Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Sja de vorige update was ook al voor die EULA. Ik denk dat er iemand bij MS aan het zeuren is dat het allemaal niet volgens de regeltjes was ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hmz, ik heb op mijn server Deluge geïnstalleerd voor torrents en ben daar eigenlijk best door gecharmeerd. Ik snap alleen niet dat er aan de daemon geen init-script hangt. Is dat iets wat je in Launchpad als bug kan melden? (ja ik heb nu zelf het voorbeeld uit de wiki gecopypaste, maar mijns inziens hoort een daemon te kunnen starten als de server opstart)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
@ Demoniac

Deluge is idd erg fijn, maar via de daemon als... apart startende daemon had ik allerlei problemen, zoals niet kunnen connecten via de webinterface. Nu draai ik gewoon weer in simple mode waarbij de daemon en de client één zijn (want ik heb toch auto-aanmelden voor mijn mediacenter account) en alles werkt gewoon.

Zou wel netjes zijn als e.e.a. in pro-mode ook wat beter out of the box werkt ja.

Tip: Deluge + Flexget = TiVo.

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 27-01-2011 16:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik had ook wat probleempjes, standaard werkt het allemaal net niet en je moet weten waar je naar zoekt om de juiste documentatie te vinden. Maar uiteindelijk is het me wel gelukt. (ik moest in het bestand auth een extra user/password neerzetten om via de webinterface te kunnen inloggen) Client-server verbinding vanaf mijn Ubuntu-laptopje werkt ook prima :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-09 22:14
Iemand kde4.6 al geprobeerd?

* Freeaqingme is 'm atm aan 't installen: sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/backports

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Ik heb't geinstalleerd in Kubuntu 10.10 en het gaat allemaal toch een stukje vlotter dan 4.5, vooral de KWin prestatieverbeteringen zijn zichtbaar! Helaas kan ik het blur-effect nog steeds niet gebruiken (ondermaatse prestaties met de nvidia-current driver). KDE4 is eindelijk echt volwassen aan het worden.

Unity in Ubuntu 11.04, KDE 4.6 in Kubuntu 11.04 en Gnome 3 allemaal in april, dat belooft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

illewoare schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:44:
Unity in Ubuntu 11.04, KDE 4.6 in Kubuntu 11.04 en Gnome 3 allemaal in april, dat belooft ;)
wilde 'm vanavond eens gaan proberen; http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/ - maar is dit nu nog een alpha of beta versie?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Dat is een daily build tussen alpha 1 en 2, stabiel zal't alleszins niet zijn. Heb't al eens geprobeerd in virtualbox en het heeft potentieel. Ik snap niet dat er zoveel mensen van klagen, de meeste vervangen hun onderste panel toch door een dock.

[ Voor 9% gewijzigd door illewoare op 28-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20
Freeaqingme schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:53:
Iemand kde4.6 al geprobeerd?

* Freeaqingme is 'm atm aan 't installen: sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/backports
Hier ook bezig. Ben benieuwd.....
Edit: En het werkt prima. Ziet er weer leuk uit...

[ Voor 7% gewijzigd door Tromp.et op 28-01-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ik heb 't vanochtend dus even geprobeerd. Ik heb twee videokaarrten (nvidia) met 4 beeldschermen, maar alle textboxes op m'n 2e videokaart kan ik niet activeren (en dus kon ik niet typen). Snel weer nee gnome :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
himlims_ schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:47:
[...]
wilde 'm vanavond eens gaan proberen; http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/ - maar is dit nu nog een alpha of beta versie?
Ik download hem nu om eens te proberen. Wel de Ubuntu maar ik zal vanavond eens gaan posten hoe het bevalt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sando schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:02:
• Bootsplash werkt niet meer, ik krijg nu een textsplash met de text Ubuntu 10.10 ipv dat hipper uitziende plaatje.
Ik krijg ipv bootsplash een knipperende cursor, daarna heel kort (nog geen 2s) toch nog de bootsplash met de (k)Ubuntu versie van de zandloper en dan het inlogscherm.

Dit met Kubuntu 10.04 trouwens, up to date.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Touchdomex schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:32:
[...]

Ik download hem nu om eens te proberen. Wel de Ubuntu maar ik zal vanavond eens gaan posten hoe het bevalt.
En terug van een koude kermis :+ Alleen al bij het installeren 1 foutmelding... Daarna opnieuw proberen en toen wel een gelukte install! Nu blijft hij hangen bij het opstarten zonder geldige reden...

Wacht wel tot de beta :+ Die was altijd prima te doen. Alpha is altijd iets te buggy....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Touchdomex schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:52:
[...]

En terug van een koude kermis :+ Alleen al bij het installeren 1 foutmelding... Daarna opnieuw proberen en toen wel een gelukte install! Nu blijft hij hangen bij het opstarten zonder geldige reden...

