[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 80.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:07:
[...]
Er is alleen 1 "maar" en dat is dat er geen multitask in zit.
Want op mijn netbook laat ik skype de hele tijd aanstaan en ga een beetje internetten, dan kan dus niet met de IPad. Mis je dit niet?
Daarom heb ik nog zo mijn twijfels.
Die maar heb ik niet, aangezien ik geen Skype of andere MSN dingen gebruik. Die boeien me niet zoveel, en bellen doe ik met de vaste lijn of mobiel. Dus voor mij zal dat nooit een issue zijn. Ik mis het multitasken niet eerlijk gezegd, het komt wel in OS4 maar ik weet nog niet of het een verbetering is. Nu heb je gewoon 1 ding, wat je aan het doen bent. Je kan je toch maar op 1 ding concentreren en alles is full screen, dus niet als een PC/Mac dat je dingen naast elkaar openzet. En ik kan geen app bedenken op dit moment die ik in de background zou willen draaien eigenlijk.

Maar dat is natuurlijk mijn mening en manier van werken, de iPad is bij ons bijna nooit alleen aan. Meestal staat de TV of radio aan dus die produceert het geluid wel.

Overigens:
Afbeeldingslocatie: http://img.twitrpix.com/3k2

Niet overdreven toch? :P

[ Voor 11% gewijzigd door 5183 op 01-06-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Xilantof schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:13:
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de ervaring van de mensen die de iPad nu al een aantal weken in bezit hebben. Wordt ie nog intensief gebruikt, of raakt de nieuwigheid er af en vindt ie dan z'n doel minder?
Gebruik de ipad dagelijks, thuis op de bank idd voor internetten, spelletje spelen en om door m'n muziek te bladeren en dingen af te spelen (via popcornhour / hifi). In bed om boeken te lezen en op m'n werk vaak om documenten door te nemen, pdf'jes met ontwerpen even snel erbij te pakken etc. Voorlopig genoeg dus, misschien binnenkort weer regelmatig treinen naar een klant, dus dan kan de ipad ook mee :)

Laatst weekendje weg geweest en alleen ipad meegenomen voor mail checken etc en dat was eigenlijk prima. Dus ben van plan in de zomervakantie ook mijn laptop thuis te laten en alleen de ipad mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:56
5183 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:42:
[...]

Niet overdreven toch? :P
Nee is best een nette tafel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de ervaring van de mensen die de iPad nu al een aantal weken in bezit hebben. Wordt ie nog intensief gebruikt, of raakt de nieuwigheid er af en vindt ie dan z'n doel minder?
Ik ben wel benieuwd in hoeverre jullie em gevuld hebben. Screenshotje van dat balkje in iTunes met music/apps/etc. zou mooi zijn. Weet nog steeds niet in hoeveel gb ik em moet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik gebruik hem behoorlijk intensief voor internet, email en lezen (een soort papiervervanger, niet zozeer boeken, maar vooral korte documenten, PDF etc.). Verder gebruik ik hem soms om video te kijken (Airvideo \o/), en een potje Harbour Master te spelen. Hij moet ongeveer elke drie dagen aan de lader. Edit: en ik lees elke dag de New York Times Editors' Choice. Imo de beste kranten-app voor de iPad, hopelijk komen er ook snel goede Nederlandse alternatieven.

Ik heb de 16GB iPad (14,1 GB beschikbaar). Dat is voor mij meer dan genoeg. Ik gebruik hem namelijk niet voor muziek, daarvoor heb ik m'n iPhone. Er staan een paar albums, veel foto's, aardig wat apps en veel documenten op. Ik heb nog 9 GB vrij.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 01-06-2010 13:53 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:25
Sander schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:21:
[...]

