[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:01:
[...]
Je vergeet erbij te vermelden dat het risico dat je je toestel brickt hoger ligt. Veel mensen krijgen hun toestel niet meer aan na deze actie beschreven op dat forum.
Daar was op het moment van mijn post nog geen sprake van. Nu wel lees ik inderdaad. Ik pas mijn post aan.
Tnx!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

albino71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:26:
Ik weet dat ik de laatste ben, maar dit is een belangrijke, dus even apart....

Het is weer iemand gelukt om de HBOOT versie de downgraden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7515332

Hierdoor kun je weer een officiële 2.1 RUU flashen en kun je dus in stappen terug naar 2.1 en zoals we allemaal weten kunnen we 2.1 met HBOOT 0.80 rooten.

Dus....iedereen die de officiele update heeft geflashed en daardoor geen root heeft en tot voor nu niet meer kon krijgen....

ROOTEN KAN WEER!!! ;)

LET OP! Lees het XDA draadje helemaal, want er treden bricks op!!!!
;(
Tja, ... ik kan er niets aan doen maar ik blijf maar denken: eigen schuld, dikke bult! Ik snap echt niet waarom mensen ineens gingen unrooten om de OTA te ontvangen. Alleen maar om 3 uurtjes eerder 2.2 te kunnen installeren?!?! Daar zit je dan lekker met een unrooted Desire, of erger nog ... met een bricked Desire omdat je je HBOOT wilde downgraden wat fout ging ...

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
gday schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:15:
[...]

Tja, ... ik kan er niets aan doen maar ik blijf maar denken: eigen schuld, dikke bult! Ik snap echt niet waarom mensen ineens gingen unrooten om de OTA te ontvangen. Alleen maar om 3 uurtjes eerder 2.2 te kunnen installeren?!?! Daar zit je dan lekker met een unrooted Desire, of erger nog ... met een bricked Desire omdat je je HBOOT wilde downgraden wat fout ging ...
Heel veel mensen hebben de update binnen die tijd niet eens kunnen ontvangen, een collega van mij kan hem nog steeds niet ontvangen (die heeft niks met rooten en moeilijk doen). Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook aan gedacht heb, maar ik die screenshot app was toch wel handig, en dat is ook de enige reden dat ik mijn telefoon geroot heb :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen bij het rooten van mijn Branded Tmobile Desire, ik heb de Goldcardmethode gebruikt en tot en met stap 1 van onderstaande ging alles goed. Vervolgens naar stap 2 alleen hier ontstaan de problemen. Bij het opstarten kom ik in de bootloader en als ik vervolgens recovery kies, komt ie niet verder dan de roze Tmobile opstartcirkel. Iemand suggesties?

Als step1 goed is uitgevoerd zet je het toestel uit (met volume down naar hoofdmenu en navigeer vervolgens met volume down naar "Power off", bevestig met de power knop). Haal vervolgens je "goldcard" eruit en formatteer hem, of je kunt hem bewaren en vervangen door een andere MicroSDHC kaart.
NB. Deze stap wordt aangeraden, maar sommigen hebben succesvol geroot zonder deze stap uit te voeren.
Start, indien je de vorige stap wel hebt uitgevoerd, je toestel opnieuw op terwijl je de hardwarematige "terug" knop ingedrukt houdt. Je ziet nu weer rood gearceerd "FASTBOOT" in het scherm. Selecteer "BOOTLOADER" en druk op de powerknop om te bevestigen. Ga met volume down naar "RECOVERY" en druk op de powerknop om te bevestigen. Je krijgt een rode driehoek met uitroepteken op het scherm van je toestel te zien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:41:
Daar was op het moment van mijn post nog geen sprake van. Nu wel lees ik inderdaad. Ik pas mijn post aan.
Tnx!
Oké, bedankt, anders hebben we straks mensen op het forum die hun toestel kunnen weggooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Met de nieuwe opendesirepatch werkt 720p prima
21fps d:)b

die adamg is maar druk.
Geniaal die patches waarmee je geeneens hoeft te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Ben ook maar is overgestapt van DeFroST naar OD, de nieuwste (3.0.5) werkt erg goed moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb met OpenDesire last van iets vaags, soms moet ik wel 5x op de "power-knop" aan de bovenkant drukken voor m'n telefoon aangaat. Nadat ik heb aangezet dat ik met trackpad ook m'n telefoon kan waken heeft die trackpad hetzelfde probleem.
Ik neem aan dat dit een software probleem is? En geen hardware probleem?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarschijnlijk wel software-gerelateerd ja. Maar zoals met alle problemen bij het flashen: heb je geïnstalleerd met een wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:15:
Ik had wat vage connectiviteitsproblemen met alle geroote froyo roms en daarna heb ik dus geprobeerd om de OTA te installeren om te kijken of de connectiviteitsproblemen ook in de originele rom voorkomen (wat overigens wel het geval is). Ik had er toen niet meer bij stilgestaan dat er een grote kans was dat ik mijn toestel niet meer zou kunnen rooten.

Ik heb overigens de HBOOT downgrade zonder enige problemen kunnen uitvoeren. Bij de meeste mensen waar een brick optreed was HBOOT 0.83 geinstalleerd i.p.v. 0.92.0001

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 07-08-2010 13:10 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Weet iemand of het gemis van FM Radio in OpenDesire (en andere custom roms?) veroorzaakt wordt doordat de HTC FM app closed source is, of omdat de OpenDesire Linux kernel dit niet ondersteunt?

Kan er weinig over vinden.

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Het is een Sense App geloof ik.
ben er ook naar op zoek geweest.

Nou was ie toch al bagger, heb nooit een goed signaal gehad :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kan ik de patch 3.0.5 van OD zo over mijn 3.0.2 zetten, of moet ik 3&4 er ook eerst op flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33
Yzord schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:58:
Kan ik de patch 3.0.5 van OD zo over mijn 3.0.2 zetten, of moet ik 3&4 er ook eerst op flashen?
Goeie vraag, over een uurtje kan ik het je vertellen ;) Ik heb nog een back-up van 3.0.1, en daar ga ik de laatste versie overheen flashen. Even kijken of OD lekker werkt. Ik had nl het probleem dat de News&weather widget steeds FC's gaf. Ik weet niet of meer mensen dat hebben?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hoeft niet te wipen als je 3.0.0 al geïnstalleerd hebt. Daarbovenop kun je elke patch installeren. Downgraden is volgens Adam echter niet aanbevolen. Als je problemen hebt is het uiteraard nog wel de moeite waard om te installeren met een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Die gast moet voor HTC gaan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

janvanduschoten schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:23:
[...]

Goeie vraag, over een uurtje kan ik het je vertellen ;)
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
RoD heeft het antwoord al gegeven en Adam ook al een aantal keer in zijn thread. Je kan gewoon 3.0.5 flashen zonder eerst een of meerdere andere patches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Klopt dat dat al was gegeven, maar daar ben ik ooit eens aardig mee in de fout gegaan...kon alles overnieuw installen namelijk. Vandaar de vraag om een gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Yzord schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:42:
Klopt dat dat al was gegeven, maar daar ben ik ooit eens aardig mee in de fout gegaan...kon alles overnieuw installen namelijk. Vandaar de vraag om een gebruikerservaring.
als je even een nandroid backup maakt ben je binnen no-time weer up and running mocht er wat fout gaan toch?

bij flashen kan er altijd wat fout gaan, ongeacht goede ervaringen van andere gebruikers

[ Voor 10% gewijzigd door djjef85 op 07-08-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zeg toch dat het kan? :? Of moet ik eerst bewijzen dat ik het daadwerkelijk geprobeerd heb? Overigens kun je dit soort ervaringen ook gewoon terugvinden in het desbetreffende topic op XDA. Mensen geven dikwijls aan hoe ze hun update gedaan hebben.

Overigens heb je bij flashen nooit de garantie dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Stacium schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:43:
Weet iemand of het gemis van FM Radio in OpenDesire (en andere custom roms?) veroorzaakt wordt doordat de HTC FM app closed source is, of omdat de OpenDesire Linux kernel dit niet ondersteunt?

Meh, hij zit wel gewoon in mijn MCR r7 waar ik Sense uitgesloopt heb. Dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Gebruikerservaring: het gaat probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RoD schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:43:
[...]

Ik zeg toch dat het kan? :? Of moet ik eerst bewijzen dat ik het daadwerkelijk geprobeerd heb?
Jemig zeg, doe maar rustig hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30

IEF

Why so serious?

Stacium schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:43:

1. OpenDesire heeft geen eigen kernel, dit is een port van kernel_msm, die onder andere wordt gebruikt voor CyanogenMod 6.

2. Het gemis aan functionaliteit komt door de 'vreemde' manier van aansturen van FM Radio: Het is onderdeel van de bcm4329 chip (wifi / bluetooth / FM Radio), waarbij de FM Radio duidelijk onderdeel is van de closed-source bluetooth server die op HTC Roms aanwezig is. Op OpenDesire en alle andere AOSP-based ROMs wordt bluetooth op een generieke manier aangestuurd, en dit heeft geen enkele ondersteuning voor FM Radio.

Het is dus niet alleen de FM Radio app zelf, maar meer de onderliggende 'hackish' manier van aansturen door HTC.
DRvDijk schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:06:
[...]

Meh, hij zit wel gewoon in mijn MCR r7 waar ik Sense uitgesloopt heb. Dus daar ligt het niet aan
Dat neemt niet weg dat bluetooth (+FM Radio) nog steeds op de 'HTC-manier' wordt aangestuurd.
Dat is dus niet hetzelfde bij AOSP roms.

[ Voor 15% gewijzigd door IEF op 08-08-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
OpenDesire werkt bij mij fantastisch. Met name de performance is sterk verbeterd sinds de update naar 3.0.5. Ik had af en toe nog wat WiFi problemen, die heb ik verholpen door een nieuwe Radio-image te installeren (waarom zit die niet gewoon in OpenDesire zelf?)

Hierdoor kun je weer een officiële 2.1 RUU flashen en kun je dus in stappen terug naar 2.1 en zoals we allemaal weten kunnen we 2.1 met HBOOT 0.80 rooten.

Dus....iedereen die de officiele update heeft geflashed en daardoor geen root heeft en tot voor nu niet meer kon krijgen....

ROOTEN KAN WEER!!! ;)

;(
Bij mij is het perfect gegaan. Geen centje pijn, en dit is de eerste keer dat ik het ergens meld. Als het voor veel mensen zo geldt, dan is het misschien iets dat vaker goed gaat dan de reacties doen vermoeden? ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Helsie op 09-08-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Iemand nog een tip voor een goede 2.2 rom? RichardTrip is volgens mij gestopt met zijn DeFrost en de ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
Maverick schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:33:
Iemand nog een tip voor een goede 2.2 rom? RichardTrip is volgens mij gestopt met zijn DeFrost en de ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil :)
OpenDesire, genoeg gebruikers in dit topic (ik ook dus ;))

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
OpenDesire ? :) Draait geweldig hier!

Edit : Spuit11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 09-08-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
denk je dat ik die zonder wipe over defrost heen kan gooien? De kernel zou hetzelfde moeten zijn. Heb niet zo'n zin om alles weer opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maverick schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:12:
denk je dat ik die zonder wipe over defrost heen kan gooien? De kernel zou hetzelfde moeten zijn. Heb niet zo'n zin om alles weer opnieuw te installeren.
Misschien wel, maar ik zou het niet doen. Je kan beter een paar minuutjes bezig zijn met backups terugzetten dan straks uit moeten vissen waar die ene vervelende bug vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Je snapt dat dat het antwoord is dat ik verwachtte maar niet wilde horen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:04
Richardtrip heef op xda zelf aangegeven dat tie op vakantie is, dus ik verwacht dat de updates voor defrost binnenkort weer worden hervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik ben zeer te spreken over # [ROM] Pays-ROM Froyo Sense v1.9 A2SD+ [STABLE + Espresso] [08/AUG/10] , hij ziet er goed uit, wat leuke extra's, en naar mijn idee zuinig met de accu.

Het is maar net wat je wilt, een Sense Rom met van alles en nogwat of een kale, snelle FroYo (ik pendel steeds tussen OpenDesire en Pays ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:26:
Je snapt dat dat het antwoord is dat ik verwachtte maar niet wilde horen he ;)
Je kan het altijd proberen. Ben gisteren van LeeDroid overgestapt naar de Modaco R7. Het enige wat ik gewiped heb was, data ,cache, dalvik-cache en factory-reset. De Ext3 heb ik met rust gelaten. Alle apps werden keurig netjes weer ge-installeerd en waren beschikbaar. Uitgezonderd enkele payed en protected apps. Homescreens moet je weer even opnieuw indelen. Mijn recovery is wel de Amon-Ra, deze heeft wat meer opties voor apart wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:44:
[...]

Je kan het altijd proberen. Ben gisteren van LeeDroid overgestapt naar de Modaco R7. Het enige wat ik gewiped heb was, data ,cache, dalvik-cache en factory-reset. De Ext3 heb ik met rust gelaten. Alle apps werden keurig netjes weer ge-installeerd en waren beschikbaar. Uitgezonderd enkele payed en protected apps. Homescreens moet je weer even opnieuw indelen. Mijn recovery is wel de Amon-Ra, deze heeft wat meer opties voor apart wipen.
Idem.

Ik doe het ook altijd via deze weg (nandroid via Rom Manager), ext3 laat ik zoals hij is. Tot nu toe geen problemen, en kost aanzienlijk minder tijd. Ook de recovery van Amon_Ra (flashen met Unrevoked) is een aanrader (vraag maar aan Heppieboeddah, die heeft nog ergens een linkje staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:59:
[...]

Idem.

Ik doe het ook altijd via deze weg (nandroid via Rom Manager), ext3 laat ik zoals hij is. Tot nu toe geen problemen, en kost aanzienlijk minder tijd. Ook de recovery van Amon_Ra (flashen met Unrevoked) is een aanrader (vraag maar aan Heppieboeddah, die heeft nog ergens een linkje staan)
Hehe... ;)

Was in deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:44:
[...]

Hoe is de batterij met R7? Ik draai R6 en die voldoet eigenlijk prima dus ik wacht nog even op wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
IEF schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:43:
[...]

Dat neemt niet weg dat bluetooth (+FM Radio) nog steeds op de 'HTC-manier' wordt aangestuurd.
Dat is dus niet hetzelfde bij AOSP roms.
Ah, zo werd de vraag bedoeld dus. Ik dacht dat-ie wou weten of de FM radio alléén in de HTC ROM werkte.
Michie23 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:46:
[...]

Hoe is de batterij met R7? Ik draai R6 en die voldoet eigenlijk prima dus ik wacht nog even op wat ervaringen.
Meh, op zich wel aardig, ik haal ruim een dag nu, afhankelijk waar ik ben trouwens. Thuis haalt hij het net wel net niet 2 dagen, op kantoor met 1 dag een stuk minder (beide WiFi). Ik heb toch wel eens beter gezien, maar het is sinds de froyo leak wel een stuk beter geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Ik weet niet of het hout snijdt, maar....
Ik heb het idee dat het battery use verhaal gewoon een kwestie van proberen is.
Battery stats wipen en/of radio opnieuw flashen.
Ik krijg er geen vat op, maar invloed heeft het wel.

Draai nu met een MCR R7 met nieuwste radio (.20) waar ik de nodige HTC dingetjes uit heb gehaald.
Ik maak gebruik van standaard lockscreen, Launcher Pro en een paar kleine widgets.
WiFi N heb ik er uit gehaald (grootverbruiker volgens mij).
Prima batterijverbruik nu.
Bij normaal gebruik (wat bellen via bluetooth autoradiocarkitdingus, wat surfen, apps op en en af)
zo'n 30% per dag. Dan gedurende de nacht een paar procentjes.
Ik zou theoretisch dus een dag of 3 moeten kunnen halen. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het verbruik van de batterij? Tja, ik ben zelf een gematigd wifi-gebruiker. Doe gewoon wat surf-werk, mail, wat bellen, es em essen etc. Normaliter kan ik zo n 36 tot 48 uur met een volle lading komen. Ben wat met radio's aan de gang geweest en uiteindelijk staat nu de 08 er op en die gaat tot nu toe het beste. Ook met video op 720p.

's Nachts gaat mobiele netwerk uit [ bellen, gebeld worden en es em es ontvangen werkt dat gewoon nog] Syncen doe ik bijna alles handmatig. Ik gebruik geen taskillers en heb SetCPU een paar instellingen meegegeven. Zal ik hieronder even neerzetten.

Het zoeken/maken van een /naar een 3G verbinding kost ook noal wat als je in een gebied zit waar het signaal niet echt sterk is. Zet daarom met de 4636-methode de setting op GSM-auto [PRL]. Tot slot [en ik zal nog wel wat vergeten zijn] heb ik gemerkt dat rebooten redelijk veel stroom verbruikt.

Kortom, de R7 doet het overall prima tot nu toe.

SetCpu-settings die ik gebruik:

Scaling gewoon standaard on demand en set on boot.
Perflock: disabled
Profiles Enable.
Notifications Off
Profile Screen Off: Max 384, Min 245, Scaling userspace, Priority 100.
Profile Battery: <25%, Max 576, Min 245, Scaling ondemand, Priority 25%
Advanced: Up Threshold 35, Powersave Bias 300, Set on boot: on.

Als je reboot dan perflock enable weer opnieuw enablen. SetCpu onthoudt die setting namelijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
R8 erop gegooid, morgen even volop testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 09-09 18:46
Helsie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:34:
Bij mij is het perfect gegaan. Geen centje pijn, en dit is de eerste keer dat ik het ergens meld. Als het voor veel mensen zo geldt, dan is het misschien iets dat vaker goed gaat dan de reacties doen vermoeden? ;)
Ook bij mij is het perfect gegaan!
De problemen treden alleen op bij mensen die geen bootloader versie 0.92 hebben voor de downgrade.
Het schijnt dat bepaalde (branded) toestellen een andere bootloader versie hebben (0.83) en de berichten verschillen een beetje maar de problemen lijken in elk geval alleen op te treden bij die bootloader versie.

Volgens mij is downgraden als je bootloader 0.92 hebt redelijk safe (blijft natuurlijk altijd een risico aanzitten, maar dit geld voor elke custom rom flash net zo goed).
Daarna kun je dus weer rooten en een custom rom erop zetten.

Ik heb er nu Open Desire 3.05 op draaien en die draait super! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
iemand OD 3.1.0 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heel erg snel, heb al het een en ander verwijderd om het compleet te laten lijken alsof het van Google af komt. Ik vraag me alleen af hoe ik die OpenDesire settings uit me menu krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom wil je die settings eruit? Zijn mooie tweaks, geschikt voor de echte Tweaker ;) Verder laat ik OD 3.1 eerst liggen.. hoorde dat bij veel mensen de gsm-verbinding eruit klapt.

Edit: ik lees net dat 3.1 inmiddels gefixed is, installeren dus maar *O*

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 11-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:21:
Waarom wil je die settings eruit? Zijn mooie tweaks, geschikt voor de echte Tweaker ;) Verder laat ik OD 3.1 eerst liggen.. hoorde dat bij veel mensen de gsm-verbinding eruit klapt.

Edit: ik lees net dat 3.1 inmiddels gefixed is, installeren dus maar *O*
Ik moest inderdaad even mijn mobiele data uitzetten en aanzetten om het gsm netwerk te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Hier eigenlijk helemaal geen gsm probleem met OD3.1. Ik draai (nog steeds) radio versie 32.41.00.32U_5.08.00.04. Tot nu toe naar mijn mening de beste batterij prestatie en verder nooit problemen mee gehad!

Verder heb ik met OD 3.1 wel soms een FC van me galerij, met name als ik een achtergrond uitzoek en op maat maak... iemand daar ook problemen mee?

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

terrorvogel schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:02:
Ik draai (nog steeds) radio versie 32.41.00.32U_5.08.00.04. Tot nu toe naar mijn mening de beste batterij prestatie en verder nooit problemen mee gehad!
Beetje vreemd...je draait een oude versie, maar naar jouw mening de beste in vergelijking met de nieuwere? Heb je die al getest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Yzord schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:10:
[...]
Beetje vreemd...je draait een oude versie, maar naar jouw mening de beste in vergelijking met de nieuwere? Heb je die al getest dan?
Ja heb versie .20 ook getest, maar hij voelde niet beter aan dan versie .04.
BTW nieuwer betekend niet altijd beter! Kijk maar eens naar versie .08, die vrat je batterij levend op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik draai nu Pays 1.9, met de nieuwste radio, en die is ook zuinig. Ik heb de hele dag wifi of 3G aanstaan, en sync voor alleen mijn Google account (dus contacten, mail, etc).

Na 10 uur en 20 min zit ik nog op 75% batterij met een paar (2 á 3) telefoontjes, smsjes, een app geinstalleerd en 10 minuten op internet gekeken.

Zeer tevreden met Pays :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:38
Ik heb de Pays 1.9 rom geïnstalleerd waarin A2SD bij ingebakken zit.
Mijn SD kaartje heb ik ingedeeld in partities met behulp van de recovery (ext2>ext3)

Nu zit er in deze rom een mapje Spare Parts waar je in kunt stellen dat je apps geinstalleerd worden op 'external'. Dit heb ik dus aangevinkt.

Het probleem blijft alleen dat hij sommige apps gewoon op het interne geheugen blijft installeren, bijvoorbeeld Google Maps of NOS teletekst (om zo maar even iets te noemen).
Wanneer ik deze in het toepassingen menu wil verplaatsen is dit niet of maar gedeeltelijk mogelijk.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

werkt Spare Parts wel? In sommige ROMs doet ie niks en moet je het op een andere manier doen. Je kan ook installatielocatie forceren door iets in de terminal in te typen. Wat weet ik zo niet, maar XDA weet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reflector schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:30:
Ik heb de Pays 1.9 rom geïnstalleerd waarin A2SD bij ingebakken zit.
Mijn SD kaartje heb ik ingedeeld in partities met behulp van de recovery (ext2>ext3)

Nu zit er in deze rom een mapje Spare Parts waar je in kunt stellen dat je apps geinstalleerd worden op 'external'. Dit heb ik dus aangevinkt.

Het probleem blijft alleen dat hij sommige apps gewoon op het interne geheugen blijft installeren, bijvoorbeeld Google Maps of NOS teletekst (om zo maar even iets te noemen).
Wanneer ik deze in het toepassingen menu wil verplaatsen is dit niet of maar gedeeltelijk mogelijk.

Doe ik iets verkeerd?
Als je een ext2/3 hebt, dan worden de apps geplaats op de ext partitie van je sdcard. Met spare parts hoef je dan niets te doen. Laat die gewoon op default staan. Met Quick System Info kan je controleren of je Apps2sd werkt. Sommige apps hebben gewoon een gedeelte nodig op het telefoongeheugen omdat ze anders niet, of slecht werken. {i.e Google Earth}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Laatst online: 13:38
Hij installeert inderdaad de apps naar de SD kaart (in quick system info geeft hij bij A2SD aan dat ik 100 mb gebruikt heb), maar blijkbaar wordt er bij veel apps toch nog een klein stukje op het interne geheugen geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb sinds een dag een Desire met HBOOT 0.92 en Android 2.2. Is deze al te rooten zonder te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

terrorvogel schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Ja heb versie .20 ook getest, maar hij voelde niet beter aan dan versie .04.
BTW nieuwer betekend niet altijd beter! Kijk maar eens naar versie .08, die vrat je batterij levend op ;)
Kijk, dat is nu het probleem...over radio's kan je namelijk niets zeggen, want de .08 is voor mij DE energiezuinige radio. Denk dat er teveel factoren meespelen wil je echt een technische mening krijgen over je huidige radio.
zAo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:56:
Ik heb sinds een dag een Desire met HBOOT 0.92 en Android 2.2. Is deze al te rooten zonder te downgraden?
Nee, vooalsnog moet je downgraden. Maar eerlijk is eerlijk, ben al 2 dagen amper op XDA geweest :z

[ Voor 22% gewijzigd door Yzord op 11-08-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zAo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:56:
Als je niet wilt rooten, dan hoort het niet in dit topic thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Yzord schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:10:
Kijk, dat is nu het probleem...over radio's kan je namelijk niets zeggen, want de .08 is voor mij DE energiezuinige radio. Denk dat er teveel factoren meespelen wil je echt een technische mening krijgen over je huidige radio.
Zoals wel meer dingen, het is volgens mij ook per Desire afhankelijk... Net zoals UV en OC. Niet iedereen kan dezelfde instellingen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Yzord schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:10:
[...]
Nee, vooalsnog moet je downgraden. Maar eerlijk is eerlijk, ben al 2 dagen amper op XDA geweest :z
Thanks. Ik blijf speuren op XDA.
RoD schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:11:
[...]
Als je niet wilt rooten, dan hoort het niet in dit topic thuis ;)
O, ik wil rooten, don't worry ;) Het is een van de redenen geweest om een Android te nemen. Ik wil alleen graag mijn huidige setup rooten om die vervolgens te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:05
Even een klein vraagje waar ik met een middag googlen nog niet achter ben gekomen: als ik de Desire root en OC van 1ghz naar bijv 1.2 of 1.3ghz, zal dit significante invloed hebben op de performance van bijvoorbeeld een playstation emulator? M.a.w krijg ik dan meer fps?

En hangt dit dan ook samen met de gebruikte rom? zijn er increased fps roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

soppie11 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:05:
Even een klein vraagje waar ik met een middag googlen nog niet achter ben gekomen: als ik de Desire root en OC van 1ghz naar bijv 1.2 of 1.3ghz, zal dit significante invloed hebben op de performance van bijvoorbeeld een playstation emulator? M.a.w krijg ik dan meer fps?

En hangt dit dan ook samen met de gebruikte rom? zijn er increased fps roms?
Ja, ROM en kloksnelheid zijn van invloed op performance. Wat het beste werkt zul je zelf uit moeten vogelen. Dat verschilt per gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
RoD schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:07:
[...]

Ja, ROM en kloksnelheid zijn van invloed op performance. Wat het beste werkt zul je zelf uit moeten vogelen. Dat verschilt per gebruiker.
Hebben we het hier dan over een dikke 10fps? of 2-3fps? of is dit niet te voorspellen?
Ik merk wel dat ik rond de 33 MFLOPS zit met Linpack benchmark en standaard 2.2 Desire, terwijl ik waardes van 45 heb gezien.

Edit: dan weet ik namelijk of het nut heeft om de hele hassle van het rooten te doorlopen of niet 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door soppie11 op 11-08-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OD 3.1.0 ook in gebruik sinds paart uurtjes met .20 radio. Loopt als een trein.
Ik moet helemaal niets meer van Sense weten.
Trouwens geupgrade van v1.x.x naar v3.1.0 zonder whipe van data en cleanen van de cache. Lekker!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb sinds de nieuwe OpenDesire(3.1.0) alleen nog maar een GPRS verbinding met mijn Desire.
Als provider heb ik T-Mobile en ik zit in postcode gebied 3135KD(Vlaardingen).
Meer mensen met dit probleem, of zit er een fout in de ROM? :(

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Probeer eens een reflash

• DennusB
  • Niet online
Thanks voor je reactie. Helaas bleek het toch T-Mobile te zijn, nu heb ik opeens weer 3G/HSDPA verbinding. Vaaag 8)7

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Kan iemand mijn een link geven naar wat HBOOT precies is? Als het niet meer dan een bootloader is wil ik hem best downgraden namelijk :)

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:02:
Kan iemand mijn een link geven naar wat HBOOT precies is? Als het niet meer dan een bootloader is wil ik hem best downgraden namelijk :)
HBOOT is inderdaad de bootloader van je toestel :)

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Zo, gisteren na een aantal uren gekloot te hebben, is het eindelijk gelukt een custom ROM er op te zetten! Nu nog uitzoeken welke ROM ik het chillst vind werken :D

Ik heb er nu de OpenDesire 3.1 erop staan, maar het rare is dat de automatische belichting van het scherm wel erg snel veranderd.. terwijl ik bijvoorbeeld iets in tik is de brightness al 3x van hoog naar laag (en vice versa) gegaan... meer mensen hier last van?

• RoD
  • Niet online

RoD

Er worden op XDA geregeld problemen gemeld met de automatic brightness. Ik zou het uitzetten.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb brightness altijd op zijn laagst staan....kwestie van wennen

• soppie11

ROOTEN KAN WEER!!! ;)

;(
Ik heb deze methode toegepast en zonder problemen mijn Hboot 0.92 met froyo 2.2 terug gebracht naar Hboot 0.80 en 2.1, daarna kunnen rooten en draai nu een custom rom van LeeDroid 1.8a

• Michie23
R8 is niet geweldig, zuigt ineens een groot deel van de batterij leeg :S

• dafmay
  • Laatst online: 19:44
Michie23 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:28:
Neem even aan dat je Modaco R8 bedoeld? Hmm...ikzelf geen issues mee batterijverbruik...sterker nog, zeer normaal of zelfs weinig verbruik.

Ik heb tijdens het koken wel de ingredient Sense er uitgelaten incl alle facebook, peep en twitter e.d. rommel. Draai op m'n Desire LauncherPro als Homescreen replacement.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 12-08-2010 16:51 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dafmay schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:34:
[...]

Neem even aan dat je Modaco R8 bedoeld? Hmm...ikzelf geen issues mee batterijverbruik...sterker nog, zeer normaal of zelfs weinig verbruik.

Ik heb tijdens het koken wel de ingredient Sense er uitgelaten incl alle facebook, peep en twitter e.d. rommel. Draai op m'n Desire LauncherPro als Homescreen replacement.
Heb ik ook, maar dan de R7. Prima batterijverbruik inderdaad.
Michie23 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:28:
Probeer eens een reflash of zelfs je radio ff opnieuw te flashen.

Te koop....

• marcel-o

marcel-o

k heb hier n 720p sample met Opendesire 3.0.5
gemiddeld 23fps

YouTube: 720p Recording test with HTC Desire (Opendesire 3.0.5)

Ziet er wel netjes uit moet k zeggen
En ja, dat is mn vriendin :+

wat me opvalt is, dat als je t toestel neerzet en laat filmen, het er prima uit ziet. ga je m bewegen dan krijg je zo'n rare vloeibare "lag"
is dat nou hardware of software beperking?

Nog n vraag over de radio rom., of iig een vraag over de connectie met de zendmast.
Ik heb in huis geen 3g ontvangst dus staat ie op 2g.
Mn gegevens verbinding staat uit maar toch hoor ik over de pc speakers zeer regelmatig van die gsm geluidjes. Dat ie soms ff n signaaltje geeft aan de zendmast van "ik ben er nog", prima maar continue geratel vind ik raar(zéker omdat data uit staat) en dit is ook n rede dat de accu snel leeg raakt lijkt me.

Kan dit aan n zendmast liggen die raar doet en de verbinding verbreekt, mn Desire een andere mast zoekt die verder weg ligt en dan weer terug gaat. soms staat er zelfs "Geen service" en ben k dus niet bereikbaar.
het 2g signaal is overigens prima (3 tot 4 streepjes)

[ Voor 44% gewijzigd door marcel-o op 12-08-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Leuke vriendin, eh ik bedoel leuk filmpje ;)
Ziet er idd goed uit die 720p opname. Als de zon weer wat meer schijnt even een buitenfilmpje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
marcel-o schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:35:
k heb hier n 720p sample met Opendesire 3.0.5
gemiddeld 23fps
Kwaliteit is uitmuntend voor een mobiel toestel moet ik zeggen. Door dit en de vele custom roms die er voor de Desire te krijgen zijn zou ik haast mijn Legend inruilen..

[ Voor 137% gewijzigd door NLuna op 13-08-2010 11:31 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
NLuna schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:21:
[...]
Kwaliteit is uitmuntend voor een mobiel toestel moet ik zeggen. Door dit en de vele custom roms die er voor de Desire te krijgen zijn zou ik haast mijn Legend inruilen..
Ik heb deze stap een maand of 1,5 geleden genomen...en ik ben erg blij dat ik dat heb gedaan :) Voor toch een groot aantal (belangrijke) verschillen zie mijn post in het Desire topic :

dafmay in "HTC Desire - Deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
damn, sinds deze week een Desire. Een dag later kwam er een OTA-update. Relaxt dacht ik nog. Die er eerst maar op knallen voordat ik me ga verdiepen in het rooten van de desire... Foutje dus. Zit nu met ook met die HBOOT 0.92 en Android 2.2.

Ik ga eerst maar s XDA en dit forum in de gaten houden of er komende week een oplossing is want voor zo'n noob als ik wordt het anders helemaal een dramaverhaal met downgraden en dat soort ongein...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MHTC06 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:21:
damn, sinds deze week een Desire. Een dag later kwam er een OTA-update. Relaxt dacht ik nog. Die er eerst maar op knallen voordat ik me ga verdiepen in het rooten van de desire... Foutje dus. Zit nu met ook met die HBOOT 0.92 en Android 2.2.

Ik ga eerst maar s XDA en dit forum in de gaten houden of er komende week een oplossing is want voor zo'n noob als ik wordt het anders helemaal een dramaverhaal met downgraden en dat soort ongein...
Is no biggie...geloof mij maar. Ik heb net m'n Desire ge-root ook icm downgrade naar 0.80 Hboot. Appeltje eitje eigenlijk. Mocht je meer info weten of hulp/tips...DM mij dan even en ik help je op weg. Zo heeft "janvanduschoten" mij enorm opweg geholpen...en m'n weerstand /twijfel weggenomen mbt root-en :)

Ps Je hebt een DM retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TGVZ3T-i3uI/AAAAAAAAAnc/e6tpX6mffuw/s400/snap20100813_164044.png?source=mog&hl=nl&gl=nl

Ik heb sinds gisteren de nieuwe ROM van Leedroid erop staan, 1.8b, en deze bevalt erg goed. Ik denk dat het de zuinigste is die ik heb geprobeerd, hij heeft de nieuwste gmail versie, optioneel apps2sd en verschillende batterij indicatoren (ik heb versie c) Al met al zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:51:
[afbeelding]

Ik heb sinds gisteren de nieuwe ROM van Leedroid erop staan, 1.8b, en deze bevalt erg goed. Ik denk dat het de zuinigste is die ik heb geprobeerd, hij heeft de nieuwste gmail versie, optioneel apps2sd en verschillende batterij indicatoren (ik heb versie c) Al met al zeer tevreden!
Ah dat is interessant om te weten...thanks André. Ik had 'm al eens bekeken op de XDA site en het is een contender om eens te flashen a.s. weekend :) Overigens draait Modaco r8 ook heel erg goed...batterijverbruik is super te noemen. Vooral ook fijn dat ie zonder Sense is...dat heeft toch mijn voorkeur (zolangzamerhand welbekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
dafmay schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

Ah dat is interessant om te weten...thanks André. Ik had 'm al eens bekeken op de XDA site en het is een contender om eens te flashen a.s. weekend :) Overigens draait Modaco r8 ook heel erg goed...batterijverbruik is super te noemen. Vooral ook fijn dat ie zonder Sense is...dat heeft toch mijn voorkeur (zolangzamerhand welbekend).
Leedroid draait erg goed bij mij, maar wel met Sense... , dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Sense kan je er toch uitslopen als je rosie.apk delete via adb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
marcel-o schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:29:
Sense kan je er toch uitslopen als je rosie.apk delete via adb?
Schop je dan niet vanalles in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je geen Sense wilt moet je gewoon een non-Sense-ROM installeren. Gaan kloten met het Sense-framework lijkt me niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
Noob vraag!

Als ik mijn Desire heb geroot en een ROM draaiende heb gehad maar toch weer terug wil naar de 'legale' rom van HTC zelf. Is dat dan mogelijk? Garantie maakt me geen donder uit maar er moet wel een weg terug zijn bij wijze van. Updates en dergelijke wil ik wel gewoon kunnen krijgen dan bijvoorbeeld.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JKratos schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:44:
Noob vraag!

Als ik mijn Desire heb geroot en een ROM draaiende heb gehad maar toch weer terug wil naar de 'legale' rom van HTC zelf. Is dat dan mogelijk? Garantie maakt me geen donder uit maar er moet wel een weg terug zijn bij wijze van. Updates en dergelijke wil ik wel gewoon kunnen krijgen dan bijvoorbeeld.
Dit is gemakkelijk zelf te vinden door even Google te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
JKratos schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:44:
Noob vraag!

Ja, je kunt altijd weer terug naar de standaard ROM, die kun je vinden op XDA. "updates en dergelijke " vind je vaak net zo snel of zelfs sneller terug in een custom ROM. Ik weet zeker dat je Android 3.0/gingerbread een stuk sneller hebt draaien dan als je op HTC moet wachten ( als het goed is over een maandje of 2 1/2 :) )

Voordat je een noob vraag stelt, kun je beter eerst even de openingspost lezen, dit stond daar nl ook in.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 13-08-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
@ROD en ^^

Excuus, na uitgebreider zoekwerk binnen onder andere de OP had ik dit idd zelf kunnen vinden. Never the less, toch bedankt voor de info/duidelijkheid. Ik ga me eens (op eigen houtje ;)) inlezen over het rooten. Ben toch wel geïnteresseerd in die zelfgemaakte custom roms.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RoD schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:33:
Als je geen Sense wilt moet je gewoon een non-Sense-ROM installeren. Gaan kloten met het Sense-framework lijkt me niet verstandig.
My point exactly! Lijkt mij geen goed idee om dat te doen...lijkt mij zelfs dat ook al gebruik je de Sense schil niet maar een homescreen replacement zoals Launcher pro, dat je problemen kunt verwachten wanneer je alleen Sense / Rosie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Mensen,

ik heb net mijn Desire terug gebracht van Froyo naar Android 2.1 d.m.v. het downgraden van HBoot van 0.92 naar 0.80. Helemaal perfect gegaan, niets te klagen. Heb nu ook een prima Android 2.1 draaien.

Maar nu probeer ik hem te rooten met deze http://rootmydroid.co.uk/...wto-root-your-htc-desire/

en deze http://www.androidworld.n...ik-methode.html#post27859

sites als ''handleiding'. Ik voer reflash.exe bestand uit, hij ziet men tel, de Desire, deze gaat rebooten maar ik blijf gejank krijgen met de android 1.0 driver/HTC bootloader/android bootloader of hoe dat kreng ook heet. Hij kan het rootproces dan ook niet afmaken en op een gegeven moment krijg ik op men PC de melding dat reflash.exe er maar mee gekapt is omdat de communicatie met de desire is verloren.

Heb ook al via Ubuntu (eigenlijk Linux Mint) geprobeerd maar dat was hellemaal drama want ik kreeg het bestand niet eens geopend. (Moet er eerlijk bij zeggen dat ik zeker geen held ben met Linux ;))

Wie kan me op weg/verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
[afbeelding]

Waar heb je die energiebalk vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JKratos schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:07:
Mensen,

ik heb net mijn Desire terug gebracht van Froyo naar Android 2.1 d.m.v. het downgraden van HBoot van 0.92 naar 0.80. Helemaal perfect gegaan, niets te klagen. Heb nu ook een prima Android 2.1 draaien.

Maar nu probeer ik hem te rooten met deze http://rootmydroid.co.uk/...wto-root-your-htc-desire/

en deze http://www.androidworld.n...ik-methode.html#post27859

sites als ''handleiding'. Ik voer reflash.exe bestand uit, hij ziet men tel, de Desire, deze gaat rebooten maar ik blijf gejank krijgen met de android 1.0 driver/HTC bootloader/android bootloader of hoe dat kreng ook heet. Hij kan het rootproces dan ook niet afmaken en op een gegeven moment krijg ik op men PC de melding dat reflash.exe er maar mee gekapt is omdat de communicatie met de desire is verloren.

Heb ook al via Ubuntu (eigenlijk Linux Mint) geprobeerd maar dat was hellemaal drama want ik kreeg het bestand niet eens geopend. (Moet er eerlijk bij zeggen dat ik zeker geen held ben met Linux ;))

Wie kan me op weg/verder helpen?
Ik heb die rootmethode nooit gebruikt, maar moet je misschien je ADB-drivers (her)installeren?
Michie23 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:28:
[...]

Je bedoelt het tekentje rechtsbovenin wat de batterijduur aangeeft? Dat is een battery mod. In sommige ROMs is ie ingebakken en kun je em zo aanzetten, voor sommige ROMs moet je em er zelf nog in flashen. Even op XDA zoeken voor de ROM die jij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Michie23 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:28:
[...]

En als je nu goed had gelezen....
[afbeelding]

Battery mods vind je daar (wel alles goed lezen en maak ALTIJD een nandroid backup) -> Angry [MOD][8th-Aug] Super Circle Battery with % |Version A, B & C| Desire Froyo/Eclair ROM

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 14-08-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 20:09
dafmay schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:31:
[...]

Is no biggie...geloof mij maar. Ik heb net m'n Desire ge-root ook icm downgrade naar 0.80 Hboot. Appeltje eitje eigenlijk. Mocht je meer info weten of hulp/tips...DM mij dan even en ik help je op weg. Zo heeft "janvanduschoten" mij enorm opweg geholpen...en m'n weerstand /twijfel weggenomen mbt root-en :)

Ps Je hebt een DM retour :)
Another NooB meld zich. Ik heb dezelfde stomme fout gemaakt en zie nu de bomen het bos niet meer.
dafmay, je hebt een PM. >:)

Verder ben ik wel echt super blij met mijn eerste Android telefoon. Ik heb al de nodige HTC's gehad met windows mobile, maar dit werkt echt super. Het nieuw soort scherm zodat die twee vingerbewegingen kan detecteren is ook erg fijn.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
GAEvakYD schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:25:
[...]

Another NooB meld zich. Ik heb dezelfde stomme fout gemaakt en zie nu de bomen het bos niet meer.

Verder ben ik wel echt super blij met mijn eerste Android telefoon. Ik heb al de nodige HTC's gehad met windows mobile, maar dit werkt echt super. Het nieuw soort scherm zodat die twee vingerbewegingen kan detecteren is ook erg fijn.
Wat heb je gedaan dan? Kun je even aangeven welke bootloader je hebt, welke android versie je draait en of je toestel branded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
GAEvakYD schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:25:
[...]
...right back at ya :)
Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.