Wacht wel tot de beta :+ Die was altijd prima te doen. Alpha is altijd iets te buggy....
Alfa versies zijn ook bij mij meestal een no-go. Heb me runnign 10.04 maar geupdate via de unsable kanalen. Daardoor draait kde op 34.6 - damn it's niiice. De changelog heb ik nog niet ingekeken, maar is een duidelijke performance winst merkbaar. Wel is mijn geluidskwaliteit aanzienlijk minder - sommige mp3 klinkt alsof de speaker 'ineens' aan de max zit. Merkwaardig :? :F Maar verder bevalt de nieuwe kde wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

KDE 3.6? Bedoel je niet 4.6? 3 wordt al een tijdje niets meer aan gedaan sinds 3.5.9 toch?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanieo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-01-2021
Mij staat bij dat 3.5.10 de laatste was en 4.6 niet gebruiksklaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Paar vragen.. heb hier een htpc staan met een HD5450, AMD3500 en 1GB. Nu heb ik hardware versnelling in mkv/264 aan de praat gekregen in xbmc/totem, maar is dit ook mogelijk in youtube filmpjes? Vind cpu usage nog steeds hoog overigens, schommelt rond 60% .. Doe ik iets verkeerd?

Ik lees op verschillende sites dat sommige mensen nos24/rtlgemist aan de praat hebben gekregen middels firefox maar het lukt mij niet, iemand tips/tricks? (en dan niet middels mplayer enzo)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MJ85 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:52:
Paar vragen.. heb hier een htpc staan met een HD5450, AMD3500 en 1GB. Nu heb ik hardware versnelling in mkv/264 aan de praat gekregen in xbmc/totem, maar is dit ook mogelijk in youtube filmpjes? Vind cpu usage nog steeds hoog overigens, schommelt rond 60% .. Doe ik iets verkeerd?

Ik lees op verschillende sites dat sommige mensen nos24/rtlgemist aan de praat hebben gekregen middels firefox maar het lukt mij niet, iemand tips/tricks? (en dan niet middels mplayer enzo)
youtube is ook h.264. Maar volgens mij zit in de huidige flash nog geen hardwareversnelling. En 60% CPU is gewoon normaal voor flash. Klachten mogen naar Adobe (of naar je hond, net zo nuttig waarschijnlijk).

RTL-gemist gaat je niet lukken op linux, aangezien die DRM gebruiken. NOS gemist moet met moonlight in principe gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

mcDavid schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:01:
[...]

youtube is ook h.264. Maar volgens mij zit in de huidige flash nog geen hardwareversnelling. En 60% CPU is gewoon normaal voor flash. Klachten mogen naar Adobe (of naar je hond, net zo nuttig waarschijnlijk).

RTL-gemist gaat je niet lukken op linux, aangezien die DRM gebruiken. NOS gemist moet met moonlight in principe gewoon werken.
Dat werkt bij mij dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Dan kun je met
sudo apt-get install gecko-mediaplayer
gewoon de NOS Windows Media Player formaten bekijken. Werkt als een trein.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:29
Om RTL-gemist te kijken moet je even doen wat hier beschreven staat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Meh, ik heel trots een oplossing gevonden is frits me voor! Wel weer behoorlijk hypocriet van de silverlight dev dit..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
FitzJac schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:49:
Om RTL-gemist te kijken moet je even doen wat hier beschreven staat:)
Die truc ken ik maar het blijft irritant en volgens mij kun je op die manier ook niet naar alle filmpjes browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DutchNutcase schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:39:
Dan kun je met
sudo apt-get install gecko-mediaplayer
gewoon de NOS Windows Media Player formaten bekijken. Werkt als een trein.
voor een publieke omroep is die wel verrektes windows-minded :( van de andere kant; komt er iets boeiends op de nederlandse tv dan?

//edit
vd week kde naar 4.6 gezet, tot heden draaide 't goed. Echter heb ik zojuist de web-gui van ktorrent aangesproken waarna 1 process naar 100% cpu schiet. Echter kan ik dat proces niet killen; heeft geen effect. Tips?
code:
1
2
3
4
5
6
  PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND
 2090 tux       20   0  680m  16m  12m S  100  0.8  29:15.02 kded4
  111 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:49.70 kondemand/2
 1381 icecast2  20   0  134m 1412 1220 S    0  0.1   2:42.74 icecast2
24653 tux       20   0 19276 1332  944 R    0  0.1   0:02.93 top
    1 root      20   0 23884 1800 1192 S    0  0.1   0:01.70 init

kill -9 was voldoende :+

11.04 a2 is vertraagd:
http://www.omgubuntu.co.u...04-alpha-2-to-be-delayed/
The second Alpha release of Lubuntu 11.04 will be delayed by up to two weeks, Lubuntu’s Julien Lavergne has announced.

The delay is the result of hardware failure on the system which generates the ISO images for Lubuntu.

This comes as further bad news to the Lubuntu team. Earlier this week Lubuntu 10.10 ISO’s were inadvertently removed from its server. The reason as to why this happened is yet to be determined.

probleem is toch al weken bekend; alle iso's overschrijden bepaalde grootte van 700mb (en dus moet je dvd bakken)

[ Voor 72% gewijzigd door himlims_ op 02-02-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Laatst online: 28-09 17:14
FF beter lezen himlims_, het betreft enkel Lubuntu met 'L' dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:38
Heb Ubuntu maar weer ns installt, nadat ik 9.10 ooit probeerde, en die beviel enigszins, maar toch te weinig. Van 10.10 kan ik zeggen: Wauw! De instaal alleen al, erg goed dat je ondertussen die plaatjes kan lezen, en balderen. Verder had de installer blijkbaar door dat ik met EasyBCD werk, want ij installde GRUB niet inde MBR, nogmaals chapeau.

Maargoed, problemen: shutdown duurt 100 seconden.

Hopen dat ik mijn Tvkaart HVR2200 aan de gang krijg. Gister Debian geprobeerd, daar lukte het niet, althans de tv-app kapte er gelijk mee. Debian had wel meer problemen, zoals het niet kunnen mounten van mijn D: schijf (NTFS). edit: nog steeds niet gelukt, blijft lullen dat een fw-image niet gevonden is, daarna downloadt die het, maar het doen, nee dus.

Maargoed, helaas ga ik hier niet bij blijven, laat hem installt staan, maar blijf toch een Win7-figuur. Komt bovendien bij, dat voor mijn Titanium HD nog geen drivers zijn, is ook een nieuw ding (half jaar hooguit dat die op de markt is).

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 06-02-2011 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik ben op zoek naar een stuk software, waarvan ik niet weet of het bestaat. Voor mijn Ubuntu+XBMC mediacenter gebruik ik nu Synergy, zodat ik mijn mediacenter kan bedienen vanaf mijn laptop. Dat werkt op zich prima, het enige nadeel is dat de client/server verhouding voor mijn gevoel verkeerd is. Het systeem met toetsenbord (mijn laptop) is nu server en de client moet daarmee verbinden - maar hoe krijg ik het ding zo gek om dat te doen zonder toetsenbord? :P Connecten bij startup is geen optie, de laptop staat niet altijd aan als ik m'n mediacenter gebruik en elke keer SSH'en naar het mediacenter om de synergy-client te starten vind ik nogal omslachtig. Ik vraag mij dus af of er een manier is om de bediening van een X-sessie over te nemen, zonder dat ik de sessie zelf overneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

himlims_ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:41:
[...]
voor een publieke omroep is die wel verrektes windows-minded
beta.uitzendinggemist.nl kun je bij instellingen ook op flash zetten. Nou ben ik ook geen flash-fan, maar het werkt tenminste wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

himlims_ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:41:
[...]
voor een publieke omroep is die wel verrektes windows-minded :( van de andere kant; komt er iets boeiends op de nederlandse tv dan?
Blik op de Weg.
Enige reden waarom ik Moonlight er op heb staan.
De 'oude player' variant werkt bij mij niet altijd en als hij werkt kan ik hem niet door/terug-spoelen...

Maar er is idd ook een Flash variant op de beta Uitzendinggemist. Die vergeet ik steeds...

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 08-02-2011 14:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Denk dat de linux-gamers de game 'oilrush' wel kennen, maar d'r is weer wat meer nieuws; http://www.ubuntugamer.co...igines-upcoming-oil-rush/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Demoniac schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:18:
Ik ben op zoek naar een stuk software, waarvan ik niet weet of het bestaat. Voor mijn Ubuntu+XBMC mediacenter gebruik ik nu Synergy, zodat ik mijn mediacenter kan bedienen vanaf mijn laptop. Dat werkt op zich prima, het enige nadeel is dat de client/server verhouding voor mijn gevoel verkeerd is. Het systeem met toetsenbord (mijn laptop) is nu server en de client moet daarmee verbinden - maar hoe krijg ik het ding zo gek om dat te doen zonder toetsenbord?
Het is een tijdje geleden dat ik synergy gebruikt heb, maar weet je zeker dat het ook niet andersom kan? Zo nee, dan kun je kijken of x2x wat voor je is (die kan het beide kanten op). Een andere optie is om op je mediacenter dit te starten tijdens de desktop startup:
while true; do synergyc; sleep 1; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Zo na een lange tijd toch maar weer eens ubuntu geïnstalleerd. Zie wel dat het zeer en zeer gebruiksvriendelijker is geworden. Ik stam nog uit v4 tijd namelijk :).

Nu maar eens uitvogelen waarom mijn backslash een < of met shift een > wordt. Heb al de juiste TB indeling geselecteerd maar doet het nog steeds niet goed. In windows doet die het gewoon goed.

Heb een Asus G60VX notebook als systeem.

Update:
En fixed door een beetje te spelen met xmodmap en kwam na wat uitzoek werk op deze code:

sudo xmodmap -e "keycode 94 = backslash bar" en het werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Meneer iCy op 09-02-2011 23:05 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Hoe weet je dan dat ie 't op windows wel goed doet? Kan 't niet zo zijn dat ie 't op windows verkeerd deed, en jij 't daarom op linux ook verkeerd instelde?

Overigens, ik denk dat ongeveer alles verbeterd is aan ubuntu vanaf versie 4, dus wat dat betreft kan 't geen negatieve ervaring zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Freeaqingme schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:25:
Hoe weet je dan dat ie 't op windows wel goed doet? Kan 't niet zo zijn dat ie 't op windows verkeerd deed, en jij 't daarom op linux ook verkeerd instelde?

Overigens, ik denk dat ongeveer alles verbeterd is aan ubuntu vanaf versie 4, dus wat dat betreft kan 't geen negatieve ervaring zijn :P
Klopt, heb wel vele andere versies meegemaakt hoor, maar minder actief na versie 9.04 Jaunty (Ik dacht Jaunty uit mijn hoofd).

In windows stond het standaard wel goed als de preboot linux versie. Na remapping doet die het ook weer goed dus ben weer heppie de peppie.

Nu nog de codecs installeren.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Thuis draai ik al Ubuntu, een 9.04 installatie die steeds wel geupdate is.
Nu heb ik sinds een dag of twee een Asus Eee Pc (De 1215P) en daarop nu de Ubuntu 10.10 Netbook Remix. De Unity schil bevalt me echt helemaal niet. Snel naar je afbeeldingen , netwerklocaties of programma's opstarten is er niet bij. Alles moet via de dock.
Ik ga nu maar eens kijken of ik die dock uit mijn installatie kan slopen.

Stel ik krijg het niet voor elkaar, kan ik dan de 10.10 desktop versie installaren op mijn netbook? Of zit er echt specifieke hardware ondersteuning in de netbook remix?

There is no place like 127.0.0.1

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41

DizzyWeb

Ondertiteld

Je hoeft helemaal niet opnieuw te installeren. ubuntu-desktop package installeren en je zou bij het inloggen gewoon een standaard Gnome sessie moeten kunnen kiezen, zover ik weet.

Als je dat voor elkaar hebt, kan je altijd ook de ubuntu-netbook package nog verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door DizzyWeb op 10-02-2011 16:09 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheMe schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:15:
Thuis draai ik al Ubuntu, een 9.04 installatie die steeds wel geupdate is.
Nu heb ik sinds een dag of twee een Asus Eee Pc (De 1215P) en daarop nu de Ubuntu 10.10 Netbook Remix. De Unity schil bevalt me echt helemaal niet. Snel naar je afbeeldingen , netwerklocaties of programma's opstarten is er niet bij. Alles moet via de dock.
Ik ga nu maar eens kijken of ik die dock uit mijn installatie kan slopen.

Stel ik krijg het niet voor elkaar, kan ik dan de 10.10 desktop versie installaren op mijn netbook? Of zit er echt specifieke hardware ondersteuning in de netbook remix?
kies vanuit je login-manager een andere omgeving?

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

DizzyWeb schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:08:
Je hoeft helemaal niet opnieuw te installeren. ubuntu-desktop package installeren en je zou bij het inloggen gewoon een standaard Gnome sessie moeten kunnen kiezen, zover ik weet.

Als je dat voor elkaar hebt, kan je altijd ook de ubuntu-netbook package nog verwijderen.
Klopt. Volgens mij als je inlogt / afmeldt / wisselt van gebruiker, kun je rechtsonderin de sessie wijzigen. Als je kiest voor "gnome" ipv "netbook remix" ben je er al. Hoef je zelfs niet eens iets voor bij te installeren AFAIK.

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Ik wil Ubuntu 10.10 en een Ubuntu-variant, XBMC-Live, op dezelfde harddisk installeren.
Heb ik dan aan 1 swap-partitie genoeg voor die 2 OS'sen, of moet er twee aanmaken?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
1swap is genoeg. er is een gast die meer dan 50distros op 1 pc heeft met 1 boot en 1 swap voor alle.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:38
Heb niks gevonden op Google, nadat ik in ubuntu redelijk gezocht had, dus dan maar hier de vraag: hoe zet je uit dat bij het Ubuntu afsluiten zeer irri gevraagd wordt of je zeker weet dat je wilt afsluiten.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Mar2zz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:41:
1swap is genoeg. er is een gast die meer dan 50distros op 1 pc heeft met 1 boot en 1 swap voor alle.
Kan je dan wel in meerdere OS'n suspend to disk doen? Ik zou denken van niet.

• mcDavid
DevilsProphet schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Hoe wou je uberhaupt meerder OS's tegelijk suspenden?
Sjah schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:41:
Heb niks gevonden op Google, nadat ik in ubuntu redelijk gezocht had, dus dan maar hier de vraag: hoe zet je uit dat bij het Ubuntu afsluiten zeer irri gevraagd wordt of je zeker weet dat je wilt afsluiten.
Het moet hier ergens in dit topic staan... of een eerder deel... kan het alleen niet vinden.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Niet om flauw te doen maar met deze zoekstring: http://www.google.nl/sear...q=ubuntu+shutdown+confirm kwam ik al op oplossingspagina's uit. Waar zocht jij op?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
[...]

Nee, als je een ander OS gaat starten gaat je suspend-image verloren. Dat is overigens wel mits je überhaupt langs grub komt als je een wake from suspend to disk doet, maar dat weet ik niet zeker.
Sjah schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:41:
Slechte ogen en slechte google-fu blijkbaar. 1) Topicwarning zegt niet voor niets "hier geen vragen!" 2) Google op "ubuntu disable shutdown confirm" levert je meerdere links naar de oplossing op.
offtopic:
Vink /apps/indicator-session/suppress_logout_restart_shutdown aan in de gconf-editor.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

mcDavid schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:08:
Dat gaat toch? Het is toch niet omdat één OS suspended is dat de GRUB stap wordt overgeslagen en ondertussen dus geen ander OS kan gestart worden?

Maar de uitleg van sub0kelvin is duidelijk genoeg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door RuddyMysterious op 10-02-2011 17:22 ]

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Klojum schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:31:
Ik wil Ubuntu 10.10 en een Ubuntu-variant, XBMC-Live, op dezelfde harddisk installeren.
Heb ik dan aan 1 swap-partitie genoeg voor die 2 OS'sen, of moet er twee aanmaken?
1 swappartitie is genoeg, maar het kan wel zijn dat je in het laatst geinstalleerde OS wat handmatige configuratie moet doen om te zorgen dat die de bestaande swappartitie gebruikt.
Nee, dat kan dan inderdaad niet (of in ieder geval, niet standaard, met een berg enge hacks kan het vast :P). Als je een van beide (of allebei) wil kunnen hibernaten, dan zul je twee swappartities moeten maken.
mcDavid schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:08:
Suspend-to-disk, oftewel hibernate ;)
Je kan prima het ene OS hibernaten, dan de machine aanzetten en het andere OS booten.

• mcDavid
deadinspace schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:23:
[...]

Suspend-to-disk, oftewel hibernate ;)
Je kan prima het ene OS hibernaten, dan de machine aanzetten en het andere OS booten.
Als je dan je machine aanzet, dan wordt het OS dat je in slaap gebracht hebt weer wakker.

• Sando
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:04:
[...]
Als je dan je machine aanzet, dan wordt het OS dat je in slaap gebracht hebt weer wakker.
In geval van suspend wel, maar met hibernate niet. Ik had ook altijd Windows en Ubuntu naast elkaar slapen.
Je computer kan niet ruiken dat een OS to disk is suspended. :)

-edit-

Ah het gaat over twee linuxxen, dat is wel moeilijk. Tenzij je twee verschillende swaps hebt die je niet mount, maar die je (één per linux) met een mapper als swap inzet. Je kunt dan echter niet je swap encrypten, anders kan je niet meer hibernaten.

offtopic:
ziezo = sowieso

[ Voor 43% gewijzigd door Sando op 10-02-2011 18:21 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online
Demoniac schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:18:
Ik vraag mij dus af of er een manier is om de bediening van een X-sessie over te nemen, zonder dat ik de sessie zelf overneem?
VNC?

sudo apt-get install vnc4server xinetd xvnc4viewer

[ Voor 25% gewijzigd door Sando op 10-02-2011 18:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Mar2zz
[...]

Nee dus, maar leuk is het wel. Enneh, het waren er niet 50, maar 145! The guy is nuts...
http://www.justlinux.com/forum/showthread.php?t=147959

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

mcDavid schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:04:
Onzin. In het geval van Linux is de resume sequence BIOS -> GRUB -> Linux -> initramfs -> resume image laden en thawen. Je gaat dus gewoon normaal door de bootloader, en kan prima een ander OS booten/resumen.
Sando schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:16:
Je kunt dan echter niet je swap encrypten, anders kan je niet meer hibernaten.
Onzin, encrypted swap + hibernation kan prima, dat heb ik ook op mijn netbook.

[ Voor 17% gewijzigd door deadinspace op 10-02-2011 19:26 . Reden: reply op mcDavid omgegooid, want ik had eerst onzin getypt ]

• Zjemm
  • Laatst online: 28-09 20:56

Zjemm

...

Maakt het iets uit als Ik een ubuntu minimale server installatie uitvoer op een usb stick op een laptop. En daarna deze installatie ga gebruiken op een andere pc (server)? Of moet de installatie net als Windows op de uiteindelijke hardwAre uitgevoerd worden?

opensecure.nl

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb de normale Ubuntu op een stick geïnstalleerd, en heb die tot nu toe op drie verschillende computers gebruikt. Alles werkte direct, geen problemen ondervonden. Behalve dan dat een stick kuttetraag is natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

So, here is the new release schedule:-

December 2nd – Alpha 1
February 3rd – Alpha 2
March 3rd – Alpha 3
March 31st – Beta 1
April 14th – Beta 2
April 28th – Ubuntu 11.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Over hibernation gesproken (suspend to disk) , ik heb er nooit echt over na hoeven denken, maar omdat ik deze quote tegen kwam:
first of all, if you want to use hibernation etc, you'll need a swap partition at least the size of your RAM.
Kwam ik zo tegen, omdat hibernation vreemd zat te doen. Als je swap 50% van je RAM is, en je geheugen zit voor 45% vol, gaat hibernaten goed, toch?

Nu weer lekker doorknutselen aan m'n brakke opgengl performance :(

edit: Oja, wat betreft nieuwe schedule. Benieuwd of ze permanent de RC droppen, als reden werd namelijk eastern genoemd, en de beta 2 is nu namelijk grotendeels RC , maar dat probleem heeft 11.10 niet.

[ Voor 17% gewijzigd door afraca op 12-02-2011 15:18 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
deadinspace schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:22:
[...]

Onzin, encrypted swap + hibernation kan prima, dat heb ik ook op mijn netbook.
Dat tweakersyndroom attitude is nergens voor nodig. Ik heb een paar maanden geleden nog in Ubuntu 10.04 op de commandline mijn swap ge-encrypt en hij waarschuwde mij: Warning, you will lose your hibernate functionality.

Als ik een verouderde tool gebruik of jij iets bleeding edge 10.10'erigs kan je ook gewoon de wijsheid delen en iedereen vindt je lief. 8)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31
afraca schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:16:
Over hibernation gesproken (suspend to disk) , ik heb er nooit echt over na hoeven denken, maar omdat ik deze quote tegen kwam:
Kwam ik zo tegen, omdat hibernation vreemd zat te doen. Als je swap 50% van je RAM is, en je geheugen zit voor 45% vol, gaat hibernaten goed, toch?
Nope, nadat ik 2GB geheugen bij heb gepropt werkt hibernate niet meer, optie blijft weg, swap is 2,5 GB.
Persoonlijk maal ik niet om die 30s...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

30s? Het gaat hier toch niet om opstarttijd (daarvoor hebben we suspend to ram), maar eerder om de mogelijkheid om verder te werken op een punt waarbij allerlei applicaties en filebrowservensters open stonden op de manier waarop jij het achterliet, ipv alles weer te moeten openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45
Loekie schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:33:
[...]

Nope, nadat ik 2GB geheugen bij heb gepropt werkt hibernate niet meer, optie blijft weg, swap is 2,5 GB.
Persoonlijk maal ik niet om die 30s...
Je kan gewoon een swap file aanmaken dan werkt je hibernate terug ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 10:31
Sure, maar dat gaat dus niet werken met een swap kleiner dan de hoeveelheid geheugen in je machine.
@fikkie_84: Daar had ik al eens naar gekeken, maar gezien mijn setup(laptop, kleine schijf en te krap gepartitioneerd :S) wordt dat hem niet...

[ Voor 42% gewijzigd door Loekie op 12-02-2011 22:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Ik krijg geen geluid door in Ubuntu met Vmware.
Heb de laatste updates geinstelleerd en me hardware sound op auto detect..maar niks.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Krishh schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:20:
Ik krijg geen geluid door in Ubuntu met Vmware.
Heb de laatste updates geinstelleerd en me hardware sound op auto detect..maar niks.
Iemand enig idee?
Ja: Open een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

keertje knallen met duke-3d? http://twk.rs/T1w4

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Sando schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:00:
Ik heb een paar maanden geleden nog in Ubuntu 10.04 op de commandline mijn swap ge-encrypt en hij waarschuwde mij: Warning, you will lose your hibernate functionality.
Dat zal best, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan ;)
Als ik een verouderde tool gebruik of jij iets bleeding edge 10.10'erigs kan je ook gewoon de wijsheid delen en iedereen vindt je lief. 8)
Ik heb gewoon Debian geinstalleerd met swap op een encrypted volume, en dan werkt hibernation out of the box. Daar is niks bleeding edge aan; het werkt zowel op de huidige Debian stable (6.0) als op de twee jaar oude vorige stable (5.0). Ik kan me niet goed voorstellen dat dat op Ubuntu veel anders is.

Wel is het zo dat één van de methodes voor encrypted swap is om bij elke boot een verse swap aan te maken met encryptie met een random key die alleen in het geheugen gehouden wordt. Daar kan hibernation inderdaad niet mee samenwerken. Misschien heb jij dat gedaan?

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Hmm.... zit er al lang over te denken om ook (weer) met ubuntu aan de slag te gaan. Maarja, ik ben een gamer :(

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

WriteUp schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:54:
Hmm.... zit er al lang over te denken om ook (weer) met ubuntu aan de slag te gaan. Maarja, ik ben een gamer :(
Wat is er mis met dualboot? Of in een virtualbox?

• Tromp.et
Vicarious schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:31:
[...]

Wat is er mis met dualboot? Of in een virtualbox?
Gamen in Virtual Box... Is dat mogelijk?

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:57
Tromp.et schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:57:
[...]

Er is ondersteuning voor DirectX tegenwoordig blijkbaar. Maar ik denk niet dat je het wil proberen. :P
Dualboot is een betere oplossing.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

deadinspace schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:15:
Wel is het zo dat één van de methodes voor encrypted swap is om bij elke boot een verse swap aan te maken met encryptie met een random key die alleen in het geheugen gehouden wordt. Daar kan hibernation inderdaad niet mee samenwerken. Misschien heb jij dat gedaan?
Volgens mij is dat inderdaad wat het scriptje doet dat bij ecryptfs zit: http://blog.dustinkirklan...ted-home-directories.html

De LVM+encryption "preset" in de Debian installer is eigenlijk veel simpeler: alles, inclusief swap, in logical volumes onder dezelfde encryptiesleutel (alleen /boot niet). Dan hoef je ook niet meer over /tmp en /var/tmp enzo na te denken, en hibernation werkt gewoon.

De Ubuntu alternate install-disc bood die LVM+LUKS optie dus ook allang, en ik snap nog altijd niet waarom ze voor de live disc nou een compleet ander encryptiemodel uit de grond hebben gestampt.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tromp.et schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:57:
[...]

Sort of, maar je kan virtualbox in Windows installeren en daar dan Ubuntu in proberen. Dan heb je nog gewoon je Windows met DirectX om in te gamen.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

VirtualBox is wel moordend als je je ergert aan lagere I/O prestaties. Zeker als je dat probeert op iets tragere hardware.

• BinaryRun
Om er maar even kort verder op in te gaan. Voorlopig ben ik niet van plan om op mijn vaste PC Ubuntu of enig andere distro te installeren.

Wel zit ik eraan te denken om dit eventueel op mijn laptop te doen, deze wordt eigenlijk toch niet voor gamen gebruikt. Maar meer voor word, PDF, email, internet, muziek etc.... ( schooldingen ). De laptop is een Toshiba Satallite Pro M30, 1.5 ghz, 512mb ram, 64MB video kaart.

Ik heb er aan zitten denken om er de netbook editie op te gooien, die ziet er namelijk wel leuk en lekker compact uit. Totdat ik bedacht dat een netbook en een notebook is anders is. 8)7

Zou ik hier anders een apart topic voor moeten openen ?

• Matis
  • Laatst online: 10:40

Matis

Rubber Rocket

Je kunt een netbook-editie prima op een notebook en/of desktop draaien. Alleen is de netbook-editie een stuk compacter en daardoor minder geschikt voor besturing met muis en toetsenbord.
Je kunt het altijd met een Live-CD proberen en kijken welke je het beste bevalt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Niet vergeten dat het gebruik van Linux meestal zorgt voor minder goeie batterijduur.

[ Voor 7% gewijzigd door RuddyMysterious op 17-02-2011 22:47 ]

• BinaryRun
DevilsProphet schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:47:
Niet vergeten dat het gebruik van Linux meestal zorgt voor minder goeie batterijduur.
Accu is toch al een beetje *****, gebruik hem bijna alleen op stroomnet. |:( In elk geval, mijn functietoetsen etc. lopen ook via windows drivers, dus dat is mogelijk ook een probleem. IVM backlight van het scherm. ( Of hoe je dat ook wilt noemen. )

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Qua drivers en dergelijke loopt linux meestal wél wat voor op Windows, dus de out-of-the-box ondersteuning voor véél dingen is superb. Als het dan niet direct werkt, dan kan het natuurlijk zijn dat je even moet klooien. Maar niks houdt je tegen om even te testen met een liveCD of een liveUSBstick. :)

• mcDavid
DevilsProphet schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:47:
out-of-the-box, is dat. Als je gaat optimaliseren met powertop kom je meestal juist een stuk hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
WriteUp schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:53:
[...]

Accu is toch al een beetje *****, gebruik hem bijna alleen op stroomnet. |:( In elk geval, mijn functietoetsen etc. lopen ook via windows drivers, dus dat is mogelijk ook een probleem. IVM backlight van het scherm. ( Of hoe je dat ook wilt noemen. )
Op mijn thinkpad T60p werken alle knoppen out-of-the-box, dus inderdaad gewoon even proberen met de live cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

mcDavid schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:36:
[...]

out-of-the-box, is dat. Als je gaat optimaliseren met powertop kom je meestal juist een stuk hoger uit.
Welja, maar Linux ondersteunt niet meteen de beste manier om warmte te verminderen en batterijduur te verlengen: undervolten. Daarvoor moet ik de source van de kernel gaan aanpassen met cryptische waarden, en zelf compilen. In Windows gebruik ik daar RMClock voor. =)

Edit: yiiikes, die tool ziet er precies geniaal uit. Ik heb hem nooit geprobeerd in de tijd dat ik nog linux gebruikte op mijn laptop. Ik zie het precies wel zitten, zo. =)

Edit2: http://www.linux-phc.org/ Ahaaaa. Mijn tijd om weer te linux'n komt blijkbaar nader.

[ Voor 21% gewijzigd door RuddyMysterious op 18-02-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
DevilsProphet schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:00:
Qua drivers en dergelijke loopt linux meestal wél wat voor op Windows, dus de out-of-the-box ondersteuning voor véél dingen is superb. Als het dan niet direct werkt, dan kan het natuurlijk zijn dat je even moet klooien. Maar niks houdt je tegen om even te testen met een liveCD of een liveUSBstick. :)
Ben nu allebij de versies aan het downloaden. Vanmiddag maar eens even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:36:
[...]

Ik merkte juist dat windows constant een hogere 'achtergrond' cpu-gebruik (en hd-gebruik) heeft. In mijn geval is mijn batterijduur dus direct verlengd na overstappen op ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:45:
[...]

Ik merkte juist dat windows constant een hogere 'achtergrond' cpu-gebruik (en hd-gebruik) heeft. In mijn geval is mijn batterijduur dus direct verlengd na overstappen op ubuntu.
Hangt volgens mij erg af van de hardware waar je op draait. Ik had een hele tijd een laptop met Athlon64 + ATi IGP + Broadcom wifi (met ndiswrapper driver), en die ging veel sneller door zijn accu heen dan in Windows. Geen idee of dat aan de ATi drivers of de Broadcom drivers lag, maar ik vermoed de eerste: de kant van de machine waar de videochip op het mobo zat werd veel warmer in Linux.

De nieuwe laptop, met allemaal Intel chips, doet hij het juist heel goed op de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Het schijnt algemeen bekend te zijn dat intel drivers voor linux heel goed zijn. Mijne is ook intel (video en wireless)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
"No required driver detected for Unity" Starting desktop edition :/. Heb ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
WriteUp schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:55:
"No required driver detected for Unity" Starting desktop edition :/. Heb ik weer.
Ja, moet je even de proprietary drivers van je videokaart installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
mcDavid schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:32:
[...]

Ja, moet je even de proprietary drivers van je videokaart installeren.
-_-, dat gaat ook lekker met live cd... wil wel eerst m'n Fn toesten enzo testen voordat ik de echte installatie doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
WriteUp schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:45:
[...]

-_-, dat gaat ook lekker met live cd... wil wel eerst m'n Fn toesten enzo testen voordat ik de echte installatie doe.
Hmm met een CD niet, als je een USB-stick hebt kan het wel gewoon geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:59:
[...]

Hmm met een CD niet, als je een USB-stick hebt kan het wel gewoon geloof ik.
Het kan met een live-CD ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
blaataaps schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:28:
[...]
Het kan met een live-CD ook gewoon.
Hoe dan? Voor zover ik weet moet je rebooten als je een hardwaredriver geïnstalleerd hebt... Of is X herstarten ook genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 09:43
Herstart van X is voldoende (ctrl-alt-backspace meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

mcDavid schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:30:
[...]

Hoe dan? Voor zover ik weet moet je rebooten als je een hardwaredriver geïnstalleerd hebt... Of is X herstarten ook genoeg?
Out of the box ACPI ?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 09:41

DizzyWeb

Ondertiteld

rvdven schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 01:30:
Herstart van X is voldoende (ctrl-alt-backspace meen ik)
Die toetsencombo is standaard uitgeschakeld in Ubuntu. "sudo restart gdm" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
DizzyWeb schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 01:47:
[...]

Die toetsencombo is standaard uitgeschakeld in Ubuntu. "sudo restart gdm" ofzo.
Kun je gemakkelijk weer aanzetten: voorkeuren -> toetsenbord -> indeling -> opties; daar "toetscombinatie om X-server af te breken" aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
mcDavid schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 01:55:
[...]

Kun je gemakkelijk weer aanzetten: voorkeuren -> toetsenbord -> indeling -> opties; daar "toetscombinatie om X-server af te breken" aanzetten
Het blijkt net dat de live cd uiteindelijk de desktop helemaal niet opened, ondanks dat de netbook live cd dat wel zei. Helaas kan ik dit dus ook niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik ben vanmorgen overgestapt van lucid naar maverick op mijn laptop. Wat een verschil in boottijd weer! karmic > lucid was al groot verschil, maar nu nog een keer zo een verschil...

Enige duffe was dat ik mijn home eerst opgeschoond heb voordat ik ging overzetten, en mijn mozilla profile heb weggegooid, met daarin mijn mozilla synckey en die wist ik dus niet meer... alle bladwijzers en wachtwoorden kwijt... Gelukkig heb ik mijn wachtwoorden ook in keepassx, maar al die lieve bladwijzers van de afgelopen tijd... snif... Na ja, ik beschouw het maar als een grote voorjaarsschoonmaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Ja ik kwam daar laatst ook achter. Ik had die synckkey gewoon als woord ingesteld, maar blijkbaar staan ze dat niet meer toe, en moet je hem nu kopieren uit de vorige installatie, anders is je sync onbruikbaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
MsG schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:18:
Ja ik kwam daar laatst ook achter. Ik had die synckkey gewoon als woord ingesteld, maar blijkbaar staan ze dat niet meer toe, en moet je hem nu kopieren uit de vorige installatie, anders is je sync onbruikbaar.
Shit ja zeg zo vervelend. Klojo's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Wat is een hedendaagse methode om die bullshit filesystem check fsck te verplaatsen naar een logische plek: het afsluiten?

Vroeger gebruikte ik AutoFsck maar da's nogal verouderd.

Dit is geen vraag, maar een verouderde tip. ;) Misschien heeft iemand de hedendaagse versie van die tip. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 21-02-2011 01:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 21:32
Waarom zou je dat willen? Die check bij het opstarten is juist bedoeld voor als je systeem crasht, zodat hij dan nog bestanden kan recoveren. Als je het bij het afsluiten gaat doen doet hij dat niet en heeft hij dus helemaal geen nut meer.

Als je van de periodieke check af wilt kan je dat instellen met dit commando:
Bash:
1
tune2fs -c <mount count> -i <periodic> <device>

Vervang <mount count> door om de hoeveel keer opstarten hij moet checken (0 voor nooit) en <periodic> voor om de hoeveel dagen hij moet checken (0 voor nooit).
Pagina: 1 ... 20 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!