[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.596 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Na een maand of wat met een stock desire te hebben rondgelopen, wil ik nu toch ook rooten en een custom rom installeren, echter als android-noob heb ik toch wat vragen, hopelijk ben ik hier op de juiste plek.

Het gaat om de custom ROM van leedroid (1.5b)

Uiteraard moet ik eerst rooten. Ik lees dat unrevoked wel erg makkelijk en prettig werkt. Nu staat er in de "handleiding" ervan onder meer:
If you want to install Amon Ra Recovery (Not needed unless you want to), download it and in UnrEVOked go to File > Custom Recovery and select the recovery image. Blijkbaar is dat voor unrevoked niet nodig, maar blijkbaar zijn er toch redenen om het te doen.

Zeker omdat in de "handleiding" van leedroid ROM staat:
Use either Amon RA or clockworkmod Recovery < also available via rom manager from the market
Dus blijkbaar wil ik wel dat amon ra installeren?

verder staat in de "handleiding" van de leedroid ROM dat ik een nandroid backup moet doen. Wat wordt dan ge-back-upped(?), mijn originele ROM inclusief apps in het geval van een foute flash? En wat is het verschil met titanium backup, doet die alleen de apps?

Ik begrijp dat dat amon ra ook mijn SD kaart partitioneert met een ext3 deel, reden des te meer om die stap niet over te slaan?

Vond een alternatieve ROM installeren op winmo een stuk overzichtelijker, zelfs voor de noob zoals ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:47
Als je je telefoon hebt geroot, kun je in de market ROM manager downloaden, en als je wilt, kun je daarmee ook een ext3. partitie maken ( kan ook achteraf, maar dan moet je wel weer je SD leeg maken) . De ext3 is voor apps2sd nodig. Gebruik je het niet, hoef je het ook niet te doen. Met ROM Manager kun je zeer eenvoudig ROM 's flashen die op je SD staan, maar ook automatisch downloaden, wipen, backupen & flashen, zonder pc. Aanrader dus. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 25-07-2010 18:32 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:26:
Als je je telefoon hebt geroot, kun je in de market ROM manager downloaden, en als je wilt, kun je daarmee ook een ext3. partitie maken ( kan ook achteraf, maar dan moet je wel weer je SD leeg maken) . De ext3 is voor apps2sd nodig. Gebruik je het niet, hoef je het ook niet te doen. Met ROM Manager kun je zeer eenvoudig ROM 's flashen die op je SD staan, maar ook automatisch downloaden, wipen, backupen & flashen, zonder pc. Aanrader dus. ;)
Had rom manager al gezien, maar dacht dat dat niet voor alle roms werkte. En is het niet zo dat als je root je ook meteen een nieuwe rom moet installeren? Dus ROM manager is pas handig bij het vaker flashen van je rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Fly-guy schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:54:
[...]

Had rom manager al gezien, maar dacht dat dat niet voor alle roms werkte. En is het niet zo dat als je root je ook meteen een nieuwe rom moet installeren? Dus ROM manager is pas handig bij het vaker flashen van je rom?
Klopt, zodra je toestel is geroot, moet je een ROM flashen die is geroot. Daarna kun je flashen wat je wilt. Geloof me, je gaat vaker flashen dan je denkt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:58:
[...]

Klopt, zodra je toestel is geroot, moet je een ROM flashen die is geroot. Daarna kun je flashen wat je wilt. Geloof me, je gaat vaker flashen dan je denkt ;) .
Misschien wel, misschien niet. Op mijn winmo toestellen heb ik ook niet bijzonder veel geflashed, maar ben ik begonnen toen veel custom ROMs al redelijk volwassen waren. Kwestie van de juiste (voor mij) eruit pikken en gaan met die banaan, veel werd er toch niet meer aangepast en zelf kon ik dat ook niet.

Maar nu is het inderdaad anders, echter voor mij ook een stuk onduidelijker. Zoals bijvoorbeeld rooten met unrevoked. Lijkt me een logisch proces, maar het eindigt met de zin:

Step 2: Installing a Custom ROM (Optional but recommended)

Wat nu optional? Dacht dat dat na het rooten moest? :?

Maar afgezien daarvan, als ik 'm geroot heb en blijkbaar een andere ROM op mijn telefoon heb, kan ik ROM manager downloaden, waarmee ik weer mijn SD kaart kan formateren en clockwork recovery kan installeren, welke ik weer nodig heb om mijn gewenste ROM te installeren. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fly-guy schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Misschien wel, misschien niet. Op mijn winmo toestellen heb ik ook niet bijzonder veel geflashed, maar ben ik begonnen toen veel custom ROMs al redelijk volwassen waren. Kwestie van de juiste (voor mij) eruit pikken en gaan met die banaan, veel werd er toch niet meer aangepast en zelf kon ik dat ook niet.

Maar nu is het inderdaad anders, echter voor mij ook een stuk onduidelijker. Zoals bijvoorbeeld rooten met unrevoked. Lijkt me een logisch proces, maar het eindigt met de zin:

Step 2: Installing a Custom ROM (Optional but recommended)

Wat nu optional? Dacht dat dat na het rooten moest? :?
Moet niet, je kan ook een stock ROM met superuser-toegang houden.
Maar afgezien daarvan, als ik 'm geroot heb en blijkbaar een andere ROM op mijn telefoon heb, kan ik ROM manager downloaden, waarmee ik weer mijn SD kaart kan formateren en clockwork recovery kan installeren, welke ik weer nodig heb om mijn gewenste ROM te installeren. Correct?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Als ik mijn Desire probeer te rooten met Desire blijft hij hangen bij Waiting for bootloader. Ik draai linux 64 bit... Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dr. Horrible schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:23:
Als ik mijn Desire probeer te rooten met Desire blijft hij hangen bij Waiting for bootloader. Ik draai linux 64 bit... Iemand die mij kan helpen?
Wat doe je precies? Wat heb je verder zelf al geprobeerd? Klein beetje eigen initiatief aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Ik zet de telefoon in USB-debugging, dan pushed hij de recovery image, reboot de telefoon en dan hangt hij vast. De telefoon checked in het begin iets op de sd kaart en daarna staat er HBOOT USB PLUG, en gebeurt er niks mee.

Andere pc geprobeerd, en werkte het proma

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Horrible op 26-07-2010 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Mijn testresultaten OpenDesire 2.3a, standaard kernel:
5487 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
iemand die weet hoe het nog is met de fps van de camcorders in froyo? In het begin zaten ze aan amper 10fps, is dat intussen al wat verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Buiten het feit dat het wat verbeterd zal zijn, vind ik de werking van de camera's in mobiele telefoons behoorlijk triest en dat is bij de Desire net zo kwam ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook weer een keertje. Wou even wat delen.

De laatste tijd behoorlijk aan het prutsen geweest met het flashen van roms. En deed dat met RomManager/Clockworkmod. Wat ik het probleem vond bij de recovery, is dat de fullwipe die meestal nodig is bij het flashen van een nieuwe rom, ook de ext3-partitie wist, en je dus al je apps weer terug moest zetten. Op zich niet zo n probleem, maar ik was altijd wel even bezig en dat vind ik eigenlijk vervelend. [Backup proggies zoals Titanium en MybackupPro gebruik ik niet omdat ik de ervaring heb dat deze toch niet echt lekker werken.AppBrain is ook een optie, maar ik wil gewoon dat mijn apps bij een romwissel er gewoon meteen opstaan]

Aangezien ik goede ervaringen had/heb met de recoverys van Amon-Ra, omdat deze de optie heeft om gedeeltelijk te wipen [factory-reset, dalvik-cache, data en niet onbelangrijk ext3] heb ik de Amon-ra-build geflashed zoals die op XDA te vinden is. Ook vermeldingswaard is dat de formattering/partionering met de Amon-Ra beter werkt dan die met RomManager [is subjectief]

De Amon-Ra recovery heb ik geflashed op de UnrEVOked manier.

