Beste mensen,
Ik ben redelijk nieuw t.a.v. Ubuntu dus daarom weet ik momenteel het meeste nog niet maar ben hard lerende
Mijn vraag is de volgende: op mijn werk hebben we 30 Dell latitude 2100 netbooks draaien op Ubuntu 9.04. Ik heb op de systemen de verschillende gebruikers met bijbehorende rechten aangemaakt en dat draait goed. Nu heb ik handmatig de systemen langsgelopen om ervoor te zorgen dat de systemen bepaalde bestandssytemen kunnen afspelen (
https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu. Dat heeft veel tijd gekost om dat 30 keer over te moeten doen en er staat duidelijk bij dat bij een volgende systeemupgrade je het weer opnieuw moet uitvoern.
Ik heb gekeken welk programma dat eigenlijk het beste zou kunnen uitvoeren voor mij en dat dan via een backup-restore procedure. Uiteindelijk heb ik 30 keer over identieke netbooks, dus 1x een goede backup met alle juiste instellingen erin moet voldoende zijn toch.
Ik heb het geprobeerd met het meegeleverde programma Dell Recovery media en daar een bootable usb-stick van gemaakt, laten booten van de stick en hiermee het besturingssysteem terug zetten maar helaas dat werkt niet, alle gebruikers zijn dan verdwenen en ik geïnstalleerde software is niet meer terug te vinden.
Mijn vraag hier is dan welk programma kan ik daarvoor het beste gebruiken, alle gebruikers die zijn aangemaakt moeten dan opnieuw gelijk worden 'geïnstalleerd' tijdens de herinstallatie (documenten van de gebruikers hoeven niet), standaard moet dan ook gelijk teamviewer geïnstalleerd worden. En, alle netbooks maken d.m.v. draadloos verbinding contact met het netwerk. Als ik voor alle gebruikers dat goed heb ingesteld moet dat tijdens de herinstallatie ook weer goed staan.
Misschien vraag is wel teveel wat echt mogelijk is maar als iemand een idee heeft dan graag, want ik wil overgaan op de laatste Ubuntu versie die ook een speciaal gedeelte heeft m.b.t. netbooks als ik het allemaal goed gelezen heb.