Gebruik de ipad dagelijks, thuis op de bank idd voor internetten, spelletje spelen en om door m'n muziek te bladeren en dingen af te spelen (via popcornhour / hifi). In bed om boeken te lezen en op m'n werk vaak om documenten door te nemen, pdf'jes met ontwerpen even snel erbij te pakken etc. Voorlopig genoeg dus, misschien binnenkort weer regelmatig treinen naar een klant, dus dan kan de ipad ook mee :)

Laatst weekendje weg geweest en alleen ipad meegenomen voor mail checken etc en dat was eigenlijk prima. Dus ben van plan in de zomervakantie ook mijn laptop thuis te laten en alleen de ipad mee te nemen.
Heb jij een Wifi versie of de 3g variant? Ik heb namelijk altijd de pech dat vakantieadresjes alleen betaald wifi hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik gebruik mijn iPad elke dag sinds die is aangekomen. In elk geval om op te lezen, mail te controleren en te internetten (met name youtube filmpjes van Starcraft 2 matches). En natuurlijk een dagelijks kwartiertje HD flight control of chess pro. Email komt nu op 2 computers en mijn iphone binnen, dus daar moet ik nog wat mee.

Wat ik wel merk is dat de nieuwigheid van apps er heel snel af gaat, op een paar goede na.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Anoniem: 252999 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:31:
[...]

Als men zich al aan 'in godsnaam' stoort dan leest men maar wat selectiever ;)
Sja, vond ik ook al, maar ik denk laat het er maar bij :F
OT: Deze al ontdekt op dezelfde site? http://www.shaggymac.com/...7695a1116d8a431ebd4d486f1
Yup, zoals ik al eerder hier in dit topic schreef, ik heb daar een kleine en grote doek besteld. Die flesjes hoeven voor mij niet zo :)
bvsteyn schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:49:
[...]

Heb jij een Wifi versie of de 3g variant? Ik heb namelijk altijd de pech dat vakantieadresjes alleen betaald wifi hebben... ;)
Volgens mij heb ik altijd de pech dat data-roaming in het buitenland veel duurder is dan dat betaalde wifi op vakantieadresjes.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Door mijn ipad ben ik pas bewust geworden hoe weinig tijd ik eigenlijk wel niet heb.

Heb hem (of is het haar?) een week na de US-launch.
Dagelijks:
  • internetten
  • tijdschriften/strips/boeken lezen
  • effe snel wat info opzoeken (twitter,banksaldo,adres,plattegrond,afspraken, evernotes)
  • downloads starten op server/NAS
Ik moet nog even vpn uittesten, als dat werkt, dan koop ik een ssh-app en kan ik m'n webservers beheren

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252999

Ik gebruik mijn ipad als ultieme bank tool voor het verkrijgen van informatie en voor ontspannen. Voor wat betreft ontspanning zijn mijn favoriete apps: photoplay (heb daar een paar spellen van geinstalleerd), angry birds, mahjong. Ik wacht op meer angry birds varianten, geniaal gewoon.
Voor wat betreft het verkrijgen van informatie: teamviewer om in te loggen op mijn computers/laptops etc. (wel even wennen aan de besturing maar daarna werkt het perfect), internet op de ipad, RTL gemist, streetview, youtube).
Verder is backgrounder een absolute aanrader. Meer dan 3 applicaties zul je nooit open hebben en er is absolut geen verschil in soepelheid te merken. Wel moet je em dan jailbreaken.
En ik gebruik roqyBT om mijn externe gps te kunnen koppelen. Heb ook navigon Europa, werkt perfect (nu nog een manier om em in je auto te kunnen 'klikken')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-04 18:39
Tom schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:30:
[...]

Ik ben wel benieuwd in hoeverre jullie em gevuld hebben. Screenshotje van dat balkje in iTunes met music/apps/etc. zou mooi zijn. Weet nog steeds niet in hoeveel gb ik em moet nemen :)
Here you go:

Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private/20100601-ipad.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:43
Ikzelf ga voor een 32GB denk ik, mn 16GB op mn iPhone zit ook helemaal vol bijna.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zou ook 32 GB nemen, simpelweg omdat ik vrij veel video-podcasts volg en apps als Navigon ook al flink groot zijn. Ik zit op 16 GB nog regelmatig zaken te verwijderen en m'n foto-collectie wordt alleen maar groter met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb nu een Vodafone Data Vaste Kosten Standaard abo. Dat werkt met een USB-dongle voor in je laptop/netbook. Daar zit gewoon een SIM-kaartje in. Als ik dat SIM-kaartje zou ''knippen'' zou dat dan moeten werken met een iPad WiFi-3G, of moet je dan jailbreaken??
:?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:

[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid