[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:35:
[...]

Nou laten we nou niet de 1jaar / 2jaar eu garantie discussie gaat starten.
je hebt gewoon 1jaar garantie op je iPad in Nederland. Er is echter een richtlijn vanuit de eu die 2jaar voorschrijft, als verkopende partij hoef je hier geen gehoor aan te geven het is geen wet maar een richtlijn.

In de Nederlandse wetgeving staat wel dat je een bepaalde levensduur van een product mag verwachten. Meestal is dit wel meer dan 1 jaar maar het is een erg vage grijze zone. Als Apple dus (of welke andere partij dan ook) hun poot zou stijfhouden na 13maanden levensduur dan kan je alleen een rechtzaak beginnen, deze kost alleen wel veel meer dan een nieuwe iPad haha
Die richtlijn is niet vrijblijvend, daarom moet deze ook opgenomen worden in de wet van bij de EU aangesloten landen.

Maar ja, recht hebben en recht krijgen zijn echt twee verschillende dingen. Apple is daar absoluut geen fijn bedrijf in. Na een jaar vertikken ze wat voor je te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er hier ook meer over prijzen word gediscussieerd dan over ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:40:
Ik vind dat er hier ook meer over prijzen word gediscussieerd dan over ervaringen.
Dan heb je niet al de pagina's gelezen van de vier topics.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:40:
Dat is wel grappig, ja. Mensen willen een apparaat van ruim € 500 waar iedereen zonder kan, en beginnen dan te klagen over enkele tientjes prijsverschil.... :+

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Heb een VPN aangeschaft via blackvpn voor de abc player. Als ik deze inschakel is het internet verschrikkelijk traag. Haal net 1mbit en daarom gaat streamen dus ook niet lekker. Meerdere mensen die blackvpn zo traag ervaren. Logisch dat het langzamer is dan je normale connectie, maar dit vind ik echt triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reverb_ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:19:
Heb een VPN aangeschaft via blackvpn voor de abc player. Als ik deze inschakel is het internet verschrikkelijk traag. Haal net 1mbit en daarom gaat streamen dus ook niet lekker. Meerdere mensen die blackvpn zo traag ervaren. Logisch dat het langzamer is dan je normale connectie, maar dit vind ik echt triest.
Ik gebruik me iPad op een 90mbit lijn van upc. Alles gaat ook na inschakeling van de blackVPN Vpn verbinding nog als een tiet.
Donstil schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:33:
Kost €5per maand maar als je nu een maand (voor €5) op proef neemt via mijn usercode krijg je er twee gratis maanden extra bij.

Lid worden kan dan hier en je moet deze code gebruiken
JWMBPDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

saturn21 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:34:
Belachelijk, toch :( Ik overweeg serieus de iPad te boycotten als dit inderdaad de prijzen blijken te zijn.
Nu wil ik niet heel erg vervelend zijn, maar ik denk dat jouw boycot er echt niet toe doet voor Apple of zijn klanten. Je hebt er alleen maar jezelf mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Donstil schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:35:
[...]

Nou laten we nou niet de 1jaar / 2jaar eu garantie discussie gaat starten.
je hebt gewoon 1jaar garantie op je iPad in Nederland. Er is echter een richtlijn vanuit de eu die 2jaar voorschrijft, als verkopende partij hoef je hier geen gehoor aan te geven het is geen wet maar een richtlijn.

In de Nederlandse wetgeving staat wel dat je een bepaalde levensduur van een product mag verwachten. Meestal is dit wel meer dan 1 jaar maar het is een erg vage grijze zone. Als Apple dus (of welke andere partij dan ook) hun poot zou stijfhouden na 13maanden levensduur dan kan je alleen een rechtzaak beginnen, deze kost alleen wel veel meer dan een nieuwe iPad haha
Even voor de goede orde. 2 jaar is VERPLICHT op electronica. Niks vrijblijvend of geen gehoor eraan hoeven te geven. Het is een verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:10:
[...]

Dat is wel grappig, ja. Mensen willen een apparaat van ruim € 500 waar iedereen zonder kan, en beginnen dan te klagen over enkele tientjes prijsverschil.... :+
Ik kan niet zonder mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Yzord schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:00:
[...]

Even voor de goede orde. 2 jaar is VERPLICHT op electronica. Niks vrijblijvend of geen gehoor eraan hoeven te geven. Het is een verplichting.
Om een welles/nietes spel te voorkomen... bron? Ik dacht namelijk altijd 1 jaar... :)

EDIT: ook niet helemaal waar dus, er is geen termijn... zie ConsuWijzer.

[ Voor 25% gewijzigd door hemiparo op 08-05-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Ik kan niet zonder mijn iPad.
Hier nog een.
Yzord schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:00:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid dan?(bron?) Er is in nederland geen wet die 2jaar garantie verplicht.

Er zijn alleen richtlijnen die dat (2jaar of zolang als je mag verwachten) aanbevelen.

Tenzij het in de laatste weken verranderd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 08-05-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Laat ik het anders formuleren...Apple is verplicht jouw iPad te maken als deze het na 1,5 jaar niet meer werkt. Ik zei ook in mijn eerdere reactie dat het verplicht is op electronica. Van electronica wordt namelijk verwacht dat deze minimaal 2 jaar meegaan en al helemaal als je er honderden euro 's aan hebt uitgegeven. Op kleurpotloden hoef je geen 2 jaar garantie te verwachten evenals kinderkleding of produkten welke bijv. in een lagere btw klasse zitten. Vaak wordt vanuit gegaan als jouw artikel 100 euro of hoger was, dat er dan 2 jaar garantie op komt te staan ook al geven fabrikanten maar 1 jaar op. Bij een eventuele rechtzaak win je het ALTIJD!! Als jouw nieuwe notebook bij zijn 14e maand kapot gaan, dan zal de fabrikant jouw garantie weigeren. Als je er een rechtzaak voor aanspant, zal de rechter jou ten alle tijde (tenzij de fabrikant kan aantonen dat je er verkeerd mee bent omgegaan) een nieuwe notebook of tenminste een reparatie toewijzen.

Afijn, je vraagt om een bron:
“1649quater §1”: the selling party is liable for defaults which are presenting themselves within a term of two years following the delivery of the good.

“Article 1604”: The selling party should deliver a good which is in accordance with the agreement.

“Article 1649ter §1”: the goods are only be considered to be in accordance with the agreement in case:
(1) It should be in accordance with the description as provided by the selling party,
(2) It should be suitable for the use which the consumer intended it to use for,,
(3) It is suitable for the intended use for which similar goods are serving,
(4) The quality and services are normal and which fall within the level of expectancy of the consumer.

“1649ter §4”: the lack of ‘accordance’ due to a wrong installation of the good are considered to be a breach of 1649ter §1.
Richtlijn 1999/44/EG. Dus het is geen wet, maar een richtlijn waar ze zich aan moeten houden. Dus degene die beweren dat je geen 2 jaar garantie hebt op electronica zitten fout. En aangezien we in een ipad topic zitten, mag je er vanuit gaan dat je op je ipad 2 jaar garantie hebt, ook al beweren ze anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel als de fabrikant zich niet houd aan die richtlijn (wat erg vaak gebeurd) dan moet je een rechtzaak aanspannen die meer geld (en energie) kost dan een iPad/laptop/iPhone of wat dan ook.

Dikke win dus zo een richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Het feit dat een artikel honderden euro's kost heeft natuurlijk niks te maken met een minimale termijn dat het apparaat verwacht wordt mee te gaan. Verder is de opmerking van van 100 euro meer minimaal 2 jaar onzin. Ook bij een eventuele rechtszaak (wat echt geen tientjeswerk gaat worden) krijg je nooit zomaar gelijk... Jouw opmerkingen zijn echt te kort door de bocht. Feit is dat bv. rechtsbijstand in dit soort zaken vaak de schade/reparatie betaald omdat een eventuele rechtszaak juist duurder en tijdrovender is. En nu weer over de iPad: ben er nog steeds blij mee... begin steeds meer naar de iPad te grijpen in plaats van mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:32
is het niet zo dat de verliezende partij opdraait voor de proceskosten?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kees_frl schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:04:
is het niet zo dat de verliezende partij opdraait voor de proceskosten?
Ja... maar weet jij van te voren wie er wint...? Daarmee geef ik dus eigenlijk al aan dat het echt niet zwart-wit minimaal 2 jaar is... maar: ianol!

[ Voor 17% gewijzigd door hemiparo op 08-05-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

hemiparo schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:03:
Het feit dat een artikel honderden euro's kost heeft natuurlijk niks te maken met een minimale termijn dat het apparaat verwacht wordt mee te gaan. Verder is de opmerking van van 100 euro meer minimaal 2 jaar onzin. Ook bij een eventuele rechtszaak (wat echt geen tientjeswerk gaat worden) krijg je nooit zomaar gelijk... Jouw opmerkingen zijn echt te kort door de bocht. Feit is dat bv. rechtsbijstand in dit soort zaken vaak de schade/reparatie betaald omdat een eventuele rechtszaak juist duurder en tijdrovender is. En nu weer over de iPad: ben er nog steeds blij mee... begin steeds meer naar de iPad te grijpen in plaats van mijn laptop :)
Kort door de bocht? Dat dacht HP ook zeker toen ik mijn garantie wilde bij een defecte notebook van 13 maanden. Ik heb ze erop geattendeerd op deze richtlijn en ze bleven weigeren. Arag ertegen aan gegooid (dus geen rechtzaak) en hoppa, mijn notebook werd gemaakt met de nederige excuses.

En hoezo zou je niet zomaar gelijk krijgen? Je hebt een notebook waar je 1300 euro voor hebt betaald. Hij gaat stuk in de, laten we zeggen, 14e maand en je vraagt aan Apple of wie dan ook hem te repareren op basis van garantie. Ze weigeren, omdat hun garantie policy 1 jaar is. Je gaat ermee naar de rechter en je noemt bovenstaand verhaal en je haalt de europese richtlijn erbij van mijn vorige post. Denk je dan dat de rechter zegt...ja sorry, maar je hebt gewoon pech? Waar bestaan anders europese richtlijnen voor? En denk je nu echt dat Apple het op een rechtzaak laat komen? Want als een rechter het eens heeft toegewezen aan de klager, kunnen toekomstige klagers deze jurisprudentie gebruiken. Apple en consorten hopen gewoon op de luiheid van de mens en dat ze dan zeggen: ik haal wel een nieuwe.

Dus mijn argumenten kort door de bocht? Nee ik dacht het niet. Je moet er gewoon achteraan gaan en standvastig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Sorry, ga er niet verder op in: ben het niet met je eens, jij hebt wat je wilde bereiken... nu weer ontopic :)

(in een ander topic ga ik er graag over met je in discussie, misschien kan ik er nog iets van leren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:22:
Ik heb net even met een Ipad mogen spelen tijdens een werkbespreking, waar hij ook gebruikt werd als google maps browser om makkelijker te babbelen over bouwprojecten op bepaalde locaties. Superhandig erbij.

Plus werktechnisch zie ik best wat mogelijkheden voor het bekijken van visualisaties, tekeningen, kaarten etc..
En dit zou niet kunnen op een willekeurige andere tablet (als bv de Slate) ? Ik vind dit meer een pluspunt voor tablets in het algemeen dan de iPad in het bijzonder. Andere tablets zullen dadelijk immers ook voorzien zijn van Google Maps. Jammer genoeg heeft de iPad (nog) geen guest account, dus even uitlenen betekent ook direct al je foto's, e-mails, calender uitlenen. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nog even over die hogere prijs in Duitsland. Dat komt dus blijkbaar door een extra autersrechtenheffing op computers (waar de iPad blijkbaar ook onder valt). Zie http://www.ipadplanet.nl/...krijgbaar-vanaf-514-euro/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 10:39
Ff voor de jailbreakers onder ons, infiniboard werkt (nog) niet juist met de ipad, hoewel in cydia dat wel beweerd wordt. Ik heb hem er weer afgegooid en de dev gemaild, infiniboard verkloot je touch namelijk, eerst merk je het niet zo maar als je een horizontale touch doet istie een stuk off, zeker als je het met scetchbook test merk je dat hij hoger tekent dan waar je tekent. Tevens klik je verkeerde links aan als je aan het browsen bent. Jammer want het is een handige app. (verticaal scrollen in je springboard dus meer apps in 1 pagina.)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:45:
[...]

En dit zou niet kunnen op een willekeurige andere tablet (als bv de Slate) ? Ik vind dit meer een pluspunt voor tablets in het algemeen dan de iPad in het bijzonder. Andere tablets zullen dadelijk immers ook voorzien zijn van Google Maps. Jammer genoeg heeft de iPad (nog) geen guest account, dus even uitlenen betekent ook direct al je foto's, e-mails, calender uitlenen. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor!
Ik zie apple niet zo 1.2.3. een guest account toevoegen. De iPad is niet bedoelt als device voor meerdere gebruikers. Net zoals de iPhone en iPodTouch dat niet zijn. Je syncd hem met je persoonlijke iTunes library.

De slate is geannuleerd trouwens.
Splendiddd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:07:
Ff voor de jailbreakers onder ons, infiniboard werkt (nog) niet juist met de ipad, hoewel in cydia dat wel beweerd wordt. Ik heb hem er weer afgegooid en de dev gemaild, infiniboard verkloot je touch namelijk, eerst merk je het niet zo maar als je een horizontale touch doet istie een stuk off, zeker als je het met scetchbook test merk je dat hij hoger tekent dan waar je tekent. Tevens klik je verkeerde links aan als je aan het browsen bent. Jammer want het is een handige app. (verticaal scrollen in je springboard dus meer apps in 1 pagina.)

Cheers
Ik merkte dit ook na installatie van sbsettings (ook na respring). Moest zelfs me iPad restoren.
Voor mij geen rommel uit cydia meer op de iPad. Nu ik os4.0beta3 op me 3gs draai was ik er al achtergekomen dat ik een jailbreak op me iPhone totaal niet meer mis en nu door dit gemekker op de iPad ben ik volledig genezen.

(alleen jammer van mywi op de iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Tourniquet schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:16:
Nog even over die hogere prijs in Duitsland. Dat komt dus blijkbaar door een extra autersrechtenheffing op computers (waar de iPad blijkbaar ook onder valt). Zie http://www.ipadplanet.nl/...krijgbaar-vanaf-514-euro/
Wel opmerkelijk, de iPad heeft helemaal geen cd-brander. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:16:
Hier klopt iets niet, er geldt inderdaad een heffing van ruim 15 Euro op PC's zonder brander, maar een PC is gedefinieerd als een apparaat:
- met vrij installeerbaar besturingssysteem
- met minimaal 1 GB RAM
- met minimaal 40 GB massa-opslag
en daar valt de iPad drie keer niet onder (m.u.v. het 64 GB model, dat valt er twee keer niet onder).

Zie http://www.gema.de/filead...bau_bestimmte_Brenner.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Donstil schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:18:
[...]

Ik zie apple niet zo 1.2.3. een guest account toevoegen. De iPad is niet bedoelt als device voor meerdere gebruikers. Net zoals de iPhone en iPodTouch dat niet zijn. Je syncd hem met je persoonlijke iTunes library.

De slate is geannuleerd trouwens.

[...]

Ik merkte dit ook na installatie van sbsettings (ook na respring). Moest zelfs me iPad restoren.
Voor mij geen rommel uit cydia meer op de iPad. Nu ik os4.0beta3 op me 3gs draai was ik er al achtergekomen dat ik een jailbreak op me iPhone totaal niet meer mis en nu door dit gemekker op de iPad ben ik volledig genezen.

(alleen jammer van mywi op de iPhone)
Ik heb nergens last van hier. Sbsettings werkt goed en alle andere apps die ik belangrijk vind ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

de Ipad's voor nederland liggen al lang en breed op ons te wachten 150000 +- stuks in een opslag alleen moeten we toch nog ff wachten.. :-) en nee ik geef geen bron vermelding

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
darkphoenix schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:49:
[...]

de Ipad's voor nederland liggen al lang en breed op ons te wachten 150000 +- stuks in een opslag alleen moeten we toch nog ff wachten.. :-) en nee ik geef geen bron vermelding
Goed van je man, deze inside information!
Zo kan natuurlijk elke jan-joker zeggen wat hij wil... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hij weet vast niet wat hij zegt. En nee, ik geef geen bron vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:54
Iemand al virtual memory geactiveerd?
http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=288228

Daarmee schijn je van de reloads in Safari af te zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Yzord schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:47:
Hij weet vast niet wat hij zegt. En nee, ik geef geen bron vermelding.
Ik geef toe dat het zo erg zwak klinkt.. Maar vond het gewoon mooi om te horen dat ze in iedergevel al wat klaar hebben liggen.
Maar moeten wachten tot de release..

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ach, je pakt mijn load of bull goed op, dus dan toch bij deze mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Review op de FP: reviews: Apple iPad: de kunst van het verleiden
Staat er schijnbaar al vanaf gisteren, zag m net pas.

Vind het allemaal wat negatief overkomen, vraag me af hoe lang ze met dat ding hebben mogen spelen.
Kan me nauwelijks in de punten herkennen:
- gedram over scherm dat zo spiegelt (geen last van, gebruik 'm binnen)
- vieze vingers en poetsdoekjes om scherm schoon te maken.... Werkelijk nog geen last van gehad, als het scherm aan staat en je kijkt er recht op zie ik niks van vingers. Ja, als hij uit is en je draait er een beetje mee heen en weer, dan zie je vingerafdrukken, lijkt me logisch...
- ereader: OK< in de volle zon zal het niet ideaal zijn, maar dan noem je ook wat. De meeste mensen zullen doorgaans binnen lezen, ik iig wel, en daar voldoet hij juist super, vind ik: lekker helder scherm, mooi contrast. Ik heb afgelopen week m'n ereader verkocht (en zo zijn er meer hier, volgens mij)... Dus ook hierover vraag ik me af: hebben de reviewers ueberhaupt een paar boeken gelezen op de iPad, of dreunen ze nog steeds blindelings het 10 jaar oude "lezen van een scherm is slecht voor je ogen" mantra op?

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 09-05-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ach, ik vind de ipad eigenlijk hetzelfde als een prius. In de zin van: er zijn legio redenen om een [ipad|prius] te gebruiken, maar de haters focussen slechts op 1 aspect.
De algemene media durven niks positiefs te zeggen, bang dat ze hun doelgroep vervreemden.

Datzelfde gold ook voor eink-readers zo'n 2-3 jaar geleden. .
En nu, hoe amusant, zijn eink-readers doorgedrongen tot de grote massa en is het opeens een heiligdom geworden welke verdedigd moet worden. (persoonlijk vind ik dat eink hun credits heeft opgemaakt. Ze teren al 5 jaar op dezelfde techniek zonder innovatie. De vizplex schermen van nu zijn nog steeds zo slecht/goed als de vizplex schermen van toen. Alleen mikmak er omheen zijn wat veranderd)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Haha even tussendoor, ik zag net de vooraankondiging van RTL nieuws(op RTL4) en daar zat iemand heel duidelijk (te opvallend) op de achtergrond met een iPad te spelen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Qorne op 09-05-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Als iemand nog een VPN zoekt voor bijvoorbeeld de abc player. Stuur me ff een pm. Heb 1 blackvpn account over, omdat ik nu strongvpn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Begint pre-orderen in Duitsland om 0:00u of morgenvroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Heb m'n iPad nu al een paar dagen, en het is exact zoals ik het me voorgesteld had, een fan-tas-tische ervaring, surfen is een openbaring (daaag rss!), maps en mails zijn zėėr cool, airvideo is de max, en issh zo mogelijk nog meer!

Alleen zoek ik nog een mooie oplossing om al m'n foto's gemakkelijk toegankelijk te maken op m'n iPad. Her zijn er teveel om allemaal via iTunes op de iPad zelf zetten. Misshien zelfs teveel om ze via de mobileme gallery te bezien.
Weet er niemand een app zoals AirVideo, maar dan voor foto's? Het mooiste zou zijn als op de een of andere manier de fotos van op m'n windows computer in de standaard gallery van de iPad raadpleegbaar zouden zijn...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Shaidar schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:31:
Heb m'n iPad nu al een paar dagen, en het is exact zoals ik het me voorgesteld had, een fan-tas-tische ervaring, surfen is een openbaring (daaag rss!), maps en mails zijn zėėr cool, airvideo is de max, en issh zo mogelijk nog meer!

Alleen zoek ik nog een mooie oplossing om al m'n foto's gemakkelijk toegankelijk te maken op m'n iPad. Her zijn er teveel om allemaal via iTunes op de iPad zelf zetten. Misshien zelfs teveel om ze via de mobileme gallery te bezien.
Weet er niemand een app zoals AirVideo, maar dan voor foto's? Het mooiste zou zijn als op de een of andere manier de fotos van op m'n windows computer in de standaard gallery van de iPad raadpleegbaar zouden zijn...
DS-Photo. Is volgens mij voor Synology nassen maar misschien kan het ook via windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

offtopic:
En de NL en DE sites liggen plat. Yay! Zo proberen te bestellen. En de stores werken weer maar er is niks te bestellen... Minder yay.

[ Voor 68% gewijzigd door Nik op 10-05-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 10:39
Splendiddd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:07:

Cheers
UPDATE:

Na een reinstall van infiniboard werkt alles weer naar behoren..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Duitse prijs is zo te zien wel 499 etc.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
itsme schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:04:
499,599,714.

De 64GB slaat wel een rare prijs door de heffing :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

itsme schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:04:
Inderdaad, blijkbaar is Apple er nu ook achtergekomen dat de heffing niet voor de 16GB en 32GB modellen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Misschien handig voor sommigen
Yup, it works. As noted, imported movies end up in the "last import"/"All Imported" or "Events" album. While there is no way to move them into the actual Video app, they do play just fine assuming they were created in MP4 or whatever video format the iPad or Camera Kit recognizes. I just copied Ice Age onto a Cruzer USB thumb drive and used the camera kit to import it. Worked fine.

Anything imported on to the iPad with the camera kit can be deleted in the "Import" album, including videos without needing to sync via iTunes.

Just remember, whatever media you use to import video or photos, make sure the root directory is DCIM. The Camera Kit doesn't seem to recognize any data not contained in that directory.

[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 10-05-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

De prijzen van de 3G dataplannen in de andere landen vind ik in ieder geval veelbelovend. In veel gevallen is het een tientje voor tussen de 250MB en 1GB per maand (afhankelijk van de provider). Dat is wel een fijn bedrag voor een 'backupverbinding'.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Heeft iemand de Ipad al besteld in Duitsland? Kun je hem dan ook zelf ophalen?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Volgens mij alleen nog verzenden (Duits adres). Of in de shop gaan hopen dat ze er nog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Jer0entjeh88 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:38:
Heeft iemand de Ipad al besteld in Duitsland? Kun je hem dan ook zelf ophalen?
Dat gaat niet lukken met en Nederlands adres... Het is dus wachten op een reserveringsformulier of een of andere gek die die dingen massaal in gaat kopen en wil verschepen naar Nederland! Het verschepen wil ik wel doen, nu nog een gekke Duitser vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nik schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:57:
[...]
nu nog een gekke Duitser vinden.
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Volgens mij zijn er genoeg Nederlanders die net over de Duitse grens wonen. Graag hier melden! Haha

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm ik zou niet wachten op de duitse release hoor jongens.

Ik heb mijn 64gb iPad via evan (zoals vele in het importeer topic) uit miami. Die vraagt inc btw en 3dagen fedex shipping $1000,-

wat neerkomt met de koers van vandaag op 760euro. 50euro duurder maar dat rij je anders aan benzine wel op.
(plus je hebt hem wat eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:39:
Als iemand nog een VPN zoekt voor bijvoorbeeld de abc player. Stuur me ff een pm. Heb 1 blackvpn account over, omdat ik nu strongvpn gebruik.
Waarom gebruik je strongvpn ipv blackvpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Qorne schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:25:
Haha even tussendoor, ik zag net de vooraankondiging van RTL nieuws(op RTL4) en daar zat iemand heel duidelijk (te opvallend) op de achtergrond met een iPad te spelen :P
Ja, toen voelde ik me wel even een fanboy eigenlijk...dat ik het uberhaupt herkende! :) Maar ik vond het ook vrij bizar, niemand die dat namelijk echt zal zien dus waarom ze daar nu mee zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Donstil schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:16:
Mm ik zou niet wachten op de duitse release hoor jongens.

Ik heb mijn 64gb iPad via evan (zoals vele in het importeer topic) uit miami. Die vraagt inc btw en 3dagen fedex shipping $1000,-

wat neerkomt met de koers van vandaag op 760euro. 50euro duurder maar dat rij je anders aan benzine wel op.
(plus je hebt hem wat eerder)
Ik wacht wel op de Nederlandse release, nu deze ook is aangekondigd. Veel minder risico, zekerheid van garantie, geen benzine of transport-kosten, winkel om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:17
Wanneer komen er nou eens speldbord games voor op de iPad
Gezellig Monopoly, Mens erger je niet of Yathzee m'n vriendin spelen.

Ik kan niet wachten >:)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
robbinonline schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:53:

Mens erger je niet: Ludo of Ludo Deluxe

Leuke game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

robbinonline schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:53:

Scrabble is er al! En je kunt iPhones of iPod Touches gebruiken als letterbalkje. :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=53bsVawuPAw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Heb Scrabble al vanaf het begin. Was de eerste app die ik er op zette en het werkt super i.c.m. m'n iPhone en iPod touch!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hmmm ipad 3g is voor japan simlocked. Of het voor landen ook geld?
http://www.theinquirer.ne...e-breaks-key-ipad-promise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:21:
[...]

Waarom gebruik je strongvpn ipv blackvpn?
Omdat blackvpn erg traag bij mij werkt, haal nog maar net 1mbit en zo gaat het streamen niet echt goed. Heb het net vrijdag aangeschaft en heb nog drie maanden. Dacht misschien werkt het bij een ander beter en kan ik die blij maken. Via strongvpn haal ik ongeveer 4mbit en dat is nog wel doable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Net twee digitale boeken gekocht via Bol.com voor mn iPad. Doen ze het niet omdat het geen standaard ePub formaat is maar een beveiligde versie van Adobe :( En die pakt de iPad niet en uiteraard was Adobe niet van plan om haar software met Apple's ding te laten werken :(

Dag 15 pleuro :(

Dit is overigens de reactie van Bol.com:

http://twitter.com/Bol_com_service/status/13731834562
http://twitter.com/Bol_com_service/status/13731890159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ff drm eraf halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Python gezeik is niet mn sterkste kant en er is dus geen simpel prog die dat doet jammer genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:56:
Python gezeik is niet mn sterkste kant en er is dus geen simpel prog die dat doet jammer genoeg :X
Nou, 2 scripts runnen, is dat nou zo moeilijk?
Eigenlijk zelfs 1. De 1e script is slechts eenmalig nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Laatst online: 04-09 14:17
kmf schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:29:
[...]

Nou, 2 scripts runnen, is dat nou zo moeilijk?
Eigenlijk zelfs 1. De 1e script is slechts eenmalig nodig.
Inderdaad, dankzij kmf heb ik ook mijn drm´s verwijderd, en lees ik ze nu op de iPad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
jvalks schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:31:
[...]

Inderdaad, dankzij kmf heb ik ook mijn drm´s verwijderd, en lees ik ze nu op de iPad ;)
Helaas werkt die methode niet bij mij. Krijg een foutmelding. Foutmelding vervolgens gegoogled en ben niet de enige. Oplossingen boden ook geen soelaas. Zou iemand hier voor mij eens een poging willen wagen of het bij jou wel lukt om mijn epub drm-vrij te maken? Btw deze handleiding gevolgd:http://ictoblog.nl/2009/08/26/maak-een-backup-van-je-bol-com-boeken

[ Voor 9% gewijzigd door Reverb_ op 10-05-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:35:... en uiteraard was Adobe niet van plan om haar software met Apple's ding te laten werken :(
Ik denk niet dat Adobe momenteel niet veel zin heeft om Apple ook maar enige gunst te bewijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:54:
[...]

Omdat blackvpn erg traag bij mij werkt, haal nog maar net 1mbit en zo gaat het streamen niet echt goed. Heb het net vrijdag aangeschaft en heb nog drie maanden. Dacht misschien werkt het bij een ander beter en kan ik die blij maken. Via strongvpn haal ik ongeveer 4mbit en dat is nog wel doable.
Je kunt binnen 14 dagen nog je geld terug krijgen :)
If you have questions or concerns please contact us via the form on our website. If you are not happy with the service you can contact us within the next 14 days for a full refund.

We hope that you enjoy using blackVPN.

Regards,
The blackVPN Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Reverb_ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:11:
[...]

Helaas werkt die methode niet bij mij. Krijg een foutmelding. Foutmelding vervolgens gegoogled en ben niet de enige. Oplossingen boden ook geen soelaas. Zou iemand hier voor mij eens een poging willen wagen of het bij jou wel lukt om mijn epub drm-vrij te maken? Btw deze handleiding gevolgd:http://ictoblog.nl/2009/08/26/maak-een-backup-van-je-bol-com-boeken
DRM vrij maken kan je alleen op je EIGEN geauthoriseerde machine. PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
W00000t, DRM hack is gelukt. Was ff een gekloot maar als het eenmaal werkt dan werkt het enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
kmf schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:51:
[...]

DRM vrij maken kan je alleen op je EIGEN geauthoriseerde machine. PM me maar.
Vast een domme vraag. Maar hoe kan ik je dm-en. Zoek al overal naar icoontjes.

Gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:04:
Volgens mij zijn er genoeg Nederlanders die net over de Duitse grens wonen. Graag hier melden! Haha
Ik woon net aan de verkeerde kant van de grens.... Is er iemand die weet waar (plaats/shop) ze de iPad verkopen in de buurt van Enschede? Dan waag ik een gokje 28 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:10:
[...]

Ik woon net aan de verkeerde kant van de grens.... Is er iemand die weet waar (plaats/shop) ze de iPad verkopen in de buurt van Enschede? Dan waag ik een gokje 28 mei.
Dichtstbij is de store in Hannover. Volgens Google maps zijn er zelfs 3 verkooppunten. In Duitsland zijn er volgens apple.de slechts 3. Kon het net niet zo snel meer vinden maar er zit er ook een in Munchen.

Een vriend van me vertelde dat er ook Applestores zijn die niet op de site staan. Zoals in Frankfurt.

(Dit is trouwens meer iets voor het importeren topic)

[ Voor 4% gewijzigd door .CoUk op 10-05-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.CoUk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:39:
[...]

Dichtstbij is de store in Hannover. Volgens Google maps zijn er zelfs 3 verkooppunten. In Duitsland zijn er volgens apple.de slechts 3. Kon het net niet zo snel meer vinden maar er zit er ook een in Munchen.

Een vriend van me vertelde dat er ook Applestores zijn die niet op de site staan. Zoals in Frankfurt.

(Dit is trouwens meer iets voor het importeren topic)
Dan verhuis ik daar naar toe met mijn vragen..... :)

Die 3 plaatsen die jij noemt had ik ook gevonden. Mediamarkt Duitsland verkoopt ook apple producten. Daar hebben we er 1 van in Nordhorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/w7bntw.jpg

Interesting... in 2 weken tijd. De eigen imports niet meegerekend. Dat zal betekenen dat er nu zo'n 1000 ipadbezitters in NL zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:01:
[afbeelding]

Interesting... in 2 weken tijd. De eigen imports niet meegerekend. Dat zal betekenen dat er nu zo'n 1000 ipadbezitters in NL zullen zitten.
reken maar dat dat vele malen meer zal zijn, ik heb genoeg mensen met meerdere van die dingen de grens over zien gaan, dan heb je nog de grijze import via gasten zoals Evan etc en de mensen die niet aangesloten zijn op kanalen als tweakers, twitter etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:39:
[...]

reken maar dat dat vele malen meer zal zijn, ik heb genoeg mensen met meerdere van die dingen de grens over zien gaan, dan heb je nog de grijze import via gasten zoals Evan etc en de mensen die niet aangesloten zijn op kanalen als tweakers, twitter etc.
Tuurlijk is het vele malen groter. Ik ken genoeg mensen die voorraadjes uit Amerika hebben gehaald, of hebben laten opsturen voor de verkoop hier. En die tellen dan niet mee in het Ebay overzicht. Dus eigenlijk kan je hier weinig uit afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Yes, de eerste clone-ipaddocks zijn te koop op dealextreme tegen een redelijke prijs:

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_37207_1.jpg Ipad dock dus voor 20 dollar

gelijk 1tje besteld. Voor op het bureau. Als het goed werkt, koop ik ook eentje voor de nachtkastje.

Ook handig dat ze ook de ipad lader hebben!

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_37233_1.jpg 14 dollar voor een 1a lader (was dat nou de ipadampere?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 14:19
Ben ik trouwens de enige die het niet kunnen maken van screenshots in horizontale stand vreselijk klote vind?
Voor de duidelijkheid, je kunt ze wel maken maar de iPad slaat ze verticaal op. Alles staat dus 90 graden gedraaid op de foto...

Hopelijk fixen ze dit bij de volgende update! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Een iPad oplader heeft 2a. Dus het is gewoon een iPhone oplader :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Ja klopt en als hem dan op z'n zij wilt draaien om de screenshot alsnog goed te draaien, draait het scherm weer 90 graden de verkeerde kant op :p

Dit is ook op de iPhone. En dat zit er al sinds het begin in, dus dnek niet dat het gefixt wordt. Ben er ook wel eens tegenaan gelopen. maargoed. hoe vak wil je een screenshot van je ipad, op je ipad bekijken ;)

Een ipad oplader heeft 10watt nodig, dus dit ding gaat je ipad heeeel langzaam opladen. dus 1A*5v=5watt. Je moet dus een 2A hebben.

Ach die zullen binnekort wel verschijnen op Deal extreme.

Ik heb trouwens geen goede ervaringen met ipod docks daar. Mijn iphone laadt niet op als hij op z'n dock staat. En een adapter is zaterdag ontploft in het stopcontact. Zag opeens een lichtflits en een doffe knal. Gelukkig stond er niemand dichtbij. Zo zie je maar weer dat die dingen prima kunnen werken, maar er moet ergens op bespaard zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door t14wo op 11-05-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
timowouters schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:08:
Ja klopt en als hem dan op z'n zij wilt draaien om de screenshot alsnog goed te draaien, draait het scherm weer 90 graden de verkeerde kant op :p

Dit is ook op de iPhone. En dat zit er al sinds het begin in, dus dnek niet dat het gefixt wordt. Ben er ook wel eens tegenaan gelopen. maargoed. hoe vak wil je een screenshot van je ipad, op je ipad bekijken ;)
Nja als je hem vanaf daar via Twitter het grote web opdrukt staat ie ook verkeerd om helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

kmf schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:01:
Zo zie je maar, ieder koopt naar omvang portemonnaie:
- Rusland 16GB
- NL 32 GB
- VAA de 64GB

Hier kun je dus een beetje aan afmeten hoe je ervoor staat. Heb je 16GB doe je in NL niet echt mee, heb je een 64GB dan ben je lekker bezig.
En ik zelf: heb er geen, dus het staat er met mij erg slecht voor...

[ Voor 24% gewijzigd door wvexeltweakers op 11-05-2010 13:51 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnvh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:47:
Ben ik trouwens de enige die het niet kunnen maken van screenshots in horizontale stand vreselijk klote vind?
Voor de duidelijkheid, je kunt ze wel maken maar de iPad slaat ze verticaal op. Alles staat dus 90 graden gedraaid op de foto...

Hopelijk fixen ze dit bij de volgende update! :)
Hoe maak je een screenshot? Ik heb het geprobeerd op de iPhone manier (Home knop ingedrukt houden) maar kreeg geen foto van Safari helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Home knop plus powerbutton. Zo werkt het ook op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
wvexeltweakers schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:46:
[...]

Zo zie je maar, ieder koopt naar omvang portemonnaie:
- Rusland 16GB
- NL 32 GB
- VAA de 64GB

Hier kun je dus een beetje aan afmeten hoe je ervoor staat. Heb je 16GB doe je in NL niet echt mee, heb je een 64GB dan ben je lekker bezig.
En ik zelf: heb er geen, dus het staat er met mij erg slecht voor...
Wat is nu je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Denk veeel meer. Kijk maar eens op ebay en marktplaats naar het aantal NL verkopers en de stock die ze vaak hebben. Kan er misschien ook enkele kopen op korte afstand van mijn huis. Die betreffende verkoper heeft er alweer 3 liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door DayteX op 11-05-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld van de iPad is super, lijkt mij duidelijk maar echter wel een probleem mee..

Als ik scroll dan beweegt het beeld in een horizontale golfbeweging! Alsof het beeld aan de linkerzijde iets vertraagd ten opzichte van rechterzijde (oude macbook had hier ook last van). De vertraging treed in elke applicatie op.

Heb overal gezocht maar kom een dergelijke probleemomschrijving nergens tegen!!
Iemand een idee waar ik hier iets over kan vinden? Of iemand met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Iemand al een reservering kunnen plaatsen bij de Mediamarkt (duitsland) in Nordhorn ofzo? Ik heb nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:30:
Het beeld van de iPad is super, lijkt mij duidelijk maar echter wel een probleem mee..

Als ik scroll dan beweegt het beeld in een horizontale golfbeweging! Alsof het beeld aan de linkerzijde iets vertraagd ten opzichte van rechterzijde (oude macbook had hier ook last van). De vertraging treed in elke applicatie op.

Iemand een idee waar ik hier iets over kan vinden? Of iemand met het zelfde probleem?
Tearing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie.. heb idd even hierop gezocht (was de naam kwijt) maar niets terug gevonden icm het beeldscherm van de iPad..

Verder zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

;) Dat is een feature van Apple. Dat hoort zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:04:
[...]

;) Dat is een feature van Apple. Dat hoort zo.
Ok ok, de iWave..

Niemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 13:17
Ik was vanmiddag bij de MM in Enschede en daar hadden ze een IPad 16 gig staan voor mensen om uit te proberen. Stond een melding bij dat ze al pre-orders aannamen wat ik een beetje raar vind aangezien je zelf bij Apple Nederland nog niet eens kunt pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Dat maakt toch niets uit.. Je kunt 'm ook bij mij preorderen hoor.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een ipad gaan kopen, maar ik zit te twijfelen tussen en 16GB en 32GB. Ik heb al een ipod touch 16 GB en dat gaat prima, maar hoe zit het met ipad apps en video, zijn deze groter, i.v.m met het grotere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:15:
ik wil een ipad gaan kopen, maar ik zit te twijfelen tussen en 16GB en 32GB. Ik heb al een ipod touch 16 GB en dat gaat prima, maar hoe zit het met ipad apps en video, zijn deze groter, i.v.m met het grotere scherm?
Niet perse, maar je gaat op een iPad heel anders te werk. Je zal dus sneller meer ruimte nodig hebben, althans dat zou voor mij gelden. Ik spaar dus ook even door voor een 32 of 64 GB 2e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heb ik ook. Denk eerder dat dit aan het OS ligt. Een film waar de frames hoger liggen speelt wel keurig.

Ik heb het bij sommige internet site;s en in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de apps en video's zijn wel of niet groter
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:

[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid