[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:08:
[...]

Serieus? Kan ik eindelijk dat frut USA account dumpen :)
Ik denk dat je daar beter even mee kunt wachten want die store ziet er erg karig uit ivg met de US store,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat je daar beter even mee kunt wachten want die store ziet er erg karig uit ivg met de US store,
Vaag, want via iTunes heb je wel alle apps via NL account dacht ik?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:11:
[...]

Vaag, want via iTunes heb je wel alle apps via NL account dacht ik?
Alle apps, behalve de regionale zijn via NL-account te krijgen.
Regionale zijn bv ibooks, shazaam, netflix, abc player, pandora. Apps die alleen in een bepaalde land werken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Alle apps, behalve de regionale zijn via NL-account te krijgen.
Regionale zijn bv ibooks, shazaam, netflix, abc player, pandora. Apps die alleen in een bepaalde land werken.
Die gebruik ik gelukkig allemaal niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:36:
[...]

Die gebruik ik gelukkig allemaal niet :D
En daarom zullen 99% van de mensen niks missen in de "karige" nl-shop.
Die regionale apps zijn meestal ook nog eens werkzaam via een bepaalde ip (vandaar dat mensen een vpn-abonnement moeten kopen om die apps te gebruiken. Amerikaanse series bekijken bv)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:44:
[...]

En daarom zullen 99% van de mensen niks missen in de "karige" nl-shop.
Die regionale apps zijn meestal ook nog eens werkzaam via een bepaalde ip (vandaar dat mensen een vpn-abonnement moeten kopen om die apps te gebruiken. Amerikaanse series bekijken bv)
Yep, dus sowieso is het voor 99% nutteloos. Alleen de iBooks app misschien niet, maar ik heb zelf een ereader en dat leest een stuk fijner in bed vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

timowouters schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:44:
Wauw das inderdaad heel goedkoop!
Alleen is de FUP belangrijk. Want je verbruikt nogal wat MB'tjes in de maand. Vooral omdat tabs makkleijk werken en hij snel is.
Als de FUP heel laag is, en daarna je snelheid naar beneden wordt geschroeft, heb je der ook niet veel aan.
Ja toch? Ik zit elke maand op ongeveer 1800MB en heb nog nooit iets gehoord dus die FUP valt wel mee imho.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Weet iemand al of er een connectie (middels de apple dock connetor oid) komt met mijn dslr of bv naar een cardreader.

Lijkt me helemaal te gek, dan kan ik namelijk tijdens een foto shoot gelijk even de foto's op een groot scherm bekijken, anders moet ik mijn mbp meenemen en dit is lekker portable :)

Dus iemand al zo'n kabel gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:34:
Hoi,

Weet iemand al of er een connectie (middels de apple dock connetor oid) komt met mijn dslr of bv naar een cardreader.

Lijkt me helemaal te gek, dan kan ik namelijk tijdens een foto shoot gelijk even de foto's op een groot scherm bekijken, anders moet ik mijn mbp meenemen en dit is lekker portable :)

Dus iemand al zo'n kabel gezien ?
Camera Connection Kit? Die doet precies wat jij aangeeft. Dus ja, dat is er.

[ Voor 5% gewijzigd door BioHazard op 20-05-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lees ik er ff overheen dan.... 8)7

Ik las dat ze alleen SD kaartjes konden inlezen middels die kit maar je kan ook je camera eraan hangen.

Thanks....

** Not to self --> op naar hans anders voor een mooie nieuwe bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leest de connectie kit de fotos op me Camera of slurpt hij ze eerst richting de iPad.

Met een 32gb kaart in me DSLR heb ik geen zin telkens te moeten importeren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Donstil schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:56[/message]:
Leest de connectie kit de fotos op me Camera of slurpt hij ze eerst richting de iPad.

Met een 32gb kaart in me DSLR heb ik geen zin telkens te moeten importeren.
Hij importeerd die foto's en films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt het mij alleen op, of doet je app store af en toe niet wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heeft iemand die usb-camera kit al? En is er toevallig iemand die er eentje voorzichtig wil open maken en een paar foto's kan schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:36:
Valt het mij alleen op, of doet je app store af en toe niet wat ik wil?
nee, ze zijn duidelijk bezig, Europese iPad stores zijn online aan het komen, maar het loopt even allemaal niet erg soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:05
Zo ik heb er ook eentje! Een iPad WiFi 32GB. Verkregen via mijn ouders die op vakantie waren in NY. Mooi verhaal hoe ze eraan zijn gekomen. Ze zouden namelijk voor 5 dagen gaan en in die 5 dagen waren ze overal uitverkocht. Toen ze in het vliegtuig terug zaten, keerde het vliegtuig om (na 2,5 uur vliegen) omdat er een fraaie aswolk boven Europa hing. Resultaat: 3 extra dagen in NY! En die drie extra dagen hebben mij een iPad bezorgd. Bij de Best Buy hadden ze nog 1 32GB versie en voor de rest een hele stapel 64GB versies. De 16GB was duidelijk het meest in trek.

Net even mee zitten spelen en man o man, wat een mooi ding. Het scherm is fantastisch en de basisfunctionaliteiten zijn prima! Wel nog jammer van de karige NL Store, maar dat komt vanzelf natuurlijk. Even Godfinger gespeeld en dat is echt grappig. Ook via Desktop Connect verbinding gemaakt met mijn iMac waardoor ik nu vanaf de bank de library van mijn HDX kan updaten! Ideaal!

Nu nog even wachten op de iBooks app en lezen maar!

Wat me wel opvalt is dat hij toch best zwaar is. Even lezen is echt vermoeiend na een tijdje. In bed lijkt het me wel chill omdat je hem dan op de zijkant kan laten steunen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog even wachten op de iBooks app en lezen maar!
De ibooks store is in verschillende landen online gegaan:
http://www.macrumors.com/...-project-gutenberg-books/

Kan iemand checken of dit ook al voor NL geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:02:
[...]

Nope, hier nog niet te zien :o
Getypt vanaf mijn iPad ofcourse >:) 8)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sebastius schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:01:
Heeft iemand die usb-camera kit al? En is er toevallig iemand die er eentje voorzichtig wil open maken en een paar foto's kan schieten?
Wat wil je weten, heb er 1 namelijk.

Toen ik in USA was kon ik met mazzel 5 van die dingen bij de Apple store meenemen, daarna waren ze ook gelijk uitverkocht voor minimaal 3 weken volgens de verkoper.... Zie dat ze ook nu lastig leverbaar zijn, ben benieuwd hoe dat gaat bij release in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:49:
Wel nog jammer van de karige NL Store, maar dat komt vanzelf natuurlijk.
Karig? Net zo uitgebreid als de US store hoor. Op een paar dingen als iBooks na.

Als je bedoeld dat er nog te weinig NL aanbieders van apps zijn, dan heb je gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:02:
[...]

Hier werkt hij, en inderdaad met alleen een beperkte selectie van Project Gutenberg boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Longbowh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:38:
[...]

Hier werkt hij, en inderdaad met alleen een beperkte selectie van Project Gutenberg boeken.
Werkt de woordenboekfunctie dan ook? Via de us ibooks app namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Sander schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Toen ik in USA was kon ik met mazzel 5 van die dingen bij de Apple store meenemen, daarna waren ze ook gelijk uitverkocht voor minimaal 3 weken volgens de verkoper.... Zie dat ze ook nu lastig leverbaar zijn, ben benieuwd hoe dat gaat bij release in duitsland.
Zou je kunnen testen of je op de USB variant ook een kaartlezer kan aansluiten? Heb nl. een DSLR die gebruik maakt van Compact Flash.

Alvast bedankt.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Flatwhite schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Zou je kunnen testen of je op de USB variant ook een kaartlezer kan aansluiten? Heb nl. een DSLR die gebruik maakt van Compact Flash.

Zie deze link: http://terrywhitetechblog...ra-connection-kit-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Flatwhite schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Heb een EOS 400D en sluit die gewoon via USB aan op de connection kit, dat gaat prima. Ook RAW bestanden kunnen keurig binnen gehengeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Sander schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Heb een EOS 400D en sluit die gewoon via USB aan op de connection kit, dat gaat prima. Ook RAW bestanden kunnen keurig binnen gehengeld worden.
Ik heb zelf een Nikon D70, maar deze camera heeft helaas nog USB 1.1. Ik schiet ook nog eens in RAW dus dan wordt alles wel erg traag geïmporteerd. Maar ik zal bovenstaande link even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dit typ ik met m'n ipad op m'n balkon, in de volle zon. Het. Scherm is goed te lezen, hoewel mijn vingerafdrukken wel overduidelijk aanwezig zijn. Na een uur iis mijn ipad nog steeds niet oververhit, maar ik wel... Even een drankje halen....

Hoeveel mensen hebben al geprobeerd hun ipadsin de volle zon te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sander schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Nou ja, ik wil het ding van binnen zien :P zodat ik er zelf eentje kan maken. Ik moet weten:

1) Op welke pins zit de usb connector
2) Welke weerstand zit er als hardware identificatie in
3) Zitten er nog andere onderdelen in

Of ik koop er gewoon eentje, maar ik heb liever een directe ipad-microusb kabel naar m'n camera, scheelt weer dingen die kwijt raken. En ik heb nog dock connectors liggen, dus het is zo gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Ik heb zelf een 7d en schiet alleen in raw. Kan me niet voorstellen dat de iPad daar makkelijk mee overweg kan.
Helaas vind ik een camera kit bestellen om het te proberen wat ver gaan.

Zou wel top zijn als ik op lokatie me foto's ff snel wil bekijken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:20:
[...]

Ik heb zelf een 7d en schiet alleen in raw. Kan me niet voorstellen dat de iPad daar makkelijk mee overweg kan.
Helaas vind ik een camera kit bestellen om het te proberen wat ver gaan.

Zou wel top zijn als ik op lokatie me foto's ff snel wil bekijken.
Zodra je je camera eraan hangt zie je keurig onder iedere foto JPEG+RAW staan en kun je daarna kiezen welke je wil overhevelen naar je ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 14:06
kmf schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:49:
Dit typ ik met m'n ipad op m'n balkon, in de volle zon. Het. Scherm is goed te lezen, hoewel mijn vingerafdrukken wel overduidelijk aanwezig zijn. Na een uur iis mijn ipad nog steeds niet oververhit, maar ik wel... Even een drankje halen....

Dat houdt de Ipad inderdaad langer vol dan ik zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Mooi is dat, heb m'n vriendin tower defense een beetje uitgelegd. Ben nu elke keer m'n ipad kwijt :+

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:39
Rob1106 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:50:
Mooi is dat, heb m'n vriendin tower defense een beetje uitgelegd. Ben nu elke keer m'n ipad kwijt :+
Hehe, datzelfde had ik toen ik Flight Control HD liet zien :P (en dat terwijl ze eerst niet uit kon staan dat ik een iPad gekocht had :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Rob1106 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:50[/message]:
En hier is dat met Harbor Master haha

Welke TD overigens? Daar ben ik nogal verzot op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:43

flanger

That Guy

kmf schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:49:

Zou het een groot verschil uit maken met een anti-glare screen (ivm reflectie)?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Laatst online: 22-04-2024
BloodDragon schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:47:
[...]

Hehe, datzelfde had ik toen ik Flight Control HD liet zien :P (en dat terwijl ze eerst niet uit kon staan dat ik een iPad gekocht had :+ )
Hahaha, bij mij hetzelfde. Wat een onzin zegt ze eerst... Moet je nu eens kijken...
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:12:
[...]

En hier is dat met Harbor Master haha

Welke TD overigens? Daar ben ik nogal verzot op :P
Harbor master heeft ze ook al gevonden ja, daar begon het eerst mee. Maar met Tower defense is het hek van de dam.. :P

Ik speel geodefense. Is eigenlijk een iphone app, maar de graphics zien er op de ipad alsnog perfect uit. Probeer anders eerst ff geodefense light. Die is gratis, kun je het ff zien. De ontwikkelaar van het spel is ook bezig met een tweede deel voor op de ipad, maar wanneer die uit komt kan ik nergens vinden..

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Heeft iemand van jullie de iPad al eens gebruikt als controller voor Logic Pro (of Ableton Live)? Daar ben ik namelijk heel erg nieuwsgierig naar (YouTube is positief :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPad doet geen flash dat weet ik maar zijn de "hyves games" die je kan spelen allemaal Flash ?

Zo ja dan hoef ik er voor moeders de vrouwe geen een te kopen want dat is wel een vereiste !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Zijn allemaal flash..
Maar van bijna allemaal zijn er vergelijkbare in de appstore te vinden.

verwacht van Hyves niet dat ze dit gaan veranderen. Ze investeren in apps voor de mobiele platformen, en de gewone pagina willen ze echt voor desktop gebruiken. Dus flash zal daar niet zo snel verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:53:
De iPad doet geen flash dat weet ik maar zijn de "hyves games" die je kan spelen allemaal Flash ?

Zo ja dan hoef ik er voor moeders de vrouwe geen een te kopen want dat is wel een vereiste !
Je koopt een apparaat met de grootste App/Game store ter wereld en jouw vrouw wil de Hyves spelletjes spelen :+ .. haha ! wel grappig though .. :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep... ik voed ze nog wel op... ze speelt nu ook op een MB dus moet goed komen >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Heeft iemand z`n Synology al aan de praat gekregen op de Ipad?
Ik heb zowel AirVideo geprobeerd alsook de "native" DS Video.
Ik krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Tooooony schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:18:
Heeft iemand z`n Synology al aan de praat gekregen op de Ipad?
Ik heb zowel AirVideo geprobeerd alsook de "native" DS Video.
Ik krijg het niet aan de praat.
Airvideo werkt perfect (is wel op macosx). Hoor wel vaker problemen over firewalls op de server die blokkeren. Misschien is dat de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swiebert schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:57:
[...]

Airvideo werkt perfect (is wel op macosx). Hoor wel vaker problemen over firewalls op de server die blokkeren. Misschien is dat de oorzaak.
Zonder problemen. Wel alles netjes instellen uPnP, juiste poorten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen of overmorgen een gesealde 32gb ophalen:)
heb al paar apps gekocht en heb er zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet er wanneer de ipad precies in NL uitkomt. Ik ga 5 Juli op vakantie, en wil er graag daarvoor al een kopen. Anders zal ik toch naar Duitsland moeten rijden.

Moet ik de ipad eerst aan de computer hangen voor ik hem kan gebruiken? Anders koop ik namelijk een in frankrijk, tijdens mijn vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:11:
Wie weet er wanneer de ipad precies in NL uitkomt. Ik ga 5 Juli op vakantie, en wil er graag daarvoor al een kopen. Anders zal ik toch naar Duitsland moeten rijden.

Moet ik de ipad eerst aan de computer hangen voor ik hem kan gebruiken? Anders koop ik namelijk een in frankrijk, tijdens mijn vakantie!
Je moet de ipad inderdaad eerst even aan itunes hangen voordat je hem kunt gebruiken.

Over wanneer die precies uitkomt is natuurlijk nog niks bekend, maar gezien de overige europese landen waar die deze maand uit komt, gok ik zo aan het einde van juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik hem dan in Duitsland wel gewoon kopen, zonder Duitse creditcard ofzo? Ik krijg hem dan wel gewoon mee? Is de ipad alleen bij Premium Resellers te koop of ook bij Mediamarkt/Saturn enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
je mag gewoon met je eigen pinpas betalen, met je eigen CC en met nederlandse euro muntjes ;)
Ze zullen te koop zijn bij alle Apple resellers, dus ook in de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op de site van FOK! dat er bij Correct in Rotterdam officieel al iPads uit de VS worden verkocht vanaf €899,- |:( Men adverteert er ook al mee in de bladen tot woede van Apple!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Correct is toch een Officiele Apple reseller?
Ik dacht dat je je dan had te houden aan de door Apple gestelde regels. Zowieso ben je echt achtelijk als je voor 900 euro een 16GB(neem ik aan) gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 12:05
Correct is geen APR, hoogstens een Authorized Reseller o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Dat bedoel ik. Dan nog heb je je aan regels te houden anders kan het vervelende gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
Vandaag was mijn iPad batterij leeg geraakt. dus weer vol opladen.
na het laden is mijn WIFI icon weg maar het is wel geconnected :S

heeft iemand dit gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:20:
Kan ik hem dan in Duitsland wel gewoon kopen, zonder Duitse creditcard ofzo? Ik krijg hem dan wel gewoon mee? Is de ipad alleen bij Premium Resellers te koop of ook bij Mediamarkt/Saturn enz.?
Vanmiddag de 32Gb zonder 3G besteld bij Amazon Duitsland. Helaas op, maar de betaling met Mastercard geen probleem. Ik kreeg ook geen problemen met mijn Nederlandse adres. Tot zover heb ik het vertrouwen dat het goed gaat komen! :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:11:

Mocht je er 1 in een apple store kopen, dan kun je hem daar ook even activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Arx schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:48:
[...]

Vanmiddag de 32Gb zonder 3G besteld bij Amazon Duitsland. Helaas op, maar de betaling met Mastercard geen probleem. Ik kreeg ook geen problemen met mijn Nederlandse adres. Tot zover heb ik het vertrouwen dat het goed gaat komen! :)
Maar waarom zou je dat doen, als je die voor dezelfde prijs bij een NL-webshop kunt kopen??
Ikke nie begrijp nie...
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Maar Arx,
Waar zie jij de ipad staan? Ik kan wel zoeken op amazon.de, maar dan zie ik nergens dat ik er een kan kopen. Alleen dat je kan aanmelden en een mail krijgt zodra hij er is.

[ Voor 25% gewijzigd door t14wo op 24-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kev7381 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:39:
Vandaag was mijn iPad batterij leeg geraakt. dus weer vol opladen.
na het laden is mijn WIFI icon weg maar het is wel geconnected :S

heeft iemand dit gehad??
Heb ik vaak zat. Ff respring doen en hoppa, hij is er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

timowouters schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:23:
Maar Arx,
Waar zie jij de ipad staan? Ik kan wel zoeken op amazon.de, maar dan zie ik nergens dat ik er een kan kopen. Alleen dat je kan aanmelden en een mail krijgt zodra hij er is.
Hier: http://www.amazon.de/gp/f..._p=192032527&pf_rd_i=ipad Het klopt inderdaad dat de Ipad niet op voorraad is bij Amazon. Hopelijk verandert dat snel. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arx op 24-05-2010 22:40 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

wvexeltweakers schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:08:
[...]

Maar waarom zou je dat doen, als je die voor dezelfde prijs bij een NL-webshop kunt kopen??
Ikke nie begrijp nie...
8)7
Misschien laat ik mij teveel afleiden van pricewatch, want daar is de goedkoopste winkel nog altijd veel meer dan de prijs e605,- die ik bij Amazon betaal.Ik ben ik geintresseerd welke shop jij bedoeld! :P

edit: overigens zie ik de prijs bij Amazon niet meer terug. Er staat nu e799,- 8)7 Vaag... Ik wacht af wie de Ipad als eerst heeft: Amazon of de winkelier hier in Nederland. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Arx op 24-05-2010 22:50 . Reden: prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de iPad nu eenparig paar dagen, en is nu al niet meer weg te denken!

Ik mis nog wel een paar apps om met meerdere players te spelen op 1 iPad, want daar is het scherm namelijk groot genoeg voor! Iemand een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:42:
[...]

Zonder problemen. Wel alles netjes instellen uPnP, juiste poorten etc
Beetje offtopic misschien, maar waar kan ik een goede "howto" hierover vinden?
Ik krijg alleen maar foutmeldingen bij mijn Airvideo account.
Waarschijnlijk ligt dit aan m`n Synology instellingen, maar ik mis volgens mij een beetje de big picture.
(ik heb nl. hetzelfde probleem met mijn nieuwe mediaplayer, die ziet m`n Syno ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Tooooony schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:20:
[...]

Beetje offtopic misschien, maar waar kan ik een goede "howto" hierover vinden?
Ik krijg alleen maar foutmeldingen bij mijn Airvideo account.
Waarschijnlijk ligt dit aan m`n Synology instellingen, maar ik mis volgens mij een beetje de big picture.
(ik heb nl. hetzelfde probleem met mijn nieuwe mediaplayer, die ziet m`n Syno ook niet....
Kan zelf airvideo nog niet testen. Maar vond hier een korte setup instructie.

Het checken van je UPnP is redelijke eenvoudig. Benader je modem via zijn ip adres. In de diverse setup menus staat een kopje UPnP instellingen (of iets vergelijkbaars). Bij mijn ZyXEL is dit een kwestie van aan of uit zetten.

Hier nog een portforwarding instructie voor een linksys om het idee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:05
Hehe, heb nu de iPad een paar dagen in huis (WiFi 32GB) en waar mijn vriendin de eerste dagen nogal sceptisch was ("we hebben allebei een iPhone en er staat een iMac, wat heb je hier dan weer aan!?"), begint ze het nu toch wel te waarderen. Ze lag gisteravond toch een aantal uur met dat ding op de bank. Muziek luisteren, internetten en wat filmpjes op de Apple site checken over OSX. Ze moest toen toegeven dat het erg fijn is om zo te internetten maar dat ze het nog steeds als een gadget ziet. Misschien als er hier wat meer NL apps komen na de launch, dat dat beeld nog verandert.

Wel iets raars tegengekomen: op de Apple site heb je filmpjes over van alles en nog wat. Ook heb je filmpjes over Pages met tips en trucs. Als je die op je iPad wilt bekijken staat er "Get the latest QuickTime" en kan je dus niet dat filmpje kijken. Vrij slechte zaak natuurlijk!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:35:
Ik heb de iPad nu eenparig paar dagen, en is nu al niet meer weg te denken!

Ik mis nog wel een paar apps om met meerdere players te spelen op 1 iPad, want daar is het scherm namelijk groot genoeg voor! Iemand een app?
Dat is denk ik meer een vraag voor in [iPad] App Store Ervaringen & Discussie

FlightControl HD heeft iig zo'n multiplayer optie, of bijv. Airhockey!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik mis toch echt de "usage time"-info.... Afgelopen weekend keek ik om de zoveel tijd naar het batterijpercentage, en dan denk ik steeds "weer x%" er af? Zit ik al een uur er op dan?
Het zal vast wel, maar ik heb gewoon geen besef van tijd dan...

Iemand iphone OS4.0 die kan vertellen of usage time weer terug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:37
kmf schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:06:
Ik mis toch echt de "usage time"-info.... Afgelopen weekend keek ik om de zoveel tijd naar het batterijpercentage, en dan denk ik steeds "weer x%" er af? Zit ik al een uur er op dan?
Het zal vast wel, maar ik heb gewoon geen besef van tijd dan...

Inderdaad, ik ook :D
Maar ja, dan kijk ik weer ff een paar % op de klok en blijkt ie nog steeds 6-6,5 minuten per procent te doen, dus 10+ uur.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
kmf schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:06:
Ik heb het wel op m'n iPhone, maar voor de iPad moeten we toch echt wachten tot het najaar ;) Dus dat zal nog niemand kunnen zeggen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik ben eigenlijk best bang dat iPhone en iPad parallel blijven lopen. Dus dat een van beide apparaten steeds een stukje achterloopt en daarmee steeds wat functionaliteit mist.

Eerst had iPad 3.2, die bracht ons USB-transfer, maar je verliest wat info. Daarna komt iPhone met 4.0, die brengt ons multitask, maar wat verliest ie?
En een paar maanden komt er een versie voor iPad, maar kans bestaat dus weer dat deze een 4.1 versie wordt. Waarop iPhone weer moet wachten.

Op zich geen probleem, maar dit werkt wel de kans op universal apps tegen. Er zijn bv veel appmakers die niet upgraden omdat ze willen wachten tot een hogere versie, of gewoon de oude firmware ook willen serveren (voor iphone 2 of zo?). Als iphone en ipad niet gelijk lopen blijft de kans op aparte ipad en iphone versies groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kmf:
Ik verwacht eerder dat alles juist gelijkgetrokken wordt. Dat de nieuwe versies direct beschikbaar zijn op beide apparaten. 3.2 is volgens mij slechts bedacht om de meeste functionaliteit van de iPad te laten werken. Als 4.0 komt dan gaat alles (behalve de 2G dacht ik) over naar 4.0 en is dus alles gelijk.

En het verliezen van functionaliteit hangt niet per apparaat lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:05:
@kmf:
Ik verwacht eerder dat alles juist gelijkgetrokken wordt. Dat de nieuwe versies direct beschikbaar zijn op beide apparaten. 3.2 is volgens mij slechts bedacht om de meeste functionaliteit van de iPad te laten werken. Als 4.0 komt dan gaat alles (behalve de 2G dacht ik) over naar 4.0 en is dus alles gelijk.

En het verliezen van functionaliteit hangt niet per apparaat lijkt me.
OS 4 voor de iPad komt pas in de herst werd gezegd op de presentatie van OS 4, dus dan heb je direct al een verschil.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 17:41
Hey ik wist niet eens dat mijn ipad 16gb wifi ook een compas heeft! Waarvoor zit ie erop? Voor dr iphone weet ik t nut wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Animal schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:52:
Hey ik wist niet eens dat mijn ipad 16gb wifi ook een compas heeft! Waarvoor zit ie erop? Voor dr iphone weet ik t nut wel..
Exact dezelfde reden waarom er een GPS in zit waarschijnlijk ;) Je richting/locatie weten !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tourniquet schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:50:
[...]

OS 4 voor de iPad komt pas in de herst werd gezegd op de presentatie van OS 4, dus dan heb je direct al een verschil.
Da's wat ik zeg...
Animal schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:52:
om het noorden aan te wijzen. Voor offmaps bv. Of voor games waarbij je moet draaien met je ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 17:41
SanderPS3 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:54:
[...]

Exact dezelfde reden waarom er een GPS in zit waarschijnlijk ;) Je richting/locatie weten !
Ja maar er zit geen gps in.. Alleen op wifi locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mac gebruikers: ik kan me herinneren dat het met voorvertoning en automater vrij simpel was om pdfen te splitsen en samen te voegen, dan zou je de witte er tussen weg kunnen splitsen. Niet de mooiste oplossing, maar als tussen oplossing wellicht handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
SanderPS3 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:54:
[...]

Zit er echt een GPS in je ipad? In de 16 GB Wifi in ieder geval niet zie ook:

http://www.crossblog.nl/p...er&utm_campaign=crossblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Duidelijk stukje... dacht ook echt dat er GPS in zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:50:
[...]

Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat OS 4 geschikt moet worden gemaakt voor de iPad. Ik ga er vanuit dat dat een hoop werk kost allemaal, maar dat het hierna wel in korte tijd na elkaar geupdate zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Laatst online: 25-07 14:41
Echt een aanrader Smartscreen voor iPad.
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12250

Smartscreen video:
http://www.youtube.com/wa...k&feature=player_embedded

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga straks een nieuw gesealde 32gb wifi ipad ophalen. :)
past de duckhead van iphone op de lader van ipad? lijkt mij wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 06:51
Ja.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Zijn er in nederland al iPad (2.0A) laders te koop? Of iemand ervaring met Dealextreme 2.0A laders? Of die werken, en niet spontaan je iPad om zeep helpen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 06:51
Die werkt gewoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En je ipad zal er niet van om zeep geholpen worden, meer je complete huis ;)

Nee, ik heb wel verhalen gelezen over ontploffende laders voor de iphone van DX, maar met de iphone was er dan niet veel mee aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
BioHazard schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:29:
Zijn er in nederland al iPad (2.0A) laders te koop? Of iemand ervaring met Dealextreme 2.0A laders? Of die werken, en niet spontaan je iPad om zeep helpen ofzo?
Als jij een 500 euro kostende iPad op wilt gaan laden met een cheap-ass lader. Tja slim is anders :P Dat is in elk geval niet iets waar ik op zou gaan besparen ;). ( hiermee zeg ik niet dat je een apple lader moet kopen hoor :), Maar een degelijke lader is zeker aan te raden )

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En wanneer is het een degelijke lader? Wanneer er Philips op staat? Meeste laders worden toch gemaakt in China...ook die van apple. En als er een kema keur op staat is ie gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Yzord schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:36:
En wanneer is het een degelijke lader? Wanneer er Philips op staat? Meeste laders worden toch gemaakt in China...ook die van apple. En als er een kema keur op staat is ie gewoon goed.
8)7 Chinese low budget merken plakken allerlei keurings stickers op zonder daar echt aan te voldoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

SanderPS3 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Als jij een 500 euro kostende iPad op wilt gaan laden met een cheap-ass lader. Tja slim is anders :P Dat is in elk geval niet iets waar ik op zou gaan besparen ;). ( hiermee zeg ik niet dat je een apple lader moet kopen hoor :), Maar een degelijke lader is zeker aan te raden )
Ja wil wel een originele kopen, maar wanneer kan dat hier? Een lader uit de US ofzo is ook weer zoiets, en duurt lang.

Maar goed, ik heb nu een simpele iPhone/Pod lader, en die is traaaaag. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
BioHazard schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:31:
[...]

Ja wil wel een originele kopen, maar wanneer kan dat hier? Een lader uit de US ofzo is ook weer zoiets, en duurt lang.

Bij je iPad zit toch gewoon een US lader? Als je daar de duckhead van je iPhone of iPod in prikt heb je een Nederlandse iPad lader (van 2A dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]BioHazard schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:31[/message]:
[...]

Je kan toch op de bijgeleverde iPad lader een andere aansluiting zetten? Of zo'n kabel met 2 van die rondjes (weet niet hoe die heet sorry) als je de duckhead eraf haalt.

In ieder geval zou ik bij DX gewoon zo'n duckhead bestellen, daar kan niets fout aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

Als ik die source toevoeg krijg ik: Did not find repository :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Emile schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:36:
[...]

Bij je iPad zit toch gewoon een US lader? Als je daar de duckhead van je iPhone of iPod in prikt heb je een Nederlandse iPad lader (van 2A dus).
Ik heb mijn iPad overgenomen van iemand, en toen ik thuiskwam, kwam ik erachter dat er een 1.0a lader bij zat.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

FlyEragon schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:47:
[...]

8)7 Chinese low budget merken plakken allerlei keurings stickers op zonder daar echt aan te voldoen..
Ik neem aan dat die smilie op jou slaat? Want stickers?? Die dingen zitten ingestanst in een stekker, zoek maar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Yzord schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:32:
[...]

Ik neem aan dat die smilie op jou slaat? Want stickers?? Die dingen zitten ingestanst in een stekker, zoek maar eens na.
Lekker belangrijk, al zouden ze ze erin graveren met goud, het blijft een wassen neus en dat weet jij ook wel ;) Met horror verhalen van bruine brandvlekken tot ontploffende laders geloof ik niks van die ingestanste logo's en keurmerken ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
nadd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:07:
[...]

Zit er echt een GPS in je ipad? In de 16 GB Wifi in ieder geval niet zie ook:

http://www.crossblog.nl/p...er&utm_campaign=crossblog
Ik was ook even verbaasd hierover. Laatst zat ik met mijn iPad via mijn windows mobile telefoon als wifi router ergens te internetten. Toen ik google maps opende gaf deze de juiste locatie aan. Dat was even een WTF momentje omdat ik al eerder had gelezen dat de iPad geen GPS heeft.

Nog wel knap trouwens dat ze de locatie van mijn telefoon weten te bepalen.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Locatiebepaling is inderdaad verbazingwekkend goed. Zowel met WiFi thuis als met mijn iPhone als AP. :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:

[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid