Als OD opstart en draait, is je telefoon niet bricked. Dan werkt ie gewoon.xburchartz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:11:
Edit: het lijkt te zijn gelukt. De telefoon start weer op met een kale OpenDesire 2.3a. Van hieruit kan ik weer verder stoeien en kijken of hij nog bricked is of niet...
Er is eindelijk een nieuwe versie van OD. Adam zou eerst versie 2.4 uitbrengen, maar die heeft ie toch maar overgeslagen en is meteen naar versie 3.0.0 gegaan
Inmiddels is 3.0.1 er ook.
Changelogje:
Changelogje:
Paar fijne bugfixes en nieuwe features imo (bold). Van die andere veranderingen snap ik niets3.0.1 patch
* fixed apps2sd
* updated gmail (v2.2.1)
* updated google maps (v4.4.0)
3.0.0
* added flac support
* added wma/wmv support
* added community maintained repos for specific apps
* fixed auto brightness
* fixed setup wizard
* new highmem kernel (extra 21mb ram)
* qualcomm mm core now compiled from source
* removed development, spareparts & speech recorder
Ik heb het inmiddels ook weer kunnen reproduceren:Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:27:
[...]
Als OD opstart en draait, is je telefoon niet bricked. Dan werkt ie gewoon.
Je moet niet de DeFrost Battery_Percentage mod installeren. Volgens de opgave is die geschikt voor DeFrost en OpenDesire, maar hij zorgt in beide gevallen in eerste instantie voor een bricked toestel (rare foutmeldingen, crashes, rechten die niet meer kloppen etc). Na een reboot blijf je vervolgens in de boot hangen.
In ieder geval fijn dat het geen vaag iets meer is, maar dat ik de oorzaak vast kon stellen
Nadat ik gister uren bezig ben geweest toen mijn toestel bricked was... heb ik eindelijk de USB oplossing gevonden... Wat hier in de topic start staat is incompleet... nadat je de bestanden hebt gekopieerd moet je de volgende regel nog uitvoeren:
"/data/flash_image misc /data/mtd0.img"
Doe je dit niet dan werkt het gewoon niet. Heb dit ook al aan de topic starter gestuurd maar deze is nog niet online geweest
"/data/flash_image misc /data/mtd0.img"
Doe je dit niet dan werkt het gewoon niet. Heb dit ook al aan de topic starter gestuurd maar deze is nog niet online geweest
Moooi! Gelukkig maar.xburchartz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:11:
Ik kan inmiddels dankzij de link die je stuurde via adb bestanden op mijn telefoon en sd-kaart plaatsen. Ik heb geprobeerd de recovery rom uit de OP te flashen maar dat mislukte. Daarna geprobeerd fake_flash op de sd-kaart te plaatsen en die update uit te voeren. Dat lukte wel, dus nu zit ik in de Clockwork Recovery.
Van daaruit ben ik nu aan het proberen om een nieuwe ROM te flashen.
Edit: het lijkt te zijn gelukt. De telefoon start weer op met een kale OpenDesire 2.3a. Van hieruit kan ik weer verder stoeien en kijken of hij nog bricked is of niet...
Zoals ik al dacht is hij niet bricked en als OpenDesire gewoon boot is hij (weer) in orde.
TIP: Check deze post van heppieboedah nog eens...die recovery werkt erg lekker moet ik zeggen.
Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"
happy flashing!
Verwijderd
Ik ga zeker weten wachten tot 2.2 op de Desire geroot kan worden, ik denk persoonlijk dat unrevoked als eerste met een geüpdatet unrevoked3 tool gaat komen.
Toch had ik een andere vraag, ik ben momenteel bezig met een aparte rom, die ik vanuit de RUU Utility heb geript, deze heb ik uitgepakt en vervolgens system.img uitgepakt en aangepast. Is het nu mogelijk om de inhoud van de map system nu weer een img comform android te maken zodat ik het hele zooitje weer in een zip bestand kan doen en over de telefoon kan hengelen?
Toch had ik een andere vraag, ik ben momenteel bezig met een aparte rom, die ik vanuit de RUU Utility heb geript, deze heb ik uitgepakt en vervolgens system.img uitgepakt en aangepast. Is het nu mogelijk om de inhoud van de map system nu weer een img comform android te maken zodat ik het hele zooitje weer in een zip bestand kan doen en over de telefoon kan hengelen?
Heb die recovery nu ook draaien ja. Meest handige is dat je hem gewoon direct kan opstarten als je je telefoon opnieuw reboot. Al flash ik nu niet zoveel meer sinds ik lee 1.6 draai.
Is het bij jullie trouwens ook zo, dat als je de '1' ingedrukt houdt om je voicemail te bellen dat je dan een forced close krijgt? dit is pas sinds 2.2. Ook vraagt hij nu bij een handmatig ingevoerd nummer of er +31 voor gezet moet worden. Was me ook niet eerder opgevallen.
Erg benieuwd of meer mensen problemen hebben met het bellen van de voicemail door de '1' ingedrukt te houden dat dit zorgt voor forced closures. Op XDA in ieder geval 1 iemand die het probleem niet leek te hebben. Die kwam uit Australië. Heb al geprobeerd toestel op engels in te stellen maar zonder succes.
Zit trouwens bij Telfort voor de mensen die het ook gaan uitproberen....
Is het bij jullie trouwens ook zo, dat als je de '1' ingedrukt houdt om je voicemail te bellen dat je dan een forced close krijgt? dit is pas sinds 2.2. Ook vraagt hij nu bij een handmatig ingevoerd nummer of er +31 voor gezet moet worden. Was me ook niet eerder opgevallen.
Erg benieuwd of meer mensen problemen hebben met het bellen van de voicemail door de '1' ingedrukt te houden dat dit zorgt voor forced closures. Op XDA in ieder geval 1 iemand die het probleem niet leek te hebben. Die kwam uit Australië. Heb al geprobeerd toestel op engels in te stellen maar zonder succes.
[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 01-08-2010 09:29 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
En OD 3.0.2 is ook alweer uit. Enkele kleine aanpassingen, en een OD settingsmenu onder de general settings. Wat een ongelofelijk heerlijke rom is dat zeg.
En sinds ik terug de .04 radio gebruik in plaats van de .08, heb ik ook geen last meer van de battery drain. Mijn verbruik ligt nu in lijn met alle services die ik gebruik.
En sinds ik terug de .04 radio gebruik in plaats van de .08, heb ik ook geen last meer van de battery drain. Mijn verbruik ligt nu in lijn met alle services die ik gebruik.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ik draai NeoPhyte 1.4a (FroYo met Sense), heb telfort en ook de FC.l3art schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:48:
Is het bij jullie trouwens ook zo, dat als je de '1' ingedrukt houdt om je voicemail te bellen dat je dan een forced close krijgt?
Hij vraagt bij mij niet of ik er +31 voor wil zetten.
Wat kun je met OD settings?Ibex schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:25:
En OD 3.0.2 is ook alweer uit. Enkele kleine aanpassingen, en een OD settingsmenu onder de general settings. Wat een ongelofelijk heerlijke rom is dat zeg.
Werkt je camcorder wel met die oudere radio dan?
Verwijderd
Dat kan ik niet bevestigen Op de ModacoR6 zoals ik die nu draai, ingesteld in NL en met Vodafone krijg ik geen FC's. Ook de prefix geeft bij mij geen problemen. En ik heb nummers met en zonder +31 en/of 0031l3art schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:48:
[..]
[..]
Nee, geen last van met de Official Froyo HTC Sense ROM v1.0c van het OpenDesire Team. Belt gewoon keurig de voicemail... Zit bij T-Mobile...l3art schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:48:
Liever geen bloemen.
Wat bizar dan dat dat bij mij wel zo is.....
Zowel dat hij vraagt of er +31 voor gezet moet worden (alleen als ik zelf een nummer intoets, als ik iemand kies uit het adresboek dan doet hij dat niet).
Maar dat ik forced closes krijg bij het bellen van de voicemail vind ik dan wel bizar.. Dat van dat +31 er voor zetten had ik ook gewoon bij Neophyte en die forced closes daar ook gekregen. Daarom oa overgestapt naar Lee, maar daar dus ook forced closes......
Vreemd, want doe altijd een complete wipe.. Zal dat nog eens doen kijken of er wat veranderd.
edit:
geen verandering na een full wipe.....
Zowel dat hij vraagt of er +31 voor gezet moet worden (alleen als ik zelf een nummer intoets, als ik iemand kies uit het adresboek dan doet hij dat niet).
Maar dat ik forced closes krijg bij het bellen van de voicemail vind ik dan wel bizar.. Dat van dat +31 er voor zetten had ik ook gewoon bij Neophyte en die forced closes daar ook gekregen. Daarom oa overgestapt naar Lee, maar daar dus ook forced closes......
Vreemd, want doe altijd een complete wipe.. Zal dat nog eens doen kijken of er wat veranderd.
edit:
geen verandering na een full wipe.....
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 01-08-2010 13:13 ]
Ook geen prefix problemen trouwens met de Official Froyo HTC Sense ROM v1.0c van het OpenDesire Team. Heb in 5 dagen tijd nog geen één bug kunnen vinden in die ROM trouwens... Top Rommetje voor als je Froyo met Sense wilt hebben...
Liever geen bloemen.
is die site van adamg nou down?
wilde net opendesire proberen
Verwijderd
Staat een rechtstreekse download link op XDA. Onderaan in post #1. Versie 1.0c.marcel-o schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:23:
is die site van adamg nou down?
Zie net dat ie de zip 0 bytes heeft..
Site zal dus inderdaad dood zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 13:39 ]
Verwijderd
Precies! Ik draai 1.0c al sinds dat die uit is, en het is echt een super ROM! Nog geen fout ontdekt!bigmouth schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:14:
Ook geen prefix problemen trouwens met de Official Froyo HTC Sense ROM v1.0c van het OpenDesire Team. Heb in 5 dagen tijd nog geen één bug kunnen vinden in die ROM trouwens... Top Rommetje voor als je Froyo met Sense wilt hebben...
Ik ben zojuist van 2.3a naar 3.0.2 gegaan incl. alles gewiped.
Nu zijn voor het eerst echt al mijn market apps automatisch terug geplaatst.
Dat werkt dus heel goed.
OD settings zijn ook een leuke toevoeging.
-% status in je notificatiebalk,
-kleur van de notificaties etc. etc.
verder ben ik nog even aan het proberen met die settings
maar de settings (de-)activeren pas na een reboot.
Voor mij is OD 3.0.2 DE rom op dit moment
Dat werkt dus heel goed.
Hij staat er hier nu ook op
idd vette shizle.
zelfs mn apps die op mn ext2 partitie op de sd stonden, zijn er gelijk bijgezet. (die waren er op gezet met n geheel andere rom) wat scheelt dat veel werk zeg
idd vette shizle.
zelfs mn apps die op mn ext2 partitie op de sd stonden, zijn er gelijk bijgezet. (die waren er op gezet met n geheel andere rom) wat scheelt dat veel werk zeg
Apart, ik ben ook van 2.3a naar 3.0.2 gegaan, en bij mij werd niets teruggezet. Ik dacht overigens ook dat de Google-backupservice alleen de data die bij de apps behoort backupt en niet de apps zelf. Vaag verhaal.z0bin schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:54:
Ik ben zojuist van 2.3a naar 3.0.2 gegaan incl. alles gewiped.
Dat werkt dus heel goed.
Verder zit er bij de officiële 2.2-ROM een nieuwe radio-versie. Heeft iemand die al geprobeerd te flashen?
Is die al gespot dan?
khoop dat die wat verbetering biedt
khoop dat die wat verbetering biedt
Verwijderd
Wat let je? En laat ons je bevindingen weten..RoD schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:10:
[...]
[..]
Verder zit er bij de officiële 2.2-ROM een nieuwe radio-versie. Heeft iemand die al geprobeerd te flashen?
Trouwens dit bericht is veel interessanter...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 16:02 ]
Heb de nieuwe radio net geflashed. Tot nu toe geen problemen. Zal waarschijnlijk weinig veranderingen merken, mocht dit wel zo zijn, dan horen jullie het ;-)Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:57:
[...]
Wat let je? En laat ons je bevindingen weten..
Draai overigens OpenDesire 3.0.2 en sinds de toevoeging van CyanogenMod settings is het helemaal een top rom. Echt razend snel en stabiel.
Verwijderd
Kijk vooral even naar je battery-drain met die radio. Had de 08 erop staan en die zoop echt. Ben weer terug naar de 04 en dat scheelt stukken.wph schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:05:
[...]
Heb de nieuwe radio net geflashed. Tot nu toe geen problemen. Zal waarschijnlijk weinig veranderingen merken, mocht dit wel zo zijn, dan horen jullie het ;-)
[...]
Had die 08 er op staan sinds ie uit was, echt zuipen viel bij mij wel mee vond ik. Heb die 04 niet lang gehad, dus daar kan ik het niet echt mee vergelijken. Maar zal melden wat t verbruik van deze radio is.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:11:
[...]
Kijk vooral even naar je battery-drain met die radio. Had de 08 erop staan en die zoop echt. Ben weer terug naar de 04 en dat scheelt stukken.
Welke netwerkmode draai je eigenlijk? Bij mij staat ie altijd op GSM Auto ipv de standaard WMCDA preferred, dat was bij de officiële 2.1 rom een groot verschil in battery drain en sindsdien staat ie daar eigenlijk altijd op bij mij. Weet niet hoe het verschil nu is.
[ Voor 21% gewijzigd door wph op 01-08-2010 16:22 ]
Nergens last van gehad. Misschien ff Battery stats wissen in recovery als je tenminste Clock...... recovery gebruiktVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:11:
[...]
Kijk vooral even naar je battery-drain met die radio. Had de 08 erop staan en die zoop echt. Ben weer terug naar de 04 en dat scheelt stukken.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Als ik de reacties zo lees op xda, zijn het tot nu toe erg goede reacties over de nieuwe radio:
32.43.00.32U_5.09.00.20.
Over de battery-drain is natuurlijk nog niks van bekent.
Ik wacht nog even een paar daagjes voordat ik m'n radio update
32.43.00.32U_5.09.00.20.
Over de battery-drain is natuurlijk nog niks van bekent.
Ik wacht nog even een paar daagjes voordat ik m'n radio update
Niet veel zin om proefkonijn te spelenVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:57:
[...]
Wat let je? En laat ons je bevindingen weten..
Edit: heb al wel wat gezien van mensen die de radio geïnstalleerd hebben, maar ik wacht even af tot er specifieke ervaringen zijn met de nieuwe radio icm OD 3.0.2.
[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 01-08-2010 16:50 ]
Verwijderd
Stats wissen ?! Wat je dan wist, is het overzicht van het gebruik/verbruik na rebooten, wake-gebruik etc. Je wist daar niet de batterij-indicator mee. Als je al echt de drain wil meten, dan zou je de batterij helemaal leeg moeten laten lopen. Volledig opladen, dan je telefoon niet meer aanraken tot de batterij weer leeg is. Dan even een beetje opladen, de andere radio flashen, batterij weer helemaal leeg laten lopen. Volledig opladen en dan weer zonder je telefoon aan te raken weer leeg laten lopen. Dan kan je pas het verschil in verbruik in tijd meten. ..wontcachme schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:36:
[...]
Nergens last van gehad. Misschien ff Battery stats wissen in recovery als je tenminste Clock...... recovery gebruikt
Eens..ik wissel regelmatig van radio. Sommigen drainen echt behoorlijk snel. Maar het blijft subjectief. Echt meten zal je emperisch moeten doen, of aan TNO over moeten laten....RoD schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:50:
[...]
Niet veel zin om proefkonijn te spelenMaargoed, het zal snel genoeg getest worden op XDA.
Edit: heb al wel wat gezien van mensen die de radio geïnstalleerd hebben, maar ik wacht even af tot er specifieke ervaringen zijn met de nieuwe radio icm OD 3.0.2.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 16:57 ]
Heb al meerdere mensen gelezen waarbij de batterij snel leegliep en na het wissen van die stats de batterij een stuk langer meeging.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:55:
[...]
Stats wissen ?! Wat je dan wist, is het overzicht van het gebruik/verbruik na rebooten, wake-gebruik etc. Je wist daar niet de batterij-indicator mee. Als je al echt de drain wil meten, dan zou je de batterij helemaal leeg moeten laten lopen. Volledig opladen, dan je telefoon niet meer aanraken tot de batterij weer leeg is. Dan even een beetje opladen, de andere radio flashen, batterij weer helemaal leeg laten lopen. Volledig opladen en dan weer zonder je telefoon aan te raken weer leeg laten lopen. Dan kan je pas het verschil in verbruik in tijd meten. ..
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Zojuist verschenen op XDA:
Official 2.2, with: busybox, old A2SD+, OpenVPN (TUN), EXT4 support, 802.11N
This has some modifications for my personal needs:
1. Busybox + ROOT
2. Old A2SD+ (Cause the Froyo one sucks.)
3. OpenVPN binary with tun modules for the new kernel (loaded on boot)
4. EXT4 support (also through a module on boot)
5. Wifi 802.11N support.
6. Symlinked /data/local/bootanimation.zip for easy bootanimation replacements.
Linkje naar XDA
1. Busybox + ROOT
5. Wifi 802.11N support.
Linkje naar XDA
Deze wil ik ook zo meteen installeren, maar ik heb alweer gelezen dat er weer het gebruikelijke gedoe is met het ontbreken van betaalde apps in de Market.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:56:
Zojuist verschenen op XDA:
1. Busybox + ROOT
5. Wifi 802.11N support.
Linkje naar XDA

ingen vill veta var du köpt din tröja
Even een vraagje waar ik het antwoord niet van kan vinden op internet. Ik heb een paar weken geleden al geupgrade naar Android 2.2 op mijn Desire via een custom ROM. Op die ROM kon ik Doodlejump niet meer downloaden, ik dacht dat het aan de custom ROM lag maar nu (met de officiele rooted rom) kan ik Doodlejump ook al niet vinden in de Market terwijl ik hem wel gewoon gekocht heb!
Op internet lees ik verhalen dat nog niet alle apps groen licht hebben gekregen voor Android 2.2, echter kan ik niets specifiek vinden over Doodlejump. Ik zit ook te twijfelen of het niet aan de root ligt die nu op de phone zit. Kan iemand de Doodlejump app vinden op een officiele 2.2 rom, of een rooted? Beetje vervelend dat ik die app nu niet kan vinden aangezien ik er wel gewoon voor betaald heb...
Op internet lees ik verhalen dat nog niet alle apps groen licht hebben gekregen voor Android 2.2, echter kan ik niets specifiek vinden over Doodlejump. Ik zit ook te twijfelen of het niet aan de root ligt die nu op de phone zit. Kan iemand de Doodlejump app vinden op een officiele 2.2 rom, of een rooted? Beetje vervelend dat ik die app nu niet kan vinden aangezien ik er wel gewoon voor betaald heb...
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
Maak een backup van je huidige rom met rommanager en flash m over je bestaande rom. Heb m geflashed over ModacoR6 heen.gday schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:26:
[...]
Deze wil ik ook zo meteen installeren, maar ik heb alweer gelezen dat er weer het gebruikelijke gedoe is met het ontbreken van betaalde apps in de Market.
Slechts een enkele widget moest ik weer opnieuw op mijn homescreen plaatsen. Eén probleem gehad met Gmail, deze gaf een FC. Na het wissen van de data van Gmail, werkte dat ook weer. Mocht je meer FC's krijgen, reboot dan en de-installeer de app die het veroorzaakt. Installeer die app dan weer opnieuw. In de market zie ik al mijn apps, ook de betaalde.
Vooralsnog werkt ie prima zo. Telefoongeheugen is 126MB over van de 147MB
Doodlejump ook bij mij niet in de market. Zou kunnen dat Google het vinkje nog moet zetten, of dat de dev m even verwijderd heeft uit de market. Zou het later gewoon nog eens proberen. Market heeft wel vaker wat kuren.Soepstengel schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:13:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 21:38 ]
Ik ben ook benieuwd voor de nieuw radio. De .08 gaf zoals gezegd een enorme drain, zeker tegenover de .04. En de camera werkt nog steeds perfect
. OK, de drain was niet "perfect" gemeten, maar met de .08 haalde ik zeker geen dag als ik er bijna niets mee had gedaan (af en toe eens op het scherm kijken). Met de .04 haal ik nu weer met gemak 24u, terwijl ik een uurtje de navigatie gebruik, wat surf, download, met settings speel, enzovoorts.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Oke, thanks! Dan ligt het dus niet aan de rootVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:32:
[...]
Doodlejump ook bij mij niet in de market. Zou kunnen dat Google het vinkje nog moet zetten, of dat de dev m even verwijderd heeft uit de market. Zou het later gewoon nog eens proberen. Market heeft wel vaker wat kuren.
Ik heb trouwens deze gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=741663 Werkt perfect en geupdate door middel van de Clockwork recovery tool, werkt perfect tot nu toe! Voor de mensen die de custom roms hebben gebruikt; alles lijkt er gewoon bij te zitten, zelf de zaklamp (die ik zelf regelmatig gebruikt!) zit erbij!
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
Ditto..Soepstengel schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:42:
[...]
[...]
Ik heb trouwens deze gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=741663 Werkt perfect en geupdate door middel van de Clockwork recovery tool, werkt perfect tot nu toe! [...]
Dat waren mijn ervaringen met de 08 ook. Nu heb de 20 er op staan. Deze zit bij de officiele HTC-update.Ibex schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:39:
Ik ben ook benieuwd voor de nieuw radio. De .08 gaf zoals gezegd een enorme drain, zeker tegenover de .04. En de camera werkt nog steeds perfect. OK, de drain was niet "perfect" gemeten, maar met de .08 haalde ik zeker geen dag als ik er bijna niets mee had gedaan (af en toe eens op het scherm kijken). Met de .04 haal ik nu weer met gemak 24u, terwijl ik een uurtje de navigatie gebruik, wat surf, download, met settings speel, enzovoorts.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 21:47 ]
Gebruik nu deze rom: [ROM] Rooted Official HTC Android 2.2 (FroYo) ROM
Bevalt tot nu toe prima.This is the official HTC FoYo ROM. No apps removed, not deodexed, i only added root permissions and busybox.
Note: Your desire have to be rooted if you want to install this rom!
Facts:
This rom is rooted and includes busybox
This rom won't upgrade your HBOOT version.
This rom doesn't include a radio rom.
You have to install the radio rom seperately. ((Download radio rom) Guide how to install a radio rom)
The bootsound is disabled
[ Voor 9% gewijzigd door mmedia op 01-08-2010 22:10 . Reden: never mind ]
Die heb ik er nu ook op staan! Vind het ideaal: zo dicht mogelijk bij stock, maar met su en busybox. Meer heb ik niet nodig.mmedia schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:05:
Gebruik nu deze rom: [ROM] Rooted Official HTC Android 2.2 (FroYo) ROM
[...]
Bevalt tot nu toe prima.
Ik heb dit maar eens geprobeerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=721168
http://www.cookandroid.com
Ik heb op basis van DeFrost een rom "gemaakt" en daar de dingen die ik niet gebruik uit gesloopt en veel gebruikte apps aan toegevoegd. Werkt tot nog toe prima
Ik heb op basis van DeFrost een rom "gemaakt" en daar de dingen die ik niet gebruik uit gesloopt en veel gebruikte apps aan toegevoegd. Werkt tot nog toe prima
[ Voor 7% gewijzigd door k7of9 op 02-08-2010 07:21 ]
Jammer dat er hele volksstammen zijn op XDA met een geroote Desire, die ondanks alle waarschuwingen van de afgelopen dagen én langer geleden tóch proberen/hebben geprobeerd om de OTA te installeren.
Zit zelf nog in dubio wat ik zal doen. Of toch maar weer OD 3.02 proberen of meteen de officiele geroote 2.2.....
Nog ff dubben....
Hoe zit het met de officiele 2.2? worden daar ook de apps uit de market allemaal automatisch geïnstalleerd?
Nog ff dubben....
Hoe zit het met de officiele 2.2? worden daar ook de apps uit de market allemaal automatisch geïnstalleerd?
Hij zou iets sneller de rom versies beschikbaar kunnen stellen, verder echt heel goed gedaan.k7of9 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 07:20:
Ik heb dit maar eens geprobeerd:
Zelf een heel klein beetje betrokken bij geweest in de vorm van een ideetje, nl. de feature waarmee je kunt aangeven of je toevoegingen in data of system moeten worden geïnstalleerd.
Het zou leuk zijn als de rooted stock desire froyo daar beschikbaar zou komen.
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 02-08-2010 10:24 ]
welke custom recovery image hebben jullie staan? Ik heb nog de 'oudere' clockworkmod, die werkt met een update.zip op je sd-kaartje. Is er iemand die met een nieuwere methode werk die permanent op je gsm staat geinstalleerd, zoals unrevoked? En is die betrouwbaar?
Installeer rom manager van de market, en installeer dan de laatste clockwork mod vanuit de manager.
Hiermee kun je alles doen, ook vanuit een draaiende adroid.
Dit werkt prima en je kunt hier alles mee... en als het nodig is kun je ook direct vanuit je boot de clockwork mod starten...
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad...
Hiermee kun je alles doen, ook vanuit een draaiende adroid.
Dit werkt prima en je kunt hier alles mee... en als het nodig is kun je ook direct vanuit je boot de clockwork mod starten...
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad...
[ Voor 10% gewijzigd door GrandPuba op 02-08-2010 11:36 ]
Die van Amonra staat permanent op je toestel. Werkt prima!pina schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:48:
welke custom recovery image hebben jullie staan? Ik heb nog de 'oudere' clockworkmod, die werkt met een update.zip op je sd-kaartje. Is er iemand die met een nieuwere methode werk die permanent op je gsm staat geinstalleerd, zoals unrevoked? En is die betrouwbaar?
Ja, van OpenDesire bijvoorbeeld was alleen nog een 2.xx versie beschikbaar. Van DeFrost is het wel de nieuwste dus die heb ik uiteindelijk genomen.albino71 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:24:
[...]
Hij zou iets sneller de rom versies beschikbaar kunnen stellen, verder echt heel goed gedaan.
Zelf een heel klein beetje betrokken bij geweest in de vorm van een ideetje, nl. de feature waarmee je kunt aangeven of je toevoegingen in data of system moeten worden geïnstalleerd.
Het zou leuk zijn als de rooted stock desire froyo daar beschikbaar zou komen.
De applicaties die je erbij kan installeren waren ook wat verouderd. Gelukkig kan je ook je eigen apps erbij voegen, maar het nut wordt zo wel een beetje voorbij gegaan.
Je bijdrage is dan wel goed geweest want ik vind het erg prettig dat je dit kan kiezen
Wat is dan het verschil van de stock desire froyo (of bedoel je daar juist de Sense versie van HTC mee)? Want behalve wat optionele toevoegingen zitten OpenDesire en DeFrost heel dicht tegen stock Android.
Ja, klopt...hij zou wat meer up to date moeten zijn.k7of9 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:52:
[...]
Ja, van OpenDesire bijvoorbeeld was alleen nog een 2.xx versie beschikbaar. Van DeFrost is het wel de nieuwste dus die heb ik uiteindelijk genomen.
De applicaties die je erbij kan installeren waren ook wat verouderd. Gelukkig kan je ook je eigen apps erbij voegen, maar het nut wordt zo wel een beetje voorbij gegaan.
Je bijdrage is dan wel goed geweest want ik vind het erg prettig dat je dit kan kiezen
Wat is dan het verschil van de stock desire froyo (of bedoel je daar juist de Sense versie van HTC mee)? Want behalve wat optionele toevoegingen zitten OpenDesire en DeFrost heel dicht tegen stock Android.
Tnx! Kiezen voor data of system is prettig, al zul je ws. meestal voor data kiezen
Die bedoel ik. Dus de geroote officiele FroYo van gisteren.
Is het verwijderen van apps (facebook, peep, twitter etc) echt zo simpel:
rom openen met winrar -> system\apps en dan de zip'jes en odex bestanden weghalen?
rom openen met winrar -> system\apps en dan de zip'jes en odex bestanden weghalen?
JaApOE schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:44:
Is het verwijderen van apps (facebook, peep, twitter etc) echt zo simpel:
Heeft iemand enig idee waarom de development van DeFrost de laatste tijd stil ligt? Gaat hij niet meer verder met die ROM?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Als je echt een rom wil die maar zo schoon is als mijn kunstgebit {Kukident} Dan beveel ik van harte deze aan.
Deodexed
A2SD+ (traditional A2SD) (you must have ext2/ext3 partition on your SD card)
rooted
Market Nexus One Emulator :-D
Signed update zip
Zipaligned
No Boot Sound
No hboot update :-D
No pain, only love
Quadrant benchmark: 1270
Linpack: 40.398 MFLOPS
Deodexed
rooted
Signed update zip
Zipaligned
No Boot Sound
No pain, only love
Mja, zolang er nog Sense meuk op staat is het wat mij betreft nog niet schoon genoeg
Verwijderd
Nexus one wat voor je?k7of9 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:49:
Mja, zolang er nog Sense meuk op staat is het wat mij betreft nog niet schoon genoeg
Goed, ik wil binnenkort mijn HTC Magic 32B gaan rooten en een custom rom gaan draaien om hem wat sneller te maken, 1.6 is met toch net iets te traag. Alleen als ik dan lees wat je allemaal moet doen voordat je een nieuwe ROM aan de praat hebt schrik ik toch wel een beetje terug!
Downgraden naar 1.5, bootloader installeren, Android SDK, custom roms flashen, er zijn zoveel stappen! Lees ik wel de goede handleidingen?
Ik ben opzoek naar een ROM die eigenlijk het zelfde is qua uiterlijk en interface als de orginele ROM, alleen wil ik dus 2.1 ipv 1.6, om de boel wat vlotter te laten draaien. Ik zat te denken aan Cyanogen omdat ik daar goede verhalen over hoor, maar als ik het goed begrijp is die niet zo 'kaal' als ik zou willen. Als ik wat gerichte googletermen probeer komt daar niks uit waar ik wijzer van word. Heeft iemand misschien een hintje naar wat ik zou moeten vinden?
Downgraden naar 1.5, bootloader installeren, Android SDK, custom roms flashen, er zijn zoveel stappen! Lees ik wel de goede handleidingen?
Ik ben opzoek naar een ROM die eigenlijk het zelfde is qua uiterlijk en interface als de orginele ROM, alleen wil ik dus 2.1 ipv 1.6, om de boel wat vlotter te laten draaien. Ik zat te denken aan Cyanogen omdat ik daar goede verhalen over hoor, maar als ik het goed begrijp is die niet zo 'kaal' als ik zou willen. Als ik wat gerichte googletermen probeer komt daar niks uit waar ik wijzer van word. Heeft iemand misschien een hintje naar wat ik zou moeten vinden?
Amper leverbaar tenzij je een klein fortuin neerlegt. Bovendien heb ik net een Desire van Sense ontdaan.
[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 02-08-2010 17:16 ]
Verwijderd
Denk dat je dan even moet zoeken in het Magic topic, als dat er is op Tweakers? Anders op Androidworld. Daar staan in het Magic topic meerdere handleidingen. Zie link...omgwtfbbq schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:13:
Goed, ik wil binnenkort mijn HTC Magic 32B gaan rooten en een custom rom gaan draaien om hem wat sneller te maken, 1.6 is met toch net iets te traag. Alleen als ik dan lees wat je allemaal moet doen voordat je een nieuwe ROM aan de praat hebt schrik ik toch wel een beetje terug!
http://www.androidworld.n...-magic-32b-te-rooten.html
Wat zeur je dan....k7of9 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:15:
[...]
.... Bovendien heb ik net een Desire van Sense ontdaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 17:34 ]
Top, in die tutorial lijkt het een stuk makkelijker! Ik ga die eens proberen met Cyanogen. Dan kan ik later altijd nog een ROM erop flashen die meer aan mijn eisen voldoet, maar dan weet ik een beetje hoe het moet
Bedankt!
EDIT: Gelukt, en works like a charm. Er zit me nog iets te veel fancy work op die ROM, maar dat moet vast wel te regelen zijn
EDIT: Gelukt, en works like a charm. Er zit me nog iets te veel fancy work op die ROM, maar dat moet vast wel te regelen zijn
[ Voor 22% gewijzigd door omgwtfbbq op 02-08-2010 19:39 ]
Snap er echt niets van.
Als ik een Eclair rom op mn toestel zet heb ik geen last van een dialer die vast loopt (error in android.process.acore) als ik mn voicemail bel door de 1 ingedrukt te houden met de HTC Dialer. Zet ik froyo erop dan krijg ik met dezelfde dialer dus wel een forced close door een fout in android.process.acore.
Heb verschillende froyo roms geprobeerd, verschillende radio images geprobeerd, allemaal geen succes. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.... Helemaal vreemd omdat ik de enige lijk te zijn met dit probleem.
Als ik een Eclair rom op mn toestel zet heb ik geen last van een dialer die vast loopt (error in android.process.acore) als ik mn voicemail bel door de 1 ingedrukt te houden met de HTC Dialer. Zet ik froyo erop dan krijg ik met dezelfde dialer dus wel een forced close door een fout in android.process.acore.
Heb verschillende froyo roms geprobeerd, verschillende radio images geprobeerd, allemaal geen succes. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.... Helemaal vreemd omdat ik de enige lijk te zijn met dit probleem.
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om bij de nieuwe opendesire rom de nederlandse dictionary te vinden.
waar kan je zoiets überhaupt vinden?
waar kan je zoiets überhaupt vinden?
Na wat gespeel zijn er een paar dingetjes die wat cluncky aanvoelen. Zo is de vertraging van Homebutton indrukken en daadwerkelijk naar home gaan erg groot. Eenmaal daar aangekomen moet ik even wachten voordat alle widgets etc worden ingeladen. Daarnaast heb ik ook nog steeds last van een keyboard dat lagt. Ik typ vrij vlot, maar de tekst hobbelt er een beetje achteraan. Is dit op te lossen met een alternatief keyboard, of is dit gewoon Magic eigen? Voor de rest is door menu's scrollen en menu's laden supersnel, en dat bevalt me goed. Ook laad de camera supersnel, en de gallery staat ook snel vol met foto's.
Nog een beetje gemengde gevoelens dus, maar overwegend positief
Ik had het dus ook met de NeoPhyte rom (Sense). Nu ik OpenDesire 3.0.2 draai (zonder Sense) werkt het wel gewoon.l3art schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:10:
Snap er echt niets van.
Euhm...je bent hier dingen aan het vermelden over een HTC Magic?omgwtfbbq schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:45:
Na wat gespeel zijn er een paar dingetjes die wat cluncky aanvoelen. Zo is de vertraging van Homebutton indrukken en daadwerkelijk naar home gaan erg groot. Eenmaal daar aangekomen moet ik even wachten voordat alle widgets etc worden ingeladen. Daarnaast heb ik ook nog steeds last van een keyboard dat lagt. Ik typ vrij vlot, maar de tekst hobbelt er een beetje achteraan. Is dit op te lossen met een alternatief keyboard, of is dit gewoon Magic eigen? Voor de rest is door menu's scrollen en menu's laden supersnel, en dat bevalt me goed. Ook laad de camera supersnel, en de gallery staat ook snel vol met foto's.
Dat is niet handig in een HTC Desire draadje...
[ Voor 37% gewijzigd door albino71 op 02-08-2010 22:09 ]
Dank youRoD schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:32:
HTC IME-mod installeren.
dat dat niet in me op kwam

Sinds de update vliegen de Sense-ROMs je ook weer om de oren. Ik zou opzich nog wel weer eens naar Sense terugwillen ivm de camera-app, maar het is echt onmogelijk om hier de beste ROM uit te vissen. Ik heb geen zin om twintig ROMs te testen
Meesten hebben overigens wel dezelfde features, dus het zal voor de eindgebruiker wel weinig verschil maken.
Verwijderd
Ik heb net van iemand een HTC Desire gekocht, die hem al per ongeluk heeft geüpdate naar FoYo 2.2.
Dus dat wat niet handig. Kan iemand mij helpen in een goed geschreven stap-voor stap plan wat mijn mogelijkheden zijn. Ik zou juliie zeer erktenlijk zijn!
Ik zou dus z.s.m. root -access willen hebben, om weer terug te kunnen naar naar mijn favoriete custom rom.
Weie helpt me..... Ik zou dit enorm kunen wardeeren, ik hoor het graag../
Dus dat wat niet handig. Kan iemand mij helpen in een goed geschreven stap-voor stap plan wat mijn mogelijkheden zijn. Ik zou juliie zeer erktenlijk zijn!
Ik zou dus z.s.m. root -access willen hebben, om weer terug te kunnen naar naar mijn favoriete custom rom.
Die maakt gebruik van de standaard android dialer toch? Daarmee heb ik ook geen problemen.albino71 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:06:
Ik had het dus ook met de NeoPhyte rom (Sense). Nu ik OpenDesire 3.0.2 draai (zonder Sense) werkt het wel gewoon.
Helaas zowel met neophyte als met de lee rom die problemen.
Nou ja ben in ieder geval niet de enige
Als je hem uitzet en vervolgens weer aanzet terwijl je de back knop ingedrukt houdt, dan kun je je bootloader versie zien. Als daar 0.75 of 0.80 staat, dan heb je mazzel en kun je rooten. Staat daar 0.92, dan heb je vooralsnog pech.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 05:11:
Ik heb net van iemand een HTC Desire gekocht, die hem al per ongeluk heeft geüpdate naar FoYo 2.2.
Lees dit draadje op xda maar eens. Sla die op in je favorieten, want als er een oplossing komt, dan vind je hem daar.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=741672
Verwijderd
Enkele post boven je had ik er één vermeld die in mijn optiek echt zuiver en goed werkend is, zonder al te veel poes pas. Dat zou een mooie start voor je kunnen zijn..RoD schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:20:
Sinds de update vliegen de Sense-ROMs je ook weer om de oren. Ik zou opzich nog wel weer eens naar Sense terugwillen ivm de camera-app, maar het is echt onmogelijk om hier de beste ROM uit te vissen. Ik heb geen zin om twintig ROMs te testenMeesten hebben overigens wel dezelfde features, dus het zal voor de eindgebruiker wel weinig verschil maken.
Niet goed geld terug..
Vandaag overgestapt van DeFrost naar OpenDesire, en tering jantje, wat voelt OpenDesire toch snel aan 
Niet normaal vergeken met DeFrost, dat ding vliegt overal doorheen! Alles gaat soepel, en werkt top
Ik ben tevreden, dag dag DeFrost
Niet normaal vergeken met DeFrost, dat ding vliegt overal doorheen! Alles gaat soepel, en werkt top
Ik ben tevreden, dag dag DeFrost
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Crud, vond het al zo raar dat ik mijn reacties niet terug kon vinden in het Magic Rooten en ROM topicalbino71 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:06:
[...]
Ik had het dus ook met de NeoPhyte rom (Sense). Nu ik OpenDesire 3.0.2 draai (zonder Sense) werkt het wel gewoon.
[...]
Euhm...je bent hier dingen aan het vermelden over een HTC Magic?
Dat is niet handig in een HTC Desire draadje...

Misschien dat ik binnenkort toch maar weer even terug ga naar eclair tot de problemen met bijv gmail opgelost zijn in Froyo. Toch wel vervelend dat er maar van 1 gmail account mail gepushed wordt ipv 2.
edit:
hmmm het pushen van de secundaire mail gebeurd wel..... Maar lijkt ad random te gebeuren. Krijg 's nachts altijd een mailtje van ibood, en toen ik vanochtend beneden kwam was die al wel binnen. Terwijl die van 1dayfly gisteren overdag niet binnen was gekomen. Vreemd...
edit:
hmmm het pushen van de secundaire mail gebeurd wel..... Maar lijkt ad random te gebeuren. Krijg 's nachts altijd een mailtje van ibood, en toen ik vanochtend beneden kwam was die al wel binnen. Terwijl die van 1dayfly gisteren overdag niet binnen was gekomen. Vreemd...
[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 04-08-2010 06:55 ]
omgwtfbbq schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:42:
[...]
Crud, vond het al zo raar dat ik mijn reacties niet terug kon vinden in het Magic Rooten en ROM topic
Mocht je het gezellig vinden hier....gewoon een Desire kopen
Zo werkt het hier niet. GoT is geen helpdesk.
[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 03-08-2010 23:55 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
BTW Guy`s and girls... wat zijn jullie Quadrant scores momenteel?
Ik zit met de originele FroYo update op 1758... (ik ben even benieuwd naar andere ervaringen)
Heeft er per ongeluk al iemand iets gehoord of gezien omtrent het rooten van de OTA update van FroYO 2.2 voor de HTC Desire? Ik heb begrepen dat er vele mensen zijn die 'spijt' hebben dat ze de OTA Firmware hebben geïnstalleerd...
Ik zit met de originele FroYo update op 1758... (ik ben even benieuwd naar andere ervaringen)
Heeft er per ongeluk al iemand iets gehoord of gezien omtrent het rooten van de OTA update van FroYO 2.2 voor de HTC Desire? Ik heb begrepen dat er vele mensen zijn die 'spijt' hebben dat ze de OTA Firmware hebben geïnstalleerd...
Hier kun je wat info vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=743469Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:32:
Heb nu OpenDesire, maar daar komen ook steeds meer extra's bij. Heb ook het liefst een zo kaal mogelijke FroYo ROM. Heb je al wat geschikts gevonden?k7of9 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:49:
isthistheshitorwhat
Misschien kun je dan beter een kale FroYo ROM installeren en dan niet meer updaten, dan komt er ook niets meer bij qua "rommel" .Realityweb schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:50:
[...]
Heb nu OpenDesire, maar daar komen ook steeds meer extra's bij. Heb ook het liefst een zo kaal mogelijke FroYo ROM. Heb je al wat geschikts gevonden?
Op XDA staan er voldoende, pick your winner
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Het is maar wat je schoon noemt, met A2SD+ en deodexed (Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:19:
Als je echt een rom wil die maar zo schoon is als mijn kunstgebit {Kukident} Dan beveel ik van harte deze aan.
Deodexed
rooted
Signed update zip
Zipaligned
No Boot Sound
No pain, only love
Heel kort:wph schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:45:
Wat is dan precies het nadeel van een deodexed rom?
Ze nemen ook minder plaats in wanneer ze odexed zijn, vergeleken met deodexed. Voor zover ik weet is het alleen maar nuttig om zaken te customizen (zoals bijv themen) en dat vind ik zelf totaal niet nodig dus heeft het voor mij alleen maar nadelen om een deodexed rom te gebruiken.In short, an odex file is an optimized version of a classes.dex file that has optimizations that are device specific
Edit: Paul O'Brien van MoDaCo heeft nu de ROMs zo schoon mogelijk online gezet, maar wel pre-rooted, met busybox en superuser. Heerlijk!
http://android.modaco.com...-hboot-with-radio-deodex/
[ Voor 18% gewijzigd door gday op 04-08-2010 15:29 ]
Tja, dat is wat mij betreft gewoon een kwestie van '3 keer nadenken'. Eigen schuld, dikke bult.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:32:
Verwijderd
Waar haal jij de info vandaan dat een deodexed meer ruimte in beslag zal nemen? Of zoals jij stelt dat een odexed minder ruimte in beslag neemt. Dat haal ik niet uit je quote. Dus gaarne wat meer info daarover. Als je een odexed-rom bekijkt, dan zie je system/apps, de apk's en de odex staan. Als ik in mijn system/apps kijk staan ze er niet. Als ik jouw conclusie/redenering volg, komt het er dus op neer dat een system/apps met apk's en odex minder ruimte in beslag neemt, dan een system/apps met apk's en zonder odex?! Het zou kunnen maar het zou mij tevens hoogstelijk verbazen..gday schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:15:
[...]
Heel kort:
[...]
Ze nemen ook minder plaats in wanneer ze odexed zijn, vergeleken met deodexed. Voor zover ik weet is het alleen maar nuttig om zaken te customizen (zoals bijv themen) en dat vind ik zelf totaal niet nodig dus heeft het voor mij alleen maar nadelen om een deodexed rom te gebruiken.
Als je een rom hebt met apps2sd+ Dan zullen de odex-bestanden namelijk in de dalvik-cache op je sdcard worden gezet, en dan heb je gewoon meer ruimte op je telefoongeheugen vrij.
En ja als een beetje tweaker bent, is het juist spannend om te customizen. Vandaar mijn keus voor een deodexed..
[quote]gday schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:15:
[..]
Edit: Paul O'Brien van MoDaCo heeft nu de ROMs zo schoon mogelijk online gezet, maar wel pre-rooted, met busybox en superuser. Heerlijk!
[/quote]
Lees ik daar nu echt deodex? Wacht wel tot ie komt met zijn keuken en apps2sd+....
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 15:52 ]
Ik gebruik altijd een blackbar, dus voor mij is het wel nuttig. Qua snelheid... geen idee of het uitmaakt, vind OpenDesire snel zat.gday schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:15:
[...]
Heel kort:
[...]
Ze nemen ook minder plaats in wanneer ze odexed zijn, vergeleken met deodexed. Voor zover ik weet is het alleen maar nuttig om zaken te customizen (zoals bijv themen) en dat vind ik zelf totaal niet nodig dus heeft het voor mij alleen maar nadelen om een deodexed rom te gebruiken.
@Devil-D
Klopt die Quadrant score? Das wel heel veel en ook heel veel meer dan de standaard vanilla FroYo op de Nexus One (rond de 1300). Zelfs met een overclock naar 1,13 ghz kom ik niet in de buurt, maximum wat ik haal is ~1650
http://www.lmgtfy.com/?q=android+odex+saves+spaceVerwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:36:
[...]
Waar haal jij de info vandaan dat een deodexed meer ruimte in beslag zal nemen? Of zoals jij stelt dat een odexed minder ruimte in beslag neemt. Dat haal ik niet uit je quote. Dus gaarne wat meer info daarover. Als je een odexed-rom bekijkt, dan zie je system/apps, de apk's en de odex staan. Als ik in mijn system/apps kijk staan ze er niet. Als ik jouw conclusie/redenering volg, komt het er dus op neer dat een system/apps met apk's en odex minder ruimte in beslag neemt, dan een system/apps met apk's en zonder odex?! Het zou kunnen maar het zou mij tevens hoogstelijk verbazen..Dit gaat op voor een rom zonder apps2sd+.
Als je een rom hebt met apps2sd+ Dan zullen de odex-bestanden namelijk in de dalvik-cache op je sdcard worden gezet, en dan heb je gewoon meer ruimte op je telefoongeheugen vrij.
Maar even serieus:
bronWhat you're looking for is in build/tools/dexpreopt/. The production
builds pre-generate the .odex files from the source apk/jar files, and
then remove the "classes.dex" from the source. This uses a bit more
space on /system (because the DEX data isn't compressed) but saves
space on /data (because we don't need to hold the odex data in /data/
dalvik-cache).
Tja, ik heb dat vorig jaar ook gedaan met m'n Hero maar ik was er snel klaar mee. Dingen gaan er vaak gaar uitzien en het gaat er zelden beter van werken. Meestal is het zelfs graflelijk.En ja als een beetje tweaker bent, is het juist spannend om te customizen. Vandaar mijn keus voor een deodexed..
Ja, hij heeft óók deodexed ROMs in die thread gepost.[quote]gday schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:15:
[..]
[/quote]
Lees ik daar nu echt deodex? Wacht wel tot ie komt met zijn keuken en apps2sd+....![]()
2 met radio waarvan 1 deodexed, en 2 zonder radio waarvan ook 1 deodexed.
Verwijderd
@wph Dat was de allererste score die ik kreeg zonder er nog iets op te hebben geïnstalleerd. Vond dit ook al hoog. (ik heb wel een ext4 partitie, maar daar wordt nog geen gebruik van gemaakt). Ik heb nu na een complete installatie wederom 5x gedaan en het gemiddelde genomen en kom op 1318 uit. Dat lijkt mij een meer reeële score. (excuses voor de verwarring)...
Ik draai nu DeFrost en dat bevalt me prima. Je zou ook nog kunnen kijken naar www.cookandroid.com om een bestaande rom te strippen van wat je niet wilt. Al is de versie van OpenDesire die daar staat wat ouder.Realityweb schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:50:
[...]
Heb nu OpenDesire, maar daar komen ook steeds meer extra's bij. Heb ook het liefst een zo kaal mogelijke FroYo ROM. Heb je al wat geschikts gevonden?
Ik wil graag mijn Desire unrooten. Ik heb boot loader 0.80. In de link in de OP staat niet de goede versie die ik nodig heb voor mijn unbranded Desire. Weet iemand misschien hoe ik het wel voor elkaar krijg?
Zijn er mensen die de radio hebben geupdate naar 5.09.00.20? Ik draai nu nog .08 met OpenDesire 3.01. Ben benieuwd of een radio update iets toevoegt...
In het HowToUnroot draadje op MoDaCo staat toch ook een linkje voor bootloader 0.80?kavish schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:23:
Ik wil graag mijn Desire unrooten. Ik heb boot loader 0.80. In de link in de OP staat niet de goede versie die ik nodig heb voor mijn unbranded Desire. Weet iemand misschien hoe ik het wel voor elkaar krijg?
En alle RUU's die je maar wil...
Anders heb je de zoekfunctie nog...
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's[filter_keywords]=unroot&data[boolean]=AND
Succes!
Die link verwijst niet naar de download. Hij verwijst naar een pagina met heel veel Branded RUU's.albino71 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:04:
[...]
In het HowToUnroot draadje op MoDaCo staat toch ook een linkje voor bootloader 0.80?
En alle RUU's die je maar wil...
Anders heb je de zoekfunctie nog...
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's[filter_keywords]=unroot&data[boolean]=AND
Succes!
Op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
De eerste 2 zijn unbranded.
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.exe heeft hboot 0.80
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.exe heeft hboot 0.80
Verwijderd
Kijk dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan...gday schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:10:
[...]
Maar even serieus:
[...]
bron
[...]
Tja, ik heb dat vorig jaar ook gedaan met m'n Hero maar ik was er snel klaar mee. Dingen gaan er vaak gaar uitzien en het gaat er zelden beter van werken. Meestal is het zelfs graflelijk.
[...]
[..]
Thanks voor het googlen..
Ik heb heb erop staan met [ROM] Pays-ROM Froyo Sense v1.8 A2SD+ [Everything is okay release!] [05/AUG/10]. Ik had de vorige Pays ROMs er ook op staan met de nieuwe radio, en ik had de indruk dat ik langer met m'n batterij deed. Volgens mij is de nieuwe radio image ook nodig om o.a. dit ->-Video Capture, 720p & 480p mogelijk te maken. Ik heb nog geen nadeel ervan gemerkt.xburchartz schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:25:
Zijn er mensen die de radio hebben geupdate naar 5.09.00.20? Ik draai nu nog .08 met OpenDesire 3.01. Ben benieuwd of een radio update iets toevoegt...
Danku!RedNas74 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:42:
Op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
[ROM] Pays-ROM Froyo Sense v1.8 A2SD+ [Everything is okay release!] [05/AUG/10] is een lekkere vlotte ROM met Sense.
Linpack score: circa 37 /38
Quadrant score: 1254 (gemiddeld van 3 tests)
Getest met circa 50 apps geïnstalleerd (apps2sd op ext3).
Linpack score: circa 37 /38
Quadrant score: 1254 (gemiddeld van 3 tests)
Getest met circa 50 apps geïnstalleerd (apps2sd op ext3).
Hey grappenmaker...
Daar verwees ik toch ook naar!

Naja...je bent geholpen...
BTW...je gaat toch niet de OTA FroYo er op zetten?
Let op, want dan krijg je geen root meer voorlopig.
LET OP! Want het brengt risico op een brick met zich mee om dan weer root te krijgen
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 05-08-2010 23:45 ]
Ik weet dat ik de laatste ben, maar dit is een belangrijke, dus even apart....
Het is weer iemand gelukt om de HBOOT versie de downgraden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7515332
Hierdoor kun je weer een officiële 2.1 RUU flashen en kun je dus in stappen terug naar 2.1 en zoals we allemaal weten kunnen we 2.1 met HBOOT 0.80 rooten.
Dus....iedereen die de officiele update heeft geflashed en daardoor geen root heeft en tot voor nu niet meer kon krijgen....
ROOTEN KAN WEER!!!
LET OP! Lees het XDA draadje helemaal, want er treden bricks op!!!!
Hierdoor kun je weer een officiële 2.1 RUU flashen en kun je dus in stappen terug naar 2.1 en zoals we allemaal weten kunnen we 2.1 met HBOOT 0.80 rooten.
Dus....iedereen die de officiele update heeft geflashed en daardoor geen root heeft en tot voor nu niet meer kon krijgen....
ROOTEN KAN WEER!!!
LET OP! Lees het XDA draadje helemaal, want er treden bricks op!!!!
[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 05-08-2010 23:44 ]
Iemand hier nog meer last van slechte foto's met zn Desire? Ik draai momenteel OpenDesire 3.0.2, maar vind de foto's maar tegenvallen eigenlijk. Even test foto, wel op mn kamer en dus niet perfect licht, maar had toch beter verwacht.
klik
veel ruis dus.
edit: net foto buiten gemaakt, ziet er op het scherm van de Desire aardig uit, maar op pc is het om te huilen. Of is dat normaal?
Kan me niet herinneren dat dat bij mijn Nokia N82 ook zo was
klik
veel ruis dus.
edit: net foto buiten gemaakt, ziet er op het scherm van de Desire aardig uit, maar op pc is het om te huilen. Of is dat normaal?
[ Voor 22% gewijzigd door arjen9551 op 05-08-2010 18:00 ]
n.a.
vuil op het lens glaasje? of aan de binnenkant (van de backcover)
Verwijderd
Je vergeet erbij te vermelden dat het risico dat je je toestel brickt hoger ligt. Veel mensen krijgen hun toestel niet meer aan na deze actie beschreven op dat forum.albino71 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:26:
Ik weet dat ik de laatste ben, maar dit is een belangrijke, dus even apart....
ROOTEN KAN WEER!!!
Dit topic is gesloten.