[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 81.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:56
Qorne schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:01:
Ik gebruik nu de hele avond op mijn bureau de iPad incombinatie met het Apple BT keyboard en dat werkt verdomt goed zeg :P heb me laptop totaal niet gemist, kan zo perfect lange e-mails schrijven (gaat gewoon sneller op een echt TB) en prima dingen in Pages/Numbers doen. Als je alleen internet een beetje e-mailt kan je de iPad prima als netbook vervanger zien. (heb mijn Netbook ook verkocht)
Werken de pijltjestoetsen van het bt keyboard op de ipad? Het touchpad werkt lastig als ik een paar tekens moet wijzigen in een tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
wvexeltweakers schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:57:
[...]

Ja, net als op m'n iPhone zeker....1 app was niet meer terug te zetten of herstellen. Van AppStore mocht ik het lekker uitzoeken, net als van de fabrikant (Navigon). Nu weet ik dus dat je beter ook een aparte backup van je apps kunt maken.

Gelukkig had ik nog een redelijk recente backup van mijn PC, en kon ik het daarmee fixen.
Dus dat ''klaar...'' gaat misschien wel vaak, maar zeker niet altijd op. :O
Sorry, maar dat lijkt me sterk. Als ze niet in je backup zitten kun je ze altijd nog gewoon opnieuw downloaden. Eens gekocht, altijd gekocht. Zijn gewoon gekoppeld aan je Apple id. Gewoon opnieuw "kopen", krijg je een popup dat je die app al eens hebt gekocht, en je download hem voor niets opnieuw. Weet je zeker dat het niet om een illegale ipa ging hier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[message=,noline].CoUk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:33[/message]:
[...]

Werken de pijltjestoetsen van het bt keyboard op de ipad? Het touchpad werkt lastig als ik een paar tekens moet wijzigen in een tekst.
test, test. met een logitech ps bluetooth toetsenbord werkt het in eider geval. alleen weet ik niet hoe ik de taal kan wijzigigen....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
kmf schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:46:
[...]

test, test. met een logitech ps bluetooth toetsenbord werkt het in eider geval. alleen weet ik niet hoe ik de taal kan wijzigigen....
Als je doelt op de spellingscontrole, het is mij alleen gelukt deze voor pages te wijzigen door de in settings -> general -> international de hele ipad op Nederlands te zetten. Niet zo heel handig.

Heb trouwens nog een coupon voor blackvpn. 10 euro voor 3 maanden us uk en nl server. Gebruik deze op mijn macbook en ipad. Super eenvoudig op te zetten en nu dus bbc iplayer en abc player op de ipad. Mocht iemand 'm willen hebben stuur maar even een pm.

[ Voor 22% gewijzigd door .CoUk op 30-05-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hey mensen,

ik wil ook een ipad gaan halen, overweeg de 3G. Echter momenteel wil ik 3G nog niet gebruiken, ten komt wel een keer.

Nu lees ik op sommige plekken dat er een SIM in MOET zitten. (ivm activeren etc).

Nu lees ik ook dat airplane mode dan de oplossing is, maar dan is WiFi ook geblokkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Um, maar je activeert toch met de iPad via USB geconnecteerd? Dan gebruik je de internetverbinding van je pc, niet de wifi van de iPad. Dus als airplane mode de oplossing is, moet het gewoon werken imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Movinghead schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:17:
Hey mensen,

ik wil ook een ipad gaan halen, overweeg de 3G. Echter momenteel wil ik 3G nog niet gebruiken, ten komt wel een keer.

Nu lees ik op sommige plekken dat er een SIM in MOET zitten. (ivm activeren etc).

Nu lees ik ook dat airplane mode dan de oplossing is, maar dan is WiFi ook geblokkeerd....
Je kan 3G uitzetten of een gewoon niet gebruiken, een mobiele connectie is geen vereiste voor de 3G iPad dus kan ik mij niet voorstellen dat activatie van de iPad zelf ook niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

vgroenewold schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:35:
[...]

Je kan 3G uitzetten of een gewoon niet gebruiken, een mobiele connectie is geen vereiste voor de 3G iPad dus kan ik mij niet voorstellen dat activatie van de iPad zelf ook niet zou werken.
Dat lijkt mij ook, bedoel een sim kan ook weigeren, thanks ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 12-06 21:28
Movinghead schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Dat lijkt mij ook, bedoel een sim kan ook weigeren, thanks ! :)
Ik weet het niet 100% zeker hoor. :) Maar het lijkt mij gewoon sterk, 3G is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 22:35
Movinghead schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:17:
Hey mensen,

Waar lees je dat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb de ipad nu 2 dagen, en hij valt me juist heel erg tegen. Ik had veel meer flexibiliteit verwacht van de apps, en ook de user interface valt me heel erg tegen. Het scrollen met de vingers vind ik onhandiger dan op mijn iPhone omdat het schem zo veel groter is en je dus veel grotere bewegingen maakt. En de multitasking had er nu al in moeten zitten. Het is belachelijk om uit te moeten loggen uit IRC omdat ik de brightness wil veranderen.

In combinatie met een BT keyboard werkt het wat lekkerder maar dan mis ik de bluetooth muis ondersteuning. Gelukkig is die er wel voor de iPhone (via Jailbreak) dus zal voor de iPad ook wel komen. Er zijn ook goede kanten aan natuurlijk, zoals het prachtige scherm, de mooie afwerking en de handige maps applicatie. Voor bepaalde toepassingen vind ik het echt een uitkomst. Maar ik had meer een netbook vervanging verwacht.

Al met al vind ik mijn netbook (met MacOS) veel handiger werken. Fullfunction apps, toetsenbord. Alleen de bediening op de iPad (behalve typen) is veel directer. Maar ik denk niet dat ik dat de meerprijs van bijna 500 euro waard vind. Ik kijk het nog even aan en als ik hem niet meer ga waarderen dan gaat hij denk ik de verkoop in nu hij hier nog niet te krijgen is. Heb inmiddels al iemand die mijn apps voor me kan testen. Dus daar hoeft het ook niet voor.

Ik heb trouwens ook een iPhone, al sinds dat die uit kwam in de VS, en dat vind ik nog steeds een geweldig ding. Ik doe er onderweg alles mee. Die was zo veel beter dan ik had verwacht, en ik denk dat dat ook meegespeeld heeft.

Misschien had ik er wel te veel van verwacht hoor, maar dat komt ook door de hoge prijs.

Edit: @movinghead: ik heb ook de 3G en die in de winkel geactiveerd zonder dat de sim kaart er al in zat. Dus dat kan gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 30-05-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:17

Vos

AFCA

Multitasking vind ik ook hetgeen dat ontbreekt ja, verder bevalt ie mij prima. Kan niet wachten tot de nieuwe OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
vgroenewold schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:31:
[...]

