Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:37
Virtualbox heeft wel een seamless mode. Maar in een VM zware applicaties gaan draaien werkt meestal toch net niet zo lekker als native. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:56

Zjemm

...

Tja ik heb Geen idee hoe dat performd en of dat lekker werkt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
WernerL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:29:
Leuk, neem je je laptop mee naar school, kom ik niet eens op het netwerk.
Wat is dat eduroam gare rommel zeg. Is daar ondertussen wel een werkende oplossing voor? Want wat ik met google vind werkt niet echt. :P

Hij vind het netwerk wel maar komt nooit verder dan de authentication terwijl ik er gisteren wel een paar keer op kwam, om vervolgens er na een minuut weer vanaf gegooid te worden.

Alles van ubuntu werkt perfect, maar dit is vervelend. :(
Dit is als het goed is gefixt. :D
Mijn laptop heeft een ralink RT2860 chipset en daar zit een bug in blijkbaar.
Deze is op te lossen door zelf de laatste versie van de driver te compilen en lekker nerdish enkele regels uit de sourcecode aan te passen. Dit vond ik op inet voor de mensen die dezelfde chip hebben:
just downloaded the v2.3 version of the driver BRANDNEW :O)

It still has the same issue.

To resolve you need to modify ./os/linux/config.mk. Set:

HAS_WPA_SUPPLICANT=y
...
HAS_NATIVE_WPA_SUPPLICANT_SUPPORT=y

and change the line in ./common/cmm_wpa.c from MIX_CYPHER_NOTUSE to:

WPA_MIX_PAIR_CYPHER FlexibleCipher = WPA_TKIPAES_WPA2_TKIPAES

sudo make
sudo make install
sudo ifconfig ra0 down
sudo rmmod rt2860sta
(maybe for safety also rename the ko file from /lib/modules/2.6.*/kernel/drivers/staging/rt2860 into .ko.dist to be sure its not used anymore)
sudo depmod -a (?? not sure if really needed but better to be sure :O)
sudo modeprobe rt2860sta
sudo ifconfig ra0 up
Ik kan het helaas pas testen in Januari want heb nu vakantie, ach arme ik :(
Maar ga er vanuit dat hij het nu gaat doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een nieuwe Ubuntu gebruiker meldt zich.

Gisteren een nieuwe Acer laptop gekocht en die avond meteen Ubuntu 10.10 geinstalleerd, Windows 7 niet eens aan aangehad :)

Moet zeggen dat het allemaal erg gelikt is en kan aardig m'n weg vinden. KTorrent, Nicotine, Firefox etc werkt allemaal prima.

Verbaasde mij dat alle hardware direct op een gloedje nieuwe moderne laptop meteen werkte. (Nouja wifi alleen dan niet maar was met een googletje opgelost)

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 20:05
mcDavid schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:32:
[...]

Waar gebruikt ze Photoshop voor dan? Hobby of professioneel?
Voor hobby moet je dr maar eens vertellen hoe GIMP werkt. Voor professioneel gebruik zou ik (advocaat van de duivel) toch de voorkeur geven om zo'n programma op het native OS te draaien.
Voor professioneel gebruik zou ik denk ik ook voor een native OS kiezen. Bovendien zou ik niet van OS switchen als het voor jou geen voordelen biedt. Het heeft namelijk geen zin om moeilijk te doen om Windows na te maken in Linux want dan kun je gewoon beter bij Windows blijven. :)

Ik ben natuurlijk het type die het beste van beide werelden wil hebben, dus heb ik een dual boot met Windows. Toch heb ik al een aantal week nauwelijks Windows geboot :) En nu ik Photoshop op Linux goed werkend heb, zal ik vrijwel nooit meer Windows hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Scheeve schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:21:
[...]

Voor professioneel gebruik zou ik denk ik ook voor een native OS kiezen. Bovendien zou ik niet van OS switchen als het voor jou geen voordelen biedt. Het heeft namelijk geen zin om moeilijk te doen om Windows na te maken in Linux want dan kun je gewoon beter bij Windows blijven. :)

Ik ben natuurlijk het type die het beste van beide werelden wil hebben, dus heb ik een dual boot met Windows. Toch heb ik al een aantal week nauwelijks Windows geboot :) En nu ik Photoshop op Linux goed werkend heb, zal ik vrijwel nooit meer Windows hoeven te gebruiken.
Mee eens. Overigens is Photoshop iets wat ik mis op ubuntu. Dat native uitbrengen zou een hele kleine markt best gelukkig maken denk ik. Met de gimp kan ik bijvoorbeeld niet overweg, alhoewel ik dit wel meermalen geprobeerd heb.

Kun je trouwesn een indicatie geven van de specs van de machine waarop photoshop draait? En hoe draait het ten opzichte van gewoon op een native OS? Heb je last van lag of stomme functies die niet 100% werken?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Voor de mensen die graag Photopshop en andere Adobe producten voor Linux willen hebben: Creative suite for Linux: an update [updated].
Dit is een vervolg op het verhaal dat al eerder geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vraagje:
Via simple scan kan een user scannen. Deze user kan ook scannen via een xming login via deze app. Als er via xming een andere gebruiker inlogt worden er geen scanner gevonden. Laatst genoemde heeft toegang tot dezelfde (en meer) groepen dan de eerst genoemde en is zelfs de user die kan sudo'en.
Makes no sense to me. In welke richting moet ik zoeken?

Fix:
Additional notes @ http://knol.google.com/k/...nner-on/3noo92ojj7hi0/10#
Misschien niet de beste werkwijze, maar goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 15-12-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:36

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Scheeve schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:21:
[...]

Er draait nu een gecrackte Windows 7 bij mijn vriendin. Die vertoont nogal wat kuren en ik heb geen zin om op zoek te gaan naar een werkende Win7 download en dan weer uren te moeten stoeien met cracks om het werkend te krijgen en te houden. (okee, dat zou ik net zo goed moeten om PS aan de praat te krijgen op Ubuntu)
Bovendien is mevrouw nogal een fanatieke linkse bomenknuffelaar en vindt ze het idee achter Ubuntu ook wel mooi. Als Photoshop zou werken, had ze het geen probleem gevonden om over te stappen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 12:06

SpaceK33z

Webdeveloper

Demoniac schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:31:
[...]
Er draait nu een gecrackte Windows 7 bij mijn vriendin. Die vertoont nogal wat kuren en ik heb geen zin om op zoek te gaan naar een werkende Win7 download en dan weer uren te moeten stoeien met cracks om het werkend te krijgen en te houden. (okee, dat zou ik net zo goed moeten om PS aan de praat te krijgen op Ubuntu)
Bovendien is mevrouw nogal een fanatieke linkse bomenknuffelaar en vindt ze het idee achter Ubuntu ook wel mooi. Als Photoshop zou werken, had ze het geen probleem gevonden om over te stappen.
Op de blog van himlims_ staat hoe je Photoshop op ubuntu kan zetten, dat is bij mij ook al gelukt op die manier.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
xabre16v schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:18:
Een nieuwe Ubuntu gebruiker meldt zich.

Gisteren een nieuwe Acer laptop gekocht en die avond meteen Ubuntu 10.10 geinstalleerd, Windows 7 niet eens aan aangehad :)

Moet zeggen dat het allemaal erg gelikt is en kan aardig m'n weg vinden. KTorrent, Nicotine, Firefox etc werkt allemaal prima.

Verbaasde mij dat alle hardware direct op een gloedje nieuwe moderne laptop meteen werkte. (Nouja wifi alleen dan niet maar was met een googletje opgelost)

Hehe zo ging dat bij mij ook. Alleen deed ik wel eerst windows vista starten. Dat eerste keer opstarten en configureren duurde langer dan het volledig installeren van ubuntu daarna.
Demoniac schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:31:
[...]
Naja als je 900 euro uitgeeft aan een tekenprogramma kan die 80 euro voor een besturingssysteem er ook nog wel bij, lijkt me...

[ Voor 33% gewijzigd door mcDavid op 16-12-2010 00:14 ]

• Scheeve
Khaine schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:18:
[...]

Kun je trouwesn een indicatie geven van de specs van de machine waarop photoshop draait? En hoe draait het ten opzichte van gewoon op een native OS? Heb je last van lag of stomme functies die niet 100% werken?
De specs van de machine zijn niet zo bijster interessant.
Intel(R) Core(TM)2 Duo T7300 @ 2.00GHz
2GB geheugen

Photoshop onder Wine presteert eigenlijk bijna als native, natuurlijk worden onder water de calls gewoon vertaald naar native calls wat uiteindelijk voor weinig overhead zorgt. Het nadeel van Linux is dat de rendering wat langzamer gaat af en toe, dus je hebt meer last van tearing(blame X11 server :P). Het op het scherm toveren van de graphics gaat dus langzamer, maar dat maakt voor het resultaat niets uit.

Enkele bugs waar ik tot dusver tegenaan ben gelopen:
  • Blur and sharpen tool werken niet
  • Clone stamp werkt de Alt key niet, dit komt door preferences in Ubuntu voor de action key
  • De interne tabbladen(geopende files) => de alt text(dus te lang hoveren met je aanwijzer op de tabblad geeft informatie weer) blijft hangen, dus ook als je het venster minimaliseert. Net zolang totdat Photoshop weer wordt afgesloten. Vrij irritant dus als je ondertussen andere applicaties wil gebruiken.
Nu schijnt Photoshop CS5 ook te werken, maar dan onder de nieuwere versies van Wine met minder afhankelijkheden van winetricks. Deze ga ik ergens dit weekend even proberen te installeren. Misschien werkt deze beter :)

• Demo

Demo

mcDavid schreef op donderdag 16 december 2010 @ 00:13:
Naja als je 900 euro uitgeeft aan een tekenprogramma kan die 80 euro voor een besturingssysteem er ook nog wel bij, lijkt me...
Of een cursus begrijpend lezen :+ Zoals ik zei, de illegale Windows is enigszins een non-argument omdat er uiteindelijk toch een gekraakte versie van Photoshop moet gaan draaien..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• mcDavid
Demoniac schreef op donderdag 16 december 2010 @ 01:52:
[...]
Of een cursus begrijpend lezen :+ Zoals ik zei, de illegale Windows is enigszins een non-argument omdat er uiteindelijk toch een gekraakte versie van Photoshop moet gaan draaien..
Mja zo om kun je ook beredeneren.

Maar als ze toch "linkse boomknuffelaar" is, kun je dan geen beroep op dr geweten doen door flink op dr in te praten dat ze een product van 900 euro op een "criminele" manier aan het gebruiken is? :P

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
Leuk topic, bevat veel informatie en kan iedereen helpen Ubuntu te gaan gebruiken.

Ikzelf gebruik het nu ongeveer een jaartje en ik ben volledig overtuigd. Als ik eventjes trerug op een Windows installatie moet, dan kan ik daar niet meer aan wennen en erger ik me dood aan kleine dingen...

Ook heb mijn ouders opweg geholpen, het enige dat zij doen is beetje surfen ed. Nu hebben ze daar een super snelle computer voor zonder onderhoud.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Niet getreurd trouwens, als the G.I.M.P. 2.8 eindelijk gelanceerd wordt, dan zit die hele GUI eindelijk ook in een enkel venster en werkt het al iets properder zoals PS dat doet. Dit is iets waar ik mij nog ZEER ERG HARD aan kan storen bij de huidige 2.6 tak.

• mcDavid
DevilsProphet schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:02:
Niet getreurd trouwens, als the G.I.M.P. 2.8 eindelijk gelanceerd wordt, dan zit die hele GUI eindelijk ook in een enkel venster en werkt het al iets properder zoals PS dat doet. Dit is iets waar ik mij nog ZEER ERG HARD aan kan storen bij de huidige 2.6 tak.
Hoe lang zijn ze daar nou al mee bezig? Ik hoor er verrekte weinig nieuws over. 't zou wel een flinke vooruitgang zijn inderdaad.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Als je geen eurootjes over hebt moet je maar lekker gaan GIMPen ipv Photoshoppen vind ik. :Y)

Heeft iemand een legale Photoshop al geprobeert op Wine? Ik ben zo bang dat je 'm activeert, reboot, activatie weg, maar wel je activatie op de Adobe server in gebruik is. Kan je weer bellen en uitgescholden worden dat CS niet voor Linux bedoeld is. :')

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
mcDavid schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:26:
[...]

