Dit wist je toch al van te voren? De iPad ondersteunt net als de iPhone - nog - geen multitasking. M.a.w. je bent hier op voorbereid. Hoe kan dit dan als een teleurstelling komen? Had je gedacht dat er stiekem toch al multitasking in de iPad zatGekkePrutser schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:10:
Ik heb de ipad nu 2 dagen, en hij valt me juist heel erg tegen. Ik had veel meer flexibiliteit verwacht van de apps, en ook de user interface valt me heel erg tegen. Het scrollen met de vingers vind ik onhandiger dan op mijn iPhone omdat het schem zo veel groter is en je dus veel grotere bewegingen maakt. En de multitasking had er nu al in moeten zitten. Het is belachelijk om uit te moeten loggen uit IRC omdat ik de brightness wil veranderen.
Echt waar? Muis ondersteuning? Snap je dan niet dat de touch technologie JUIST de muis moet gaan vervangen? Ook hier had je dat weer van te voren kunnen weten. Ik snap dan ook wederom de teleurstelling niet...In combinatie met een BT keyboard werkt het wat lekkerder maar dan mis ik de bluetooth muis ondersteuning.
Aha! Nu snap ik het!! Tja inderdaad...als je een netbook met touch mogelijkheid had verwacht dan valt de iPad inderdaad erg tegen. Het grappige is juist dat Apple de iPad op de markt probeert te zetten als NIET een netbook concurrent of vervanger! Ook dit was van te voren duidelijk gemaakt door Apple, maar ook dit kwam in reviews en recensies naar voren...Maar ik had meer een netbook vervanging verwacht...
Als je dergelijke full function-apps veel gebruikt dan begrijp ik inderdaad dat je liever een netbook hebt, maar heb je dan de iPad gekocht om werkelijk je netbook te vervangen of was je gewoon nieuwsgierigAl met al vind ik mijn netbook (met MacOS) veel handiger werken. Fullfunction apps, toetsenbord.
Ik denk dat de prijs er niet zo veel mee te maken heeft. Er zijn genoeg uitgebreide netbooks die ook boven de 500 euro kosten. Het gaat om het feit dat je voor jezelf niet goed hebt afgewogen wat je precies met een dergelijk apparaat dagelijks moet kunnen doen. Als je dat had gedaan dan kwam je er bij voorbaat al achter dat misschien de iPad niet de juiste keuze zou zijn...Misschien had ik er wel te veel van verwacht hoor, maar dat komt ook door de hoge prijs.
Maarja, je hebt nu wel even kunnen spelen met de nieuwe Apple gadget...