Iemand al geprobeerd icoontjes te verplaatsen in landscape mode ??
De oplossing voor video is simpel. Gebruik air video server en je kan zelfs met een 1GB Ipad (als die al bestond) video kijken. Opslag kun je dan via je netwerk regelen (i.c.m. een pc/mac e.d.). Retemakkelijk.Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:27:
[...]
Ja heb ik ook. Denk eerder dat dit aan het OS ligt. Een film waar de frames hoger liggen speelt wel keurig.
Ik heb het bij sommige internet site;s en in de settings
Zo, ik heb vanmiddag mijn iPad 32gb opgehaald bij iemand in Drachten. Ben een fanatiek Apple gebruiker, maar dit slaat toch werkelijk alles.man wat ben ik in mijn nopjes met dit apparaat. Problemen met iTunes accounts heb ik niet, ik hebn gewoon hetzelfde iTunes account gebruikt welke ik ook voor mijn iPhone gebruik. Ik heb inmiddels ook al wat AppStore gekocht.
Het surfen vind ik fenomenaal op dit apparaat, wachten op een 3G uitvoering leek me niet nodig, ik ga metdit ding niet de straat op. Mocht ik hem wel bij me hebben en er is een hotspot van t-
Mobile in de buurt dan kan ik het daar ook wel mee.
Ik heb ook airstream (of hoe dat ook mag heten) geiinstalleerd en heb tot mijn zeer grote tevredenheid zitten genieten van het gemak waarmee ik mijn films en tv series kan kijken op min iPad. Het e-book gebeuren ga ik of ergens van de week nog even uitproberen.
Weet iemand of er al winkels in nederland zijn die van die neopreen hoedjes ala crumpler verkopen voor dit apparaat?
Het surfen vind ik fenomenaal op dit apparaat, wachten op een 3G uitvoering leek me niet nodig, ik ga metdit ding niet de straat op. Mocht ik hem wel bij me hebben en er is een hotspot van t-
Ik heb ook airstream (of hoe dat ook mag heten) geiinstalleerd en heb tot mijn zeer grote tevredenheid zitten genieten van het gemak waarmee ik mijn films en tv series kan kijken op min iPad. Het e-book gebeuren ga ik of ergens van de week nog even uitproberen.
Weet iemand of er al winkels in nederland zijn die van die neopreen hoedjes ala crumpler verkopen voor dit apparaat?
Verwijderd
Zijn hier mensen die gebruik maken van StrongVPN en/of BlackVPN voor het gebruik van ABCPlayer e.d? Heeft een bepaalde provider nog voordelen boven de andere? (In gebruik ervaring?)
offtopic:
Vrijdag komt mijn iPad uit Amerika, heb er nog 1-tje in de post vanuit Engeland
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 23:33 ]
ja Xando @ Zwolle heeft wat iPad accesoires al liggen tijdtje , Hoesjes/sleeves/screen protector etc.Martijn-V4 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:55:
Zo, ik heb vanmiddag mijn iPad 32gb opgehaald bij iemand in Drachten. Ben een fanatiek Apple gebruiker, maar dit slaat toch werkelijk alles.man wat ben ik in mijn nopjes met dit apparaat. Problemen met iTunes accounts heb ik niet, ik hebn gewoon hetzelfde iTunes account gebruikt welke ik ook voor mijn iPhone gebruik. Ik heb inmiddels ook al wat AppStore gekocht.
Radical Birds
Mensen, ik vraag me iets af..
iPad doet het hartstikke leuk, maar waarom detecteren veel websites de iPad safari browser als een mobiele browser? Is dat ergens te veranderen? Zodat iPad safari zich aanmeldt als desktop browser? Sommige (knaken) websites die ik bezoek bieden geen mogelijkheid om de mobiele variant uit te zetten. En de mobiele variant van bijvoorbeeld 'modelbouwforum.nl' is echt bijna niet bruibaar omdat het bijvoorbeeld alle foto's uitschakelt. Argghh.. Wie weet er een oplossing?
Verder erg tevreden over de browser experience van de iPad :-) Maar behalve browsen zie ik er nog niet heel veel potentie in. leuke gadget, dat wel
iPad doet het hartstikke leuk, maar waarom detecteren veel websites de iPad safari browser als een mobiele browser? Is dat ergens te veranderen? Zodat iPad safari zich aanmeldt als desktop browser? Sommige (knaken) websites die ik bezoek bieden geen mogelijkheid om de mobiele variant uit te zetten. En de mobiele variant van bijvoorbeeld 'modelbouwforum.nl' is echt bijna niet bruibaar omdat het bijvoorbeeld alle foto's uitschakelt. Argghh.. Wie weet er een oplossing?
Verder erg tevreden over de browser experience van de iPad :-) Maar behalve browsen zie ik er nog niet heel veel potentie in. leuke gadget, dat wel
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
Dacht zelf ook aan een OS probleempje, ti's niet noemenswaardig maar valt gewoon wel op.Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:27:
[...]
Ja heb ik ook. Denk eerder dat dit aan het OS ligt. Een film waar de frames hoger liggen speelt wel keurig.
Ik heb het bij sommige internet site;s en in de settings
Bij films overigens geen last van.
Afwachten dan maar
Ik maak nu een aantal weken gebruik van BlackVPN en dit werkt perfect met de ABC PlayerVerwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:33:
Zijn hier mensen die gebruik maken van StrongVPN en/of BlackVPN voor het gebruik van ABCPlayer e.d? Heeft een bepaalde provider nog voordelen boven de andere? (In gebruik ervaring?)
offtopic:
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ik gebruik StrongVPN en het werkt super!Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:33:
offtopic:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ik gebruik Atomic web browser, daar kan je bij de instellingen zelf selecteren hoe je browser herkend wordtJapie.G schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:42:
Mensen, ik vraag me iets af..
en werkt sowieso prettiger dan Safari
Verwijderd
En toch kan ik je zo al 2 bugs opnoemenabsrnd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:42:
[...]
ik gebruik Atomic web browser, daar kan je bij de instellingen zelf selecteren hoe je browser herkend wordt
1. Authenticatie popups komen niet (bv bij webmail)
2. iPad stream van RTL Gemist werkt niet
Dus het is niet een zaligmakende browser, maar wel een fatsoenlijke!