Ik heb de iPhone 3G en 3Gs, zal zeker gaan voor de nieuwe dit jaar en develop er zelfs voor, ik kon nauwelijks wachten maar heb het uitgehouden tot de 3G in Nederland er was. De iPhone, daar had ik zeker het gevoel bij de aankondiging al "hier heb ik jaren op gewacht!" en vandaar mijn enthousiasme, geboren uit jarenlange frustratie met gewone mobieltjes en pda's. Een tablet is toch echt een heel ander beest en omdat tablets zowiezo niet in gebruik waren bij het grote publiek, is de iPad ook niet meteen zo'n binnenkomer als de iPhone was... als in 1 vanuit de markt die op een dergelijk apparaat heeft gewacht. De iPad lijkt zo'n succes te worden, dankzij de iPhone, maar niet meteen dankzij het missen van een apparaat als een tablet. Dus hou ik nog even een slag om de arm, het verbaast mij zowiezo al dat het apparaat zo populair is als het momenteel lijkt te zijn. Ik denk dat de iPad voornamelijk nut heeft als e-reader en casual Internetten, maar voor iemand als ik die al een laptop en iPhones heeft liggen, is de e-reader functie eigenlijk the main thing. Als e-reader lijkt het mij een mooi ding, maar daar zou ik dus van willen zien dat dat dusdanige support krijgt dat de iPad mijn geld waard is. Voor functies naast het zijn van e-reader, heeft het minimaal OS4 nodig en wellicht zelfs OS5, versie 2 zou voor mij wellicht weleens de reden kunnen zijn om mijn laptop de deur uit te doen. Want dat is denk ik wat de meeste mensen uiteindelijk echt willen, een echte vervanging van de laptop, op het OS van de iPhone. Daar is het huidige OS echter nog duidelijk te beperkt voor, niet voor een iPhone, wel voor de iPad.... mijns inziens dan he. Veel mensen worstelen ook nog steeds met het glossy scherm en hoe het vast te houden, vanwege het gewicht... dit zal allemaal wel wennen zijn, maar de indruk die mijn collega had, heb ik ook een beetje, zit ik wel vaak genoeg onderuit op de bank of op de wc voor een iPad. :)
Ligt er maar net aan hoe die persoon zijn laptop gebruikt. Wanneer de betreffende laptop als primaire computer wordt gebruikt - zoals bij mijzelf - dan zal de iPad deze niet gaan vervangen. Wordt de laptop echter naast een desktop gebruikt dan kan ik het mij goed voorstellen inderdaad.

Ik gebruik nu een (alu) MacBook als primaire computer (voor o.a. mn studie) en heb daarnaast nog een Mac mini, maar die gebruik ik alleen als Media centre. Sinds ik de iPad heb ben ik compleet afgestapt van mijn voornemen om straks mijn MacBook te vervangen door een nieuwere MacBook (Pro). Ik kan de iPad makkelijk meenemen naar college en aantekeningen maken etc. en de meeste gebruikte apps op mijn MacBook kan ik ook gebruiken op mijn iPad.

Voor de zwaardere taken als Photoshop en Aperture - gebruik ik nl. ook - pak ik m'n MacBook. Maar 9 vd 10 keer zit ik lekker op de bank te internetten, mailen, twitteren, etc. en daar heb ik echt niet een laptop voor nodig. Ik heb nu veel liever een krachtigere desktop (i.e. iMac ) die verhoudingsgewijs ook nog eens goedkoper is dan een nieuwe laptop. M.a.w. als ik weer toe ben aan een nieuwe Mac dan wordt het zeker een iMac :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:10:
Ik heb de ipad nu 2 dagen, en hij valt me juist heel erg tegen. Ik had veel meer flexibiliteit verwacht van de apps, en ook de user interface valt me heel erg tegen. Het scrollen met de vingers vind ik onhandiger dan op mijn iPhone omdat het schem zo veel groter is en je dus veel grotere bewegingen maakt. En de multitasking had er nu al in moeten zitten. Het is belachelijk om uit te moeten loggen uit IRC omdat ik de brightness wil veranderen.

In combinatie met een BT keyboard werkt het wat lekkerder maar dan mis ik de bluetooth muis ondersteuning. Gelukkig is die er wel voor de iPhone (via Jailbreak) dus zal voor de iPad ook wel komen. Er zijn ook goede kanten aan natuurlijk, zoals het prachtige scherm, de mooie afwerking en de handige maps applicatie. Voor bepaalde toepassingen vind ik het echt een uitkomst. Maar ik had meer een netbook vervanging verwacht.

Al met al vind ik mijn netbook (met MacOS) veel handiger werken. Fullfunction apps, toetsenbord. Alleen de bediening op de iPhone (behalve typen) is veel directer. Maar ik denk niet dat ik dat de meerprijs van bijna 500 euro waard vind. Ik kijk het nog even aan en dan gaat hij denk ik de verkoop in nu hij hier nog niet te krijgen is. Heb inmiddels al iemand die mijn apps voor me kan testen. Dus daar hoeft het ook niet voor.

Ik heb trouwens ook een iPhone, al sinds dat die uit kwam in de VS, en dat vind ik nog steeds een geweldig ding. Ik doe er onderweg alles mee. Die was zo veel beter dan ik had verwacht, en ik denk dat dat ook meegespeeld heeft.

Misschien had ik er wel te veel van verwacht hoor, maar dat komt ook door de hoge prijs.

Edit: @movinghead: ik heb ook de 3G en die in de winkel geactiveerd zonder dat de sim kaart er al in zat. Dus dat kan gewoon.
Wat doe je er dan eigenlijk allemaal mee?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Flatwhite schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:16:
[...]

Ligt er maar net aan hoe die persoon zijn laptop gebruikt. Wanneer de betreffende laptop als primaire computer wordt gebruikt - zoals bij mijzelf - dan zal de iPad deze niet gaan vervangen. Wordt de laptop echter naast een desktop gebruikt dan kan ik het mij goed voorstellen inderdaad.

Ik gebruik nu een (alu) MacBook als primaire computer (voor o.a. mn studie) en heb daarnaast nog een Mac mini, maar die gebruik ik alleen als Media centre. Sinds ik de iPad heb ben ik compleet afgestapt van mijn voornemen om straks mijn MacBook te vervangen door een nieuwere MacBook (Pro). Ik kan de iPad makkelijk meenemen naar college en aantekeningen maken etc. en de meeste gebruikte apps op mijn MacBook kan ik ook gebruiken op mijn iPad.

Voor de zwaardere taken als Photoshop en Aperture - gebruik ik nl. ook - pak ik m'n MacBook. Maar 9 vd 10 keer zit ik lekker op de bank te internetten, mailen, twitteren, etc. en daar heb ik echt niet een laptop voor nodig. Ik heb nu veel liever een krachtigere desktop (i.e. iMac ) die verhoudingsgewijs ook nog eens goedkoper is dan een nieuwe laptop. M.a.w. als ik weer toe ben aan een nieuwe Mac dan wordt het zeker een iMac :D.
Ik kan me hier volledig bij aansluiten, heb nu 2 windows laptops (1 zakelijk, 1 prive), een macbook en nog een desktop en raak die thuis eigenlijk niet meer aan. Na een dag werken zit ik lekker een beetje te internetten op de iPad. Multitasking zie ik wel als een MUST-have, aangezien dat nu nog wel vervelend, met IM+ chatten, ondertussen surfen, twitteren en mailen is wel wat hinderlijk. Maar ja, dat heb je als early adopter.

Zodra de desktop en 1 van de laptops het leven geven komt er waarschijnlijk een iMac of een nieuwe macbook icm 24 inch tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
GekkePrutser schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:10:
Dit wist je toch al van te voren? De iPad ondersteunt net als de iPhone - nog - geen multitasking. M.a.w. je bent hier op voorbereid. Hoe kan dit dan als een teleurstelling komen? Had je gedacht dat er stiekem toch al multitasking in de iPad zat ;) :P
In combinatie met een BT keyboard werkt het wat lekkerder maar dan mis ik de bluetooth muis ondersteuning.
Echt waar? Muis ondersteuning? Snap je dan niet dat de touch technologie JUIST de muis moet gaan vervangen? Ook hier had je dat weer van te voren kunnen weten. Ik snap dan ook wederom de teleurstelling niet...
Maar ik had meer een netbook vervanging verwacht...
Aha! Nu snap ik het!! Tja inderdaad...als je een netbook met touch mogelijkheid had verwacht dan valt de iPad inderdaad erg tegen. Het grappige is juist dat Apple de iPad op de markt probeert te zetten als NIET een netbook concurrent of vervanger! Ook dit was van te voren duidelijk gemaakt door Apple, maar ook dit kwam in reviews en recensies naar voren...
Al met al vind ik mijn netbook (met MacOS) veel handiger werken. Fullfunction apps, toetsenbord.
Als je dergelijke full function-apps veel gebruikt dan begrijp ik inderdaad dat je liever een netbook hebt, maar heb je dan de iPad gekocht om werkelijk je netbook te vervangen of was je gewoon nieuwsgierig ;) :P
Ik denk dat de prijs er niet zo veel mee te maken heeft. Er zijn genoeg uitgebreide netbooks die ook boven de 500 euro kosten. Het gaat om het feit dat je voor jezelf niet goed hebt afgewogen wat je precies met een dergelijk apparaat dagelijks moet kunnen doen. Als je dat had gedaan dan kwam je er bij voorbaat al achter dat misschien de iPad niet de juiste keuze zou zijn...

Maarja, je hebt nu wel even kunnen spelen met de nieuwe Apple gadget... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even een reactie op het commentaar op mijn ervaringen. Ja de meeste dingen die er wel/niet mee kunnen waren me al bekend. Geen multitasking had ik zowiezo voor lief genomen, ik zei alleen dat ze hem mijns inziens niet zonder multitasking uit hadden moeten leveren (en dat vond ik al voor dat ik hem kocht), dus kritiek op de keuze van Apple om dat wel te doen.

Maar qua de dingen die ik er mee doe, ik had van tevoren gecheckt dat dat er allemaal op kan. Mail, web surfen, irc'en, skypen, SSH, VNC. Daar houdt het wel mee op. Mijn bezwaar is niet dat ik er niet op kan doen wat ik wil, maar dat de manier waarop me tegen valt. De bediening en uitwerking is minder revolutionair dan ik dacht en sommige dingen vind ik gewoon niet handig werken. Ik zal daar binnenkort wel op terug komen.

Voor wat betreft de muis: dat vind ik ergonomischer. Als je het scherm rechtop hebt staan en het toetsenbord plat, is het vrij zwaar om je arm op te tillen om het scherm aan te raken. Een muis verschuiven is een minder vermoeiende handeling. Vandaar dat ik die optie wel graag zou willen, puur en alleen voor die situatie.

Overigens gebruik ik hem nog wel, en misschien is het ook gewenning. Ik wou meer mijn eerste indruk aangeven en het kan best dat die nog verandert. Er zijn ook dingen die me heel erg goed bevallen, zoals X-plane voor iPad bijvoorbeeld. Die vind ik echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
GekkePrutser schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:58:
Even een reactie op het commentaar op mijn ervaringen. Ja de meeste dingen die er wel/niet mee kunnen waren me al bekend. Geen multitasking had ik zowiezo voor lief genomen, ik zei alleen dat ze hem mijns inziens niet zonder multitasking uit hadden moeten leveren (en dat vond ik al voor dat ik hem kocht), dus kritiek op de keuze van Apple om dat wel te doen.

Maar qua de dingen die ik er mee doe, ik had van tevoren gecheckt dat dat er allemaal op kan. Mail, web surfen, irc'en, skypen, SSH, VNC. Daar houdt het wel mee op. Mijn bezwaar is niet dat ik er niet op kan doen wat ik wil, maar dat de manier waarop me tegen valt. De bediening en uitwerking is minder revolutionair dan ik dacht en sommige dingen vind ik gewoon niet handig werken. Ik zal daar binnenkort wel op terug komen.

Voor wat betreft de muis: dat vind ik ergonomischer. Als je het scherm rechtop hebt staan en het toetsenbord plat, is het vrij zwaar om je arm op te tillen om het scherm aan te raken. Een muis verschuiven is een minder vermoeiende handeling. Vandaar dat ik die optie wel graag zou willen, puur en alleen voor die situatie.

Overigens gebruik ik hem nog wel, en misschien is het ook gewenning. Ik wou meer mijn eerste indruk aangeven en het kan best dat die nog verandert. Er zijn ook dingen die me heel erg goed bevallen, zoals X-plane voor iPad bijvoorbeeld. Die vind ik echt fantastisch.
Natuurlijk snap ik het dat je een eerste indruk gaf. Ik was namelijk in het begin niet compleet overdonderd. Sterker nog ik vond het ding niet eens onmisbaar. Ik vond dat ik best makkelijk zonder kon. Maar nu ik eenmaal aan de iPad gewend ben zou ik niet meer zonder willen. Zonder kunnen kan natuurlijk altijd...

Wat betreft de muis is het inderdaad wennen. Ik merk dat ik mezelf in aparte posities moet gaan zetten om lekker met de iPad te kunnen werken, maar eigenlijk is het best lekker om onderuitgezakt op de bank te liggen ;). Met een notebook moet je ook op een bepaalde manier zitten, maar dat is iedereen gewend om te doen dus heeft niemand het daar over...

Ik denk dat je inderdaad nog even de iPad moet gebruiken en dat je er dan vanzelf achter komt of het is wat je zoekt. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de uitkomst wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Kun je trouwens vanuit Safari een PDF downloaden en openen in Goodreader/Dropbox?

Via Goodreader kan het iig wel, maar vanuit Safari zou ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Dutch_Razor schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:31:
Kun je trouwens vanuit Safari een PDF downloaden en openen in Goodreader/Dropbox?

Via Goodreader kan het iig wel, maar vanuit Safari zou ook mooi zijn.
Volgens mij zal dat een functie zijn van OS 4. M.a.w. vanuit Safari en andere programma's kan je bepaalde bestanden "koppelen" aan bepaalde apps op je iPad en iPhone. Vergelijkbaar met "Openen met..." op Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Dat zou jammer zijn, aangezien je in Mail wel gewoon een attachement in GoodReader en PDF Pro kan openen, en vanuit Dropbox ze ook naar Goodreader sturen. Dat werkt echt ideaal, ik hoopte dat ik de knop in Safari gewoon gemist had. (net zoals ik em in Mail eerst ook niet zag staan)

Edit:http://tabletlegal.com/docs-ipad-dropbox/, het werkt dus met alles behalve PDF. (wss omdat je PDFjes niet kan editen)

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch_Razor op 30-05-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 20:15
Je kan toch een g voor de URL zetten, dan wordt het geopend in Goodreader :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 14:04
Voor de mensen die multitasking willen, al eens Backgrounder (Cydia dus jailbreak nodig) bekeken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

UltraSub schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:38:
[...]