Mja zo om kun je ook beredeneren.

Maar als ze toch "linkse boomknuffelaar" is, kun je dan geen beroep op dr geweten doen door flink op dr in te praten dat ze een product van 900 euro op een "criminele" manier aan het gebruiken is? :P
"linkse boomknuffelaars" zijn vaak nogal selectief in hun principes ;) .

• WernerL
DevilsProphet schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:02:
Echt? Eindelijk ! Persoonlijk vind ik Gimp wel een aardig pakket wat ik regelmatig gebruik zonder al teveel frustraties. Maar 3 losse vensters is wel gewoon lelijk en vervelend.

Ik kan nu al niet wachten op Gimp2.8 :P

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:53
Nouja, gelukkig heeft iedere volwassen desktop/windowmanager gewoon meerdere workspaces en zet je gewoon gimp op z'n eigen workspace neer

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Scheeve
Sando schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:34:
Als je geen eurootjes over hebt moet je maar lekker gaan GIMPen ipv Photoshoppen vind ik. :Y)

Heeft iemand een legale Photoshop al geprobeert op Wine? Ik ben zo bang dat je 'm activeert, reboot, activatie weg, maar wel je activatie op de Adobe server in gebruik is. Kan je weer bellen en uitgescholden worden dat CS niet voor Linux bedoeld is. :')
Ik zou dit ook niet proberen, als je een legale key hebt zou ik lekker proberen met een illegale key deze op Wine aan de praat te krijgen. Het risico dat het fout gaat is meestal groter dan dat het goed gaat. Bovendien hoef je je wat mij betreft niet 'schuldig' te voelen als je een illegale versie van een programma gebruikt terwijl je in het bezit bent van de legale versie. :)

Ik heb toevallig net Photoshop CS5 portable getest en alles werkt hier ook, behalve de scripts zoals 'automate'. Die zijn waarschijnlijk weggelaten door de maker van de 'portable' variant. ;)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:32
Scheeve schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:54:
Ik gebruik Ubuntu 10.10 nu alweer een paar weekjes nadat ik was overgestapt van Windows en het bevalt me uitstekend! Het is me gelukt een Desktop omgeving te maken die me zowel functioneel als esthetisch kan behagen.
Iets anders wat me vandaag is gelukt is het aan de praat krijgen van Photoshop CS4, iets wat blijkbaar veel mensen ervan weerhoudt om over te stappen.
Voor de mensen die het niet geloven heb ik even een screenshot toegevoegd.
[afbeelding]
Thanks, heb photoshop cs4 ook aan de praat nu :)

Nice theme btw, welke is dat?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Scheeve
Turismo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:28:
[...]

Thanks, heb photoshop cs4 ook aan de praat nu :)

Nice theme btw, welke is dat?
Goed om te horen! De theme heet Orta :)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
the gimp is ontzettend prima. gewend zijn aan photoshop is heel begrijpelijk maar opcyoutube zijn zoveel gimptut's dat je met een paar nadoen zo gewend bent. tenzij je al jarenlang dag in dag uit photoshop hebt gebruikt maar dat heb je ook moeten leren...

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:32
Scheeve schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:35:
[...]

Goed om te horen! De theme heet Orta :)
cool, thanks.
PSD bestanden openen werkt nog niet, heb je daar toevallig nog een oplossing voor gevonden?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:25:
the gimp is ontzettend prima. gewend zijn aan photoshop is heel begrijpelijk maar opcyoutube zijn zoveel gimptut's dat je met een paar nadoen zo gewend bent. tenzij je al jarenlang dag in dag uit photoshop hebt gebruikt maar dat heb je ook moeten leren...
Ik vind photoshop op veel vlakken wel veel intuïtiever.
Ik gebruik ook gimp hoor, gezien ik geen illegale/niet geactiveerde software meer gebruik, maar wat betreft valt er best wat te leren van photoshop.
Veel dingen moeten erg omslachtig of gaan minder handig.

• Freeaqingme
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:03:
[...]
Ik werk nu een jaar of 5 op Ubuntu, en gebruik zodoende uitsluitend The Gimp. En ik heb precies 't zelfde als jij: de keren dat ik photoshop gebruik lukt 't allemaal wel, alleen vind ik 't allemaal erg omslachtig en gaat minder handig. Zal dus ongetwijfeld ook een stukje gewenning zijn...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Scheeve
Turismo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:52:
[...]

cool, thanks.
PSD bestanden openen werkt nog niet, heb je daar toevallig nog een oplossing voor gevonden?
Dat werkt prima hier. Krijg je een error? Zo ja, welke?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:03:
[...]
Ik vind photoshop op veel vlakken wel veel intuïtiever.
Ik gebruik ook gimp hoor, gezien ik geen illegale/niet geactiveerde software meer gebruik, maar wat betreft valt er best wat te leren van photoshop.
Ik heb jaren photoshop gebruikt, wist niet eens dat de gimp bestond, tig tutorials gevolgd en kon er flink mee werken/creeeren, totdat ik me ging irriteren aan dat ik steeds op zoek moest naar cracks enzo. Toen maar eens wat alternatieven geprobeerd. En bij de Gimp had ik gelijk zoiets van, lelijk! En waar zit dit en waar zit dat, zoekende naar een functie van photoshop. Dus daar ook maar ff wat tutorials tegenaan geslingerd.

En na een poosje weet je niet beter meer. Ik ben zelfs gewend geraakt aan de losse vensters. Dingen gaan anders, maar omslachtiger? Kijk eens wat photoshop tutorials zou ik zeggen. En daarna wat Gimp tutorials. Het is even omslachtig of straightforward, het is alleen iets anders. Als je weet waar wat zit dan is het heel normaal.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Mar2zz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:38:
[...]

Ik heb jaren photoshop gebruikt, wist niet eens dat de gimp bestond, tig tutorials gevolgd en kon er flink mee werken/creeeren, totdat ik me ging irriteren aan dat ik steeds op zoek moest naar cracks enzo. Toen maar eens wat alternatieven geprobeerd. En bij de Gimp had ik gelijk zoiets van, lelijk! En waar zit dit en waar zit dat, zoekende naar een functie van photoshop. Dus daar ook maar ff wat tutorials tegenaan geslingerd.

En na een poosje weet je niet beter meer. Ik ben zelfs gewend geraakt aan de losse vensters. Dingen gaan anders, maar omslachtiger? Kijk eens wat photoshop tutorials zou ik zeggen. En daarna wat Gimp tutorials. Het is even omslachtig of straightforward, het is alleen iets anders. Als je weet waar wat zit dan is het heel normaal.
Helemaal eens. Het is gewoon een klein leerproces. Heb het al wel eerder gepost, maar pak eens Gimp for Dummies erbij en binnen drie kwartier weet je precies hoe die dingetjes werken die je gewend was in Photoshop.
Lollig is ook wel dat de alom bejubelde Content Aware Fill blijkbaar al veel langer in Gimp bestond. Het heet Resynthesizer maar wordt helaas niet meer bijgehouden... (geloof ik) Ik ben in ieder geval aan deze tool verlingerd geraakt.

Maar goed, dit gaat over Ubuntu geloof ik ;) Sinds een maandje of twee nu Jolicloud op mijn netbook (Ubuntu-based) na twee jaar de netbookremix. Jolicloud is een soort van sneek peak in de toekomst. Volgens mij (maar dat kan ik niet bevestigen) is het een soort van Chrome OS alleen dan gebouwd rondom Chromium. De youtube filmpjes over Chrome OS lijken er iig. verdacht veel op. En met de altijd maar weer simpel koppelbare /home dir blijft experimenteren natuurlijk een eitje :)

Ben erg benieuwd hoe dat hele Unity-gedoe zich zal gaan ontwikkelen. Ik heb bij de netbook remixjes eigenlijk nooit last gehad met het integreren van applicaties die meer op Gnome gericht zijn. Ziet er prima uit over het algemeen.

Het enige wat ik graag zou zien in al die netbook-osjes is Zoom Desktop. Super makkelijk in te stellen via de Simple Compiz Config Manager (gewoon via het softwarecentrum te halen voor wie dat nog niet doorhad ;) ) Sowieso ook heel handig op je gewone desktop als iets weer te klein is (scheelt weer naar voren buigen). Maar bij Jolicloud krijg ik het niet aan de praat en bij de netbook remix moet je eerst compiz nog installeren (wat bij mijn oude eee 901 geen enkel merkbaar performance-verlies geeft) ,
Daarnaast, wat al door Freeaqingme in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11" gezegd werd, multiple desktops is voor een beetje DTP-werk toch wel echt superrelaxed (misschien kan dat tegenwoordig ook wel in Windows trouwens, vroeger moest dat via grafische kaart drivers afaik).

En om de loftrompet voor vandaag even af te sluiten: superfijn dat er weer een gezellige Humble Indie Bundle is met veel te verlavende simpele spelletjes....

De eventueel negatieve dingen laat ik lekker in de kast staan voor vandaag. Zoals die toch vrij standaard linksys wifi USB-stick die wat command line skills betreft, of beter: kunnen lezen en dan naar de command line kunnen copy/pasten...

:)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 19:01
Bedoel je dat je niet weet hoe je naar de commandline moet copy-pasten? Dat is control-shift-v ipv control-v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Lol, nee. Dat je feitelijk geen skills nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Weet iemand hier een alternatief voor notepad++ wat ik onder windows altijd gebruikte? Geen Vi(m) grappen aub. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:04:
Weet iemand hier een alternatief voor notepad++ wat ik onder windows altijd gebruikte? Geen Vi(m) grappen aub. :P
Geany lees ik goede dingen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
pjlgt schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:41:
[...]

Geany lees ik goede dingen over...
Dit kan ik bevestigen, echt de beste editor voor de mensen die niet met vim willen werken!
En na een tijdje wennen vind ik deze zelfs beter dan notepad++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik gebruik ook geany inderdaad, maar ik blijf het jammer vinden dat NP++ niet native op linux draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEkill
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik gebruik altijd Gedit het zit standaard in Ubuntu en het werkt volgens mij hetzelfde en het ziet er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
Ik vond zelf Kate altijd lekker werken toen ik nog KDE draaide. Nu ik Gnome heb dacht ik klaar te zijn met Gedit, alleen bevat deze standaard minder extra's dan Kate. Nu kun je die extra's er wel bij krijgen d.m.v. plugins, maar het staat niet allemaal op even logische locaties. Nu ben ik vooral aan het developen in Geany en dat bevalt uitstekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En opeens werkt het natuurlijk niet meer......goodbye Simple Scan, hello XSane frontend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Scheeve schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:27:
Ik vond zelf Kate altijd lekker werken toen ik nog KDE draaide. Nu ik Gnome heb dacht ik klaar te zijn met Gedit, alleen bevat deze standaard minder extra's dan Kate. Nu kun je die extra's er wel bij krijgen d.m.v. plugins, maar het staat niet allemaal op even logische locaties. Nu ben ik vooral aan het developen in Geany en dat bevalt uitstekend! :)
Net zoals Kate een uitbreiding is op de standaard KDE-notepad kwrite, is geany een uitbreiding op de standaard Gnome-notepad gedit. Het is dus logisch dat geany meer je ding is als je kate gewoon was. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb nu een 2 weken ubuntu (eerst multi boot met win7 nu alleen nog maar ubuntu) en bevalt me zeer goed.

Heb nu alleen een vraagje :)
Als ik een programma opstart veranderd mijn muis cursor niet naar bv. een draaien rondje, hij blijft dus gewoon de normale muis aanwijzer geven, dit is soms lastig want je kunt dan niet zien als een programma al gestart is, kun je dit ook wijzigen in ubuntu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
...Dat doet'ie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
letatcest schreef op donderdag 16 december 2010 @ 23:51:
[...]
Lollig is ook wel dat de alom bejubelde Content Aware Fill blijkbaar al veel langer in Gimp bestond. Het heet Resynthesizer maar wordt helaas niet meer bijgehouden... (geloof ik) Ik ben in ieder geval aan deze tool verlingerd geraakt.
Ik wilde in April (toen was het toch hot?) ook graag Resynthesizer in de neus van alle Content Aware fanboys drukken, maar eerlijk is gewoon eerlijk, die Resynth is matig ook met een kwartier opties-tweak-trial-and-error, en de Content Aware Fill is bijna altijd goed met alleen een klik.

Hier zelf geprobeert:

Original
Content Aware vs. Resynthesizer - original

Resynthesizer
Content Aware vs. Resynthesizer - GIMP

Content Aware Fill
Content Aware vs. Resynthesizer - Photoshop

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wut :') _!

[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 17-12-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sta je daar keihard te dubsteppen, zie je dat de DJ een bordje "Sorry, windows 7 is nog steeds KUT!" op zijn laptop heeft geplakt! :D

Daar moest natuurlijk een Ubuntu sticker bij. Later misschien een foto :P

-edit- als je héél goed kijkt kun je het zien... telefooncamera uit 1928...
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/200/web/Afb020.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door mcDavid op 18-12-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Sando schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:48:
[...]

Ik wilde in April (toen was het toch hot?) ook graag Resynthesizer in de neus van alle Content Aware fanboys drukken, maar eerlijk is gewoon eerlijk, die Resynth is matig ook met een kwartier opties-tweak-trial-and-error, en de Content Aware Fill is bijna altijd goed met alleen een klik.

Hier zelf geprobeert:

Original
[afbeelding]

Resynthesizer
[afbeelding]

Content Aware Fill
[afbeelding]
Lol. Ik zette er ook bij dat het helaas niet meer bijgehouden wordt... Ik gebruik het meestal voor wat kleinere stukjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 13:24
Zojuist ook 10.10 geinstalleerd.
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Eigenlijk wil ik over van 10.10 32bits naar 64bits...
Maar dit schijnt niet in 1x te kunnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 09:20
TripleQ schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:50:
Eigenlijk wil ik over van 10.10 32bits naar 64bits...
Maar dit schijnt niet in 1x te kunnen :(
Re-install :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja...zit helaas niks anders op denk ik...
Naja goeie backups maken van me home-directory dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
Vergeet niet alle .xxxxxxx (hidden) files ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Gister een poging gedaan tot Kubuntu 10.10 64bit te installeren, maar god wilde dat blijkbaar echt niet na drie verschillende USBsticks geprobeerd te hebben lukt het nog niet. Nu 32 bit deed het wel gewoon, maar Kubuntu heeft mij nog steeds niet helemaal overtuigt in vergelijk met Ubuntu....

edit: Moet Kubuntu wel mee geven dat screen brightness hier wel werkt...

[ Voor 11% gewijzigd door Icyzer op 19-12-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
citruspers schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:27:
Vergeet niet alle .xxxxxxx (hidden) files ;)
thx voor de tip!
Heb er nu alleen nog even geen tijd voor, en volgend weekend is het kerstmis.
Maar even uitstellen tot volgend jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

knakworst

Get more sats!

pssst: Het is ubuntu hoor, installatie kost maar een halfuurtje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 15:16

Xanax959

relax...

Ik heb een mooie dell D830 laptop gekocht via v&a, ubuntu 10.10 64bit op een cdtje gebrand, geïnstalleerd en alles werkt prima :)
Zelfs hibernate lijkt te werken, nooit goed aan de gang gekregen met mijn C810 en nvidia driver.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
knakworst schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:58:
pssst: Het is ubuntu hoor, installatie kost maar een halfuurtje O-)
Een half uur? :o Sodeju wat doe jij er lang over dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

mcDavid schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:22:
[...]

Een half uur? :o Sodeju wat doe jij er lang over dan!
Alle repositories aanzetten, alle software installeren en toevoegen en persoonlijke voorkeuren instellen hoort er ook bij :Y Daarom duurt een Windows installatie ook een maand.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sebazzz schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:59:
[...]

Alle repositories aanzetten, alle software installeren en toevoegen en persoonlijke voorkeuren instellen hoort er ook bij :Y Daarom duurt een Windows installatie ook een maand.
oh dan heb ik 3 kwartier tot een uur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Pff, we zijn toch tweakers :Y) Python/bash scriptje bouwen en automatiseren die hap. Ok, van tevoren wat meer werk, en gezien de ruwe weg van Ubuntu in de toekomst niet iets wat je nog jaren kan gebruiken, maar wel awesome d:)b

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:00
Ik ben overgestapt! Heb van het weekend op mijn netbook (aspire one 531h N280) en laptop (aspire 5672Bwlmi) Ubuntu 10.10 geinstalleerd. Loopt uit de kunst! Gebruik chrome voor internet en thunderbird voor gmail inclusief calander. Hier kon ik bij outlook enkel van dromen! Enige wat me nog rest in een digitaal uitvoerformaat van 24bit/96khz, dat kon je bij windows dan wel weer makkelijk instellen. Hier dus nog naar op zoek. Verder enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
Ik ben ook volledig over nu :) heb een lange tijd dual-boot Win7/Ubuntu gedraaid, maar toen W7 na de zoveelste keer crashte (bluescreen) na een install van een pakket had ik helemaal gehad en heb ik mn systeem gewist met het beste programma welke M$ ooit heeft geschreven: delpart.exe. ;)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb even een vraag.
Ik sta op het punt om Kubuntu te gaan installeren naast Win7x64
Win7 wil ik blijven gebruiken voor gamen, Kubuntu voor de rest.

Nu kan je kubuntu in x64 en x86 downloaden.
Is er een reden om NIET de 64bit versie te pakken??

verder nog....
Gewoon partitie á ±100GB formateren naar EXT4? en de rest van de 2.nogwat TB als NTFS houden?
Is er een mogelijkheid om bit-perfect geluid te streamen over de HDMI via m'n Nvidia GT220?

[ Voor 11% gewijzigd door HellStorm666 op 20-12-2010 17:34 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
HellStorm666 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:33:
Ja, die reden is er (net zoals er redenen zijn om niet voor 32bit te gaan). Zijn die relevant genoeg? Nee, imho niet. 1 van die redenen is bijvoorbeeld dat niet van alle software een 64-bit versie beschikbaar is. Alleen in 't geval van ubuntu is vrijwel alle software 64-bit.
HellStorm666 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:33:Gewoon partitie á ±100GB formateren naar EXT4? en de rest van de 2.nogwat TB als NTFS houden?
ik zou de hele 2Tb formatteren en aan linux toewijzen, maar kan me voorstellen dat je dat vooralsnog geen puik plan vindt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
LOL,
Wat trof ik zojuist aan in mijn kerstpakket....

http://folk.uio.no/hpv/linuxtoons/ubuntu-cola.jpg (foto niet van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Jullie hebben een HP laptop in je kerspakket zitten? Ik zou liever een Thinkpad gehad hebben. Wel cool dat ze ubuntu op die laptop hebben gezet. Oh, en pas op voor die cola, als je die knoeit over je laptop is het zonde... >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Freeaqingme op 20-12-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Freeaqingme schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:40:
Jullie hebben een HP laptop in je kerspakket zitten? Ik zou liever een Thinkpad gehad hebben. Wel cool dat ze ubuntu op die laptop hebben gezet. Oh, en pas op voor die cola, als je die knoeit over je laptop is het zonde... >:)
Zeker de lolligste thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
TripleQ schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:58:
[...]

Ja...zit helaas niks anders op denk ik...
Naja goeie backups maken van me home-directory dan maar!
Kan je tijdens de installatie van *buntu64 niet gewoon probleemloos je /home van *buntu32 aanwijzen?

offtopic:
(Hoe zit het eigenlijk met Win32 apps onder 64 bit *buntu? (Wine x64))

[ Voor 67% gewijzigd door Sando op 20-12-2010 19:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

DizzyWeb

Ondertiteld

Sando schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:58:
[...]

Kan je tijdens de installatie van *buntu64 niet gewoon probleemloos je /home van *buntu32 aanwijzen?

offtopic:
Alleen als je /home op een aparte partitie staat natuurlijk.

En Win32 apps werken prima onder 64bit Ubuntu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sando schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:58:
[...]

offtopic:
Ik heb even een vraag.
Ik sta op het punt om Kubuntu te gaan installeren naast Win7x64
Win7 wil ik blijven gebruiken voor gamen, Kubuntu voor de rest.

Ik ben recent overgestapt naar 64 bit en het werkt prima. /home partitie doet het ook nog prima. Ben tot nu toe geen enkel nadeel tegengekomen maar 't lijkt wel flink sneller te werken.
verder nog....
Gewoon partitie á ±100GB formateren naar EXT4? en de rest van de 2.nogwat TB als NTFS houden?
Is er een mogelijkheid om bit-perfect geluid te streamen over de HDMI via m'n Nvidia GT220?
Je hebt altijd minimaal 2 partities nodig voor een ubuntu installatie: een installatiepartitie en een swap partitie. Die swap-partitie maak je zo groot als je interne geheugen (dit is je wisselbestand), de installatie minstens een GB of 15, geformatteerd als EXT4, aangehecht op "/".
Het is alleen verstandig om een extra EXT4-partitie te maken aagehecht op "/home". Dat is namelijk de plek waar alle userdata in staat. Zoals je documenten en de instellingen van programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Freeaqingme schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:41:
[...]
1 van die redenen is bijvoorbeeld dat niet van alle software een 64-bit versie beschikbaar is. Alleen in 't geval van ubuntu is vrijwel alle software 64-bit.
Is dat een probleem? Je kan alsnog 32-bit libs installeren en 32-bit software zal prima draaien. Of je compileert het handmatig naar 64-bit, indien het lukt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
Freeaqingme schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:41:
[...]

Ja, die reden is er (net zoals er redenen zijn om niet voor 32bit te gaan). Zijn die relevant genoeg? Nee, imho niet. 1 van die redenen is bijvoorbeeld dat niet van alle software een 64-bit versie beschikbaar is. Alleen in 't geval van ubuntu is vrijwel alle software 64-bit.
[...]
Ik draai ook op 64bit en tot op heden nog geen problemen ondervonden (ook niet met oudere software).
Voor mn gevoel draait het inderdaad allemaal wat sneller :)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wie kan mij iets vertellen over Ubuntu 10.10 in combinatie met een SSD? Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht (Athlon P320, 4gb ddr3, ati hd4250), nu wil in hier in een OCZ Vertex2 schijf in doen.

Ik lees alleen nogal wat tegenstrijdige verhalen, geen ext3 of ext4 want deze schrijven om de 30 seconden journals en daarvan gaat je schijf snel naar de knoppen, andere sites beweren dat het wel meevalt en je rustig ext3 of ext4 kan doen.

Zelf zat ik te denken aan ext2 en linux swap uit. (4gb intern lijkt me zat voor wat offce/internet gebruik en af en toe een licht spelletje).

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
xabre16v schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:46:
Wie kan mij iets vertellen over Ubuntu 10.10 in combinatie met een SSD? [...]
Dat is niet specifiek Ubuntu gebonden, dus je kunt de informatie hier vinden: SSD's en Linux: tips en trucs

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

OK... nu dus Kubuntu 10.10 x64 geinstalleerd, en samen met Windows 7 x64 draaiende.
Met EasyBCD een bootmenu gemaakt....

Nu heb ik nog een aantal vragen:

1. In EasyBCD staan 2 entry's vermeld, zoals hoort... Kubuntu op 1 als default, win7 op 2 als extra
- echter.... in de bootloader zelf.. staat 2x kubuntu en 1x win7... hoe kan dit?? en hoe haal ik er een weg?

2. Ik heb 2 graka's in m'n PC (niet via SLI-brug aangesloten)
- Graka 1 = Nvidia 9800GTX+ met 2 monitoren
- Graka 2 = Nvidia GT220 met Onkyo reciever via HDMI (Onkyo zit weer op TV, dus wordt in win7 gezien als 1 beeld en audio bestemming).
... Hoe kan ik de Onkyo gebruiken in Kubuntu? de 2 monitoren werken wel... maar k krijg al geen geluid uit de Onkyo. Moet ik hier iets speciaals voor doen? (heb Nvidia X server ding al geinstalleerd en ingesteld)

2. b. De Onkyo wil ik via bitperfect streaming van geluid voorzien.. Hoe kan dit in Kubuntu? (geluid gaat dus via HDMI op de GT220)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:32
TripleQ schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:52:
LOL,
Wat trof ik zojuist aan in mijn kerstpakket....

http://folk.uio.no/hpv/linuxtoons/ubuntu-cola.jpg (foto niet van mij
Da's nog niks, wij hebben hier een ubuntu wijntje staan :)
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/6986/imag0646.jpg

(foto wel van mij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
2 korte vragen, zonde om een nieuw topic voor te openen. Ben recent overgestapt naar Ubuntu 10.10 desktop.

1. Hoe zet in een beeldscherm neer als Primary? Heb via DVI een 19inch tft aangesloten op m'n laptop. Wil dat de DVI als primary staat, en laptop secondary. Het het nu opgelost door de balken te verslepen van de laptop naar mijn DVI scherm, maar nu openen bepaalde programma's op de laptop, dus moet ik ze verslepen.

2. In windows verzond ik al mijn geluid via spdif op 24bit/192khz. Waar kan ik dit in linux instellen, mis toch wel een stukje diepte in de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Laatst online: 13:32
voor 1: aangenomen dat je gebruik maakt van desktop-effects (desktop compositing), dan kun je compizconfig-settings-manager installeren, dan onder het kopje 'place windows' kun je opgeven waar je wilt dat nieuwe schermen openen ('Use output device with pointer' zou ik dan kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

knakworst

Get more sats!

Visitor.q schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:38:
[...]
Da's nog niks, wij hebben hier een ubuntu wijntje staan :)
[afbeelding]

(foto wel van mij ;))
Portugal??? Nu val je door de mand... Ubuntu wijn moet wel uit Zuid Afrika komen he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje in ubuntu kan ik het apestaartje niet meer gebruiken (@) weet iemand hoe het komt en hoe op te lossen? btw alle andere toetsen die je zoals @ moet bereiken werken ook niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Visitor.q schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:44:
voor 1: aangenomen dat je gebruik maakt van desktop-effects (desktop compositing), dan kun je compizconfig-settings-manager installeren, dan onder het kopje 'place windows' kun je opgeven waar je wilt dat nieuwe schermen openen ('Use output device with pointer' zou ik dan kiezen)
Heel vriendelijk dank, het werkt inderdaad. Maar na opnieuw opstarten reageert de pc opeens erg vreemd. Wanneer ik hem met 2 schermen aan opstart, en blijven animaties hangen en zichtbaar op de schermen en het verdwijnt pas als je er een programma overheen laadt. Verder begon het laptopscherm net opeens allemaal ruis te vertonen, net of je je tv niet goed aan de coax hebt hangen. Wanneer ik overschakel naar 1 scherm, is het weer prima. Ik vrees dat ik het zo moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 10:40

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:35:
Een vraagje in ubuntu kan ik het apestaartje niet meer gebruiken (@) weet iemand hoe het komt en hoe op te lossen? btw alle andere toetsen die je zoals @ moet bereiken werken ook niet :s
Is je shifttoets stuk?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:35:
Je shift doet het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

vanWalsum schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:35:
1. Hoe zet in een beeldscherm neer als Primary?
Dat kan in ieder geval via de commandline met
xrandr --output <EXTERNE OUTPUT> --primary

Waar je dus de naam van de externe output (iets als DVI-0 oid, zie de output van xrandr zonder argumenten) invult.

Helaas kan dit - voor zover ik weet - niet via een grafische manier zoals de Monitors Preferences.
De manier die ik gaf is ook tijdelijk voor de sessie; permanent maken kan eventueel door het in xorg.conf op te nemen.
vanWalsum schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:44:
Heel vriendelijk dank, het werkt inderdaad. Maar na opnieuw opstarten reageert de pc opeens erg vreemd. Wanneer ik hem met 2 schermen aan opstart, en blijven animaties hangen en zichtbaar op de schermen en het verdwijnt pas als je er een programma overheen laadt. Verder begon het laptopscherm net opeens allemaal ruis te vertonen, net of je je tv niet goed aan de coax hebt hangen. Wanneer ik overschakel naar 1 scherm, is het weer prima. Ik vrees dat ik het zo moet houden.
Dat moet echt wel kunnen werken hoor ;)
Maar als je dat wil proberen op te lossen kun je daar beter een eigen topic voor openen (als je dat doet, vermeld dan meteen welke videokaart je hebt en welke driver je gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
deadinspace schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:58:
[...]

Waar je dus de naam van de externe output (iets als DVI-0 oid, zie de output van xrandr zonder argumenten) invult.

Helaas kan dit - voor zover ik weet - niet via een grafische manier zoals de Monitors Preferences.
De manier die ik gaf is ook tijdelijk voor de sessie; permanent maken kan eventueel door het in xorg.conf op te nemen.

[...]

Maar als je dat wil proberen op te lossen kun je daar beter een eigen topic voor openen (als je dat doet, vermeld dan meteen welke videokaart je hebt en welke driver je gebruikt).
Bedankt! Helaas blijft het laptop scherm af en toe artifacts vertonen. Ik gebruik de standaard driver, niks aan gedaan zegmaar. Ik ga eerst even zelf opzoek, misschien dat ik wat kan vinden via google, want flash prestaties in google chrome zijn ook ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
deadinspace schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:58:
[...]

[...]

Met de Nvidia settings manager kun je dat wel instellen. Alleen soms pikt'ie het op één of andere manier niet op, als je het vinkje aanklikt...

Verwijderd

nee heb een 100% werkend toetsenbord aangesloten en het werkte ook niet? :?

• vanWalsum
mcDavid schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:16:
[...]

Met de Nvidia settings manager kun je dat wel instellen. Alleen soms pikt'ie het op één of andere manier niet op, als je het vinkje aanklikt...
Net iets fijns ontdekt. Ik de volgende distributie van Ubuntu komen als het goed is de Gallium 3D drivers, stukje meer performance. KLIK Hier staat hoe je ze kan installeren. De mesa-utils heb ik via synaptic pakketbeheer geïnstalleerd. Nu kan ik opeens wél prima flash dingen afdraaien via internet, en hd films kijken zonder gestotter.

Succes!

• rockmanz
  • Niet online
vanWalsum schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:13:
[...]

Net iets fijns ontdekt. Ik de volgende distributie van Ubuntu komen als het goed is de Gallium 3D drivers, stukje meer performance. KLIK Hier staat hoe je ze kan installeren. De mesa-utils heb ik via synaptic pakketbeheer geïnstalleerd. Nu kan ik opeens wél prima flash dingen afdraaien via internet, en hd films kijken zonder gestotter.

Succes!
De xorg-edgers ppa is inderdaad een goede toevoeging. Zelf kan ik met mijn hd5xxx eindelijk compositing aanzetten samen met kms, zalig :) Overigens las ik wel ergens dat het handig is om de 2.6.36 of 37 kernel te draaien voor wat extra opengl performance. Ik draai nu al een dagje deze experimentele software maar ben nog geen noemenswaardige problemen tegengekomen. Overigens moet je geen opengl performance wonderen verwachten maar compositing werkt hier in ieder geval vlekkeloos icm software als XBMC.

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:06
Iemand een idee om in Ubuntu 11.04 de Unity ''layout'' (of hoe noem je dat) aan de praat te krijgen met mijn Ati 4670? Heb wat gezocht op internet waar ik lees dat er bepaalde drivers nodig zijn die dit ondersteunen/aankunnen. Ik heb echter geen idee welke drivers dat zijn, laat staan waar ik ze vandaan moet halen en ik ze moet installeren.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Wow, vandaag de hele dag bezig geweest om mijn Win7/Ubuntu 10.04 dualboot aan de gang te krijgen :)

Had het eerst met 10.10 geprobeerd, maar daar kreeg ik mijn ATI drivers onder geen mogelijkheid aan de gang. Op 10.04 ging het niet makkelijk, maar het is gelukt! :D

Dingen die moesten werken:

Dual-display
Dual-boot (Ubuntu default)
Shared storage (auto-mount) met mijn andere NTFS schijven.
Mooi thema

Dingen die me nog tegenvallen:

Stom watermerk van "AMD Unsupported Hardware"

Maar dat komt wel met de volgende driver update van de drivers :)

Maar nu, I'm loving it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Unity en Gnome-shell eens bekeken, moet toch toegeven dat ik toch meer neig naar de Unity interface, voelt allemaal net wat lekkerder aan. Nu met veel geprobeer is mijn install een zooitje geworden, dus straks even reinstall. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Laatst online: 03-07 17:03
Net ubuntu netbook edition geinstaleerd op mijn eeepc, maar echt wat is dat Unity kut. Het lagt, het is traag, je moet manual naar applicaties zoeken omdat ze niet meer in categorieen staan soms. Echt vreselijk.

Hoe hoger het versie nummer van ubuntu hoe slechter het wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
hipy schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:03:
Net ubuntu netbook edition geinstaleerd op mijn eeepc, maar echt wat is dat Unity kut. Het lagt, het is traag, je moet manual naar applicaties zoeken omdat ze niet meer in categorieen staan soms. Echt vreselijk.

Hoe hoger het versie nummer van ubuntu hoe slechter het wordt...
Ik heb geen ervaring met de netbook edition, maar voor de desktop deel ik je mening totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22

MsG

Forumzwerver

Dat unity heb ik op de desktop ook even geprobeerd. Het was ronduit traag op mijn Core 2 Duo 3 Ghz en een HD4890 1GB. Ben benieuwd wat ze uiteindelijk besluiten in 11.04. Ik heb op mijn netbook helemaal geen behoefte aan een speciale versie. laat ze de schermen verticaal maar niet onnodig hoog maken, en eens multitouch mousegestures ondersteunen ipv zich te focussen op een onhandige netbookversie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik heb de Netbook-edition op mijn htpc geïnstalleerd, grote pictogrammen lekker makkelijk als je languit op de bank hangt. Maar ik heb ook de ervaring dat het vreselijk lagt... Ook verschijnen de pictogrammen vaak pas na lang wachten bij de apps. Binnenkort wil ik er nog eens Kubuntu Netbook op zetten, kijken hoe dat eruitziet en voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 17:19
Die traagheid is berucht in unity 10.10, maar in 11.04 gaan ze een andere engine gebruiken en meer van compiz gebuik maken (ipv mutter in 10.10 geloof ik). Dan moet een heel stuk beter draaien.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Laatst online: 03-07 17:03
-TheNose- schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb geen ervaring met de netbook edition, maar voor de desktop deel ik je mening totaal niet.
Weet niet of je programeert, maar in bijvoorbeeld geany zit een bug, als je dmv ssh connectie een schijf mount, en de verbinding valt weg, crasht heel compiz. Etc etc. The list goes on and on

er zijn veel bugs, en met elke release lijken ze de meest vreemde dingen in te voeren(bijvoorbeeld, start, af sluit etc knopjes naar links etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

hipy schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:03:
[...]

Weet niet of je programeert, maar in bijvoorbeeld geany zit een bug, als je dmv ssh connectie een schijf mount, en de verbinding valt weg, crasht heel compiz. Etc etc. The list goes on and on
Het specifieke stuk software wat je aanhaalt, geany, is unsupported software. Dus niet de verantwoordelijkheid van de Ubuntu-maintainers. En zolang bugs door niemand aangemeld worden, kunnen de programmeurs er natuurlijk weinig aan doen..
er zijn veel bugs, en met elke release lijken ze de meest vreemde dingen in te voeren(bijvoorbeeld, start, af sluit etc knopjes naar links etc )
Die knoppen naar links is ook zeker niet mijn voorkeur, al went het vrij snel. Maar dat is gelukkig ook heel eenvoudig te verhelpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00

neanderthaler

Are friends electric?

Leuk ook die optie om een live usb-stick te maken. Echter ik had verwacht dat het wel mogelijk zou zijn om hier ook wijzigingen op aan te brengen. Of moet ik dan echt vanaf schijf Kubuntu installeren met de usb-stick als harddisk?

Heb ik het verkeerd of komt Linux/Ubuntu wat meer een in stroomversnelling met steeds snellere verbeteringen en uitbreidingen?
Pagina: 1 ... 18 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!