Verwijderd
ik zou wel een ipad 3G willen maar ik heb geen zin in een abbonement. Thuis heb ik toch wifi. Daarom zou ik 3G alleen maar op vakantie gebruiken enzo. Bestaan er ook 3g prepaid sim kaarten? Ik heb voor laptops ook zo iets gezien.
Verwijderd
Dan moet je Icab is proberen. Die is weer veel fijner dan Atomic.absrnd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:42:
[...]
ik gebruik Atomic web browser, daar kan je bij de instellingen zelf selecteren hoe je browser herkend wordt
Ja diverse aanbieders geven de mogelijkheid tot internettoegang. Zelf heb ik goede ervaring met Vodafone, daar is een Blox af te sluiten voor een maand lang internet.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:20:
ik zou wel een ipad 3G willen maar ik heb geen zin in een abbonement. Thuis heb ik toch wifi. Daarom zou ik 3G alleen maar op vakantie gebruiken enzo. Bestaan er ook 3g prepaid sim kaarten? Ik heb voor laptops ook zo iets gezien.
Hier ook goede ervaringen met Vodafone Prepaid Zorgeloos Internet Blox. Al is er sinds enige tijd wel een limiet op het zorgeloos internet gekomen van 250mb. Zodra je dit limiet hebt bereikt, gaat Vodafone verder op je beltegoed, met pushmail gaat het dan bijzonder rapjes naar beneden.Nik schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:19:
[...]
Ja diverse aanbieders geven de mogelijkheid tot internettoegang. Zelf heb ik goede ervaring met Vodafone, daar is een Blox af te sluiten voor een maand lang internet.
Ik ook, ben er erg tevreden over. De VPN in de VS is best snel, nog nooit last gehad van een haperende verbinding. Gebruik voornamelijk Pandora op mijn iPad, maar ik zal die ABCPlayer eens proberen
Dat lijkt me dus totaal niet nuttig. 250 MB is niks voor werken met een iPad.SuperFrank schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:52:
[...]
Hier ook goede ervaringen met Vodafone Prepaid Zorgeloos Internet Blox. Al is er sinds enige tijd wel een limiet op het zorgeloos internet gekomen van 250mb. Zodra je dit limiet hebt bereikt, gaat Vodafone verder op je beltegoed, met pushmail gaat het dan bijzonder rapjes naar beneden.
Gebruik BlackVPN sinds een week op m'n MacBook en het werkt als een zonnetje. Hulu, ABC Player ed spelen vlot en ik heb geen bufferproblemen of een weigering. Dit gebeurde me vaak met gratis proxy's zoals Hotspot Shield.
Heb zelf het pakket met de US, UK en Europa. En gebruik de iPlayer van de BBC het meest. Met iPlayer grabber kun je programmas redelijk snel rippen (uurtje tv duurt 5min) in mp4. Lijkt me dus ideaal om met airvideo te streamen. Heb nog niet uitgevonden of er een iPad app is voor de iPlayer.
(edit: heb 'm trouwens continu open staan op de UK verbinding behalve bij het downloaden van een torrentje. Geen meldingen ontvangen over te zwaar gebruik. Heb met grabber inmiddels voor zo'n 10gb binnengehaald een veelvuldig tv gekeken. De digitenne kan eruit
)
Heb zelf het pakket met de US, UK en Europa. En gebruik de iPlayer van de BBC het meest. Met iPlayer grabber kun je programmas redelijk snel rippen (uurtje tv duurt 5min) in mp4. Lijkt me dus ideaal om met airvideo te streamen. Heb nog niet uitgevonden of er een iPad app is voor de iPlayer.
(edit: heb 'm trouwens continu open staan op de UK verbinding behalve bij het downloaden van een torrentje. Geen meldingen ontvangen over te zwaar gebruik. Heb met grabber inmiddels voor zo'n 10gb binnengehaald een veelvuldig tv gekeken. De digitenne kan eruit
[ Voor 20% gewijzigd door .CoUk op 12-05-2010 15:32 ]
Ik weet niet of het hier hoort, maar aangezien het voor het gebruik van ipad is...
Als ik zelf een server in amerika heb, en ik installeer openvpn daarop, kan ik dan met de ipad daarnaartoe connecten en via die server ABC gebruiken?
Als ik zelf een server in amerika heb, en ik installeer openvpn daarop, kan ik dan met de ipad daarnaartoe connecten en via die server ABC gebruiken?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ja. En als je slim bent ga je zelf een aantal accounts verkopenkmf schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:53:
Ik weet niet of het hier hoort, maar aangezien het voor het gebruik van ipad is...
Ik vraag me af hoeveel data een ABC aflevering verbruikt? Dat gaat namelijk keurig snel maar hoeveel epps kan je kijken tot dat je VPN data limiet gebruikt is?.CoUk schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:25:
(edit: heb 'm trouwens continu open staan op de UK verbinding behalve bij het downloaden van een torrentje. Geen meldingen ontvangen over te zwaar gebruik. Heb met grabber inmiddels voor zo'n 10gb binnengehaald een veelvuldig tv gekeken. De digitenne kan eruit)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wie wil er een topic openen over iPad cases, hoesjes etc. Het lijkt op [iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming, maar dan natuurlijk voor de iPad. Neem dan even contact op
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 12-05-2010 19:08 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik gebruik zelf BlackVPN en werkt prima en met de referral code krijg je 3 maanden voor 5 euro, zover ik kon ontdekken heb je ook geen limiet of iets dergelijks.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:33:
offtopic:
Je kan als je wilt mijn referral code gebruiken: SRUCVTY
Je gaat naar https://www.blackvpn.com/checkout/us/
Hier kies je voor 1 maand voor 5 euro en als je dan de referral code invult en op volgende drukt krijg je te zien dan je 3 maanden voor 5 euro krijgt.
Ik krijg dan ook een gratis maand erbij
Verwijderd
Martijn, hou je ons op de hoogte van je Ebook experimenten op je Ipad? Ben daar zelf ook heel nieuwsgierig naar maar moet even geduld hebben, de mijne is besteld.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:33:
offtopic:
Heeft er al iemand al een app voor de iPad gezien waarmee je kan fxp'en?