Wat is mijn werkwijze nu? Ik heb via RomManager een backup gemaakt van de voor mij beste rom en als ik wat anders wil proberen, dan boot ik in de recovery. Volumedown/Aan-uitknop etc. De recovery die dan start, is die van Amon-Ra! Hier doe ik, factory-reset, wipe dalvik-cache, wipe cache. wipe batterystats en rotationstats. Dan flash ik de nieuwe rom en laat de telefoon doorstarten tot het aanmeldscherm. Dan zet ik de telefoon uit en ga weer in de recovery en doe alleen een factory-reset en laat de telefoon nu helemaal doorstarten.

Wat nu het mooie is, is dat alle apps welke op de ext3-partitie van de sdcard stonden keurig netjes zijn geïnstalleerd en ik niet alles opnieuw hoef te doen. Uitzondering daarop zijn de protected-apps en enkele payed-apps en dat de Homescreens opnieuw ingedeeld moeten worden. Zelf vindt ik dat dus prettig.

Mocht nu een rom niet bevallen of teveel hikken hebben [en dat zijn er nogal wat.. 8) ] Dan zet ik eerst via RomManager mijn standaard rom terug, update daar even mijn applicaties, maak dan van die rom weer een backup en begin dan weer opnieuw met het flashen van een andere rom om te testen, net zolang tot ik de perfecte rom heb gevonden.... ;)

Nogmaals, het voordeel van deze manier is dus dat je de ext3 niet hoeft te wipen met de Amon-Ra recovery.

Verder is dit uiteraard slechts 'een' manier en niet 'de' manier..... 8)

Op dit moment staat de Modaco R6 erop en die is prima in orde. De standaard die ik heb, is nog steeds de oude 1.15 rooted met slechts apps2sd olsschool. En dat lijkt ouwbollig, maar hij werkt prima en levert in ieder geval een stabiele prestatie. Tja..ik ben nu éénmaal het oldschool type.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik begrijp dat hele wipen/flashen toch niet helemaal geloof ik.... Ik had een paar weken geleden OpenDesire 2.0 erop gezet, via de ROM manager. Na een paar weken gespeeld te hebben, wilde ik gisteren naar OpenDesire 2.3. Ik heb die ROM gedownload, voor de zekerheid een backup gemaakt en daarna geflasht naar de nieuwe ROM. niks gewiped en alle programma's en data heb ik nog gewoon werkend. Denk ik nou te simpel of heb ik nu geen 'goede' install gedaan waardoor ik in de toekomst problemen kan krijgen?

Edit: moet wel zeggen dat ik het originele SD kaartje nog heb, onaangetast, want ik gebruik geen App2SD maar ik gebruik de Froyo methode.

[ Voor 12% gewijzigd door xburchartz op 26-07-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Opzich ben ik nu best tevreden met opendesire 2.3a. Behalve dat enkele menu's en bijvoorbeeld de Android Market nog in het Engels zijn. Het stoort niet echt, maar is er een manier om die alsnog in het Nederlands te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

xburchartz schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:35:
Ik begrijp dat hele wipen/flashen toch niet helemaal geloof ik.... Ik had een paar weken geleden OpenDesire 2.0 erop gezet, via de ROM manager. Na een paar weken gespeeld te hebben, wilde ik gisteren naar OpenDesire 2.3. Ik heb die ROM gedownload, voor de zekerheid een backup gemaakt en daarna geflasht naar de nieuwe ROM. niks gewiped en alle programma's en data heb ik nog gewoon werkend. Denk ik nou te simpel of heb ik nu geen 'goede' install gedaan waardoor ik in de toekomst problemen kan krijgen?
Kan gewoon. Met wipen kan je vergelijken als een kale windows installeren en zonder wipen kan je zien als update van 1.0 naar 1.1. Soms brengt niet wipen problemen, maar vaak kan ook zonder. Zou echter als je van Rom maker wisselt wel wipen. Niet bv OpenDesire en dan een Modaco rom. Dat kan problemen opleveren

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Draai sinds kort 'Pays-ROM Desire Froyo Sense v1.3' krijgt alleen Facebook for sense niet werkend :(

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:19
Ik Draai nu 2 dagen OpenDesire 2.3a.
Deze draait echter wel lekker soepel maar...
Als ik m'n scherm uit zet, 'm aan de oplader hang en het scherm weer aan, geeft tie weer dat hij aan het opladen is. maar ipv. de tekst "opladen" staat er bij mij "Geen Sim".
In Mijn unlock balkje staat ook "ABC", bij notificaties staat ipv. "wissen" iets vergelijkbaars als "%&%" en als ik mijn desire aan m'n pc koppel is de naam van m'n telefoon "ABC t/m Z"

ooh, en als ik m'n powerbutton ingedrukt houd geeft tie aan:
-Geluid icoon: Vliegmodus aan/uit
-Vliegmodus icoon: Android-systeem..Toepassing toestaan activiteit uit....etc.
-Reboot icoon: vliegmodus
-Uitschakel icoon: Geluid is aan
de laatste 2 hebben overigens het zelfde icoontje maar dat is niet meer dan logisch

Hebben jullie die OD 2.3a draaien daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nope, probeer eens een re-install met wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Ik heb de OpenDesire 1.0c rom geflasht, kan iemand mij vertellen hoe ik nu mijn Desire zou kunnen overclocken? Ik zag software voor 3$ online staan, maar zijn er andere opties icm met deze rom ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
knights16 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:43:
Ik heb de OpenDesire 1.0c rom geflasht, kan iemand mij vertellen hoe ik nu mijn Desire zou kunnen overclocken? Ik zag software voor 3$ online staan, maar zijn er andere opties icm met deze rom ?
Waarom heb je die rom geflasht? 2.3a is inmiddels uit van opendesire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

knights16 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:43:
Je bedoelt waarschijnlijk setcpu. Die is ook gewoon gratis te downloaden vanaf XDA. Volledig legaal overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
RoD schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:08:
Nope, probeer eens een re-install met wipe.
Ik ben eerst van 2.2 naar 2.3a gegaan zonder wipe.
Toen ben ik terug gegaan naar mijn gebackupte 2.2 en heb ik van mijn apps nog eens backups gemaakt.
Daarna heb ik een wipe gedaan en 2.3a opnieuw geflasht, en nog steeds die bugs.
Maar ik zal 'm vanavond nog eens proberen.

-Edit-
Ik heb net ff snel opnieuw alles gewiped & 2.3a geflasht.
de tekens/teksten zijn nu zoals het hoort :9

[ Voor 12% gewijzigd door z0bin op 26-07-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Kan iemand mij vertellen wat de Radio Rom te maken heeft met de videocamera.
dat is uiteraard te vinden, maar k zie de logica er niet achter.

t is een totaal ander gedeelte wat wordt aangesproken op het pcb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik weet het niet zeker, maar ....
Zou het te maken kunnen hebben met het GPS deel van de radio en de GEO tagging functionaliteit van de radio camera?

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 26-07-2010 22:06 . Reden: dingus ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ben ik als ik mijn desire ga rooten mijn gegevens op mijn telefoon kwijt? sms/telefoon nummers/instelling enz. netzo als je een nieuwe rom installeerd?
Of wijzigt hij allen wat instellingen/bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 01:03:
Ben ik als ik mijn desire ga rooten mijn gegevens op mijn telefoon kwijt? sms/telefoon nummers/instelling enz. netzo als je een nieuwe rom installeerd?
Of wijzigt hij allen wat instellingen/bestanden?
je bent alles kwijt

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

albino71 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:32:
Ik weet het niet zeker, maar ....
Zou het te maken kunnen hebben met het GPS deel van de radio en de GEO tagging functionaliteit van de radio camera?
hmm, zit wat in ja.
weet iemand of de img file te extracten is? zodat je de inhoud kan bekijken/tweaken.
íemand heeft ooit die rom gemaakt en ingepakt tot .img

[ Voor 7% gewijzigd door marcel-o op 27-07-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Draait er al iemand succesvol Cyanogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
(jarig!)
RoD schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:59:
Ik vind OpenDesire beter dan de originele ROM. Minder bugs :Y)
Ik heb 'm er nu dan wel op staan, maar ik vind de vooruitgang van stock rom naar custom rom eigenlijk helemaal niet boeiend. Wat ik dan weer wél vind is dat de interface van stock froyo heerlijk is. Beter dan dat gebloate Sense in mijn optiek. Dus eigenlijk zou ik gewoon een perfect werkende, volledig Nederlandse stock Froyo ROM willen zonder enige vorm van Sense. Dat zou me happy maken.