Sorry, maar dat lijkt me sterk. Als ze niet in je backup zitten kun je ze altijd nog gewoon opnieuw downloaden. Eens gekocht, altijd gekocht. Zijn gewoon gekoppeld aan je Apple id. Gewoon opnieuw "kopen", krijg je een popup dat je die app al eens hebt gekocht, en je download hem voor niets opnieuw. Weet je zeker dat het niet om een illegale ipa ging hier? ;)
het probleem met de Navigon MobileNavigator Europe update was dat hij hem downloadde, soms probeerde te installeren en in dat geval crashte, en vaak na de download weer opnieuw begon met downloaden. En dat was niet te stoppen, omdat hij dan in de downloadque bleef hangen. En het lastige bij iTunes is, dat je dan via de helpdesk moet vragen om je downloadque te legen. Dus niks ''lijkt me sterk'' en ''illegale app''.
Gewoon slecht gemaakt.

Staat nu bij de app ook feedback van anderen die er last mee hebben gehad.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Hee das een goeie van die g, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wvexeltweakers schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:28:
[...]

het probleem met de Navigon MobileNavigator Europe update was dat hij hem downloadde, soms probeerde te installeren en in dat geval crashte, en vaak na de download weer opnieuw begon met downloaden. En dat was niet te stoppen, omdat hij dan in de downloadque bleef hangen. En het lastige bij iTunes is, dat je dan via de helpdesk moet vragen om je downloadque te legen. Dus niks ''lijkt me sterk'' en ''illegale app''.
Gewoon slecht gemaakt.

Staat nu bij de app ook feedback van anderen die er last mee hebben gehad.
Aha.. Nu snap ik wat je bedoelt. Ik had er uit op gemaakt dat het een probleem was omdat je de app niet kon restoren. Excuses in dat geval ;)

Wat ik me af zit te vragen is waarom Apple in godsnaam niet zo'n oleophobic scherm op de iPad heeft gebruikt als wat er op de 3GS zit. Dat kan toch niet veel kosten zo'n extra laagje? Had er dan op zijn minst zo'n fijn doekje bijgeleverd, als je ook bij de 3G kreeg. Hence the question; hoe kom ik aan zo'n fijn doekje? Ja, een microvezeldoekje, snap ik.. Maar die wat ik hier heb zijn niet zo'n fijn stofje als dat Apple doekje :)
Wel heb ik hier een Oakley doekje wat bij mijn zonnebril zat, en das hetzelfde spul. Maar die heb ik nodig in het doosje van mijn zonnebril, dus ik zoek meer van die doekjes. Iemand met een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Dutch_Razor schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:20[/message]:
Hee das een goeie van die g, bedankt!
Als je nog meer wilt, dan kan je de icab browser downloaden. Daarmee kan je ook bestanden downloaden op je iPad. Wordt het in de appdocumentenfoldercache gegooid. Deze kan je dan syncen op je computer, maar.... Ook openen in andere apps. Je kan dus bv een pdf downloaden en deze doorsturen waar je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

UltraSub schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:36:
[...]

Wel heb ik hier een Oakley doekje wat bij mijn zonnebril zat, en das hetzelfde spul. Maar die heb ik nodig in het doosje van mijn zonnebril, dus ik zoek meer van die doekjes. Iemand met een tip?
De lokale opticien heeft ze meestal op voorraad. Hier kan ik ze zo mee krijgen. Met extragratis reclame voor mijn opticien op het doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tip. Als je de iPad te fel vindt in het donker, kan je instellen dat bij trippleclick op de homebutton, het scherm negatief wordt afgebeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_18b3b62d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Ik heb de Ipad nu 2 dagen in bezit en ben overdonderd door de mogelijkheden, Ebooks lijken perfect, surfen gaat heel goed, en zo kan ik een hele tijd doorgaan. Ik denk heel tevreden te worden met dit apparaat. Naast mijn Imac en mijn macbook moet ik nog maar eens kijken welke het veld gaat ruimen en dan denk ik toch dat de macbook de klos gaat worden.

De ervaringen zijn te kort om er iets mee over te zeggen maar we zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:05
Wat is nu de beste internet store om ipad accessoires te halen ? zoals b.v. dock ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]

Aha.. Nu snap ik wat je bedoelt. Ik had er uit op gemaakt dat het een probleem was omdat je de app niet kon restoren. Excuses in dat geval ;)

Wat ik me af zit te vragen is waarom Apple in godsnaam niet zo'n oleophobic scherm op de iPad heeft gebruikt als wat er op de 3GS zit. Dat kan toch niet veel kosten zo'n extra laagje? Had er dan op zijn minst zo'n fijn doekje bijgeleverd, als je ook bij de 3G kreeg. Hence the question; hoe kom ik aan zo'n fijn doekje? Ja, een microvezeldoekje, snap ik.. Maar die wat ik hier heb zijn niet zo'n fijn stofje als dat Apple doekje :)
Het vloeken is nergens voor nodig ;) De iPad heeft overigens weldegelijk een oleophobic coating. Zie bijv. http://www.apple.com/nl/ipad/specs/. Maar dat is geen wonderlaag. Het scherm wordt nog steeds vies, alleen gaat het er veel makkelijker vanaf.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Is het iemand gelukt om mp4 bestanden vanuit dropbox af te spelen. De bestanden worden wel gezien door de app maar bij het inladen blijft het bij mij zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik vroeg me af welke software jullie gebruiken om videobestanden compaitble te maken voor de iPad. Ik zit op een mac en tot voorheen gebruikte ik altijd HandBrake om mijn videos om te zetten naar het juiste formaat. Nu heb ik echter een video waarvan de resolutie groter is dan 720p en kan ik in HandBrake geen shrink optie vinden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Even preview window knop aanklikken en dan onder 'settings'. Daar kan je de breedte aanpassen (bijv. verkleinen naar 720p). Aspect Ratio gelijk houden en gewoon de High Profile settings gebruiken. Hij gebruikt nu de 3.1 levels (waarschijnlijk), waardoor de film wel op je iPad speelt, maar niet op de iPhone.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Als ik nu een ipad 3g in DE haal wat is dan de beste manier om hier in Nederland 3G te hebben ? Wat doen jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:53
clonedonkey schreef op maandag 31 mei 2010 @ 01:10:
Als ik nu een ipad 3g in DE haal wat is dan de beste manier om hier in Nederland 3G te hebben ? Wat doen jullie ?
Denk gewoon pre-paid van bijvoorbeeld Hi of Vodafone (10 euro per maand voor onbeperkt internet :) )

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoedje schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:27:
[...]

Het vloeken is nergens voor nodig ;) De iPad heeft overigens weldegelijk een oleophobic coating. Zie bijv. http://www.apple.com/nl/ipad/specs/. Maar dat is geen wonderlaag. Het scherm wordt nog steeds vies, alleen gaat het er veel makkelijker vanaf.
Vloeken :?
Ik heb nergens een scheldwoord gebruikt in mijn post?

Hij heeft het dus wel. Hmm.. Ik had op verschillende blogs gelezen dat het er niet op zat, en er op de specs site overheen gelezen. En tijdens gebruik viel me eigenlijk wel op dat het veel sneller vet is dan mijn 3GS. Maar dat zit dan dus tussen de oren. Verklaart ook waarom Apple geen doekje meer meelevert, als je hun redenatie volgt dat schermen met een oleophobic coating simpel met een t-shirt te reinigen zijn. Ben ik het overigens niet helemaal mee eens, want ik heb het net met het t-shirt gedaan, en dat doekje van mijn oude 3G gaat veel beter. Had het toch wel netjes gevonden als het er gewoon bij had gezeten, of als het op zijn minst mogelijk was om daar een 5-pack van te kunnen bestellen in hun store.
Naja, straks ff langs de opticien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
UltraSub schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:49:
[...]

[...]t ik me af zit te vragen is waarom Apple in godsnaam niet zo'n oleophobic scherm op de iPad heeft gebruikt als wat er op de 3GS zit.
Dat wordt niet door iedereen gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
mr. TCB schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:51:
Even preview window knop aanklikken en dan onder 'settings'. Daar kan je de breedte aanpassen (bijv. verkleinen naar 720p). Aspect Ratio gelijk houden en gewoon de High Profile settings gebruiken. Hij gebruikt nu de 3.1 levels (waarschijnlijk), waardoor de film wel op je iPad speelt, maar niet op de iPhone.
Sorry maar ik vind geen settings menu in het preview venster :S
Gevonden :) Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoedje schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:53:
[...]
Dat wordt niet door iedereen gewaardeerd.
Ow, ok.. had ik niet eens in de gaten.. Excuses dan :)

Doekjes gevonden na wat zoekwerk. Bij ShaggyMac. Schijnen exact dezelfde doekjes te zijn.
Dus maar een small en large besteld daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 03:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

SanderPS3 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:15:
[...]

Denk gewoon pre-paid van bijvoorbeeld Hi of Vodafone (10 euro per maand voor onbeperkt internet :) )
Lol grapjas, Hi Prepaid internet is max 200mb per maand. niks onbeperkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
kmf schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:37:
[...]

Als je nog meer wilt, dan kan je de icab browser downloaden. Daarmee kan je ook bestanden downloaden op je iPad. Wordt het in de appdocumentenfoldercache gegooid. Deze kan je dan syncen op je computer, maar.... Ook openen in andere apps. Je kan dus bv een pdf downloaden en deze doorsturen waar je wilt.
Ik kan deze nergens vinden in de store. Of hebben we het hier over een Cydia app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
timowouters schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:28:
[...]

Ik kan deze nergens vinden in de store. Of hebben we het hier over een Cydia app?
Nee hoor. Zit gewoon in de store: http://itunes.apple.com/a...-browser/id308111628?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97872

clonedonkey schreef op maandag 31 mei 2010 @ 01:10:
Je kan ook enkel voor Wifi gaan en bijv. dit doen:

http://www.vodafone.nl/sh...ternet-modems/sku50920019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Iemand al in Nederland een genuine iPad lader gevonden? Laden via mijn iPhone lader is echt niet meer te doen. Laad echt amper op. En die Dealextreme dingen vertrouw ik niet helemaal.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waarom zou je nog een apart kastje meeslepen? het is niet eens goedkoper. Het is makkelijker om ipv zo'n kastje een simmetje te kopen met een abbo. Dan kost het je 100 euro meer voor de 3g versie. En ik zie bij die wifi hotspot kastdinggeval dat die 119 euro los kost. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323622

BioHazard schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:23:
Iemand al in Nederland een genuine iPad lader gevonden? Laden via mijn iPhone lader is echt niet meer te doen. Laad echt amper op. En die Dealextreme dingen vertrouw ik niet helemaal.

:'(
Al een tijdje heb ik er een extra.
Bij http://www.disney.com besteld. Je zult je dure speeltje maar opladen met zo een goedkope oplader. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 01-06-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 323622 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:30:
[...]

Al een tijdje heb ik er een extra. Hier besteld. Je zult je dure speeltje maar opladen met zo een goedkope oplader. :X
Wat een onzin. Je betaald puur voor de naam en de exclusiviteit van dat prutsding wat je noemt. Komt net zo goed uit China nl. Waarschijnlijk nog uit dezelfde fabriek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

5183 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:31:
[...]

Wat een onzin. Je betaald puur voor de naam en de exclusiviteit van dat prutsding wat je noemt. Komt net zo goed uit China nl. Waarschijnlijk nog uit dezelfde fabriek ook.
Behoorlijke onzin. Die Dealextreme dingen zijn echt goedkope dingen. Ze zullen vaak wel doen wat ze moeten doen, maar je maakt mij niet wijs dat die dingen net zo goed zijn als een genuine Apple lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97872

timowouters schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:23:
Waarom zou je nog een apart kastje meeslepen? het is niet eens goedkoper. Het is makkelijker om ipv zo'n kastje een simmetje te kopen met een abbo. Dan kost het je 100 euro meer voor de 3g versie. En ik zie bij die wifi hotspot kastdinggeval dat die 119 euro los kost. Ik zou het wel weten.
Bij afsluiten abonnement betaal je 49,95 euro bij 1 jaar abonnement 500mb voor het kastdinggeval ;) . Bij alle andere vormen hoef je dit niet te betalen. Tevens kan je met meerdere iPads of bijv. netbook tegelijk online (max. 5).

Heb even overzichtje gemaakt om de kijken wat de maandelijkse kosten zijn incl. korting en eventueel aanschaf kastdinggeval.

1-jarig abonnement van 500mb dan zit je op 20 euro per maand.
2-jarig abonnement van 500mb dan zit je op 15 euro per maand.
1-jarig abonnement van 2gb dan zit je op 23,75 euro per maand.
2-jarig abonnement van 2gb dan zit je op 22,50 euro per maand.
1-jarig abonnement van onbeperkt dan zit je op 39,58 euro per maand.
2-jarig abonnement van onbeperkt dan zit je op 37,50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]

Is het dan toeval dat van de spullen die ik bij Dealextreme gekocht heb al 1 keer een oplader en 1 keer een accu spontaan in de fik gevlogen is? De qualitycontrol op die dingen is gewoon vele malen lager, en daar is de prijs ook naar. Persoonlijk heb ik weinig zin om mijn iPad met zo'n prutding op te laden. Een duckhead bij DX kopen is prima, maar dat is dan ook niks anders dan een stukje draad en 2 pinnetjes...

Verder overweeg ik ook een Mifi. Ik heb op dit moment al een UMTS datacard, dus dan is dit vele malen makkelijker dan extra abbo, of tetheren met telefoon. Daarnaast heb ik weinig zin om voor de ipad een abbo te moeten nemen, aangezien ik dat ding misschien over 4 maanden wel weer verkoop oid. Een Mifi is universeel te gebruiken, dus lijkt me dan geen gekke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Juist ja, en wat maken die paar tientjes uit op een apparaat van 800 euro? Of wel : 'Waarom een iPad kopen, want een namaak is ook een tablet en komt uit ook China, je betaald puur voor de naam en exclusiviteit'. Of wel : ' Waarom merkkleding kopen, bij de Zeeman heb je ook een broek voor veel minder geld, je betaalt puur voor de naam'.

Leuk uiteraard, maar dat is voor een ieder anders. Het gelijk uitkramen van 'Wat een onzin' is dan ook niet echt gepast, de woorden 'ik vind' missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds dit weekend gaat de klok van mijn iPad niet mee als ik hem standby zet. Gisteren om 23:00 uitgezet, vanmorgen weer aan en er stond nog steeds 23:00... pas toen ik de iPad helemaal uit/aan had gezet was de klok weer goed. Zijn hier meer problemen mee of is het een bekende bug? Heb de landinstellingen enzo gecontroleerd maar dat was is orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 323622 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:45:
[...]

Juist ja, en wat maken die paar tientjes uit op een apparaat van 800 euro? Of wel : 'Waarom een iPad kopen, want een namaak is ook een tablet en komt uit ook China, je betaald puur voor de naam en exclusiviteit'. Of wel : ' Waarom merkkleding kopen, bij de Zeeman heb je ook een broek voor veel minder geld, je betaalt puur voor de naam'.

Leuk uiteraard, maar dat is voor een ieder anders. Het gelijk uitkramen van 'Wat een onzin' is dan ook niet echt gepast, de woorden 'ik vind' missen.
Een iPad vergelijken met een namaak. Dat vind ik nogal een verschil hoor. Dat is appels met peren vergelijken. 2 laders die uit dezelfde fabriek komen, maar op 2 plekken verkregen is niet appels met peren vergelijken. Ik zeg toch nergens dat je een namaak lader moet kopen? In de Chinese webshops verkopen ze ook echte producten hoor, alleen een stuk goedkoper. 45 euro voor een oplader is meer dan absurd te noemen, ook op een product van 400 tot 600 euro (die 800 van je is leuk, maar dat is de uiteindelijke prijs dankzij je pre-order in de USA gok ik). Een oplader mag in mijn ogen een euro of 15 kosten, alles wat het meer is is gewoon belachelijk. Je koopt voor je auto toch ook geen stuurhoezen van 2000 euro? Want tenslotte kostte je auto wel 25.000!

Ter vergelijking even voor je:
De lader (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37233) kost je $ 14,20
De duckhead (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354) kost je $ 1,89

Dat is totaal dus $ 16,09. Ik neem even een koers van 1 euro is 1 dollar 20 (even gegokt). Dan kom ik uit op iets meer dan 13 euro.

Dan heb je dus voor 32 euro GOEDKOPER een genuine lader, die gewoon in je stopcontact past. Komt uit dezelfde fabriek als dat ding van jouw van 45.

Maar ik ben het met je eens, als je een lader van 2 of 3 euro koopt, dan ben je niet verstandig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
5183 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:11:
[...]

Een iPad vergelijken met een namaak. Dat vind ik nogal een verschil hoor. Dat is appels met peren vergelijken. 2 laders die uit dezelfde fabriek komen, maar op 2 plekken verkregen is niet appels met peren vergelijken. Ik zeg toch nergens dat je een namaak lader moet kopen? In de Chinese webshops verkopen ze ook echte producten hoor, alleen een stuk goedkoper. 45 euro voor een oplader is meer dan absurd te noemen, ook op een product van 400 tot 600 euro (die 800 van je is leuk, maar dat is de uiteindelijke prijs dankzij je pre-order in de USA gok ik). Een oplader mag in mijn ogen een euro of 15 kosten, alles wat het meer is is gewoon belachelijk. Je koopt voor je auto toch ook geen stuurhoezen van 2000 euro? Want tenslotte kostte je auto wel 25.000!

Dat is totaal dus $ 16,09. Ik neem even een koers van 1 euro is 1 dollar 20 (even gegokt). Dan kom ik uit op iets meer dan 13 euro.

Dan heb je dus voor 32 euro GOEDKOPER een genuine lader, die gewoon in je stopcontact past. Komt uit dezelfde fabriek als dat ding van jouw van 45.

Maar ik ben het met je eens, als je een lader van 2 of 3 euro koopt, dan ben je niet verstandig bezig.
Ja dit is idd een Genuine product, dan ben ik het met je eens dat dat wel beter is alhoewel er in het verleden bij de "Genuine" producten van DX wat discussie is geweest over de echtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]
Sorry, maar dat is ook geen genuine oplader. Allereerst levert hij maar 5W, dus hij is sowieso al niet voor de ipad geschikt. In die zin, pak dan je iphone oplader, die is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Common.Sense hoe is je ervaring inmiddels met de Huawei MIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Wat zijn de beste instellingen om met HandBrake een 720p mkv om te zetten in een formaat voor de ipad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

[...]

Die lader is inderdaad 5w en 1A. En dat heb ik nu al, alleen de iPad laad dan amper op helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Laatst online: 16-06 19:16
clonedonkey schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:42:
Wat zijn de beste instellingen om met HandBrake een 720p mkv om te zetten in een formaat voor de ipad ?
Totdat de maker een nieuwe preset heeft toegevoegd, kun je het beste deze gebruiken:
http://forum.handbrake.fr...ic.php?f=7&t=16303#p76469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Yzord schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:26:
[...]

Sorry, maar dat is ook geen genuine oplader. Allereerst levert hij maar 5W, dus hij is sowieso al niet voor de ipad geschikt. In die zin, pak dan je iphone oplader, die is hetzelfde.
Daar heb je 100% gelijk in. Dat had ik niet gezien, ik had over de 5W heen gelezen. Dan is het dus een typefout of een lader die niet gaat werken.

Maar dan blijft nog steeds wel mijn verhaal dat 45 erg veel is voor een simpele lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De lader is 29 euro bij de online Apple Stores ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Hoedje schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:17:
De lader is 29 euro bij de online Apple Stores ;)
Behalve Nederland dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

heb voor ipad en laptop een Novatel MiFi Mobile Broadband Hotspot gekocht. 119 euri.
heb mijn vodafone sim laten clonen. en 2e sim zit in de 3g router.
zo heb ik toch 3g op een ipad wifi. enige nadeel is dat het ding op accu maar 3 uur werkt maar opzich heb ik hem voor die tijd wel opgeladen.
standaard usb dus autolader is zo gevonden:)
http://www.vodafone.nl/sh...dband-Hotspot/sku50920019

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 31-05-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
5183 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:12:
[...]
Maar dan blijft nog steeds wel mijn verhaal dat 45 erg veel is voor een simpele lader.
29, en het is er wel een met een extra lang snoer.. :)
Voor mij wel belangrijk, want ik moet die adapter niet achter mijn dressoir, daar past die niet. Een normale 220 stekker wel, dus das fijn. Nu er nog een ergens zien te regelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Wat is er zo bijzonder aan die lader? Is ie heel anders dan een iPod lader?

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Anoniem: 151407 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:45:
heb voor ipad en laptop een Novatel MiFi Mobile Broadband Hotspot gekocht. 119 euri.
zo heb ik toch 3g op een ipad wifi. enige nadeel is dat het ding op accu maar 3 uur werkt maar opzich heb ik hem voor die tijd wel opgeladen.
Wel speculatief maar misschien kun je de Novatel met de iPad laden via de USB Cameraplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Radagast2005 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:17:
Wat is er zo bijzonder aan die lader? Is ie heel anders dan een iPod lader?
Misschien even het topic doorlezen? Er wordt in de 10 posts hiervoor meerdere keren aangegeven wat het verschil is, namelijk dat de iPod's een 5W lader hebben de iPad een 10W. Oftewel met een ipod lader laadt hij niet bij, maar loopt ook niet verder leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nou nou, dat is ook verkeerd omschreven..met de ipod lader laadt hij echt wel bij...alleen duurt het ongeveer een uurtje of 8 om volledig op te laden...met de ipad lader is dat een stuk korter.

Ik laadt hem al een paar weken zo bij omdat vrouwlief mijn ipad oplader in londen heeft laten liggen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.CoUk schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Wel speculatief maar misschien kun je de Novatel met de iPad laden via de USB Cameraplug.
niet eens aan gedacht maar zou kunnen als de ipad power out geeft op usb maar dat doet hij niet dacht ik?
voor nu is 3 uur zat. soms doe je toch maar 30 min max in 1x ff het net op om te mailen e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Yzord schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:24:
nou nou, dat is ook verkeerd omschreven..met de ipod lader laadt hij echt wel bij...alleen duurt het ongeveer een uurtje of 8 om volledig op te laden...met de ipad lader is dat een stuk korter.

Ik laadt hem al een paar weken zo bij omdat vrouwlief mijn ipad oplader in londen heeft laten liggen :S
Ik moet snachts laden, overdag de iPad laden is een ramp. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 21:45
Anoniem: 151407 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:45:
Ik heb dat ding ook in het vizier. Het viel me op dat als je de mifi los koopt je vaak meer dan 200 euro kwijt bent terwijl Vodafone hem zonder abo voor 119 aanbiedt. Is het apparaatje ook zonder abo nog steeds gesimlockt?

Verder, heeft iemand enig idee wat je bij normaal gebruik ( uurtje surfen, mailtje sturen) aan data verbruikt? 9/10 keer heb ik een wifi verbinding, maar voor die enkele losse keer zou ik wel via 3g willen internetten. Een prepaid abo lijkt me daarvoor geschikt, echter deze kan al snel prijzig worden bij wat grotere MB verbruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

De Huawei E5380 is op ebay te koop voor 95 euro incl. Die heb ik en werkt ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
CousinBoneless schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:14:
[...]

Ik heb dat ding ook in het vizier. Het viel me op dat als je de mifi los koopt je vaak meer dan 200 euro kwijt bent terwijl Vodafone hem zonder abo voor 119 aanbiedt. Is het apparaatje ook zonder abo nog steeds gesimlockt?

Verder, heeft iemand enig idee wat je bij normaal gebruik ( uurtje surfen, mailtje sturen) aan data verbruikt? 9/10 keer heb ik een wifi verbinding, maar voor die enkele losse keer zou ik wel via 3g willen internetten. Een prepaid abo lijkt me daarvoor geschikt, echter deze kan al snel prijzig worden bij wat grotere MB verbruiken..
Weet niet hoe die Mifi werkt, maar de normale Vodafone software stuurt alles automatisch door een proxy heen, waardoor images etc goed handelbaar worden en het data niet zo hard gaat. Dagje surfen en mailen kostte me max 100mb. Maar zoals gezegd: dat is met proxy, zonder kan het natuurlijk stukken harder gaan.
BioHazard schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Ik moet snachts laden, overdag de iPad laden is een ramp. :P
Het laadsnoer van de iPad vind ik persoonlijk wel een ramp. Hij is erg kort, zo kort zelfs dat ik denk ik de duckhead van m'n macbook er maar op ga zetten, zodat er iig nog wat lengte in de kabel zit...

[ Voor 16% gewijzigd door Sander op 31-05-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Yzord schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:25:
Is die ook met 5 apparaten connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Yzord schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:25:
Ziet de iPad 'm als 3g verbinding of als 'reguliere' connectie. Kwam dit verschil o.a. tegen bij de skype app. En hoe lang gaat hij ongeveer mee op één charge? Ik lees 5 uur maar is dat haalbaar?

@kmf: een aardige omschrijving in de e-bay add

[ Voor 20% gewijzigd door .CoUk op 31-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
iPad weet niet beter als dattie met een wifi AP connect, dus gewoon wifi connectie.
Zo gedraagt het zich hier ook met MyWi op de iPhone en een 3G connectie. Het is gewoon echt een router en je ipad krijgt via DHCP een ipadres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Kun je makkelijk een 2e SIM kaart aanvragen dan? Ik neem aan dat er dan maar 1 SIM kaart tegelijkertijd aangemeld kan zijn, ondanks dat dit ding geen GSM doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
:o
Vandaag SNES4iPhone geinstalleerd op de Ipad, werkt echt geinig: te bedienen met een Wii-Mote :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 14-06 23:00

DeluxZ

Livin' the good life

Sinds dit weekend ook aan de iPad. Ik ga dit ding meer gebruiken dan mijn laptop om even iets op te zoeken op internet! Nu nog de Europese duckhead bestellen op dealextreme zodat ik geen reisstekker nodig heb om hem op te laden (anders aan de laptop maar dan moet die 's nachtslot aan staan).

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

.CoUk schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:26:
Common.Sense hoe is je ervaring inmiddels met de Huawei MIFI?
Werkt perfect. Eens volledig opgeladen kan je er 4 uur mee doen en gelijk ook paar andere toestellen verbinden.

Iets anders, weet iemand nog waar de camere connector kit in `Nl op voorraad is?

Kan deze wel in Duitsland bestellen in de Apple Store (vriend met Duits adres gebruiken), maar de levertijd is 3 tot 4 weken. Indien er nog geinteresseerden zijn zou ik daar wel een paar setjes kunnen bestellen. Stuk goedkoper daar dan via de USA. (check duitse apple store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Raimon89 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:18:
[...]

Naar Apple TV (wordt mp4 dus).
Nee Apple TV format niet, anders werkt het niet voor elke film. Gewoon universal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 14-06 07:25

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de ervaring van de mensen die de iPad nu al een aantal weken in bezit hebben. Wordt ie nog intensief gebruikt, of raakt de nieuwigheid er af en vindt ie dan z'n doel minder?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

[message=,noline]Xilantof schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:13[/message]:
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de ervaring van de mensen die de iPad nu al een aantal weken in bezit hebben. Wordt ie nog intensief gebruikt, of raakt de nieuwigheid er af en vindt ie dan z'n doel minder?
Hier wordt ie erg veel gebruikt, hij ligt standaard op de bank en wordt door zowel mij als mijn vriendin veel gepakt om ff snel te internetten of een spelletje te spelen. En nu er langzaamaan meer apps komen zal het gebruik alleen maar toenemen denk ik. Hij gaat binnenkort ook mee op vakantie (was niet gepland) naast de netbook met printer die meemoet omdat ik moet kunnen printen. Ik hoop dat dat volgend jaar anders zal zijn overigens.

Hij gaat ook mee naar mijn schoonouders in Duitsland en ligt dan ook op tafel/bank en wordt door ieder een gebruikt.

Nee, ik ben nog steeds blij met mijn iPadje! Kan me niet meer voorstellen hoe het zonder was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
bah. Mijn ipad was opeens gecrashed. Bleef steken op ipad logo en moest restoren. Alleen heb ik geen backup...
Moet ik weer opnieuw plants vs zombies uitspelen....

Geen idee waarom ie gecrashed was. Accu was nog niet leeg (20% over) en ik had 'm met een niet originele kabel op een usb-hub gehangen om iets te syncen. Ging altijd goed, maar vandaag dus niet. Werd een tijdje afgeleid. Kwam terug en zag dat ie op apple logo bleef steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
kmf schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:06:
Ik mis toch echt de "usage time"-info.... Afgelopen weekend keek ik om de zoveel tijd naar het batterijpercentage, en dan denk ik steeds "weer x%" er af? Zit ik al een uur er op dan?
Het zal vast wel, maar ik heb gewoon geen besef van tijd dan...

Iemand iphone OS4.0 die kan vertellen of usage time weer terug is?
Miste 'm ook en heb er wel een app voor gevonden. Battpowr HD Free (ja er staat geen power). Geeft per taak, muziek/video/web/ebook/standby de resttijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Sinds vrijdag in bezit van iPad 3G moet zeggen dat het mij goed bevalt. Ik kon het geduld niet opbrengen om op een microsim tang te wachten dus zelf een mes ter hand genomen. Wat een rot klus maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
.CoUk schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:31:
[...]

Miste 'm ook en heb er wel een app voor gevonden. Battpowr HD Free (ja er staat geen power). Geeft per taak, muziek/video/web/ebook/standby de resttijd aan.
de resttijd hoef ik niet te weten. Alleen hoe lang de ipad heeft lopen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Rensz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:34:
Sinds vrijdag in bezit van iPad 3G moet zeggen dat het mij goed bevalt. Ik kon het geduld niet opbrengen om op een microsim tang te wachten dus zelf een mes ter hand genomen. Wat een rot klus maar het werkt.
Waar kan je zo'n microsim tang halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 17:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

clonedonkey schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:06:
[...]

Waar kan je zo'n microsim tang halen ?
http://www.cutmysim.com/

Wordt geleverd vanaf eind juni. Ik zou zelf knippen. :Y)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zoals al besproken gaat het in deze om een iPod oplader, dus geen iPad oplader. Of de DX versie echt is, is nog discutabel maar het is niet de 10Watt lader die gebruikt wordt bij de iPad.
Anoniem: 160183 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:54:
[...]

Werkt perfect. Eens volledig opgeladen kan je er 4 uur mee doen en gelijk ook paar andere toestellen verbinden.

Iets anders, weet iemand nog waar de camere connector kit in `Nl op voorraad is?

Kan deze wel in Duitsland bestellen in de Apple Store (vriend met Duits adres gebruiken), maar de levertijd is 3 tot 4 weken. Indien er nog geinteresseerden zijn zou ik daar wel een paar setjes kunnen bestellen. Stuk goedkoper daar dan via de USA. (check duitse apple store)
Google!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 323622 op 01-06-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja 20 euro boven de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Een topicreport is voldoende :)

[ Voor 99% gewijzigd door Hoedje op 01-06-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd 2x de normale prijs bijna. zelfde als het dock. dan wacht ik wel ff:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 323622 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:24:
[...]

Zoals al besproken gaat het in deze om een iPod oplader, dus geen iPad oplader. Of de DX versie echt is, is nog discutabel maar het is niet de 10Watt lader die gebruikt wordt bij de iPad.
Ik snap je reactie, maar niet noodzakelijk. Het was al duidelijk dat het een iPhone/iPod lader was. Of dit werkelijk zo is, durf ik niet te zeggen. Aangezien die maar 4 of 5 dollar zijn. Tis eerder een typefout van DX, maar dat zal ik nog eens verifiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
5183 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:25:
[...]

Hier wordt ie erg veel gebruikt, hij ligt standaard op de bank en wordt door zowel mij als mijn vriendin veel gepakt om ff snel te internetten of een spelletje te spelen. En nu er langzaamaan meer apps komen zal het gebruik alleen maar toenemen denk ik. Hij gaat binnenkort ook mee op vakantie (was niet gepland) naast de netbook met printer die meemoet omdat ik moet kunnen printen. Ik hoop dat dat volgend jaar anders zal zijn overigens.

Hij gaat ook mee naar mijn schoonouders in Duitsland en ligt dan ook op tafel/bank en wordt door ieder een gebruikt.

Nee, ik ben nog steeds blij met mijn iPadje! Kan me niet meer voorstellen hoe het zonder was :D
Dat ben ik dus ook van plan om er mee te doen. Lekker op de bank een beetje internetten, waar ik nu dus mijn laptop en/of mijn netbook voor gebruik.

Er is alleen 1 "maar" en dat is dat er geen multitask in zit.
Want op mijn netbook laat ik skype de hele tijd aanstaan en ga een beetje internetten, dan kan dus niet met de IPad. Mis je dit niet?
Daarom heb ik nog zo mijn twijfels.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Dat ben ik dus ook van plan om er mee te doen. Lekker op de bank een beetje internetten, waar ik nu dus mijn laptop en/of mijn netbook voor gebruik.

Want op mijn netbook laat ik skype de hele tijd aanstaan en ga een beetje internetten, dan kan dus niet met de IPad. Mis je dit niet?
Ik mis het niet heel erg nu. Gelukkig heb ik het vooruitzicht van OS4, en dus multitasking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 08-04 04:38
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Kun je skype niet instellen dat hij online blijft en dat je een push krijgt als iemand een chat begint met je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252999

UltraSub schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:49:
[...]

Hij heeft het dus wel. Hmm.. Ik had op verschillende blogs gelezen dat het er niet op zat, en er op de specs site overheen gelezen. En tijdens gebruik viel me eigenlijk wel op dat het veel sneller vet is dan mijn 3GS. Maar dat zit dan dus tussen de oren. Verklaart ook waarom Apple geen doekje meer meelevert, als je hun redenatie volgt dat schermen met een oleophobic coating simpel met een t-shirt te reinigen zijn. Ben ik het overigens niet helemaal mee eens, want ik heb het net met het t-shirt gedaan, en dat doekje van mijn oude 3G gaat veel beter. Had het toch wel netjes gevonden als het er gewoon bij had gezeten, of als het op zijn minst mogelijk was om daar een 5-pack van te kunnen bestellen in hun store.
Naja, straks ff langs de opticien. :)
Als men zich al aan 'in godsnaam' stoort dan leest men maar wat selectiever ;)

OT: Deze al ontdekt op dezelfde site? http://www.shaggymac.com/...7695a1116d8a431ebd4d486f1
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:

[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid