Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LinuX-TUX schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:00:
[...]
Komt me bekend voor. Soortgelijk iets hier. met 9.10 kon ik via nvidia-settings een default profile opslaan, die ik naar de zaak situatie zette. (dual monitor setup)

En als ik op elk ander moment de laptop pakte, deed ie terug vallen naar de single screen. Ideaal. Sinds 10.04 vertikt ie het om via nvidia-settings m'n dual monitor setup hard geconfigureerd op te slaan :( (ook niet als ik het als root draai / opsla)
(H)erkenning *O* whooooot, bij 9.04 draaide werkelijk perfect, maar nieuwe versie is beter (althans zo redeneerde ik voorheen). Wat is jouw ervaring met 10.10? werkt het nu wel met je nvidia?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:18:
[...]
(H)erkenning *O* whooooot, bij 9.04 draaide werkelijk perfect, maar nieuwe versie is beter (althans zo redeneerde ik voorheen). Wat is jouw ervaring met 10.10? werkt het nu wel met je nvidia?
Nog niet de tijd ervoor gehad, twijfel om hem te dist-upgraden of netjes opnieuw te installeren. Houd er wel van om gewoon normaal te installeren ( home partite los van de rest van het systeem :Y) )

Vanavond ga ik er wel voor zitten ivm een kernel die ik sowieso zelf ga patchen als het nog niet opgelost is met 10.10 .

Probleem: http://www.phoronix.com/s...?page=news_item&px=ODQ3Mw

Weet niet of anderen in dit topic hier last van hebben, gebruik linux in het dagelijkse leven als development omgeving voor werk. (wat is dat een bevrijding tov windows :$ ... script wel een paar auto update scripts & mounten van remote systemen is echt een verademing kwa mogelijkheden die ik voorheen miste
webdav, (s )ftp, ssh, nfs, you name it, we mount it :Y) en een simpele command line rpc laat bij windows een service automagisch herstarten }) )

Alleen als je zware projecten compiled en een hoop diskactiviteit genereerd, kan je je muis niet eens meer normaal over het scherm laten glijden, zoveel CPU cycles worden er afgepakt voor een beetje I/O disk activiteit.

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-10-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit is wel shit. Nu heb ik het ook geïnstalleerd op m'n desktop pc. Draait helemaal top hoor :)
Alleen krijg ik m'n onboard optical sound niet aan de gang :(
Zit onboard op een Asus P7P55D bord! Iemand een idee of en hoe ik dit kan fixen? Met google kom ik echt niet verder :(

Edit : Na even zoeken bleek het gewoon een "profiel" te zijn wat je moet selecteren! Het werkt dus uit of the box _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door DennusB op 11-10-2010 19:45 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zie niet echt in waarom ik zou updaten naar 10.10. Volgens mij is er niet zo veel veranderd.

Wanneer gaan ze van Ubuntu nou eindelijk eens een mooi OS maken. De vorige bruine stijl was echt verschrikkelijk. Nu met dat paars + zwart is het al ietsje beter, maar nog steeds hondslelijk vergeleken met Windows en OS X. En ja, dan kan je allemaal themes gaan downloaden, maar ik wil gewoon out-of-the-box een mooi OS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:21:
Ik zie niet echt in waarom ik zou updaten naar 10.10. Volgens mij is er niet zo veel veranderd.

Wanneer gaan ze van Ubuntu nou eindelijk eens een mooi OS maken. De vorige bruine stijl was echt verschrikkelijk. Nu met dat paars + zwart is het al ietsje beter, maar nog steeds hondslelijk vergeleken met Windows en OS X. En ja, dan kan je allemaal themes gaan downloaden, maar ik wil gewoon out-of-the-box een mooi OS!
Er is veel gestroomlijnd, veel kleine dingetjes die de gebruiksvriendelijkheid vergroten. Dan je tweede punt: de look is flink geupdate in 10.10! Ik vind dat het er nu echt schitterend uit begint te zien. Oké, de icoontjes vind ik niet echt mooi, de default wallpaper is verschrikkelijk en ze kunnen beter nautilus-elementary nemen, maar los daarvan ben ik dik tevreden over de kant die het opgaat qua looks. Het nieuwe lettertype is lekker eigenzinnig zonder dat het er al te gek of kiddy uitziet, en voegt daarin een hoop toe aan de verbeterde look. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk.

Verder: draait lekker nu op m'n netbook (standaard versie, geen unity). Nu bezig met desktop PC te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:36

arie_papa

Running on Ubuntu

Grom, teveel zitten prutsen op mn server, dus maar ff terug naar 10.04. Dat probleem met neatx zoek ik nog wel uit op een andere bak, die inmiddels wel zonder problemen is geupgraded. Wel 64 bit trouwens

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb zojuist 10.10 getest met Wubi en ik ben blij dat mijn lagspike verdwenen is!
Ik had onder 10.04 met mijn wirelesskaartje (chipset rt2860) last van heel veel lagspikes.
Nu weer alles opzetten om weer de switch te maken naar Ubuntu! <3

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb net ook 10.10 geinstalleerd. Hele kleine mooie afwerkingen, maar verder merk ik niet echt veel verschil ten opzichte van 10.04

Ik zou trouwens heel graag Chrome (of Chromium) gebruiken onder Ubuntu. Het enige dat me daarvan weerhoud is het feit dat je niet snel kan scrollen door middlemouse button the klikken en de muis te bewegen....:( Ik heb al gezocht, maar krijg het niet werkend. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ochja, mensen die Maverick Meerkat graag willen proberen in VirtualBox maar daarbij wat beeld issues hebben: zorg dat je de laatste VirtualBox release (3.2.10) hebt. Beetje open deur intrappen inderdaad, maar best wel een vereiste :+

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 18:37

Matis

Rubber Rocket

afraca schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:23:
Ochja, mensen die Maverick Meerkat graag willen proberen in VirtualBox maar daarbij wat beeld issues hebben: zorg dat je de laatste VirtualBox release (3.2.10) hebt. Beetje open deur intrappen inderdaad, maar best wel een vereiste :+
* Matis meldt Zie ook Matis in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11"

Alleen het vreemde is, ik heb VB 3.2.8 en ik had nog geklikt op "Check for updates". Toen zei VB doodleuk dat er geen updates waren.

Toch bedankt voor de tip, op http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads staat inderdaad 3.2.10

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 11-10-2010 22:27 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10

MsG

Forumzwerver

Is jullie afsluitscherm ook lelijk lowres trouwens? Bij mij wel helaas.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@$%%@$ :-( @#$%&% :| #%#%$%% :X @$%&#*)_%&*% :-( @#$%&
Sorry, moest even :P

Op systeem met oude Nvidia-kaart (96-driver nodig) ge-update, zonder goed naar de veranderingen te kijken: Die Nvidia-drivers blijken dus niet te werken met xorg 1.9. :|
Op die Nvidia-kaart zit een TV-out, kan iemand hier vertellen of die door de nouveau-drivers ondersteund wordt? Ik heb al in de 'FeatureMatrix' gekeken, kaart valt in de NV10 Family, en daar wordt WIP (Work In Progress) bij de TV-out vermeld. Is dus niet duidelijk, vandaar dat ik het hier even vraag. Hoe kun je die nouveau-drivers trouwens gebruiken, want ze staan standaard al geïnstalleerd, maar zijn nergens te configureren (Kubuntu 10.10)? Moet je dan puur handmatig zelf een xorg.conf maken?

Als die TV-out op die machine niet te gebruiken is in 10.10, moet die terug naar 10.04. Volgens mij is daar eigenlijk geen goede methode voor, maar ben je min of meer gedwongen tot gehele herinstallatie. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

hmm.. update gedaan, maar eh.. chrome werkt niet meer, crasht op flash, maar wat erger is, ik kan geen shift-toetsen meer gebruiken, want dan doet ie van alles, bijvoorbeeld volumeregeling openen of wat dan ook, ik snap het niet.
raar zo zonder interpunctie en hoofdletters schrijven, maar ben nu te moe om het verder uit te zoeken, verdorie, dom ook... anders maar weer eens een verse install, op zich niet zo'n slecht idee na enkele jaren update na update.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Fraai gister die 10.10 gedownload, geboot en niet geinstalleerd. Kom niet eens door de bootsequense :?
Ga terug naar 9.04 die op mijn systeem verre weg 't beste functioneert van alle releases die erna zijn gekomen. Dan maar met 70% van mijn beeldscherm oppervlakte gebruiken :( - syncmaster instellen lijtk niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
monnick schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:57:
Ik heb net ook 10.10 geinstalleerd. Hele kleine mooie afwerkingen, maar verder merk ik niet echt veel verschil ten opzichte van 10.04

Ik zou trouwens heel graag Chrome (of Chromium) gebruiken onder Ubuntu. Het enige dat me daarvan weerhoud is het feit dat je niet snel kan scrollen door middlemouse button the klikken en de muis te bewegen....:( Ik heb al gezocht, maar krijg het niet werkend. Weet iemand een oplossing?
Interessant leesvoer: http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=17689
staan wel 2 extensions bij om het te emuleren, maar voor de chromium dev's in het een WontFix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MsG schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:40:
Ik krijg niet eens een afsluitscherm :D Splashscreen bij het opstarten werkt bij mij ook niet. Maargoed, de rest werkt perfect en hij start snel op dus ik vind het wel prima.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

himlims_ schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:00:
Fraai gister die 10.10 gedownload, geboot en niet geinstalleerd. Kom niet eens door de bootsequense :?
Ga terug naar 9.04 die op mijn systeem verre weg 't beste functioneert van alle releases die erna zijn gekomen. Dan maar met 70% van mijn beeldscherm oppervlakte gebruiken :( - syncmaster instellen lijtk niet mogelijk :(
Typisch..

10.10 geeft op notebook geen kik hier, 10.4 boot vrolijk door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Hmmpf toch typisch weer. Verschillende signalen van mensen die de nieuwe release niet geboot krijgen. Ik had dat zelf met 10.04, het begint haast een "ubuntu-dingetje" te worden, niet goed dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 09:40
10.10 op mijn Dell D600 draait lekker, in tegenstelling tot vorige releases. Alleen die @#@^#^^*(&@* wireless drivers. Bij elke release weer die kabel eraan om eerst de drivers te updaten moet toch een keer afgelopen zijn. Ik weet dat het met rechten op de firmware heeft te maken, maar toch. Nu zit blijkbaar zelfs het installscript voor de firmware er niet meer standaard bij, is in het verleden volgens mij wel eens anders geweest.
Nu nog kijken hoe de praktijk uitpakt. Hopelijk werkt Remote Desktop ( voor het overnemen van mijn Windows bakje) nu eens goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij mij ook, maar ook bij het opstarten komt er heel even een regel tekst in beeld. En ik heb een rode, verticale lijn ongeveer 7 cm vanaf de linkerkant over het scherm. Dit laatste is gekomen, nadat tijdens het installeren, de computer vastliep. Deze lijn lijkt mij meer een probleem van mijn laptop, want hij verschijnt al enkele seconden nadat ik de aan-knop indruk.
Na de installatie diverse keren opnieuw te starten, is de installatie toch gelukt en ik ben nog (sinds gisteren) geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
Hier ook dikwijls meegemaakt met live/install cd's. noacpi acpi=off deed meestal de truuk om normaal te booten. Waarom dat is is mij een raadsel, misschien dat zo'n live omgeving zichzelf de das om doet het moment dat ie de CD/DVD drive probed voor powersaving opties tijdens het booten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nou, de shift-toetsen werken weer, en crashes van Chrome zijn ook verholpen. Het zit in de fantastische mono moonlight implementatie via Ubuntu... (libmoon) als je dan via Chrome Moonight installeert, lijkt ie te werken, maar.. neuh. Niet.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/moon/+bug/624062

hmm. lijkt op deze bug, maar waar kan ik nou nette crash info vandaan toveren? (system log viewer en dan welke van de 32 opties?)

[ Voor 28% gewijzigd door letatcest op 12-10-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LinuX-TUX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:46:
Hier ook dikwijls meegemaakt met live/install cd's. noacpi acpi=off deed meestal de truuk om normaal te booten. Waarom dat is is mij een raadsel, misschien dat zo'n live omgeving zichzelf de das om doet het moment dat ie de CD/DVD drive probed voor powersaving opties tijdens het booten zelf.
thx voor de tip, vanavond nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14
Beste mensen,

Ik ben redelijk nieuw t.a.v. Ubuntu dus daarom weet ik momenteel het meeste nog niet maar ben hard lerende :)

Mijn vraag is de volgende: op mijn werk hebben we 30 Dell latitude 2100 netbooks draaien op Ubuntu 9.04. Ik heb op de systemen de verschillende gebruikers met bijbehorende rechten aangemaakt en dat draait goed. Nu heb ik handmatig de systemen langsgelopen om ervoor te zorgen dat de systemen bepaalde bestandssytemen kunnen afspelen ( https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu. Dat heeft veel tijd gekost om dat 30 keer over te moeten doen en er staat duidelijk bij dat bij een volgende systeemupgrade je het weer opnieuw moet uitvoern.

Ik heb gekeken welk programma dat eigenlijk het beste zou kunnen uitvoeren voor mij en dat dan via een backup-restore procedure. Uiteindelijk heb ik 30 keer over identieke netbooks, dus 1x een goede backup met alle juiste instellingen erin moet voldoende zijn toch.
Ik heb het geprobeerd met het meegeleverde programma Dell Recovery media en daar een bootable usb-stick van gemaakt, laten booten van de stick en hiermee het besturingssysteem terug zetten maar helaas dat werkt niet, alle gebruikers zijn dan verdwenen en ik geïnstalleerde software is niet meer terug te vinden.

Mijn vraag hier is dan welk programma kan ik daarvoor het beste gebruiken, alle gebruikers die zijn aangemaakt moeten dan opnieuw gelijk worden 'geïnstalleerd' tijdens de herinstallatie (documenten van de gebruikers hoeven niet), standaard moet dan ook gelijk teamviewer geïnstalleerd worden. En, alle netbooks maken d.m.v. draadloos verbinding contact met het netwerk. Als ik voor alle gebruikers dat goed heb ingesteld moet dat tijdens de herinstallatie ook weer goed staan.
Misschien vraag is wel teveel wat echt mogelijk is maar als iemand een idee heeft dan graag, want ik wil overgaan op de laatste Ubuntu versie die ook een speciaal gedeelte heeft m.b.t. netbooks als ik het allemaal goed gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zou gewoon een tool gebruiken die een volledige image maakt zoals vroeger Norton Ghost e.d. De huidige programma's hiervoor ken ik niet (doe dit al jaren niet meer), maar daar is vast meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:43

knakworst

Get more sats!

Vicarious schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:12:
Ik zou gewoon een tool gebruiken die een volledige image maakt zoals vroeger Norton Ghost e.d. De huidige programma's hiervoor ken ik niet (doe dit al jaren niet meer), maar daar is vast meer over te vinden.
HDClone kan dat prima, is naast windows ook als live-cd te gebruiken, en heeft ook een gratis versie (gelimiteerd op 1 GB/uur).

http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:37

hilgo

Clear your mind of can't.

Clonezilla zou dat ook moeten kunnen. Is volgens de makers, simpel gezegd, een open source ghost.

[ Voor 29% gewijzigd door hilgo op 12-10-2010 14:50 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

hilgo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:49:
Clonezilla zou dat ook moeten kunnen. Is volgens de makers, simpel gezegd, een open source ghost.
Met hem. Clonezilla doet gewoon wat het moet doen: een hele schijf imagen en wanneer nodig terugplaatsen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14
Dank jullie wel voor de hulp, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar ik ben eigenlijk opzoek naar een mooie dock voor Ubuntu(Gnome)!
Ik heb dit wel eens gezien op screenshots van mensen maar weet echt niet meer wat dit voor tool was! :(
Kan iemand me hiermee helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:07:
Misschien een domme vraag, maar ik ben eigenlijk opzoek naar een mooie dock voor Ubuntu(Gnome)!
Ik heb dit wel eens gezien op screenshots van mensen maar weet echt niet meer wat dit voor tool was! :(
Kan iemand me hiermee helpen? :)
Docky, Do, Cairo en AWN allemaal mooi. Zoek maar op dock in ubuntu software center en probeer wat uit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Touchdomex schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:10:
[...]

Docky, Do, Cairo en AWN allemaal mooi. Zoek maar op dock in ubuntu software center en probeer wat uit.
Moet je er natuurlijk wel bij vertellen dat de Dock uit Do afgesplitst is naar Docky... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:10:
[...]

Docky is echt super vet :) Werkt makkelijk, ziet er goed uit! Precies wat ik zocht :D Bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Poll: v10.10 - veroorzaakt meer irritatie dan het verhelpt?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363568&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:34:
[afbeelding]
Waar baseer je dit op in godsnaam? Onkunde van jezelf? Want 10.10 werkt hier op 3 pc's vlekkenloos! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DennusB schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:39:
[...]
Waar baseer je dit op in godsnaam? Onkunde van jezelf? Want 10.10 werkt hier op 3 pc's vlekkenloos! ;)
got, forums.ubuntu.com - wordt nogal wat gevloekt en gescheld nalv deze update.

doe normaal

[ Voor 22% gewijzigd door blaataaps op 13-10-2010 19:24 . Reden: Flame weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat gebeurd bij elke update, bij elk OS. Een perfecte release is onmoglijk, want een gegarandeerd bug-vrije release is zwaar verouderd. (Zie debian stable.) Daarnaast, de mensen bij wie het goed gaat hoor je niet, diegenen die last hebben die schreeuwen. Als ik het vergelijk met andere releases valt deze wel mee.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ook strepen in beeld met een Ati-kaart bij 3D-achtigheid? Bijvoorbeeld als het Docky-dock in- en uitschuift?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 09:20
[afbeelding]
Dat nieuwe font maakt Ubuntu echt weer stukken beter (vind ik O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
DennusB schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:39:
[...]

Ik kan me wel vinden in de Poll. Niet alleen hier maar ook op andere fora lees ik hordes met reacties van mensen die problemen hebben met installeren e.d., terwijl als je vraagt watvoor stappen ze gedaan hebben, blijkt dat ze het gewoon goed doen en het desondanks gewoon niet werkt.

Zelf ben ik er ook nog steeds niet achter waarom mijn touchpad ineens de middelmuistap (normaal 2 vingers) en rechtermuistap (3 vingers) omgewisseld heeft. Maar dat ene dingetje doet me nog niet op "ja" stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

MsG schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:45:
Hebben jullie ook strepen in beeld met een Ati-kaart bij 3D-achtigheid? Bijvoorbeeld als het Docky-dock in- en uitschuift?
1 keer gehad na net installeren, Fusion-icon aangezet (install via softwarecenter --> zoek op fusion), daarop klikken en nogmaals Compiz geselecteerd. Dan knippert beeld even en sindsdien is het probleem weg. Geen idee waarom, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan voor eender welke Linux-distributie zo'n poll houden... Mensen die een upgrade draaien van een bestaande versie lopen altijd tegen meer problemen aan dan mensen die alles eraf gooien en een verse installatie doen. Da's een open deur intrappen, en zo'n poll... Tsja :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51
Onlangs heb ik Ubuntu 10.04 op een laptop geinstalleerd, dit werkt echt heerlijk. Vooral het vensterbeheer vind ik geweldig, zo zijn er nog genoeg zaken op te noemen. Ben erg verrast positief over Ubuntu. Nu wilde ik mijn eigen systeem(vast) ook voorzien van Ubuntu, zo gezegd zo gedaan. Alles werkt prima na een paar kleine aanpassingen.

Ik heb naast mijn Ubuntu 10.04 installatie ook nog Windows 7 draaien. Wat me opvalt bij mijn eigen systeem is dat Windows 7 fijner en soepeler aanvoelt. Ik heb het idee dat alles wat sneller beschikbaar is als ik een input daarvoor geef. Ik heb geen idee hoe dit komt... Zou dit kunnen komen door de grafische drivers? Beschik namelijk over een Intel Onboard graphics, maar in Ubuntu wordt dit wel prima geïnstalleerd. Ook het browsen lijkt wat soepeler te verlopen, soms heb ik kleine hikups in Ubuntu.

Overige systeemspecs zijn gewoon zeer goed dus daar kan het niet aan liggen (T9300, 4GB, 120GB 5400 RPM)

Iemand misschien een idee?

/edit

Wat me ook ophoudt om volledig over te schakelen is dat ik met Winamp de EQ Ozone gebruik, dit is echt een geweldige EQ. Zijn dit soort EQ er ook voor Ubuntu?

Ik heb nu trouwens de effecten verder allemaal uitgeschakeld en het lijkt een stuk beter te lopen zo.

[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-10-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
hier gaf 10.10 ook geen kik op de notebook, na het booten met acpi=off wel, echter is dat voor een notebook een redelijk belangrijke functie (qua batterijduur...) 10.04 werkte wat dat betreft beter, maar die had ook nogal wat updates achter de rug..verder is de combo van evolution+exchange2007 nog altijd matig op zijn best. anyway, ik ben benieuwd of dit (met acpi=off moeten booten) binnen een week of 2 gefixed wordt, anders komt windows er weer gewoon op...

[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 13-10-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
[afbeelding]
Tja, mijn wireless adapter krijg ik niet meer aan de praat in 10.10, dus dat valt voor mij wel onder meer problemen veroorzaken dan het verhelpt :P

Heb na lange tijd geen linux meer te gebruiken 10.04 een week geleden weer eens geinstalleerd om te kijken of het wireless probleem wat ik toen met 7.04 had verholpen was, en ik had na lang klooien met ndiswrapper eindelijk internet, maar dan valt het wel uit na een kwartier, dus ik hopen dat 10.10 het eens compleet goed aapakt, krijg ik het helemaal niet meer aan de praat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@STIMPPYYY ik kan wel in dat gevoel komen. Ik heb het idee dat (kan alleen met XP vergelijken) Ubuntu (Gnome) soms trager aanvoelt omdat er:
- effecten bijzitten (fade-in/-out staan standaard aan), bij XP is het *klof* voor je neus en *plof* weg
- standaard scrollsnelheid van de muis lager is (uiteraard in te stellen)
- de iconen groter zijn, wat niet zo gek is op een hoge resolutie natuurlijk, want bij XP heb je een vergrootglas nodig, maar omdat je jaren lang zo bent 'opgegroeid' lijken die grote iconen, tja, .. anders
- die hickups zijn echt, althans, hangt van je verbinding af, maar windows lijkt makkelijker over 'spikes' in je ping heen te wandelen of zo, weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen, it's a feeling

Daarnaast: windows start zoooooo traag op, althans, het is snel voor je neus, maar voordat ik echt iets kan doen.

Weet je, alles heeft z'n voor en nadelen. Waar je een equalizer voor nodig hebt weet ik niet, maar er zijn vast mensen die goede alternatieven kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Ik heb heel het splash screen (Plymouth heet het) verwijderd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
letatcest schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:06:
@STIMPPYYY ik kan wel in dat gevoel komen. Ik heb het idee dat (kan alleen met XP vergelijken) Ubuntu (Gnome) soms trager aanvoelt omdat er:
- effecten bijzitten (fade-in/-out staan standaard aan), bij XP is het *klof* voor je neus en *plof* weg
- standaard scrollsnelheid van de muis lager is (uiteraard in te stellen)
- de iconen groter zijn, wat niet zo gek is op een hoge resolutie natuurlijk, want bij XP heb je een vergrootglas nodig, maar omdat je jaren lang zo bent 'opgegroeid' lijken die grote iconen, tja, .. anders
- die hickups zijn echt, althans, hangt van je verbinding af, maar windows lijkt makkelijker over 'spikes' in je ping heen te wandelen of zo, weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen, it's a feeling

Daarnaast: windows start zoooooo traag op, althans, het is snel voor je neus, maar voordat ik echt iets kan doen.

Weet je, alles heeft z'n voor en nadelen. Waar je een equalizer voor nodig hebt weet ik niet, maar er zijn vast mensen die goede alternatieven kennen.
Klopt, het zijn misschien dingen waar ik aan moet wennen, ik ga het zeker niet opgeven! ik ga het gewoon een aantal maanden gebruiken en dan zie ik verder. Het werkt nu al behoorlijk stuk beter zonder al die animaties. Ik denk dat de grafische kaart drivers gewoon niet optimaal zijn t.o.v. Windows 7. Verder heb ik Winamp met mijn geliefde plugin aan de praat gekregen via Wine. Ik heb echt respect voor de mensen die programma's als Wine ontwikkelen, dit maakt het overschakelen voor mij nu voor 100% mogelijk.

Heb verder trouwens ook de MS-fonts geinstalleerd, ziet er stuk beter uit i.m.o. vind die van Ubuntu zo lomp.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-10-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Matis schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:26:
* Matis meldt Zie ook Matis in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11"

Alleen het vreemde is, ik heb VB 3.2.8 en ik had nog geklikt op "Check for updates". Toen zei VB doodleuk dat er geen updates waren.

Toch bedankt voor de tip, op http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads staat inderdaad 3.2.10
Net VB 3.2.10 geïnstalleerd en de Addons van VB over 10.10 geïnstalleerd. Alles werkt nu weer als een zonnetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

RetroTycoon schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Dat nieuwe font maakt Ubuntu echt weer stukken beter (vind ik O-))
Jammer genoeg ziet de nieuwe font er enkel mooi uit als de hinting op Slight staat, en dat is nu net de hinting-mode die ik NIET wil gebruiken omdat dan alle MS-fonts er bagger uit zien. Als hinting op full, medium of none staat, dan zien de gerenderde fonts zoals arial en dergelijke er wél proportioneel identiek uit als hoe ze op windows gerenderd worden.

Een andere optie is natuurlijk om de ms-fonts de deïnstalleren (want ze staan er bij mij in versie 10.10 standaard op, kan dat?) en om de Liberation font-set te gebruiken als vervanging, die proportioneel ook kloppen met de MS-fonts, maar niet helemaal de mist in gaan bij font hinting op slight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
monnick schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:57:Ik zou trouwens heel graag Chrome (of Chromium) gebruiken onder Ubuntu. Het enige dat me daarvan weerhoud is het feit dat je niet snel kan scrollen door middlemouse button the klikken en de muis te bewegen....:( Ik heb al gezocht, maar krijg het niet werkend. Weet iemand een oplossing?
Ik gebruik zowel onder Windows als Ubuntu 10.10 SRware IRON. Nu doe ik dat zelf om privacy redenen (zie: http://www.srware.net/en/...e_iron_chrome_vs_iron.php), maar na een snelle test onder WindowsXP kan ik je zeggen dat iig onder Windows het gedrag waarnaar je opzoek bent gewoon out-of-the-box werkt.
Ik kan op een later moment nog wel even laten weten of dit onder Ubuntu ook het geval is.
Edit vanuit Ubuntu: helaas, op één of andere manier aan Windows voorbehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door .zolder op 14-10-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
.zolder schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:15:
[...]

Ik gebruik zowel onder Windows als Ubuntu 10.10 SRware IRON. Nu doe ik dat zelf om privacy redenen (zie: http://www.srware.net/en/...e_iron_chrome_vs_iron.php), maar na een snelle test onder WindowsXP kan ik je zeggen dat iig onder Windows het gedrag waarnaar je opzoek bent gewoon out-of-the-box werkt.
Ik kan op een later moment nog wel even laten weten of dit onder Ubuntu ook het geval is.
Edit vanuit Ubuntu: helaas, op één of andere manier aan Windows voorbehouden.
Ja, onder Windows werkt dat standaard wel...Het probleem is juist dat het op Ubuntu niet standaard werkt. Ik dacht eerst dat het gewoon aan Chrome / Chromium lag, maar niet dus. (het gaat nog steeds over scrollen door de pagina's met de middelste muisknop ingedrukt te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In Firefox: Preferences -> Advanced (general) -> Use Autoscrolling

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/201/485827920_bc1dc372b4.jpg

In Chrom(e/ium) heb ik geen idee want dat gebruik ik niet. Maar het is dus niet alleen Windows only.

edit:
@vvv zie mijn edit ;) Ik verzond hem iets te vroeg.

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 14-10-2010 12:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ja, je weet over welke browser we het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:43

knakworst

Get more sats!

Ik kan het hier op mijn werk niet testen maar de eerste hit op google bij "Chromium autoscroll" leert dat er een extension voor is:

http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
DevilsProphet schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:44:
[...]

Jammer genoeg ziet de nieuwe font er enkel mooi uit als de hinting op Slight staat, en dat is nu net de hinting-mode die ik NIET wil gebruiken omdat dan alle MS-fonts er bagger uit zien. Als hinting op full, medium of none staat, dan zien de gerenderde fonts zoals arial en dergelijke er wél proportioneel identiek uit als hoe ze op windows gerenderd worden.

Een andere optie is natuurlijk om de ms-fonts de deïnstalleren (want ze staan er bij mij in versie 10.10 standaard op, kan dat?) en om de Liberation font-set te gebruiken als vervanging, die proportioneel ook kloppen met de MS-fonts, maar niet helemaal de mist in gaan bij font hinting op slight.
't viel mij juist op dat de fonts NIET meekomen, ook al heb je het vinkje voor restricted pakketten aangevinkt bij de installatie. Blijkbaar gaat dat alleen om mediacodecs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:47:
Ik kan het hier op mijn werk niet testen maar de eerste hit op google bij "Chromium autoscroll" leert dat er een extension voor is:

http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=11
Bedankt! Ik had die extension al eens geprobeerd maar toen werkte het niet. Net weer geïnstalleerd, en et werkte niet direct, maar Chrome herstarten deed wonderen. Werkt nu als een trein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik draai overigens nog steeds OF virtualbox OF maak connectie met een terminal server op de zaak vanwege twee redenen:
- Outlook. Evolution werkt wel met Exchange maar is echt zwaar bagger.
- Helpdesk pakket (BMC service desk express, dont ask), maar dat wordt binnenkort vervangen door Topdesk. Als er nu eens een knappe client komt die goed met Exchange kan babbelen heb ik Windows niet meer nodig

Games speel ik op een andere pc, daar heeft mn laptop toch geen videokaart voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heeft iemand nog meer het Macbuntu theme geïnstalleerd?

Heb het geïnstalleerd en moet zeggen dat het me erg goed bevalt en het ziet er ook nog eens goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

mcDavid schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:35:
[...]

't viel mij juist op dat de fonts NIET meekomen, ook al heb je het vinkje voor restricted pakketten aangevinkt bij de installatie. Blijkbaar gaat dat alleen om mediacodecs...
Bij mij waren ze alvast geïnstalleerd zonder dat ik daar zelf nog iets aan moest doen.

In de live-omgeving (geboot van usb) had ze trouwens geïnstalleerd middels volgend commando:
sudo apt-get install msttcorefonts

Het werkt gewoon, alleen zal hij dan de msttcorefonts-installer installeren, en die runnen. Dus om de fonts te verwijderen is het niet enkel nodig om die package te uninstallen, maar ook de fonts handmatig te verwijderen, of eventueel de installer nog es te laten draaien, die dan een optie kan geven om de fonts te verwijderen, maar daar ben ik niet zeker van dat die installer zoiets aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:15:
Heeft iemand nog meer het Macbuntu theme geïnstalleerd?

Heb het geïnstalleerd en moet zeggen dat het me erg goed bevalt en het ziet er ook nog eens goed uit.
Linkje? Tutorial? Ik ben ook geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 28-09 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

monnick schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:01:
[...]

Linkje? Tutorial? Ik ben ook geïnteresseerd :)
Googlen is ook een kunst ^^
http://sourceforge.net/projects/macbuntu/
http://macbuntu.sourceforge.net/

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 14-10-2010 20:44 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
I'll be friggin damned, de eerste distro die een beetje probleemloos werkt. Wel:

code:
1
sudo apt-get install linux-firmware-nonfree

Ik had met 10.04 geen geluid, geen toetsenbord en geen wifi. Petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Sgreehder schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:16:
I'll be friggin damned, de eerste distro die een beetje probleemloos werkt. Wel:

code:
1
sudo apt-get install linux-firmware-nonfree

Ik had met 10.04 geen geluid, geen toetsenbord en geen wifi. Petje af.
Aldi Doritotm met AncientTypetm?

Meestal als meer dan 5 mensen het gebruiken dan werkt het wel. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:53
Ben soms eigenwijs en heb vanuit de 10.04 ook maar de upgrade naar 10.10 gedaan. Duurde een hele tijd omdat ie toch tussendoor een paar keer een vraag stelde en ik hem lekker gedurende nacht dacht te laten upgraden.
Was ie klaar en vlak voor het opruimen van de tijdelijke bestanden en dergelijke meldde ie dat de upgrade mislukt was en het systeem mogelijk instabiel is. Niet echt een reden kunnen vinden waarom/waardoor. Maar geboot en opgestart. Lijkt tot dusverre 'gewoon' goed te gaan.

1 'probleem' wat wel verholpen is, is dat ie nu wel bij een shutdown ook weer echt uit gaat. 'Ineens' ergens gedurende de afgelopen 2 maanden is dat ontstaan. Na een hoop gegoogle daar niet de juiste oplossing voor kunnen vinden.

Kijken hoe stabiel ie verder blijft. Ach, het draait op een oude laptop waar de kids mee het internet op gaan, dus zo heel spannend is het allemaal niet, maar wel leuk als het werkt natuurlijk.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oke, dan ga ik het ook maar via een upgrade doen want een clean install is echt een ramp op mijn netbook terwijl 10.04 erg goed werkte.

En dan ff macbuntu erop om mijn zus met haar fancy macbook jaloers te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Laatst online: 24-06 14:35
Sando schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:25:
[...]

Aldi Doritotm met AncientTypetm?

Meestal als meer dan 5 mensen het gebruiken dan werkt het wel. :P
Haha, bijdehandje. DiNovo Edge, GA-EP35-DS3, en nouja goed, die geef ik je mee, een Speedtouch 121g dongle; deze kon ik met flink wat commandline werk wel aan de gang krijgen voorheen, maar gaf nooit meer dan 10 minuten verbinding.

Nu wel een dikke vette tear door het beeld met het kijken naar video. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
He, dit is best wel fijn. De nieuwe versie van UitzendingGemist geeft ook de optie om alle video's als flash af te spelen. Ik heb dit even getest in Chrome en Firefox, en het werkt best wel goed. De huidige versie van UG is een ramp met Windows codecs / Moonlight. In Chrome krijg ik dat niet eens werkend.

http://beta.uitzendinggemist.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
monnick schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:16:
He, dit is best wel fijn. De nieuwe versie van UitzendingGemist geeft ook de optie om alle video's als flash af te spelen. Ik heb dit even getest in Chrome en Firefox, en het werkt best wel goed. De huidige versie van UG is een ramp met Windows codecs / Moonlight. In Chrome krijg ik dat niet eens werkend.

Goede tip! Nu RTL Gemist nog...maar als xbmc ook met rtl gemist om kan gaan, waarom is het dan zo ingewikkeld in ubuntu zelf...? Iemand een pakkende oplossing voor RTL gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

lutj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:40:
[...]

Goede tip! Nu RTL Gemist nog...maar als xbmc ook met rtl gemist om kan gaan, waarom is het dan zo ingewikkeld in ubuntu zelf...? Iemand een pakkende oplossing voor RTL gemist?
Je kon naar rtlgemist voor ipad: www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml
maar dat pakt ie niet meer, hij gaat nu automatisch naar die stomme DRM site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

letatcest schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:20:
[...]
Je kon naar rtlgemist voor ipad: www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml
maar dat pakt ie niet meer, hij gaat nu automatisch naar die stomme DRM site...
Dit werkt nog steeds als je de ipad user-agent string gebruikt

Voorbeeldje hoe dit voor elkaar te krijgen in o.a. firefox:
http://www.ehomeupgrade.c...your-firefox-web-browser/

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
lutj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:40:
[...]
maar als xbmc ook met rtl gemist om kan gaan, waarom is het dan zo ingewikkeld in ubuntu zelf...?
Hey wat gebruik jij dan voor rtl gemist in XBMC?

Ik kan vaak alleen de eerste aflevering zien in XBMC uzg plugin en de rest is funky kleurtjes disco (drm)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 11:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb vanavond Kubuntu 10.10 op mijn notebook van de zaak gezet, en wat zien dat er mooi uit zeg :) een stuk netter dan ik gewend ben van Ubuntu, met direct een mooi aero effect erin.

De installatie geeft je nu ook tijdens het kiezen van je 'opties' de keuze om direct closed source zaken mee te leveren zoals flash en mp3 ondersteuning, echt heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Relaxt, ik zelfs een Virtuele machine gebruikt voor dingen als DWDD ;)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelly schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:08:
[...]

Relaxt, ik zelfs een Virtuele machine gebruikt voor dingen als DWDD ;)
RTL gemist blijft een gedoe in linux.... best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.phoronix.com/s...ntu_1010_benchmarks&num=1

^- (uitgebreide) performance vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dit zal misschien ook wel een goede oplossing zijn voor het Uitzendinggemist-applicatie op de Popcorn Hour :)

Thnx iig voor het delen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Wow, ik vraag altijd op linuxforums of ik voor mijn oude hardware ook beter een oude linux (ivm sneller) kan gebruiken en het advies is altijd gewoon de nieuwste distro, maar in benchmarks hier en daar is 9.10 gemiddeld genomen gewoon sneller en 10.04 ook nog een klein beetje.

Dus volgens mij is het toch altijd: Nieuwer is trager, moet je maar meegaan met de nog snellere ontwikkelingen op hardwaregebied.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Sando schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:37:
[...]

Hey wat gebruik jij dan voor rtl gemist in XBMC?

Ik kan vaak alleen de eerste aflevering zien in XBMC uzg plugin en de rest is funky kleurtjes disco (drm)
Klopte niet wat ik beweerde O-) , maar ik dacht er is een gemist-plugin met rtl gemist dus dan lijkt mij dat het werkt. Helaas werkt dat idd gewoon niet. beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Ik ben mijn ubuntu desktop aan het indelen, nu wil ik eigenlijk op het eerste werkblad allemaal gadgets zodat ik op de hoogte ben van allerlei nieuws etc en ik daar handige tools heb. Op het volgende bureaublad zet ik een dock om programma's mee te starten etc.
Echter de google gadgets blijven op alle bureaubladen staan.
Maar echte goede screenlets kan ik niet vinden, heeft iemand nog tips wat betreft screenlets? Op gnome-look.org staan natuurlijk een hoop maar vaak niet allemaal even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Shit, suspend is weer om zeep met 10.10 . Wel vervelend. Vroeger liet ik mijn laptop gewoon in suspend gaan als ik mijn werkplaats verlaten had, en 's ochtends kon ik dan gewoon resumen en verderwerken.
Nu zie ik 's ochtends enkel een knipperende cursor :( . Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DieterVDW schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:39:
Shit, suspend is weer om zeep met 10.10 . Wel vervelend. Vroeger liet ik mijn laptop gewoon in suspend gaan als ik mijn werkplaats verlaten had, en 's ochtends kon ik dan gewoon resumen en verderwerken.
Nu zie ik 's ochtends enkel een knipperende cursor :( . Crap.
het goed resumen vanuit een suspend/hybernate of iets, heb ik enkel bij mandrake goed werkend gezien (zal wel aan mijn settings liggen) maar die functie van ubuntu heeft dat op mijn hardware nooit goed gedaan :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm ik heb mijn lappie net even handmatig laten suspenden en dat ging gewoon prima eigenlijk. Gewoon Ubuntu 10.10 met redelijk basic settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb het gemakkelijk kunnen fixen. In 10.04 was er een probleem met de USB3 controller die verhinderde dat de laptop in suspend/hibernate ging. Dit kon je oplossen door de xhci module te unloaden.

Nu zie ik in 10.10 dat er een /etc/pm/sleep.d/05_disable_usb3 script is toegevoegd dat precies dat doet: de xhci module unloaden. Helaas is de xhci module in 10.10 blijkbaar gerenamed naar xhci_hcd ... :)
Dus dat scriptje aanpassen fixte de boel voor mij. Suspenden werkt weer vlotjes.
Hibernate allicht ook, maar dat werk sowieso niet echt soepel in Ubuntu vind ik, dus gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb een vraag :D
Ik wil graag die irritante screenshot popup uitzetten in 10.10. Ik heb nu "Shutter", en als ik nu Printscreen doe krijg ik Shutter EN Ubuntu die mn screenshot willen opslaan :P
Iemand enig idee hoe ik dit kan regelen? Google niet namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Als het weghalen van de sneltoetsen niet werkt, kun je ook gewoon gnome-screenshot verwijderen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Gister een update gedaan naar 10.10, ging prima geen moeilijkheden. 10.04 toch af en toe last van kraakjes in het geluid, nu niks meer. Prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
STIMPPYYY schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:23:
Gister een update gedaan naar 10.10, ging prima geen moeilijkheden. 10.04 toch af en toe last van kraakjes in het geluid, nu niks meer. Prima dus :)
Ik wacht nog even met updaten van mijn HTPC, gezien XBMC niet echt lijkt te willen werken met 10.10.

Overigens is XBMC de enige applicatie die een beetje fatsoenlijk HD-beeld af wil spelen bij mij. Zou ik ergens codecs ofzo missen voor Totem/VLC/Smplayer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:00:
[...]

Ik wacht nog even met updaten van mijn HTPC, gezien XBMC niet echt lijkt te willen werken met 10.10.

Overigens is XBMC de enige applicatie die een beetje fatsoenlijk HD-beeld af wil spelen bij mij. Zou ik ergens codecs ofzo missen voor Totem/VLC/Smplayer ofzo?
Ik speel onder 10.10 zonder extra plugins of codecs in VLC gewoon 1080P MKV files af :)
Werkt top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mcDavid schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:00:
[...]

heb je ooit PMS geprobeerd? als je die start met --console krijg je niet die java-gui-shit en streamt bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met msn op Empathy.
Ik kan met mijn msnaccount niet meer inloggen.
Ik heb Ubuntu 10.10 met de laatste updates.
Op het internet zijn meer mensen met ditzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:31:
Ik heb problemen met msn op Empathy.
Ik kan met mijn msnaccount niet meer inloggen.
Ik heb Ubuntu 10.10 met de laatste updates.
Op het internet zijn meer mensen met ditzelfde probleem.
Ja ik heb dit ook sinds een dag of 2? Heeft Microsoft het protocol weer stiekem aangepast ofzo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DennusB schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:50:
[...]Ja ik heb dit ook sinds een dag of 2? Heeft Microsoft het protocol weer stiekem aangepast ofzo... :(
kotepe, amsn en miranda werken hier perfect, geloof niet dat die door mij geupdate zijn sinds 10.10. Waarschijnlijk ligt de oorzaak van het probleem dan ook elders dan een wijziging aan msn protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat het snel opgelost wordt.
Ik was zeer tevreden over Ubuntu.
Nog ff geduld tot dit gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
himlims_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:53:
[...]
kotepe Kopete, amsn en miranda werken hier perfect, geloof niet dat die door mij geupdate zijn sinds 10.10. Waarschijnlijk ligt de oorzaak van het probleem dan ook elders dan een wijziging aan msn protocol
Pidgin ook geen enkel probleem!
't Zou wel kunnen MS ineens gestopt is met een bepaalde oude versie van het MSN-protocol, maar dan zou Pidgin ook niet meer werken (ook libpurple). Dus lijkt me niet inderdaad

[ Voor 20% gewijzigd door mcDavid op 21-10-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Laatst online: 26-02-2022
Probleem met MSN/Empathy is makkelijk op te lossen.

Terminal opnenen -> killall telepathy-butterfly.

Als je die zin echter in een terminal uit voert verbind Empathy het weer (kun je uitvoeren terwijl Emphaty draait).

*Overigens verwelkom ik mezelf even op dit topic waar ik voortaan dagelijks te vinden zal zijn *O*

[ Voor 38% gewijzigd door TheDarkstar op 21-10-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDarkstar schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:42:
Probleem met MSN/Empathy is makkelijk op te lossen.

Terminal opnenen -> killall telepathy-butterfly.

Als je die zin echter in een terminal uit voert verbind Empathy het weer (kun je uitvoeren terwijl Emphaty draait).

*Overigens verwelkom ik mezelf even op dit topic waar ik voortaan dagelijks te vinden zal zijn *O*
Hmmm het werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DennusB schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:05:
Ik speel onder 10.10 zonder extra plugins of codecs in VLC gewoon 1080P MKV files af :)
Werkt top :D
Wat voor codec zit er in die MKV? Ik heb het out-of-the-box nog niet werkend op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Laatst online: 26-02-2022
@dennis585

Probeer het een paar keer terwijl Empathy draait, eventueel een keer rebooten. Zo heb ik het op mij PC en laptop namelijk toch opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Matis schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Wat voor codec zit er in die MKV? Ik heb het out-of-the-box nog niet werkend op mijn PC.
ik weet 't ook neit precies, maar ik installeer altijd; vlc, w32 codecs, encoder, ffmpeg, mplayer
wanneer die tools erop staan heb ik geen problemen meer met video

Pagina: 1 ... 13 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!