[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushwick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08 18:10
Ik laad mijn ipad gewoon met een 12 euro adaptertje - gaat goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
starwave schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:47:
[...]

Ik was ook even verbaasd hierover. Laatst zat ik met mijn iPad via mijn windows mobile telefoon als wifi router ergens te internetten. Toen ik google maps opende gaf deze de juiste locatie aan. Dat was even een WTF momentje omdat ik al eerder had gelezen dat de iPad geen GPS heeft.

Nog wel knap trouwens dat ze de locatie van mijn telefoon weten te bepalen.
Komt dat dan niet door assisted gps via de telefoon? ik weet er te weinig vanaf, maar dacht ergens gelezen te hebben dat dit ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Simkin

Bzzzzz

Ik ondervind problemen met wifi. De verbinding valt soms weg en hersteld ook niet altijd. Dit daar waar de iphone geen problemen heeft.Lees op verschillende fora dat dit een probleem is wat slechts bij een zeer select aantal iPads voorkomt. Lucky me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Daar komt binnenkort een firmware update voor uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gisteren een ipad 32 gb. damn ben nu al hooked. internet gaat smooth en zelfs youtube intergratie in sites. rtl gemist ook erg handig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Huh, gisteren had ik even op de ipad van US naar NL account gewisseld. Toen ibooks geopend, maar al mijn geimporteerde boeken waren opeens weg? Iemand ook hetzelfde meegemaakt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:43

flanger

That Guy

Iemand die hem op 28 mei in Frankrijk gaat halen?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 21:31
Simkin schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:13:
Ik ondervind problemen met wifi. De verbinding valt soms weg en hersteld ook niet altijd. Dit daar waar de iphone geen problemen heeft.Lees op verschillende fora dat dit een probleem is wat slechts bij een zeer select aantal iPads voorkomt. Lucky me..
Heeft je netwerk een WEP-beveiliging?
kmf schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:24:
Huh, gisteren had ik even op de ipad van US naar NL account gewisseld. Toen ibooks geopend, maar al mijn geimporteerde boeken waren opeens weg? Iemand ook hetzelfde meegemaakt?
Dat zijn twee verschillende apps dus dat is niet zo gek. Maar je kan ze gewoon weer terug syncen via iTunes :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hoedje op 26-05-2010 09:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:29:
[...]

Dat zijn twee verschillende apps dus dat is niet zo gek. Maar je kan ze gewoon weer terug syncen via iTunes :)
Dat zijn geen twee verschillende apps natuurlijk. iBooks is iBooks, niet dat ik het 2x geinstalleerd had.
Terugsyncen is natuurlijk mogelijk, maar dat m'n collectie opeens leeg is is vreemd. Als ik itunes account veranderd, dan werken al mijn apps toch nog normaal zonder dat er iets weggegooid wordt, waarom zal dat bij ibooks wel zijn?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

kmf schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:39:
[...]

Dat zijn geen twee verschillende apps natuurlijk. iBooks is iBooks, niet dat ik het 2x geinstalleerd had.
Terugsyncen is natuurlijk mogelijk, maar dat m'n collectie opeens leeg is is vreemd. Als ik itunes account veranderd, dan werken al mijn apps toch nog normaal zonder dat er iets weggegooid wordt, waarom zal dat bij ibooks wel zijn?
Ik heb de eerder uit de US store gedownloade iBooks van mijn iPad verwijderd en vervolgens degene uit de NL store gedownload. Mijn boeken blijven ondanks alles gewoon aanwezig :)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 10-09 21:31
kmf schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:39:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar het zijn wel twee verschillende apps. Een App wordt immers per store herkend, daarbij verlies je ook alles als je een app verwijderd.

Ik heb net ook iBooks veranderd en de boeken blijven behouden. Bij andere apps raak je bijv. wel je voorkeuren kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 26-05-2010 09:45 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Bushwick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:43:
Ik laad mijn ipad gewoon met een 12 euro adaptertje - gaat goed tot nu toe.
Gisteren leefde mijn oma ook nog....
:+

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
Iemand Air Display al getest?
De $9,99 waard?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

flanger schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:26:
Iemand die hem op 28 mei in Frankrijk gaat halen?
Waar is ie te halen dan?

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Rivanov schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:25:
Iemand Air Display al getest?
De $9,99 waard?
Misschien kun je iets met dit artikel van Gizmodo. Ze zijn erg positief in vergelijking tot een eerder stuk over een vergelijkbare app. (sorry ben de naam daarvan vergeten).

Rivanov: @Co.Uk: Die review gaat juist over iDisplay, en niet over AirDisplay.
Excuse my noobness 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door .CoUk op 26-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 15:31

zAo

GPLv2 Fanboy

.CoUk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:46:
[...]
Misschien kun je iets met dit artikel van Gizmodo. Ze zijn erg positief in vergelijking tot een eerder stuk over een vergelijkbare app. (sorry ben de naam daarvan vergeten).
iDisplay denk ik?
Air Display ziet er wel werkbaar uit:

Vanaf ~1:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Super!! Die ga ik mooi aanschaffen!
Heb ik een Triple Screen Setup. 8)

ACD 20" - iMac 20" - iPad

@Co.Uk: Die review gaat juist over iDisplay, en niet over AirDisplay.

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 26-05-2010 12:43 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Vos schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:47:
[...]

Als ik die source toevoeg krijg ik: Did not find repository :?
Sorry repo moet zijn: apt.media-phone.ch
Artikel heb ik ook aangepast!

[ Voor 6% gewijzigd door martijnd op 26-05-2010 14:58 ]

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 21:23
AirDisplay getest. Is leuk voor Twitter apps, maar voor iets wat wat meer snelheid nodig heeft, en daar bedoel ik zelf scrollen mee, is het te traag over wifi. Leuk voor de heb, maar niet enorm functioneel.

Ach, het ziet er wel leutig uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/a031072bfca5b2c1b61bc65a7b45324e_view.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15
Net begonnen met het lezen van een paar boeken op de iPad en ik moet zeggen het bevalt mij heel goed...totaal geen last van moeie ogen en zelfs in de volle zon met zonnebril op nog prima te lezen.
dus voor iedereen die nog twijfelt over de iPad als ereader.....het werkt subliem en nee ik ben geen Apple fanboy dit is mijn eerste apple device en vooralsnog bevalt het goed....misschien begin ik een fanboy te worden.hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand dit: http://www.ipadplanet.nl/...n-op-de-ipad-voor-4-euro/ al geprobeerd? Ziet er echt geweldig goed uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb 'm ook gekocht. Ziet er inderdaad super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 21:23
Zie het topic "[iPad] App Store Ervaringen & Discussie", door hoort dat beter thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasper op 26-05-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb de ICYBOX 4220 NAS met Twonky Media Server.
Hoe kan ik nu van afstand deze benaderen met de iPad met Air Video?
Als ik in hetzelfde netwerk zit, werkt het gewoon super .. maar wil het ook van buitenaf kunnen benaderen. De Remote setting in Air Video Server is al geactiveerd, maar ik kom er niet op van buitenaf. Dan zegt hij dat de server offline is. Moet ik nog iets aanzetten in de Twonky Media Server instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Wie heeft een ipad en heeft zin om te testen hoe lang de iPad meegaat als wifi uit staat?

(ik moet toegeven... het lukt me niet om dat te testen... ik hou het niet zo lang uit zonder internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O god! i love that picture :>
Jasper schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:54:
AirDisplay getest. Is leuk voor Twitter apps, maar voor iets wat wat meer snelheid nodig heeft, en daar bedoel ik zelf scrollen mee, is het te traag over wifi. Leuk voor de heb, maar niet enorm functioneel.

Ach, het ziet er wel leutig uit ;)

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:43:
Wie heeft een ipad en heeft zin om te testen hoe lang de iPad meegaat als wifi uit staat?

(ik moet toegeven... het lukt me niet om dat te testen... ik hou het niet zo lang uit zonder internet)
Heb hem in het vliegtuig gebruikt, heb toen ruim de 8 uur gehaald met lezen, wat spelletjes etc en daarna toen ik thuis was wifi weer ingeschakeld en richting de 13 uur uit de accu gehaald. Vanwege het gebrek aan licht in het vliegtuig (donker) stond resolutie ook op de minst heldere stand.
Rivanov schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:30:
Ik heb de ICYBOX 4220 NAS met Twonky Media Server.
Hoe kan ik nu van afstand deze benaderen met de iPad met Air Video?
Als ik in hetzelfde netwerk zit, werkt het gewoon super .. maar wil het ook van buitenaf kunnen benaderen. De Remote setting in Air Video Server is al geactiveerd, maar ik kom er niet op van buitenaf. Dan zegt hij dat de server offline is. Moet ik nog iets aanzetten in de Twonky Media Server instellingen?
Kun jij vanaf je iPad direct in Twonky en worden dan ook alle formaten ondersteund? Want dat vind ik nu nog het grote nadeel van Airvideo: Ik moet de PC ervoor laten aan staan.

[ Voor 42% gewijzigd door Sander op 27-05-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18

Vos

AFCA

martijnd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:55:
[...]

Sorry repo moet zijn: apt.media-phone.ch
Artikel heb ik ook aangepast!
Ok dank :). Vanavond direct proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:03
Ik heb nu 2 weken mijn iPad... werkt fantastisch.

Maar boeken lezen op de iPad viel me ERG tegen. Ik heb ook een ereader, maar die leest, vind ik dan, veel relaxter en rustiger. De letters zijn daar mooier, gewoon in de zon kunnen lezen zonder reflectie van jezelf te zien.
iPad is een leuk alternatief voor als je geen ereader heb... of je pakt gewoon een echt boek :)

Voor tijdschriften en technische boeken, is de ipad wel geschikter (zoek functie, snel scrollen, kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sander schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:53:
[...]

Heb hem in het vliegtuig gebruikt, heb toen ruim de 8 uur gehaald met lezen, wat spelletjes etc en daarna toen ik thuis was wifi weer ingeschakeld en richting de 13 uur uit de accu gehaald. Vanwege het gebrek aan licht in het vliegtuig (donker) stond resolutie ook op de minst heldere stand.

[...]

Kun jij vanaf je iPad direct in Twonky en worden dan ook alle formaten ondersteund? Want dat vind ik nu nog het grote nadeel van Airvideo: Ik moet de PC ervoor laten aan staan.
Nee, dat werkt puur en alleen als Air Video server aan staat..maar dat wil ik dus niet. Kan dit niet? Moet Air Video ten alle tijden aanstaan? Nee toch? NAS ondersteund UPnP via Twonky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Nu online

Simkin

Bzzzzz

Rivanov schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:26:
[...]

Nee, dat werkt puur en alleen als Air Video server aan staat..maar dat wil ik dus niet. Kan dit niet? Moet Air Video ten alle tijden aanstaan? Nee toch? NAS ondersteund UPnP via Twonky.
Je video bestanden zullen getranscodeerd dienen te worden wat toch wel enige rekenkracht vereist. Verder kan het zo zijn dat de getranscodeerde bestanden vervolgens via UPnP naar je foon worden gestreamed, wat ook wel te tunnelen valt over het internet. Maar een server applicatie naast een UPnP server zal dus wel een vereiste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hardstikke bedankt Onedayprice :S de oplichters verkopen gewoon iphone oplader als ipad opladers en uiteraard voor een heel leul prijsje (voor hun). Kreeg hem vandaag eindelijk binnen...tis gewoon een 5W oplader, meer niet.

Oplichtersboel...kijk uit als je de volgende keer weer bij hun besteld. geld ook voor hun lederen ipad hoesje van 28 euro. Op Ebay.co.uk staat dezelfde voor 11 euro incl. verzenden.

Kijk uit met deze mensen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik gebruik mijn iPhone oplader deels om de iPad mee op te laden. Je kunt het blokje van de iPhone oplader loshalen en deze op die van de iPad zetten. Scheelt weer kosten voor een oplader alleen voor de iPad.

[ Voor 6% gewijzigd door McWolf82 op 27-05-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb geen ipad oplader meer....vrouwtje heeft deze in londen laten liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:35
Waarom dat gemiep over ipad laders? Je krijgt toch een lader erbij? Zelfs met een USA iPad (die ik ook heb) krijg je een standaard lader met een US duckhead. Als je die duckhead vervangt is je lader toch prima? Zo'n duckhead haal je of bij een reseller of van ebay voor wènag.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wordt er nog wel eens gelezen op dit forum? En stel, ik had mijn oplader nog, wat boeit jou het eigenlijk dat ik er 2 wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:10:
Wordt er nog wel eens gelezen op dit forum? En stel, ik had mijn oplader nog, wat boeit jou het eigenlijk dat ik er 2 wil?
Misschien vragen in het ipad import topic of iemand die morgenochtend een ipad gaat scoren bij onze oosterburen er 1tje voor je meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Thanks voor de tip, heb een balletje opgegooid daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:37
Ik kan een uit de VS geimporteerde Ipad overnemen, maar het wel of niet garantie hebben is me nog steeds onduidelijk. Ik heb de garantie bepaling gezien van de Ipad en daarin staat dat ik enkel garantie heb in het land van afkomst. Heeft iemand met een uit de VS geimporteerde Ipad al eens hier gekeken of hij recht heeft op garantie in Nederland?: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zover ik weet in pricipe geen garantie bij Apple NL met een Amerikaanse iPad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Officieel heb je geen recht op garantie, de eerste verhalen zijn al wel bekend van mensen die dat wel kregen. Schijnt bij de iPhone ook zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Sander schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:30:
Officieel heb je geen recht op garantie, de eerste verhalen zijn al wel bekend van mensen die dat wel kregen. Schijnt bij de iPhone ook zo te zijn.
Hmmm....kortom nu de vraag neem ik het risico en kan ik van het weekend al spelen met de Ipad of moet ik geduld uitoefenen... :? Het gaat tenslotte niet om een klein bedrag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
bvsteyn schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:48:
[...]

Hmmm....kortom nu de vraag neem ik het risico en kan ik van het weekend al spelen met de Ipad of moet ik geduld uitoefenen... :? Het gaat tenslotte niet om een klein bedrag....
Vorige week heeft iemand een link geplaats op tweakers naar een FOK forum. Hier schreef iemand over een ervaring met iPad garantie in Nederland. Apple weigerde niet om garantie te verlenen voor een Amerikaanse iPad maar de gebruiker moest wachten op de introductie in Nederland. Er waren immers nog geen onderdelen beschikbaar. Je kunt apple in Duitsland natuurlijk even bellen of ze je willen helpen met een Amerikaanse iPad. Zo ja dan is het ergste dat je dan kan gebeuren dat je naar de oosterburen moet als je een probleem hebt voor de Nederlandse introductie.

Ik heb net nog even de diverse iPad fora op tweakers afgezocht maar kan de bewuste link naar FOK helaas niet meer voor je vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hmmm.. Iritant. Als je de ipad op z'n kop houdt, dan roteert alle iPad apps wel goed, maar iPhone apps niet

(ben aan het opladen, en ik gebruik een aantal iphone apps op de iPad, zoals saldo en fileinfo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
.CoUk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:25:
[...]

Vorige week heeft iemand een link geplaats op tweakers naar een FOK forum. Hier schreef iemand over een ervaring met iPad garantie in Nederland. Apple weigerde niet om garantie te verlenen voor een Amerikaanse iPad maar de gebruiker moest wachten op de introductie in Nederland. Er waren immers nog geen onderdelen beschikbaar. Je kunt apple in Duitsland natuurlijk even bellen of ze je willen helpen met een Amerikaanse iPad. Zo ja dan is het ergste dat je dan kan gebeuren dat je naar de oosterburen moet als je een probleem hebt voor de Nederlandse introductie.

Ik heb net nog even de diverse iPad fora op tweakers afgezocht maar kan de bewuste link naar FOK helaas niet meer voor je vinden.
Heb net gebeld met een premium apple reseller. Op de vraag of zij garantie geven op een geimporteerde Ipad kreeg ik te horen: nee. Dit uiteraard simpelweg omdat de Ipad nog niet in Nederland verkrijgbaar is. Op mijn vraag of ze wel garantie gaan/kunnen geven als de Ipad wel in NL verkrijgbaar is, kon hij ook geen antwoord geven. Het is mogelijk dat Apple dat gaat doen, maar zekerheid konden ze me niet geven.

Kortom denk dat wachten tot hij in NL verkrijgbaar is een verstandiger optie is voor mij.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Tuurlijk gaan ze dat doen, ze willen alleen dat je nu niet gaat importeren en even wacht zodat je bij de NL release een iPad gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
bvsteyn schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:38:
[...]

Heb net gebeld met een premium apple reseller. Op de vraag of zij garantie geven op een geimporteerde Ipad kreeg ik te horen: nee. Dit uiteraard simpelweg omdat de Ipad nog niet in Nederland verkrijgbaar is. Op mijn vraag of ze wel garantie gaan/kunnen geven als de Ipad wel in NL verkrijgbaar is, kon hij ook geen antwoord geven. Het is mogelijk dat Apple dat gaat doen, maar zekerheid konden ze me niet geven.

Kortom denk dat wachten tot hij in NL verkrijgbaar is een verstandiger optie is voor mij.. ;w
Moet het toch even vragen, heb je nog een telefoontje naar Duitsland gepleegt? Zo niet ga ik dat vanmiddag eens proberen uit te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door .CoUk op 28-05-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
.CoUk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:59:
[...]

Moet het toch even vragen, heb je nog een telefoontje naar Duitsland gepleegt? Zo niet ga ik dat vanmiddag eens proberen uit te vinden.
Nee, heb nog geen telefoontje naar Duitsland gepleegd. Dus als jij dat vanmiddag uit kan vinden dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Hoezo dat garantie-gebeuren dan? Ik maak er uit op dat je nog niet eens een ipad hebt?

De kans is wel heel klein dat je ipad stuk gaat voordat hij in NL wordt geintroduceerd... Maar goed, kan altijd gebeuren. Maar stel dat het gebeurd, dan zul je ff moeten wachten.

Daarnaast geloof ik echt niet dat ze je garantie-aanvraag afwijzen als hij niet uit NL komt....

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Ik mag mijn niet bestaande US iPad naar Apple in Hamburg brengen voor garantie. Lijkt dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Rob1106 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:46:
Hoezo dat garantie-gebeuren dan? Ik maak er uit op dat je nog niet eens een ipad hebt?

De kans is wel heel klein dat je ipad stuk gaat voordat hij in NL wordt geintroduceerd... Maar goed, kan altijd gebeuren. Maar stel dat het gebeurd, dan zul je ff moeten wachten.

Daarnaast geloof ik echt niet dat ze je garantie-aanvraag afwijzen als hij niet uit NL komt....
Klopt, ik heb een optie op een 32GB Ipad die reeds geimporteerd is uit de VS. Voordat ik die overneem wil ik eerst meer weten over het 'garantie-gebeuren'. Op dit moment wordt garantie afgewezen, dat heeft de apple reseller me laten weten. Dit omdat de Ipad niet in NL te verkrijgen is.

@.CoUk: ok thnx...bij nader inzien is dit voor mij geen optie. Wil niet naar Duitsland rijden om eventueel garantie te kunnen claimen.

kortom..deze jongen wacht nog wel ff geduldig ( moeilijk!!! :+ ) tot levering in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
bvsteyn schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:15:
[...]

Klopt, ik heb een optie op een 32GB Ipad die reeds geimporteerd is uit de VS. Voordat ik die overneem wil ik eerst meer weten over het 'garantie-gebeuren'. Op dit moment wordt garantie afgewezen, dat heeft de apple reseller me laten weten. Dit omdat de Ipad niet in NL te verkrijgen is.

@.CoUk: ok thnx...bij nader inzien is dit voor mij geen optie. Wil niet naar Duitsland rijden om eventueel garantie te kunnen claimen.

kortom..deze jongen wacht nog wel ff geduldig ( moeilijk!!! :+ ) tot levering in NL!
Als het een nieuwe is in verpakking wil ik 'm misschien wel hebben. Als dat kan wil je me dan een PM sturen?

Edit: thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de US gevraagd naar de garantie. Tot twee keer toe werd het zelfde antwoord gegeven. De garantie is universeel op het moment dat hij ook in jouw land uit is. Is ie nu al stuk dan zul je idd naar de buren moeten, of wachten. (of overseas sturen maar dat lijkt me geen optie). Je hebt een jaar garantie. Daarna moet je je garantie verlengen. Of proberen te claimen dat zo'n ding langer dan een jaar mee moet kunnen gaan. Maar die claim geldt voor alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vandaag gehaald in Duitsland, maar verrek wat issie zwaar! Na een kwartiertje in een hand krijg ik toch een behoorlijk lamme pols!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Verkopen voor weinig? ;)

Staat een Duitse iPad ook in het Duits als je hem de eerste keer aan zet? En staat er op de achterkant een Duitse tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Nee, hij neemt de taal instelling van je computer over als je hem voor het eerst aan iTunes hangt bij het activeren.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]UltraSub schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:22[/message]:
Vandaag gehaald in Duitsland, maar verrek wat issie zwaar! Na een kwartiertje in een hand krijg ik toch een behoorlijk lamme pols!
Master the bellyholdtechnique, young ipprantice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Nu online

Simkin

Bzzzzz

Ik heb al een aantal keren gehad dat ik mijn pc moet machtigen voor gebruik van bestaande applicaties op de iPad. Zodra ik mijn account details invul geeft hij aan dat de PC al reeds geautoriseerd is. Dit heb ik nu al een paar keer gehad tijdens het inpluggen van de iPad. Het vreemde is dat het niet altijd gebeurd.

Meer mensen last van?

Verder valt het me op dat syncen nu wel een heel stuk sneller gaat zeg, vergeleken met de iPhone, wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Simkin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:53:
Ik heb al een aantal keren gehad dat ik mijn pc moet machtigen voor gebruik van bestaande applicaties op de iPad. Zodra ik mijn account details invul geeft hij aan dat de PC al reeds geautoriseerd is. Dit heb ik nu al een paar keer gehad tijdens het inpluggen van de iPad. Het vreemde is dat het niet altijd gebeurd.

Meer mensen last van?

Verder valt het me op dat syncen nu wel een heel stuk sneller gaat zeg, vergeleken met de iPhone, wat een verademing!
1x meegemaakt. Even uitloggen en weer inloggen op itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kmf schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:43:
[...]

Master the bellyholdtechnique, young ipprantice.
LOL! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Simkin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:53:

Meer mensen last van?

Nou ik heb hem nu een paar weken en elke keer als ik hem aan itunes hang begint hij met het maken van een reservekopie en dat gaat echt zo langzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Nu online

Simkin

Bzzzzz

tip: cancelen dmv klikken kruisje ;) syncen gaat daarna gewoon verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Internationale launch en niet eens 1 berichtje op Tweakers... vrij apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Nu online

Simkin

Bzzzzz

vgroenewold schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:37:
Voor Tweakers voelt het vast als oud nieuws door al die grijse import de afgelopen weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
meer mensen problemen met video streaming? crasht bij mij random.. schijnen meer problemen mee te zijn als ik erop Google. Vooral mensen in het buitenland die dan even naar de Apple store gaan, omwisselen en geen problemen meer hebben.

Maarja.. dat gaat niet zo makkelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Raimon89 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:33[/message]:
[...]

Nou ik heb hem nu een paar weken en elke keer als ik hem aan itunes hang begint hij met het maken van een reservekopie en dat gaat echt zo langzaam..
Backoff installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdek net iets grappigs als je in safari speetest.net intyped ga je gelijk naar de AppStore .
Vraag me nu af of dat met meer Apps/websites zo is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Simkin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:38:
[...]

Voor Tweakers voelt het vast als oud nieuws door al die grijse import de afgelopen weken :P
Ik heb er ook weinig aandacht aan geschonken.. gezien het feit dat ik 'm allang heb.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" Vooral mensen in het buitenland die dan even naar de Apple store gaan, omwisselen en geen problemen meer hebben."

omwisslen leuk maar zetten ze dan ook eerst al je gekochte apps er weer voor je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Umm, waarom zouden ze dat moeten doen?
Je hangt de nieuwe bij thuiskomst aan iTunes en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja, was effe de back up vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wat films (met ondertiteling) op m'n iPad, waar haal ik ze vandaan en hoe zet ik ze op mijn iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:19:
Ik wil wat films (met ondertiteling) op m'n iPad, waar haal ik ze vandaan en hoe zet ik ze op mijn iPad?
Downloaden uit de US iTunes Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
vgroenewold schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:37:
Internationaal is het nog niet echt, immers is hij nog niet in NL verkrijgbaar.

@Hierboven de US store heeft natuurlijk geen NL ondertiteling.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 29-05-2010 13:25 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emile schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:22:
[...]

Downloaden uit de US iTunes Store?
Dat is inderdaad niet met NL ondertiteling.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
@ ZpAz; klopt ja, maar er wordt over iedere scheet een berichtje geplaatst (wat voor mij niet hoeft) maar de flinke rijen in de landen om ons heen worden volkomen genegeerd. Anyway, maakt niet uit verder, het viel me alleen op.

