Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 20:11

deadinspace

The what goes where now?

himlims_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:53:
kotepe, amsn en miranda werken hier perfect, geloof niet dat die door mij geupdate zijn sinds 10.10. Waarschijnlijk ligt de oorzaak van het probleem dan ook elders dan een wijziging aan msn protocol
Er is toch iets veranderd aan de kant van de MSN servers, want van de ene op de andere dag werkte het hier niet meer op verschillende computers waar aan de software niets veranderd was.

tp-butterfly geeft wel een traceback met een interne error; het lijkt er dus een beetje op dat er iets veranderd is in de communicatie van de MSN servers wat een bug in tp-butterfly triggert.
TheDarkstar schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:13:
Probeer het een paar keer terwijl Empathy draait, eventueel een keer rebooten. Zo heb ik het op mij PC en laptop namelijk toch opgelost....
Dan heb je waarschijnlijk niks opgelost maar gewoon mazzel gehad. Hier heeft het heel af en toe ook nog wel gewerkt (na vele gefaalde pogingen), maar daar heb ik tp-butterfly niet voor hoeven herstarten. Nu lijkt het geen enkele keer meer te willen werken, wat ik ook doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Hmm, klein probleempje, kwam hier terecht: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/10/docky-stacks-osx-ubuntu/ , even proberen was gedachte.

Stacks voor Docky via een shell script (dat onnodig lang draait,..) , maar hoewel hij best awesome is, laat hij ook hidden folders zien waardoor m'n home folder niet zo fijn browsen is. Iemand die óf weet hoe ik hem kan uninstallen of weet hoe ik dat kan veranderen naar hide hidden folders? (of zie ik iets gigantisch over het hoofd...?

[ Voor 8% gewijzigd door afraca op 21-10-2010 14:15 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ah ik ben dus niet de enige met problemen met empathy. Aangezien ik tegelijkertijd ook problemen met Windows Live Messenger 2011 snapte ik er al geen hol van...

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
@Himlims

En wat als ik nou de 64-bit build wil hebben? ;) (om nog maar te zwijgen over building from source)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

afraca schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:36:
@Himlims

En wat als ik nou de 64-bit build wil hebben? ;) (om nog maar te zwijgen over building from source)
x64 negeer is instinctief, sorry, maar je hebt de link inmiddels zelf ook gevonden :+
(64bit linux icm wine is bij mij niets anders dan conflict na conflict, terug naar 32bit, en photoshop werkt weer :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:09:
In 10.04 was er een probleem met de USB3 controller die verhinderde dat de laptop in suspend/hibernate ging. Dit kon je oplossen door de xhci module te unloaden.
Dat heb ik dus de afgelopen tijd driehonderdduizend keer lopen vragen, de hoop opgegeven, om vervolgens het antwoord hier te lezen. 8)7

Ja je zou zeggen dat ik een google-mongool ben maar sinds 8.04 heb ik nooit de juiste info kunnen vinden, behalve wat gedoe over usb jumpers en bios settings die bij mij niets deden.

Anyway, bedant voor deze pointer! 8)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
himlims_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:30:
[...]

x64 negeer is instinctief, sorry, maar je hebt de link inmiddels zelf ook gevonden :+
(64bit linux icm wine is bij mij niets anders dan conflict na conflict, terug naar 32bit, en photoshop werkt weer :?)
Goed nieuws himlims_ ... mits je 10.10 aan de praat krijgt.

Vanmiddag even middels Alt+F2 -> 'gksu nvidia-settings' gedraait. Dual screen setup ingevoerd, save config. Eerste keer mekkerde hij over rechten (weird, was immers s.u.) nog een keer op save config geklikt, ging als een speer, over /etc/X11/xorg.conf heen.

Reboot, dual screen werkt nog.

Nu net thuis op de monitor aangesloten, startup, en voila, zonder ge-eikel, dual screen :Y) (thuis heeft de monitor hogere resolutie, vandaar dat het nog even een afwachtmomentje was)

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-10-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik had vergelijkbaar probleem, een of andere toepassing (denk nvidia tool) overschreef de /etc/x11/config file, die heb ik uiteindelijk gewijzigd qua rechten. en nu werkt 't gewoon *O*

photoshop over dualscreen heb ik wel problemen mee, maar op 1 scherm werkt cs4 goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
himlims_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:54:
[...]
*knip*

photoshop over dualscreen heb ik wel problemen mee, maar op 1 scherm werkt cs4 goed
Maar je bent bij de oude distro gebleven of heb je nu eindelijk 10.10 aan de praat gekregen?

En CS4 emu of al de native linux variant :?

Dan lig ik wel heel erg te slapen als ze nu al uit die beta fase zijn gegaan. Ze deden er zo ellenlang over dat ik er waarschijnlijk niet meer naar om heb gekeken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb sinds 10.10 een probleem. Wanneer ik mijn laptop zonder muis gebruik werkt de middelste muisknop niet (onder de mousepad zitten drie knoppen), of althans hij werkt als linker muisknop. In 10.04 werkte dit nog wel. Als ik een muis via USB aansluit op mijn laptop werkt de middelste muisknop wel gewoon. Dit gebeurd in elke applicatie.

Iemand een advies voor me?

EDIT: Het was kennelijk een bug. Dit was de oplossing: http://ubuntuforums.org/s...php?p=9983043&postcount=7

[ Voor 131% gewijzigd door monnick op 21-10-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Alsa-utils faalt met configureren. Ik kan nergens een log vinden als ik naar mijn systeemlogboeken ga, kijk ik verkeerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Sebazzz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:20:
Alsa-utils faalt met configureren. Ik kan nergens een log vinden als ik naar mijn systeemlogboeken ga, kijk ik verkeerd?
:? wat faalt eigenlijk met configureren? Het installatie process van de debian package manager? Het manuel zelf configureren van de hardware? Het configureren van ALSA zelf, als het al draait?

Even verduidelijking, anders word het glazenbol werk :Y)

Systeemlogboeken ... waar staan deze :$ ... is dat een nieuwe GUI wrapper om de /var/log directory heen die ik nog niet heb ontdekt :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

LinuX-TUX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:41:
[...]

:? wat faalt eigenlijk met configureren? Het installatie process van de debian package manager? Het manuel zelf configureren van de hardware? Het configureren van ALSA zelf, als het al draait?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
sebazzz@Aansteker:~$ sudo aptitude upgrade
De volgende gedeeltelijk geïnstalleerde pakketten zullen worden geconfigureerd:
  alsa-utils 
Er zullen geen pakketten worden geïnstalleerd, opgewaardeerd of verwijderd.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opwaarderen.
Heb 0B archieven nodig. Na uitpakken zal 0B worden gebruikt.
Instellen van alsa-utils (1.0.23-2ubuntu3.3) ...
dpkg: fout bij afhandelen van alsa-utils (--configure):
 subproces installed post-installation script gaf een foutwaarde 1 terug
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 alsa-utils
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Bevestigd! Er is iets ergs gebeurd bij het installeren van pakketten. Erwordt geprobeerd van te herstellen:
 alsa-utils

Een foutmelding die mij niet veel vertelt, en jou ook niet ;)
Systeemlogboeken ... waar staan deze :$ ... is dat een nieuwe GUI wrapper om de /var/log directory heen die ik nog niet heb ontdekt :$ ?
Ja. Klopt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Wow, die is ziek...een Nederlandstalige terminal :p Trek je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Sebazzz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:46:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
sebazzz@Aansteker:~$ sudo aptitude upgrade
De volgende gedeeltelijk geïnstalleerde pakketten zullen worden geconfigureerd:
  alsa-utils 
Er zullen geen pakketten worden geïnstalleerd, opgewaardeerd of verwijderd.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opwaarderen.
Heb 0B archieven nodig. Na uitpakken zal 0B worden gebruikt.
 alsa-utils
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Bevestigd! Er is iets ergs gebeurd bij het installeren van pakketten. Erwordt geprobeerd van te herstellen:
 alsa-utils

Een foutmelding die mij niet veel vertelt, en jou ook niet ;)

[...]

Ja. Klopt.
offtopic:
Komop, voortaan je distro in het engels, dat googled ook een stuk doeltreffender met foutmeldingen ;)

Ik zou even een clean sweep ala
code:
1
apt-get clean && apt-get autoclean && apt-get update && dpkg --configure -a && apt-get upgrade
doen. Maar dan wel als super user (sudo su los eraan vooraf).

Als het dan nog breekt dan weet je zeker dat het geen corrupte alsa-utils deb pakketje op je schijf was en er geen gebroken configs in je package list stonden.
edit:
monnick schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:49:
Wow, die is ziek...een Nederlandstalige terminal :p Trek je dat?
Sebazzz wel, ik persoonlijk never nooit :Y)

Mooiste vind ik nog, dat ik persoonlijk de foutmeldingen ook gelijk een stuk dramatischer vind. Misschien mede door het feit dat je hopeloos verloren bent als je naar www.google.com/linux gaat en daar de neerlandsche melding neer paste, maar ... lees dit gewoon aandachtig:
Probeer het nu weer terug te vertalen naar het engels:
1) something went very wrong ( kan me de drama in het engels niet echt herinneren :Y) )
2) gaat niet, zinsopbouw loopt een stuk beter in het engels :Y)

Al met al kan ik er om lachen en waardeer ik de vertalers echt wel. Zeker als ubuntu als OS de grote markt wil bereiken. Helaas mijd ik het om bovenstaande redenen steevast.

[ Voor 24% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-10-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Sowieso vind ik de vertalingen naar het Nederlands vaak erg krampachtig overkomen. Wilde er ooit een discussie over starten op het NL ubuntu forum, maar toch niet gedaan. Het was naar aanleiding van de vertaling van de Ubuntu Manual waar ik aan probeerde bij te dragen. Mijn grootste persoonlijke ergernis is het gebruik van "u" te pas en te onpas.

In het Engels wordt vaak "you this and that... and you.. then you..." dan wordt dat letterlijk vertaald naar "u dit en dat ... en u .. dan zou u..." terwijl er in normale Nederlandse schrijftaal veel minder vaak persoonlijke voornaamwoorden gebruikt worden, dus ik vertaalde vaak dingen dan met "Er is dan de mogelijkheid om.." ipv. "U kunt dan de mogelijkheid..." maar dat werd steevast weer dat krampachtige U.

Ik weet dat het binnen de NL gnome/ubuntu vertaaldivisies zo bedacht is dat U de vertaling van You is. Dat lijk me ook kies, maar doe het dan wel volgens de Nederlandse manier van schrijven...

(my slightly off topic 2 cents for tonight)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Modbreak:Ik wil iedereen graag nog eens op de topic warning attenderen. Dit staat er niet voor niks

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Volgens mij komt die krampachtige "U" (zeker als het ook daadwerkelijk een hoofdletter is) uit de Belgische hoek. Voor mijn gevoel zijn Belgen meer actief in Open Source-projecten, waardoor je soms helaas de Belgische invloeden terugziet in de vertalingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
MsG schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:52:
Volgens mij komt die krampachtige "U" (zeker als het ook daadwerkelijk een hoofdletter is) uit de Belgische hoek. Voor mijn gevoel zijn Belgen meer actief in Open Source-projecten, waardoor je soms helaas de Belgische invloeden terugziet in de vertalingen.
Blame it on the Belgians! Tss. 8)
Sando schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:03:
[...]
Dat heb ik dus de afgelopen tijd driehonderdduizend keer lopen vragen, de hoop opgegeven, om vervolgens het antwoord hier te lezen. 8)7
Jeeej, blij eens iemand te kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

DieterVDW schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:41:
[...]

Blame it on the Belgians! Tss. 8)
lol, dan was het 'Ge' geweest met 'Wablief?' :p Het zijn geen hoofdletter U-s trouwens. Hoofdletter U gebruik je alleen als het de eerste letter van een zin betreft of als het een (door u) hooggeplaatst persoon die veel eerbied toekomt betreft, maar ook dan moet het niet: "Maar mevrouw de Koningin, gebruikt U nog steeds MSDos?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb na een jaartje linux mijn notebook een paar weken terug opnieuw van Windows 7 Home Premium x64 voorzien i.v.m. wat Steam games en Silverlight. Ja, ik kan nu meestal probleemloos RTL en Veronica gemist zien, maar de snelheid is weer ver te zoeken, ik had gehoopt dat het ondertussen beter was geworden, had zelfs speciaal een clean install gedaan in plaats van het standaard Toshiba image...

Ik denk dat ik maar eens ga proberen of een virtual machine met Win7 erin ook voldoet voor mijn beperkte Windows benodigdheden. Dit weekend gaat er Kubuntu op, ik voel me nu vertrouwd genoeg met de CLI/Bash om iets nieuws aan te durven. Ik ga nu experimenteren met het ontwerpen van een compleet eigen look&feel, dus kleurschema, maar ook een leuke dock, inrichting etc. Dat lukte me voorheen nooit op Ubuntu, grotendeels door een gebrek aan kennis van mijn kant.

Mijn toenmalige vereisten waren nog dat ik kon gamen via WINE, maar sinds ik gestopt ben met WoW game ik alleen nog maar op mijn Playstation 3, wat met onze nieuwe Full-HD tv ook een stuk leuker is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Steam games via een virtuele machine lijkt me niet echt werkend. Werkt steam niet goed via WIne?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MsG schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:13:
Steam games via een virtuele machine lijkt me niet echt werkend. Werkt steam niet goed via WIne?
Steam werkt niet goed via Wine... Hier werkt steam beter via een VM dan via Wine..... Tenminste stabieler.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Touchdomex schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:14:
[...]

Steam werkt niet goed via Wine... Hier werkt steam beter via een VM dan via Wine..... Tenminste stabieler.
hmm.. werkt hier eigenlijk al heel lang prima (64 bit). gebruik maken van de laatste versies:
deb http://ppa.launchpad.net/ubuntu-wine/ppa/ubuntu

Maar heb wel een virtual xp machientje voor al die DRM zooi en om af en toe even dingen te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, Steam komt er voorlopig niet meer op, maar ik heb Counterstrike Source prima werkend gekregen via Steam op WINE, net zoals World of Warcraft.

Ik zit net te kijken naar wat desktopomgevingen, ik heb een enorm coole gezien, maar die is op basis van Gentoo. Zit daar nou veel verschil in qua werkwijze/CLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 06:17

Theimon

Snapte!?

Gentoo is slechts een basis, je werkomgeving kan je zelf verder bepalen (grafisch of niet etc.), dus wat je ook gezien hebt: in principe moet ie gewoon werken op jouw machine.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LinuX-TUX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Maar je bent bij de oude distro gebleven of heb je nu eindelijk 10.10 aan de praat gekregen?

En CS4 emu of al de native linux variant :?

Dan lig ik wel heel erg te slapen als ze nu al uit die beta fase zijn gegaan. Ze deden er zo ellenlang over dat ik er waarschijnlijk niet meer naar om heb gekeken -O-
via wine werkt cs4 erg goed, moet je wel de CS4 portable hebben.

zie mijn blog post; Root Gamer: Photoshop operationeel in Linux
MsG schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:13:
welke wine versie heb je? Steam functioneert hier perfect, werkelijk niets te piepen. Heeft ook gold status op wine-hq, dus er moet bij jou lokaal iets verkeerd gaan.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:29:
Nou, Steam komt er voorlopig niet meer op, maar ik heb Counterstrike Source prima werkend gekregen via Steam op WINE, net zoals World of Warcraft.

Ik zit net te kijken naar wat desktopomgevingen, ik heb een enorm coole gezien, maar die is op basis van Gentoo. Zit daar nou veel verschil in qua werkwijze/CLI?
Ligt eraan waar je gentoo mee vergelijk, maar het is een erg solide systeem. (bijna) alle software wordt speciaal voor jouw arch gecompiled. Dat levert een redelijke performance winst op. Ik heb dit aantal jaar terug vergelijk met windows, daarbij behaalde ik in Q3A een betere FPS dan in winxp _/-\o_ Maar als je vanaf stage 1 wilt beginnen en gaat bijv. voor een KDE desktop, houdt er rekening mee dat je computer enkele uren/dagen druuuuuk bezig is.

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 22-10-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 06:17

Theimon

Snapte!?

Uren/dagen? Ga je met een PII aan de slag ofzo? Stage1 wordt sowieso niet meer ondersteund. Alles gaat vanaf stage3. Het is geen Linux From Scratch. Ja het duurt langer om te installeren dan Ubuntu, maar je krijgt geen bloated en generiek systeem.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Theimon schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:43:
Uren/dagen? Ga je met een PII aan de slag ofzo? Stage1 wordt sowieso niet meer ondersteund. Alles gaat vanaf stage3. Het is geen Linux From Scratch. Ja het duurt langer om te installeren dan Ubuntu, maar je krijgt geen bloated en generiek systeem.
wist niet dat die stages zo gedropt waren, ik heb 't jaar of 6 geleden tijdje gebruikt tot ik mijn installatie in de soep had gedraaid, en voor 't gemak toen een mandrake schijfje erin gedaan. toen was 't systeem wel degelijk 3 dagen aan 't ploeteren om alles te compile

misschien binnenkort nog eens proberen, dat packes systeem vond ik wel plezierig.

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 22-10-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

himlims_ schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:20:
[...]

welke wine versie heb je? Steam functioneert hier perfect, werkelijk niets te piepen. Heeft ook gold status op wine-hq, dus er moet bij jou lokaal iets verkeerd gaan.
Ik doelde op gamen via een virtuele machine, als in VMWare of VirtualBox. Dat gaat niet werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
afraca schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:13:
Hmm, klein probleempje, kwam hier terecht: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/10/docky-stacks-osx-ubuntu/ , even proberen was gedachte.

Stacks voor Docky via een shell script (dat onnodig lang draait,..) , maar hoewel hij best awesome is, laat hij ook hidden folders zien waardoor m'n home folder niet zo fijn browsen is. Iemand die óf weet hoe ik hem kan uninstallen of weet hoe ik dat kan veranderen naar hide hidden folders? (of zie ik iets gigantisch over het hoofd...?
Moet niet komischer worden, is zomaar verdwenen :? iemand die enig idee heeft of Docky een eigen leven is gaan leiden en zelf een scheiding heeft aangevraagd met Docky Stacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Er is trouwens gisteren een nieuwe papyon geupload naar Debian Unstable die het MSN-probleem fixed. Werkt prima hier :)

[ Voor 28% gewijzigd door deadinspace op 22-10-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zit nu op Kubuntu 10.10 met een mooie Cairo dock en leuke inrichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/6068963/21411321/392872781.jpg

Zo ziet mijn desktop er nu uit. Functioneel: veelgebruikte apps, tijd en accu.

Ik heb zojuist de demo van Amnesia geinstalleerd, en van Conquest. Ik ben serieus onder de indruk van die twee games. Gamen onder Linux begint echt vormen aan te nemen. Installatie was plug and play, geen moeilijke commando's of dependencies, gewoon downloaden runnen en spelen, alles via de GUI.

Daar waar windows nooit meer weet te verbazen en voor mijn gevoel achteruit holt, ben ik steeds weer enthousiast van de vooruitgang die Linux boekt. Na een jaar steevast vasthouden aan 64-bit linux waar veel mensen mij voor gek uitmaken, (ook 32 bit gebruikers :P) laat ik nu mijn notebook zien op een manier waarop mensen onder de indruk zijn. Het is niet langer een systeem wat genegeerd mag worden als serieus OS, vind ik.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-10-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[ervaring]
Heb sinds een week Ubuntu weer eens geinstalleerd. In het verleden ook al meerdere malen gedaan, maar toch altijd weer na een tijdje teruggegaan naar windows, omdat iets niet werkt zoals ik wil, wat tot irritatie leidde ;) Doe nu weer een poging en hoop dat ik het nu langer blijf gebruiken ;)

Tot nu toe bevalt Ubuntu goed. Mn dual monitor setup werkt eindelijk out of the box en met de nvidia restricted drivers. Mn geluid zowel analoog op mijn monitor als digitaal (optisch) op mn versterker aangesloten en dat werkt boven verwachting ook gewoon (moet wel in alsamixer de optie monitor aanzetten zodat op beide uitgangen geluid is). Zelfs mn iPhone en iPad kan ik benaderen en basic handelingen mee verrichten (zal wel windows moeten blijven gebruiken voor updaten van firmware e.d.).

Nog wel een paar dingen die me niet helemaal bevallen. Onder Windows kreeg ik altijd Twitter-notificaties via Echofon. Helaas werkt de echofon firefox-plugin niet op Ubuntu. Heb daarom 'Gwibber' ingesteld om notificaties te krijgen, maar die notificatie daemon van Ubuntu vind ik niet lekker werken. Je kunt nergens instellen hoelang de popups duren en je kunt ze niet handmatig wegklikken. Ook vind ik dat centrale systeem voor verschillende communicatieprogramma's (dat mailicoontje) nog niet zo fijn werken. Het idee erachter is goed (1 centraal punt), maar ik kan bijv. niet snel bij mn contactpersonenlijst van MSN of mn tweets-overzicht van Gwibber. Kost nu aldoor 2 muisklikken.... En je hebt ook geen zicht erop of de betreffende service wel draait.
Verder ook af en toe nog wel van die kleine buggy dingetjes als icoontjes die ineens na een restart verschoven of in een andere volgorde staan (?), of de volume-indicator die ineens niet meer werkt, of getoond wordt op mn tweede scherm ipv. eerste. Ook als ik dat sudo-schermpje krijg om wachtwoord in te tikken dan blijft dat staan en moet ik het handmatig sluiten. Van die kleine dingetjes waardoor het geheel niet helemaal af lijkt. Blijf dus nog even aankijken hoe dit zich houdt.
[/ervaring]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb je Echofon plugin geprobeerd, maar die werkt hier ook voor geen meter. diverse foutmeldingen gehad, en die is weer van de computer verdwenen. voor msn gebruik ik amsn, ideale msn kloon. anders kun je misschien pidgin proberen, die ondersteund zowel msn als twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, dat met echofon schijnt wel een serieus issue te zijn wat niet simpel te fixen is (alleen door de makers zelf). Pidgin gebruikte ik al, maar nog niet voor twitter. Zal eens kijken of dat wat is. Al vermoed ik dat je dan weer bij dezelfde ubuntu notifications uitkomt die niet aan te passen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat betreft dat notificatie-icoontje ben ik het wel met je eens. Het idee is goed ,de uitwerking vooralsnog wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En de notificatie daemon mag nog wel beter inderdaad. Als je desktop effects uit hebt staan, is het ding domweg onzichtbaar bij een hover. Ook kan je er niks mee als je er op klikt.

Als ik van empathy een bericht krijg dat pietje online is via zo'n notificatie, dan wil ik, als ik er op klik een bericht starten met pietje. Jammer dat het nu puur voor informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 09:10
Over Echofon, je moet een oude versie gebruiken. Vreemd genoeg werkt deze prima onder Linux.
Maar ja, je kan wellicht beter wat anders gebruiken aangezien de makers Linux onder de "minor other operating systems" hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

MsG schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 01:00:
En de notificatie daemon mag nog wel beter inderdaad. Als je desktop effects uit hebt staan, is het ding domweg onzichtbaar bij een hover. Ook kan je er niks mee als je er op klikt.
Is dat geen feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja het is als feature bedacht maar ik ben het er wel mee eens dat je soms graag op zo'n melding zou klikken om naar het bewuste item toe te switchen. Hij kan dus wel iets interactiever, imo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is een feature dat als je er over heen hovert hij mooi half wegblend, dat klopt. Maar velen draaien op niet-hippe drivers door kutsupport van fabrikanten, en dan is het element domweg weg bij een hover, wat een beetje loos aanvoelt.

Want dan gaat het zo:

Noob:

PLING, pietje online.

En mensen gaan er dan vaak met de muis naartoe. HUH!? opeens weg?

Ik vind het weer wat conservatief om die notifications alleen voor notificaties te gebruiken. Dan krijg je straks dat alsnog elk programma z'n eigen popupjes gaat maken, welke wél interactie hebben. Bijvoorbeeld zo'n aMsn "Pietje is online"-tab zou ook prima in die notifications kunnen, waarbij als je er op klikt een gesprek initieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Denk voor velen wel nieuwswaardig, maar omdat het slechts geruchten zijn betwijfel of ik het op de frontpage zal komen (:+) , anyway:

Ubuntu 11.04 to ship Unity as default desktop?

Mark Shuttleworth himself heeft het idee niet gelijk afgeschoten en stelt het ter discussie bij de Ubuntu Developer Summit deze week. Gaat dam om een aangepaste versie van Unity vanwege het feit dat Gnome Shell dan nog niet van dusdanig niveau zal zijn dat het bij Ubuntu Natty (11.04) zal passen. Lees voor precieze inhoud het OMGubuntu article. Dit zal een flinke impact hebben op de huidige gebruikers. Ik ben van mening dat de Unity interface zoals toegepast bij Ubuntu 10.10 een bijzonder goede is voor Netbookgebruikers, maar er moeten zo bijzonder veel aanpassingen gedaan worden om hem "desktop ready" te maken dat ik nu al weet dat indien hij écht de default zal worden in 11.04 dat nooit bijzonder lekker kan aanvoelen. In het beste geval weten ze hem nog met die feedback te tweaken tot default Gnome2 niveau in 11.10 , maar dan loop je gewoon al teveel achter de feiten aan. Daarentegen heeft GNOME Shell (GNOME 3) ondertussen ook al flink wat te verduren gekregen en zal implementatie daarvan in 11.04 inderdaad niet probleemloos verlopen.

Als tweakers houden we het (praktisch nooit, wat uitzonderingen daargelaten) nooit bij een default GNOME desktop dus zal in dit topic naar alle waarschijnlijkheid wel geschreeuwd worden dat ze niet zo gek moeten doen en gewoon GNOME 2 moeten gebruiken. Maar let's face it, dan loop je echt een beetje achter op je tijd... Mijn idee: boost de development van GNOME Shell zodat Canonical de energie die ze anders in het tweaken van Unity zouden steken (aanpassing naar Desktop) kunnen steken in GNOME Shell :+

----------

Oja, en deze week écht eindelijk de aanpassing van de TS O-)

----------
Edit: En Kubuntu / KDE users, gelieve geen flamewar beginnen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Zolang Unity en Gnome Shell nog geen volwaardige alternatieven zijn hoop ik anders toch echt niet dat ze ze gaan invoeren. Ik loop liever achter dan dat ik een onwerkbare desktop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

afraca schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:08:

----------
Edit: En Kubuntu / KDE users, gelieve geen flamewar beginnen :>
:*)

Ik denk dat beide huidige GUI's geschikt zijn voor het principe dat hier geldt: Nieuwe gebruikers aantrekken. KDE lijkt meer op Windows en Gnome meer op Apple, het zal allebei mensen aanspreken. Unity heb ik nog niet meegemaakt, maar als dat het beste van 2 werelden kan zijn, waarom dan niet?

Wat me op is gevallen (en ik ben als leek aan dit project begonnen) is dat het mij voorkomt dat je met KDE meer kunt, maar het ook meer werk is, er meer mis kan gaan en je meer kennis nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

afraca schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:08:
... dat ze niet zo gek moeten doen en gewoon GNOME 2 moeten gebruiken. Maar let's face it, dan loop je echt een beetje achter op je tijd...
Ja, want stel je voor dat je software draait die ouder is dan drie maanden en goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 18:37

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik weet niet of ik dit zo leuk vind..

Ik heb een tijdje gnome shell gebruikt (maandje geleden ofzo, dus nog redelijk recent), en ja ik kon er niet aan wennen. Dingen die ik irritant vond:
- Geen hoofdmenu in categorieën, je hebt geen zoek functie nodig om een programma te vinden (zoals nu bij gnome shell)
- Het switchen van windows gaat gewoon veeeeeeeeeeeeeeeels te omslachtig. Alt+Tab heb je nu 2 handen voor nodig (Alt Tab zelf + pijltjes/muis)
- Als ik een programma wil starten hoef ik niet al mijn workspaces te zien.
- Voor veel dingen kost het gewoon een extra klik omdat je eerst naar activiteit moet.

Over unity heb ik nog geen mening aangezien ik dat nog niet heb geprobeerd.

Maar, wat ik wel jammer vind aan Canonical is dat het voor een heleboel dingen die al in gnome zitten een eigen variant maken. Waarom niet meehelpen met de gnome ontwikkelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

MsG schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:59:
[...]

Het is een feature dat als je er over heen hovert hij mooi half wegblend, dat klopt. Maar velen draaien op niet-hippe drivers door kutsupport van fabrikanten, en dan is het element domweg weg bij een hover, wat een beetje loos aanvoelt.
Ik draai nvidia-glx op een NVIDIA GTX260M kaart.
Ik vind het weer wat conservatief om die notifications alleen voor notificaties te gebruiken. Dan krijg je straks dat alsnog elk programma z'n eigen popupjes gaat maken, welke wél interactie hebben.
Gelukkig doet emesene het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Nog niet voorbij zien komen volgens mij in dit topic, maar gerucht is nu officieel bevestigd:
http://arstechnica.com/op...esktop-in-ubuntu-1104.ars
deadinspace schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:16:
[...]

Ja, want stel je voor dat je software draait die ouder is dan drie maanden en goed werkt?
Dacht dat jij Debian Testing draaide ;) Anyway, begrijp goed wat je bedoelt, maar ik ben van mening dat als je over op het moment van 11.04 release een default GNOME 2 desktop neerzet tegenover de look&feel van OSX en/of W7 je enigszins gedateerd overkomt op de non-tweaker. Sure, er is een groep die houd van een wat rustiger interface ( :w ), en die keus moeten ze zeker krijgen, maar dat aandeel daalt... Ubuntu heeft altijd de non-tweaker als doelgroep gehad die z'n desktop default zal laten, en word dus "gedwongen" met de tijd mee te gaan. Het is nu simpelweg te hopen dat ze én de Unity interface weten te verlichten (zie/hoor ervaringen anderen) én het "ons" makkelijk maken te beginnen met default GNOME desktop.

--------------
edit: Oja, en het is toch nieuws geworden *O*

[ Voor 12% gewijzigd door afraca op 25-10-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

afraca schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:06:
Dacht dat jij Debian Testing draaide ;)
Ik draai Stable, Testing en Unstable (op verschillende machines, dat wel) :P

Testing en Unstable zijn leuk, maar op bijvoorbeeld mijn netbook draai ik nog Stable, want dat werkt tenminste. Bij Testing en Unstable is dat altijd maar een beetje de vraag ;)
Anyway, begrijp goed wat je bedoelt, maar ik ben van mening dat als je over op het moment van 11.04 release een default GNOME 2 desktop neerzet tegenover de look&feel van OSX en/of W7 je enigszins gedateerd overkomt op de non-tweaker.
Dat vraag ik me voor de meeste mensen af eigenlijk; vergeet niet, veel mensen zitten nog op Windows XP en vinden dat vaak prima.

Ikzelf vind Gnome/Clearlooks eigenlijk mooier dan Windows 7 (ik vind dat glossy gedoe teveel in-your-face), maar dat soort dingen zijn zo verschrikkelijk afhankelijk van smaak (en gewenning niet te vergeten) dat het lastig is zulke dingen te voorspellen natuurlijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een dappere move van Canonical, en ik ben best benieuwd naar hoe dit uit gaat pakken in Natty. Ik ben het alleen niet zo eens met de notie dat het moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
afraca schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:06:
Nog niet voorbij zien komen volgens mij in dit topic, maar gerucht is nu officieel bevestigd:
http://arstechnica.com/op...esktop-in-ubuntu-1104.ars

[...]

Dacht dat jij Debian Testing draaide ;) Anyway, begrijp goed wat je bedoelt, maar ik ben van mening dat als je over op het moment van 11.04 release een default GNOME 2 desktop neerzet tegenover de look&feel van OSX en/of W7 je enigszins gedateerd overkomt op de non-tweaker. Sure, er is een groep die houd van een wat rustiger interface ( :w ), en die keus moeten ze zeker krijgen, maar dat aandeel daalt... Ubuntu heeft altijd de non-tweaker als doelgroep gehad die z'n desktop default zal laten, en word dus "gedwongen" met de tijd mee te gaan. Het is nu simpelweg te hopen dat ze én de Unity interface weten te verlichten (zie/hoor ervaringen anderen) én het "ons" makkelijk maken te beginnen met default GNOME desktop.

--------------
edit: Oja, en het is toch nieuws geworden *O*
Ik vraag me af waar dit gebleven is in het hele verhaal:
http://www.omgubuntu.co.u...t-talking-window-borders/

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs51/i/2009/308/1/8/Gnome___Aero_look____tutorial__by_Janhouse.png
Volgens mij werd in 2009 al gezegd dat dit wellicht de look van 10.10 zou worden.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 26-10-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Laatst online: 23-12-2024
Hmm, ik word er een beetje gek van. Ik vind 10.10 langzamer opstarten (ivm 10.04), verder wel fijn etc. maar ik heb 1 ding waar ik maar geen antwoord op kan vinden.
"Het opstartgeluid"
Hoe kan ik dit uitschakelen? Ik schrik me altijd een ongeluk als ik heel sneaky de laptop weer opstart. En nee, ik zet het volume niet op mute ofzo, dat wil ik niet.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Wel mooie nieuwe feature in 10.10 kom ik net achter: ISO's kun je in nautilus standaard mounten met rechtsklik en dan Archive Mounter.

Of zat dit ook al in 10.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bij geluiden en dan systeemgeluiden uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ja hier op 10.04 werkt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Crackh34d schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:25:
Wel mooie nieuwe feature in 10.10 kom ik net achter: ISO's kun je in nautilus standaard mounten met rechtsklik en dan Archive Mounter.

Of zat dit ook al in 10.04?
nautilus scripts; http://mundogeek.net/nautilus-scripts/ (een van de vele opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
pduh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:20:
Hmm, ik word er een beetje gek van. Ik vind 10.10 langzamer opstarten (ivm 10.04), verder wel fijn etc. maar ik heb 1 ding waar ik maar geen antwoord op kan vinden.
"Het opstartgeluid"
Hoe kan ik dit uitschakelen? Ik schrik me altijd een ongeluk als ik heel sneaky de laptop weer opstart. En nee, ik zet het volume niet op mute ofzo, dat wil ik niet.
Bij de opstartprogramma's zit een programma genaamd "ubuntu startup sound" ofzo. Die moet je uitzetten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
pduh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:20:
"Het opstartgeluid"
offtopic:
i.v.m. staat voor in verband met, niet in vergelijking met ;)

Bij mij start 10.10 wel sneller op. Nog sneller!

De geluiden kun je gewoon uitschakelen:
[google=ubuntu 10.10 disable startup sound] --> http://wwww.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1584503

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 26-10-2010 09:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmm.. het bevalt me op zich op mijn Netbook wel prima. Aan de andere kant begrijp ik dat de standaard Ubuntu install er nogal gedateerd uitziet. Is het dan niet makkelijker te verhelpen door mensen een makkelijkere 'smooth-desktop setup' optie te geven, bijvoorbeeld tijdens de installatie (met daarbij de kanttekening dat de hardware het wel moet ondersteunen), ik bedoel Docky onderin ipv. zo'n balk is toch al een stuk hipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 16:44

Metro2002

Memento mori

Van mij hoeft die Unity interface absoluut niet, ik vind juist de kracht van Gnome dat het zo duidelijk opgezet is, niet teveel poespas en gewoon lekker rustig, net als bv de classic look in windows. Ik vind bv KDE al een draak om te zien een mee te werken omdat het gewoon te onrustig is qua interface. Veel te grote knoppen en letters en gewoon te in your face.

Mag hopen dat ze terugkomen op dat rare besluit anders ga ik toch echt op zoek naar een andere distro tegen die tijd, en dat is jammer wat ik vind ubuntu best fijn werken altijd, zeker de package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 09:10
Docky? Nou niet iedereen zit te wachten op Apple trekjes in zijn OS ;)
Doe mij maar lekker een balk hoor.

Maar sowieso, de kracht van Ubuntu (en eigenlijk alle andere distro's) is dat je het zelf kan aanpassen zoals je wilt. Out of the box ziet het er nou niet echt oogverblindend uit maar echt lelijk is het nou ook weer niet.

Maar er zal met 11.04 vast wel een Gnome en KDE release blijven komen, dus kan je die toch gebruiken als je dat liever hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ik ga Unity wel een kans geven, ze hebben nog behoorlijk wat maanden om er aan te werken, en ik denk dat ze er best iets moois van kunnen maken.

Ik denk dat we onze meningen vooral niet moeten baseren op de huidige versie van unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Op een Netbook vind ik de dock van Unity niet handig omdat het teveel schermruimte in beslag neemt. Maar nu ik o.a. hier screens zie van hoe het er op een volwaardig desktop formaat scherm uit ziet heb ik toch het idee dat het nog wel wat zou kunnen worden. Ik wacht het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

'k vind Unity hard zuigen, traag, groot, log net KDE die door dikke poep wordt gehaald :X - kan ook aan de specs van mijn systeem liggen. Maar ik snap de overweging van ubuntu-bakkers niet. Waarom is veranderen wat goed werkt?

wat vinden wij van 't nieuwe logo;
Afbeeldingslocatie: http://www.omgubuntu.co.uk/wp-content/uploads/2010/10/image31.png

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 26-10-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik vind die van mij mooier :P

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb iets raar. Ik heb mn PC met een optisch kabel aangesloten op mijn Z-5500 speakerset.
In Windows kan ik via VideoLAN prima 5.1 geluid(DTS,DD) afspelen, in Ubuntu heb ik die optie niet met dezelfde DVD en VLC :(
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Ik heb graag surround :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees even boven de Quickreply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
himlims_ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:58:
'k vind Unity hard zuigen, traag, groot, log net KDE die door dikke poep wordt gehaald :X - kan ook aan de specs van mijn systeem liggen. Maar ik snap de overweging van ubuntu-bakkers niet. Waarom is veranderen wat goed werkt?

wat vinden wij van 't nieuwe logo;
[afbeelding]
volgens mij is dat logo toch al wel wat ouder... het hele idee is dat er een nieuwe icon-set moet komen de komende 1,5 jaar, en eerlijk gezegd denk ik dat dat plaatje er niks mee te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

beantherio schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:27:
Op een Netbook vind ik de dock van Unity niet handig omdat het teveel schermruimte in beslag neemt. Maar nu ik o.a. hier screens zie van hoe het er op een volwaardig desktop formaat scherm uit ziet heb ik toch het idee dat het nog wel wat zou kunnen worden. Ik wacht het gewoon af.
Dat artikel is van mei 2010, ik denk dat desktop editie wel iets anders wordt dan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ook net even Unity geprobeerd. Maar het is inderdaad heel traag. Ook kan ik niet gewoon rechtermuisknop op de desktop doen voor desktopinstellingen. Moet ik zeker omslachtig zitten doen met iets. Hoop niet dat de overstap wordt doorgezet, vind het geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Wat betreft Unity ervaringen wat nuancering, er gaat nog heel wat aan geklust worden. Ik denk dat Canonical zich bewust is van de Unity ontvangst in de community momenteel, maar ze hebben bewezen (mijns inziens) met de nieuwe Ubuntu Font en Ambience theme dat ze er iets prima's van kunnen maken.

--------

Weer wat nieuws van de Ubuntu Developer Summit, Banshee zal de nieuwe default music player worden en daarmee Rhythmbox (de "gouwe ouwe", 12 releases al als ik me niet vergis) vervangen. Een aantal polls lieten met een 50-50 % verdeling al een niet directe afwijzing zien. Voor meer informatie: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tuurlijk wordt het nog bijgeschaafd, maar het is dezelfde versie die ze momenteel op de netbookversies brengen. Vraag me toch echt af hoe dat ooit normaal kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik baal behoorlijk. 2 weken geleden heb ik 10.10 geïnstalleerd en alles was heerlijk snel. Vooral het opstarten was snel. Nu ineens is het opstarten een stuk langzamer dan voorheen. Lijkt Windows wel...dat wordt altijd traag na een tijd. Verder geen nieuwe programma's geïnstalleerd.

Doe wel elke dag eventjes: sudo apt-get update en upgrade. Misschien dat daar iets gefragmenteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ah, kijk daar gaat het al fout, moet natuurlijk aptitude zijn en niet apt-get ;) ( [/kidding mode] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
afraca schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:38:
Ah, kijk daar gaat het al fout, moet natuurlijk aptitude zijn en niet apt-get ;) ( \[/kidding mode] )
Ja, en dat is dus uit 10.10 gesloopt 8)7 Kan het natuurlijk wel weer installeren, maar ik houd het maar bij apt-get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ja dat is totaal niet vreemd, want
code:
1
sudo apt-get install aptitude

weegt inderdaad totaal niet op tegen de voordelen... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door afraca op 30-10-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ga ik misschien een domme vraag stellen maar ik ben nog steeds half-noob dus dan mag dat :P

Wat is nou het wezenlijke verschil tussen aptitude en apt-get? Ik gebruik altijd de laatste, zo heb ik het geleerd.

[edit] Zojuist via de Ubuntu server guide vernomen wat het verschil is :P[/edit]

Ik heb nu mijn eerste dedicated Ubuntu 10.04 CLI server gemaakt van een oude HP P4 desktop die ik van kantoor heb gekregen. Draait gewoon in de hoek van de kamer en daar wil ik een dedicated download server van maken, die ik op afstand opdrachten kan doorgeven via SSH. Als ik bv in de free record shop sta, wil ik een bepaalde film op kunnen zoeken op bijvoorbeeld isohunt of piratebay, en dan een CLI commando via SSH naar mijn thuisserver sturen om die bepaalde torrent te gaan downloaden. Mi jn telefoons zijn een Nokia 5800 en een HTC Touch Pro II die beide internettoegang hebben, maar de HTC is van kantoor met een datalimiet. Ik wil dus geen remote desktop draaien vanwege dat limiet, maar een simpele SSH sessie vreet niks, dacht ik zo.

Ik ben al zover dat ik de server via SSH kan 'besturen', heb ook een remote toegang tot mijn router mogelijk gemaakt en poorten 22 en 23 geforward in de router naar de server, die een dedicated DHCP adres heeft gekregen.

Nu alleen nog Rtorrent leren gebruiken, toch? :P

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-10-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:58:
KDE traag? Weleens wat anders gedraaid dan Kubuntu? En je hoeft niet de volledige suite te installeren, begin met een minimale en voeg toe wat je nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sallin op 30-10-2010 10:13 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:15:
Nou ga ik misschien een domme vraag stellen maar ik ben nog steeds half-noob dus dan mag dat :P

Wat is nou het wezenlijke verschil tussen aptitude en apt-get? Ik gebruik altijd de laatste, zo heb ik het geleerd.

[edit] Zojuist via de Ubuntu server guide vernomen wat het verschil is :P[/edit]
Het is ook in dit topic nog voorbij gekomen. Deadinspace postte nog een aardige link daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb nu mijn eerste dedicated Ubuntu 10.04 CLI server gemaakt van een oude HP P4 desktop die ik van kantoor heb gekregen. Draait gewoon in de hoek van de kamer en daar wil ik een dedicated download server van maken, die ik op afstand opdrachten kan doorgeven via SSH. Als ik bv in de free record shop sta, wil ik een bepaalde film op kunnen zoeken op bijvoorbeeld isohunt of piratebay, en dan een CLI commando via SSH naar mijn thuisserver sturen om die bepaalde torrent te gaan downloaden. Mi jn telefoons zijn een Nokia 5800 en een HTC Touch Pro II die beide internettoegang hebben, maar de HTC is van kantoor met een datalimiet. Ik wil dus geen remote desktop draaien vanwege dat limiet, maar een simpele SSH sessie vreet niks, dacht ik zo.

Ik ben al zover dat ik de server via SSH kan 'besturen', heb ook een remote toegang tot mijn router mogelijk gemaakt en poorten 22 en 23 geforward in de router naar de server, die een dedicated DHCP adres heeft gekregen.

Nu alleen nog Rtorrent leren gebruiken, toch? :P
Je hebt ook torrent clients die zelf een webservertje kunnen draaien, dat lijkt me een stuk makkelijker en vreet ook geen brood. Een paar k extra vanwege het laden van die webpagina, maar die zijn over het algemeen vrij kaal en met weinig plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Vicarious schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:41:
Het is ook in dit topic nog voorbij gekomen. Deadinspace postte nog een aardige link daarover :)
Mijn naam!

Mijn post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter

Ach, hoe vaker het gepost wordt hoe meer kans er is dat anderen het lezen ;)
deadinspace in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11"
-----------
Anyway, huge-ass opdracht ingeleverd gisteren, dus ga me nu storten op de topicstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, dan twee tips wat betreft de TS:

* Weg met het paars! :) Maak de layout gewoon wat mooier.
* Haal hele basic dingen weg en link daarvoor in de plaats naar de Ubuntu website. Degene voor wie dit topic bedoelt is weten wel wat Ubuntu is. We willen wat meer advanced tips/tricks :)
* Meer plaatjes / screenshots
* Polls: welke applicaties gebruikt men!

Eigenlijk vond ik mijn TS destijds voor het Ubuntu topic nog beter (is alweer meer dan een jaar geleden). Neem maar voorbeeld aan de TSen die ik recent heb gemaakt, deze of deze ;)

Succes ermee in ieder geval! :D (over 3 dagen zijn mijn tentamens achter de rug, misschien kan ik dan ook nog wat meehelpen aan de TS, tenminste als jullie dat goed vinden)

EDIT: Vanwaar TMDB is je signature? Mijn signature is op TMDB gebaseerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door monnick op 30-10-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
monnick schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:45:
Oke, dan twee tips wat betreft de TS:

* Weg met het paars! :) Maak de layout gewoon wat mooier.
* Haal hele basic dingen weg en link daarvoor in de plaats naar de Ubuntu website. Degene voor wie dit topic bedoelt is weten wel wat Ubuntu is. We willen wat meer advanced tips/tricks :)
* Meer plaatjes / screenshots
* Polls: welke applicaties gebruikt men!

Eigenlijk vond ik mijn TS destijds voor het Ubuntu topic nog beter (is alweer meer dan een jaar geleden). Neem maar voorbeeld aan de TSen die ik recent heb gemaakt, deze of deze ;)

Succes ermee in ieder geval! :D (over 3 dagen zijn mijn tentamens achter de rug, misschien kan ik dan ook nog wat meehelpen aan de TS, tenminste als jullie dat goed vinden)

EDIT: Vanwaar TMDB is je signature? Mijn signature is op TMDB gebaseerd ;)
Ik zou zeggen cum and join the team :> Ik begin net met mijn tentamens dus ik heb voorlopig weinig tijd :/ Kan wel wat aanleveren >:) Maar soms lukt dat niet. Misschien een idee om weer de modjes erbij te roepen om te kijken wie wat waar er verbeteringen aangebracht kunnen worden? Aangezien de TS nu inderdaad nogal noob is en ook zo bedoeld omdat inderdaad wij als vaste gasten wel weten wat het is maar beginners nog niet en binnen GoT kun je niet echt terecht op dit gebied :/ Dus vandaar dat de TS er is op deze manier...

Als er binnen GoT een beter topic is voor dit onderdeel en deze uitleg zou ik het prima vinden dat het daar kan maar voorlopig ben ik nog van mening als het er niet is dan de TS op deze manier aanhouden :/ Hoe saai en oubollig het ook klinkt :/

ja ben er nog steeds voor om de hele structuur die nu voor NOS is op de schop te flikkeren en alles wat netter in te delen omdat het nu nogal chaotisch is.... Maar wat kan en wat handig is voor iedereen kan ik niet inschatten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter

TS overhaul!

:D

Maar meneer Afraca, je hebt maar 1% van monnick's tips gebruikt. Daar heb je gelijk in. Had in eerste instantie al wat kanttekeningen in m'n text editor gezet, en daar heb ik nu even wat mee gedaan, soort van :P Omgooien van de "filosofie" van dit topic is niet een twee drie gedaan, en ik wilde vandaag eindelijk wat bereiken, dus hierbij. Ambiance theme erin verwerken was wat tricky, maar vond ergens op een forum wat hex codes en dat resulteerde in dit prima resultaat, stukken beter :) Anyway, monnick, je mag ons zeker komen joinen, al moet je zelf even inschatten of je er tijd voor hebt, al heb je ongetwijfeld gezien dat ook wij niet zo actief zijn als we willen.

--------------

Even wat opmerkingen op monnick's tips. Polls heb ik zo m'n twijfels bij.... Voor software mist het gewoon z'n doel. Ieder heeft zo z'n eigen wensen, en de doelgroep (mensen die dit topic bezoeken) is te klein om een representatie te zijn van alle Ubuntu gebruikers om een beeld van softwaregebruik te geven.
Ook ben ik het niet hélemaal eens met dat we hele basic dingen moeten weghalen en linken naar ubuntu.com. Voor sommigen betekent het nóg een keer doorklikken naar meer info, en op ubuntu.com staat het ook niet mooi in één verhaaltje (tot op zekere hoogte wel...)

[ Voor 30% gewijzigd door afraca op 30-10-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Beter kun je dus zoiets maken dat je er 1 keer energie in hoeft te steken per keer en daarna kan laten omdat het zichzelf wel uitlegt. Dus leuke ditjes en datjes over Ubuntu en inderdaad die polls! Gewoon als een leuk extraatje voor Ubuntu gebruikers in plaats van zoals het nu is een inleidend iets voor Ubuntu....

Maar wat dan wel dus zou moeten imho is een FAQ of Wiki achtig iets voor Ubuntu binnen GoT.... Want nieuwelingen kunnen daar hun informatie ophalen en dan in het Ubuntu topic of Fedora of Debian topic hun ervaringen en dingen posten over het OS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ok, m'n edit duurde iets te lang voor Touchdomex :+

Blijkbaar is hier een klein verschil van mening. Mijn proposal: we hebben de tweede post gereserveerd, kunnen we daar misschien wat meer "fun stuff" zoals de polls ;) Anyway, mochten we hierover door willen posten, gebruik vanaf nu DM met daarin beide TS-ers en monnick :)

Oja, CHANGELOG TS:
- Alle "what's new" dingen aangepast voor Maverick, en nog wat kleine tweaks.

edit: Oja, en TS is nu eigenlijk Radiant in plaats van Ambiance, sorry :+

[ Voor 21% gewijzigd door afraca op 30-10-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
afraca schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:57:
Ok, m'n edit duurde iets te lang voor Touchdomex :+

Blijkbaar is hier een klein verschil van mening. Mijn proposal: we hebben de tweede post gereserveerd, kunnen we daar misschien wat meer "fun stuff" zoals de polls ;) Anyway, mochten we hierover door willen posten, gebruik vanaf nu DM met daarin beide TS-ers en monnick :)
Zit mij toch eventjes te vervelen want ik heb de hele middag gewerkt en zit te wachten totdat ik door kan gaan naar vrienden :+

Maar goed ik denk dat wij eens duidelijk ook met de modjes van NOS erbij moeten bedenken of er misschien een nieuwe systeem voor NOS bedacht kan worden waar dus een nieuwe FAQ in kan gericht op Linux en Ubuntu en keuze in OS.... Direct dus alle 3 de "grote" onderwerpen van NOS op GoT aangepakt en verklaard. Dus des te meer ruimte en vrijheid voor een TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou de noob-dingetjes ook niet meteen schrappen, maar ze misschien wat meer algemeen maken release-independent. Ik ben zelf ook wel voor simpele vragen toelaten maar dat mag geloof ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MsG schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:17:
Ik zou de noob-dingetjes ook niet meteen schrappen, maar ze misschien wat meer algemeen maken release-independent. Ik ben zelf ook wel voor simpele vragen toelaten maar dat mag geloof ik niet :).
Misschien kan zoiets ook in een los topic? Het kleine linux vragen topicje? groot nadeel is dat je dan voor de wat grotere vragen geen topic meer opent maar daarin smijt waardoor NOS nog leger lijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Wat ik wel jammer vind is dat Shotwell een bug heeft met het uploaden van foto's naar Facebook.
Je kunt bij het uploaden van een foto niet kiezen om het te plaatsen in een reeds bestaande album (je kunt die optie gewoon niet selecteren), in plaats daarvan wordt er telkens een nieuw album aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou vraag ik me toch af hè, die Ubuntu server-bak die ik nu heb staan, die gebruik ik uitsluitend via SSH, ik zit er niet fysiek achter. Omdat het Ubuntu-server is, en niet Ubuntu-desktop, heeft het ding dus ook geen GUI, die heb ik immers niet nodig.

Nu is het dus mogelijk om X remote te draaien als ik het goed begrijp: De software draait op de Host, maar de GUI van de software draait op de remote client. Moet de Host daarvoor zelf ook een GUI hebben? Nee toch?

Als ik namelijk een SSH start net de met de parameter "-X" krijg ik geen Transmission gestart, ik krijg dan als melding dat er iets met X niet goed zou zijn.

Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd, en nu krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
diango@Diango-Qosmio-F60:~$ ssh -X diango@192.168.1.6
diango@192.168.1.6's password: 
Linux Lightspeed 2.6.32-24-generic-pae #43-Ubuntu SMP Thu Sep 16 15:30:27 UTC 2010 i686 GNU/Linux
Ubuntu 10.04.1 LTS

Welcome to Ubuntu!
 * Documentation:  https://help.ubuntu.com/

Your CPU appears to be lacking expected security protections.
Please check your BIOS settings, or for more information, run:
  /usr/bin/check-bios-nx --verbose

System information as of Sun Oct 31 15:47:19 CET 2010

System load:  0.0               Processes:           72
  Usage of /:   3.1% of 35.14GB   Users logged in:     0
  Memory usage: 6%                IP address for lo:   127.0.0.1
  Swap usage:   0%                IP address for eth0: 192.168.1.6

Graph this data and manage this system at https://landscape.canonical.com/

Last login: Sun Oct 31 10:12:40 2010 from osbk-4db15556.pool.mediaways.net
/usr/bin/xauth:  creating new authority file /home/diango/.Xauthority
diango@Lightspeed:~$ transmission
The program 'transmission' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadValue (integer parameter out of range for operation)'.
  (Details: serial 168 error_code 2 request_code 143 minor_code 3)
  (Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
   that is, you will receive the error a while after causing it.
   To debug your program, run it with the --sync command line
   option to change this behavior. You can then get a meaningful
   backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)
diango@Lightspeed:~$

Ik zie nu ook dat ik "expected security protections" mis. Ik moet in mijn bios kijken :?

- edit -

Dat laatste is niks aan te doen, ben ik nu achtergekomen.

Heel ander onderwerp: Landscape. Wat een vette tool is dat :) Gewoon mijn thuisserver online kunnen beheren, upgraden, etc. Jammer dat het niet gratis is, maar ik ga de 2 maanden demo goed gebruiken denk ik :)

Nu nog een usb schijf eraan hangen en leren via de CLI remote X gebruiken en downloaden, dan is hij helemaal in bedrijf.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-10-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
10.04 ervaringen update:
Saturnus in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11"
Nadat ik 'username' en 'Username' had toegevoegd lijkt het printen vanaf netwerk naar een 10.04 goed te gaan.

Booten zonder monitor werkt nog steeds prima na Saturnus in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Touchdomex schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:24:
Misschien kan zoiets ook in een los topic? Het kleine linux vragen topicje? groot nadeel is dat je dan voor de wat grotere vragen geen topic meer opent maar daarin smijt waardoor NOS nog leger lijkt :+
Het nadeel van zulke grote topics is vooral dat de zoekbaarheid ruk is. Als je met de GoT search alleen drie grote topics vindt, dan ben je de zak en kun je die grote topics gaan doorspitten.

De oneliner-vraagjes-met-oneliner-antwoorden zijn misschien wel geschikt voor zo'n topic, maar aan de andere kant: kleine vraagjes blijken soms niet zo simpel als de vraagsteller in eerste instantie denkt...
HTT-Thalan schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:48:
Als ik namelijk een SSH start net de met de parameter "-X" krijg ik geen Transmission gestart, ik krijg dan als melding dat er iets met X niet goed zou zijn.
En dit is een mooi voorbeeld van een vraag die mij beter in een eigen topic lijkt passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deadinspace schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:37:
[...]

Het nadeel van zulke grote topics is vooral dat de zoekbaarheid ruk is. Als je met de GoT search alleen drie grote topics vindt, dan ben je de zak en kun je die grote topics gaan doorspitten.

De oneliner-vraagjes-met-oneliner-antwoorden zijn misschien wel geschikt voor zo'n topic, maar aan de andere kant: kleine vraagjes blijken soms niet zo simpel als de vraagsteller in eerste instantie denkt...

[...]

En dit is een mooi voorbeeld van een vraag die mij beter in een eigen topic lijkt passen ;)
Nee, ik heb het zojuist opgelost :P

Ik heb Xine-UI geinstalleerd en daarna "xine -V opengl" gegeven.

Daarna werkte transmission prima: Netjes een "Transmission @ Lightspeed" window, zodat ik remote GUI-gebaseerde apps op mijn server kan draaien, en dus ook eenvoudig downloaden _/-\o_

Ik kwam hierbij n.a.v. de laatste post in http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=671065&page=6
waarna ik de melding kreeg dat ik xine niet geinstalleerd had. Het is een videospeler, maar de 'fix' loste wel het probleem op.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-10-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

HTT-Thalan schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:05:
Nee, ik heb het zojuist opgelost :P
Ok, ook goed :)

Overigens weet ik niet wat je fout veroorzaakte; het was een X protocol error tussen transmission en je X-server, en dat die wegging nadat je iets met Xine deed lijkt me meer toeval dan wat anders.

Ik heb ook ooit zoiets raars gehad met remote qiv... Eerste tien keer na een verse install een X protocol error, dan ineens goed en vanaf toen altijd braaf gewerkt. Ik heb nooit kunnen achterhalen waardoor dat nou kwam.
Daarna werkte transmission prima: Netjes een "Transmission @ Lightspeed" window, zodat ik remote GUI-gebaseerde apps op mijn server kan draaien, en dus ook eenvoudig downloaden _/-\o_
Overigens heeft transmission ook een cli versie, en een server/client versie. Vooral die laatste is misschien interessant voor je, een daemon op je server die downloadt, en die je bedient met een grafische app op je laptop.

(schijnt, nooit zelf geprobeerd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 20:39
Ik draai nu op een oude laptop (Pentium 3) ubuntu server 10.04 (maar ik heb toch stiekum KDE en gnome geinstalleerd).

Ik kan het niet aan de gang krijgen als printserver. ik heb de handleiding gelezen op de ubuntu site maar ik kom er niet uit. De handleiding lijkt er gericht op standalone kantoorprinters maar ik probeer een canon printer die aan een windows PC hangt toe te voegen maar ik heb geen idee welke URL en welke protocol ik dan moet gebruiken :(

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Pagina: 1 ... 14 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!