Als iemand een ROM weet die bij deze wensen aansluit, please let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Na dubben en twijfelen, gisteravond toch maar met mijn ogen dicht het diepe in gesprongen :P

Mijn desire is nu geroot en heeft leedroid 1.6 als ROM.

Wat ik gedaan heb:
Unrevoked gedownload en via de toegevoegde .html pagina de HBOOT drivers geinstalleerd.
Daarna HTC Sync geinstalleerd en weer weggehaald en daarna unrevoked laten lopen (als admin).
Na een paar minuten had ik mijn eigen ROM met mijn eigen apps weer voor me, maar dan met root.

Rommanager geïnstalleerd, daarmee clockwork recovery geïnstalleerd. Hiermee de SD kaart geformateerd (512ext3, 0swap, rest FAT32)
Daarna, na de nieuwe ROM (.zip) op de root van de SD kaart gezet te hebben, via rommanager deze geflashed (install ROM from sd card)
Beetje tricky is dat hij initieel zocht naar het bestand update.zip, maar na de eerste foutmelding kun je je eigen bestand selecteren. Ook hier en daar als hij erom vroeg van alles gewiped.
En voila, het nieuwe bootschermpje kwam op....

en nog een keer

en nog een keer

en dat zo een keer of 10, bootloop dus

Opnieuw opgestart met powerknop en de back knop om in de standaard recovery te komen, van alles gewiped wat ik kon vinden, sd kaart nog 1 maal geformateerd en toen werkte het prima, slechts 1 keer bootscherm en een nieuwe ROM stond op mijn telefoon.
Hierna op praktisch dezelfde manier de radio geïnstalleerd om daarna de market af om al mijn apps weer terug te krijgen, plus door de 140MB plus SD kaart die nu beschikbaar is, ook heel wat meer grotere apps...

Al met al voor de helft geen flauw idee wat ik nu precies gedaan heb, maar gelukkig zijn zowel rommanager als unrevoked dermate noob-friendly dat er geen linux/android kennis meer nodig is om custom roms te installeren. (al is wat algemene computerkennis wel handig)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik probeer middels de Rom Manager mijn SD card te partitioneren, maar deze wordt niet geformatteerd noch wordt er een EXT partitie aangemaakt. Er lijkt niets te gebeuren.

Iemand een idee ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Het lukt mij niet om aparte zip bestanden te installeren. Ik heb gister mijn desire geroot met de R6 versie http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Ik kom in recovery en kan dus selecteren om een specifieke zip te flashen van sd. Ik heb de smooth-sense-1.0-MRCv5.zip geprobeerd. Die installeert netjes, maar als ik ga rebooten, dan blijft het scherm hangen op het witte scherm met het groene HTC logo erop. Verder gaat hij niet. Is er iets wat ik fout heb gedaan ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:34:
Draait er al iemand succesvol Cyanogen?
Ik heb de RC1 nu draaien. Staat er nu 2 uur op en nog geen bugs tegen gekomen. Loopt heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

albino71 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Sorry hoor, maar dit vindt ik gezeur....
Is er een oplossing voor het echo probleem is het weer niet goed. 8)7
Ennuh..je weet toch dat custom roms bugs bevatten hoop ik??

Er is trouwens een oplossing voor je probleem....terug naar stock en niet meer custom roms flashen.
Of, niet zo zeuren, lekker blijven flashen en dan in 1 stapje extra die oude radio gewoon ook ff flashen als je naar een Eclair rom gaat.
Aan jou de keus...ik zou het wel weten, maar ik ben dan ook een flash addict aan het worden. :9
Zo hallo. Doe eens normaal zeg. :') Ik zeg alleen dat ik er een beetje van baal dat je per se een andere radio nodig hebt, en dan begin je gelijk te roepen dat ik zeur en dat ik dan maar terug moet naar stock. Het is toch algemeen bekend dat het flashen van een radio image wel iets riskanter is dan het flashen van een custom rom. Daarom probeer ik het flashen van een radio altijd te vermijden indien mogelijk.

Ik flash m'n Android devices inmiddels al ruim een jaar dus mij krijg je niet terug naar stock hoor. Zeker niet aangezien ik veel gebruik maak van root access voor development, omdat je dan tenminste gewoon in /data/data kunt rondspoken. Ik hoef het niet per se voor de custom roms te hebben. De flash addict periode waar jij nu in zit ligt inmiddels al ver achter me.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:47
Nou hoor ik mn broertje altijd zeggen dat bij hem al zijn programma's elke keer gerestored worden na een reset, flashen oid, maar bij mij gebeurd dat nooit..... Zou dat te maken kunnen hebben met de ext partitie die ik ook elke keer weer leeg maag bij het erop zetten van een custom rom? Want de functie om alles terug te zetten staat wel gewoon aan onder het kopje privacy. Iemand anders hier ervaring mee?

Draai nu trouwens Neophyte 1.3 en moet zeggen dat die echt zeer snel is. En dat gewoon op de standaard processor snelheid.
Contact gegeven die ben je niet kwijt, die worden gewoon bij je google account opgeslagen. Sms-jes wisseld. Bij eclair was ik die niet kwijt en werden elke keer weer netjes terug gezet. Bij froyo is dat niet gebeurd en was ik na het opnieuw flashen van een rom deze wel kwijt. Maar goed genoeg programma's die deze kunnen backuppen.
MRELynx schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:46:
Het lukt mij niet om aparte zip bestanden te installeren. Ik heb gister mijn desire geroot met de R6 versie http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Ik kom in recovery en kan dus selecteren om een specifieke zip te flashen van sd. Ik heb de smooth-sense-1.0-MRCv5.zip geprobeerd. Die installeert netjes, maar als ik ga rebooten, dan blijft het scherm hangen op het witte scherm met het groene HTC logo erop. Verder gaat hij niet. Is er iets wat ik fout heb gedaan ?
Heb je: wipe ext partition al eens geprobeerd?

[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 27-07-2010 14:46 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wat is de ext partition ? Haalt die mn hele sd kaart leeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

knights16 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:23:
Ik probeer middels de Rom Manager mijn SD card te partitioneren, maar deze wordt niet geformatteerd noch wordt er een EXT partitie aangemaakt. Er lijkt niets te gebeuren.

Iemand een idee ?
Voer stap 1 tm 3 eens uit, uit deze handleiding en kijk eens of er partities op staan...

http://androidandme.com/2...card-for-android-apps2sd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Waarom is iedereen zo geil van cyanogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-TheNose- schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:18:
Waarom is iedereen zo geil van cyanogen?
Snap ik ook niet. Ik zie niet wat het voordeel is ten opzichte van OpenDesire bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RoD schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:21:
[...]

Snap ik ook niet. Ik zie niet wat het voordeel is ten opzichte van OpenDesire bijvoorbeeld.
Ik zie eerder nadelen. Wil ik mods dan installeer ik die zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:41:
Nou hoor ik mn broertje altijd zeggen dat bij hem al zijn programma's elke keer gerestored worden na een reset, flashen oid, maar bij mij gebeurd dat nooit..... Zou dat te maken kunnen hebben met de ext partitie die ik ook elke keer weer leeg maag bij het erop zetten van een custom rom? Want de functie om alles terug te zetten staat wel gewoon aan onder het kopje privacy. Iemand anders hier ervaring mee?

[...]
Heb je deze post gelezen? De eerste twee alinea's zijn wel interessant.... 8)

Ook onderstaande is wel informatie. Trouwens zelf vond ik de hele post wel informatief. Wij van wc-eend

Nogmaals, het voordeel van deze manier is dus dat je de ext3 niet hoeft te wipen met de Amon-Ra recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gday schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:00:
[...]

Zo hallo. Doe eens normaal zeg. :') Ik zeg alleen dat ik er een beetje van baal dat je per se een andere radio nodig hebt, en dan begin je gelijk te roepen dat ik zeur en dat ik dan maar terug moet naar stock. Het is toch algemeen bekend dat het flashen van een radio image wel iets riskanter is dan het flashen van een custom rom. Daarom probeer ik het flashen van een radio altijd te vermijden indien mogelijk.

Ik flash m'n Android devices inmiddels al ruim een jaar dus mij krijg je niet terug naar stock hoor. Zeker niet aangezien ik veel gebruik maak van root access voor development, omdat je dan tenminste gewoon in /data/data kunt rondspoken. Ik hoef het niet per se voor de custom roms te hebben. De flash addict periode waar jij nu in zit ligt inmiddels al ver achter me.
Rustig...ik wist niet dat je kwaad werd (heb je smiley gezien trouwens).

Je korte tekst + rood aangelopen emoticon deden het anders overkomen dan een beetje, maar goed.

Ik wilde eigenlijk alleen maar kwijt dat ik het vreemd vindt dat je een oplossing voor een toch wel groot probleem als vervelend hebt ervaren. Zoals je misschien weet was het ook nog een oplossing waar iedereen laaaang op heeft moeten wachten.
Dat ik daar de vreselijke krachtterm "zeuren" bij heb gebruikt moet je me maar niet kwalijk nemen.
Als laatste wil ik ter verdediging van mijn onbesuisde forumgedrag aanvoeren dat je in je reactie hierboven duidelijk aangeeft waarom je liever geen radio flashed, maar dat kon ik natuurlijk niet opmaken uit je eerst korte bericht.
Dusss....

Ik ben er verder klaar mee, met dit gezeur. Ik hoop jij als ex-flashjunk ook :*)
Kunnen we er weer gewoon over ouweh**ren, dat is veel leuker.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Pff ik wil mijn desire rooten, en eigenlijk alleen maar voor wifi tethering... maar ik snap er niks van. Durf het eigenlijk niet zo goed aan omdat al die guides (en ik was vooral geinteresseerd in unrevoked methode) voor mij echt in zo'n gebrekkig engels zijn geschreven dat ik het risico te groot vind dat ik ergens iets verkeerd lees :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:06:
Pff ik wil mijn desire rooten, en eigenlijk alleen maar voor wifi tethering... maar ik snap er niks van. Durf het eigenlijk niet zo goed aan omdat al die guides (en ik was vooral geinteresseerd in unrevoked methode) voor mij echt in zo'n gebrekkig engels zijn geschreven dat ik het risico te groot vind dat ik ergens iets verkeerd lees :(
http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Zo moeilijk is het niet. Zelfs de niet Unrevoked methode (ik deed het in 1x goed zonder eerder te hebben geroot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:50:
[...]

Heb je deze post gelezen? De eerste twee alinea's zijn wel interessant.... 8)

Ook onderstaande is wel informatie. Trouwens zelf vond ik de hele post wel informatief. Wij van wc-eend

Antwoord op mn vraag is dus dat het komt omdat ik zelf wel altijd de ext3 wipe. Ik gebruik dan niet de Amon-Ra maar die van ahmgsk_mod die heeft dezelfde opties. Volgende keer mn ext3 maar eens laten staan dan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
(jarig!)
Nou, na even mn Desire geroot gehad te hebben ben ik toch tot de conclusie gekomen dat er voor mij eigenlijk 0,0 voordeel in zit. De verschillen tussen Froyo /Eclair zijn me niet groot genoeg (voor mijn gebruik that is) om toch enigszins wazige ROM's te gebruiken waarvan de stabiliteit en vertaling op sommige punten wat te wensen overlaat. Hoe dan ook, ik wenst u allen nog veel rootplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:26:
Nou, na even mn Desire geroot gehad te hebben ben ik toch tot de conclusie gekomen dat er voor mij eigenlijk 0,0 voordeel in zit. De verschillen tussen Froyo /Eclair zijn me niet groot genoeg (voor mijn gebruik that is) om toch enigszins wazige ROM's te gebruiken waarvan de stabiliteit en vertaling op sommige punten wat te wensen overlaat. Hoe dan ook, ik wenst u allen nog veel rootplezier :)
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, ik root bijvoorbeeld om in het bestandsstructuur van Android te komen en de standaard applicaties en sense te kunnen verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
rodie83 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:26:
Nu word ik toch wel nieuwsgierig naar jouw verwachtingen toen je ging rooten. Welk voordeel had je verwacht of waar had je op gehoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds DeFrost 2.5 problemen met m'n notificatie led :(
Hij doet helemaal niks meer, behalve bij het opladen. Iemand dit probleem ook al meegemaakt? En weet diegene dan ook de oplossing ? (A)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik heb problemen met het via bluetooth koppelen van mijn desire met de bluetooth in mijn Peugeot 207.
Het pairen gaat goed als ik een rom gebruik met sense. Telefoon laten zoeken naar devices, device van mijn auto kiezen, pincode invoeren en gekoppeld. Maar nu met een non-sense rom gaat het mis. Hij vindt het device en vraagt ook om te koppelen. Echter de telefoon slaat het pincode deel over. Als ik het koppelingsverzoek toch accepteer, zonder pincode dus, krijg ik de melding dat het koppelen mislukt is.
Met sense roms dus wel een mogelijkheid om de pincode in te voeren en bij non-sense roms heb ik die optie niet. Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wontcachme schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:10:
[...]

http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Zo moeilijk is het niet. Zelfs de niet Unrevoked methode (ik deed het in 1x goed zonder eerder te hebben geroot)
Is er ook ergens een duidelijke voor noobs bruikbare guide voor unrevoked? Er wordt daar met termen gegooid :S

Ik wil namelijk alleen root access om wifi tethering te enablen, zonder een nieuwe rom of andere zooi.
Wil ook gewoon mijn settings, app en sd kaart houden zoals die nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Unrevoked is de makkelijkste manier op aarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tot aan deze stap:
If you want to install Amon Ra Recovery (Not needed unless you want to), download it and in UnrEVOked go to File > Custom Recovery and select the recovery image.
Wat is het en wat doet het? Kan ik nergens vinden met google. En waarom is het nodig als Nandroid backup blijkbaar standaard op je telefoon zit? En waarom moet ik backuppen als Revoked toch niks verandert aan mijn Rom en apps?

En dit:
Open a terminal on the PC and do:
wget http://downloads.unrevoked.com/recovery/3.1/reflash.tar.gz
tar zxvf reflash.tar.gz
sudo ./reflash
Linux waarschijnlijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 28-07-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb een probleem. Heb uitvoerig op tweakers en xda gezocht, maar kan nergens een oplossing vinden. Ik heb op dit moment een custom rom op mijn desire, NeoPhyte ROM 1.3e. Elke keer wanneer ik een locaal nummer bel, vraagt de telefoon mij om het landcode in te voeren. Dit probleem wordt veroorzaakt door de simkaart van Telfort, wat continu aan het roamen is op het KPN netwerk. Getest met een sim van Vodafone en het probleem is weg. De standaard rom van HTC geeft dit probleem niet, twee custom roms wel.
De telefoon denkt dus dat ik in het buitenland zit en vraagt steeds om de landcode voor Nederland. Als suggestie geeft hij ook 0031.

Lopen andere mensen hier tegenaan? Het is nogal storend dat dit bij elk gesprek naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
DennusB schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:27:
Ik heb sinds DeFrost 2.5 problemen met m'n notificatie led :(
Hij doet helemaal niks meer, behalve bij het opladen. Iemand dit probleem ook al meegemaakt? En weet diegene dan ook de oplossing ? (A)
Dit is een bekend probleem ( zie defrost topic op xda ), probeer eens te wipen en opnieuw te installeren...
Ik kom zelf van 2.4d --> 2.5 --> 2.5a en bij mij doet de LED het na de updates zonder wipen wel goed.
Enige jammere is wel dat je niet meer de paars / blauwe led hebt maar de oranje... hierdoor kun je het idee krijgen dat je batterij aan de oplader moet....

Of wellicht hebt je gewiped en had je dat niet moeten doen bij deze rom maar gewoon er overheen knallen ( mits je van andere rom afkomt )

Hopelijk komt er van Defrost op korte termijn een 900Mv variant want batterij verbruik is toch wel behoorlijk... al moet ik daar wel aan toevoegen dat de nieuwe host file updaten vanuit de defrost setup zodat ad's niet meer geblocked worden het echt een stuk verbeterd...

Denk dat voor nu de 2.4d het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online

dwa

@Phusebox

hier vind je een root howto met unrevoked voor windows:
http://myhtcdesire.com/mo...ur-desire-easily-method-2

een simpeler methode om te rooten bestaat er volgens mij op dit moment niet. In linux hoef je minder stappen te doen dus dat zou je als simpeler kunnen beschouwen maar daar is dan wel (geringe) linux kennis voor nodig of de durf om zomaar in te tikken wat er in de howto voorgeschoteld wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dwa schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:32:
@Phusebox

hier vind je een root howto met unrevoked voor windows:
http://myhtcdesire.com/mo...ur-desire-easily-method-2

een simpeler methode om te rooten bestaat er volgens mij op dit moment niet. In linux hoef je minder stappen te doen dus dat zou je als simpeler kunnen beschouwen maar daar is dan wel (geringe) linux kennis voor nodig of de durf om zomaar in te tikken wat er in de howto voorgeschoteld wordt ;)
Daar ga je al, ik had net ook een guide gevonden en die zegt weer andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb deze unrevoked vorig week geinstalleerd en het werkt perfect. Fijn om met 1 klik een recovery rom te hebben, vanaf daar kun je probleemloos .zip files flashen naar je ROM.

Draai dan nu ook de unofficial Froyo update (1.0c) , deze draait perfect. Dit zou een gelekte HTC Froyo update voor de Desire zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

albino71 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:39:
[...]

Rustig...ik wist niet dat je kwaad werd (heb je smiley gezien trouwens).

Je korte tekst + rood aangelopen emoticon deden het anders overkomen dan een beetje, maar goed.

Ik wilde eigenlijk alleen maar kwijt dat ik het vreemd vindt dat je een oplossing voor een toch wel groot probleem als vervelend hebt ervaren. Zoals je misschien weet was het ook nog een oplossing waar iedereen laaaang op heeft moeten wachten.
Dat ik daar de vreselijke krachtterm "zeuren" bij heb gebruikt moet je me maar niet kwalijk nemen.
Als laatste wil ik ter verdediging van mijn onbesuisde forumgedrag aanvoeren dat je in je reactie hierboven duidelijk aangeeft waarom je liever geen radio flashed, maar dat kon ik natuurlijk niet opmaken uit je eerst korte bericht.
Dusss....

Ik ben er verder klaar mee, met dit gezeur. Ik hoop jij als ex-flashjunk ook :*)
Kunnen we er weer gewoon over ouweh**ren, dat is veel leuker.
Excuses als ik kwaad overkwam want dat was ik niet. Je eerdere reactie kwam wat overtrokken op me over maar never mind idd. :)

Anyway, ik heb gisteren iig die laatste radio geflashed en ga er vanuit dat het echo-probleem dan ook verdwenen is ... :) (al heb ik het nog niet geverifiëerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
(jarig!)
xburchartz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:26:
[...]

Nu word ik toch wel nieuwsgierig naar jouw verwachtingen toen je ging rooten. Welk voordeel had je verwacht of waar had je op gehoopt?
Eigenlijk was het plan om in eerste instantie lekker Froyo te gaan draaien, omdat ik geen zin had om op de officiele update te wachten. Er wordt immers gezegd dat het sneller is en applicaties richting SD klonk ook erg goed. Ik had de verwachting dat hele "root" gebeuren ondertussen al wat volwassener zou zijn, maar daar zat ik toch een beetje mis. Aan elke ROM die je kan gebruiken is wel weer net iets mis: de LED doet het niet, de camera/camcorder werkt niet volledig, de vertaling is niet volledig. En dat terwijl ik gewoon dacht: hup, standaard froyo erop, nergens last van. Al met al kwamen bij mij die custom ROM's vooral hobbyistisch over, en niet erg professioneel. Waarschijnlijk is dat ook gewoon zo (niks mis mee ook, dat is immers het hele idee), maar ik had er niet zo op gerekend.

Hoewel al die kleine dingetjes de primaire werking van de telefoon niet beinvloeden geeft het me wel een gevoel niet volledig van m'n telefoon op aan te kunnen. En ik heb liever het gevoel dat mijn telefoon volkomen betrouwbaar is dan dat er de nieuwste Android op draait. En zo heb ik maar weer geunroot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:19:
[...]

Eigenlijk was het plan om in eerste instantie lekker Froyo te gaan draaien, omdat ik geen zin had om op de officiele update te wachten. Er wordt immers gezegd dat het sneller is en applicaties richting SD klonk ook erg goed. Ik had de verwachting dat hele "root" gebeuren ondertussen al wat volwassener zou zijn, maar daar zat ik toch een beetje mis. Aan elke ROM die je kan gebruiken is wel weer net iets mis: de LED doet het niet, de camera/camcorder werkt niet volledig, de vertaling is niet volledig. En dat terwijl ik gewoon dacht: hup, standaard froyo erop, nergens last van. Al met al kwamen bij mij die custom ROM's vooral hobbyistisch over, en niet erg professioneel. Waarschijnlijk is dat ook gewoon zo (niks mis mee ook, dat is immers het hele idee), maar ik had er niet zo op gerekend.

Hoewel al die kleine dingetjes de primaire werking van de telefoon niet beinvloeden geeft het me wel een gevoel niet volledig van m'n telefoon op aan te kunnen. En ik heb liever het gevoel dat mijn telefoon volkomen betrouwbaar is dan dat er de nieuwste Android op draait. En zo heb ik maar weer geunroot ;)
In principe heb je dus gewoon gelijk! Er ontbreekt soms veel en soms weinig, maar altijd wel wat, aan de custom-roms gebaseerd op Froyo in combinatie met HTC-sense. De makers van deze roms, schieten vaak door in hun ijver om er zoveel mogelijk troep en rotzooi bij te zetten en te prutsen aan kernels. Het is dus gewoon zoeken naar een rom die basic is en waarbij je gewoon moet leven met de mankementen die het met zich meebrengt.

Realiseer je wel, dat er dus nog niets officieel is aan froyo-roms met sense voor de Desire. Deze zijn allemaal geported en gebaseerd op beta's en leaks. Rooten ansich stelt op dit moment niet zoveel voor. Het is zo gedaan als je maar gewoon blind de instructies opvolgt en niet te snel in paniek raakt.

Kan mij voorstellen dat je terug bent naar af en rustig wacht op HTC met de officiele upgrade. [waarvan je nog maar moet afwachten of die bugvrij is... 8) ]
Phusebox schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:43:
[...]

Daar ga je al, ik had net ook een guide gevonden en die zegt weer andere dingen.
Tja zoals altijd lijden er meerdere wegen naar Rome... ;) Maar als prutser ben ik al jaren bezig met rooten, custum-roms etc. Het is gewoon leuk om een beetje te rommelen. Op dit moment is dus voor het rooten, de UnrEVOked-wijze de simpelste manier. Hou je gewoon aan de instructies zoals die gegeven worden en denk niet teveel na over wat er nu op de achtergrond gebeurd.

Wil je alleen maar root om te kunnen theteren neem dan de UnrEVOked manier voor Windows. Doe alleen step1 en vergeet de rest.
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:56:
k heb een probleem. Heb uitvoerig op tweakers en xda gezocht, maar kan nergens een oplossing vinden. Ik heb op dit moment een custom rom op mijn desire, NeoPhyte ROM 1.3e. Elke keer wanneer ik een locaal nummer bel, vraagt de telefoon mij om het landcode in te voeren. Dit probleem wordt veroorzaakt door de simkaart van Telfort, wat continu aan het roamen is op het KPN netwerk. Getest met een sim van Vodafone en het probleem is weg. De standaard rom van HTC geeft dit probleem niet, twee custom roms wel.
De telefoon denkt dus dat ik in het buitenland zit en vraagt steeds om de landcode voor Nederland. Als suggestie geeft hij ook 0031.

Lopen andere mensen hier tegenaan? Het is nogal storend dat dit bij elk gesprek naar voren komt.
Al je locale nummers voorzien van de prefix +31 of 0031?!

Dus i.e telefoonnummer 020-1234567 als +31201234567 of 0031201234567

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:11
Phusebox schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:43:
[...]

Ik heb het zelf gedaan onder linux:
package gedownload, uitgepakt, hang de telfoon aan de pc en de executable als root gedraaid, klaar.

Ik heb het net even bekeken voor Windows en dat gaat exact hetzelfde:
je download de .exe,
die pak je uit,
hang de telfoon aan de pc,
je dubbelklikt op 'reflash' en klaar.

Voor zowel Windows als linux is het belangrijk dat je van tevoren de drivers al hebt geinstalleerd, en voor Windows is het belangrijk dat je HTC Sync UIT hebt staan.

Maar voor beide geldt: als er iets niet klopt (geen drivers geinstalleerd, HTC Sync staat aan) dan werkt het gewoon niet en blijft je telefoon ongeroot. Niks aan de hand dus, hij gaat niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

rodie83 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:19:
[...]

Ik vind mijn telefoon stabieler draaien met OpenDesire dan met de stock ROM. Voorheen had ik nog wel eens wat problemen met instabiliteit (voornamelijk van apps) en een camera die niet helemaal lekker werkte. Met OpenDesire heb ik daar eigenlijk geen last meer van. Het enige wat eigenlijk nog mist is een complete vertaling. Maar dat interesseert me eigenlijk totaal niet.

Voordeel van Froyo vind ik dan weer dat het allemaal net even wat sneller is, en dat er standaard apps2sd ingebouwd is.

Er is eigenlijk voor mij maar een nadeel. En dat is dat de camera-app de gemaakte foto's niet fullscreen laat zien. Ik heb eigenlijk geen idee waarom, aangezien de Nexus One hetzelfde scherm heeft. Waarschijnlijk moet ik dan een Sense-ROM flashen, maar ik wil inmiddels geen Sense meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sinds gisteren de LeeDroid 1.6 erop staan en bevalt goed dat Froyo. Wat ik nog steeds niet begrijp is het volgende:

Hierboven hebben 2 tweakers linkjes geplaatst hoe je moet rooten met unrevoked. Daarin moet je een .exe downloaden van 16.6Mb. Als je die guide uitvoert, heb je dus een recovery image op je Desire staan. Hiermee kun je dus een nand backup doen en andere roms flashen als je wilt. Maar dit is toch niet rooten ? Voor zover ik het begrepen hebt, zou je na het uitvoeren van de unrevoked methode nog een nieuwe Rom moeten installeren waarin root toegang is ingebouwd. Sommige applicaties hebben root toegang nodig, zoals de ntp sync applicatie die ik gebruik om de tijd synchroon te houden met de atomic tijd.

Zou je dus een originele Desire zo uit de doos, dus met stock rom, kunnen voorzien van een andere recovery image, met behoud van de orginele stock rom, maar met root toegang voor applicaties ?

Heppieboedah schrijft dat je voor root toegang alleen maar stap 1 van deze guide moet uitvoeren: http://rootmydroid.co.uk/...wto-root-your-htc-desire/

Dat is dus alleen een andere recovery image erop zetten wanneer je alleen stap 1 doet. Zijn er dan 2 soorten root ?

1. Root voor je recovery toegang
2. Root in je Rom zelf, dus als je desire helemaal is opgestart en op je homescreen staat.

Wat ik nu gedaan heb is met unrevoked die Ra recovery geladen (bedankt Heppieboedah). Die vind ik ook erg fijn werken. Daarna heb ik LeeDroid 1.6 erop gezet als Rom.

Maar als mijn theorie klopt, dan kan ik dus een andere recovery image erop zetten met behoud van de orginele 1.21 stock rom ? Of zie ik iets over het hoofd, of maak ik een denk fout ?

Heb ik meteen nog een 2e vraag: Wat als binnenkort Froyo officieel uitkomt voor de Desire. Nu staat er dus een custom Rom op mn Desire. Kun je gewoon de ota update erop zetten tegen die tijd ? Of moet je terug naar de officiele 1.21 Rom van HTC voordat je via de ota methode kunt updaten naar Froyo ? Met andere woorden, unrooten en terug zetten naar orginele staat ?

Dank.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 28-07-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:26:
Sinds gisteren de LeeDroid 1.6 erop staan en bevalt goed dat Froyo. Wat ik nog steeds niet begrijp is het volgende:

[knip]

......
Maar als mijn theorie klopt, dan kan ik dus een andere recovery image erop zetten met behoud van de orinele 1.21 stock rom ? Of zie ik iets over het hoofd, of maak ik een denk fout ?

Heb ik meteen nog een 2e vraag: Wat als binnenkort Froyo officieel uitkomt voor de Desire. Nu staat er dus een custom Rom op mn Desire. Kun je gewoon de ota update erop zetten tegen die tijd ? Of moet je terug naar de officiele 1.21 Rom van HTC voordat je via de ota methode kunt updaten naar Froyo ? Met andere woorden, unrooten en terug zetten naar orinele staat ?
Om het simpel te houden... ;) Via de UnrEVOked heb je root-acces, en krijg je de recovery er gratis bij..dat laatste stelt je in staat om andere roms te flashen. Maar is natuurlijk niet een vereiste [dat roms flashen]. Je kan gewoon lekker de stock erop laten staan.

Wil je echter een stap verder, dan ga je apps2sd+ toepassen [ verwar dat niet met de froyo-apps2sd dat is iets geheel anders]

Mocht er een officiele update voor de Desire komen en je wil die hebben, dan zal je je telefoon inderdaad moeten unrooten om de OTA te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:40:
[...]

Om het simpel te houden... ;) Via de UnrEVOked heb je root-acces, en krijg je de recovery er gratis bij..dat laatste stelt je in staat om andere roms te flashen. Maar is natuurlijk niet een vereiste [dat roms flashen]. Je kan gewoon lekker de stock erop laten staan.

Wil je echter een stap verder, dan ga je apps2sd+ toepassen [ verwar dat niet met de froyo-apps2sd dat is iets geheel anders]

Mocht er een officiele update voor de Desire komen en je wil die hebben, dan zal je je telefoon inderdaad moeten unrooten om de OTA te kunnen ontvangen.
Ok dank _/-\o_ , dus wanneer je de stock rom erop laat staan en de unrevoked methode gebruikt, heb je dus root toegang in je stock rom zelf en kun je dus apps gebruiken die root toegang nodig hebben ?

Dus:

1. Stock rom 1.21 op je Desire
2. Rooten met unrevoked
= Root toegang in 1.21 stock rom op je desire en dit alles zonder complete wipe en reinstall van alle apps ?

En wanneer Froyo komt, unrooten, dan:

1. Stock Froyo op je Desire
2. Rooten met unrevoked
= Root toegang in je stock Froyo rom op je desire ?

Zie ik het nou helemaal goed ? Voor de compleetheid, ik heb al sinds 2002 Windows Mobile telefoons gehad en ben compleet n00b met Android, rooten en Linux. Winmo kende ik helemaal, van stock roms, tot custom roms, flashen etc, etc. Wil het gewoon effe duidelijk hebben. :)

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 28-07-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:50:
[...]

[...]

1. Stock rom 1.21 op je Desire
2. Rooten met unrevoked
= Root toegang in 1.21 stock rom op je desire en dit alles zonder complete wipe en reinstall van alle apps ?

En wanneer Froyo komt, unrooten, dan:

1. Stock Froyo op je Desire
2. Rooten met unrevoked
= Root toegang in je stock Froyo rom op je desire ?

Zie ik het nou helemaal goed ? [...]
Je ziet het helemaal perfect....slechts één opmerking. Vraag is of na de officiele Froyo-update de UnrEVOked zoals die nu werkt ook van toepassing zal zijn. Dat is nog afwachten. Hangt een beetje af van welke beveiligingen HTC gaat inbouwen in de update. Maar die jongens van XDA etc zijn daar gehaaid genoeg in.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
ik draai nu een tijdje de DJ Droid 1.0 ROM en ik moet zeggen dat het allemaal super werkt heb geen last van reboots of vastlopers....zie dat er al een 1.1 versie uit is maar die dingen die daar zijn veranderd heb ik al handmatig aangepast zoals de apps die op de sd worden gezet.
meer mensen positieve ervaringen met deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:10:
[...]

Je ziet het helemaal perfect....slechts één opmerking. Vraag is of na de officiele Froyo-update de UnrEVOked zoals die nu werkt ook van toepassing zal zijn. Dat is nog afwachten. Hangt een beetje af van welke beveiligingen HTC gaat inbouwen in de update. Maar die jongens van XDA etc zijn daar gehaaid genoeg in.... ;)
Als de officiële FroYo update uitkomt, zou ik hem nog niet direct unrooten, maar even wachten TOT er op XDA een officiële ROM met rooy access is, en die flashen. HTC heeft de neiging om met een nieuwe ROM ook de beveiliging te veranderen. Wil je daarna weer rooten, moet je weer wachten tot ze die beveiliging beveiliging hebben gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:23:
[...]

Als de officiële FroYo update uitkomt, zou ik hem nog niet direct unrooten, maar even wachten TOT er op XDA een officiële ROM met rooy access is, en die flashen. HTC heeft de neiging om met een nieuwe ROM ook de beveiliging te veranderen. Wil je daarna weer rooten, moet je weer wachten tot ze die beveiliging beveiliging hebben gekraakt.
Is maar net wat je wilt. Effe wachten..pizza...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:10:
[...]

Ok dank, dan is het me helemaal duidelijk. Ga ik vast een unroot methode zoeken. Iemand die een link heeft naar de officiele 1.21 rom inclusief radio rom ? Heb al lopen zoeken, maar weet niet of ik die goede heb.

Weet iemand of dit de officiële stock HTC rom is voor NL ?

RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.exe

http://shipped-roms.com/s...release_126984_signed.exe

Hier de guide om te unrooten. Mag van mij in de openings post opgenomen worden :)

http://android.modaco.com...o-unroot-your-htc-desire/

[ Voor 26% gewijzigd door MRE-Inc op 28-07-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik heb mijn Vodafone toestel geroot en defrost erop draaien. Mocht ik nu terug willen naar standaard, moet ik dan terug naar de Vodafone branded rom? (welke file moet ik hiervoor dan gebruiken?)

Of kan ik ook naar een standaard Desire Rom en straks via een OTA upgrade naar Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoef me niet meer druk te maken over rooten, vanaf morgen begint de update naar Froyo vanuit HTC. Kan even duren voordat ik em heb, maar dan wacht ik daar maar op. Heb ik ook wifi tethering zonder gezeik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
NightMare schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:26:
Ik heb mijn Vodafone toestel geroot en defrost erop draaien. Mocht ik nu terug willen naar standaard, moet ik dan terug naar de Vodafone branded rom? (welke file moet ik hiervoor dan gebruiken?)

Of kan ik ook naar een standaard Desire Rom en straks via een OTA upgrade naar Froyo?
Je moet dan terug naar de originele Vodafone ROM. Die kun je op XDA vinden, zie onderstaande link (ik denk dat je de Vodafone UK versie moet hebben, maar geen enkele garantie etc ;) Wie het zeker weet mag het zeggen. )

Official HTC Desire RUU ROMS and OTA Update URLs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al je locale nummers voorzien van de prefix +31 of 0031?!

Dus i.e telefoonnummer 020-1234567 als +31201234567 of 0031201234567
Daar was ik al bang voor. Hoopte dat deze vraag ergens uit te zetten was. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Weet iemand of dit de officiële stock HTC rom is voor NL ?

RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.exe

http://shipped-roms.com/s...release_126984_signed.exe

[...]
Yup, dat is m... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ok thanks Heppieboeddah...Mede door jou post over die Ra recovery gaan rooten.

Wat is trouwens beter ? Een nand backup of een nand + ext backup ? Ik maak nu uit voorzorg telkens maar een nand + ext backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, wil je de ext-partitie ook backuppen? Dat moet je zelf bepalen.

OD2.4 komt er trouwens zo aan. Met 720P-videorecording. En nog een paar andere veranderingen waar ik niets van begrijp :P
* added htc awb calibration to kernel
* added htc flashlight driver to kernel
* added provisional 720p video recording support
* moved facebook, twitter back to /data (easily removable now)
* removed dock option from settings
* removed leoparts (no need for it)
* removed speech recorder (junk)
* reverted facebook changes (contact images got blurred)
* updated camera source (options to change resolutions/codecs)
* updated google maps (v4.4.0)
* updated mms identifiers to bravo
* updated proprietary libs (v2.06)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:16:
...
Wat is trouwens beter ? Een nand backup of een nand + ext backup ? Ik maak nu uit voorzorg telkens maar een nand + ext backup.
Als je een extended partitie hebt op je sdcard is nand+ext is wel handig.
RoD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:19:

OD2.4 komt er trouwens zo aan. Met 720P-videorecording. En nog een paar andere veranderingen waar ik niets van begrijp :P

[...]
Sommige dingen moet je ook niet willen begrijpen... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
RoD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:19:

[...]
Dat is een mooi nieuwtje.
AdamG is echt heel goed bezig, en dat met 2 roms. Knap staaltje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ja dat heb ik, was voorwaarde voor de LeeDroid rom... Ok....ben ik tevreden zo met mn geroote desire :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

z0bin schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:43:
[...]

Dat is een mooi nieuwtje.
AdamG is echt heel goed bezig, en dat met 2 roms. Knap staaltje werk.
Ja hij is goed bezig, maar zijn Sense-ROM heeft al een tijd geen updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gday schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:28:
[...]

Excuses als ik kwaad overkwam want dat was ik niet. Je eerdere reactie kwam wat overtrokken op me over maar never mind idd. :)

Anyway, ik heb gisteren iig die laatste radio geflashed en ga er vanuit dat het echo-probleem dan ook verdwenen is ... :) (al heb ik het nog niet geverifiëerd)
Ok dan :)

Binnenkort naar de officiële FroYo? Ik wel denk ik.

Trouwens waarom wil niemand weten waar ik dat shirt heb gekocht?

:)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
albino71 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:
[...]

Ik denk ik niet, ik wacht nog wel een dagje totdat ze hem hebben geroot, dan flash ik hem misschien wel. HTC zal de beveiliging wel iets meer hebben dichtgetimmerd.

Ik heb nu als vaste ROM Pays Desire Froyo Sense V1.3 erop staan en de circle battery met het percentage in het midden erover geflashed. Werkt tot nu toe probleemloos, dus tot nu toe zie ik nog geen voordeel in de originele ROM.

Waar komt dat shirt eigenlijk vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 29-07-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik snap niet dat een boel mensen nu terug willen naar de stock ROM ivm de aanstaande update ... :) Gewoon ietsiepietsie meer geduld hebben!
albino71 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:
[...]

Als die officiële versie in geroote vorm op XDA beschikbaar komt zal ik 'm zeker installeren! :)

Welk shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hahaha....ik heb je handtekening vertaald laten vertalen.
Ik begrijp dat je zelf niet weet wat er staat of ben ik verkeerd bezig?

ingen vill veta var du köpt din tröja = niemand wil weten waar je dat shirt hebt gekocht
janvanduschoten schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:15:
[...]

Ik denk ik niet, ik wacht nog wel een dagje totdat ze hem hebben geroot, dan flash ik hem misschien wel. HTC zal de beveiliging wel iets meer hebben dichtgetimmerd.

Ik heb nu als vaste ROM Pays Desire Froyo Sense V1.3 erop staan en de circle battery met het percentage in het midden erover geflashed. Werkt tot nu toe probleemloos, dus tot nu toe zie ik nog geen voordeel in de originele ROM.

Waar komt dat shirt eigenlijk vandaan?
Uiteraard ga ik ook wachten tot hij geroot is, maar dan gaat hij er echt op bij mij. Ik ben erg benieuwd naar de performance vs battery use van de stock FroYo rom.

Gaan de chefs hier trouwens nog iets aan hebben? Gaan ze de kernel of bijv. htc drivers gebruiken van de stock rom?

Geen idee waar dat shirt vandaan komt, moet je aan gday vragen :)

[ Voor 55% gewijzigd door albino71 op 29-07-2010 11:41 . Reden: reactie aan janvanduschoten toegevoegd ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

albino71 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:35:
[...]

hahaha....ik heb je handtekening vertaald laten vertalen.
Ik begrijp dat je zelf niet weet wat er staat of ben ik verkeerd bezig?

ingen vill veta var du köpt din tröja = niemand wil weten waar je dat shirt hebt gekocht
Oh haha, jawel, ik weet wel wat dat betekent maar had de link niet gelegd. :) Ik heb in Zweden gewoond dus ik spreek Zweeds. Het is een zin uit een Zweeds liedje van een paar jaar geleden.

Ik las net trouwens op Android And Me dat de update blijkbaar toch iets langer op zich zal laten wachten? ;(

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 29-07-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

ik zal mn vraag hier nog eens stellen.
Is het mogelijk de .img files in een rom te mounten/lezen/tweaken oid?
bijvoorbeeld de radio rom, k zou graag willen zien wat er in zit, die 25MB maakt me nieuwsgierig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel-o schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:08:
ik zal mn vraag hier nog eens stellen.
Is het mogelijk de .img files in een rom te mounten/lezen/tweaken oid?
bijvoorbeeld de radio rom, k zou graag willen zien wat er in zit, die 25MB maakt me nieuwsgierig :P
Natuurlijk kan dat, maar aanpassingen maken en het img bestand terug in elkaar zetten heeft een andere weg. Het bestandssysteem van de bestanden zijn geloof ik RFS en kunnen met unyaffs uitgepakt worden. Als ik me niet vergis, kan zijn dat Desire een ander systeem heeft hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Waar ik nu met mijn 2.2 ROM regelmatig gebruik van maak is Send to phone https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/161941/
Het is een add-on voor firefox op de PC, waarmee je een extra icoontje krijgt naast je URL balk. Je moet ook een .apk bestand op de Desire installeren(staat ook op diezelfde link hierboven) en je even aanmelden met je Google account. Als je een interessante website hebt gevonden op de PC die je ook op je Desire verder wilt bekijken, dan klik je op het icoontje, en binnen enkele seconden krijg je op je Desire een melding waarmee je direct dezelfde site kunt openen.

Ik weet het, het is software, maar aangezien 2.2 ROM's alleen nog maar op geroote toestellen staat, vind ik het hier meer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Gisteren de Desire ontvangen en gelijk geroot + froyo (DJdroid) geinstalleerd.

Als ik nu een update wil doen of een andere rom wil proberen, wat is dan de beste handeling qua backuppen (contacten, smsjes, mail + applicaties)?

En bij het installeren van een andere rom moet je toch altijd wipen (data factory e.d.), zodra je dat doet ben je al je settings kwijt. Kan je een rom ook over een andere rom installeren met behoud van al het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
b.o.n.s schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:58:
Gisteren de Desire ontvangen en gelijk geroot + froyo (DJdroid) geinstalleerd.

Als ik nu een update wil doen of een andere rom wil proberen, wat is dan de beste handeling qua backuppen (contacten, smsjes, mail + applicaties)?

Update: meestal geen wipe nodig, ik maak ALTIJD wel een nandroid back-up, dan kun je als er iets mis is/gaat altijd weer terug naar je werkende ROM. Normaal gesproken blijven al je instellingen e.d. behouden

Back-up contacten: ->Google sync
SMS: --> Ik gebruik SMS backup&restore. Werkt perfect.
Mail: -> Google sync (Gmail)
Apps: -> Je kunt hiervoor ook Titanium backup gebruiken, ikzelf begin altijd liever helemaal schoon, dus ik ben dan een 5 á 10 minuten bezig met apps downloaden. Voordat ik apps2sd gebruikte met een aparte ext3 partitie herstelde Android 2.2 zelf alle apps na een schone installatie.

En bij het installeren van een andere rom moet je toch altijd wipen (data factory e.d.), zodra je dat doet ben je al je settings kwijt. Kan je een rom ook over een andere rom installeren met behoud van al het bovenstaande?

Ja, aangeraden wordt om alles te wipen voor installatie van een nieuwe ROM. Ikzelf ben altijd iets eigenwijs en probeer eerst zonder te wipen, gaat 50% van de gevallen probleemloos, anders terug naar je nandroid back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Jan, wat een topreply! Hier kan ik wat mee!

Wist ook niet goed wat een nandroid backup inhield :) Dus al mijn vragen zijn in 1 keer direct beantwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

k lees net op XDA :

"DO NOT INSTALL ANY HTC UPDATES OVER THE WEEKEND IF YOU WANT ROOT!"
met andere woorden: ff mee wachten dus, voordat er een r7(oid) root komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Nieuwe ROM = betere/nieuwe beveiliging. Ik zou ook ff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ok.... probleempje hier. Mijn toestel is bricked. Ik heb wat met de originele sd kaart lopen spelen en hem via de ROM manager gepartitioneerd. Daarna een nieuwe ROM gedownload en gereboot. Hij startte niet op met de nieuwe ROM maar bleef dat met de oude ROM doen, dus heb ik in de recovery mode de cache/data gewiped. gevolg: hij start nu helemaal niet meer op. Na het HTC scherm krijg ik het bewegende opstartscherm en daar blijft hij in hangen.

Ik probeer nu met de handleiding op de OP het toestel unbricked te krijgen, maar dat gaat niet: ik werk onder linux en de handleiding lijkt vanuit windows geschreven te zijn met een halve poging richting linux. een alternatief voor de hex editor heb ik wel, maar wat lastiger is: er is geen fastboot script in de Android SDK te vinden, dus ik kan die stappen niet doorlopen. Iemand enig idee hoe nu verder? (ik heb wel een WIndows Vista pc, maar daar is de telefoon nooit aan gekoppeld geweest, dus die herkent hij nu ook niet via USB)

Edit:
Via deze link: http://android-dls.com/files/linux/fastboot kon ik fastboot voor Ubuntu alsnog verkrijgen.

Bij ./fastboot blabla blijft hij echter aangeven: <Waiting for Device>. Dat lijkt een rechtenkwestie te zijn. Door sudo te gebruiken lukte het alsnog. Er verschijnt allerlei info op m'n scherm, waaronder INFOCID is HTC__11. Dat lijkt dus goed te zijn... Maar dan: na ./fastboot oem boot reboot de telefoon inderdaad, maar komt hij daarna weer in de loop te hangen waar ik in het begin al in zat. Ik kan dus nu nog steeds niet verder..... Ik heb dus een ander soort 'brick' dan beschreven in de OP.... Ik moet iets op de sd kaart plaatsen, maar kan niet bij de sd kaart.... lijkt er dus op dat ik zonder extra hardware dit probleem niet op kan lossen... Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag....

[ Voor 29% gewijzigd door xburchartz op 30-07-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Volgens mij zit je in een bootloop ipv een brick.
Let trouwens op, want bij sommige custom roms duurt het zomaar 5 minuten voordat hij verder gaat met booten.

Dus heb geduld.
Als hij dan nog niet doorgaat heb je last van een bootloop en dat is meestal niet ernstig.

Dit stukje lezen kan misschien ook nog helpen...
http://forum.xda-develope...php?p=6364280&postcount=2

Andere gerelateerde zaken zijn te vinden in de OP en op de forums van XDA en MoDaCo.
Ik heb mijn stappenplan ff weggehaald. Er zijn veel betere te vinden op bovenstaande lokaties.

Succes!

[ Voor 76% gewijzigd door albino71 op 31-07-2010 18:27 . Reden: stappenplan niet compleet, nu verwezen naar OP,XDA en MoDaCo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik kan inmiddels dankzij de link die je stuurde via adb bestanden op mijn telefoon en sd-kaart plaatsen. Ik heb geprobeerd de recovery rom uit de OP te flashen maar dat mislukte. Daarna geprobeerd fake_flash op de sd-kaart te plaatsen en die update uit te voeren. Dat lukte wel, dus nu zit ik in de Clockwork Recovery.
Van daaruit ben ik nu aan het proberen om een nieuwe ROM te flashen.

Edit: het lijkt te zijn gelukt. De telefoon start weer op met een kale OpenDesire 2.3a. Van hieruit kan ik weer verder stoeien en kijken of hij nog bricked is of niet...

[ Voor 18% gewijzigd door xburchartz op 31-07-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zorg dat je ALLES wiped! Dus ook in de advanced menu.
Pagina: 1 ... 17 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.