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:58:
[...]
Martijn, hou je ons op de hoogte van je Ebook experimenten ? Ben daar zelf ook heel nieuwsgierig naar maar moet even geduld hebben, de mijne is besteld.
offtopic:
Verkeerde quote?
Verkeerde quote?
Release in DLD is met een weekje uitgesteld volgens mij.
Kijk maar naar de leverdatum als je online bestelt.
Begint toch wel aardig lastig te worden met de beschikbaarheid.
Ik heb afgelopen week een collega gevraagd er 1 uit Houston mee te laten nemen, maar ook dat was niet te doen. In de store hadden ze het over een wachtlijst van een jaar.
Korreltje zout, zeker en vast, maar toch...
Ik heb afgelopen week een collega gevraagd er 1 uit Houston mee te laten nemen, maar ook dat was niet te doen. In de store hadden ze het over een wachtlijst van een jaar.
Voor degene die het niet weten, je kan de ipad user guide downloaden van de bookstore. Gratis.
Eigenlijk zelfde als wat met amerikaanse release gebeurde. De eerste pre-orderbatch binnen een week uiverkocht, en daarna een week voordat nieuwe voorraad binnenkomt. Verschil: in amerika was er na de pre-orders de ipad wel in de winkels te koop. Elke dag een paar stuks, maar wel in de winkel.Tooooony schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:10:
[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 12-05-2010 22:40 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik had er 1 bij mijn vriendin bestelt die was naar NY, ook daar aangekomen hadden ze het over een wachtlijst met 1000+, dus ze schreef haar toch in op de wachtlijst. Zelfde dag nog kreeg ze een mail met dat ze de Ipad mocht ophalen.Tooooony schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:10:
Eh... Ik? Zoals ik al gevraagd had :-)Hoedje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:56:
[mbr]Wie wil er een topic openen over iPad cases, hoesjes etc. Het lijkt op [iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming, maar dan natuurlijk voor de iPad. Neem dan even contact op :)[/]
Maar vanavond gaat niet mee lukken, zal er morgen eens naar kijken!
Och, als je thuis, op het werk of op school wifi hebt, kun je volgens mij met die 250mb prima af voor websites en email. Maar ben het eens hoor, het is een beperking voor ipads en laptops.vgroenewold schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:59:
[...]
Dat lijkt me dus totaal niet nuttig. 250 MB is niks voor werken met een iPad.
Is al gedaan!hemiparo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:31:
[...]
Eh... Ik? Zoals ik al gevraagd had :-)
Maar vanavond gaat niet mee lukken, zal er morgen eens naar kijken!
Verwijderd
Van de vodafone website http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/SuperFrank schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:52:
[...]
Hier ook goede ervaringen met Vodafone Prepaid Zorgeloos Internet Blox. Al is er sinds enige tijd wel een limiet op het zorgeloos internet gekomen van 250mb. Zodra je dit limiet hebt bereikt, gaat Vodafone verder op je beltegoed, met pushmail gaat het dan bijzonder rapjes naar beneden.
* Zorgeloos = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
Ja echt zorgeloos is het niet. Vriend van me streamt dagelijks nova in de file op zijn iPhone en wordt dan meestal op de helft van de maand gecapt in snelheid.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:49:
[...]
Van de vodafone website http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/
* Zorgeloos = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
Echter nog nooit een brief van vodafone ontvangen.
Imho is dit het beste abo voor de iPad. Volledige snelheid en 2GB pm en erna wordt je snelheid gecapt dus ook geen extra kosten. 7.2 Mbp/s ftw 
http://www.vodafone.nl/sh...-Basis-1-jaar/sku51290052
Edit:
de iPad 3G ondersteunt geen HSUPA waardoor je dus max op 3.6Mbps kunt internetten
http://www.vodafone.nl/sh...-Basis-1-jaar/sku51290052
Edit:
de iPad 3G ondersteunt geen HSUPA waardoor je dus max op 3.6Mbps kunt internetten

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 13-05-2010 16:10 ]
Heeft iemand al ervaringen met het KeyBoard dock?
Heb eindelijk m'n ipad binnen. Wat een geweldig ding!
Alleen nu al ruzie met iTunes, wat is dat toch een achterlijk programma!! Dat ding herkent mn ipad al niet meer, loopt vast en dat gejank met die US store vind ik ook maar onzin. Waarom niet gewoon met één account switchen tussen NL en US store?
Lekker gebruikersvriendelijk allemaal, not!
Alleen nu al ruzie met iTunes, wat is dat toch een achterlijk programma!! Dat ding herkent mn ipad al niet meer, loopt vast en dat gejank met die US store vind ik ook maar onzin. Waarom niet gewoon met één account switchen tussen NL en US store?
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Jij wil zo nodig een iPad voor de NL release hebben, dus gezeur over de US store is je eigen schuld.
Dat je iPad niet wordt herkent kan liggen aan het amperage dat te laag is. Je USB poort kan dan niet genoeg stroom leveren.
Dat je iPad niet wordt herkent kan liggen aan het amperage dat te laag is. Je USB poort kan dan niet genoeg stroom leveren.
Mee eens, maar vastlopen tijdens synchronisaties, niet herkennen van ipad, synchroniseren van al mn muziek zonder te vragen, etc. ligt toch echt aan itunes...
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Deze week heb ik 4 (lees)boeken uitgelezen. Het zal echt leuk zijn als ibooks ook voor de iphone uit is. Kan je gaan synchroniseren.
Thuis lees je op je ipad, en als je even eruit moet, op je iphone. Net zoals ik ook met audiobooks doet.
Maar ja... ik denk dat deze mogelijkheid er pas is als de iphone OS en ipad OS aan elkaar gelijk zijn. 4.0 dus. In de herfst.
Thuis lees je op je ipad, en als je even eruit moet, op je iphone. Net zoals ik ook met audiobooks doet.
Maar ja... ik denk dat deze mogelijkheid er pas is als de iphone OS en ipad OS aan elkaar gelijk zijn. 4.0 dus. In de herfst.
Zeker weten dat het niet aan jouw pc ligt dan? Heb je het aangesloten op een hub of direct op een poort?Rob1106 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:36:
Mee eens, maar vastlopen tijdens synchronisaties, niet herkennen van ipad, synchroniseren van al mn muziek zonder te vragen, etc. ligt toch echt aan itunes...
Verwijderd
Vaak heeft dat te maken met juridisch gezeur.Rob1106 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:01:
Waarom niet gewoon met één account switchen tussen NL en US store?
Helaas lijkt iTunes op een pc niet echt geweldig. Athans ik hoor dit erg vaak.Rob1106 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:01:
Heb eindelijk m'n ipad binnen. Wat een geweldig ding!
Hier op Apple's trouwens noot gezever met iTunes.
Ik vermoed dat je toch even wat meer tijd moet nemen voor het op de juiste manier instellen van iTunes. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met iTunes. Op mijn MacBook syncen een iPod touch, een iPhone 3GS en sinds van de week een iPad, zonder problemen. Daarbij staat mijn iTunes library ook nog eens op een nas.Rob1106 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:36:
Het feit dat ik twee iTunes accounts heb op dit moment vind ik niet echt een issue. Het is gewoon een keuze die je maakt, of je wacht op de Nederlandse iPad of je rommelt even met een amerikaans account. Best wel grappig overigens, ik woon nu in een Starbucks toko in Boston, wat er al niet voor nodig is om early adopter te zijn.
Dus kijk nog even rustig naar de instellingen in iTunes ik weet zeker dat je daar de oplossingen voor "problemen" zult vinden.
I second that, het gaat hier werkelijk zelden verkeerd.Donstil schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:03:
[...]
Helaas lijkt iTunes op een pc niet echt geweldig. Athans ik hoor dit erg vaak.
Hier op Apple's trouwens noot gezever met iTunes.
Bij mij gelukkig ook nooit (mac osx) maar hoor van klanten (met ipods/iphones op windows) alleen maar ellende.Martijn-V4 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:07:
[...]
I second that, het gaat hier werkelijk zelden verkeerd.
Geen idee wat ze dan fout doen (ook geen intresse) maar wel allenmaal op windows.
Ik heb sinds een jaar een Mac, daarvoor altijd iTunes op Windows gebruikt met een iPod. Eigenlijk nooit problemen gehad. Het werkt zeker niet zo soepel als op de Mac, maar het kan zeker wel draaien zonder problemen.
iTunes werkt probleemloos op Windows, mits je niet in de library komt ( en zorgt dat andere programmas dat ook niet doen) Mijn ervaring met Windows gebruikers is dat ze in de folder gaat zitten waar iTunes zijn data en muziek bewaart, dan gaat het fout.
Referral code gebruikt, tx!B0MBACI schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:07:
[...]
Ik gebruik zelf BlackVPN en werkt prima en met de referral code krijg je 3 maanden voor 5 euro, zover ik kon ontdekken heb je ook geen limiet of iets dergelijks.
Je kan als je wilt mijn referral code gebruiken: SRUCVTY
Je gaat naar https://www.blackvpn.com/checkout/us/
Hier kies je voor 1 maand voor 5 euro en als je dan de referral code invult en op volgende drukt krijg je te zien dan je 3 maanden voor 5 euro krijgt.
Ik krijg dan ook een gratis maand erbij
Wat ik irritant vind aan de twee accounts is dat ik niet een betaalmogelijkheid heb op de us-account aangezien m'n cc op een nederlands adres staat. Ik kan dus niet eens ff een pdf-reader downloaden bijvoorbeeld (omdat ze allemaal betaalde apps zijn).Martijn-V4 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:07:
[...]
Ik vermoed dat je toch even wat meer tijd moet nemen voor het op de juiste manier instellen van iTunes. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met iTunes. Op mijn MacBook syncen een iPod touch, een iPhone 3GS en sinds van de week een iPad, zonder problemen. Daarbij staat mijn iTunes library ook nog eens op een nas.
Het feit dat ik twee iTunes accounts heb op dit moment vind ik niet echt een issue. Het is gewoon een keuze die je maakt, of je wacht op de Nederlandse iPad of je rommelt even met een amerikaans account. Best wel grappig overigens, ik woon nu in een Starbucks toko in Boston, wat er al niet voor nodig is om early adopter te zijn.
Dus kijk nog even rustig naar de instellingen in iTunes ik weet zeker dat je daar de oplossingen voor "problemen" zult vinden.
Wat iTunes betreft zal ik inderdaad het programma even moeten begrijpen. Maar ik vindt het gewoon ongelofelijk dat ik de logica nog steeds niet doorheb, hoe zal een doorsnee computergebruiker dat dan moeten kunnen (niet dat ik superslim ben ofzo, maar ik weet een stuk meer van computers dan de gemiddelde persoon). Ik krijg nu bijvoorbeeld een filmpje niet eens op dat ding gesynhroniseerd
Waarom wil je dan ook met je us account die Apps kopen? Dat doe je toch gewoon met je nl-account? Een us account is alleen nodig voor de apps die regiogebonden zijn. Ibooks, abc-player. En laten die nou net gratis zijn.[message=,noline]Rob1106 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:29[/message]:
[...]
Wat ik irritant vind aan de twee accounts is dat ik niet een betaalmogelijkheid heb op de us-account aangezien m'n cc op een nederlands adres staat. Ik kan dus niet eens ff een pdf-reader downloaden bijvoorbeeld (omdat ze allemaal betaalde apps zijn).
Wat iTunes betreft zal ik inderdaad het programma even moeten begrijpen. Maar ik vindt het gewoon ongelofelijk dat ik de logica nog steeds niet doorheb, hoe zal een doorsnee computergebruiker dat dan moeten kunnen (niet dat ik superslim ben ofzo, maar ik weet een stuk meer van computers dan de gemiddelde persoon). Ik krijg nu bijvoorbeeld een filmpje niet eens op dat ding gesynhroniseerd. Maar goed, ik kan hier nog even over doorgaan, maar dit is het iPad topic
....
Volgens mij doe je gewoon te moeilijk.
US account aanmaken is mucho simpel; maak (nieuw) mailadres, US adres invoeren (zoek random adres van bv bedrijf in de US), ga naar apps store, zoek bv naar de gratis remote applicatie van apple en haal die binnen....Itunes geeft dan nl aan dat je CC gegevens moet invoeren, echter je kan op dat moment ook de knop ' none' aanvinken.kmf schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:57:
[...]
Waarom wil je dan ook met je us account die Apps kopen? Dat doe je toch gewoon met je nl-account? Een us account is alleen nodig voor de apps die regiogebonden zijn. Ibooks, abc-player. En laten die nou net gratis zijn.
zodra je dat gedaan hebt, ben US Itunes member :-)
US gift card kopen via ebay oid, code invoeren in je itunes account en je bent klaar om ipad apps te kopen.
Je zult merken dat je echt wel een aantal apps wilt hebben die niet gratis zijn (goodreader, comiczeal, games etc.)
have fun!
Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4
Maar de meeste Apps zijn ook gewoon in de NL store te vinden. Dat is het punt wat kmf wil maken
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Is het iemand al gelukt om het wifi model te koppelen aan een externe GPS module? Met bijv RoqyBT.
In Tomtom krijg ik het helaas niet gedaan..
Hoor het graag als het iemand al gelukt is..
Al die apps die jij noemt, waren al in de nl iTunes te koop voordat de iPad in Amerika uitwas.[message=,noline]tjaumin schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:06[/message]:
[...]
Je zult merken dat je echt wel een aantal apps wilt hebben die niet gratis zijn (goodreader, comiczeal, games etc.)
have fun!
wil je best geloven, kan me alleen niet herinneren dat ik begin april (of zelfs al in maart) ipad apps kon kopen in de NL itunes store. Heb sinds ik een Ipad heb (begin april) een US account geopend omdat ik geen apps in de NL store tegenkwam.kmf schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:20:
[...]
Al die apps die jij noemt, waren al in de nl iTunes te koop voordat de iPad in Amerika uitwas.
Maar ja...maakt niks uit :-), zolang we met zijn allen maar full access hebben ongeacht wat voor itunes account dan ook :-)
Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4
Je moet in de nl Itunes, net als nu gewoon zoeken op naam van de app. De nl-store heeft nog geen ipad categorie.tjaumin schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:30:
[...]
wil je best geloven, kan me alleen niet herinneren dat ik begin april (of zelfs al in maart) ipad apps kon kopen in de NL itunes store. Heb sinds ik een Ipad heb (begin april) een US account geopend omdat ik geen apps in de NL store tegenkwam.

[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 14-05-2010 12:08 ]
Ik ben eens benieuwd naar jullie ervaringen met blackVPN.
Ik zelf zit nu in de USA en de abc player werkt hier zonder VPN fantastisch.
Zet ik de VPN aan dan heb ik erg slecht beeld, lijkt wel de oude mpgs van jaren terug.
Wat doe ik verkeerd? (als ik dat al doe
)?
Thnx
Zet ik de VPN aan dan heb ik erg slecht beeld, lijkt wel de oude mpgs van jaren terug.
Wat doe ik verkeerd? (als ik dat al doe
Thnx
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Als ik de instructie bekijk kan je weinig verkeerd doen. Zoals ik eerder heb gepost werkt Hulu en ABC op mijn MacBook prima met black VPN. Ik kan me voorstellen dat het gebruik van een publiek AP (denk aan je hotel/starbucks) roet in het eten gooit. Heb in Nederland nog geen een keer bufferproblemen gehad. Kan me niet voorstellen dat het op een iPad erg anders is dan op m'n MacBook, het gaat immers om hetzelfde dataverkeer.-nickx- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:34:
Ik ben eens benieuwd naar jullie ervaringen met blackVPN.
Wat doe ik verkeerd? (als ik dat al doe)?
Thnx
Inderdaad je hebt gelijk. Ik even geduld hebben dat ik weer terug ben..CoUk schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:53:
[...]
Als ik de instructie bekijk kan je weinig verkeerd doen. Zoals ik eerder heb gepost werkt Hulu en ABC op mijn MacBook prima met black VPN. Ik kan me voorstellen dat het gebruik van een publiek AP (denk aan je hotel/starbucks) roet in het eten gooit. Heb in Nederland nog geen een keer bufferproblemen gehad. Kan me niet voorstellen dat het op een iPad erg anders is dan op m'n MacBook, het gaat immers om hetzelfde dataverkeer.
Ik vond de prijs erg meevallen om eens te testen.
Ik laat mijn ervaring dan ook wel even weten als ik weer geland ben
Jep zelfs een paar dagen voor de USA release stonden er al betaalde iPad apps in de nl store. Ook niet regio gebonden gratis apps staan keurig in de NL store (vanaf het begin al)tjaumin schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:30:
[...]
wil je best geloven, kan me alleen niet herinneren dat ik begin april (of zelfs al in maart) ipad apps kon kopen in de NL itunes store. Heb sinds ik een Ipad heb (begin april)
Vaag verhaal:
http://www.rtl.nl/%28/act...novum_05_14_2010_0724.xml
Waarom zal ze belasting moeten betalen voor een gebruiksvoorwerp welke ze weer mee neemt naar haar woonplaats?
http://www.rtl.nl/%28/act...novum_05_14_2010_0724.xml
Waarom zal ze belasting moeten betalen voor een gebruiksvoorwerp welke ze weer mee neemt naar haar woonplaats?
Je doet er inderdaad verstandig aan iPad apps zoveel mogelijk met je Nederlandse iTunes account te kopen. Het is onlogisch en nergens voor nodig dit via een Amerikaans account te doen. Sterker nog, als straks de Nederlandse appstore ook toegankelijk is vanaf de iPad wil je bij updates niet telkens van account moeten switchen omdat je de helft van je apps onnodig via de Amerikaanse store hebt gekocht.
Je weet natuurlijk niet hoe dat geregeld is in Israel, maar als ze de Israelische nationaliteit heeft zou het wel eens kunnen dat je gewoon invoerbelasting moet betalen.
Misschien dat het voor jou duidelijk is, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo iskmf schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:57:
[...]
Waarom wil je dan ook met je us account die Apps kopen? Dat doe je toch gewoon met je nl-account? Een us account is alleen nodig voor de apps die regiogebonden zijn. Ibooks, abc-player. En laten die nou net gratis zijn.
Uiteraard koop ik de apps het liefst alleen met mn NL account, en dat ga ik dus ook zeker doen...
Morgen maar een uitzoeken welke PDF reader het beste is en alles met mn NL account regelen...
Nee, mij is het ook niet gelukt, ik het twee gps modules geprobeerd. een emtac (oud dingetje) en een Leadtek. deze laatste geeft eens per tien seconden of zo een fractie van een seconde de locatie door. Dit is niet genoeg om een route plannen en volgen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:19:
Is het iemand al gelukt om het wifi model te koppelen aan een externe GPS module? Met bijv RoqyBT.
De Emtac wordt überhaupt niet "gevonden".
Als iemand tips heeft hoe dit werkend kan worden gemaakt, hoor ik het graag. Tot nu is de vijf euro voor RoqyBT voor mij weggegooid geld.
[ Voor 3% gewijzigd door arene op 15-05-2010 22:48 ]
Is er zoiets als MyWi op de iphone icm met een Wifi-only iPad voor de Blackberry? Heb zelf namelijk een BB (met onbeperkt internet) ipv een iPhone maar zou het wel tof vinden als ik mijn telefoon als wifi-hotspot zou kunnen gebruiken.
Heb al wat gezocht op internet maar kon niets vinden, misschien iemand van jullie?
Heb al wat gezocht op internet maar kon niets vinden, misschien iemand van jullie?
Zo werkt dat niet meer op de iPhone, updates krijg je gewoon binnen, op elk gelinkt account. In het begin was dat wel zo, maar nu krijg je alle updates te zien zonder te wisselen. Tenminste, ik heb vaak updates binnen gehaald terwijl ik met het andere account ingelogd was. Dus ik neem aan dat dat voor de iPad ook zo is.joblamie schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:07:
Je doet er inderdaad verstandig aan iPad apps zoveel mogelijk met je Nederlandse iTunes account te kopen. Het is onlogisch en nergens voor nodig dit via een Amerikaans account te doen. Sterker nog, als straks de Nederlandse appstore ook toegankelijk is vanaf de iPad wil je bij updates niet telkens van account moeten switchen omdat je de helft van je apps onnodig via de Amerikaanse store hebt gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 16-05-2010 00:53 ]
zover ik weet is er niets voor een BB. als je je eigen wifi hotspot wilt maken zul je denk ik een iPhone of iPad 3g moeten kopenRaimon89 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:15:
Is er zoiets als MyWi op de iphone icm met een Wifi-only iPad voor de Blackberry? Heb zelf namelijk een BB (met onbeperkt internet) ipv een iPhone maar zou het wel tof vinden als ik mijn telefoon als wifi-hotspot zou kunnen gebruiken.
Nog maar even verder sparen dan, geld is nu op dankzij de iPad.PowerEngine schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:55:
[...]
zover ik weet is er niets voor een BB. als je je eigen wifi hotspot wilt maken zul je denk ik een iPhone of iPad 3g moeten kopen
Of je gebruikt zoies als een huawei e5830 HUAWEI E5830 (E5) 3G wifi modemRaimon89 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 01:43:
[...]
Nog maar even verder sparen dan, geld is nu op dankzij de iPad.
Typ dit vanaf mijn iPad! Ik heb er eindelijk een gevonden voor een normale prijs!
Het is mijn bedoeling om mijn ipad mee te nemen naar colleges. Vaak worden presentaties dan in een powerpoint bestand (.PPT) gegeven. Deze kunnen we van te voren downloaden.
Momenteel kan ik met mijn minilaptop Windows XP de powerpointbestanden aanvullen. Hiermee bedoel ik dat ik de opzet van de sheet niet verander, maar onderin de sheet verschijnt er een apart venster waarin ik aantekeningen over de betreffende sheet kan intikken.
Met keynote voor de ipad kan ik alleen de opzet van de sheet veranderen. Er verschijnt onderin in beeld helaas geen apart venstertje waar ik aantekeningen kan intikken.
Iemand een idee met welk programma dit wel kan?
Momenteel kan ik met mijn minilaptop Windows XP de powerpointbestanden aanvullen. Hiermee bedoel ik dat ik de opzet van de sheet niet verander, maar onderin de sheet verschijnt er een apart venster waarin ik aantekeningen over de betreffende sheet kan intikken.
Met keynote voor de ipad kan ik alleen de opzet van de sheet veranderen. Er verschijnt onderin in beeld helaas geen apart venstertje waar ik aantekeningen kan intikken.
Denk dat dat wachten wordt op quickoffice voor de ipad. Denk dat daar wel een powerpoint in gaat komen. Tot nu toe was er alleen Excel en Word, maar met zo'n scherm en wat slim geburik van de ruimte zoals keynote dat doet, kan het makkelijk.
Het is afwachten op een goede pptp viewer. Ik denk dat dit niet meer lang op zich zal laten wachten. Zijn er geen mogelijkheden om deze te exporteren naar html of mis je dan de effecten van je slides.KSH schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:56:
Het is mijn bedoeling om mijn ipad mee te nemen naar colleges. Vaak worden presentaties dan in een powerpoint bestand (.PPT) gegeven. Deze kunnen we van te voren downloaden.
Bij keynote op de Mac kan het wel, daar heet het 'aantekeningen presentator' onder 'weergave'. Misschien is er iets dergelijks in de iPad versie? - edit- zie net dat het NIET in keynote op de iPad zit. Jammer!KSH schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:56:
[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 16-05-2010 16:02 ]
Iemand enig idee waar ik een aparte 2A charger kan krijgen? De knakker die me de ipad verkocht heeft, heeft er een 1A iPod oplader bij gedaan.
Persoonlijk ben ik aan het wachten tot de ipad in europa te krijgen is, dan koop ik een lader bij de apple store. Dat is de enige garantie dat je ook een echte 2A kan krijgen...BioHazard schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:03:
Iemand enig idee waar ik een aparte 2A charger kan krijgen? De knakker die me de ipad verkocht heeft, heeft er een 1A iPod oplader bij gedaan.
Verwijderd
DealExtremeBioHazard schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:03:
Het is sowieso nog karig gesteld met annotatie apps op de iPad. Eigenlijk heb je alleen iAnnotate, maar die interface ziet er zo slecht uit, dat ik geen zin heb om dat te sponsoren. Die app werkt ook alleen maar voor PDF's. Eigenlijk zou Goodreader gewoon wat basis annotatie-mogelijkheden moeten ondersteunen. Maar dan het liefst wel met een mogelijkheid om het makkelijk met de "cloud" te syncen, bijv. met MobileMe of Dropbox.KSH schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:56:
Ik ben nu 2 weken in de VS en nu zit ik er over te denken om een iPad mee te nemen. Echter kan ik nog niet helemaal vinden of het mogelijk is om mijn data vanaf mijn lokale netwerk te halen, bijvoorbeeld via nfs of afp. Want voor welke grootte ik ook kies (daar ben ik nog niet over uit) het is allemaal niet voldoende om alles te syncen.
Het gaat in mijn geval vooral om foto's, video's en mp3's bijvoorbeeld. En zakelijk gezien ook wel om presentaties, al zal ik die waarschijnlijk net wel lokaal hebben.
Het gaat in mijn geval vooral om foto's, video's en mp3's bijvoorbeeld. En zakelijk gezien ook wel om presentaties, al zal ik die waarschijnlijk net wel lokaal hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Attilla op 16-05-2010 19:51 ]
Met de app FileBrowser kun je netwerk shares (smb) benaderen en alle door de iPad ondersteunde formaten spelen. Tot nu toe heb ik het alleen getest met mp3, mp4 movies en foto's, werkt prima.Airwolf schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:49:
Ik ben nu 2 weken in de VS en nu zit ik er over te denken om een iPad mee te nemen. Echter kan ik nog niet helemaal vinden of het mogelijk is om mijn data vanaf mijn lokale netwerk te halen, bijvoorbeeld via nfs of afp. Want voor welke grootte ik ook kies (daar ben ik nog niet over uit) het is allemaal niet voldoende om alles te syncen.
Verwijderd
Hier lees ik dit: You don't even need to have the iPad 3G model to get GPS! Thanks to roqyBT, you can use almost all NMEA GPS receivers!arene schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:46:
[...]
Nee, mij is het ook niet gelukt, ik het twee gps modules geprobeerd. een emtac (oud dingetje) en een Leadtek. deze laatste geeft eens per tien seconden of zo een fractie van een seconde de locatie door. Dit is niet genoeg om een route plannen en volgen.
De Emtac wordt überhaupt niet "gevonden".
Als iemand tips heeft hoe dit werkend kan worden gemaakt, hoor ik het graag. Tot nu is de vijf euro voor RoqyBT voor mij weggegooid geld.
Het kan dus wel, voor mij de reden om de gewone wifi versie te kopen. Dan is naast internet ook gps getackelt. Zou helemaal mooi zijn als je zowel de gps functie als de internet functie via je telefoon kan krijgen
Lijst met compatible devices:
http://www.roqy-bluetooth...um/viewtopic.php?f=5&t=28
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 22:44 ]
Ik had laatst in de auto mijn iPad met mijn iPhone verbonden dmv MyWi, en ik kreeg de GPS van m'n iPhone op Google Maps van m'n iPad te zien.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:25:
Zou helemaal mooi zijn als je zowel de gps functie als de internet functie via je telefoon kan krijgen
Tijdschriften via Zinio werkend echt ziekelijk goed nu!
Paar abonnementjes gekocht (stoppen vanzelf na een jaar).
Belachelijk dat het uitkan: 1 uitgave voor $3.99, of 12 uitgaven $8.00
Haters everywhere but I don’t really care
Welke mag is dat?[message=,noline]matthijst schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:52[/message]:
M'n vrouw gebruikt 'm nu ook, dus:
- Marie Claire (1 voor $3.50, 12 voor $8.00)
- Harper's Bazaar (1 voor $3.99, 12 voor $8.00)
- OK Magazine (1 voor 3,49, 51 voor 34,99)
- ELLE (1 voor $4.99, 12 voor $8.00)
Zelf:
- Esquire (1 voor $4.99, 12 voor $8.00)
- National Geographic (1 voor $5.99, 12 voor $16.50)
- National Geographic Traveller (1 voor $4.99, 8 voor $11.50)
- SLAM! (1 voor $4.99, 10 voor $9,75)
Ik vind het vooral mooi dat alles gewoon na een jaar is afgelopen, geen auto renewal ongein.
Dat maakt het aantrekkelijk om gewoon eens wat tijdschriften te proberen: voor 7 euro voor 12 tijdschriften is dat nog te overzien
- Marie Claire (1 voor $3.50, 12 voor $8.00)
- Harper's Bazaar (1 voor $3.99, 12 voor $8.00)
- OK Magazine (1 voor 3,49, 51 voor 34,99)
- ELLE (1 voor $4.99, 12 voor $8.00)
Zelf:
- Esquire (1 voor $4.99, 12 voor $8.00)
- National Geographic (1 voor $5.99, 12 voor $16.50)
- National Geographic Traveller (1 voor $4.99, 8 voor $11.50)
- SLAM! (1 voor $4.99, 10 voor $9,75)
Ik vind het vooral mooi dat alles gewoon na een jaar is afgelopen, geen auto renewal ongein.
Dat maakt het aantrekkelijk om gewoon eens wat tijdschriften te proberen: voor 7 euro voor 12 tijdschriften is dat nog te overzien
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 17-05-2010 00:04 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Air Video werkt geweldig en ondersteunt nu ook in de nieuwe versie (is net verschenen) de tv-out. Op je pc/Mac moet je wel de bijbehorende (gratis) serversoftware draaien.Airwolf schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:49:
... Echter kan ik nog niet helemaal vinden of het mogelijk is om mijn data vanaf mijn lokale netwerk te halen, bijvoorbeeld via nfs of afp...
Werkt echter niet met foto's, mp3's heb ik nog niet geprobeerd.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Als ik goed kijk, is Vodafone de enige operator die mobiel internet voor maar 10 euro aanbiedt bij een prepaid abbo toch?
Twijfel namelijk om toch een 3G te kopen. Echter, dan wil ik niet een abbo van 30 euro per maan.d 10 euro's vind ik wel genoeg. Dan kom je dus uit bij een telefoon sim, dus niet een laptop 3g sim. Die zijn sowieso veel duurder.
Dan ook nog zonder/zo weinig mogelijk minuten, want die gebruik je dus niet. En dan blijft eenn prepaid sim met Vodafone Blox over. Dit lijkt heel erg aantrekkelijk. Is dat ook zo? Voor maar 9,75 onbeperkt@3.6MBps
Maaaar, hoe hoog is de FUP van Vodafone? Daar kan ik weinig over vinden. Als deze 500MB is, wordt het toch een probleempje denk ik. Want op de HAN kan ik waarschijnlijk niet op het schoolnetwerk ivm compatabiliteit, dus als ik op school zit, internet ik via 3G. Dat zijn nogal wat dagen in de maand.
Fijne is wel dat je elke maand de bloX kan beeindigen. Dus erg fijn als je bijv. op vkantie gaat, waarbij de 3g dus niet gebruikt, of als je even zonder geld zit ofzo.
Iemand een beter idee of suggesties of op/aanmerkingen of antwoorden op mijn vragen?
Twijfel namelijk om toch een 3G te kopen. Echter, dan wil ik niet een abbo van 30 euro per maan.d 10 euro's vind ik wel genoeg. Dan kom je dus uit bij een telefoon sim, dus niet een laptop 3g sim. Die zijn sowieso veel duurder.
Dan ook nog zonder/zo weinig mogelijk minuten, want die gebruik je dus niet. En dan blijft eenn prepaid sim met Vodafone Blox over. Dit lijkt heel erg aantrekkelijk. Is dat ook zo? Voor maar 9,75 onbeperkt@3.6MBps
Maaaar, hoe hoog is de FUP van Vodafone? Daar kan ik weinig over vinden. Als deze 500MB is, wordt het toch een probleempje denk ik. Want op de HAN kan ik waarschijnlijk niet op het schoolnetwerk ivm compatabiliteit, dus als ik op school zit, internet ik via 3G. Dat zijn nogal wat dagen in de maand.
Fijne is wel dat je elke maand de bloX kan beeindigen. Dus erg fijn als je bijv. op vkantie gaat, waarbij de 3g dus niet gebruikt, of als je even zonder geld zit ofzo.
Iemand een beter idee of suggesties of op/aanmerkingen of antwoorden op mijn vragen?
Verwijderd
Houd er rekening mee dat er geen miniSIM (iPhone formaat) maar MicroSIM in gaat.
Ik weet voor de rest niet hoe dat zit bij Vodafone, maar het is wel een major oppertunity voor die operators om dure iPad abos te gaan maken.
Ik weet voor de rest niet hoe dat zit bij Vodafone, maar het is wel een major oppertunity voor die operators om dure iPad abos te gaan maken.
Nou, dat lijkt me juist erg simpel. De digitale content hebben ze al, dus kosten nihil. Het is daarom dan ook belachelijk dat ze voor ebooks (bijna) net zoveel durven vragen als voor de papieren exemplaren. (= zakkenvullerij).matthijst schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:52:
Samsung S23 Ultra 256GB
De hele architectuur om de ebooks heen kost ook wel wat (omzetten, opslag, backup, accountadministratie, bandwidth). Maar idd het zal veel minder moeten zijn dan een paar honderd vrachtwagens, inpakkers, drukkers, etc.wvexeltweakers schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:11:
[...]
Nou, dat lijkt me juist erg simpel. De digitale content hebben ze al, dus kosten nihil. Het is daarom dan ook belachelijk dat ze voor ebooks (bijna) net zoveel durven vragen als voor de papieren exemplaren. (= zakkenvullerij).
Verwijderd
Het kost zeker wat, zo'n ding moet natuurlijk wel portable zijn en grote dingen klein maken kost nu eenmaal veel geld als het om hardware gaat:P
Ik ga zelf binnenkort de iPad aanschaffen wel de goedkoopste versie, puur om het te proberen en heb gehoord dat je er ook gewoon iPhone spelletjes op kunt downloaden dus dat wordt 'HD' Doodle Jumpen!:)
Zijn er al jailbreaks beschikbaar voor de iPad?
Ik ga zelf binnenkort de iPad aanschaffen wel de goedkoopste versie, puur om het te proberen en heb gehoord dat je er ook gewoon iPhone spelletjes op kunt downloaden dus dat wordt 'HD' Doodle Jumpen!:)
Zijn er al jailbreaks beschikbaar voor de iPad?
Ja.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
FUP is naar mijn weten 250MB voor de prepaid, daarna beëindigd Vodafone zelf de Blox waardoor je binnen no-time een tegoed hebt van 0,0 eur.timowouters schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:57:
Een alternatief heb ik nog niet gevonden binnen prepaid land om voor een vast bedrag onbeperkt te mogen internetten met een redelijke snelheid. Ik deel het internet van mijn abbo-telefoon te delen waar weliswaar ook een FUP op staat, maar die niet stopt bij 250mb maar dan is het nut van 3G in de iPad overbodig
Overigens vraag ik mij af of het ondoenlijk is om binnen die 250mb te blijven met enkel webpagina's bezoeken. Zelfs op een iPad.
Alle iPhone apps zijn speelbaar op de iPad, maar sommige hebben nog geen native iPad versie dus worden opgeblazen en zien er niet uit (zoals Doodlejump)
Weet niet of het hier hoort, maar heeft iemand al een keer de iPad bij mpcplaza.nl gekocht en al binnen?
PSN: Roy-1991
Heb je onder een steen gezeten? Er is een tooltje dat alle appliances kan jailbreaken, even zoeken dusVerwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:42:
Oke vet, en doodle jump kan je dus ook gewoon spelen op de iPad:)?
iemand ervaringen:F?
[...]
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid