[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.203 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:00:
M'n vrouw gebruikt 'm nu ook, dus:
- Marie Claire (1 voor $3.50, 12 voor $8.00)
- Harper's Bazaar (1 voor $3.99, 12 voor $8.00)
- OK Magazine (1 voor 3,49, 51 voor 34,99)
- ELLE (1 voor $4.99, 12 voor $8.00)

Zelf:
- Esquire (1 voor $4.99, 12 voor $8.00)
- National Geographic (1 voor $5.99, 12 voor $16.50)
- National Geographic Traveller (1 voor $4.99, 8 voor $11.50)
- SLAM! (1 voor $4.99, 10 voor $9,75)

Ik vind het vooral mooi dat alles gewoon na een jaar is afgelopen, geen auto renewal ongein.
Dat maakt het aantrekkelijk om gewoon eens wat tijdschriften te proberen: voor 7 euro voor 12 tijdschriften is dat nog te overzien :)
Zinio is wel mooi ja. Maar ik download toch liever gewoon gratis de pdf versie die ik dan lees met goodreader. Net zo handig wat dat betreft. Plus ALLE magazines beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:29:
[...]

Zinio is wel mooi ja. Maar ik download toch liever gewoon gratis de pdf versie die ik dan lees met goodreader. Net zo handig wat dat betreft. Plus ALLE magazines beschikbaar.
Allemaal leuk en aardig. Ik ken de "gratis" pdf versies ook, en ik heb ook een hoop gedownload.
Maar voor minder dan 80 dollarcent oftewel 50 eurocent per tijdschrift, betaal ik liever wel.
Anders is het wel heel pauper. En het is een goede manier om de digitale revolutie te steunen. Goedkope content.

Daarnaast, de zinio versie is scherper. Omdat de teksten ook echt teksten zijn. De pagina's van de "gratis" versies zijn namelijk plaatjes.

Die 50 cent per tijdschrift is nog eens gebaseerd op de 10 dollar per 12 uitgaves. Vaak heb je ook nog eens acties. Ik heb Maxim bv voor 5 dollar voor 12 uitgaves gekregen. Ja sorry, als ik dan nog te gierig ben om te betalen....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm jammer, ik denk dat doodle jump binnenkort wel met een iPad update komt, iniedergeval, met pasen, met kerst altijd zijn ze erbij met doodle jump specials, dan moet de iPad toch niet vergeten worden:)
Rivanov schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:55:
Alle iPhone apps zijn speelbaar op de iPad, maar sommige hebben nog geen native iPad versie dus worden opgeblazen en zien er niet uit (zoals Doodlejump)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:51:
Hmm jammer, ik denk dat doodle jump binnenkort wel met een iPad update komt, iniedergeval, met pasen, met kerst altijd zijn ze erbij met doodle jump specials, dan moet de iPad toch niet vergeten worden:)

[...]
Wordt doodle jump niet met de accelerometer gedaan? Oftwel, je moet met je iphone gaan stuiteren? Datzelfde effect met een ipad doen lijkt me niet echt handig.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die het jammer vind dat apps van CNN,FOXNEWS allemaal in
die afschuwelijke iPhone formaat beschikbaar zijn voor op je iPad?

BBC heeft een hele mooie en fraaie voor de iPad maar CNN bijvoorbeeld die
heeft niet eens een iPad sized applicatie. :F

Verder heb ik een mogelijkheid gevonden om een doorzichtig folie op mijn iPad
te krijgen waardoor het scherm verstoten blijft van allerlei stof en vette vingers.
Ik moet zeggen het werkt perfect want de folie is nu al aardig 'gebruikt' en het
scherm zelf is zo schoon als het maar zijn kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:25:
[...]

Hier lees ik dit: You don't even need to have the iPad 3G model to get GPS! Thanks to roqyBT, you can use almost all NMEA GPS receivers!

Het kan dus wel, voor mij de reden om de gewone wifi versie te kopen. Dan is naast internet ook gps getackelt. Zou helemaal mooi zijn als je zowel de gps functie als de internet functie via je telefoon kan krijgen :)

Lijst met compatible devices:

http://www.roqy-bluetooth...um/viewtopic.php?f=5&t=28
Let erop dat je iPad/iPod/iPhone wel jailbroken moet zijn voor het gebruik van roqyBluetooth en dat het geld kost.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:40:
Ben ik de enige die het jammer vind dat apps van CNN,FOXNEWS allemaal in
die afschuwelijke iPhone formaat beschikbaar zijn voor op je iPad?

BBC heeft een hele mooie en fraaie voor de iPad maar CNN bijvoorbeeld die
heeft niet eens een iPad sized applicatie. :F

Verder heb ik een mogelijkheid gevonden om een doorzichtig folie op mijn iPad
te krijgen waardoor het scherm verstoten blijft van allerlei stof en vette vingers.
Ik moet zeggen het werkt perfect want de folie is nu al aardig 'gebruikt' en het
scherm zelf is zo schoon als het maar zijn kan. :)
Verklaar je nader. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:51:
[...]

Let erop dat je iPad/iPod/iPhone wel jailbroken moet zijn voor het gebruik van roqyBluetooth en dat het geld kost.
Bij mij werkt het met RoqyBT en Tomtom Benelux niet om te pairen. RoqyBT draait en geeft coordinaten door, maar ik kan in TT Benelux niets instellen qua gps?
Ook al geprobeerd met backgrounder, maar krijg het niet werkend.. ik heb de tomtom GPS muis..
Als iemand het al wel gelukt is hoor ik graag hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy-91 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:03:
Weet niet of het hier hoort, maar heeft iemand al een keer de iPad bij mpcplaza.nl gekocht en al binnen?
ik heb hem op 1 mei besteld en vandaag is hij naar mijn huis adres verzonden (de 32gb) maar moet nog ff wachten ga op vakantie *snik* *snik*

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 19:36 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Zo, net men's journal gekocht via zinio. 12 dollar voor 12 issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:30:
[...]

Bij mij werkt het met RoqyBT en Tomtom Benelux niet om te pairen. RoqyBT draait en geeft coordinaten door, maar ik kan in TT Benelux niets instellen qua gps?
Ook al geprobeerd met backgrounder, maar krijg het niet werkend.. ik heb de tomtom GPS muis..
Als iemand het al wel gelukt is hoor ik graag hoe..
Klopt, want RoqyBT werkt helemaal niet onder de iPad. Hij mag hem dan wel zien en eventueel coordinaten doorgeven, maar tijdens navigeren heb je er 0,0 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:00:
[...]

ik heb hem op 1 mei besteld en vandaag is hij naar mijn huis adres verzonden (de 32gb) maar moet nog ff wachten ga op vakantie *snik* *snik*
Jullie hebben er echt wel geld voor over. Als je een paar weken wacht ben je 200 euri minder kwijt, en heb je ook nog eens de NL-versie.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
wvexeltweakers schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:20:
[...]

Jullie hebben er echt wel geld voor over. Als je een paar weken wacht ben je 200 euri minder kwijt, en heb je ook nog eens de NL-versie.
200 euro? Ik heb hem paar dagen geleden besteld voor omgerekend 550 euro (de 16GB versie).
Voor die 50 euro meer heb ik hem wel al een stuk eerder dan wanneer hij hier verschijnt (juli, of misschien nog later?)..
En wat is volgens jou een 'Nederlandse versie'? Zet de taal op Nederlands en je hebt een Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shit een "man weet pas wat hij mist als ze er niet is" past bij mij perfect nu. Ik ben me iPad vergeten en heb hem woensdag pas weer terug.

Nu weet ik pas hoe super handig ding het is zeg. Gebruik nu mijn 17" pro weer en wat is dat onhandig op de bank/wc/inbed enz

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Donstil schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:33:
Shit een "man weet pas wat hij mist als ze er niet is" past bij mij perfect nu. Ik ben me iPad vergeten en heb hem woensdag pas weer terug.

Nu weet ik pas hoe super handig ding het is zeg. Gebruik nu mijn 17" pro weer en wat is dat onhandig op de bank/wc/inbed enz
WC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je gaat me niet vertellen dat de iPad niet bedoelt is voor de WC? Het is het ultieme apparaat daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:56:
[...]

Je gaat me niet vertellen dat de iPad niet bedoelt is voor de WC? Het is het ultieme apparaat daarvoor!
En de aluminium casing+oleophobic coating zijn nog eens bacteriewerend ook nog _/-\o_
In ieder geval veel hygienischer dan een netbook of een tijdschrift/krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:20:
[...]

er is geen 'europese' versie is gewoon hetzlfde en ik zet de taal op nederlands, maar early adopter zijn kost nou eenmaal geld en dat heb ik ervoor over! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:29:
Mwah, die pdf versies zijn minder scherp dan de Zinio versies.
Esquire en NG Traveller getest, maar die zien er minder crisp uit en voor die paar euro wil ik wel een iPad versie met extra videos en animaties hebben.

Gratis versies zijn natuurlijk wel geinig om te kijken of een tijdschrift leuk genoeg is voor een abonnement :)
En sommige zijn via Zinio erg duur (Rolling Stone, US Weekly bv.)

Zezouden eigenlijk een unsharp mask functie moeten hebben in goodreader, voor fescande magazines :)

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 17-05-2010 22:07 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Zou wel fijn zijn als je ergens digitale schoolboeken weg kon halen, zodat je de iPad kan gebruiken voor (HBO) opleidings-boeken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 19-09 18:31
Lekker warm aan de knieen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
ZpAz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:45:
Zou wel fijn zijn als je ergens digitale schoolboeken weg kon halen, zodat je de iPad kan gebruiken voor (HBO) opleidings-boeken.
Lijkt mij ook wel wat ja, ff wachten nog denk ik. Buiten dat ben ik benieuwd hoe schoolboeken er over 5 jaar uitzien. Dat wordt heel andere koek als dat we nu kennen denk ik zo...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Iemand hier ervaringen met mpcplaza.nl?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Jer0entjeh88 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:32:
Iemand hier ervaringen met mpcplaza.nl?
Dat is vandaag al gevraagd, misschien voortaan eerst zoeken (op mpcplaza in dit geval)...
Verwijderd in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

fmb schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:04:
[...]

Dat is vandaag al gevraagd, misschien voortaan eerst zoeken (op mpcplaza in dit geval)...
Verwijderd in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Klopt had ik gezien, was alleen benieuwd naar meerdere reacties.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:28:
Houd er rekening mee dat er geen miniSIM (iPhone formaat) maar MicroSIM in gaat.
Ik weet voor de rest niet hoe dat zit bij Vodafone, maar het is wel een major oppertunity voor die operators om dure iPad abos te gaan maken. ;)
Geen probleem. Inmiddels is bekend dat je de SIM gewoon kan knippen.
SuperFrank schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:40:
[...]

FUP is naar mijn weten 250MB voor de prepaid, daarna beëindigd Vodafone zelf de Blox waardoor je binnen no-time een tegoed hebt van 0,0 eur.

Een alternatief heb ik nog niet gevonden binnen prepaid land om voor een vast bedrag onbeperkt te mogen internetten met een redelijke snelheid. Ik deel het internet van mijn abbo-telefoon te delen waar weliswaar ook een FUP op staat, maar die niet stopt bij 250mb maar dan is het nut van 3G in de iPad overbodig ;)

Overigens vraag ik mij af of het ondoenlijk is om binnen die 250mb te blijven met enkel webpagina's bezoeken. Zelfs op een iPad.
Mmm.. dat zou wel echt jammer zijn. En erg misleidend. Er staat letterlijk, zorgenloos 30 dagen surfen. Dus dan zijn ze volgens mij verplicht ook 30 dagen een verbinding te geven. Net als met Hi Eindeloos online. Je hebt altijd verbinding.
Ik denk dus dat na de FUP de snelheid wordt afgekapt. Anders misleidt je dus mensen met de kreet dat je 30 dagen lang online bent.

Maare 250MB is veeel te weinig. Op m'n iphone zit ik daar al dik over heen. Krijg bijna elke maand sms van Hi dat ik erover zit. Dan gaat m'n snelheid omlaag.
ZpAz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:45:
+1
Wil ik ook! Zou echt super zijn. Hoef ik alleen maar een ipad mee te nemen naar de HAN.
Jammer dat dat er nog niet is. Las vorig jaar wel dat het ging komen. Maar tot nu toe weinig gezien.

/edit
Indien het datagebruik van de Contractant deze overschrijding
nadert, wordt Contractant per SMS-bericht gevraagd om
zijn gebruik te matigen. Wordt het normale datagebruik
gedurende de duur van de BloX door Contractant toch overschreden,
dan wordt Zorgeloos Internet BloX automatisch
beëindigd. Na beëindiging van Zorgeloos Internet BloX, gelden
de reguliere tarieven voor datagebruik.
Wat een oplichting. Niks zorgeloos dus. Raar dat dit kan. Zelfde als zeggen dat je voor 10 euro onbeperkt kebab kan eten, maar na 10 broodjes moet je weer per stuk betalen. :S It's a shame...
Verder zoeken dus...

[ Voor 13% gewijzigd door t14wo op 18-05-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Nou jongens, heb het even uitgezocht.

Ik heb bij alle telecomproviders gekeken, en heb hier de goedkoopste drie staan, ieder zijn eigen voordelen.

Vodafone 1jr. abbo €17,95

Vodafone1 jaar€17,953,6Mbps
T-mobile1 jaar€15,45384Kbps
Bengeen abbo€12,94384Kbps

Dit zijn allemaal de goedkoopste SIM-only's met onbeperkt internet

Zoals te zien, zal het voor ieder persoonlijk zijn, wat hij/zij het belngrijkst vindt. Vodafone heeft echt supersnel internet, maar voor een prijs. T-mobile ligt samen met Ben op 384kbps, maar je zit wel vast aan een abbonement. Dus wat betreft de twee, is Ben denk ik een betere keuze.
Ze maken allebei gebruik van het T-Mobile netwerk, dus de ontvangst zal niet verschillen.
Hi sim only met internet ging over de 20 euro, en ook voor KPN geldt hetzelfde.

Oja, nog even een vraag,
Hoe groot is een HD film die je op de ipad kijkt? Is deze even groot als een 'normale' HD, of wordt hij omgezet oid? Anders is een 16GB wel krapjes, als hij na 2 films al bijna vol zit.
En hoe groot zijn de apps? Veel groter dan de gelijkwaardige iphone apps? Niet dat elke app ipv 0,5-10MB voor iPhone opeens 50MB zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

De Vodafone sim only met internet is bedoeld voor gebruik met een mobiel, ik denk dat een iPad niet wordt gezien als een mobiel.

Indien je student bent raad ik je aan op surfspot te kijken, daar kan je voor 20 euro een onbeperkt data abonnement nemen incl een USB dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
B0MBACI schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 02:46:
De Vodafone sim only met internet is bedoeld voor gebruik met een mobiel, ik denk dat een iPad niet wordt gezien als een mobiel.

Indien je student bent raad ik je aan op surfspot te kijken, daar kan je voor 20 euro een onbeperkt data abonnement nemen incl een USB dongle.
(offtopic: waarom alleen voor studenten...? - voor alle duidelijkheid: geen aanval of kritiek op jou :) maar baal er zo van dat surfspot niet voor mij toegankelijk is, zo anders vaker legaal iets kopen... die prijzen zijn in ieder geval netjes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Even over dat surfspot abbo.

Onbeperkt Mobiel Internet met hoogste snelheid
Met een maximale snelheid-abonnement heb je altijd onbeperkt toegang tot internet, met de hoogste snelheid.
Snelheid 3,6 Mb/sec Download. (19,95)

Mobiel Internet vaste snelheid met hoogste snelheid
Met een vaste kosten-abonnement voor mobiel internet op je laptop heb je onbeperkt toegang tot internet voor een vast bedrag per maand. Verbruik je meer dan je bundel, dan gaat je snelheid omlaag, maar je kosten blijven gelijk. Snelheid: 2 Mb/sec Download. (14,95)

Kan de hoogte van die bundel niet zo snel vinden, maar voor die 55 EUR per jaar zou ik niet eens kijken naar optie 2. Dat gaat dus nergens beter worden!

(edit: komt met USB of sim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timowouters schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:32:
Dan heb ik nog wat beter gezocht, doe er je voordeel mee: http://www.gsmweb.nl/vodafone/index_abo_bsw.htm

13,46 per maand (gemiddeld) voor dat zelfde Vodafone Sim Only Abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen bij zittend gebruik van de wc hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is een HD film die je op de ipad kijkt? Is deze even groot als een 'normale' HD, of wordt hij omgezet oid? Anders is een 16GB wel krapjes, als hij na 2 films al bijna vol zit.
En hoe groot zijn de apps? Veel groter dan de gelijkwaardige iphone apps? Niet dat elke app ipv 0,5-10MB voor iPhone opeens 50MB zijn oid.
De HD films op je iPad is een heikel punt want het vraagt namelijk wel e.e.a.van je iPad als je praat over
hoeveelheid GB. Dat komt vnl door de conversie eisen van H264. Kort gezegd een simpel filmpje van 700MB
wordt voor je iPad het dubbele! De apps die je hebt gedownload van de Appstore zijn te verwaarlozen als hoeveelheid ruimte die het inneemt.

Ik zal het kort voor je uitrekenen:

- systeem reserveert al van die 16GB,2GB en daar weer een buffer van 500MB
- als je dus van die buffer wat afneemt dan verwijderd je iPad automatisch wat
applicaties(foto's of filmpjes)
- Je hebt dus van die 16GB eigenlijk maar 13,5 GB ter beschikking.

Het allerbeste is gewoon een 32GB te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:38:
[...]

De HD films op je iPad is een heikel punt want het vraagt namelijk wel e.e.a.van je iPad als je praat over
hoeveelheid GB. Dat komt vnl door de conversie eisen van H264. Kort gezegd een simpel filmpje van 700MB
wordt voor je iPad het dubbele! De apps die je hebt gedownload van de Appstore zijn te verwaarlozen als hoeveelheid ruimte die het inneemt.

Ik zal het kort voor je uitrekenen:

- Je hebt dus van die 16GB eigenlijk maar 13,5 GB ter beschikking.

Het allerbeste is gewoon een 32GB te nemen.
Waar heb je het in godsnaam over 8)7 8)7 8)7

Ten eerste hangt de grootte van een filmpje totaal af aan de fps, resolutie en bitrate van het video en audio van het filmpje zelf. Ik kan een dvd omzetten naar h264 als een >10GB bestand of een <100MB bestand. Als ik maar stom genoeg doe met de conversie-instellingen. In de praktijk, met normale instellingen, is een 90m filmpje 1GB

En itunes gaat echt niet apps, foto's en filmpjes weggooien om een filmpje op te slaan.
Ik heb mijn 64GB volgestouwd tot er 1 GB over is. Als ik dan nog een filmpje van 1.5GB over wilt zetten, zegt ie gewoon dat er niet genoeg ruimte is.
Als ik een filmpje van 1GB over pompt, dan is er ook slechts 1GB weggesnoept van de iPad opslag, niet 2!

Dat het getal wat je in je nieuwe lege iPad niet mooi 16,32 of 64GB is komt simpelweg door de standaard GB-notatie zoals je ook bij andere opslagmedium heb. Een 500GB HDD is ook nooit keurig 500GB in je OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
DX heeft nu een 2A USB-adapter te koop. Wie durft z'n ipad hier aan te sluiten?

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_37395_1_small.jpg USB Travel AC Power Adapter/Charger with USB Cable for Apple 9.7" iPad (110~220V/US Plug) Price: $5.10

Laatste keer dat ik een USB-charger van DX had gekocht kreeg ik kortsluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zal je altijd zien, net wanneer ik er eentje voor 13 euro bij onedayprice heb gekocht :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb gewoon een andere duckhead op de USA lader gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
kmf schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:31:
[...]

Ten eerste hangt de grootte van een filmpje totaal af aan de fps, resolutie en bitrate van het video en audio van het filmpje zelf. Ik kan een dvd omzetten naar h264 als een >10GB bestand of een <100MB bestand. Als ik maar stom genoeg doe met de conversie-instellingen. In de praktijk, met normale instellingen, is een 90m filmpje 1GB

*knip*
Mag ik vragen met welk programma je die filmpjes omzet? Ik ben nog steeds op zoek naar een handig tooltje daarvoor namelijk...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Rob1106 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:23:
[...]

Mag ik vragen met welk programma je die filmpjes omzet? Ik ben nog steeds op zoek naar een handig tooltje daarvoor namelijk...
Ik gebruik handbrake voor films. Voor het batchwerk voor series gebruik ik mediacoder
Sander schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:20:
Ik heb gewoon een andere duckhead op de USA lader gezet?
Als je nou op twee plaatsen wilt gaan opladen.. (dock op bureau en naast het nachtkastje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:27
Buiten dat ben ik benieuwd hoe schoolboeken er over 5 jaar uitzien. Dat wordt heel andere koek als dat we nu kennen denk ik zo...
tsja.. zeiden ze dat ook niet van laptops , jaaaaren geleden?

nog steeds gebruiken scholen/opleidingen erg veel boeken. ( gezien de schoolbibliotheek/verplichte literatuur aanschaf e.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Heb (na 4 weken!) de duckhead binnen van DealExtreme:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5581376/Mobile%20Photo%2018%20mei%202010%2016%2025%2004.jpg
Sluit net niet mooi aan en de kleur is anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
BassieBulk schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:30:
Heb (na 4 weken!) de duckhead binnen van DealExtreme:
[afbeelding]
Sluit net niet mooi aan en de kleur is anders!
Dat was algemeen bekend, ze zijn niet zo knap. Heb een hele stapel van die dingen gekocht over de loop der jaren. Laatst weer 4 binnen gekregen. Ze passen, en zolang ze in het stopcontact zitten stoor je je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn iPad is besteld. Ik erger me alleen kapot aan de prijzen van de accessoires via Ebay, camera kit voor E50, VGA kabel ook voor zoiets. Iemand toevallig in de komende weken in Amerika die zin heeft (ik betaal wel vooruit) om ze voor me mee te nemen? Mag gewoon zonder doosjes, boekjes, wat dan ook, gewoon die twee setjes heb ik nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 18-05-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:54
sebastius schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:37:
Mijn iPad is besteld. Ik erger me alleen kapot aan de prijzen van de accessoires via Ebay, camera kit voor E50, VGA kabel ook voor zoiets. Iemand toevallig in de komende weken in Amerika die zin heeft (ik betaal wel vooruit) om ze voor me mee te nemen? Mag gewoon zonder doosjes, boekjes, wat dan ook, gewoon die twee setjes heb ik nodig.
Dat kun je helaas wel vergeten, ik zit op het moment in amerika en de officiele Apple spullen zijn overal uitverkocht. Levertijd voor de officiele case en camera connector set zijn al de 4+ weken voorbij. Sinds de 3G versie hier vorige week in de verkoop is gegaan zijn accesoires in winkels zoals bestbuy/apple store gewoon niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dan wachten we wel... Jammer, vooral die camera kit lijkt me erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
sebastius schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:37:
Misschien kun je op de 28ste een online bestelling in Duitsland doen. Ik meen dat een gewone bestelling (een ipod bijvoorbeeld) wel gewoon naar Nederland kan worden verzonden vanuit de .de store. Dus wellicht ook accessoires voor de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Helaas, je kunt niets naar Nederland laten komen, het wachten wordt dus op andere winkels. Ik vraag me trouwens af of ik er niet zelf eentje kan solderen :) Gewoon direct dock -> micro usb van de camera. Het wachten is op een schema van iemand die hem even wil openbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
fender89 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:28:
[...]

tsja.. zeiden ze dat ook niet van laptops , jaaaaren geleden?

nog steeds gebruiken scholen/opleidingen erg veel boeken. ( gezien de schoolbibliotheek/verplichte literatuur aanschaf e.d. :+
Ben ik op zich wel met je eens, maar een iPad is net zo groot als een boek. Een laptop pak je er niet lekker bij als je veel moet lezen, gaat met de iPad toch wat beter... Maarja, we'll see ;). Een laptop was ook makkelijker dan een pc..

@@kmf > die handbrake ziet er goed uit, thx. Alleen geen preset voor iPad zie ik.. Nog aan te raden custom instellingen oid? Ben nu in elk geval bezig om een dvd'tje om te zetten met Apple>universal preset. So far, so good...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Rob1106 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Ben ik op zich wel met je eens, maar een iPad is net zo groot als een boek. Een laptop pak je er niet lekker bij als je veel moet lezen, gaat met de iPad toch wat beter... Maarja, we'll see ;). Een laptop was ook makkelijker dan een pc..

@@kmf > die handbrake ziet er goed uit, thx. Alleen geen preset voor iPad zie ik.. Nog aan te raden custom instellingen oid? Ben nu in elk geval bezig om een dvd'tje om te zetten met Apple>universal preset. So far, so good...!
Apple TV kiezen, dan wordt hij perfect! Als dat is wat je bedoeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:00

BioHazard

*\o/*

Geweldig met iPhone 3GS met MyWi! Who needs iPad 3g? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BioHazard schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:34:
Werkt idd perfect. Alleen wel jammer dat een rockID nodig is bij de nieuwste mywi versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
BioHazard schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:34:
Mensen die navigeren. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan naar mijn mening makkelijker met diezelfde iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Gebruiken jullie tmobile? En wat voor snelheden worden er met MyWi bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Psst, navigeren? Ik doel meer op de WiFi internet functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
BioHazard schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:20:
[...]

Psst, navigeren? Ik doel meer op de WiFi internet functionaliteit.
Jij vraagt waarvoor de iPad 3G nodig is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Oh, lol, ja. Oops :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik heb m'n pogostick ontvangen.
Quick review, het werkt. Vinger werkt alleen beter. Soepeler en sneller. Een pogostick is alleen handig om je ipadscherm schoon te houden vind ik.. of voor je iphone in de winter..
Misschien dat een tekenaar het wel handig zal vinden voor Sketchbook of zo...

Maar ja, het heeft me $1.30 gekost, dus dat valt wel mee.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/IMG_3278.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/IMG_3283.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/IMG_3281.jpg

Die rode hardcase wordt hier uitgelegd trouwens: kmf in "[iPad] Cases, covers, sleeves, protector..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
B0MBACI schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 02:46:

Dat maakt niets uit. Het is inderdaad niet toegestaan, maar het zal technisch gewoon kunnen. Er zijn immers ook mensen die een 2e simmetje voor hun ipad hebben aangeschaft om op hetzelfde netwerk als hun telefoon abbo te kunnen. Nadeel is dast er maar 1 tegelijk aangemeld kan zijn.

Surfspot ken ik nog niet. Ziet er erg leuk uit ja. Mooi dat het voor studenten is, want dat ben ik! :D
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:27:
[...]

Dan heb ik nog wat beter gezocht, doe er je voordeel mee: http://www.gsmweb.nl/vodafone/index_abo_bsw.htm

13,46 per maand (gemiddeld) voor dat zelfde Vodafone Sim Only Abo :)
Ik heb inderdaad niet bij de gsm winkels gezocht. Heb alleen op de sites van de providers gekeken ;)
kmf schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:05:
DX heeft nu een 2A USB-adapter te koop. Wie durft z'n ipad hier aan te sluiten?

[afbeelding] USB Travel AC Power Adapter/Charger with USB Cable for Apple 9.7" iPad (110~220V/US Plug) Price: $5.10

Laatste keer dat ik een USB-charger van DX had gekocht kreeg ik kortsluiting...
Ik ook. Horde een doffe knal en een flits. PATS! kapot. Gelukkig alleen de lader zwart. M'n iphone deed het nog. Denk dat het niet zo'n probleem is hoor als hij doorbrandt. Je ipad zal der niet zoveel van merken omdat er denk ik genoeg beveiliging tussen zit.
kmf schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:31:
[...]

Maar hebben we het hier over een HD film die dan ong. 1GB is? Of een SD film. Want het liefst zouo ik HD films erop zetten, al heb ik nog veel meer gewone DVD films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft mijn uitleg natuurlijk niet aan te nemen,niemand verplicht je tot iets.
Ik hoopte alleen mijn ervaring met jou te kunnen delen n.a.v.je vraag.

Samenvattend: Ongeacht of het nu gewone filmpjes of HD films zijn de
iPad vraagt gewoon een bepaalde conversie( Google maar eens) dan
wat we normaal gewend zijn. Daardoor zullen ze ook veel groter zijn
dan je normaal gewend bent.

De voorbeelden heb ik al aangegeven en is dus voor een iets meer
eisend iemand, de 32GB een veilige keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
timowouters schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:13:
[...]

Dat maakt niets uit. Het is inderdaad niet toegestaan, maar het zal technisch gewoon kunnen. Er zijn immers ook mensen die een 2e simmetje voor hun ipad hebben aangeschaft om op hetzelfde netwerk als hun telefoon abbo te kunnen. Nadeel is dast er maar 1 tegelijk aangemeld kan zijn.

Surfspot ken ik nog niet. Ziet er erg leuk uit ja. Mooi dat het voor studenten is, want dat ben ik! :D

[...]

Maar hebben we het hier over een HD film die dan ong. 1GB is? Of een SD film. Want het liefst zouo ik HD films erop zetten, al heb ik nog veel meer gewone DVD films.
Zoals ik al zei, ligt aan hoe je de conversie instelt.
Als je met HD enkel de resolutie bedoeld: Het is natuurlijk onlogisch om een 720p DVD op te schroeven naar een hogere resolutie. Maar het is ook wel zonde om een 1080p blueray rip in dezelfde resolutie te houden, als je weet dat de ipad een resolutie van 1024x768 heeft.

Laten we zo zeggen: je hebt een hoge kwaliteit blueray-film van 90 minuten. Zet je het om naar de ipad-resolutie, met de standaard handbrake instellingen, dan krijg je een bestand van rond de 1GB.

Gebruik je DVDs en behou je de lagere resolutie, maar schroeft de bitrate niet op, dan kom je uit op iets lager dan 1GB. Bitrate ga je natuurlijk niet hoger zetten dan de sourcebitrate.
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:13:
Je hoeft mijn uitleg natuurlijk niet aan te nemen,niemand verplicht je tot iets.
Ik hoopte alleen mijn ervaring met jou te kunnen delen n.a.v.je vraag.

Samenvattend: Ongeacht of het nu gewone filmpjes of HD films zijn de
Als het complete onzin is wat je verteld, dan moet daar op ingegaan worden. Voordat iemand deze aanneemt alszijnde waarheid. ipad gebruikt simpelweg H264 compressie. Hoe groot het eindbestand wordt ligt totaal aan de instellingen van de conversie. Ik kan ook aangeven dat een H264-variant net zo groot moet worden als het originele AVI, MKV, RMVB, whatever bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik ben aan het kijken naar het iBooks verhaal, maar volgens mij heb ik de optie boeken niet in mijn iTunes bibliotheek.

Moet ik eerst iBooks op mijn iPad installeren voordat de optie zichtbaar word? :?

Ik heb de nieuwste versie van iTunes al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:48:
Ik ben aan het kijken naar het iBooks verhaal, maar volgens mij heb ik de optie boeken niet in mijn iTunes bibliotheek.

Moet ik eerst iBooks op mijn iPad installeren voordat de optie zichtbaar word? :?

iBooks op itunes is gewoon books. Deze is weer onderverdeeld in boeken en audioboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Ik snap dat de grootte ligt aan je instellingen. Maar ik wou allen weten hoe groot een HD film zou worden waarbij hij er nog goed uitziet en op native iPad resolutie.
Kan het wel zelf proberen, maar vragen is een stuk makkelijker. ;)

Maar ik heb nu het antwoord. Ongeveer een 1 GB dus. Nou dan denk ik aan een 16GB. Hoef niet 20 films erop te hebben. Denk dat 5 films genoeg zijn, samen met muziek en apps. Dan kan ik wel met 16GB uit de voeten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Heb nu twee boeken van pdf naar epub geconverteerd met Calibre en daarna overgezet naar iBooks. De ene werkt perfect, de andere heeft het probleem dat na elke pagina een witpagina komt (dus boek van 450 pagina's is ineens 900.. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Raimon89 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:09:
Heb nu twee boeken van pdf naar epub geconverteerd met Calibre en daarna overgezet naar iBooks. De ene werkt perfect, de andere heeft het probleem dat na elke pagina een witpagina komt (dus boek van 450 pagina's is ineens 900.. Waar kan dat aan liggen?
De pdf conversie van Calibre is niet zo goed. Ik heb zelf ook wat geexperimenteerd met Calibre en hij heeft moeite met zachte en harde returns in de conversie van pdf naar EPUB. In jouw geval zou dat een vertalingsfout kunnen zijn van een harde return in je pdf bestand naar de epub. Ik heb ook wat gesnuffeld op wat forums over de conversie, maar een van de tips is het naar HTML te converteren, dan handmatig (!!!) de metadata en codes aan te passen en dan naar EPUb te converteren. Ik heb voor mezelf besloten dat in elk geval niet te gaan doen. Ik hoop dat de iPad rage zal leiden tot betere conversietools. Een andere oplossing is om met een pdf-reader (cloudreader bijvoorbeeld) op je iPad te gaan lezen, alhoewel ikzelf de iBook app van Apple zelf prefereer.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:48:

Ik bedoel dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchcowboys.nl/images/upload/itunes9-1.jpg

Books heb ik er dus nog niet tussenstaan, komt dit als je iBooks op je iPad installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:24:
[...]

Ik bedoel dus dit:

[afbeelding]

Books heb ik er dus nog niet tussenstaan, komt dit als je iBooks op je iPad installeerd?
Nee, books is een optie welke je zelf moet aanzetten in itunes.
(itunes->preferences->general-> BOOKS aanvinken)

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 19-05-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Komt dat er niet bij op het moment dat je een boek aan je bibliotheek toevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
kmf schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:34:
[...]
Nee, books is een optie welke je zelf moet aanzetten in itunes.
(itunes->preferences->general-> BOOKS aanvinken)
Thx _/-\o_ Dat was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 12:05
Raimon89 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:35:
Komt dat er niet bij op het moment dat je een boek aan je bibliotheek toevoegd?
Kwam bij mij inderdaad vanzelf toen ik een ePub boek opende met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Voor mensen die de 3g overwegen aan te schaffen; Telfort heeft de datatarieven verlaagd.

Bijvoorbeeld een sim-only abbo van 2,95/maand + surf & mail (768kbit down / up = ongeveer 85KB/sec steady) voor 2,50/maand afsluiten, zit je totaal op 6,45/maand.

Simmetje verknippen en voila, overal anywhere online met je iPad 3G op het KPN netwerk.

Gebruik Telfort nu ruim een half jaar op iPhone 3GS en ben zeer tevreden over de KPN 3g dekking.
Alleen zonde van die 50 belminuten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hachy op 19-05-2010 17:20 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Wauw das inderdaad heel goedkoop!
Alleen is de FUP belangrijk. Want je verbruikt nogal wat MB'tjes in de maand. Vooral omdat tabs makkleijk werken en hij snel is.
Als de FUP heel laag is, en daarna je snelheid naar beneden wordt geschroeft, heb je der ook niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Eindelijk kan ik hier posten :) mijn iPad is vandaag aangekomen ! Wat zijn nou echt de must-have's voor de iPad (Qua apps :) )?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:30:

Als het complete onzin is wat je verteld, dan moet daar op ingegaan worden. Voordat iemand deze aanneemt alszijnde waarheid. ipad gebruikt simpelweg H264 compressie. Hoe groot het eindbestand wordt ligt totaal aan de instellingen van de conversie. Ik kan ook aangeven dat een H264-variant net zo groot moet worden als het originele AVI, MKV, RMVB, whatever bestand.
Jouw hele toon en manier van reageren krijgt van mij nu een gedegen antwoord terug die ik eerder wegliet omdat ik hoop te dat je deze toonzetting van reageren achterwege zou laten bij een volgende keer,maar tevergeefs.

Jij reageert alsof ik onzin uitkraam maar dat is dus niet zo aangezien ik uit eigen ervaring praat.
Als iemand het niet met jou eens is,of een een minder gedetailleerde reactie geeft dan is het nog geen
vrijbrief zoals jij doet omdat gelijk dat als onzin neer te zetten.

Om even heel specifiek dan mijn antwoord toe te lichten moet men onderstaande conversie aanhouden:

H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160
Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-
LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Hoe dan ook, je filmpjes worden groter dan normaal en als je dat wenst tegen te spreken dan wil ik
van jou gewoon het bewijs zien dat de filmpjes hetzelfde formaat behouden als voorheen na de iPad
conversie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Flightcontrol. Heb hem op m'n iphone en filmpjes van de HD ipad versie zien er super leuk uit. Daarin kan je ook tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Raimon89 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:09:
Ik heb een aantal Donald Ducks van PDF naar ePub omgezet met Calibre, maar op mijn iPad heb ik ook steeds een witte pagina ertussen, terwijl hij ze op de pc wel goed weergeeft :?

Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:39:
[...]

Jouw hele toon en manier van reageren krijgt van mij nu een gedegen antwoord terug die ik eerder wegliet omdat ik hoop te dat je deze toonzetting van reageren achterwege zou laten bij een volgende keer,maar tevergeefs.

Jij reageert alsof ik onzin uitkraam maar dat is dus niet zo aangezien ik uit eigen ervaring praat.
Als iemand het niet met jou eens is,of een een minder gedetailleerde reactie geeft dan is het nog geen
vrijbrief zoals jij doet omdat gelijk dat als onzin neer te zetten.
Iemand die al het verschil tussen opslag, ram en buffer niet kan onderscheiden blijkens uit
mag inderdaad wel een expert zijn in bestandsconversie.

Maar dan kom je met dit verhaal:
Ongeacht of het nu gewone filmpjes of HD films zijn de
Dan kan ik niets anders concluderen dat je complete onzin uitkraamt.

Jij beweert dus ongeacht de source, de m4v/mp4 versie groter zal zijn, zonder ook maar iets te zeggen over resolutie, bitrate, etc. Daar ga je al helemaal de fout in.

Als iemand een DVD-iso neemt en deze omzet naar mp4/m4v, dan kan hij het uiteindelijke resultaat beinvloeden door de correcte instellingen te nemen.

Een DVD is 4.5GB. Jij beweert dus dat een "ipadversie" groter zal moeten zijn.
Nou:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/a1mpag.png wordt:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/la5ok.pngAfbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/e5igw4.png

Een 1080p MKV, tegenwoordig de "normale grootte wat je normaal gewend bent" is 4,6GB.
Omgezet naar m4v is dat 900MB.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2lxezs.png
Volgens jouw theorie zal het dus veel groter moeten zijn? Nee dus.

En weet je hoe dat komt? Omdat iemand die een beetje basiskennis van converteren heeft, weet hoe je de resolutie en bitrate in kan stellen voor de optimale kwaliteit voor de device waarop het bestand wordt afgespeeld. En daarmee ook de uiteindelijke grootte.
En zelfs als die persoon helemaal niet voldoende kennis heeft, dan nog kan hij gewoon aangeven hoe groot het eindresultaat moet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/9h038w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:28:
[...]

Ik heb een aantal Donald Ducks van PDF naar ePub omgezet met Calibre, maar op mijn iPad heb ik ook steeds een witte pagina ertussen, terwijl hij ze op de pc wel goed weergeeft :?

Niet omzetten en gewoon lezen in (betaald) goodreader, of (gratis) cloudreaders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:20
SanderPS3 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:33:
Eindelijk kan ik hier posten :) mijn iPad is vandaag aangekomen ! Wat zijn nou echt de must-have's voor de iPad (Qua apps :) )?
Zie [iPad] App Store Ervaringen & Discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Nu online
kmf schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:36:
[...]

Niet omzetten en gewoon lezen in (betaald) goodreader, of (gratis) cloudreaders ;)
Strips lees ik met ComicPad (indien niet te vinden, zoek op ComicRad, de app is een naamswijziging ondergaan).

Zeer fijne app. Ik heb nu de versie 2 Beta op m'n iPad, en die werkt top. Alles wat mist in versie 1, werkt geweldig in versie 2. Prachtig iBooks achtig overzicht met je strips, en leest snel en simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Danielson schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:28:
[...]

Ik lees mijn magazines (ook pdf) met Goodreader, werkt echt perfect en mooi fullscreen! Trouwens, waar vind je DD in pdf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
ik hoop trouwens dat ze binnenkort eens met een update voor GoodReader uitkomen, er zitten genoeg opties in, maar het scrollen werkt sluggish, niet zo soepel als het zou moeten en naar volgende pagina's gaan is ook niet echt "iPad like" (staat overigens in de beschrijving op de App Store dat ze dit laatste aan het verbeteren zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:03
Volgens de ontwikkelaar komen er ook annotatie tools. Het is tot nu toe een van de meest veelzijdige PDF apps, maar de interface is niet fantastisch. Hopelijk gaan ze daar ook nog mee aan de slag. Desondanks kan het veel erger: iAnnotate :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
thaan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:49:
[...]

Strips lees ik met ComicPad (indien niet te vinden, zoek op ComicRad, de app is een naamswijziging ondergaan).

Zeer fijne app. Ik heb nu de versie 2 Beta op m'n iPad, en die werkt top. Alles wat mist in versie 1, werkt geweldig in versie 2. Prachtig iBooks achtig overzicht met je strips, en leest snel en simpel.
Alleen 1 groot nadeel... het werkt alleen met CBZ/ZIP files. CBR/RAR-files kan ie niet aan (en laat het nou net zo zijn dat 90% van mijn archive CBR is... tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:12:
Volgens de ontwikkelaar komen er ook annotatie tools. Het is tot nu toe een van de meest veelzijdige PDF apps, maar de interface is niet fantastisch. Hopelijk gaan ze daar ook nog mee aan de slag. Desondanks kan het veel erger: iAnnotate :P
iAnnotate heeft trouwens net een update gekregen, het is nu tenminste nuttiger. iTunes transfer.
Helaas heeft het nog steeds zijn superinterface....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Raimon89 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:57:
[...]

Ik lees mijn magazines (ook pdf) met Goodreader, werkt echt perfect en mooi fullscreen! Trouwens, waar vind je DD in pdf? :)
Waar vind jij je PDF magazines? Als niet toegestaan is om hier de uitleg te geven kan ook vis pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

timowouters schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:13:
[...]

[...]
Tuurlijk werkt het, alleen mag het dus niet... (Met andere woorden als je heel veel data verkeer genereert zal dat kunnen opvallen en eventuele gevolgen van dien. Met de data abonnement heb je geen beperkingen ;)

www.surfspot.nl kan je ook voor goedkoop legale software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raimon89 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:57:
[...]

Ik lees ze met ARCreader (gratis). Al heb ik daar pas het probleem mee gehad dat ik geen enkele strip meer kon lezen en ze er opnieuw op moeten zetten.

Je kan ook op zoek naar ComicZeal, die schijnt ook wel ok te zijn. Maar die is betaald.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
NL iPad App Store is online!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus? Kan ik eindelijk dat frut USA account dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ja, het viel me vanochtend ook op dat ik opeens kon updaten op de iPad zelf! Gisteravond (toen ik hem kreeg) nog via iTunes, maar dit werkt wel veel fijner :). Zijn Pages, Numbers en Keynote nu ook al in de NL App Store te krijgen? (zit op werk dus kan niet makkelijk zelf kijken)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Nu online
kmf schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:17:
[...]

Alleen 1 groot nadeel... het werkt alleen met CBZ/ZIP files. CBR/RAR-files kan ie niet aan (en laat het nou net zo zijn dat 90% van mijn archive CBR is... tja...
Nu nog wel ja, de versie die ik gebruik gaat perfect om met CBR/RAR. Geen idee of hij ooit betaald wordt, maar je kunt hem beter preventief downloaden voor het geval hij dat wel wordt, want de ondersteuning die je zoekt komt er snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik snap het niet, werkt hij nu wel of niet met CBR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij alle telecomproviders gekeken, en heb hier de goedkoopste drie staan, ieder zijn eigen voordelen.

Vodafone 1jr. abbo €17,95
Ik kom nog een keer terug op je post, niet dat je er iets aan kan doen verder, maar de prijzen zijn stukken verlaagd opeens :D

Vodafone kost nu (al lijkt het of dat slechts 6 maanden zo is, maar dat kondigen ze nergens aan):

Bel+Sms+Web Sim Only 70 1 jaar € 8,97
Bel+Sms+Web Sim Only 120 1 jaar € 9,97
Bel+Sms+Web Sim Only 170 1 jaar € 10,98

En Telfort kost:
Telfort Simonly 50 incl internet excl sms 1 jaar € 6,45
Telfort Simonly 100 incl internet excl sms 1 jaar € 8,45

Voordeel van Telfort kan zijn dat ze KPN netwerk gebruiken. Maar wel trager internet en gemis aan SMSjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 23:15
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:30:
[...]

Ik kom nog een keer terug op je post, niet dat je er iets aan kan doen verder, maar de prijzen zijn stukken verlaagd opeens :D

Vodafone kost nu (al lijkt het of dat slechts 6 maanden zo is, maar dat kondigen ze nergens aan):

Bel+Sms+Web Sim Only 70 1 jaar € 8,97
Bel+Sms+Web Sim Only 120 1 jaar € 9,97
Bel+Sms+Web Sim Only 170 1 jaar € 10,98
Ik zie hele andere prijzen staan op de Vodafone website. Maar waarschijnlijk kijk ik dan verkeerd :)

edit:
Ik keek dus verkeerd. Als je naar de webshop gaat zie je wel de lagere prijzen... Het betreft overigens wel de eerste 6 maanden. Als je op bestellen drukt staat het er wel bij..

[ Voor 13% gewijzigd door Myrdhin op 20-05-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
thaan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:17:
[...]

Nu nog wel ja, de versie die ik gebruik gaat perfect om met CBR/RAR. Geen idee of hij ooit betaald wordt, maar je kunt hem beter preventief downloaden voor het geval hij dat wel wordt, want de ondersteuning die je zoekt komt er snel aan.
hemiparo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:26:
Ik snap het niet, werkt hij nu wel of niet met CBR?
De huidige versie dus niet. Alleen de beta-testversies. Er zijn wel (gratis) alternatieven die nu verkrijgbaar zijn die wel de juiste bestanden ondersteunen. ARCreader en cloudreaders bv.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:

[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid