nu zo ongelofelijk veel individele patches en aanpassingen zijn te vinden die vereist zijn voor fantsoenlijke functionaliteit. Bedoel out of the box vind ik 't niets, met nodige hacks/addons is 't al wat werkbaarder. Ik verwacht dat ubuntu die patches gaat bundelen, althans dat hoop ik. anders ziet 't er somber uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar die houterigheid met die expose-achtige bureaubladswitcher is dat typische nét niet, wat je heel vaak ziet. Je moet dan nog dubbelklikken op zo'n bureaublad, wat heel erg onwennig werkt en zeker geen soepele ervaring biedt. Dat moet men bij Canonical toch ook wel kunnen concluderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MsG schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:45:
Maar die houterigheid met die expose-achtige bureaubladswitcher is dat typische nét niet, wat je heel vaak ziet. Je moet dan nog dubbelklikken op zo'n bureaublad, wat heel erg onwennig werkt en zeker geen soepele ervaring biedt. Dat moet men bij Canonical toch ook wel kunnen concluderen?
Mjah maar het is nu iets te laat om terug te gaan waarschijnlijk. Denk dat ze het werk dat nog aan Unity moet gebeuren toch een beetje onderschat hebben eerljik gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar met 11.04 zometeen kan je toch wel die snelstartbalk links weglaten? Ik heb liever gewoon een taakbalk boven een dock onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Jup, dat kan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

mcDavid schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:37:
[...]

Eigenlijk kost alles wat je doet meer klikken nu.
Je moet eerst al met je muis naar linksboven bewegen om je vensterlijst te zien, dan aanklikken wat je nodig hebt. Maar als je bijv. 2 vensters firefox open hebt staan, moet je eerst firefox dubbelklikken en dan nogmaals klikken op het venster dat je wilt. Muisbewegingtechnisch gezien is zo'n dock gewoon niet echt geweldig.
Heb je idd gelijk in, heb ook geprobeerd Gnome Shell te installeren met die gnome3 team PPA, maar dat is niet aan te raden. Resulteerden in een heleboel crashes en dingen die niet meer werkten.

Maar in beide dingen (shell, unity) vind ik de workflow niet echt verbeterd. Alles kost nu veel meer klikken, of je moet het via je toetsenbord doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik draai dus ook 1011.04 maar heb sinds een paar dagen vaak zo'n system crash melding...
Die je overigens weg kan klikken, en dan is er niks meer aan de hand.

Ik doe netjes elke dag een update, is het dan ook nodig om straks de beta te installeren? en later de final? of kan je dus gewoon verder breien op de alpha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
TripleQ schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:50:
Ik draai dus ook 1011.04 maar heb sinds een paar dagen vaak zo'n system crash melding...
Die je overigens weg kan klikken, en dan is er niks meer aan de hand.

Ik doe netjes elke dag een update, is het dan ook nodig om straks de beta te installeren? en later de final? of kan je dus gewoon verder breien op de alpha?
Als je gewoon de updates installeert worden de versienummers ook gewoon geüpdatet, dus ga je gewoon mee naar de beta, rc en final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe kan je eigenlijk de boot order wijzigen op 11.04? Het gebruikt volgens mij iets nieuws, want zoals het in 10.10 ging werkt het niet meer. Hij start nu aldoor Ubuntu terwijl dat niet de bedoeling is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:14
Heb je 't over de bootloader? Wellicht dat je eerst grub 1 had, en nu grub 2?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oeps, wacht...

[ Voor 90% gewijzigd door Room42 op 20-03-2011 07:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee zeker niet, al jaren GRUB 2. Maar 11.04 heeft weer een ander systeem geloof ik, ze hebben nu ook een dedicated entry voor oudere kernels. de grub.cfg-file werkte iig niet, die staat al goed. Ik gebruikte altijd een GUI-tooltje maar die werkt nu dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kun je niet gewoon sudo update-grub doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
dedicated entries voor oudere kernels heeft 10.10 ook gewoon hier hoor :? En je .cfg kopiëren werkt door de .mod files volgens mij niet. Oja, en als GUI al keer BURG geprobeerd?

Oja, en als je "settings" wilt behouden, kan je je /etc/default/grub kopiëren, aangezien daar het geknutsel plaats vind in GRUB2

[ Voor 27% gewijzigd door afraca op 20-03-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Blij dat ik Ubuntu erop heb staan. Alleen werkt mijn internet weer eens niet. :(
Als me driver het doet ga ik vol genieten van Ubuntu =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Oh, die driver :s
Waar heb je het over als ik vragen mag? Wellicht kunnen we je helpen het aan de praat te krijgen? Hebben we alleen wel wat meer info nodig... Tip: open een topic waarin je het probleem beschrijft en wie weet ben je up and running voor je het weet :)

Oeps sorry, zie net dat je dat volgens mij al gedaan hebt... 8)7 't is laat zullen we maar zeggen..

[ Voor 17% gewijzigd door RFdeGroot op 20-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 21:42

neanderthaler

Are friends electric?

Zojuist Ubuntu geinstalleerd, maar ik vind die bovenbalk toch heel vervelend. Ben nu eenmaal windows gewend, en van linux alleen KDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bovenbalk: rechts klikken op dit paneel, kies paneeleigenschappen en wijzig de oriëntatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Dan zet je hem toch onder? Zoal bovenstaand beschreven?
Haal je alles uit de bestaande balk en zet je dat in het panel wat je net onder hebt gezet en dan de bestaande verwijderen.

Evt mint-menu installeren (dat is meer een soort start menu voor gnome)

sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/mintmenu && sudo apt-get update
sudo apt-get install mintmenu

Voor de zekerheid ff opnieuw inloggen.
Dan rechtermuis op panel --> add to panel en kies mint-menu

[ Voor 89% gewijzigd door RFdeGroot op 21-03-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

knakworst

Get more sats!

neanderthaler schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:38:
Zojuist Ubuntu geinstalleerd, maar ik vind die bovenbalk toch heel vervelend. Ben nu eenmaal windows gewend, en van linux alleen KDE.
Whoei en dat kost 5 seconden om aan te passen... In Windows ook trouwens. Dus als dat alles is ben je zo overgestapt :>

edit: LOL 3 reacties in één minuut 8)

[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 21-03-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

neanderthaler schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:38:
http://ubuntu.online02.com/node/14
^--- wel een schande O-) :+ misschien is het iets voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de daily van Ubuntu 11.04 geinstalleerd , werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Na de updates van gisteren werkt unity ook een stuk soepeler weer hier (11.04)
Het heeft zelfs een ander knop-icoontje gekregen. Voorheen crashte het nog wel eens, en dan kon ik niet meer switchen tussen workspaces, en had ik ook geen unitybalk/knop meer.

Lijkt stukje beter te gaan nu.

Zullen er nog veel veranderingen komen in de beta denken jullie? Die komt volgende week ook alweer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een paar updates gehad en geinstalleerd in 11.04 , toen kreeg ik alleen maar een zwart scherm toen ik opnieuw opstarte.

Toen maar weer Linux Mint 10 geinstalleerd.

Ik wacht wel op de 28ste april voor ik 11.04 weer installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:03
Ben al een tijdje los aan het gaan met Ubuntu maar begin nu echt te wennen aan het systeem. Is ook niet gek na jaren full time Windows gebruikt te hebben. Kreeg ik een mailtje of ik 7 dagen gratis World of Warcraft wilde spelen omdat ik al zo lang me account niet aangeraakt heb. Ik dacht dat is een leuk testje voor Wine omdat ik meerdere verhalen over Wow op Linux hoor. Ik alles geïnstalleerd en laten update en na 1 aanpassing in Wine draait het super full screen native resolutie :). Vind ik toch wel erg tof. Van het weekend maar weer eens wat spelen. Ohja ik hou van me Ubuntu, alles wat ik nu uitvind en installeer zet ik in een file om zo alles makkelijk terug te kunnen lezen en het zo weer te kunnen installeren de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
Vind je het misschien leuk om die file te delen? Ik ben ook sinds een week naar Ubuntu aan het kijken, vanuit dezelfde situatie als jij, enkel Windowsgebruik. Momenteel vlucht ik steeds nog terug naar Windows, maar wellicht kan ik van jou leren omdat je wellicht tegen precies dezelfde problemen aangelopen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Wat wel tof is: Met Unity hoef je niet meer op de pixel precies de vensterrand te pakken, als je een venster wilt vergroten. Sowieso werkt Unity met de nieuwste updates al weer een heel stuk beter dan 2 weken geleden.

DJ-Promo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:03:
Ben al een tijdje los aan het gaan met Ubuntu maar begin nu echt te wennen aan het systeem. Is ook niet gek na jaren full time Windows gebruikt te hebben. Kreeg ik een mailtje of ik 7 dagen gratis World of Warcraft wilde spelen omdat ik al zo lang me account niet aangeraakt heb. Ik dacht dat is een leuk testje voor Wine omdat ik meerdere verhalen over Wow op Linux hoor. Ik alles geïnstalleerd en laten update en na 1 aanpassing in Wine draait het super full screen native resolutie :). Vind ik toch wel erg tof. Van het weekend maar weer eens wat spelen. Ohja ik hou van me Ubuntu, alles wat ik nu uitvind en installeer zet ik in een file om zo alles makkelijk terug te kunnen lezen en het zo weer te kunnen installeren de volgende keer.
Ik heb die van mij al eerder gepost, maar ik zal 'm nog eens delen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/bin/bash

sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc               #XBMC repo toevoegen

sudo add-apt-repository ppa:gilir/updates           #Gilir repo toevoegen (om notify-osd in de hoek te krijgen)

sudo add-apt-repository ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa # nautilus elementary repo toevoegen

sudo apt-get install aptitude                       #vanaf Maverick is aptitude niet gebundeld, maar dit schijnt nog steeds wel beter te zijn...

sudo aptitude update                                #pakketlijst updaten

sudo aptitude safe-upgrade                          #noodzakelijk om gilir's notify-osd te installeren

# hieronder de lijst met overige pakketten die geinstalleerd gaan worden
sudo aptitude install wakeonlan geany pidgin wine computertemp chromium-browser ubuntu-restricted-extras gimp inkscape vlc cheese hddtemp sabnzbdplus xbmc nvidia-current miredo brother-cups-wrapper-extra
sudo rm /etc/fonts/conf.d/10*
sudo dpkg-reconfigure fontconfig

[ Voor 82% gewijzigd door mcDavid op 25-03-2011 19:51 . Reden: openFTD mag er wel uit :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Waarom in godsnaam is het panel van de 2D versie beter dan dat van de 3D versie? Het voelt allemaal veel soepeler aan in 2D, terwijl het juist andersom moest zijn.

Ook even net de beta van Gnome 3 (shell) geprobeerd (www.gnome3.org) . Moet zeggen dat het er allemaal goed uit ziet, maar ik mis serieus de minimize buttons. Gnome 3 ziet er trouwens professioneler uit, het voelt alsof er meer werk aan besteed is.

Unity komt niet afgewerkt over, terwijl de interface freeze gisteren was (er worden dus geen veranderingen meer toegepast in het uiterlijk, alleen nog maar bug fixes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Regelmatig probeer ik nieuwe versies van linux uit, net zoals ubuntu 10.10 vandaag
Ik kan me echt niet over het feit zetten dat alles aanvoelt, zelfs de muispointer, alsof ik terug in het jaar 1998 ben verzeild. Zal het dan nooit wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
SideShow schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:58:
Regelmatig probeer ik nieuwe versies van linux uit, net zoals ubuntu 10.10 vandaag
Ik kan me echt niet over het feit zetten dat alles aanvoelt, zelfs de muispointer, alsof ik terug in het jaar 1998 ben verzeild. Zal het dan nooit wennen?
Ubuntu is zeker anders, maar gebruik het eens 6 maanden aan een stuk, dan ben je gewend aan ubuntu, en je wilt niet meer terug naar windows. Ik heb nu 4 jaar ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
SideShow schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:58:
Dan zou ik het toch nog eens vergelijken met XP als ik jou was, want dan ziet het er toch een heel stuk moderner uit.

Maak je panels transparant en zet er een gelikte bureaubladachtergrond in en ik zou niet weten wat er nog "1998" aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Disclaimer: dit is een duister stemmetje in mij

KDE geprobeerd?

I will not be seduced to flame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Met KDE is het visueel misschien niet 1998, maar wel weer qua usability :+, dus het is het een of het ander ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
En ik deed nog zo m'n best niet te vlammen :+ Moet zeggen dat default GNOME met looks 3 jaar op default Ubuntu achterloopt, vind 10.10's Ambiance erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai MacBuntu op m'n netbook die ik sinds een week heb. Acer Aspire One A150. Ik kende MacBuntu al, maar dat was op een oude bak. Loopt allemaal lekker soepel.
Geen problemen met draadloze verbinding o.i.d. dit i.t.t. de schone XP installatie die er ook op staat.
Daar kan ik wel verbinden met het netwerk, en krijg ik wel een goed ip toegewezen, maar wat ik ook instel en aanpas, pagina's openen, ho maar. Zelfs pingen naar de gateway lukt niet.
Dus ik blijf mooi bij MacBuntu, ik ben geen fan van Steve, maar het ziet er wel mooi uit, wellicht installeer ik OSX86 nog wel, puur voor de lol, omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

afraca schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:39:
En ik deed nog zo m'n best niet te vlammen :+ Moet zeggen dat default GNOME met looks 3 jaar op default Ubuntu achterloopt, vind 10.10's Ambiance erg mooi :)
Klopt default Gnome ziet er niet uit, met van die lelijke iconen. Dan snap ik de jaar-98-vergelijkingen wel. Gelukkig zijn er genoeg mooie iconensets en heeft Ubuntu het standaard al een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:58

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand hoe 2.6.38 te installeren op 10.10 middels een PPA?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!" gezien? :)

De 1e hit op [google=2.6.38 ppa] voldoet niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

blaataaps schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:55:
"NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!" gezien? :)

De 1e hit op [google=2.6.38 ppa] voldoet niet?
Ik kan Google-en. En nee die voldoet niet. Omdat daarmee de packages niet verschijnen.

Ik heb handmatig de devs geïnstalleerd maar dat levert allerlei fouten met ondermeer App Armor op. Heb het weer teruggedraaid. Ook omdat het mijn shutdown probleem niet oplost.

En sorry dat ik hier een vraag stel. Got is qua behulpzaamheid bijna failliet. Misschien moeten ze maar eens na gaan denken over een stackoverflow model hierzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:56:
[...]

Ik kan Google-en. En nee die voldoet niet. Omdat daarmee de packages niet verschijnen.
Misschien handig om te vermelden dat je dat al geprobeerd hebt dan :)
Waar verschijnen ze niet? Vindt apt-cache search of apt-cache show ze wel? Wel apt-get update gedaan?
Ik heb handmatig de devs geïnstalleerd maar dat levert allerlei fouten met ondermeer App Armor op. Heb het weer teruggedraaid. Ook omdat het mijn shutdown probleem niet oplost.
Welke 'de devs'? Welke 'allerlei fouten', welk shutdown probleem? Welk probleem probeer je op te lossen met een nieuwere kernel? Misschien is er wel een andere oplossing.
En sorry dat ik hier een vraag stel. Got is qua behulpzaamheid bijna failliet. Misschien moeten ze maar eens na gaan denken over een stackoverflow model hierzo...
Er staat nergens dat je geen vragen mag stellen, alleen een verwijzing naar wat wel en niet een handige plek voor je vragen is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:48
Missen we dat eigenlijk niet, een 'het grote Linux kleine vragen-topic'?

(hmmm... zou ik hiervoor ook niet een apart topic moeten maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 01:15:
Draai MacBuntu op m'n netbook die ik sinds een week heb. Acer Aspire One A150. Ik kende MacBuntu al, maar dat was op een oude bak. Loopt allemaal lekker soepel.
Geen problemen met draadloze verbinding o.i.d. dit i.t.t. de schone XP installatie die er ook op staat.
Daar kan ik wel verbinden met het netwerk, en krijg ik wel een goed ip toegewezen, maar wat ik ook instel en aanpas, pagina's openen, ho maar. Zelfs pingen naar de gateway lukt niet.
Dus ik blijf mooi bij MacBuntu, ik ben geen fan van Steve, maar het ziet er wel mooi uit, wellicht installeer ik OSX86 nog wel, puur voor de lol, omdat het kan :P
Whaha. Net even Macbuntu op in een vmware omgeving op mijn macbook pro geinstalleerd, een foto gemaakt en naar een collega (een echte Apple freak) gestuurd. Ik kreeg een berichtje terug zo van:"Ja, was ist los?" Hij zag het gewoon echt niet. Helemaal leuk. Ik moet zeggen dat het ook echt wel heel knap in elkaar gedraaid is. Ik laat em voorlopig no wel even staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Ga mijn moeder losgooien op Ubuntu! Ben voor haar oude laptop de netbook editie aan het downloaden, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door themole op 27-03-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Damn, die laptop boot gewoon helemaal niet van een CD, zelfs een officiele XP-cd pikt ie niet. :( Straks ff kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themole schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:00:
Damn, die laptop boot gewoon helemaal niet van een CD, zelfs een officiele XP-cd pikt ie niet. :( Straks ff kijken wat er aan de hand is.
In de bios kijken voor de bootvolgorde , dan cd/dvd op 1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:15:
[...]

In de bios kijken voor de bootvolgorde , dan cd/dvd op 1 zetten.
Staat ie helaas al, punt is dat de cd/dvd drive volgensmij verrot is. Als ik het in windows opstart herkent ie geen een cd. Vrij vervelend. Daarnaast is die windows geinstalleerd door een absolute gek, dit was tot voorkort haar werklaptop die door de ict-dienst van haar werk was geinstalleerd. Alleen hadden ze ervoor gezorgd dat ze met dat ding alleen op haar werk kon werken. Met veel kunst en vlieg werk hebben ze hem buiten het netwerk aan de praat gekregen. Maar ga dat ding eens een keer openmaken om te kijken of ik iets kan zien aan de drive. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ubuntu is ook prima vanaf USB schijf/stick te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

blaataaps schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:35:
[...]
Misschien handig om te vermelden dat je dat al geprobeerd hebt dan :)
Waar verschijnen ze niet? Vindt apt-cache search of apt-cache show ze wel? Wel apt-get update gedaan?
[...]
Welke 'de devs'? Welke 'allerlei fouten', welk shutdown probleem? Welk probleem probeer je op te lossen met een nieuwere kernel? Misschien is er wel een andere oplossing.
[...]

Er staat nergens dat je geen vragen mag stellen, alleen een verwijzing naar wat wel en niet een handige plek voor je vragen is... :)
Ik ben niet helemaal compleet geweest nee... Maar mijn vraag was alleen of er een ppa voor de 2.6.38 kernel is op 10.10. Waarom, omdat het installeren van alleen de debs (ik typte devs omdat mijn iPhone het weer moest corrigeren) niet de nette manier is.

Ik heb apt-cache search, en apt-get update gedaan. En "sudo apt-get install linux-headers-2.6.38-1-generic linux-image-2.6.38-1-generic" geeft de melding dat de packages niet gevonden worden.

Een forum is een achterhaald concept voor het stellen van vragen en vinden van goede antwoorden. Check alleen dit topic al. Het barst van de info, en de die-hards kunnen bij vrijwel iedere vraag antwoorden dat je eerst goed het topic moet doorspitten. Compleet off-topic natuurlijk, maar ik denk dat tweakers eens een dag moet organiseren om potentiele nieuwe concepten moeten bedenken (forum/wiki/vragensite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Er is al langer een plan voor een Wiki vanuit Tweakers. Alleen volgens mij is dat nog niet op poten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
DJ-Promo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:03:
alles wat ik nu uitvind en installeer zet ik in een file om zo alles makkelijk terug te kunnen lezen en het zo weer te kunnen installeren de volgende keer.
Alternatively kan je RemasterSys proberen om een nieuwe LiveDVD te maken van je huidige systeem.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

OMX2000 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:42:
[...]

Ik ben niet helemaal compleet geweest nee... Maar mijn vraag was alleen of er een ppa voor de 2.6.38 kernel is op 10.10. Waarom, omdat het installeren van alleen de debs (ik typte devs omdat mijn iPhone het weer moest corrigeren) niet de nette manier is.

Ik heb apt-cache search, en apt-get update gedaan. En "sudo apt-get install linux-headers-2.6.38-1-generic linux-image-2.6.38-1-generic" geeft de melding dat de packages niet gevonden worden.

[...]
Er is geen officiele kernel ppa, omdat ze vinden dat als je een kernel los van een .deb kunt installeren, je die .deb ook zelf kunt onderhouden. Dus de pagina met debs, die je vind met google is de goede.

Luctor et Emergo || specs

Pagina: 1 ... 22 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!