Een collega van me is een paar weken in New York op congress geweest en heeft even kunnen spelen met een iPad. Ze ziet er echter totaal niets in (en ze gebruikt veel van Apple), het heeft echt iPhone OS4 nodig, want je verwacht wel dat je meerdere zaken moet kunnen openen op een dergelijk apparaat, en het is onhandig qua formaat. Ze vindt het een "net even niet" apparaat voor gewoon een flinke prijs. Nu is dat een mening natuurlijk, maar ik heb ook al tijden het idee dat het mijn eerste echte zuivere gadget zou zijn, zonder al teveel nut, ik zou het echt alleen gebruiken voor iBooks en magazines denk ik. En daarom wacht ik op versie 2, ik wil namelijk niet een iPad aanschaffen om vervolgens te zien dat magazines er uiteindelijk toch niet mee doorgaan. Magazines als Wired en Marvel zijn the-way-to-go maar ik moet eerst nog even zien of dat door blijft zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Film met subs converten met handbrake. Het nieuwe bestand toevoegen in itunes, ipad syncen en klaar bent u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.CoUk schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:53:
Film met subs converten met handbrake. Het nieuwe bestand toevoegen in itunes, ipad syncen en klaar bent u.
Naar welk formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4v of mp4

instellingen universal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Wat me een beetje tegenvalt is de lengte van de laadkabel. De afstand tussen het stopcontact en een goede zitplek is in mijn geval als snel te groot. Zijn er langere kabels verkrijgbaar? (en kom nu niet met een verlengsnoer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:20
Deal extreme? Vindt je kabels van 2 meter.
Een verlengkabel kan prima hoor. Ik gebruik beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:42:
[...]

m4v of mp4

instellingen universal
Naar Apple TV (wordt mp4 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Momenteel heb ik het probleem dat de iPad voortdurend vastloopt bij het afspelen van video.

Als ik nu een filmpje kijk in Youtube of andere video in een browser afspeel, dan loopt ie vast.

Verder geen problemen, alleen bij het afspelen van video's.

iemand anders hier ook dezelfde ervaringen mee?

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
.CoUk schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:22:
Wat me een beetje tegenvalt is de lengte van de laadkabel. De afstand tussen het stopcontact en een goede zitplek is in mijn geval als snel te groot. Zijn er langere kabels verkrijgbaar? (en kom nu niet met een verlengsnoer...)
Ik gebruik de kabel van mijn MacBook (je krijgt daarbij een kabel en een duckhead, dus je hebt er altijd 1 over). Is (in mijn geval) groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Emile schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:46:
[...]

Ik gebruik de kabel van mijn MacBook (je krijgt daarbij een kabel en een duckhead, dus je hebt er altijd 1 over). Is (in mijn geval) groot genoeg.
Werkt idd uitstekend. Dom had de ipad net via usb aan mijn macbook gekoppeld omdat hij leeg was. 8)7

@timowouters goede tip, hier toevallig ervaring mee? Is wel een koopje als je de ipad zo op je tv kunt aansluiten.

http://www.focalprice.com...USB_Data_Cable_White.html
(ben er nog niet achter hoe ik een link in tekst plaats met de ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oozie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:05:
Momenteel heb ik het probleem dat de iPad voortdurend vastloopt bij het afspelen van video.

Als ik nu een filmpje kijk in Youtube of andere video in een browser afspeel, dan loopt ie vast.

Hier crasht ie nog wel eens op youtube.. Het lijkt in combinatie met bufferen en tegelijkertijd het bedienen van de volume knop.
Ff opnieuw aanklikken en het werkt hier. Gebeurd 2 a 3 keer per week, maar speel er vrij veel mee. Ik verwacht in de volgende update dat het probleem js opgelost.

Os4 lijkt me wel wat op de ipad.. Hoop ook dat cydget of lockinfo snel ipad compatible worden gemaakt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb mijn first impressions van het ding net op mijn (nieuwe) blog gegooid.
Geen poging tot spam, (hoef geen hits, is primair bedoeld voor mijn twitter followers), maar het is hier het ervaringen topic, dus: http://ultrasub.nl/2010/05/29/ipad-first-impressions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Oozie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:05:

Had ik ook, via settings een soft reset gedaan en nu is de iPad weer super stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 10-09 23:09
Hoi, even een vraagje voor iemand die reeds een iPad heeft: kunnen de afleveringen op de iPad-versie van RTL-gemist gewoon fullscreen op de iPad worden bekeken? Of worden de video's slechts in originele grootte weergegeven (iets van 700x400 pixels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik kan met de iPad perfect RTL gemist kijken, kwaliteit is best wel goed! (ben HDTV van ned 1,2,3 gewend dus RTL is sowieso al een stuk slechter :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies waar ik een vraag over de ipad moet stellen.

Maar ik wil er een laten meebrengen uit Amerika.
Maar heb een paar vragen,
Het interface is nu nog engels natuurlijk, maar dit kan ik zeker wel veranderen in juli als hij hier uitkomt toch ?
Verder alle apps die je download worden die dan ook in nederlands omgezet in juli?

En nog een vraag over het apparaatje zelf, als ik er zo'n toetsenbord aan link, kan het ik dan gebruiken als laptop of is dat af te raden, want heb veel films op internet gekeken maar, heb geen gevonden.

alvast bedankt voor het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 10-09 14:34
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:21:
[...]

En nog een vraag over het apparaatje zelf, als ik er zo'n toetsenbord aan link, kan het ik dan gebruiken als laptop of is dat af te raden, want heb veel films op internet gekeken maar, heb geen gevonden.

alvast bedankt voor het lezen.
Dat lijkt me niet zo heel erg moeilijk. De iPad is sowieso niet bedoelt als laptop vervanger, maar als een alternatief voor een netbook (zo werd die tenminste gepresenteerd). Als jij even op een rijtje hebt wat je precies met een laptop zou willen kunnen doen, dan kun je daarna heel erg makkelijk opzoeken wat wel en wat niet mogelijk is met de iPad.

Als je het alleen hebt over de iPad gebruiken met Pages, Numbers of Keynote dan kan dat schijnbaar prima, maar als echte vervanger is die nooit bedoelt geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door CoiLive op 29-05-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:28
mathijsv schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:00:
Hoi, even een vraagje voor iemand die reeds een iPad heeft: kunnen de afleveringen op de iPad-versie van RTL-gemist gewoon fullscreen op de iPad worden bekeken? Of worden de video's slechts in originele grootte weergegeven (iets van 700x400 pixels)?
Ze zijn in volledige breedte, en daardoor dus met een balk boven en onder, die je eventueel weg kunt zoomen.

@steff: de iPad is gewoon op nederlands in te stellen.
Applicaties zijn er nog niet of nauwelijks in het Nederlands volgens mij, op de Apple Apps na (pages etc.)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13
vgroenewold schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:52:
@ ZpAz; klopt ja, maar er wordt over iedere scheet een berichtje geplaatst (wat voor mij niet hoeft) maar de flinke rijen in de landen om ons heen worden volkomen genegeerd. Anyway, maakt niet uit verder, het viel me alleen op.

Een collega van me is een paar weken in New York op congress geweest en heeft even kunnen spelen met een iPad. Ze ziet er echter totaal niets in (en ze gebruikt veel van Apple), het heeft echt iPhone OS4 nodig, want je verwacht wel dat je meerdere zaken moet kunnen openen op een dergelijk apparaat, en het is onhandig qua formaat. Ze vindt het een "net even niet" apparaat voor gewoon een flinke prijs. Nu is dat een mening natuurlijk, maar ik heb ook al tijden het idee dat het mijn eerste echte zuivere gadget zou zijn, zonder al teveel nut, ik zou het echt alleen gebruiken voor iBooks en magazines denk ik. En daarom wacht ik op versie 2, ik wil namelijk niet een iPad aanschaffen om vervolgens te zien dat magazines er uiteindelijk toch niet mee doorgaan. Magazines als Wired en Marvel zijn the-way-to-go maar ik moet eerst nog even zien of dat door blijft zetten.
Ik ben nu wel erg benieuwd of je een iPhone hebt. Zo ja of je deze meteen bij de US release hebt gekocht/geïmporteerd of dat je hebt gewacht op de eerste NL versie namelijk de iPhone 3G.

De iPad is namelijk de iPhone "all over again". Touchscreen smartphones waren al jaren op de markt en deden in principe toen al wat de huidige iPhone pas bij OS 4 kan. Maar deze oude telefoons waren alleen bij de zakelijke markt en de "tweakers types" geliefd en gewild. Het mainstream publiek waagde zich vaak niet aan een al te ingewikkelde telefoon. Dit heeft de iPhone compleet op z'n kop gegooid. Sinds de iPhone uit is zijn fabrikanten als Samsung, Nokia, LG als een gek soortgelijke telefoons gaan maken. Full touch telefoons ZONDER pennetje die ook nog eens gericht waren op een veeeeel breder publiek. Android is ook nog eens op de markt gebracht en zie daar de revolutie die de iPhone in GSM land te weeg heeft gebracht.

Ik denk echt dat de iPad ook deze kant op gaat. Het eerste model wordt goed ontvangen, maar het grote publiek kijkt toch nog even de kat uit de boom. Er zijn al jaren tablets op de markt die zelfs meer kunnen dan de iPad maar deze sloegen wederom niet zo massaal aan als de iPad. Sterker nog noem 1 model tablet en probeer 2 andere mensen te vinden die dat product kennen en hebben gebruikt. Dat gaat erg lastig worden.
De iPad is wederom een product die een bestaande categorie van producten nieuw leven gaat inblazen. De hardware die Apple gebruikt is niet persé revolutionair te noemen, maar de hele aanpak van Apple om een product te maken, te voorzien van sterke software en in de markt te positioneren zodat het meteen een leider/trendsetter wordt in deze categorie. Eigenlijk precies hetzelfde als wat de iPhone voor de smartphones heeft gedaan.

De grote vraag is echter wat gaan de kranten, magazines en uitgevers doen? Gaan ze zich volledig storten op de iPad en soortgelijke tablets of blijven ze terughoudend en wachten ze af wat de concurrentie gaat doen? Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat de iPad een rooskleurige toekomst tegemoet gaat. De iPad is nog maar 2 maand op de markt en als je kijkt naar de verkoopcijfers en recensies dan kan je er toch wel vanuit gaan dat het wel goed gaat komen met deze categorie. De allereerste iPhone kon eigenlijk helemaal niets. Geen apps. Veel missende features. Maar uiteindelijk is de iPhone voornamelijk softwarematig geupgrade waardoor het nu zo enorm populair is geworden.

De iPad gaat heeeeeel groot worden en niet alleen voor een revolutie zorgen in zijn eigen categorie maar zelfs de "normale" computers beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoiLive schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:26:
[...]

Dat lijkt me niet zo heel erg moeilijk. De iPad is sowieso niet bedoelt als laptop vervanger, maar als een alternatief voor een netbook (zo werd die tenminste gepresenteerd). Als jij even op een rijtje hebt wat je precies met een laptop zou willen kunnen doen, dan kun je daarna heel erg makkelijk opzoeken wat wel en wat niet mogelijk is met de iPad.

Als je het alleen hebt over de iPad gebruiken met Pages, Numbers of Keynote dan kan dat schijnbaar prima, maar als echte vervanger is die nooit bedoelt geweest.
Ik heb zelf thuis een game pc staan, dus wil hem vooral voor tekstverwerking en presentaties gebruiken.

volgens jou kan dat prima, ik ga het gewoon proberen, een laptop is zo aangeschaft..

Weet je iets over engelse apps die nederlands worden of ga dat zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:28
Via Zinio kan je ladingen Amerikaanse tijdschriften lezen, werkt perfect, daar hoef je niet voor op een V2 te wachten. En je kunt pdf-tijdschriften downloaden, werkt ook, al is de tekst soms net iets minder scherp.

Nederlandse tijdschriften zit ik persoonlijk niet echt op te wachten, hooguit een digitale versie van Revu en Autoweek. Qua kranten vind ik USA Today wel fijn lezen, zou leuk zijn als er ook zoiets voor een NL krant komt.

@hierboven: Engelse apps die Nederlands worden is even afwachten. Apple heeft onlangs aan Pages, Numbers en Keynote Nederlands toegevoegd.
Op zich stelt het voor veel apps weinig voor: extra foldertje toevoegen aan de app met nl woorden :)

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 29-05-2010 23:44 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

UltraSub schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:35:
Umm, waarom zouden ze dat moeten doen?
Je hangt de nieuwe bij thuiskomst aan iTunes en klaar...
Ja, net als op m'n iPhone zeker....1 app was niet meer terug te zetten of herstellen. Van AppStore mocht ik het lekker uitzoeken, net als van de fabrikant (Navigon). Nu weet ik dus dat je beter ook een aparte backup van je apps kunt maken.

Gelukkig had ik nog een redelijk recente backup van mijn PC, en kon ik het daarmee fixen.
Dus dat ''klaar...'' gaat misschien wel vaak, maar zeker niet altijd op. :O

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik gebruik nu de hele avond op mijn bureau de iPad incombinatie met het Apple BT keyboard en dat werkt verdomt goed zeg :P heb me laptop totaal niet gemist, kan zo perfect lange e-mails schrijven (gaat gewoon sneller op een echt TB) en prima dingen in Pages/Numbers doen. Als je alleen internet een beetje e-mailt kan je de iPad prima als netbook vervanger zien. (heb mijn Netbook ook verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Flatwhite schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:35:
[...]

Ik ben nu wel erg benieuwd of je een iPhone hebt. Zo ja of je deze meteen bij de US release hebt gekocht/geïmporteerd of dat je hebt gewacht op de eerste NL versie namelijk de iPhone 3G.
Ik heb de iPhone 3G en 3Gs, zal zeker gaan voor de nieuwe dit jaar en develop er zelfs voor, ik kon nauwelijks wachten maar heb het uitgehouden tot de 3G in Nederland er was. De iPhone, daar had ik zeker het gevoel bij de aankondiging al "hier heb ik jaren op gewacht!" en vandaar mijn enthousiasme, geboren uit jarenlange frustratie met gewone mobieltjes en pda's. Een tablet is toch echt een heel ander beest en omdat tablets zowiezo niet in gebruik waren bij het grote publiek, is de iPad ook niet meteen zo'n binnenkomer als de iPhone was... als in 1 vanuit de markt die op een dergelijk apparaat heeft gewacht. De iPad lijkt zo'n succes te worden, dankzij de iPhone, maar niet meteen dankzij het missen van een apparaat als een tablet. Dus hou ik nog even een slag om de arm, het verbaast mij zowiezo al dat het apparaat zo populair is als het momenteel lijkt te zijn. Ik denk dat de iPad voornamelijk nut heeft als e-reader en casual Internetten, maar voor iemand als ik die al een laptop en iPhones heeft liggen, is de e-reader functie eigenlijk the main thing. Als e-reader lijkt het mij een mooi ding, maar daar zou ik dus van willen zien dat dat dusdanige support krijgt dat de iPad mijn geld waard is. Voor functies naast het zijn van e-reader, heeft het minimaal OS4 nodig en wellicht zelfs OS5, versie 2 zou voor mij wellicht weleens de reden kunnen zijn om mijn laptop de deur uit te doen. Want dat is denk ik wat de meeste mensen uiteindelijk echt willen, een echte vervanging van de laptop, op het OS van de iPhone. Daar is het huidige OS echter nog duidelijk te beperkt voor, niet voor een iPhone, wel voor de iPad.... mijns inziens dan he. Veel mensen worstelen ook nog steeds met het glossy scherm en hoe het vast te houden, vanwege het gewicht... dit zal allemaal wel wennen zijn, maar de indruk die mijn collega had, heb ik ook een beetje, zit ik wel vaak genoeg onderuit op de bank of op de wc voor een iPad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 00:55

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:38:
[...]

Weet je iets over engelse apps die nederlands worden of ga dat zo niet?
RealRacingHD is iig al in het Nederlands.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:

[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid