If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik wil eigenlijk zelf ook heel graag weer met ubuntu gaan werken.
Voor uitzendinggemist gebruik ik nu VLC door de uitzending te starten (uitzendinggemist only) en vervolgens in het beeld rechtermuisknop copy te klikken, die plak ik vervolgens in VLC bij het openen van een netwerkstream.
Allemaal vanuit firefox, maar die ga ik vervangen met opera.
Wie weet een betere oplossing? Ook met het idee dat beta.uitzendinggemist.nl met silverlight werkt als je betere kwaliteit wilt (dacht dat de kwaliteit van de windows media stream wat minder was, maar niet zeker)
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De website kiest er door op die manier streams aan te bieden ook wel een beetje voor dat non-windows gebruikers worden uitgesloten. Uitzending gemist kan ik volgens mij gewoon kijken via die moonlight plugin, maar rtlgemist krijg ik door de DRM die erop zit niet werkend. Verder is het voor mij niet zo'n punt: fuck rtlgemist, their losslutj schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:57:
Wat een beroerde oplossingen voor een uitzendinggemist en rtlgemist. NIet op de persoon hoor, maar kom op, een virtualbox draaien om een uitzending te gaan kijken. Hoe gebruiksvriendelijk is je OS.
Ik wil eigenlijk zelf ook heel graag weer met ubuntu gaan werken.
Voor uitzendinggemist gebruik ik nu VLC door de uitzending te starten (uitzendinggemist only) en vervolgens in het beeld rechtermuisknop copy te klikken, die plak ik vervolgens in VLC bij het openen van een netwerkstream.
Allemaal vanuit firefox, maar die ga ik vervangen met opera.
Wie weet een betere oplossing? Ook met het idee dat beta.uitzendinggemist.nl met silverlight werkt als je betere kwaliteit wilt (dacht dat de kwaliteit van de windows media stream wat minder was, maar niet zeker)
Vicariously I live while the whole world dies
Verzin eens een betere oplossing dan? Die websites kiezen er voor om windows only te zijn, en dan concludeer jij dat Ubuntu daarom niet gebruiksvriendelijk is...lutj schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:57:
Wat een beroerde oplossingen voor een uitzendinggemist en rtlgemist. NIet op de persoon hoor, maar kom op, een virtualbox draaien om een uitzending te gaan kijken. Hoe gebruiksvriendelijk is je OS.

Tja, dan maar XBMC met bijbehorende plugins?mcDavid schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:46:
[...]
Verzin eens een betere oplossing dan? Die websites kiezen er voor om windows only te zijn, en dan concludeer jij dat Ubuntu daarom niet gebruiksvriendelijk is...
Voor zover ik weet bestaan er voor XBMC ook geen DRM-plugins.
Niet een beetje. Helemaal. Maar goed, de Publiek Omroep is te bekijken via Linux, alleen heb je gehannes met dat Silverlight. Volgens mij gaan ze uiteindelijk over naar HTML5 bij de nieuwe uitzendinggemist. Ik vind ook dat de Publieke Omroep op elk platform dat een beetje gangbaar is beschikbaar moet zijn, omdat we er ook met zijn allen voor betalen.Vicarious schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:08:
De website kiest er door op die manier streams aan te bieden ook wel een beetje voor dat non-windows gebruikers worden uitgesloten.
RTLGemist werkte voorheen wel, maar het lijkt nu inderdaad of er een soort DRM opzit. Jammer dan, ook goed. Kijk ik toch niet, zie ik ook geen reclame.Uitzending gemist kan ik volgens mij gewoon kijken via die moonlight plugin, maar rtlgemist krijg ik door de DRM die erop zit niet werkend. Verder is het voor mij niet zo'n punt: fuck rtlgemist, their loss
Dat moonlight werkt bij mij vaak toch niet lekker. Heb MediaPlayerConnectivity-addon geïnstalleerd, en die opent automatisch media in VLC. Dan kun je een programma eventueel ook meteen lekker makkelijk op de harde schijf dumpen op de achtergrond, of als je gaat eten.
Fixed that for youlutj schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:57:
Wat een beroerde oplossingen voor een uitzendinggemist en rtlgemist. NIet op de persoon hoor, maar kom op, een virtualbox draaien om een uitzending te gaan kijken. Hoe gebruiksvriendelijk is je OS.website-ontwikkelaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 05-10-2010 01:55 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Volgens mij worden de webontwikkelaars ook verplicht om silverlight te gebruiken omdat ze een ge-DRMde stream moeten aanbieden vanwege de rechten die op uitzendingen zitten. Ik heb een half jaar geleden een presentatie van een webontwikkelaar van de NOS gezien en dat was ongeveer de strekking.Beuzelarij schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:30:
[...]
RTLGemist werkte voorheen wel, maar het lijkt nu inderdaad of er een soort DRM opzit. Jammer dan, ook goed. Kijk ik toch niet, zie ik ook geen reclame.
Ik vermoed dat ze ook graag andere technieken willen gebruiken maar dat ze beperkt zijn door het management of andere rechthebbenden.
Uitzendinggemist werkte bij mij prima onder Ubuntu, maar gebruik nu OS X dus wat de huidige stand van zaken is weet ik niet helemaal zeker.
Dat vinden er velen, maar dat is voor de NPO geen reden om er iets aan te doen. Misschien dat de iPad uiteindelijk het verschil gaat maken, en de NPO toch dwingt om HTML5 te gebruiken.Beuzelarij schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:30:
[...]
Niet een beetje. Helemaal. Maar goed, de Publiek Omroep is te bekijken via Linux, alleen heb je gehannes met dat Silverlight. Volgens mij gaan ze uiteindelijk over naar HTML5 bij de nieuwe uitzendinggemist. Ik vind ook dat de Publieke Omroep op elk platform dat een beetje gangbaar is beschikbaar moet zijn, omdat we er ook met zijn allen voor betalen.
haha ja uiteindelijk natuurlijk wel:D Ik moest ff mn frustratie uitte en jullie zetten me weer even met beide benen op de grond.
Hopelijk komt er nog iemand voorbij die de oplossing gevonden heeft:)
Maar zoals al werd aangegeven; xbmc heeft toch ook een 'tv gemist' achtige plugin waarmee rtl en uitzendinggemist mogelijk is?
Iemand hier ervaring mee hoe deze oplossing is gerealiseerd?
Als XBMC inderdaad een plugin heeft die de normaliter DRM-beveiligde streams van RTL kan weergeven, dan gebruikt die ongetwijfeld de speciale iPad/Phone streams, die wel gewoon DRM-vrij zijn (over hypocrisie gesproken).lutj schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:58:
[...]
haha ja uiteindelijk natuurlijk wel:D Ik moest ff mn frustratie uitte en jullie zetten me weer even met beide benen op de grond.
Hopelijk komt er nog iemand voorbij die de oplossing gevonden heeft:)
Maar zoals al werd aangegeven; xbmc heeft toch ook een 'tv gemist' achtige plugin waarmee rtl en uitzendinggemist mogelijk is?
Iemand hier ervaring mee hoe deze oplossing is gerealiseerd?
De jongste dochter van mijn zus gaat naar een school met een webportal die op Silverlight draait (Magister5 van Schoolmaster). De laatste versie van moonlight geprobeerd maar die werkt niet. Microsoft only dus

Voor een openbare school vind ik dat eigenlijk niet kunnen. Zeker een webportal moet toch vanaf elke computer gewoon te gebruiken zijn? Dat is juist het hele punt daarvan, de platform-onafhankelijkheid. Maar als je op de website kijkt van de makers van dat programma (Schoolmaster) springen de tranen in je ogen. Het lijkt wel een advertentie van Microsoft.
Mijn zus gebruikt overigens al 3 jaar tot volle tevredenheid Ubuntu, nooit echte problemen mee gehad. Tot nu toe dan.
Verwijderd
vanuit marketingoogpunt van microsoft snap ik het ook wel, maar wij als enlightened early adopters van linux zitten er dus mee.
NeeVerwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:40:
Eigenlijk worden er met silverlight best leuke online systemen gemaakt. zo slecht is het allemaal niet. (kan ik dat zeggen in NOS?)
...
Ik snap dat met Silverlight leuke dingen gemaakt kunnen worden, waar ik meer op tegen ben is de vendor-lock-in. Zeker voor een webportal is dat helemaal niet nodig volgens mij.
Silverlight is een beetje vergelijkbaar met flash. Technisch gezien is het een vooruitgang, maar de marktinsluiting is natuurlijk vreselijk. Dat hele moonlight is ook maar een wassen neus. Ze zeggen er aan mee te werken, maar in de praktijk loopt het altijd zwaar achter op de "echte" silverlight.Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:40:
Eigenlijk worden er met silverlight best leuke online systemen gemaakt. zo slecht is het allemaal niet. (kan ik dat zeggen in NOS?)
vanuit marketingoogpunt van microsoft snap ik het ook wel, maar wij als enlightened early adopters van linux zitten er dus mee.
Moonlight een wassen neus? Hoe bedoel je dat? En wie is "ze"? Microsoft? Novell? Dat Moonlight steeds achterloopt op Silverlight is zo ja. Maar petje af voor de ontwikkelaars van Moonlight die in een sneltrein vaart steeds het gat weten te dichten.mcDavid schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:03:
[...]
Silverlight is een beetje vergelijkbaar met flash. Technisch gezien is het een vooruitgang, maar de marktinsluiting is natuurlijk vreselijk. Dat hele moonlight is ook maar een wassen neus. Ze zeggen er aan mee te werken, maar in de praktijk loopt het altijd zwaar achter op de "echte" silverlight.
Er is trouwens geen sprake van markt insluiting. Microsoft zet naast Silverlight ook hard in op HTML 5. Ze bieden alleen een alternatief voor flash, aangezien de markt gedomineerd werd door Flash waar niet iedereen tevreden over is/was.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Petje af voor de moonlight ontwikkelaars inderdaad, maar het blijft Microsoft die de standaard zet op dit gebied. En dus altijd een stap voor zal lopen. Ze zeggen de ontwikkeling van moonlight te steunen, maar natuurlijk altijd pas nadat ze met Silverlight een slag geslagen hebben.OMX2000 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:24:
[...]
Moonlight een wassen neus? Hoe bedoel je dat? En wie is "ze"? Microsoft? Novell? Dat Moonlight steeds achterloopt op Silverlight is zo ja. Maar petje af voor de ontwikkelaars van Moonlight die in een sneltrein vaart steeds het gat weten te dichten.
Er is trouwens geen sprake van markt insluiting. Microsoft zet naast Silverlight ook hard in op HTML 5. Ze bieden alleen een alternatief voor flash, aangezien de markt gedomineerd werd door Flash waar niet iedereen tevreden over is/was.
Het is zeker beter dan flash. Op de eerste plaats al omdat de insluiting met flash nog veel erger is. Daar is helemaal geen fatsoenlijk alternatief voor. Alleen heeft flash het voordeel dat het wél cross-platform werkt, waardoor een alternatief ook minder noodzakelijk is.
Asus X70ID-TY004V
http://www.mycom.nl/Produ...tm_campaign=tweakersclick
of
Asus 15,6" PRO5DID - T3300/2GB/320GB
http://www.paradigit.nl/P...A2F33VL133Y2/default.aspx
Deze kaart staat niet bij de drivers http://www.nvidia.co.uk/o...a32-256.53-driver-uk.html
Gaat dat werken met ubuntu 10 zonder al te veel getweak?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Poeh, dat heb ik weer... Niet echt naar gekeken wanneer er een nieuwe versie uitkomt, gisteren mijn mediacenter met 10.04 geinstalleerd, komt 10.10 al weer snel uit.RetroTycoon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:57:
Morgen release 10.10. Wordt deze keer zónder moeite de deadline gehaald of zijn er nog stopping bugs?
Nu weet ik natuurlijk dat je kunt upgraden, maar toch, na wat gepiel alles netjes voor elkaar gekregen zoals ik het wil en straks werkt er weer ergens iets niet. We zullen zien
De 10.04 kun je 3 jaar erop laten, dus geen probleem.GH45T schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 02:49:
[...]
Poeh, dat heb ik weer... Niet echt naar gekeken wanneer er een nieuwe versie uitkomt, gisteren mijn mediacenter met 10.04 geinstalleerd, komt 10.10 al weer snel uit.
Nu weet ik natuurlijk dat je kunt upgraden, maar toch, na wat gepiel alles netjes voor elkaar gekregen zoals ik het wil en straks werkt er weer ergens iets niet. We zullen zien
Voor wat het waard is: Ik heb een 102M en die doet het prima.hakuin schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:54:
Ik wil een asus notebook gaan kopen met een Nvedia GeForce 320M videokaart.
Asus X70ID-TY004V
http://www.mycom.nl/Produ...tm_campaign=tweakersclick
of
Asus 15,6" PRO5DID - T3300/2GB/320GB
http://www.paradigit.nl/P...A2F33VL133Y2/default.aspx
Deze kaart staat niet bij de drivers http://www.nvidia.co.uk/o...a32-256.53-driver-uk.html
Gaat dat werken met ubuntu 10 zonder al te veel getweak?
Ik kan me niet herinneren dat ze ooit de deadline NIET gehaald hebben?RetroTycoon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:57:
Morgen release 10.10. Wordt deze keer zónder moeite de deadline gehaald of zijn er nog stopping bugs?
Och 't is een kwestie van één muisklik en je wordt autmatisch geupgrade, met behoud van al je programma's en instellingen enzo. Ik zie geen reden om aan te nemen dat dat niet goed zou gaan. En idd 10.04 wordt ook nog 2,5 jaar ondersteund.GH45T schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 02:49:
[...]
Poeh, dat heb ik weer... Niet echt naar gekeken wanneer er een nieuwe versie uitkomt, gisteren mijn mediacenter met 10.04 geinstalleerd, komt 10.10 al weer snel uit.
Thuis ga ik misschien 10.10 wel gebruiken. Als ik alle releases van Ubuntu meeneem dan installeer ik tenminste 2 maal per jaar mijn OS opnieuw. Ik heb liever een verse installatie dan een upgrade.
Ik wacht wel totdat er wat meer mirrors/leechers zijn
Ik heb op de webplek van ubuntu gekeken maar ik kan geen tijd vinden vanaf hoe laat de 10.10 aangeboden gaat worden voor download. Is er uberhäupt een tijd bekend?RetroTycoon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:57:
6.06mcDavid schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:40:
Ik kan me niet herinneren dat ze ooit de deadline NIET gehaald hebben?
[...]

Hij gaat ook lekker rap!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Cool hoe die je nog allerlei informatie vraagt en je profiel aanmaakt, terwijl die op de achtergrond al je partitie-indeling aan het maken is!!
Stay safe
[ Voor 7% gewijzigd door MIQ op 10-10-2010 12:46 ]
Verwijderd
Inderdaad , wanneer wordt de netbook editie verwacht?MIQ schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:45:
De 10.10 Netbook versie is helaas nog niet beschikbaar...
Inmiddels is ook deze versie beschikbaar via Ubuntu.com.Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:47:
[...]
Inderdaad , wanneer wordt de netbook editie verwacht?
Is het voldoende om de ISO gewoon met ieder ander programma uit te pakken op een USB stick? Zodat vervolgens gewoon vanaf USB geboot kan worden?
[ Voor 94% gewijzigd door MIQ op 10-10-2010 13:27 ]
En nu zit ik nondedju op mijn werk
Gelukkig heb ik hem inmiddels binnen. Straks meteen gaan stoeien
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Je kunt altijd nog UNetbootin gebruiken.MIQ schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:25:
De Universal USB Installer die in Windows gebruikt wordt om de ISO op een USB stick te zetten is nog niet aangepast om versie 10.10 Netbook te installeren.
Is het voldoende om de ISO gewoon met ieder ander programma uit te pakken op een USB stick? Zodat vervolgens gewoon vanaf USB geboot kan worden?
Luctor et Emergo || specs
Of je hernoemt de iso.MIQ schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:25:
De Universal USB Installer die in Windows gebruikt wordt om de ISO op een USB stick te zetten is nog niet aangepast om versie 10.10 Netbook te installeren.
Als ik een gokje mag wagen om 10:10:10Thombias schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:43:
[...]
Ik heb op de webplek van ubuntu gekeken maar ik kan geen tijd vinden vanaf hoe laat de 10.10 aangeboden gaat worden voor download. Is er uberhäupt een tijd bekend?
Uit de officiele aankondiging:
Some time ago a group of hyper-intelligent pan dimensional beings
decided to finally answer the great question of Life, The Universe and
Everything. To this end, a small band of these Debians built an
incredibly powerful distribution, Ubuntu. After this great computer
programme had run (a very quick 3 million minutes...or 6 years) the
answer was announced. The Ultimate answer to Life, the Universe and
Everything is...42, and in its' purest form 101010. Which suggests that
what you really need to know is 'What was the Question?'. The great
distribution kindly pointed out that what the problem really was that
no-one knew the question. Accordingly, the distribution designed a set
of successors, marked by a circle of friends...to ultimately bring Unity
to all things living...Ubuntu 10.10, to find the question to the
ultimate answer.
bron
Meteen proberen of ik nu eindelijk Ubuntu aan de praat krijg op mijn laptopje hiermee...
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Wat ik wel irritant vind is dat mijn Lenovo Thinkpad T510i niet uit zichzelf wil shutdownen, en dat suspenden/hibernaten is ook niet echt werkbaar.
Ik zie dus wel dat hij (bij uitschakelen van de bootsplash), dat hij halt. En dan zie ik Power Down staan, wat als resultaat heeft dat het powerlampje van mijn laptop uit gaat. Maar mijn laptop blijft nog aan.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Alleen wtf? Aptitude weg? Net zoals die knoppen in de window bar die je door de strot gedrukt worden een grotendeels ongevraagde 'feature'. Als releases nou eens wat consistenter waren..
* Room42 is weer happy!
@Jarpse: Ik heb hem geupgrade dus ik heb nog wel aptitude en de knoppen waar je het over hebt zie ik ook niet. Ik heb gewoon links de close, minimize en maximize knoppen. Dan de titel en dat was het.
[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 10-10-2010 15:26 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Ja. Wie heeft dat ooit verzonnen?! Rechts horen die dingen..Room42 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:24:
Ik heb gewoon links de close, minimize en maximize knoppen. Dan de titel en dat was het.
Zal wel een persoonlijke voorkeur zijn.
1
| sudo apt-get install aptitude |
Maar inderdaad belachelijk, eerder besproken hier als ik me niet vergis (too lazy to use search)
Anyway, T.net heeft wederom een prachtig artikel geproduceerd, zal kijken of ik er wat van kan porten naar de TS, vanavond gaat wel lukken denk ik.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Nou, het is dus niet goed gegaan...mcDavid schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:40:
Och 't is een kwestie van één muisklik en je wordt autmatisch geupgrade, met behoud van al je programma's en instellingen enzo. Ik zie geen reden om aan te nemen dat dat niet goed zou gaan. En idd 10.04 wordt ook nog 2,5 jaar ondersteund.
Sound input vanaf mijn TV kaart in MythTV werkt niet meer na de update. In de alsamixer is de TV kaart niet meer te vinden, System/Preferences/Sound wel nog, maar daar komt geen input binnen.
Maar na de installatie van de restricted Nvidia drivers kom ik bij het opstarten in de CLI.
't zal ook een keer in 1 keer goed gaan
Daar ben ik het mee eens, dus ik heb ze weer teruggeplaatst zonder Ubuntu-tweak:Jarpse schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:37:
[...]
Ja. Wie heeft dat ooit verzonnen?! Rechts horen die dingen..
Zal wel een persoonlijke voorkeur zijn.
[Console] gconf-editor
apps/metacity/general
button_layout: ':minimize,maximize,close'
[ Voor 34% gewijzigd door Xirt op 10-10-2010 17:51 ]
Is er ook iemand die op een fijne manier even het nieuws demonstreert op youtube ofzo?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
PEBKAC???Sando schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:49:
Ben wel nieuwschierig naar wat nieuw en cool is enzo, maar ik heb mezelf voorgenomen nooit meer een niet-LTS release te gebruiken. Bij veel getweak en geautomatiseer is het gewoon teveel overbodige hoofdpijn om elke 6 maanden te moeten updaten. Er gaat altijd wat fout en je vergeet altijd wat over te zetten. Ik blijf bij 10.04.
Is er ook iemand die op een fijne manier even het nieuws demonstreert op youtube ofzo?
Ik vind wel een beetje overdreven. Ik installeer eigenlijk elke release wel clean. Bewaar de belangrijkste dingen uit m'n home-dir en kan meteen weer gaan. Nog nooit problemen mee gehad.
[ Voor 57% gewijzigd door Master FX op 10-10-2010 18:57 . Reden: toch even gequote ]
Stay safe
Homedir staat bij mij op een aparte partitie, dus daar hoef ik gelukkig niet naar om te kijkenMaster FX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:56:
Ik vind wel een beetje overdreven. Ik installeer eigenlijk elke release wel clean. Bewaar de belangrijkste dingen uit m'n home-dir en kan meteen weer gaan. Nog nooit problemen mee gehad.
Ik ben hem overigens ook aan het downloaden, alleen de torrent loopt echt traag (300kb/s) terwijl er toch 5200% leechers zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 10-10-2010 19:00 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Haal em gewoon via de homepage van Ubuntu binnen joh. Ik haalde net (even getest voor je) 2,7MB/s.Matis schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:59:
[...]
Homedir staat bij mij op een aparte partitie, dus daar hoef ik gelukkig niet naar om te kijken
Ik ben hem overigens ook aan het downloaden, alleen de torrent loopt echt traag (300kb/s) terwijl er toch 5200% leechers zijn
Gezien de tijd van je post zal je em al wel hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Master FX op 10-10-2010 19:36 ]
Stay safe
Haha, hij is al geïnstalleerdMaster FX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:36:
Haal em gewoon via de homepage van Ubuntu binnen joh. Ik haalde net (even getest voor je) 2,7MB/s.
Gezien de tijd van je post zal je em al wel hebben
Overigens ging hij op het eind wel zo snel als mijn internetverbinding, maar voordat hij eindelijk wat goede leechers had gevonden, waren we al een kwartier onderweg

Dat ben ik niet meer gewend met Usenet
[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 10-10-2010 19:39 ]
Flauw.
Mijn home staat ook apart, die tel ik niet mee. Je moet al je tweaks vergelijken of dat nog in het nieuwe systeem mogelijk is. Je moet package selections backuppen. Je moet software indexeren dat niet in de repo's staat en eventueel compileren tegen nieuwere libs. Of je hebt de upgrade functie wat geen 1 april grap is maar gewoon nooit goed werkt als je vorige install gebruikssporen heeft.
Ervaring leert dat het een paar dagen tot een week duurt voor alles weer relaxed is, met uitzonderingen voor onvoorziene vreemde problemen (9.04 -> 9.10 echt vanalles stuk)
Best als jij niet zoveel hoeft te doen om elke keer een clean install te doen of het er gewoon voor over hebt, maar ga niet zeggen dat het kapot gaan van Ubuntu door functies die ze zelf aanbieden aan mij ligt.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Na maanden weer eens gezocht en nu eindelijk gevonden!Room42 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:21:
Wat ik wel echt irritant blijf vinden is dat de iconen dimmen in de application list als je een venster minimaliseert. Heb eigenlijk nooit een goede oplossing hiervoor gevonden. Kijk ik ergens overheen?
In deze bug: 269934, post 14, werd gelinkt naar deze PPA. Die fixt mijn issue. Top!
Wat me opvalt is dat de transparency effects niet meer werken voor het hoofdmenu en de windows. Voor die windows kan ik het oplossen in gconf-editor en dan naar gwd en dan opacity effect op 0.5 zetten, maar het de menu's blijven solid
Waar 10.04 probleemloos de resolutie van mijn VirtualBox-scherm overnam, krijg ik het bij 10.10 met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb al lopen graven in de instellingen van VirtualBox, maar die zijn hetzelfde als de 10.04 machine die ik ook gebruik.
Daarnaast kan ik het in 10.10 ook niet vinden. Heb de configbestanden van X-server al aangepast, maar hij wil niet groter worden dan 800x600
Wat is überhaupt het probleem? Ik snap de situatie niet echt, kan je het eens uitleggen?Room42 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:49:
[...]
Na maanden weer eens gezocht en nu eindelijk gevonden!
In deze bug: 269934, post 14, werd gelinkt naar deze PPA. Die fixt mijn issue. Top!
Een paar icoontjes die een witte achtergrond hebben in de systemtray, maar dat is niets wat het Radiance thema niet kan oplossen

Wel ben ik erachter gekomen dat via een NX-sessie het shutdown/reboot niet werkt via het menu. Dat moet ik handmatig doen via de cli. Misschien doordat ik de repository van Karmic voor FreeNX moest gebruiken. We zullen zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 10-10-2010 23:10 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
mIRC op een linux bak, srsly?JaJoah schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:47:
Het werkt hier op mijn download bakkie
Een paar icoontjes die een witte achtergrond hebben in de systemtray, maar dat is niets wat het Radiance thema niet kan oplossenHetzelfde probleem had ik trouwens onder 10.04
[afbeelding]
Wel ben ik erachter gekomen dat via een NX-sessie het shutdown/reboot niet werkt via het menu. Dat moet ik handmatig doen via de cli. Misschien doordat ik de repository van Karmic voor FreeNX moest gebruiken. We zullen zien.
Nou, als je een venster minimaliseert wordt het icoontje onder in de applicatielijst (taakbalk zou je onder windows zeggen) semi-transparant. Dat vind ik lastig omdat sommige iconen nogal op elkaar lijken als je snel kijkt. Daardoor werkt dat voor mij lastig met veel vensters open. Met deze patch houden de iconen hun volledige intensiteit waardoor ze beter te onderscheiden zijn.MsG schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:51:
[...]
Wat is überhaupt het probleem? Ik snap de situatie niet echt, kan je het eens uitleggen?
Ik gebruik het programmaatje ubuntu tweak, dan werkt het wel.Vicarious schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:51:
Wat me opvalt is dat de transparency effects niet meer werken voor het hoofdmenu en de windows. Voor die windows kan ik het oplossen in gconf-editor en dan naar gwd en dan opacity effect op 0.5 zetten, maar het de menu's blijven solid
Dat vond ik ook super. Scheelt toch weer een minuutje!Matis schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:31:
Het is echt een verademing dat je tijdens de installatie nu een aantal zaken, zoals tijdzone, gebruikersnaam + wachtwoord etc. kunt ingeven. Niet dat je installatie blijft hangen op die zaken
[ Voor 30% gewijzigd door knakworst op 11-10-2010 08:54 ]
Ubuntu tweak ken ik wel ja, maar ben toch altijd een beetje huiverig voor zulke programmaatjes. Zou niet voor het eerst zijn dat ik mijn desktop ermee verklootknakworst schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:53:
[...]
Ik gebruik het programmaatje ubuntu tweak, dan werkt het wel.
[...]
Dat vond ik ook super. Scheelt toch weer een minuutje!
Als ik hem hibernate gaat hij netjes uit, als ik hem dan vervolgens weer aanzet lijkt het alsof hij uit hibernation komt maar na 30 sec gaat m'n laptop gewoon weer uit

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Waarom zou je nu nog de RC installeren. De final is er toch ?himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:19:
Hoe is de RC in dagelijks gebruik? Normaliter wacht ik daar mee tot de final, maar heb nu een probleem waar ik knettergek van wordt
Ik kan beamen dat het goed werkt. Ubuntu-tweak zit overigens zo in elkaar dat je zelf bepaald voor welke delen je het gebruikt; volgens mij wordt niets automatisch ingesteld.Vicarious schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:06:
[...]
Ubuntu tweak ken ik wel ja, maar ben toch altijd een beetje huiverig voor zulke programmaatjes. Zou niet voor het eerst zijn dat ik mijn desktop ermee verkloot
Het enige dat ik nu nog niet heb in vergelijking met mijn vorige installatie is dat de menubar doorzichtig werd als het window niet gefocused was. Maar waar ik dat ook alweer ingesteld had bij de vorige versie... Volgens mij per ongeluk
Geen ideemcDavid schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:02:
Is het nu niet weer tijd voor een nieuw topic ook?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Meer mensen die het actief gebruiken of ben ik een van de weinigen? Zie vaak mensen opkijken die even meekijken, gevolgd door een vraag "wtf
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Nee hoor, gebruik het inmiddels al zo'n 2 jaar bijna ... echt geweldig. Auto login op de zaak, 6 combo's en dan even rustig achterover leunen, uitrekken en weer terug naar m'n bureaublad waar dan alles in 1 keer naar voren komt wat ik gebruik.Flapmo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:18:
Ik gebruik sinds kort echt actief Gnome DO ( http://do.davebsd.com/preview.shtml ) en moet zeggen dat het voor je dagelijkse taken wel een enorme snelheids-boost geeft. Zodra je een beetje actief gebruik maakt van alle functies die het heeft gebruik je het al snel voor alle kleine dingetjes. Even binden naar een shortcut is wel nodig uiteraard.
Meer mensen die het actief gebruiken of ben ik een van de weinigen? Zie vaak mensen opkijken die even meekijken, gevolgd door een vraag "wtfhoe doe je dat zo snel? ".
Wat is dat probleem danhimlims_ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:19:
Hoe is de RC in dagelijks gebruik? Normaliter wacht ik daar mee tot de final, maar heb nu een probleem waar ik knettergek van wordt
/me LinuX-TUX irriteerd zich kapot aan heavy hd load, welke CPU cycles dusdanig opslokt dat het onwerkbaar wordt
[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-10-2010 10:28 ]
Heb sinds een week of twee Kupfer, doet hetzelfde als Gnome-Do maar is alleen wat stabieler. Had zelf dat Gnome-Do het soms liet afweten, met Kupfer heb ik dit probleem nog niet gehad.Flapmo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:18:
Ik gebruik sinds kort echt actief Gnome DO ( http://do.davebsd.com/preview.shtml ) en moet zeggen dat het voor je dagelijkse taken wel een enorme snelheids-boost geeft. Zodra je een beetje actief gebruik maakt van alle functies die het heeft gebruik je het al snel voor alle kleine dingetjes. Even binden naar een shortcut is wel nodig uiteraard.
Meer mensen die het actief gebruiken of ben ik een van de weinigen? Zie vaak mensen opkijken die even meekijken, gevolgd door een vraag "wtfhoe doe je dat zo snel? ".
Gisteren via Wubi Meerkat geinstalleerd, loopt an sich prima en lekker snel, alle drivers werken ook. Er is alleen een puntje; als ik een website open duurt het érg lang totdat hij de pagina echt opent en rendert en klaar is met weergeven. Wel dik 10 seconden. Dit doet hij bij alle pagina's, zowel op wifi als bekabeld, zowel in Firefox als Opera. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Verwijderd
Die nieuwe installer is echt weer wat nieuws, hier zouden grote software boeren een voorbeeld aan kunnen nemen. Vinden jullie het trouwens ook zo fijn dat .deb packages nu meteen in het software center geinstalleerd worden :-) ?
Ja, dat is de welbekende trage DNS-resolving van Ubuntu. Dat zat ook al in 10.04.Peedy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:57:
Hoi!
Gisteren via Wubi Meerkat geinstalleerd, loopt an sich prima en lekker snel, alle drivers werken ook. Er is alleen een puntje; als ik een website open duurt het érg lang totdat hij de pagina echt opent en rendert en klaar is met weergeven. Wel dik 10 seconden. Dit doet hij bij alle pagina's, zowel op wifi als bekabeld, zowel in Firefox als Opera. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
[google=slow dns ubuntu]
Lijkt me niet aan de browser te liggen als Opera en Firefox het hebben. Duurt het renderen lang of het downloaden? Misschien ligt het aan de DNS-instellingen ofzo. Wat als je het IP-adres van bijv Google handmatig intikt?Peedy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:57:
Er is alleen een puntje; als ik een website open duurt het érg lang totdat hij de pagina echt opent en rendert en klaar is met weergeven. Wel dik 10 seconden. Dit doet hij bij alle pagina's, zowel op wifi als bekabeld, zowel in Firefox als Opera. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
edit: met hierboven ^^
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 11-10-2010 11:13 ]
Heeft kupfer net zoveel addons als gnome DO ondertussen heeft?Joshua schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:53:
[...]
Heb sinds een week of twee Kupfer, doet hetzelfde als Gnome-Do maar is alleen wat stabieler. Had zelf dat Gnome-Do het soms liet afweten, met Kupfer heb ik dit probleem nog niet gehad.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
alvast een workaround: zoek in firefox in about:config naar ipv6 en schakel dat uit. Dan werkt firefox in ieder geval prima.Matis schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:09:
[...]
Ja, dat is de welbekende trage DNS-resolving van Ubuntu. Dat zat ook al in 10.04.
[google=slow dns ubuntu]
Nee, en het ziet er ook niet zo strak uit als DO maar het loopt tenminste niet vast. Gnome DO wordt ook niet meer doorontwikkeld/bijgehouden. Kupfer wel. En ach... je moet maar de ruimte in hoofd hebben om de extra functies van DO in je hoofd te krijgen. Docky+Kupfer is bijna net zo prettig met het relevante voordeel dat het niet vastloopt (en geen rare 100%CPU usage bugs).Flapmo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:13:
[...]
Heeft kupfer net zoveel addons als gnome DO ondertussen heeft?
Iemand ook weer het suspend-probleem op z'n computer? Het gaat hier vrijwel nooit zoals het zou moeten. Zowel op de laptop als op Desktop. Veder geen problemen tegen gekomen, ook niet met mijn spliksplinter nieuwe SSD.
[ Voor 3% gewijzigd door arnem_ op 11-10-2010 11:55 ]
Even naar een andere tty gegaan en "dpkg --configure -a" aangezwengeld. Nu is ie rustig bezig met verder upgraden
Kijken hoe lang het nog gaat duren.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Klopt, maar het probleem doet zich ook voor in Opera en waarschijnlijk alle applicaties die DNS gebruiken.Vicarious schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:26:
alvast een workaround: zoek in firefox in about:config naar ipv6 en schakel dat uit. Dan werkt firefox in ieder geval prima.
De beste (lees meest eenvoudige en generieke) oplossing is de volgende:
Dan hoef je niet de applicatie-specifieke instellingen te wijzigen, maar heb je een generieke instelling te pakkenThere is a configuration file called “aliases” here: /etc/modprobe.d/aliases
In there you will find a line like this: alias net-pf-10 ipv6
Change it to: alias net-pf-10 off ipv6
Om een of ander reden kan ik neatx-server via apt-get niet meer installeren
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Verwijderd
Beetje jammer dat ie niet vóórdat ie gaat installeren even meldt dat je het niet gaat redden met je schijfruimte, ik dacht dat ik nog net genoeg had. Maar helaas, halverwege loopt de installatie vast en nu wordt het toch een clean install.
Overigens, kun je niet wat oude kernels oid verwijderen en vervolgens verdergaan zoals Theimon in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11" dat heeft gedaan?
[ Voor 51% gewijzigd door Dirk op 11-10-2010 14:53 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Heeft-ie die repo niet gewoon uitgeschakeld tijdens de upgrade? Dan kun je hem weer aanzetten via software sources.skinlee78 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:00:
Iemand enig idee of de repo van neatx verdwenen is in 10.10?
Om een of ander reden kan ik neatx-server via apt-get niet meer installeren
Luctor et Emergo || specs
installeren van monitor (of eerder 't specificeren daarvan) Ik heb een 23" samsung synmaster, ubuntu ziet die ALTIJD als een standaard ding met 1280x max. Ik wil 2048x1152 zoals beoogd (zoals werkte met 9.04) maar ik krijg 't met geen mogelijkheid werkend. Het kan gewoon niet via /etc/x11/xfconfig file - er zijn inmiddels 3 linux junkies over de vloer geweest die 'het wel even oplossen' maar no goLinuX-TUX schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:26:
[...]
Nee hoor, gebruik het inmiddels al zo'n 2 jaar bijna ... echt geweldig. Auto login op de zaak, 6 combo's en dan even rustig achterover leunen, uitrekken en weer terug naar m'n bureaublad waar dan alles in 1 keer naar voren komt wat ik gebruik.
[...]
Wat is dat probleem dan
Komt me bekend voor. Soortgelijk iets hier. met 9.10 kon ik via nvidia-settings een default profile opslaan, die ik naar de zaak situatie zette. (dual monitor setup)himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:42:
[...]
installeren van monitor (of eerder 't specificeren daarvan) Ik heb een 23" samsung synmaster, ubuntu ziet die ALTIJD als een standaard ding met 1280x max. Ik wil 2048x1152 zoals beoogd (zoals werkte met 9.04) maar ik krijg 't met geen mogelijkheid werkend. Het kan gewoon niet via /etc/x11/xfconfig file - er zijn inmiddels 3 linux junkies over de vloer geweest die 'het wel even oplossen' maar no go
En als ik op elk ander moment de laptop pakte, deed ie terug vallen naar de single screen. Ideaal. Sinds 10.04 vertikt ie het om via nvidia-settings m'n dual monitor setup hard geconfigureerd op te slaan
Heb al zitten prutsen met de repo's toevoegen, maar zie niet iets dat uitgeschakeld staat wat eerst wel ingeschakeld was. Het vreemde is ook dat dit voorheen gewoon in de standaard repo zat (10.04 en 9.10)DutchNutcase schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:09:
[...]
Heeft-ie die repo niet gewoon uitgeschakeld tijdens de upgrade? Dan kun je hem weer aanzetten via software sources.
De versies daarvoor moest je inderdaad actief repos toevoegen om de voorloper Freenx te installeren.
Iemand tips in de goede richting?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!